Skocz do zawartości
IGNORED

dCS Debussy vs. 2023 Balanced MARK 4x PCM63P DAC vs. Audio Note DAC4 (2x PCM63K)


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj dojechał do mnie 2023 Balanced MARK x4 PCM63P DAC. Made in China:

IMG_20230327_150858-2048x1024.jpg

IMG_20230306_163435-scaled-e167992384435

 

Żeby nie przepisywać netu pozwolę sobie zamieścić link: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wersja z filtrem DF1704 ustawionym na oversampling x4 (I2S, 20 bitów).

Konstrukcja zbalansowana na czterech kościach PCM63 w wersji P.

Wejścia cyfrowe: coax, AES/EBU, toslink. Istnieje opcja dodania wejścia USB Amanero i wejścia zewnętrznego zegara.

Mozliwa wymiana kości filtra na: DF1704, DF1706, NOS 6 chip, NOS 8 chip, PMD100, SM5842.

 

Będzie się działo, pamiętając pojedynek dCS Debussy z RME ADI-2 Pro 😉 

 

Wszystko podłączone tak samo. Wejście AES/EBU, wyjście XLR, te same kable cyfrowe, te same kable zasilające. Tylko AN DAC4 będzie pracować po wejściu coax i wyjściach RCA.

Grzeje się, zaraz odsłuchy, będę pisać w miarę na bieżąco.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • pmcomp zmienił(a) tytuł na dCS Debussy vs. 2023 Balanced MARK 4x PCM63P DAC vs. Audio Note DAC4 (2x PCM63K)

oItquc.jpg


Lb9aZe.jpg


v1RPuG.jpg


lsB3VX.jpg

 

Za źródło plików robi dCS Network Bridge ciagnący pliki z NAS'a po LAN.

 

Na szybko: jest różnica w dźwięku pomiędzy dCS Debussy a Chińczykiem 🙂 . Ewidentna, słyszalna już gdy klęczałem na kanapie przełączając DACki.

 

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Pięć godzin bardzo fajnej zabawy, a tak na prawdę słuchania muzyki 🙂 . I o to chodzi.

Cóż mogę napisać? Na początek o moim odkryciu tj. mozliwości konwersji w locie DSD do PCM, co powoduje, że cała moja kolekcja może być odtwarzana na Audio Note. Czyli cały PCM i DSD 64 i 128. I dCS Network Bridge robi to na prawdę znakomicie. Napisze więcej ... ten PCM po konwersji z DSD (do 24/88,2) podobał mi sie bardziej niż natywne DSD przez dCS Debussy 🙂 🙂 🙂 .

Teraz porównam Audio Note do Chińczyka od strony hardware'u. Oba są na kościach PCM63, AN w specyfikacji K, Balanced Mark podobno w lepszej specyfikacji P. Mój AN ma Upgrade Digital Level 1 polegający na wymianie kości receivera cyfrowego i filtra cyfrowego na nowsze. YM3623 SPDIF receiver, przyjmująca max. 24/48, została wymieniona na Cirrus Logic CS8414 przyjmujący mas 24/96. W Balanced Mark siedzi też Cyrrus LOgic tyle że CS8412 przyjmujący max. 24/48. Moim zdaniem po wymianie tej kości na CS8414 znacznie poszerzy się możliwości Balanced Mark, choć mozna to zrobić też inaczej. I w Audio Note i w tym egzemplarzu Balanced Mark jako filtr cyfrowy siedzi sławny i znakomity Burr Brown DF1704. Pan Daniel z najlepszeodtwarzacze.pl twierdzi po odsłuchach, że to najlepsza kość z tych dostepnych i oferowanych przez Chińczyków. I podobno z którejś wersji filtrów NOS da się osiągnąć max. 24/192. Jak widać część cyfrowa obu DACów jest podobna, BTW kości PCM63 są podobno najbardziej muzykalne na świecie i ja się zgadzam z tym twierdzeniem. W moim posiadaniu są kości Burr Brown PCM1704, chyba najsławniejsze, na mostkach na podmiankę zamiast PCM63. I słuchałem ich i moim zdaniem w Audio NOte wygrywają PCM63 🙂 .

Co do konstrukcji Chińczyk się postarał. Cały DAC to konstrukcja pseudo dual mono. Dlaczego pseudo? Ano dlatego, że tam są dwa trafa, jedno do częśći cyfrowej, drugie do części analogowej. Na temat wpływu na dżwięk wyraziłem swoją OPINIĘ w innym wątku, na pewno właściciel ma lepsze samopoczucie 😉 . Oba trafa posiadają dwa identyczne odczepy wtórne, jeden dla jednego kanału, drugi dla drugiego. Konstrukcja jest całkowicie zbalansowana. Wyjścia XLR i RCA na niezłych gniazdach, wejścia jak pisałem coax, AES/EBU i optyczny toslink. Istnieje możliwość zamontowania wejścia USB Amanero i wejścia zewnętrznego zegara, nie wiem w jakim standardzie, podejrzewam word clock. Trzeba zapytać Chińczyka. Całość zamknięta w estetycznej, prostej ubudowie z grubym panelem alu na froncie (magnes dla audiofilów). Dość ciężki, chyba ponad 6 kg (trafa i obudowa trochę ważą).

Po tym wpisie chyba mam zadatki na zostanie chociaż asystentem Nadredaktorów polskiego audio 😉 🙂😉 .

 

No ale jak to to gra ???

Jak napisałem na początku róznica pomiędzy dCS a Balanced Mark, bo od nich zacząłem) była słyszalna od razu ale ... z łbem wsadzonym w bliskie pole pomiędzy kolumnami. Wtedy Chińczyk zagrał jak pod kocem. Róznica i w jasno i w ciemno spokojnie do rozpoznania. Ale ... jak zasiadłem na fotelu odsłuchowym to różnica się ... ulotniła. Zaczęło dodatkowo grać pomieszczenie. Generalnie na tym etapie z pamięci napisałbym, że róznice dźwiękowe były jak kilka lat temu w porównaniu pomiędzy dCS Debussy a AN DAC4. Oczywiście słuchałem tylko 16/44, jak napisałem okablowanie czyli AC, interconnecty XLR i cyfrówki XLR były identyczne. Poziom głośności też ustawiony tak samo. Jakie były różnice? dCS był jasniejszy, to było słychać ale absolutnie nie zabijało to niesamowitej muzykalności. Balanced Mark z lekko wycofaną a może lekko oszlifowaną górą, nie młotkiem czy siekierą tylko tak jak nadaje się szlif diamentom. Jak najbardziej muzykalne brzmienie zwane częśto graniem analogowym. A dCS z sypiący większą ilością szczegółów. Tak to odbieram. Reszta aspektów na podobnym poziomie, może głębia sceny w Balanced MArk ciut płytsza. Róznice jednak dość znaczne, które podjąłbym sie wychwycić w ślepym teście. Patrząc na funkcjonalność w tej konfiguracje przepaść na niekorzyść Balanced Mark. Co ginie jesli chcemy korzystać z CD czy plików 16/44 do 24/48. Po zmianie kości receivera i filtrów, jesli na DF1704 dostaniemy max. te 24/96 to z takim playerem jak dCS NB, a zapewne i wiele innych, po konwersji w locie z wysokiego PCM i DSD do 24/88 czy 24/96 będziemy mogli cieszyć się dostępna muzyką 🙂 . Róznica w cenie jest tak duża, że moge polecić tego Chińczyka wszystkim tym, którzy kochają dźwięk z takich przetworników z epoki "drugiej cyfry" jak PCM63 (gdzie dla mnie "pierwszą cyfrą" jest zawsze niezapomniany TDA1541). Cena niecałe 4.000 zł (z VAT) to moim zdaniem niesamowita okazja. Co innego jeśli ktoś kocha delta sigma starej maści i nowe Sabre czy nawet AKMy w złych aplikacjach. Wtedy to nie jest DAC dla niego. Moim zdaniem nawet chińskie "nowe R2R" dostana baty od tego DACa. Wtedy proponuje dokładnie przeczytać wszystko na najlepszeodtwarzacze.pl ... zapewne ta choroba może zostać wyleczona 😉 .

No dobrze, a co z AN? Ano Pan Daniel napisał, że Balanced Mark wykosi 90% hiendu z epoki pierwszej i drugiej cyfry. Dźwiękowo bo ... cenowo na pewno wykosi 100% 🙂 . Moim zdaniem Balanced Mark klęknie przed Accuphase DC-91. Chociaż ... jesli tam pozostawimy stary receiver i filtr? Na pewno klęknął przed moim Audio Note DAC4. ktoś napisze, że pewnie dlatego, że ... moim. Otóż nie. AN włączyłem do odsłuchu prawie pod koniec starając się poznać dźwięk Balanced Mark. Jak napisałem baaaardzo podobna konstrukcja. AN jest niezbalansowany, ma tylko dwie kości PCM63, też ma dwa zasilacze ale ... jeden z nich jest na lampie i wyjście analogowe ma stopień lampowy. I w wersji DAC4 Brytole postarali się dając znakomite elementy jak wszystkie kondensatory elektrolityczne Black Gate czy wyjściowe Jenseny PIO. A ja do tego dałem dobrą lampę zasilającą Mullarda i ... bardzo muzykalne lampy Brimar. I pewnie gdybym zmienił je na Siemens CCa to róznica do dCS-a mogłaby sie zmniejszyć. Anyway ten stopień lampowy słychać i jak dla mnie barwa AN jest fajniejsza niż w Balanced Mark. Przy porównaniu słychać że jeden to krzem a drugi to próżnia 🙂 . Ale ... bas w obu był jednak inny. Oba trzymane za mordę ale jednak inne. Z tych dwóch wybrałbym dla siebie AN ale .. patrząc na cenę wybrałbym Chińczyka.

Inaczej ... gdybym chciał czy musiał sprzedać dzisiaj dCSa i Audio Note to bez problemu mógłbym długo, długo żyć z tym Balanced Mark 🙂 

I w tym miejscu proponuję zakończyć.

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

9 godzin temu, pmcomp napisał:

 

Teraz porównam Audio Note do Chińczyka od strony hardware'u. Oba są na kościach PCM63, AN w specyfikacji K, Balanced Mark podobno w lepszej specyfikacji P.

Sprostowanie. Sprawdziłem. Audio Note DAC4 ma kości PCM63P:

LgGWDf.jpg

 

Na zdjęciu oryginalne kości czyli 2 x PCM63P, Yamaha YM3623 i Burr Brown DF1700.

 

Tutaj po modyfikacji Digital Upgrade 1 i Digital Upgrade 2 na Cirrus Logic CS8414, Burr Brown DF1704 i 2x Burr Brown PCM1704:

VLo0Dv.jpg

 

Pozdro

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Moderatorzy
3 godziny temu, pmcomp napisał:

Sprostowanie. Sprawdziłem. Audio Note DAC4 ma kości PCM63P:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na zdjęciu oryginalne kości czyli 2 x PCM63P, Yamaha YM3623 i Burr Brown DF1700.

 

Tutaj po modyfikacji Digital Upgrade 1 i Digital Upgrade 2 na Cirrus Logic CS8414, Burr Brown DF1704 i 2x Burr Brown PCM1704:

VLo0Dv.jpg

 

Pozdro

 

I jak Ci lepiej gra, z pcm1704 czy pcm63?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-----------------

szkoda że ten chińczyk nie ma lamp na wyjściu. Zmieniłoby się też kondy na Duele i może by przeskoczył AN

1 minutę temu, plastik1989 napisał:

I jak Ci lepiej gra, z pcm1704 czy pcm63?

 

moim zdaniem aplikacja otoczenia jest ważniejsza niż to 

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

  • Moderatorzy
10 minut temu, audiograde napisał:

moim zdaniem aplikacja otoczenia jest ważniejsza niż to 

Też mi się tak wydaje. Sam już od dłuższego czasu nie interesuję się jak technologicznie rozwiązane jest wnętrze, czy to dać r2r czy kość taka czy inna. Koniec końców wszystko zależy od aplikacji. 
 

Kiedyś zwracałem uwagę na takie rzeczy, ale chyba tylko w budżetowych sprzętach ma to sens żeby jeszcze się tak zastanawiać i analizować. 

Ale mimo wszystko trochę ciekawy jestem jakie zmiany to wprowadziło. Oryginalnie ten dac AN był robiony na kości 63, dopiero późnej jako fabryczny upgrade dano możliwość zmiany na pcm1704 jako kość lepszą. Skoro sam producent to proponował to można liczyć że będzie to dobrze zgrywało się z resztą układu. 

-----------------

15 minut temu, plastik1989 napisał:

chyba tylko w budżetowych sprzętach ma to sens żeby jeszcze się tak zastanawiać i analizować. 

nawet w sztandarowych modelach bardzo znanych firm dobra kość potrafi "nie grać", być zamulona, bez przestrzeni itd. Mam wrażenie że czasem projektanci chcieli "przedobrzyć" i zamiast prostych rozwiązań komplikowali niektóre sprawy, a tam gdzie coś było ważne i kluczowe - jakby w ogóle nie dostrzegali problemu (prowadzenie zasilań, nadmiar kablologii wewnętrznej, byle jakie kondy, które może i były trwałe temperaturowo - ale z kolei to niekoniecznie pozytywnie przekładało się na brzmienie.

Zresztą - co tu daleko szukać: raz stosowano nawijane połączenia na patyku - ale robiono to byle jakim drutem. A z kolei ścieżki mogłyby być grubsze itp itd Sygnał czy prądy biegały jak po torze przeszkód...

Edytowane przez audiograde

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

2 godziny temu, plastik1989 napisał:

I jak Ci lepiej gra, z pcm1704 czy pcm63?

PCM63. I taki setup został. Ale to indywidualne gusta.

Ale jak widze ile dzisiaj kosztują kości PCM1704 to pomimo to chyba mam dobrą inwestycję 😉 . W porównaniu tych kości w tym setupie PCM1704 wypadał jako bardziej mechaniczny i bezduszny w porównaniu do PCM63.

 

2 godziny temu, audiograde napisał:

nawet w sztandarowych modelach bardzo znanych firm dobra kość potrafi "nie grać", być zamulona, bez przestrzeni itd. Mam wrażenie że czasem projektanci chcieli "przedobrzyć" i zamiast prostych rozwiązań komplikowali niektóre sprawy, a tam gdzie coś było ważne i kluczowe - jakby w ogóle nie dostrzegali problemu (prowadzenie zasilań, nadmiar kablologii wewnętrznej, byle jakie kondy, które może i były trwałe temperaturowo - ale z kolei to niekoniecznie pozytywnie przekładało się na brzmienie.

Zresztą - co tu daleko szukać: raz stosowano nawijane połączenia na patyku - ale robiono to byle jakim drutem. A z kolei ścieżki mogłyby być grubsze itp itd Sygnał czy prądy biegały jak po torze przeszkód...

Owijane połączenia na patyku stosowano w celu najlepszego możliwego połączenia i niezawodności tego połączenia, lepszego niż lutowane. Nie ma lepszego połączenia w elektronice:

wsu-30m-9.jpg

 

Niestety w dzisiejszych czasach prawie nikt nie zwraca sobie gitary grubymi ścieżkami sygnałowymi. Wspomniałem o tym w wątku o Parasound DAC.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Właśnie siadam do dłuższej sesji odsłuchowej Audio Note DAC4.

A wam polecam co Pan Daniel z www.najlepszeodtwarzacze.pl napisał nt. innych DACów Audio Note, a szczególnie Jego spostrzeżenia i wnioski:

- kanadyjski Audio Note Kit DAC 4.1 (Ultimate kit): 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- kanadyjski Audio Note Kit DAC 2.1: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- Audio Note DAC 3.1x Black Gate: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja opisze swoje wrażenia z dzisiejszego porównania do dCS Debussy ... po jakiś siedmiu latach korzystania z dCSa i oglądania Audio Note'a kurzącego się na półce 🙂 🙂 🙂 .

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Ponownie 6 godzin fajnego słuchania.

Napisze tak: jak kupowałem dCS Debussy porównując go łeb w łeb do AN DAC4 przez bite trzy miesiące to ... zwyciężył we mnie audiofil 🙂 . Na szczęście na tego "dziada" dokonałem już egzorcyzmów i przepędziłem na cztery wiatry. One się różnią dokładnie tym co wtedy opisywałem, opisywałem ponownie przedwczoraj i opisuję dzisiaj. dCS wali "więcej" szczegółów, albo raczej podaje je bardziej eksponując i jest ciut lepszy (inny) na basie. AN to gładkość przekazu, lampowy sznyt i przepiękna średnica. Różnica na basie to jedynie kwestia upodobań. Oba klocki trzymają go za mordę i tak samo prowadzą. Oba DACki są na dokładnie tej samej półce cenowej. Wybór jednego z nich to własne preferencje i upodobania. Jedni wolą brunetki, inni blondynki. Dzisiaj audiofilem nie jestem i ... postawiłbym na muzykę i wybrał AN DAC4.

Niestety w stosunku do moich gramofonów dalej słychać, że to gra cyfra. A posłuchałem dzisiaj muzy nagrywanej od lat 50-ych do czasów dzisiejszych, z krokiem co dekadę. Dalej twierdzę, że do końca lat 80 ych cyfra nie ma szans. Ale i tak wszystko zależy od mastera i od człowieka, który go robi, a nie od techniki nagrywania, bitów czy herców.

Na szczęście na wszystkim z czego muzyki słucham to jej słuchanie sprawia mi ciągle niesamowitą frajdę. Czego Wam wszystkim życzę.

🙂  

Muszę przewietrzyć mój system…

Trochę dla porządku, po zamieszczeniu opisów Daniela o DACach Audio Note w wersji oryginalnej i wersji DIY Kit, wyszukałem w sieci zdjęcia innych wersji 4-ek. Zamieszczam dla potomności.

Historia tych DACów jest na prawde skomplikowana. DAC4 wystepował w 4-ech wersjach: dwie wersje z różnymi kościami DAC (PCM63 i AD1865) plus dwie wersje zwykła i signature. Do tego doszły dwie wersje DAC 4.1x.

Do tego DAC 1, 2, 3, 4 i 4 Sugnature na kości PCM63 to "elektrycznie" ten sam DAC ale mocno różniący się jakością elementów, a co za tym idzie dźwiękiem, który się z nich wydobywa. Np. DAC4 miał na pokładzie wszystkie elektrolity Black Gate. A DAC4 Signature jeszcze lepsze kondensatory wyjściowe i inne zasilanie cyfrowe (dwa toroidy zamiast jednego "zwykłego" trafa. DACki z serii 1, 2 i 3 miały gorsze podzespoły. Np. brak zasilania lampowego, duzo słabsze kondemsatory wyjściowe, kondensatory elektrolityczne, rezystory, inne trafa sprzęgające itp. Można się całkowicie zagubić. No i do tego dochodziły jeszcze kanadyjskie wersje DIY kit (już tylko na AD1965).

Do rzeczy.

Audio Note DAC4 (PCM63), taki jak mój:

jQmu9a.jpg

m1JB4q.jpg

5c7zo1.jpg


xO6qwl.jpg


LF5j0x.jpg


Ffv1fl.jpg


HJM9EA.jpg


zDviPi.jpg


Ui8t2e.jpg


jWYZDi.jpg


Jn4zIt.jpg


90eCPZ.jpg


7KnO0x.jpg

 

 

Audio Note DAC4 Signature (PCM63):

audio_note_dac_4_signature_1642044398_69

audio_note_dac_4_signature_1642044398_87

audio_note_dac_4_signature_1642044398_b5

audio_note_dac_4_signature_1642044399_3c

 

Audio Note DAC4 (AD1865):

IMG_8537-audio-note-dac-4-1014x703.jpg

IMG_8543-audio-note-dac-4-rear.jpg

IMG_8578-modded-audio-note-dac4-open-cha

IMG_8571-modded-audio-note-dac4-open-cha

IMG_8572-modded-audio-note-dac4-open-cha

 

 

 

Audio Note DAC4 Signature (AD1865):

andac-678x509.jpg

andac2.jpg

an.jpg

andac3.jpg

i w ciut innej wersji z dwoma większymi trafami sprzęgającymi ale ... z innymi kondami wyjściowymi i transformatorami sieciowymi takimi jak u mnie w wersji 4:

%E5%89%8D%E5%81%B4.jpg

%E8%83%8C%E6%9D%BF.jpg

%E5%85%A7%E5%81%B4.jpg

%E8%AE%8A%E5%A3%93%E5%99%A8.jpg

%E6%95%B8%E4%BD%8D%E6%9D%BF.jpg

filter%E8%88%87%E7%AE%A1.jpg

%E9%A1%9E%E6%AF%94%E6%9D%BF.jpg

%E8%BC%B8%E5%87%BA%E9%9B%BB%E5%AE%B9.jpg

 

 

 

Wersje 4.1x to już zupełnie inne DACki.

 

Audio Note DAC 4.1x Balanced (AD1865, zbalansowany, na wyjściach transformatory zamiast kondensatorów):

Details

The Audio Note (UK) DAC4.1x Digital to Analogue converters have been specifically engineered for sonic performance rather than technical specification, and fulfils all Audio Note (UK) Level 4 criteria: -

Valve rectification 

Materials and component quality 

 

Extensive research into the fundamental properties of the data stream itself have shown beyond doubt that, regardless of the theoretical advantages of the signal manipulation employed in our competitors products, such as higher over sampling, noise shaping, re-clocking or jitter reduction, these corrective measures greatly interfere with the critical time domain requirements of the signal.. 

 

Music is a time continuum from start to end which when broken is irreparably damaged, and no amount of clever manipulation can restore it to its original time / frequency / amplitude duration or relationship, regardless of what the theorists may tell you. 

 

As a result, we have developed a way of excluding or bypassing all these corrective measures, to allow the conversion from digital to analogue to be done without any manipulation whatsoever. All we do is to reformat the data stream to allow the converter chip to be able to interpolate the incoming information correctly. 

 

In other words, the Audio Note (UK) DAC4.1x has no over sampling, no jitter reduction, no noise shaping and no re-clocking. Having removed all of the digital filtering that is required for over sampling, all filtering is done in the analogue domain where it is easier to retain good, wide band phase-frequency and dynamically coherent behaviour. It uses the highest grade Analogue Devices AD1865, 18Bit stereo converter chip solely because we found it to be the best sounding available (yes, even better than the 20Bit versions!). 

 

The filter-interface coils / transformers are of the highest possible quality, using 80% nickel Super mu-metal cores. The air gaps in the two filter coils per channel are matched across the full frequency range to within 0.1dB of each other, using a specially designed program to supplement an Audio Precision System 2 test rig.

The DAC4.1x Balanced features an upgraded version of the M6 Line pre-amplifier output stage, using the 5814a and 6463 double triode valves. This is coupled to an output transformer, wound with Audio Note (UK) copper wire on a High B C-core. With a 33:1 step-down ratio, this output transformer not only has exceptionally wide frequency response, but also just about the absolutely best dynamic transfer function possible. The analogue output has provisions for both unbalanced and balanced operation, using the best available quality RCA and XLR connectors.

The DAC4.1x Balanced Signature features an upgraded version of the M6 Line pre-amplifier output stage, using a pair of 5687 double triode valves. This is coupled to an output transformer, wound with Audio Note (UK) copper wire on a High B Ccore. With a 33:1 step-down ratio, this output transformer not only has exceptionally wide frequency response, but also just about the absolutely best dynamic transfer function possible. The analogue output has provisions for both unbalanced and balanced operation, using the best available quality RCA and XLR connectors.

To power this spectacularly revealing arrangement, we have incorporated a dual channel power supply with double choke filtering and valve rectification. This technique not only provides excellent isolation between the digital circuitry and power supply, but also provides well-isolated short and clean analogue signal paths. The digital power supply is an exceptionally low noise, shunt-type.

Internal component quality of this calibre has never before been seen, in either consumer or professional equipment. There is an abundance of Audio Note (UK) capacitors, and Audio Note (UK) Tantalum film resistors throughout the circuit. Analogue stage filter inductors and internal wiring are all produced with Audio Note (UK) wire.

Technical Specifications

INPUT

OUTPUT IMPEDANCE

REFERENCE OUTPUT

CHANNEL BALANCE

VALVE COMPLEMENT

 

 

 

UNIT WEIGHT

 

UNIT DIMENSIONS

 

DIGITAL SYSTEM

NOTE

RCA  75 Ohms SPDif

XLR   110 Ohms AES/EBU

600 Ohms, Balanced or Single Ended

1.5V RMS(Balanced) / 3.2V RMS(Balanced Sig.) 

Less than 0.2dB

1 x ECC82 / 5814a

1 x 5687WB (Balanced version)

1 x 6463 (Balanced Signature version)

1 x ECL82

1 x 6X5

1 x 5651 (Balanced Signature version)

18 kg (Balanced version)

19 kg (Balanced Signature version)

145mm (h) x 450mm (w) x 425mm (d)

18Bit Ananloue Devices AD1865N

44.1 / 48 / 96KHz input capability.

 

audionote-dac4.1xbalanced-IMG_3720-large

audionote-dac4.1xbalanced-IMG_1430-large

p1040439.jpg

 

audionote-dac4.1xbalanced-IMG_1415-large

 

audionote-dac4.1xbalanced-IMG_1434-large

 

Audio Note DAC 4.1x Balanced Signature (AD1865, zbalansowany, na wyjściach transformatory zamiast kondensatorów):

 

DAC 4.1x Balanced (Signature)

The Audio Note UK 4.1 DAC is available in both standard and signature versions, with both models offering true balanced circuitry throughout. 

 

The circuit features a selected Analog Devices AD1865N digital to analogue converter chip and employs Audio Note’s 1 x oversampling and Direct From Disc technology. 

 

Special attention has been paid to the power supply section, which uses separate power transformers form the digital and analogue stages, the latter featuring valve rectification. The analogue stage employs a pair of NOS 5687 valves, coupled to a thin-lamination HiB double C-core, copper-wound output transformer.

 

The Signature model expands on the circuit technology, with valve stabilised power supply, silver-wound filters and an analogue stage with two NOS 6463 Telefunken valves.

 

A true high-end product, the DAC 4.1x is available with a face plate in either brushed aluminium or polished black acrylic to match other products in the Audio Note UK range.

 

INPUT

RCA 75Ohms SPDif XLR 110 Ohms AES/EBU

OUTPUT IMPEDANCE

600 Ohms, Balanced 

10 ohm Single Ended

REFERENCE OUTPUT

3.2V RMS

CHANNEL BALANCE

Less than 0.2dB

VALVE COMPLEMENT

1 x 5814a
2 x 5687WB 1 x ECL82 1 x 6X5

FUSE RATING

1.25A anti-surge (110 / 120V supply) 500mA anti-surge (220 / 240V supply)

UNIT WEIGHT

22 KG

UNIT DIMENSIONS

145mm (h) x 450mm (w) x 425mm (d)

DIGITAL SYSTEM

18Bit Ananloue Devices AD1865N 44.1 / 48 / 96KHz input capability.

Screenshot-2019-03-08-at-16.08.20-1043x6

2f6009_6c9d00f1e4564fd2a3b3d61c7fa02663~

2f6009_38398bc592d84d08829ba37e1e281312~

 

2f6009_0cb02254d7584310be782c17cbc6b582~

 

2f6009_4076d0bf4e3e4e9d9e1f317e7ccb0f02~

 

2f6009_f9e63880973c4668afe967b91d106db5~

 

2f6009_0ffa239e6e5c4caa8da58376ce0d69bc~

 

 

Można się w tym pogubić?

DAC 4 to razem ... 6 modeli !!! Bez wersji DIT kit. Mam nadzieję, że trochę to uporządkowałem 😉 .

🙂 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

1 godzinę temu, pmcomp napisał:

 

Audio Note DAC4 Signature (AD1865):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

andac2.jpg

an.jpg

andac3.jpg

i w ciut innej wersji z dwoma większymi trafami sprzęgającymi ale ... z innymi kondami wyjściowymi i transformatorami sieciowymi takimi jak u mnie w wersji 4:

%E5%89%8D%E5%81%B4.jpg

%E8%83%8C%E6%9D%BF.jpg

%E5%85%A7%E5%81%B4.jpg

%E8%AE%8A%E5%A3%93%E5%99%A8.jpg

%E6%95%B8%E4%BD%8D%E6%9D%BF.jpg

filter%E8%88%87%E7%AE%A1.jpg

%E9%A1%9E%E6%AF%94%E6%9D%BF.jpg

%E8%BC%B8%E5%87%BA%E9%9B%BB%E5%AE%B9.jpg

 

 

 

Mały autokomentarz do tej wersji DAC4 Signature. Ta druga wersja jest dziwna i moim zdaniem jest przerobiona z wersji DAC4.

Dlaczego? Ponieważ ma napis Signature z tyłu "doklejony" pod tabliczką znamionową. Po drugie nie ma wszystkich kondensatorów Black Gate. Po trzecie ma zasilanie, kondensatory sprzęgające i kondensatory wyjściowe jak w DAC4.

Pozdro

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Finalny komentarz jest taki: jak się słucha czy kupuje DAC Audio Note, to trzeba zaglądać do środka jak jest zbudowany i jakie ma elementy. Bo od tego zależy jakość dźwięku.  DACki od Audio Note bazują na tym samym projekcie.

 

Tu schemat DAC4, wersja na PCM63. Wersja z AD1865 będzie się różnić sekcją cyfrową:
 

audio-note_dac4_sch.pdf_1.png

 

Audio Note DAC3, wersja na PCM63 (brak napisu o kondensatorach elektrolitycznych na dole, schemat elektryczny identyczny):

img-1-NL3QNcaH51.png

 

Audio Note DAC 2.1x, część analogowa:

AN_DACparvi2014.jpg

 

Audio Note DAC 1 (PCM63), porównajcie do DAC 3 i 4 🙂 :

img-1-0iSa0IogJb.png

 

Tutaj DAC na AN1865, czyjaś wersja klona ale pokazuje część cyfrową. Reszta "tak samo" jak na schematach od DAC na PCM63:

 

DacEnd_ver1d.gif

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Tu dużo schematów klocków Audio Note: https://thecodemachine.co.uk/Schematics/Search.php?manuf=Audio+Note

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Dorzucę swoje 3gr, mam Balanced DAC PCM63 od kilku mieięcy, DAC ten został u mnie na stałe, pokonując w pewnych aspektach jak bas, scena stereofonia Reimyo Limited, ale dopiero po minimum 300h zaczyna grać docelowym dziwiękiem. 

Muzykalność tego DAC jest na bardzo wysokim poziomie, rewelacyja średnica, świtny bas, czarująca góra. 

Bardzo czuły na transport, fenomenalnie zgrał się u mnie z CD Grundig 8400mk2

@RCD Którego wejścia cyfrowego używasz i rodzaju filtra?

 🇬🇧 Exposure with music in mind since 1974 🇬🇧 

3 godziny temu, RCD napisał:

Dorzucę swoje 3gr, mam Balanced DAC PCM63 od kilku mieięcy, DAC ten został u mnie na stałe, pokonując w pewnych aspektach jak bas, scena stereofonia Reimyo Limited, ale dopiero po minimum 300h zaczyna grać docelowym dziwiękiem. 

Gdybym nie mial dCSa i ANa ten DAC stalby juz u mnie 😉 .

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

6 minut temu, pmcomp napisał:

Gdybym nie mial dCSa i ANa ten DAC stalby juz u mnie 😉 .

A gdzie będzie stał ten zacny chińczyk, że się tak spytam, tzn. co planujesz po testach?😉

 🇬🇧 Exposure with music in mind since 1974 🇬🇧 

26 minut temu, Cezary_58669 napisał:

@RCD Którego wejścia cyfrowego używasz i rodzaju filtra?

Zażyczyłem sobie BNC i DF1704, no i oczywiście AES/EBU

12 minut temu, Cezary_58669 napisał:

A gdzie będzie stał ten zacny chińczyk, że się tak spytam, tzn. co planujesz po testach?😉

Wrócił do właściciela (najlepszeodtwarzacze.pl).

 

9 minut temu, RCD napisał:

Zażyczyłem sobie BNC i DF1704, no i oczywiście AES/EBU

A z ktorym filtrem?  CS8412 czy CS8414?
 

Muszę przewietrzyć mój system…

9 minut temu, RCD napisał:

Zażyczyłem sobie BNC i DF1704, no i oczywiście AES/EBU

Dzięki za info.

 

1 minutę temu, pmcomp napisał:

Wrócił do właściciela (najlepszeodtwarzacze.pl).

 

Rozumiem, chętnie też bym posłuchał tego cacka🙂. A jak sonicznie Mark wypada w stosunku do np. starszego Parasounda na pcm63?

13 minut temu, pmcomp napisał:

filtrem?  CS8412 czy CS8414?

Słychać różnicę, poza częstotliwością próbkowania?

 🇬🇧 Exposure with music in mind since 1974 🇬🇧 

16 minut temu, Cezary_58669 napisał:

 

Słychać różnicę, poza częstotliwością próbkowania?

Nie. To tylko receiver. Filtr cyfrowy jest ten sam DF1704. Roznica wynika z innych analogowych stopni wyjsciowych.

Ale moj player nie downsampluje w locie do 24/44 czy 24/48 tylko do 24/88 czy 24/96. Dlatego na CS8414 moge sluchac calej swojej kolekcji muzycznej z DSD wlacznie, a na CS8412 tylko 16/44, 24/44 i 24/48. 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Ok, rozumiem, używam hq playera, więc nie ma problemu. Mogę przekonwertować w locie "wszystko w każdą stronę".

12 minut temu, RCD napisał:

AK4118, podobno najlepszy, przyjmuje 24/192

Można go zaaplikować w tym chińczyku?

 🇬🇧 Exposure with music in mind since 1974 🇬🇧 

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Gdybym nie mial dCSa i ANa ten DAC stalby juz u mnie 😉 .

Przepraszam za pytanie z "innej beczki" @pmcomp wg jakiej logiki łączysz te DACi z przedwzmacniaczami - tranzystor+tranzystor i lampa+lampa czy też i połączenia mieszane mają sens i bardziej lampa+tranzystor niż tranzystor+lampa?

Edytowane przez Mikha'el
22 minuty temu, Cezary_58669 napisał:

Można go zaaplikować w tym chińczyku?

Oczywiście, zanim kupiłem ten DAC zrobiłem rozeznanie, pytałem też kilku chińczków, każdy z nich twierdził że najlepszy jest filt DF1704, potem DF1706, i kość przyjmująca AK4118 potem WM8804

Zarzuca się chińczykom, że nie mają swojej szkoły brzmienia. Ale słyszeć, słyszą dobrze😉 dziękuję👍

 🇬🇧 Exposure with music in mind since 1974 🇬🇧 

30 minut temu, Mikha'el napisał:

Przepraszam za pytanie z "innej beczki" @pmcomp wg jakiej logiki łączysz te DACi z przedwzmacniaczami - tranzystor+tranzystor i lampa+lampa czy też i połączenia mieszane mają sens i bardziej lampa+tranzystor niż tranzystor+lampa?

Na sluch. A przyjemnosc sluchania z logiką rzadko idą w parze.

 

 

Muszę przewietrzyć mój system…

4 minuty temu, pmcomp napisał:

Na sluch. A przyjemnosc sluchania z logiką rzadko idą w parze.

 

 

A jak najlepiej Ci gra?

Edytowane przez Mikha'el
Godzinę temu, RCD napisał:

AK4118, podobno najlepszy, przyjmuje 24/192

Trzeba bedzie zakupić: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

7 minut temu, Mikha'el napisał:

A jak najlepiej Ci gra?

Różnie. Zalezy od podlaczanych klockow i kolumn.

Teraz te DACki sluchalem na pre Studer A779 i na lampwych koncowkach IDHOS w klasie A.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.