Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny szerokopasmowe seas fa22rcz


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Przymierzam się do kolumn szerokopasmowych, w obudowie referencyjnej seasa. Nasuwa mi się kilka pytań;

Czy warto montować sugerowaną przez producenta "zwrotnicę" typu RL, a jeśli tak to jakiej cewki/rezystora użyć np. warto zastosować cewkę taśmową, zamiast zwykłej powietrznej?

Jakie okablowanie wewnętrzne i terminale głośnikowe, najlepiej zastosować?

Jak powinno wyglądać wytłumienie, powyższych kolumn?

Czy warto zastąpić MDF sklejką, użyć grubszej grubszej np. 22mm płyty, albo zastosować jakieś usztywnienia wewnętrzne?

PS Kolumny mają służyć do odsłuchu w bliskim polu 1-1,5m od słuchacza, w pokoju 12m^2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Krzychu0304
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/160969-kolumny-szerokopasmowe-seas-fa22rcz/
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszerzę tę referencję Seasa z madisound

0.65 cf sealed for an F3 of 81Hz, F6 of 62Hz
1.0 cf with 2" x 3.25" port for an F3 of  58Hz
1.5 cf with 3" x 3.5" port for an F3 of 49Hz
2.0 cf with 3" x 3" port for an F3 of 44Hz

I jakoś do mnie najbardziej przemawia te 40 litrów, ale z nieco większym fi portu.

Może wystarczy tylko związać ze sobą przeciwległe ścianki.

Jednak ogólnie szerokopasmówki mnie nie przekonują ...

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Godzinę temu, audioburak napisał:

Trochę poszerzę tę referencję Seasa z madisound

0.65 cf sealed for an F3 of 81Hz, F6 of 62Hz
1.0 cf with 2" x 3.25" port for an F3 of  58Hz
1.5 cf with 3" x 3.5" port for an F3 of 49Hz
2.0 cf with 3" x 3" port for an F3 of 44Hz

I jakoś do mnie najbardziej przemawia te 40 litrów, ale z nieco większym fi portu.

Może wystarczy tylko związać ze sobą przeciwległe ścianki.

Jednak ogólnie szerokopasmówki mnie nie przekonują ...

Ok, najchętniej widziałbyś konstrukcje wielodrożną, w obudowie otwartej... Ale mnie interesuje szerokopasmowiec w zamkniętej skrzyni. Dlatego prosiłbym, o wypowiedzi mówiące jak najlepiej go zbudować, a nie o sugerowanie konstrukcji innego typu.

 

 

Oczywiście - rozumiem, niemniej referencyjna obudowa ze strony tego Seasa,

to jako alternatywa dla closed również BR 70 litrów strojone na 33 Hz.

A pełny sukces to i tak budowa kanapkowa ...

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

34 minuty temu, audioburak napisał:

Oczywiście - rozumiem, niemniej referencyjna obudowa ze strony tego Seasa,

to jako alternatywa dla closed również BR 70 litrów strojone na 33 Hz.

A pełny sukces to i tak budowa kanapkowa ...

A nie wiedziałbyś przypadkiem czy do "zwrotnicy" L 1,5mh R 15 ohm, lepiej będzie użyć cewki powietrznej czy taśmowej? A rezystor powinien być metalizowany, foliowy czy może węglowy?

I znów ze strony 😉 - metalizowany 5W i chyba 15 Ohm  - zapewnia liniowość.

Co do cewki, to bym nie przesadzał, bo wymagania producenta są powiedziałbym

niezbyt kategoryczne. Cewka nawet ta większa czyli do efektu liniowego całego

ustrojstwa ma ograniczenie 0,5 Ohm. Co jest związane z 8 Ohm głośnika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

bo cewka z drutu grubszego mogła by już być przesadą:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jednak kto bogatemu zabroni np:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

18 minut temu, audioburak napisał:

I znów ze strony 😉 - metalizowany 5W i chyba 15 Ohm  - zapewnia liniowość.

W instrukcji pisało "metal film resistor" należy to rozumieć jako rezystor metalizowany czy metalowy foliowy?

 

Jest jeszcze kwestia przewodów i terminali głośnikowych.

Tłumaczysz jak autorzy "Bohater ostatniej akcji" a nie "Ostatni bohater akcji" 😉 

Film znaczy tu cienka powłoka ( metalu ) a nie klisza czy coś w tym guście ...

Budując taki wynalazek robił bym wersję podstawową i wtedy po wsłuchaniu

się ( dłuższy czas ) wychwycił zalety i wady starając się dopasować wszystko

do oczekiwań. Tym bardziej, że nie mam pojęcia, czy jest to Twój kolejny

już może siódmy projekt na różnych szerokopasmówkach, czy też debiut.

Skoro zadajesz takie pytania, to IMHO chyba bliższy jest debiut i co będzie,

jeśli ta koncepcja okaże się ślepą uliczką ...

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

33 minuty temu, audioburak napisał:

Tłumaczysz jak autorzy "Bohater ostatniej akcji" a nie "Ostatni bohater akcji" 😉 

Film znaczy tu cienka powłoka ( metalu ) a nie klisza czy coś w tym guście ...

Budując taki wynalazek robił bym wersję podstawową i wtedy po wsłuchaniu

się ( dłuższy czas ) wychwycił zalety i wady starając się dopasować wszystko

do oczekiwań. Tym bardziej, że nie mam pojęcia, czy jest to Twój kolejny

już może siódmy projekt na różnych szerokopasmówkach, czy też debiut.

Skoro zadajesz takie pytania, to IMHO chyba bliższy jest debiut i co będzie,

jeśli ta koncepcja okaże się ślepą uliczką ...

To jest debiut, ale chcę złożyć kolumny możliwie jak najlepiej. Oczywiście mógłbym złożyć kolumny, na najbardziej podstawowych elementach i później je 10 rozkręcać i sprawdzać który rezystor/cewka/kabelek gra lepiej... Ale wolałbym tego uniknąć, tym bardziej że na forum na pewno ktoś już porównywał rezystor metalizowany z węglowym i wystarczy tylko zapytać.

Ale opinie o takich rozwiązaniach są Ci doskonale znane, czy też niezupełnie ..

O zjawisku Dopplera czytałeś przy zastosowaniu takiego głośnika ? itd itp.

A może jesteś zawiedziony klasycznym zastosowaniem nowoczesnych kopułek,

czy pierścieniówek ... a mogą pracować już poniżej 2 kHz ...

A elementy - dobiera się pod zalety i wady konkretnego głośnika, bo na pewno

to, co zagra z metalowym Seasem może słabo zabrzmieć ze szpilką Scana ...

Swoją drogą zazdroszczę odwagi i entuzjazmu 😉 

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

22 minuty temu, audioburak napisał:

Ale opinie o takich rozwiązaniach są Ci doskonale znane, czy też niezupełnie ..

O zjawisku Dopplera czytałeś przy zastosowaniu takiego głośnika ? itd itp.

A może jesteś zawiedziony klasycznym zastosowaniem nowoczesnych kopułek,

czy pierścieniówek ... a mogą pracować już poniżej 2 kHz ...

A elementy - dobiera się pod zalety i wady konkretnego głośnika, bo na pewno

to, co zagra z metalowym Seasem może słabo zabrzmieć ze szpilką Scana ...

Swoją drogą zazdroszczę odwagi i entuzjazmu 😉 

Zwyczajnie trafiłem na wątek o jakości podzespołów montowanych w kolumnach i jestem po prostu ciekaw, czy użycie podzespołów wyższej jakości ma sens, w tym konkretnym przypadku, więc pytam na forum.

A moja wiedza/doświadczenie jest raczej niewielkie... Ale przecież tego nie poprawię siedząc w szafie, prawda?

Fakt, bo sam znalazłem na forum nie tylko garść, ale wywrotkę 😉 wiedzy plus 

zachętę do eksperymentów. Mój pierwotny zamysł ( również kolumn ) w osi czasu

zmienił się bardzo mocno pod wpływem lektury, ale dobrze, że nie tylko tego forum.

Jednak doświadczenia co do wpływu elementów na jakość dźwięku sam

widziałbym na pasmie podzielonym. Wtedy cewką i pojemnością sprawdzał bas,

a doborem kondensatorów, cewek i oporników jakość wysokich tonów.

A w tym rozwiązaniu rządzi chyba jak dyktator spójność usuwając resztę

cech dobrego dźwięku na drugi plan .... albo i dalej 😉 

Tym bardziej, że nie można wykluczyć w takiej koncepcji kolumny wzajemnego

wpływu elementów na jakość dźwięku w tym "drugim" pasmie.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Jeżeli robisz projekt i obudowę z rysunku to ze swojej strony mogę Ci zasugerować zastosowanie sklejki brzozowej ale nie za grubej - 18 - 21mm. Obudowę sklej porządnie w/g sztuki - lamele lub kołki - ale nie skręcaj. Żadnego wykończenia, malowania od wewnątrz sklejki, surowa, wyszlifowana. Wytłumienia żadnego bym nie dawał, absolutnie. Elementy zwrotnicy bez wodotrysków - cewka taśmowa nic Ci nie wniesie do dźwięku. Kable wewnątrz solid core miedziane, dobrze byłoby je lekko owinąć taśmą samoprzylepną materiałową (tkaninową) niepowlekaną bawełnianą. Przyłącza głośnikowe jak najmniejsze, lekkie, miedziane, żadne wielkie tuleje. Nawet takie DIY na miedziane śrubki, nakrętki i podkładki są fajne.

Jeno wyjmij mi z tych oczu szkło bolesne - obraz dni, które czaszki białe toczy przez płonące łąki krwi

Obecny zamysł na kolumny wygląda następująco;

-Obudowy; moje umiejętności stolarskie są raczej dosyć mierne, w zasadzie sprowadzają się skręcenia ew. sklejenia gotowych formatek i pomalowaniu ich farbą z puszki. Położenie forniru, wycięcie otworów, poprawienie zgrubnie przyciętej płyty etc. raczej przerasta moje umiejętności techniczne. Eliminuje to mdf i względnie tanie zgrubnie cięte płyty z alegro. Pozostają gotowe formatki ze sklejki(średnio mam pojęcie gdzie to kupić + koszt samych 2 m2 to ~500zł) albo zakup kompletnych obudów od podwykonawcy(za mdf w fornirze dwóch chciało 1200, a trzeci 1600), raczej zdecyduję się na obudowę gotową, chociaż wydają mi się trochę drogie...

-Wyciszenie; seas zaleca zastosowanie wytłumienia i wewnętrznych usztywnień w celu usunięciu rezonansów wewnętrznych. Wspomina że do wyciszenia dobrze by się nadawała wełna mineralna, lub watolina. Ktoś kiedyś na forum diy budował monitory referencyjne i wyciszył je wełną owczą. Zapytałem się o to podwykonawcy(podobno konsultował się z jakimś specjalistą), twierdzi że najlepiej będzie zastosować matę butylową z filcem, a dodatkowe usztywnienia nie są koniecznie.

-zwrotnica; patrząca na charakterystykę z noty aplikacyjnej chyba najlepiej będzie zastosować cewkę 1,5 mH wraz z rezystorem 15ohm(niebieska linia), kolega z forum diy zastosował rezystor metalizowany 15 ohm 10w i cewkę powietrzną 1,5mH 0,38ohm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-cewka; przegrzebałem forum, znalazłem informacje, że im cewka z grubszego druty tym lepiej, a do przenoszenia dolnego pasma zaleca się cewki przynajmniej 14 awg, cewki taśmowe uchodzą za lepiej brzmiące, chociaż zdaniem niektórych użytkowników te różnice są pomijalne. Myślę nad woskowaną cewką 14awg od jantzena.

-rezystor; moxy cieszą się dobrą opinią; będzie metalizowany 10W od ty.ohm.

-kable; wydaje mi się że powinny być grubsze niż te w cewce; myślałem nad solid core 12awg od neontecha.

-Co do przyłączy, to nie bardzo mam na nie pomysł... Może monacor st926gm lub st925gm?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, Krzychu0304 napisał:

 myślałem nad solid core 12awg od neontecha.

 

 

to już będzie dość sztywny drut jakoś pomyśl zamocować żeby przypadkiem nie wyłamać konektorów w głośnikach 

W dniu 19.01.2023 o 19:58, Krzychu0304 napisał:

W instrukcji pisało "metal film resistor" należy to rozumieć jako rezystor metalizowany czy metalowy foliowy?

Zapewne chodzi o zwykłe rezystory napylane (jeśli to stop metali to mówi się metalizowane, bywają również węglowe napylane). przez napylanie rozumie się napylanie w np. próżni ale również natrysk jakiejś substancji i obróbka termiczna.

Zresztą panuje tu chaos nazewniczy.

Są oczywiście rezystory foliowe z folii metalicznej. Są kilkanaście razy droższe od normalnych. 

W dniu 19.01.2023 o 21:41, Krzychu0304 napisał:

Oczywiście mógłbym złożyć kolumny, na najbardziej podstawowych elementach i później je 10 rozkręcać i sprawdzać który rezystor/cewka/kabelek gra lepiej... Ale wolałbym tego uniknąć, tym bardziej że na forum na pewno ktoś już porównywał rezystor metalizowany z węglowym i wystarczy tylko zapytać.

Broń Boże pytać o to na forum. Usłyszysz jakieś fantasmagorie ludzi nie wiedzących o czym piszą... Sam musisz to przejść. Inaczej będziesz miał wieczne rozterki. W największej tajemnicy powiem, że te wszystkie RLC nie grają. Możesz z tego złożyć określone filtry. I dzięki tej filtracji wpływasz na to jak gra Zespół Głośnikowy. Tak stanowi zresztą nasza fizyka. 

Z jakością części nie ma co przesadzać szczególnie że ceny ''lepszych'' części wywaliły pod sufit ,  owszem można wydać trochę więcej dla ''spokoju sumienia '' że nic nie psuje kolumn , tu kolumny za 30,000 zł model specjalny części max 100 zł za sztukę ,myślę że wystarczająco , chyba że jakieś częśc lepsze i używane da się trafić w podobnych cenach 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
12 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Zapewne chodzi o zwykłe rezystory napylane (jeśli to stop metali to mówi się metalizowane, bywają również węglowe napylane). przez napylanie rozumie się napylanie w np. próżni ale również natrysk jakiejś substancji i obróbka termiczna.

Zresztą panuje tu chaos nazewniczy.

Są oczywiście rezystory foliowe z folii metalicznej. Są kilkanaście razy droższe od normalnych.

👍

12 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Broń Boże pytać o to na forum. Usłyszysz jakieś fantasmagorie ludzi nie wiedzących o czym piszą... Sam musisz to przejść. Inaczej będziesz miał wieczne rozterki. W największej tajemnicy powiem, że te wszystkie RLC nie grają. Możesz z tego złożyć określone filtry. I dzięki tej filtracji wpływasz na to jak gra Zespół Głośnikowy. Tak stanowi zresztą nasza fizyka. 

Powiedzmy to w ten sposób sposób; każdy element toru ma swoją rezystancje, reaktancje i pojemność, na ogół są to wartości minimalne... ale sprawiają, że niektóre elementy mogą wprowadzać zakłócenia, czy wykazywać właściwości tłumiące dla niektórych częstotliwości.  Przeciętny audiofil nie musi rozumieć złożonych zjawisk fizycznych, a nawet zdawać sprawy z ich istnienia... Dla niego wystarczające, jest to że doszedł metodą prób i błędów, który element w jaki sposób wpływa na dźwięk. I właśnie o tego rodzaju obserwacje, pytam tutaj na forum.

13 minut temu, jarekb napisał:

Z jakością części nie ma co przesadzać szczególnie że ceny ''lepszych'' części wywaliły pod sufit ,  owszem można wydać trochę więcej dla ''spokoju sumienia '' że nic nie psuje kolumn , tu kolumny za 30,000 zł model specjalny części max 100 zł za sztukę ,myślę że wystarczająco , chyba że jakieś częśc lepsze i używane da się trafić w podobnych cenach 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bez jakichś większych odstępstw, cewka którą chce zastosować jest o 70zł droższa, a rezystor o 40zł tańszy od co tutaj widzę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze da się żyć bo elementów będziesz miał mało , obyś w kondensatorach nie zaszalał  

zrobiło się drogo za 70-80 szt zł to kupowałem cewki ''lepsze''  litz   wax jantzena 3 lata temu  a teraz 190szt

 

13 minut temu, jarekb napisał:

Jeszcze da się żyć bo elementów będziesz miał mało , obyś w kondensatorach nie zaszalał 

 

Kondów tutaj nie ma, wiec nie mogę z nimi zaszaleć nawet jakbym chciał😉

 

15 minut temu, jarekb napisał:

zrobiło się drogo za 70-80 szt zł to kupowałem cewki ''lepsze''  litz   wax jantzena 3 lata temu  a teraz 190szt

 

😮

Jaki to problem wyprowadzić przewody na zewnątrz i tam montować cewki i rezystory do woli.Najważniejszą sprawą jest to,że każdy z nas różnie postrzega dźwięk danej kolumny.Tylko próba na własnej osobie pozwoli wyrobić sobie opinię na dany temat.To co dla jednego jest super,to dla drugiego będzie byle czym.Wystarczy poczytać opinie po audio show na temat poszczególnych zestawów prezentowanych  na wystawie.

Po to się robi samemu kolumny  żeby zrobić takie jak się lubi , zachować tylko jakąś ''poprawność elektryczną''  i można bawić się w zmiany , 

dochodzi jeszcze charakterystyczne brzmienie dla danego głośnika ,  

11 minut temu, wojkubi napisał:

Jaki to problem wyprowadzić przewody na zewnątrz i tam montować cewki i rezystory do woli.

ja tak mam zrobione , szukam w necie pomysłów , sprawdzam,  kombinuję ,uczę się ? ,  

W dniu 19.01.2023 o 11:43, Krzychu0304 napisał:

PS Kolumny mają służyć do odsłuchu w bliskim polu 1-1,5m od słuchacza, w pokoju 12m^2.

Rozważ zatem innym projekt, na mniejszym Seas-ie FEA18RCZ, 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma co się też "bać" obudowy BR, ja u siebie kiedy "otworzyłem" swoje OZ przede wszystkim zyskałem o wiele barwniejsza średnicę, co za tym idzie lepsze obrazowanie dźwięków w przestrzeni. Wielu może wydawać się to dziwne, ale tak właśnie było. Pisał zresztą o tym kiedyś Troels Gravesen, i często stosuje on obudowy BR lub "otwarte" w inny sposób dla głośników średniotonowych.

 >> 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  << co nie co o tym napisałem właśnie przy swoich głośnikach.

IMG_20211104_184518.jpg

Dodatkowo, ponieważ sporo eksperymentowałem z różnymi obudowami, uważam, że przy głośniku szerokopasmowym, szersza ścianka frontowa jest lepsze w porównaniu do wąskiej

Co do dylematów czy z filtrem czy bez, polecam użycie filtra RL, cewka wyższej jakości tutaj zdecydowanie nie zaszkodzi, , aczkolwiek, trzeba najpierw się “przekonać”, czyli usłyszeć jak duże lub małe są różnice w cewkach wysokiej jakości. Rozważając powietrzną, taśmową, MultiLitz oraz  taśmowa w wosku i MultiLitz w wosku, różnice są naprawdę subtelne, jednak każda taka subtelna różnica w całym systemie potrafi zmienić balans tonalny całości.

Teraz kolejna sprawa, przewody, czy srebrny SolidCore  będzie tutaj odpowiedni? 

Ja u siebie użyłem cewek taśmowych woskowanych, oraz świetnych przewodów  Belden MiltiLitz.

spacer.png

 

PS, miłej zabawy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

2 godziny temu, Ape napisał:

Rozważ zatem innym projekt, na mniejszym Seas-ie FEA18RCZ, 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma co się też "bać" obudowy BR, ja u siebie kiedy "otworzyłem" swoje OZ przede wszystkim zyskałem o wiele barwniejsza średnicę, co za tym idzie lepsze obrazowanie dźwięków w przestrzeni. Wielu może wydawać się to dziwne, ale tak właśnie było. Pisał zresztą o tym kiedyś Troels Gravesen, i często stosuje on obudowy BR lub "otwarte" w inny sposób dla głośników średniotonowych.

 >> 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  << co nie co o tym napisałem właśnie przy swoich głośnikach.

IMG_20211104_184518.jpg

Dodatkowo, ponieważ sporo eksperymentowałem z różnymi obudowami, uważam, że przy głośniku szerokopasmowym, szersza ścianka frontowa jest lepsze w porównaniu do wąskiej

Co do dylematów czy z filtrem czy bez, polecam użycie filtra RL, cewka wyższej jakości tutaj zdecydowanie nie zaszkodzi, , aczkolwiek, trzeba najpierw się “przekonać”, czyli usłyszeć jak duże lub małe są różnice w cewkach wysokiej jakości. Rozważając powietrzną, taśmową, MultiLitz oraz  taśmowa w wosku i MultiLitz w wosku, różnice są naprawdę subtelne, jednak każda taka subtelna różnica w całym systemie potrafi zmienić balans tonalny całości.

Teraz kolejna sprawa, przewody, czy srebrny SolidCore  będzie tutaj odpowiedni? 

Ja u siebie użyłem cewek taśmowych woskowanych, oraz świetnych przewodów  Belden MiltiLitz.

spacer.png

 

PS, miłej zabawy

Zainteresowałem się fa22rcz, z powodu jego wyjątkowo niskiej 30hz, częstotliwości rezonansowej dzięki czemu powinien dać wystarczające ilości basu nawet w zamkniętej skrzyni. +był sprawdzony projekt w obudowach zamkniętych(są najprostsze w wykonaniu/najtrudniejsze do zepsucia, a ja najbardziej obawiam się stolarki).

Ustawienie monitorów referencyjnych już będzie dla mnie problemem, więc raczej kolumny z szerszym czołem odpadają.

Mam pewne problemy z rezonansem tylnego bass reflexu w moich obecnych monitorach, dlatego myślałem o zamkniętych skrzyniach ew. z bass reflexem z przodu.

Ten seas fea18rcz może być całkiem niezłym pomysłem + dość dużą zaletą jest jego mniejsza bardziej kompaktowa obudowa.

obraz.thumb.png.6d8e44a65f249c6271829a5214d31c90.png

Przeglądałem zalinkowany przez ciebie post i to może być dość poważny problem...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, Krzychu0304 napisał:

Przeglądałem zalinkowany przez ciebie post i to może być dość poważny problem...

jaki jest powód  problemu?

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

46 minut temu, Ape napisał:

jaki jest powód  problemu?

Słucham głównie metalu oraz szant, okazjonalnie muzyki klasycznej, popu i country. W większości przypadków, raczej ciężko mówić tu o dobrej jakości nagraniach...

 

Tak sobie myślę może jednak ten bas reflex w monitorach z seasme fa22rcz, będzie dobrym wyborem...

Tylko jak wyglądał by sam bas reflex? I jakie byłyby inne zmiany konstrukcyjne przypadku samych obudów?

Wrzuć sobie parametry TS i wymiary obudowy do jakiegoś programu, Bassbox czy innego, ustal że ma być obudowa BR i zobacz. Najlepiej jak osiągniesz + 1-3dB w okolicy 60-80 Hz

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.