Skocz do zawartości
IGNORED

Yamaha-Denon-Marantz-ktory wybrac


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.12.2022 o 11:58, rafa napisał:

Yamaha? A kalibracja osiagnela juz poziom konkurencji?

To poziom audyssyea XT. Nie xt32.

Choć w niektórych pomieszczeniach nie odczujesz różnicy.

W dniu 6.12.2022 o 12:03, porlick napisał:

Podłącz te same kolumny w tym samym pomieszczeniu i nie patrz, którego Ci włączą, to się przekonasz, że prócz przodu wszystko jest takie same. 

Nie no ja też uważam że one brzmią zdecydowanie inaczej powiem ci że testowałem naprawdę sporo tych amplitunerów i różnica w brzmieniu jest naprawdę spora.

Dla mnie Marantz też gra nudno.

W dniu 9.12.2022 o 17:03, kivlov napisał:

Może warto przetestować nową serię Marantz Cinema np. 50? Ciekawie się zapowiada. Ma ktoś jakieś recenzje? Porównanie?

Ja bym na tym modelu uważał dość dużo zmienili w konstrukcji i prawdę mówiąc wolałbym żeby ktoś przede mną je przetestował. Dodatkowo ich cena jest zaporowa 

W dniu 9.12.2022 o 20:53, kivlov napisał:

Ameryki nie odkryję, ale waga nie jest wyznacznikiem.... Chyba mało kto miał okazję obcować z Marantzem Cinema więc grzecznie czekam na jakieś konkrety, lub sam wypożyczę.

Ale musiałbyś go mieć dłużej niż tydzień więc nie wiem czy wypożyczenie coś da.

Jeśli faktycznie tak jak piszą zmieniali budowę tego amplitunera no to trzeba byłoby go przetestować tak z pół roku pewnie no minimum 3 miesiące sprawdzić też jego awaryjność.

 

może @Q21 , albo @Top Hi-Fi & Video Design mieli już kontakt z tymi urządzeniami?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

W salonie Denona go już widziałem ale to wiadomo tam nie uzyskasz realnej porady.

I powiem ci szczerze że w tego typu salonach nie uzyskasz odpowiedzi takiej jak dostarczyć ci klasyczny użytkownik posiadający go w domu przez dwa trzy miesiące.

No i marantza nie ma już w topach i to kilka dobrych lat.

Piotr 

W dniu 7.12.2022 o 12:25, Repugnant napisał:

a co panowie powiecie o rotelu rap 1580 ?

RAP-1580 genialny stosunek ceny do jakości. W kinie super a w stereo petarda 😉 Wart każdej złotówki moim zdaniem 😉

Edytowane przez Top Hi-Fi & Video Design

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

nie wiem dlaczego akurat dzisiaj (bo szukałem informacji o RSP a nie RAP) jutub zaproponował mi taki film:

 

i obejrzałem i całkiem obiektywna opinia z zaznaczenie wad i zalet i dla kogo jest taki sprzęt

 

Godzinę temu, ro35 napisał:

nie wiem dlaczego akurat dzisiaj (bo szukałem informacji o RSP a nie RAP) jutub zaproponował mi taki film:

 

i obejrzałem i całkiem obiektywna opinia z zaznaczenie wad i zalet i dla kogo jest taki sprzęt

 

wszystko fajnie tylko właśnie dostałem info, że już dostawy nie będzie, bo ten model został wycofany przez Rotela i brak następcy... 😞 Będę tęsknił 😞

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

tak, Rotel wycofuje się z kina 😞 , ale planuję rsp-1576mk2 zatrzymać na dłużej 😉 trochę mnie kusi aby rmb-1075 zamienić na rmb-1555, ewentualnie dołożyć rb-1582 ? bo goni się króliczka...

Edytowane przez ro35
1 minutę temu, ro35 napisał:

tak, Rotel wycofuje się z kina 😞 , ale planuję rsp-1576mk2 zatrzymać na dłużej 😉 trochę mnie kusi aby rmb-1075 zamienić na rmb-1555, ewentualnie dołożyć rb-1582 ? bo goni się króliczka...

a fronty dałbym porządną końcówkę stereo RB-1582mkii, a na resztę ta multi wtedy dać 😉 Możemy pożyczyć nawet wysyłkowo. Zapraszam na priv. 

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

A jak w rotelu wypada kalibracja pod kino względem Arcama i Athema i NAD? Bo te 3 firmy i Rotel wchodzi w grę.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

ten Rotel ma Dirac

ps. mój pierwszy pomiar to jakaś katastrofa 😉 ale to na szybko było, nie wiem jakiej jakości jest mikrofon rotela, może potrzeba umik

ale nawet bez kalibracji, to gra dobrze, kwestia akustyki. bo jak  ww filmie było, rotel ma łatwe menu, podstawowe rzeczy które ogarnia się szybko. (albo wada albo zaleta)

Edytowane przez ro35
15 godzin temu, kivlov napisał:

A jak w rotelu wypada kalibracja pod kino

dirac , polecam to robić za pomocą komputera 😉

Edytowane przez Top Hi-Fi & Video Design

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

nowy Marantz coraz bardziej mi się podoba, gdyż ma kalibracje na 4 subwoofery więc w sumie najlepsza opcja pod system taki jak mam. Ktoś z was słuchał ma jakieś porównanie? Ktoś wspominał, że Marantz jest lekki - ok 13,6kg, a np 7015 wazy ok 14,5kg więc nie ma tragedii. Rotel to już waga ciężka, ale kwotowo również nie jest tani i szok ma wyjście na jeden subwoofer 😞

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

23 godziny temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

wszystko fajnie tylko właśnie dostałem info, że już dostawy nie będzie, bo ten model został wycofany przez Rotela i brak następcy... 😞 Będę tęsknił 😞

Szkoda. Dużo ludzi u was brało te amplitunery kinowe?

Cambridge opadł. Teraz rotel. Arcam i anthem będą coraz częściej wybierane.

5 godzin temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

dirac , polecam to robić za pomocą komputera 😉

Tylko:)

4 godziny temu, kivlov napisał:

nowy Marantz coraz bardziej mi się podoba, gdyż ma kalibracje na 4 subwoofery więc w sumie najlepsza opcja pod system taki jak mam. Ktoś z was słuchał ma jakieś porównanie? Ktoś wspominał, że Marantz jest lekki - ok 13,6kg, a np 7015 wazy ok 14,5kg więc nie ma tragedii. Rotel to już waga ciężka, ale kwotowo również nie jest tani i szok ma wyjście na jeden subwoofer 😞

Pierwsze opinie w sieci mówią że jest lekko mówiąc słabiej. 

Ale ja przyznaję jeszcze nie testowałem. 

Piotr 

10 hours ago, Top Hi-Fi & Video Design said:

 

ponawiam pytanie czy ten rap ogarnie 7.1.2 bez dodatkowego wzmacniacza??

Sony 85 XH 9505.JVC DLA-X5000.Anthem MRX-1140. Sony UBP-X800M2 .Klipsch RF-7.Klipsch RC-64II.Klipsch RP-250S.Klipsch R-14S.Klipsch SW-310

1 minutę temu, Repugnant napisał:

ponawiam pytanie czy ten rap ogarnie 7.1.2 bez dodatkowego wzmacniacza??

no nie da rady, on ma 7 końcówek 

Anthem MRX1140 Klipsch RP8000FII RP540CII RP500MII SVS PB3000 Canton865 Atmos7.4.4

tez tak myslalem jak przegladalem fotki ale nadzieja byla:)

Sony 85 XH 9505.JVC DLA-X5000.Anthem MRX-1140. Sony UBP-X800M2 .Klipsch RF-7.Klipsch RC-64II.Klipsch RP-250S.Klipsch R-14S.Klipsch SW-310

Aby wyprzedzić pytania, aby było dobrze naprawdę musi być końcówka mocy. Nie ma innej opcji na tyle kolumn.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

15 godzin temu, Repugnant napisał:

ponawiam pytanie czy ten rap ogarnie 7.1.2 bez dodatkowego wzmacniacza??

on ma 7 końcówek mocy

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

ciekawe, że widzę odwrót (nie widzę) wzmacniaczy klasy D w amplitunerach wyższej półki, zn. takich co mają co najmniej 9 wyjść, to łatwiej zmieścić...

21 hours ago, kivlov said:

Aby wyprzedzić pytania, aby było dobrze naprawdę musi być końcówka mocy. Nie ma innej opcji na tyle kolumn.

tez to rozpatrywalem 

Sony 85 XH 9505.JVC DLA-X5000.Anthem MRX-1140. Sony UBP-X800M2 .Klipsch RF-7.Klipsch RC-64II.Klipsch RP-250S.Klipsch R-14S.Klipsch SW-310

Przepraszam za off top:)

Czy taka końcówka mocy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Audiolab MP-R będzie za słaba dla 12 i 13 głośnika sourand do Denon 6700 ?

Mam 11 x Tannoy Hts 101 xp , także głośnik 12 i 13 także będzie Tannoy Hts 101xp .

Czy Audiolab lubi się z Tannoy ?

Z takimi piździurkami ?:)IMG_20221128_180246.thumb.jpg.ebe7d30ec8a04b0e3e4d4e205a118450.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 15.12.2022 o 23:24, kivlov napisał:

Aby wyprzedzić pytania, aby było dobrze naprawdę musi być końcówka mocy. Nie ma innej opcji na tyle kolumn.

Nie zgadzam się taki flagowy Denon X8500HA ma możliwość podłączenia do 13 kolumn bez dodatkowych wzmacniaczy mocy i napędza je bardzo dobrze mam obciążone 11 kolumn na samym tym Denonie, kolumny bardzo prądozerne i wymagające od strony elektroniki bo Dali wysoki model a widzę że wszyscy tu pod niebiosa wychwalają Klipsche które mają wysoką skuteczność i są łatwe do wysterowania tak naprawdę to klipsche napędzi jakiś niski model z marketu, Jakby kupili Dali,KEF,Audiovector, Sonus F albo B&W to tu jest większa trudność napędzenia dlatego kupuje się falgowca 8500H a nie jakiś 3700, czy jakiegoś marantza który to w ogóle kinowy nie jest.

dodatkowo aby nie kręcić na 67-72 db podbiłem każdy kanał z osobna o parę db w gorę i już mam zapas na głośności.

Edytowane przez JVC 4K

Wczoraj byłem w salonie Denona, gdzie mają Marantza Cinema i dowiedziałem się, że ma wsparcie dirac więc zapowiada się ciekawie.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

"Dirac Live is coming to Marantz devices in March 2023 via an over-the-air firmware update to the following units: Marantz AV 10, Marantz CINEMA 40, Marantz CINEMA 50"

nie ma gdzieś wątku poświęconego temu systemowi kalibracji? ilu jest "szczęśliwych" użytkowników ? 😉

chętnie bym poczytał o realnych odczuciach, problemach (poradach)... zadowoleniu czy frustracji normalnych kinomanów

Edytowane przez ro35

Denon i Yamaha na pewno będą lepszym rozwiązaniem w kinie niż Marantz, a 8500 czy a1h to już na pewno, Marantz głównie dobrze gra tylko w stereo.

On 12/17/2022 at 6:10 PM, JVC 4K said:

Nie zgadzam się taki flagowy Denon X8500HA ma możliwość podłączenia do 13 kolumn bez dodatkowych wzmacniaczy mocy i napędza je bardzo dobrze mam obciążone 11 kolumn na samym tym Denonie, kolumny bardzo prądozerne i wymagające od strony elektroniki bo Dali wysoki model a widzę że wszyscy tu pod niebiosa wychwalają Klipsche które mają wysoką skuteczność i są łatwe do wysterowania tak naprawdę to klipsche napędzi jakiś niski model z marketu, Jakby kupili Dali,KEF,Audiovector, Sonus F albo B&W to tu jest większa trudność napędzenia dlatego kupuje się falgowca 8500H a nie jakiś 3700, czy jakiegoś marantza który to w ogóle kinowy nie jest.

dodatkowo aby nie kręcić na 67-72 db podbiłem każdy kanał z osobna o parę db w gorę i już mam zapas na głośności.

tez tak mysle ze dobry flagowiec ogarnie takie cos calkiem niezle.

Sony 85 XH 9505.JVC DLA-X5000.Anthem MRX-1140. Sony UBP-X800M2 .Klipsch RF-7.Klipsch RC-64II.Klipsch RP-250S.Klipsch R-14S.Klipsch SW-310

Dokładnie nie po to się tworzy flagowe amplitunery aby nie dawały sobie rady nawet z najtrudniejszymi do wysterowania kolumnami. A zaleta amplitunera flagowego jest to że w dalszym ciągu jest jednak dalej trochę tańszym rozwiązaniem od systemu pre/amp no i zdecydowanie mniej miejsca zabiera w szafce RTV a wiadomo system dzielony to osobno procesor który mały nie jest do tego wielokanałowe wzmacniacze które są olbrzymie to wszystko zajmuje za dużo miejsca i generuje dużo ciepła.

delikatnie się nie zgodzę

mniej miejsca, hmm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

takie modele to już historia...

powiedziałbym, ekonomicznie nieopłacalne

i za dużo się zmieniało... w kwestii formatów dźwięku, niewiele, prawie nic w kwestii wzmacniaczy

 

a podział powinien być taki - sprzęt do kina domowego i sprzęt do kina dedykowanego w odpowiednio zaadoptowanym pomieszczeniu

i parę osób chce mieć to co najnowsze, najlepsze a nie ma potrzeby korzystać z np. 11 końcówek mocy

bo zaczęło się to od 5.1 i wciąż to podstawa

ps.

obrazek miał być taki:

10051.thumb.jpg.9c1adfe18696a1e46138bd8846dab2f1.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ro35

Rozumiem, że miałeś porównanie stawiając takie teorie?

Sprawdź jaką faktycznie oddaje moc Denon 8500 na kanał KORZYSTAJĄC JEDNOCZEŚNIE ZE WSZYSTKICH KANAŁÓW JEDNOCZEŚNIE. To jest istotne co napisałem dużymi literami.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.