Skocz do zawartości
IGNORED

Arcam vs Lyngdorf - wzmacniacze z korekcją akustyki


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, MacP napisał:

Mam od lat programowanego Logitecha, ale go nie lubię, bo jest wielki, ciężki i niewygodny. Więc go ustawiłem "na Lyngdorfa" i chciałem od niego nauczyć innego pilota uniwersalnego, uczącego się, o zgrabnym kształcie. Ale okazało się że kody nie za bardzo wchodzą, niektóre tak, niektóre nie, działało to z oporami. Więc w końcu szarpnąłem się na oryginał, trochę absurdalnie drogi (chociaż trafił mi się nieco tańszy niż pierwotnie) nieco za duży, też nie jest to cud ergonomii (małe i mało eksponowane klawisze głośności, chociaż to po nie się najczęściej sięga), ale w sumie ładny i działa dobrze. Trochę irytują duże skoki głośności przy regulacji, co 1 dB, mogliby zrobić chociaż co 0.5. Akurat to aplikacja rozwiązuje superprecyzyjnie (może nawet za bardzo). 

Cena fabrycznego pilota to taki żart ze strony producenta a ten zamiennik jest dobry i z opcją zaprogramowania dodatkowo innego urządzenia, jak zleciłem kody pod Pioneera PD-30AE który z nim w roli transportu miałem.

4 minuty temu, barmanekm napisał:

Myślę, że to dlatego, że jest o 6 dB głośniej. 

Jak będę mieć okazję sprawdzić jakiś egzemplarz 1120 to potwierdzę, ale myślę, że sam układ sterujący modulacją PWM i wyjściowymi mosfetami to jest to samo co w 2170 i 3400, czyli układ Texasa. Różnią się tylko napięciem zasilającym mosfety. Gdyby tak faktycznie było, to jest możliwe, że 1120 zagra najlepiej, ponieważ będzie najlepiej wysterowany. 

Czytałem o tym na forach, co też ja i jak widzisz Kolega wyżej też potwierdza. Nie głośniej a inaczej, lepiej.

3 minuty temu, muda44 napisał:

Czytałem o tym na forach, co też ja i jak widzisz Kolega wyżej też potwierdza. Nie głośniej a inaczej, lepiej.

Możliwe, ale ja też nie słyszę kabli, o których też czytałem na forach, więc tutaj też nie czuję różnicy. Szczególnie, że wiem jak to działa. Natomiast jak Ty słyszysz, to jak najbardziej bym zostawił + 6dB.

Edytowane przez barmanekm

System gra dobrze, albo nie....

17 minut temu, barmanekm napisał:

Możliwe, ale ja też nie słyszę kabli, o których też czytałem na forach, więc tutaj też nie czuję różnicy. Szczególnie, że wiem jak to działa. Natomiast jak Ty słyszysz, to jak najbardziej bym zostawił + 6dB.

Większość kabli na rynku to ściema wg mnie, tylko niektóre naprawdę przynoszą korzyści ale nie wszędzie i nie zawsze w takiej samej intensywności. 

Lyngdorfa już nie mam  😉

6 minut temu, muda44 napisał:

Lyngdorfa już nie mam  😉

Lyngdorfa uznaję, za wzmacniacz dobry, neutralny, ładny i wygodny, ale trochę brakuje mu do top hi-fi. Do "wyczynowego" słuchania mam inny, tradycyjny wzmacniacz.

Natomiast bardzo wysoko cenię odtwarzacz Lyngdorf CD-2. Z TDAI-2170 działa tylko jako transport, ale dla tradycyjnych konstrukcji jest bardzo dobrym playerem. I tak mam go podłączonego. Po analogu, to wzmacniacza w klasie AB, a po S/PDIF do Lyngdorfa.

A na co przeszedłeś?

System gra dobrze, albo nie....

9 minut temu, barmanekm napisał:

Lyngdorfa uznaję, za wzmacniacz dobry, neutralny, ładny i wygodny, ale trochę brakuje mu do top hi-fi. Do "wyczynowego" słuchania mam inny, tradycyjny wzmacniacz.

Natomiast bardzo wysoko cenię odtwarzacz Lyngdorf CD-2. Z TDAI-2170 działa tylko jako transport, ale dla tradycyjnych konstrukcji jest bardzo dobrym playerem. I tak mam go podłączonego. Po analogu, to wzmacniacza w klasie AB, a po S/PDIF do Lyngdorfa.

A na co przeszedłeś?

Twojego modelu nie znam ale miałem inne nowe i używane wzmacniacze do około 50k i 1120 wcale niżej nie cenię pod ww warunkami a korekcja akustyki potrafi cuda zdziałać w większości pomieszczeń gdzie słuchamy muzyki.

CD-2 nie jest tani i tu jako transport już bym bardziej w RS-2T Projecta szedł mimo opinii o jego awaryjności. Jako CD też da się cos fajnego w tej cenie kupić.

 

Obecnie kombinuje z dobrej klasy kinem domowym i modyfikacją amplitunera pod kd i stereo.

2 minuty temu, muda44 napisał:

RS-2T Projecta

StreamUnlimited oferuje właśnie transporty BlueTiger z dwoma, lub trzema napędami do wyboru. Jako elektronika transportu Lyngdorf i Project to jest to samo, ale Project ma wyższej klasy napęd.

Ale nie wiem jak z dostępnością laserów w przyszłości. W każdym razie jakbym sprzedawał Lyngdorfa, to właśnie wpadnie RS-2T. Przyznam, że do samych transportów nie przywiązuję specjalnie wagi, ale wiadomo, fajnie jak jest "koszernie".

System gra dobrze, albo nie....

5 minut temu, barmanekm napisał:

StreamUnlimited oferuje właśnie transporty BlueTiger z dwoma, lub trzema napędami do wyboru. Jako elektronika transportu Lyngdorf i Project to jest to samo, ale Project ma wyższej klasy napęd.

Ale nie wiem jak z dostępnością laserów w przyszłości. W każdym razie jakbym sprzedawał Lyngdorfa, to właśnie wpadnie RS-2T. Przyznam, że do samych transportów nie przywiązuję specjalnie wagi, ale wiadomo, fajnie jak jest "koszernie".

Ten z RS 2T to ponoć ich top i wygląda lepiej od CD-2 ale też jest BARDZO delikatny i ponoć nawet w transporcie pada.  Można się też o lepszy zasilacz pokusić...

Transport niestety ma znaczenie, kabel cyfrowy też. Wypożycz sobie coax Audioquest Carbon 1m, jak nie usłyszysz różnicy z tym co masz to moim zdaniem odpuść zmiany transportu. 

  • 11 miesięcy później...
W dniu 23.01.2023 o 09:29, MacP napisał:

Dość długo posiadałem Arcama SA30 i byłem z niego generalnie zadowolony, ale potrzeba zmian pchnęła mnie do wypróbowania Lyngdorfa TDAI 1120. Kiedyś miałem też model 2170 i generalnie "pożądam" sprzętów z korekcją akustyki, gdyż mój pokój należy do trudnych, jest słabo wytłumiony, nie lubię tekstyliów na podłogach i ścianach, tłumią go w zasadzie tylko meble i książki, stąd pomiary Dirac ujawniały na wykresie spore piki i dołki, były też one mocno słyszalne. 2170 który miałem ze 2-3 lata temu podobał mi się, ale nie do końca, grał chyba z Sitarami i efekt był nieco "suchy" niezbyt muzykalny. Teraz mam Elaki Vela, które uchodzą - nie bez racji - za b. dobre, przejrzyste, z dobrze kontrolowanym basem. Z Arcamem grały więcej niż dobrze, ale miałem wrażenie, że ten wzmacniacz nie wykorzystuje potencjału ich b. dobrych tweeterów, jego góra należy do raczej łagodnych i Dirac nie miał na nią większego wpływu. Zmieniłem go więc na 1120 i mam już parę obserwacji - sam takich poszukiwałem, więc może kogoś zainteresują 🙂

To zupełnie inny typ wzmacniacza, więc i właściwości brzmieniowe są dość odmienne. Poprawiła się ogólna klarowność, scena wobec SA30 jest szersza, ale niekoniecznie głębsza. Rysunek i lokalizacja brył są dość podobne (i dobre), ale SA30 chyba nieco lepiej różnicował plany. Działanie RoomPerfect wobec Dirac jest nieco odmienne, co zauważyłem już przy 2170. Dirac subiektywnie ingeruje bardziej, zmiany są od razu łatwiejsze do wychwycenia. Lepsza kontrola basu powoduje, że jest go od razu "mniej" (co nie jest całkiem prawdziwe - schodzi równie nisko, ale jest mniej "obły", bardziej selektywny no i bez wzbudzeń rezonansowych), wyraźniejsza jest też separacja, porządek na scenie (co także wynika głównie z eliminacji zacierających ją "krągłości" na basie). RoomPerfect zdaje się działać subtelniej i różnice nie są do wychwycenia od razu, nawet na początku jest lekkie rozczarowanie, że "niewiele się zmieniło", ale zmiany narzucają się dopiero przy dłuższych odsłuchach. Zapewne wynika to stąd, że bas w Lygndorfie jest oszczędniejszy i lepiej kontrolowany już "na dzień dobry", stąd po korekcie nie zmienia się tak spektakularnie jak w Arcamie, ale istotnie zauważamy że znikają wcześniej obecne mody i wzbudzenia. Fajnie słychać to np. w głosie lektorów filmów, gdy mówią basem (w sensie wokalnym) i bez korekty jest on nieco dudniący, z nią - znacznie naturalniejszy. Drugi aspekt to barwa - wprawdzie korekta jej raczej nie modyfikuje, ale dzięki ogólnemu "czyszczeniu" z rezonansów i błędów fazowych staje się naturalniejsza, a 1120 z korektą robi się o wiele bardziej muzykalny. I wydaje się w tym lepszy niż 2170, grający tak neutralnie, że aż nudno.

Myślę, że wyższość 1120 nad 2170 - przy wielu podobieństwach samej końcówki mocy - wynika z obecności streamera, 2170 wymaga "napędzenia" czymś zewnętrznym (ja używałem go z Raspberry + DigiOne), ale to dodatkowy element toru, który może powodować straty. Streamer w 1120 pewnie nie jest cudem świata, ale jest zaimplementowany na tyle dobrze,że razem gra to całkiem zadowalająco, Tidal Connect z MQA wręcz świetnie. Podłączenie kablem coaxial b. skądinąd dobrego Zen Stream poprawiło może separację i plastyczność, ale na granicy sugestii.

Ogólne wrażenia z 1120 są pozytywne - to sprzęt bardzo funkcjonalny, muzykalny, nie ma tej "suchości", która nie zachwycała mnie kiedyś w 2170 (ale to może była też kwestia niedopasowania całego toru, pewnie da się lepiej). To, co drażni, to kompletny brak obsługi DSD, nawet przekonwertowanego na PCM - nie mam aż tak wielu takich plików, ale czasem lubię wrócić do tych, które mam - na razie muszę zapomnieć (nawet Zen Stream zmuszony do konwersji na PCM ich nie podaje, bo są gęstsze niż 192, czyli maksimum Lyngdorfa).

No i trochę żenujący jest brak wyświetlacza - to niezrozumiała oszczędność, zważywszy że najtańsze chińskie DAC miewają je b. piękne i czytelne, choćby do skali głośności. Chaotyczne, indywidualnie podświetlane i zupełnie nieczytelne ikonki są żałosne. Na szczęście można je wygasić. Aplikacja "pilota" na urządzenia mobilne jest ładna, ale też poza zmianą głośności - mało funkcjonalna - wielu aspektów nie obsługuje i wymusza otwarcie strony internetowej, gdzie jest dużo więcej opcji, ale niektóre są niedopracowane (np. obsługa radia internetowego). To zresztą bolączka chyba wszystkich sprzętów, które wciskają klientowi własne aplikacje, jeszcze chyba nie spotkałem wolnej od błędów, do pochwał zbliża się BlueOS, ale z kolei on jest totalnie "zamknięty" eliminuje inne protokoły jak UPNP, czy Chromecast. Cóż - ideałów wyraźnie nie ma, ale w 1120 zalety przeważają nad wadami. Kiedyś może trzeba będzie pomyśleć o 3400 lub poczekać na jeszcze nowsze modele, kto wie, może sławna audiofilska firma znana z wielu pionierskich dokonań nauczy się NAWET obsługi DSD? (nb. konkurencyjny SA30 też go nie obsługuje, co nie przeszkadza firmie chwalić w materiałach reklamowych, że posłużyła się "nowoczesnym chipem DAC ES9038 który obsługuje ultragęste PCM oraz DSD" - tyle że nie w tym sprzęcie 😄 )

IMO na początku 2024 Linkplay/Wiim ma najlepszą aplikację.

A i sprzęt spoko.

W dniu 26.01.2023 o 18:19, Piotr Sonido napisał:

Mieliśmy obydwa w salonie.

To są dwa skrajnie różne urządzenia różne klasy zasilania różne kalibracje i różne brzmienie.

I ani kalibracja jednego ani kalibracja drugiego nie zrobi z nich odwrotnych urządzeń jeżeli wiecie o czym mówię. 

Być może faktycznie lyngdorf gra nieco szerszym dźwiękiem bardziej przestrzennym wynika to bardziej z jego czystości analityczności z kolei Arcam gra w głąb. Buduje cieplejszy bardziej muzykalny przekaz.

Do innych kolumn do innych oczekiwań

Piotrek 

@Piotr Sonido

Czy w lutym 2024 jest sens pakować się w Arcama SA30 czy bardziej Radia A25?

Brzmienie takie samo czy się poprawiło?

Radia ma jakąś kalibrację?

W dniu 27.01.2023 o 22:29, xajas napisał:

Tak wygladaly te Targety
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Kto chce, moze je wyprobowac wpisujac ponizsze wartosci jako wlasne Voicings

Proponuje zaczac od nr.6 i nr.8 albo nr. 3 i nr.4, by rozpoznac roznice

 

IMG_0424.thumb.jpg.1793721912d11609acf4f482c03db85f.jpg

 

Target 1

Filter  1: ON  PK       Fc   122.5 Hz  Gain  -1.30 dB  Q  1.004
Filter  2: ON  PK       Fc   264.0 Hz  Gain  -3.10 dB  Q  1.000
Filter  3: ON  PK       Fc   611.0 Hz  Gain  -2.30 dB  Q  1.000
Filter  4: ON  PK       Fc    1654 Hz  Gain  -3.10 dB  Q  1.000
Filter  5: ON  PK       Fc    3265 Hz  Gain  -1.80 dB  Q  1.004
Filter  6: ON  PK       Fc   12911 Hz  Gain  -1.40 dB  Q  1.187
Filter  7: ON  PK       Fc   16097 Hz  Gain  -1.50 dB  Q  2.008
Filter  8: ON  PK       Fc   19897 Hz  Gain  -6.60 dB  Q  1.000

Target 2

Filter  1: ON  PK       Fc   211.0 Hz  Gain  -2.80 dB  Q  1.000
Filter  2: ON  PK       Fc   444.0 Hz  Gain  -2.80 dB  Q  1.001
Filter  3: ON  PK       Fc    1008 Hz  Gain  -2.50 dB  Q  1.000
Filter  4: ON  PK       Fc    2043 Hz  Gain  -3.90 dB  Q  1.000
Filter  5: ON  PK       Fc    4107 Hz  Gain  -2.50 dB  Q  1.000
Filter  6: ON  PK       Fc   10016 Hz  Gain  -2.30 dB  Q  1.000
Filter  7: ON  PK       Fc   15136 Hz  Gain  -3.60 dB  Q  1.146
Filter  8: ON  PK       Fc   19897 Hz  Gain -10.00 dB  Q  1.000

Target 3

Filter  1: ON  PK       Fc   20.00 Hz  Gain  -3.70 dB  Q  1.000
Filter  2: ON  PK       Fc   317.0 Hz  Gain  -1.80 dB  Q  1.111
Filter  3: ON  PK       Fc   630.0 Hz  Gain  -2.10 dB  Q  1.001
Filter  4: ON  PK       Fc    1487 Hz  Gain  -2.30 dB  Q  1.000
Filter  5: ON  PK       Fc    2661 Hz  Gain  -1.80 dB  Q  1.084
Filter  6: ON  PK       Fc   14180 Hz  Gain  -1.60 dB  Q  1.474
Filter  7: ON  PK       Fc   16646 Hz  Gain  -1.00 dB  Q  4.296
Filter  8: ON  PK       Fc   19897 Hz  Gain  -6.20 dB  Q  1.000

Target 4

Filter  1: ON  PK       Fc   20.00 Hz  Gain  -4.50 dB  Q  1.000
Filter  2: ON  PK       Fc   318.0 Hz  Gain  -2.60 dB  Q  1.000
Filter  3: ON  PK       Fc   732.0 Hz  Gain  -3.10 dB  Q  1.000
Filter  4: ON  PK       Fc    1733 Hz  Gain  -4.20 dB  Q  1.000
Filter  5: ON  PK       Fc    3525 Hz  Gain  -3.20 dB  Q  1.000
Filter  6: ON  PK       Fc    8402 Hz  Gain  -2.10 dB  Q  1.003
Filter  7: ON  PK       Fc   14410 Hz  Gain  -4.10 dB  Q  1.000
Filter  8: ON  PK       Fc   19897 Hz  Gain -11.20 dB  Q  1.000

Target 5

Filter  1: ON  PK       Fc   30.30 Hz  Gain  -1.30 dB  Q  1.000
Filter  2: ON  PK       Fc   124.5 Hz  Gain  -2.60 dB  Q  1.000
Filter  3: ON  PK       Fc   309.0 Hz  Gain  -3.10 dB  Q  1.000
Filter  4: ON  PK       Fc   910.0 Hz  Gain  -3.70 dB  Q  1.000
Filter  5: ON  PK       Fc   11553 Hz  Gain  -1.00 dB  Q  1.975
Filter  6: ON  PK       Fc   14916 Hz  Gain  -1.60 dB  Q  1.966
Filter  7: ON  PK       Fc   16984 Hz  Gain  -0.90 dB  Q  4.894
Filter  8: ON  PK       Fc   19919 Hz  Gain  -5.60 dB  Q  1.000

Target 6

Filter  1: ON  PK       Fc   176.0 Hz  Gain  -3.60 dB  Q  1.000
Filter  2: ON  PK       Fc   565.0 Hz  Gain  -3.00 dB  Q  1.000
Filter  3: ON  PK       Fc    1238 Hz  Gain  -2.60 dB  Q  1.109
Filter  4: ON  PK       Fc   10244 Hz  Gain  -1.20 dB  Q  1.375
Filter  5: ON  PK       Fc   15044 Hz  Gain  -2.40 dB  Q  1.123
Filter  6: ON  PK       Fc   19897 Hz  Gain  -6.60 dB  Q  1.000

Target 7

Filter  1: ON  PK       Fc   134.5 Hz  Gain  -2.40 dB  Q  1.000
Filter  2: ON  PK       Fc   293.0 Hz  Gain  -2.70 dB  Q  1.000
Filter  3: ON  PK       Fc   724.0 Hz  Gain  -2.90 dB  Q  1.000
Filter  4: ON  PK       Fc    1385 Hz  Gain  -2.60 dB  Q  1.000
Filter  5: ON  PK       Fc    8661 Hz  Gain  -1.90 dB  Q  1.000
Filter  6: ON  PK       Fc   14486 Hz  Gain  -3.30 dB  Q  1.000
Filter  7: ON  PK       Fc   19897 Hz  Gain  -8.80 dB  Q  1.000

Target 8

Filter  1: ON  PK       Fc   203.0 Hz  Gain  -2.80 dB  Q  1.000
Filter  2: ON  PK       Fc   535.0 Hz  Gain  -2.50 dB  Q  1.000
Filter  3: ON  PK       Fc    1200 Hz  Gain  -3.60 dB  Q  1.000
Filter  4: ON  PK       Fc    6185 Hz  Gain  -1.20 dB  Q  1.000
Filter  5: ON  PK       Fc   11229 Hz  Gain  -3.00 dB  Q  1.000
Filter  6: ON  PK       Fc   15493 Hz  Gain  -2.70 dB  Q  1.516
Filter  7: ON  PK       Fc   19897 Hz  Gain -10.00 dB  Q  1.000

 

Czyli Lyngdorf daje możliwość korekcji 8 punktowej z dowolnym wyborem punktu, ze wzmocnieniem in plus lub in minus tylko co to za współczynnik 'Q'?

Wiim ma to podobnie zrobione tylko ustawianie jest prostsze.

Skad biorą sie te parametry? Obliczenia zaczynasz od krzywej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, Marek N napisał:

IMO na początku 2024 Linkplay/Wiim ma najlepszą aplikację.

A i sprzęt spoko.

Ale nie ma kalibracji.

2 godziny temu, Marek N napisał:

@Piotr Sonido

Czy w lutym 2024 jest sens pakować się w Arcama SA30 czy bardziej Radia A25?

Brzmienie takie samo czy się poprawiło?

Radia ma jakąś kalibrację?

Radia gra delikatnie inaczej. Ale równie dobrze. Ta sama klasa ale nieco inne brzmienie. Ale moim zdaniem jeśli dostaniesz SA 30 to tak zdecydowanie jest sens się w to pakować. Radia nie ma ani kalibracji ani żadnego wbudowanego odtwarzacza sieciowego.

 

Arcam SA30 to naprawdę fajny sprzęt, Diraciem można fajnie uzupełnić braki w ogólnym brzmieniu całego systemu.

W obecnej jego cenie to naprawdę bardzo opłacalna inwestycja.

Nie patrzyłem za ile można go dostać w Polsce,ale w Niemieckim sklepie można go dostać za 1490 euro co w przeliczeniu daje około 6450zł.Wysyłka na terenie Niemiec darmowa, do Polski za niego z tego sklepu 120euro ,co i tak w sumie daje około 7tys zł.Chyba że załatwisz , że ktoś ci go przywiezie. Gdybyś był z Warszawy to mogł bym przywieżć za około 2 tygodnie.

U mnie kolumny grały trochę za analitycznie i brakowało mi ciepła,ale 3 dni temu robiem z kolegą Diraca i jedną krzywą podbiliśmy środek i ciut górę i gra teraz super, aż mi banan nie schodzi z buzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Qudral Aurum A9, Eversolo DMP A 8 ,Canton Reference 8K, Taga PC 7000, Neotech NES 3004mk2

  • 8 miesięcy później...
W dniu 24.02.2023 o 07:19, xajas napisał:

Nie rozumiem tego.
Towarzystwo kupuje sobie superduper inteligentne ustrojstwa, dajace tysiace mozliwosci dopasowania, optymalizowania brzmienia systemu, a potem zamiast je uzywac…. kombinuje z sieciowkami i gniazdkami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten ped z sieciowkami to prawdziwa zmora, a ignorowanie mozliwosci oferowanych przez takie wzmacniacze to ….

Powstrzymam sie od komentarza.

Wszystko na darmo. Nie wykorzystujecie potencjalu nawet w 10% . Wywalona kasa emoji3.png

Psychologii masa za tym stoi. Sam swiezo nabylem Lyngdorfa i widzac ile oraz jakich oferuje opcji konfiguracyjnych moge sie domyslac, ze ktos targany natrectwami w swoim szalenstwie moze dojsc do zaglowania kablami i probami zmiany dziury w gniazdku liczac na cud i niektorzy go nawet uslysza. Czytaj poczatek: psychologia
Caly weekend eksperymentuje ze stworzeniem wlasnego profilu brzmienia basu. W ten sposob ja usiluje wykorzystac potencjal tego urzadzenia. Brak w komplecie pilota, a ten oryginalny za 100 funtow zdajacy sie byc bardziej do CD niz wzmacniacza i nieszczegolnie madry pomysl na rozwiazanie selektora wejsc utrudniaja polubienie sie z tym sprzetem. Bluetooth, ktorego polaczenie tracisz i musisz ustanawiac od nowa gdy na chwile zmienisz wejscie tez nie pomaga. Takze AirPlay ciagle sie rozlacza, jakie to irytujace! Te nowe rozwiazania zdaja sie wciaz przechodzic okres dziecinstwa. Nie wiem ile trzeba wzmacniaczom dekad by osiagnely doroslosc, ale patrzac na inne dziedziny techniki konsumenckiej, moze to jeszcze potrwac. Niby gra dobrze i ktos moglby powiedziec, czego trzeba wiecej? Otoz nie wlaczamy wzmacniacza rano i nie trzymamy go na jednym zrodle do konca dnia. Gdy notorycznie musisz sie podlaczac od nowa bo na chwile przelaczyles sie na radio czy inne zrodlo, to jakosc brzmienia spada na dalszy plan. To tez psychologia.
Potencjal niewatpliwie jest, ale bywa, ze trudno go wykorzystac chocby przez brak ergonomi. 

 

W dniu 23.02.2023 o 13:14, barmanekm napisał:

Żeby to miało jakikolwiek (chociaż niewielki) sens, należałoby mieć moduł wejściowy A/D hi-end, a i tak wciąż "sygnatura" tego modułu może być dominująca. Ja słuchałem tego z DAC Naim V1 i było bardzo słabo. Co ciekawe tak to zestawili w salonie Audiotrendt. Nie podam szczegółów, bo to było więcej niż 5 lat temu.

To jest zdecydowanie urządzenie do źródeł cyfrowych, a moduł A/D jest z przeznaczeniem dla tych co chcą podłączyć pre gramofonowe, lub coś w tym stylu. Chociaż wtedy szukałbym gdzieś indziej.

Jak dobrze pamiętam w TDAI-2170, osobno się robiło pomiary w miejscu odsłuchu i pozostałe, i tak samo można przełączać korekcję Focus/Global.

Ja obecnie słucham na Bypass, bo po remoncie miałem spore przemeblowania, i zgubiłem gdzieś stojak do mikrofonu pomiarowego, ale jak go znajdę to porobię całość raz jeszcze. Chociaż nie mam ciśnienia, bo przy nowym ustawieniu kolumn i reszty gratów, i tak jest lepiej niż wcześniej z korekcją. Nie była ona wielka, bo ok. 6-7% (mam kilka niegroźnych ustrojów w pokoju), ale różnica była słyszalna. Szczególnie jeśli chodzi o scenę, separację itd. W obecnym ustawieniu wszystko jest lepsze już bez korekcji i jest też inny balans tonalny. Kolumny są bliżej ściany (obecnie jakieś 70 cm do frontu, wcześniej jakieś 120 cm, i tym razem na długiej ścianie), więc pewnie odpowiedź basowa jest dosyć podbita, i jednocześnie ew. efekty SBIR są przesunięte wyżej, a separacja może wynikać z szerszej bazy stereo.

Ponadto jak pamiętam procedurę pomiaru, to robiło się ją raz, ale sygnały pomiarowe były wysyłane z kolumn także osobno (L/P).
 

Mikrofon mozesz umocowac na wowolnym statywie, np. fotograficznym.
Instrukcji nie trzeba ani posiadac ani pamietac, procedura jest czytelna, w kazdym kroku masz napisane info co robi. 

Mnie tez perfect room nie powalil i sam probuje zaadoptowac profil z listy voicing.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez daystate
W dniu 3.02.2024 o 17:40, Piotr Sonido napisał:

Ale nie ma kalibracji

Niewazne, kupi sieciowke za pierdylion i bedzie lepiej niz po kalibracji 😉

 

18 godzin temu, BlueDot napisał:

Niewazne, kupi sieciowke za pierdylion i bedzie lepiej niz po kalibracji 😉

 

Oj robisz się troszkę taki zgorzkniały. Myślę że zupełnie niepotrzebnie. 

😉

3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Oj robisz się troszkę taki zgorzkniały. Myślę że zupełnie niepotrzebnie. 

😉

Nie znasz sie na zartach czy cos? 😉

Poza tym przekraczam w tym roku 45, wiec chyba mam prawo 😅

W dniu 26.01.2023 o 21:26, xajas napisał:

Caly ostatni weekend spedzilem u znajomego, ktory posiada Lyngdorfa i prosil mnie o pomoc w konfigurowaniu, wiec przynajmniej po czesci poznalem jego mozliwosci.

 

W dniu 26.01.2023 o 21:42, xajas napisał:

Z tego co zrozumialem/zaobserwowalem, Lyngdorf tego nie potrafi (no bo jak jesli nie robi osobnych pomiarow). Ale moze sie myle.

 

@xajas wiem, że stare posty, cenię Twoje fachowe wpisy, lubię je czytać. Pisałeś, że cały weekend spędziłeś u znajomego z Lyngdorfem, potem piszesz, że nie wiesz czy robi osobne pomiary dla kanału lewego i prawego. Otóż, ROBI OSOBNE POMIARY. Jak to możliwe, skoro tam byłeś, że tego nie usłyszałeś? Mam Tdai-1120 i podczas kalibracji wysyła najpierw sygnał z lewego a potem z prawego kanału, przecież jak sam napisałeś to podstawa aby precyzyjnie odwzorować scenę i zniwelować problemy z asymetrią ustawienia kolumn względem pomieszczenia. Więc Twój cały wywód i wyprowadzone tezy raczej mijają się z prawdą.

Edytowane przez yesther
3 minuty temu, yesther napisał:

Pisałeś, że cały weekend spędziłeś u znajomego z Lyngdorfem, potem piszesz, że nie wiesz czy robi osobne pomiary dla kanału lewego i prawego.

Tez to wylapalem, ale nie chcialem robic zadymy 😉

2 minuty temu, BlueDot napisał:

Tez to wylapalem, ale nie chcialem robic zadymy 😉

No wiem, teraz trafię na jego czarną listę 🙂 

Mi kiedys napisal ze uzywa koncowek Stageline STA800d i jak go zapytalem czy szumia, to napisal ze nie. Pozniej w innym watku napisal ze wymienil STA800d na STA400d (chyba), bo STA800d strasznie szumia.

Niestety jak to czytalem to bylo juz za pozno bo bylem po zakupie 2x STA800d i juz wiedzialem ze szumia.

Masakra 😅

2 minuty temu, yesther napisał:

No wiem, teraz trafię na jego czarną listę 🙂 

🙂

3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Oj robisz się troszkę taki zgorzkniały. Myślę że zupełnie niepotrzebnie. 

😉

One tacy są. Sprzedają kable po 15zl. A potem ich nawet nie wyślą.

 

37 minut temu, quatross napisał:

One tacy są. Sprzedają kable po 15zl. A potem ich nawet nie wyślą.

 

Z tego co widzialem na tym forum to wlasnie Tymasz takie techniki sprzedazowe 😅

Umawiasz sie a pozniej udajesz ze Cie nie ma 😅

A ja nawet kabli nie kupuje wiec nie mam co sprzedawac. W zupelnosci wystarczaja dostarczone z urzadzeniem 🙂

Mnie Audio Woodu nie dotyka.

 
[mention=1239]xajas[/mention] wiem, że stare posty, cenię Twoje fachowe wpisy, lubię je czytać. Pisałeś, że cały weekend spędziłeś u znajomego z Lyngdorfem, potem piszesz, że nie wiesz czy robi osobne pomiary dla kanału lewego i prawego. Otóż, ROBI OSOBNE POMIARY. Jak to możliwe, skoro tam byłeś, że tego nie usłyszałeś? Mam Tdai-1120 i podczas kalibracji wysyła najpierw sygnał z lewego a potem z prawego kanału, przecież jak sam napisałeś to podstawa aby precyzyjnie odwzorować scenę i zniwelować problemy z asymetrią ustawienia kolumn względem pomieszczenia. Więc Twój cały wywód i wyprowadzone tezy raczej mijają się z prawdą.

Tak, masz racje. Wtedy korygowalem tylko voicingi / EQ, i nie zwracalem uwagi na same pomiary pomieszczenia. Stad ta niewiedza i bledne przypuszczenia.

Czyli…. Lyndorf mierzy osobno kazdy kanal. I kazdy kanal dwoma osobnymi szerokopasmowymi sygnalami. Zarowno w Stereo jak i w KD

Ale…

W miedzyczasie uplynelo wiele wody i spedzilem wiecej czasu zarowno na namierzaniu Lyngdorfow (i Steinwayow) jak i analizowaniu sposobu/algorytmu ich dzialania.

Lyndorfy to u nas najlepiej sprzedajacy sie produkt (ale raczej te wieksze mp-40 2.1 albo mp-60 2.1 plus MXA-8400, a potem TDAI-3400). Dzialaja w bardzo ciekawy, zupelnie inny niz pozostale systemy DRC sposob. Nie uzywaja zdefiniowanych Targetow, tylko wyznaczaja ten target dynamicznie, specyficznie dla zestawow glosnikowych i pomieszczenia w oparciu o pomiary. Czyli nie moge samemu zafac/zdefiniowac, jaki Target powinien byc uzyty. A jesli mi sie ten wyznaczony Target nie podoba, to moge nalozyc na niego „nakladke“ w postaci Voicingu, aby dopasowac koncowe brzmienie do mojego preferowanego Targetu. Jesli nie znajde zadnej pasujacej nakladki/voicingu, to moge zmajstrowac wlasny Voicing.

Oczywiscie daje dobre mozliwosci dopasowania brzmienia, wada jest to, ze to nie jest nic dla amatorow. To nie jest takie proste jak Dirac, gdzie wszystko mozna zrobic „wizualnie“ kliknieciem myszy i prowadzi do czestych nieporozumien i niezadowolenia z koncowego efektu.

Tutaj tylko symbolicznie/lopatologicznie jak to dziala

Czerwony to Target wyznaczony indywidualnie Target w oparciu o te losowe pomiary.

Zielony to przyklad Voicingu, ktory moge nalozyc na wyznaczony Target, jesli chce podbic 3kHz

Niebieski to suma Targetu + Voicingu


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jesli zalezy mi na konkretnym Targecie, ktory chce osiagnac (podobnie jak w Dirac) - patrz fioletowy, to musze samemu zmajstrowac odpowieni Voicing (zielony) reprezentujacy roznice miedzy Targetem Lyngdorfa (czerwon) i moim Targetem (fioletowy).

Nie jest to proste, ale mozliwe (np. Przy uzyciu pomiarow w REW)

IMG_5303.thumb.jpg.d5ae72bea30f64a1c3b9ec5401baaf27.jpg
No wiem, teraz trafię na jego czarną listę  

Jaka „czarna liste“?

Znam tylko „czarna owce“, patrz po lewej
Mi kiedys napisal ze uzywa koncowek Stageline STA800d i jak go zapytalem czy szumia, to napisal ze nie. Pozniej w innym watku napisal ze wymienil STA800d na STA400d (chyba), bo STA800d strasznie szumia.

Chyba cos tu pomyliles. Wydaje mi sie ze Lech uzywa 800

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

OK dzięki, u mnie Room Perfect to jest kolosalna zmiana na plus, ale ustawienie mam dalekie od optymalnego, poprawiło się wszystko, od basu po efekty stereo. Nie używam generalnie Voicings, czasem tylko do nocnego słuchania zrobiłem sobie coś w typie Loudness, chociaż 1120 gra i tak bardzo dobrze po cichu. Mam kilka par kolumn i lubię porównywać ich brzmienie, wydaje mi się, że na Neutral kolumny brzmią tak jak je zaprojektowano. Cieszę się, że temat wzmaków/daków/kabli mam za sobą i mogę skupić się na kolumnach...

5 godzin temu, BlueDot napisał:

Nie znasz sie na zartach czy cos? 😉

Poza tym przekraczam w tym roku 45, wiec chyba mam prawo 😅

Coś ty to za młody wiek. Do audiofila starcy ci sporo brakuje. 

Ja lubię takie żarty mocne. Brytyjskie 🙂

5 godzin temu, quatross napisał:

One tacy są. Sprzedają kable po 15zl. A potem ich nawet nie wyślą.

 

Kto?

 

11 godzin temu, yesther napisał:

OK dzięki, u mnie Room Perfect to jest kolosalna zmiana na plus, ale ustawienie mam dalekie od optymalnego, poprawiło się wszystko, od basu po efekty stereo. Nie używam generalnie Voicings, czasem tylko do nocnego słuchania zrobiłem sobie coś w typie Loudness, chociaż 1120 gra i tak bardzo dobrze po cichu. Mam kilka par kolumn i lubię porównywać ich brzmienie, wydaje mi się, że na Neutral kolumny brzmią tak jak je zaprojektowano. Cieszę się, że temat wzmaków/daków/kabli mam za sobą i mogę skupić się na kolumnach...

Gdy juz obszedlem temat niedoskonalosci zaimplementowanego Bluetootha i AirPlaya, skupilem sie na edytowalnosci filtrow voicing i wciagnelo mnie to pozytywnie. Podobnie jak yesther skonfigurowalem jeden filtr do cichego sluchania, ale inny do glosniejszego, niemniej bez uciazliwosci dla sasiadow. Perfect room wykorzystalem do skompensowania niesymetrycznej akustyki pokoju i mojego w nim polozenia, ale potrzebowalem dodac dolu w imie wlasnych upodoban bo dol nie zagral tak dobrze jak inne wzmacniacze w mojej mini kolekcji. Kilka dni zabawy i mozna sobie znalezc zloty srodek na kilka scenariuszy, musze przyznac, ze mozliwosci dopsowania charakterystyki bez niekonczacego sie wymieniania sprzetu czy ustawien glosnikow sa swietne. Trzeba tylko umiec powiedziec dosc zabawie ustawieniami :)
Oby to doskonale brzmienie nie zmeczylo mnie na dluzsza mete. Jak sobie podlaczam stary analogowy wzmacniacz tez sie swietnie slucha mimo niedoskonalosci, ta swoista maniera analoga ma swoj czar. Fajnie miec taka odskocznie, mysle teraz o dokupieniu przelacznika wzmacniaczy i glosnikow :)

Wracając do tematu mnie bardzo ciekawi model sa45. 

35 był na AVS w tym roku, dla mnie spoko. Ale bardzo interesuje mnie właśnie 45. O co chodzi w tym przeskoku ceny. Będą spore oczekiwania względem tego modelu

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.11.2024 o 11:50, daystate napisał:

Mikrofon mozesz umocowac na wowolnym statywie, np. fotograficznym.
Instrukcji nie trzeba ani posiadac ani pamietac, procedura jest czytelna, w kazdym kroku masz napisane info co robi. 

Post jest dosyć stary, w międzyczasie już dawno zrobiłem sobie tę korekcję.

Lyngdorf to fajny piecyk i fajnie paruje się moimi Herbatnikami, ale samo wzmocnienie to już trochę leciwa konstrukcja (technologia Equibit, stosowana w pełni cyfrowych Lyngdorfach i w Millenium ma już ok 20 lat). Brzmieniowo wypada nieco słabiej od dobrych klasycznych wzmacniaczy, czy też nowszych impulsowych Korekcji u mnie nie ma jej wiele (dalej jest to maks kilka % w globalu), ale swoje robi. Przy słuchaniu muzyki dodaję voicing "Music". W TDAI-2170 nie ma możliwości edycji voicingów. No i podoba mi się jego design. W międzyczasie miałem dwie końcówki w klasie AB, które grały nieco lepiej i mierzyły lepiej, ale ich już nie mam a Lyngdorf pozostał.

System gra dobrze, albo nie....

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.