Skocz do zawartości
IGNORED

Wkładki Ortofon MC i dedykowane headshelle


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Zastanawiam się nad masą headshelli Ortofona dedykowanych do wkładek MC tej firmy.

Przykładowo LH-9000 w połączeniu z Windfeld Heritage daje masę łączną 30g. Przy takiej masie, to rezonans wychodzi nieco ponad 7hz, ale bez masy ramienia 🙂 .  Czyli z jakimkolwiek przyzwoitym ramiączkiem będzie ponad 40g, to rezonans spadnie znacznie poniżej granicy uważanej za bezpieczną.

Czy ktoś ma doświadczenia jak wypadają realnie rezonanse tych wyższych serii MC Ortofona?

  • Redaktorzy

A Sly_30 nie tak dawno twierdził, że zakładka Analog na AS ma się dobrze.

Czyżby wszyscy na L4? 😉

***

Obawiam się, że Miniabyr (z innego forum) liznął trochę tych wkładek Ortofona i pisał kiedyś o uzyskanym rezonansie rzędu 5-6Hz.

Ja miałem u siebie kiedyś Cadenzę Black od Ortofona. Ciężka wkładka. Potrzebny był drugi pierścień przeciwwagi. Była na magnezowym headshellu Acos Lustre i podwieszona do MA-505 Micro Seiki. Rezonansu nie mierzyłem.

Podam jeszcze mój przypadek obecny.

Sumaryczna masa efektywna to:

29,6-0,8+25=53,8g

25g m.e. to masa efektywna ramienia ATP-16T. Tulejka przesuwna do precyzyjnego ustawiania siły nacisku ma wg moich obliczeń 16,35g. To ona stanowi o dużej masie efektywnej ramienia. 

Pamiętajmy, że robotę robi też przeciwwaga i jej odleglość od osi obrotu ramienia. Im bliżej i niżej tym teoretycznie lepiej. U mnie 175g żywej masy. Niby trochę oddalona i umieszczona w podłużnym walcu. Rezonansu nie mierzyłem, ale muszę Wam powiedzieć, że obserwuję pracę ramienia od długiego czasu i nie odnotowałem żadnych niepokojących ruchów, żadnych wzbudzeń w obu płaszczyznach. Wkładka trzymana jest mocno za pysk i ani śmie złożyć wypowiedzenie z pracy.

Grane było na dużo lżejszych headshellach. Wg moich obserwacji im ciężej, tym lepiej. Przydaje się te 11,2 cala długości oraz brak antyskatingu nie wpływa na komfort słuchania. Takie to moje obserwacje.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20220211_162553329~2.jpg

IMG_20220211_191212967~2.jpg

IMG_20220223_215821715~2.jpg

IMG_20220317_231201779~2.jpg

IMG_20221129_083545034~2.jpg

IMG_20221126_125336687~2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Moderatorzy
10 minut temu, kangie napisał:

A Sly_30 nie tak dawno twierdził, że zakładka Analog na AS ma się dobrze.

Czyżby wszyscy na L4? 😉

***

Obawiam się, że Miniabyr (z innego forum) liznął trochę tych wkładek Ortofona i pisał kiedyś o uzyskanym rezonansie rzędu 5-6Hz.

Ja miałem u siebie kiedyś Cadenzę Black od Ortofona. Ciężka wkładka. Potrzebny był drugi pierścień przeciwwagi. Była na magnezowym headshellu Acos Lustre i podwieszona do MA-505 Micro Seiki. Rezonansu nie mierzyłem.

Podam jeszcze mój przypadek obecny.

Sumaryczna masa efektywna to:

29,6-0,8+25=53,8g

25g m.e. to masa efektywna ramienia ATP-16T. Tulejka przesuwna do precyzyjnego ustawiania siły nacisku ma wg moich obliczeń 16,35g. To ona stanowi o dużej masie efektywnej ramienia. 

Pamiętajmy, że robotę robi też przeciwwaga i jej odleglość od osi obrotu ramienia. Im bliżej i niżej tym teoretycznie lepiej. U mnie 175g żywej masy. Niby trochę oddalona i umieszczona w podłużnym walcu. Rezonansu nie mierzyłem, ale muszę Wam powiedzieć, że obserwuję pracę ramienia od długiego czasu i nie odnotowałem żadnych niepokojących ruchów, żadnych wzbudzeń w obu płaszczyznach. Wkładka trzymana jest mocno za pysk i ani śmie złożyć wypowiedzenie z pracy.

Grane było na dużo lżejszych headshellach. Wg moich obserwacji im ciężej, tym lepiej. Przydaje się te 11,2 cala długości oraz brak antyskatingu nie wpływa na komfort słuchania. Takie to moje obserwacje.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20220211_162553329~2.jpg

IMG_20220211_191212967~2.jpg

IMG_20220223_215821715~2.jpg

IMG_20220317_231201779~2.jpg

IMG_20221129_083545034~2.jpg

IMG_20221126_125336687~2.jpg

Ja z Jogurtem też mam dowalone grubo, choć samo ramiączko mam lżejsze od Twojego. Dla Denona to już taka extra tradycja żeby było ciężko. 

Mnie nurtują Ortofony. Mam już kilka nazwijmy to, ze średniej półki, a znając siebie będę chciał więcej i lepiej. 

Do Quintet Black kupiłem najlżejszy hendshell Ortofona (LH-8000) i już mi rezonans wypada 7-8Hz. Ten headshell nie ma regulowanego azymutu i dlatego chciałem zakupić LH-9000, a ten już waży ok 17g, stąd moje obawy. 

Na razie zakupiłem drewnianego Pro-jekt-a, jak przyjdzie, będzie zabawy ciąg dalszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przy porównaniach japońskich wkładek z np ortofonowskimi trzeba wziąć pod uwagę fakt, że wartości podatności podawane dla japońskich wkładek są przy 100Hz a w przypadku Ortofona przy 10Hz.

Zatem np podatność 10 japońskiej nie będzie równoważne 10 'ortofonowskiej'.

Za nisko nie powinno się schodzić <8Hz bo wtedy łatwiej złapać zakłócenia bardzo niskich częstotliwości z zewnątrz - układ drgający robi się na to wrażliwszy.

Za wysoko również nie - >12Hz - bo wtedy może być interferencja i pokaże się to paśmie słyszalnym.

Najprościej - używając swojego headshella można 'doklejać' różną masę do niego i sprawdzać. Po testach wybrać wartość, przy której najlepiej/najkorzystniej to wychodzi i zakupić podobny masą  headshell.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

  • Moderatorzy
9 minut temu, ahaja napisał:

Przy porównaniach japońskich wkładek z np ortofonowskimi trzeba wziąć pod uwagę fakt, że wartości podatności podawane dla japońskich wkładek są przy 100Hz a w przypadku Ortofona przy 10Hz.

Zatem np podatność 10 japońskiej nie będzie równoważne 10 'ortofonowskiej'.

Za nisko nie powinno się schodzić <8Hz bo wtedy łatwiej złapać zakłócenia bardzo niskich częstotliwości z zewnątrz - układ drgający robi się na to wrażliwszy.

Za wysoko również nie - >12Hz - bo wtedy może być interferencja i pokaże się to paśmie słyszalnym.

Najprościej - używając swojego headshella można 'doklejać' różną masę do niego i sprawdzać. Po testach wybrać wartość, przy której najlepiej/najkorzystniej to wychodzi i zakupić podobny masą  headshell.

Dziękuję za przypomnienie teorii, na pewno nie zaszkodzi. 

Mnie ciekawi, do czego Ortofon produkuje swoje headshelle, jeśli ich masa jest wysoka, a wkładki, do których są dedykowane mają dość miękkie zawieszenia...?

  • 4 tygodnie później...
W dniu 3.12.2022 o 22:39, Marcinus napisał:

Mnie ciekawi, do czego Ortofon produkuje swoje headshelle

jak to do czego ? - do audio techniki 😄

a serio to chyba dla nowych własnych ramion.

W dniu 3.12.2022 o 18:30, kangie napisał:

IMG_20220223_215821715~2.jpg

że też niektórym chce się na kartce liczyć 😄

@ahaja miło widzieć.

Edytowane przez bolo_senor
  • 4 tygodnie później...

Marcinius

Quintet Black z szafirowym cantileverem jest zacną wkładką . Aby mogła dociągnąć do Cadenzy Black - która jest już inną klasą samą w sobie, musiałem "dociążać" ramię . Zwiewność górnego zakresu Q.Black S do poprzedniej wersji (alu cantilever) jest zdecydowanie lepsza. Natomiast  "masa" dolnego zakresu jest właśnie słabsza wobec Cadenzy. Aby uzyskać poprawę, dedykowałem preampy do Quinteta. Jak masz możliwość zakupienia Headshella Ortofona  tego Black z serii dedykowanej np. do MC 20 z regulacją azymutu (i dwiema szpilkami) , to warto, bo igła to Shibata.

Z tym rezonansem jest o tyle istotna sprawa, ze przy niektórych aplikacjach ramiona/igły, poza zdolnoscią do śledzenia można nie uzyskać równowagi  tonalnej - dolny /górny zakres . I te 6-14Hz mogą decydować o podbarwieniu zakresu 20-30Hz (a pośrednio 40-60Hz). To jest niestety bardzo powiązane z modelem ramienia i jego preferencjami.

Wkładki tak mają, że ramię jest dla nich lub ...nie . Mimo spełnienia poprawnych parametrów.

 

Ortofon podaje masę ramienia nieco inaczej. I tu masy należy zweryfikować. Klasyczny pomiar masy belki ramienia (gołej) nie oddaje jej właściwej masy dynamicznej (np. mierzysz ramię i ma w spoczynku 10 g, a Ortofon podaje że jest to 5 g). Kiedyś napisałem do nich i odpowiedzieli podając wzór (jest na ich stronie). Zasadność jest o tyle istotna , że masa belki jest realnie podparta nie w jednym, a w dwóch miejscach : jedno całkowicie na pivocie, drugie na igle i zawieszeniu . A więc masa widzi inne podparcia i inne obciążenia.  Drgania są rozprowadzane  na dwu punktowym zawieszeniu, przy czym jeden pkt jest martwy (spoczynkowy) a drugi aktywny . Rozróżnia się drgania na horyzontalne i vertykalne,  pobudzane w jednym pkt.

Wiec najlepiej dokonać pomiaru na pobudzenie rezonansu .

Edytowane przez divaldi
W dniu 2.12.2022 o 19:12, Marcinus napisał:

ale bez masy ramienia 🙂

masa ramienia jest podawana z fabrycznym headem , chyba że jest napisane , że bez

W dniu 3.12.2022 o 18:57, kangie napisał:

Na dobrym Ortofonie możnaby zakończyć przygodę z gramofoniarstwem.

e tam , co komu pasuje. Mnie bronze i black tak zniechęcił , że na orto nawet nie patrzę. 

Jednym pasuje orto innym at , a jeszcze innym nagaoka czy coś innego.

W dniu 3.12.2022 o 18:30, kangie napisał:

Czyżby wszyscy na L4? 😉

temu ma się dobrze , bo ile można o tym samym pisać

  • Redaktorzy
18 minut temu, bolo_senor napisał:

e tam , co komu pasuje. Mnie bronze i black tak zniechęcił , że na orto nawet nie patrzę.

Nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi.

Miałem na myśli MC Ortofona Cadenzę Black, A90, Annę... Oczywiście zagrają one nie na każdym ramieniu i nie z każdym phono pre.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Moderatorzy
13 godzin temu, divaldi napisał:

Marcinius

Quintet Black z szafirowym cantileverem jest zacną wkładką . Aby mogła dociągnąć do Cadenzy Black - która jest już inną klasą samą w sobie, musiałem "dociążać" ramię . Zwiewność górnego zakresu Q.Black S do poprzedniej wersji (alu cantilever) jest zdecydowanie lepsza. Natomiast  "masa" dolnego zakresu jest właśnie słabsza wobec Cadenzy. Aby uzyskać poprawę, dedykowałem preampy do Quinteta. Jak masz możliwość zakupienia Headshella Ortofona  tego Black z serii dedykowanej np. do MC 20 z regulacją azymutu (i dwiema szpilkami) , to warto, bo igła to Shibata.

Z tym rezonansem jest o tyle istotna sprawa, ze przy niektórych aplikacjach ramiona/igły, poza zdolnoscią do śledzenia można nie uzyskać równowagi  tonalnej - dolny /górny zakres . I te 6-14Hz mogą decydować o podbarwieniu zakresu 20-30Hz (a pośrednio 40-60Hz). To jest niestety bardzo powiązane z modelem ramienia i jego preferencjami.

Wkładki tak mają, że ramię jest dla nich lub ...nie . Mimo spełnienia poprawnych parametrów.

 

Dzięki za tak obszerny opis.

Zastanawiam się nad headshellem LH9000 do Quintet. Znasz może symbol tego headshella dedykowanego do MC20? Na jakim ramieniu i headzie masz powieszonego Q.Black S?

Ja do Pioneer PL70LII, powiesiłem ją na carbonowym headzie Pro Jecta (10gr), rezonans wypada na 9Hz. Gra tak zacnie, że zastanawiam się nad zakupem Cadenzy Black lub Bronze.

Quintet zakupiłem z przekory i z ciekawości, bo tyle niepochlebnych komentarzy czytałem na jej temat, że nie bardzo chciało mi się wierzyć, iż Ortofon wypuścił tak kiepskiego następcę serii Rondo, którą również posiadam.

13 godzin temu, divaldi napisał:

poprzedniej wersji (alu cantilever)

Poprzednia wersja była chyba na borowym wsporniku.

Poprzednia wersja Q.B. była na Alu. Boronowy wspornik jest na Cadenza Black.

Quintet Black u mnie jest na japońskim ramieniu typu S, OM produkowany dla Akai. Ramię po upgrade. Teraz jest w systemie u kogoś w rodzinie.   

Z Cadenzy zakupiłbym tylko Blue (stary Contrapunkt) lub Black, ze wskazaniem na drugą. Bronze niestety nie mogłem zsynchronizować. Dziś wiem że musiałbym zweryfikować warunki ustawienia Bronze. Wiec jej nie polecam bo będziesz miał kłopot z ogarnieciem dla niej warunków. Podobnie miałem z Anną. Musiałem ją inaczej ustawiać bo w realu nie zgadzała się z podanymi fabrycznie wymaganiami . Po prostu nie grało , nie śledziło . Nie można dosłownie traktować niektórych deklarowanych parametrów  bez zweryfikowania ich w pomiarach. Chyba o to chodzi by nikt z amatorów takich przedmiotów sam sobie nie wymieniał/montował .

Ten Headshell był na wyposażeniu MC20. Widziałem że gdzieś były wystawiane na Ebay. Ten LH9000 ma regulowany azymut, więc jest dobrze. A najlepiej byłoby z wtykiem na dwa piny. Takie szlify jak w Black wchodzą na styk w ustawianiu . I z tego wniosek - dokładność azymutu jest podstawą. Ustawiam to na płytach testowych - mam cztery  różne, i podglądam na oscyloskopie . Każda z płyt ten sam pomiar przedstawia nieco inaczej, wiec jest zabawa i uśrednianie.

 

11 godzin temu, kangie napisał:

 

Miałem na myśli MC Ortofona Cadenzę Black, A90, Annę... Oczywiście zagrają one nie na każdym ramieniu i nie z każdym phono pre.

Witaj Kangie

Zagrają chyba na większości z ramion. Łatwo aplikuje sie Cadenza Black i Winfield.

  • Moderatorzy
10 godzin temu, divaldi napisał:

Poprzednia wersja Q.B. była na Alu. Boronowy wspornik jest na Cadenza Black.

Ze strony Ortofona:

The new Sapphire cantilever solution

Multiple studies show that demand for strategic natural resources continues to increase. New technologies use ever-increasing amounts of rare and strategic resources. Understandable that this increasing demand may complicate future supply.  

Over the decades, there has been an increase in the use of Boron. Elemental Boron is mostly used in high tech applications. One of Boron's benefits for our modern technology is its use in neodymium magnets, which are an alloy of neodymium, iron and boron. Boron has also been applied in manufacturing of phono cartridges: Boron cantilevers are strong, stiff, light and 100% inert. From all possible options Boron cantilever is the best, but unfortunately extremely difficult to obtain.

To make sure future supplies of the Ortofon High-End cartridges, we will henceforward reserve the use of Boron cantilevers for our Exclusive series.

The new MC Quintet Black S model is graced with Shibata stylus on the Sapphire cantilever. Sapphire is one of the best cantilever options that provides an excellent mechanical pulse transfer from the stylus to the coil system.

The Quintet Black S, like its predecessor Quintet Black, produces detailed and pure reproduction though-out the spectrum, volume and soundstage.

  • Moderatorzy
10 godzin temu, divaldi napisał:

regulowany azymut, więc jest dobrze.

Z nieregulowanym azymutem, mam tylko LH8000, Rondo na nim dobrze u mnie gra. A ta wkładka ma podłużne wypustki na grzbiecie, więc można śrubkami skorygować azymut.

10 godzin temu, divaldi napisał:

A najlepiej byłoby z wtykiem na dwa piny.

Rozumiem, że chodzi o bolce,  a z tym to w nowych headshellach trochę oszczędzają 😞 

Ze strony Ortofona - tak słowem sprecyzowania, jasno wynika że Boronowe wsporniki są zarezerwowane tylko do serii Exlusive, a Qunitet nią nie jest . Szafirowy wspornik to i tak ukłon w stronę klienta 😉

 

  • Moderatorzy
7 minut temu, divaldi napisał:

Ze strony Ortofona - tak słowem sprecyzowania, jasno wynika że Boronowe wsporniki są zarezerwowane tylko do serii Exlusive, a Qunitet nią nie jest . Szafirowy wspornik to i tak ukłon w stronę klienta 😉

 

Ten tekst, jest wytłumaczeniem wprowadzania ''S" w 2015 r. Na konkurencyjnym forum są koledzy, którzy mają starą wersję na borze. Choć ja nie widziałem, bo wtedy jeszcze nie używałem gramofonu.

Poza tym, to nie powód do sporów 😇.

W każdym razie dziś przełożyłem na próbę Black S do koszyka AT 15gr i jest ok. rezonans boczny obniżył się z 9 Hz na 8 Hz, a pionowy pozostał na 9Hz. A zatem zamawiał LH9000, bo raczej nic nie powinno to zaszkodzić.

Ten tekst, jest wytłumaczeniem wprowadzania ''S" w 2015 r. Na konkurencyjnym forum są koledzy, którzy mają starą wersję na borze.

Mam starą Q.Black i nie ma tam Boronu 🙂 , jest Alu.  Nie słyszałem by była taka...... chociaż  Ortofon robił krótkie serie Quintet z cewką generatora na srebrze (Quintet Blue) - w pierwszym secie produkcji. Następne już były na miedzi.

Jaki masz Preamp ? Pytam gdyż jest to następnym kluczowym elementem. Strumień prądu wędrując od zacisków , poprzez kable snuje się do elektroniki. I tu jest pytanie Jakiej ?

Jak po drodze  jest stopień MC ampli , by po nim wejść na MM z RIAA, to "praca" układu ma swoje cechy. Jak na tej drodze do MM jest Trafo MC , to "praca" ma zupełnie inne cechy dla snującego się prądu. ST-80 jest specyficznym trafem, na którym wszystkie Ortofony coś zyskują - mimo że pierwotnie był projektowany pod SPU.

 

 

  • Moderatorzy
3 minuty temu, divaldi napisał:

Ten tekst, jest wytłumaczeniem wprowadzania ''S" w 2015 r. Na konkurencyjnym forum są koledzy, którzy mają starą wersję na borze.

Mam starą Q.Black i nie ma tam Boronu 🙂 , jest Alu.  Nie słyszałem by była taka...... chociaż  Ortofon robił krótkie serie Quintet z cewką generatora na srebrze (Quintet Blue) - w pierwszym secie produkcji. Następne już były na miedzi.

Jaki masz Preamp ? Pytam gdyż jest to następnym kluczowym elementem. Strumień prądu wędrując od zacisków , poprzez kable snuje się do elektroniki. I tu jest pytanie Jakiej ?

Jak po drodze  jest stopień MC ampli , by po nim wejść na MM z RIAA, to "praca" układu ma swoje cechy. Jak na tej drodze do MM jest Trafo MC , to "praca" ma zupełnie inne cechy dla snującego się prądu. ST-80 jest specyficznym trafem, na którym wszystkie Ortofony coś zyskują - mimo że pierwotnie był projektowany pod SPU.

 

 

Ja do Ortofonów używam Verto.

Piszę o trafie , dlatego że wpływa na inne zachowanie strumienia pradu w całym obwodzie - cewka generatora/kable w belce/przewody zewnętrzne wraz z zaciskami.

Verto jest także dobre .

Ale ST -80 jest nieco lepsze 😉 .

 

Dalej o trafie, dla składowej zmiennej jest to także pewien filtr usuwający składową "stałą" czyli nisko-częstotliwosciową zmienną, szkodliwą dla wzmacniaczy i głosników.

  • Moderatorzy
4 minuty temu, Marcinus napisał:

Mam starą Q.Black i nie ma tam Boronu 🙂 , jest Alu. 

Dziwne, bo wszystkie stare artykuły i oferty, które teraz przeglądam mówią o Borze:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie znalazłem żadnego o tym, że był aluminiowy canti

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzedawaliśmy Ortofona prawie 20 lat jako dystrybutor tutaj, a najdłużej w świecie jak się później okazało na końcu. Nie miałem wersji na Boronie - chętnie bym ją zobaczył . Być może była taka , ale w Polsce jej nie widziałem, ani w katalogu. Jak Quintet wchodził na rynek ,  był tylko taki ciekawy epizod z pierwszą partią (seria kilkuset szt). Nie można było zamówić zestawu i ani jednej sztuki bo..... wszystkie sprzedawano na pniu. Czekaliśmy 8 miesięcy na dostawę.  Wtedy była wersja ze srebrem. Pózniej zmieniono wykonanie - te same modele. Szafir pojawił się dopiero w drugiej wersji . Boron był w Cadenzie i droższych wersjach. Najlepiej zadzwonić lub wysłać maila do nich i dopytać u źródła 🙂 .

ps. W Ortofonie jak i w każdej firmie mogą być różne rzeczy, te oficjalne i nieoficjalne na zamówienie. Tak robia niektórzy importerzy Ortofona w Czechach, Niemczech, Japonii . Cały katalog Ortofona przy wznowieniach może różnic się wykonaniem z powodu dostępności materiałów. Cała seria SPU to jest  jak katalog wariacji na temat ; a kazda np. Synergy jest inna 😉 .

W każdym razie moja Quintet Black (mojego syna) jest na Alu cantileverze, jak większość innych średnich wkładek.

A co do wpisów i opisów nie tylko w Ortofonie , są pomyłki.

  • Moderatorzy
2 minuty temu, divaldi napisał:

Najlepiej zadzwonić lub wysłać maila do nich i dopytać u źródła

W zasadzie to nic nie zmieni, bo i tak już nie produkują, chyba, że wyłącznie dla zaspokojenia ciekawości.

Nie mogę nigdzie znaleźć wersji z alu, ani w artykułach ani po zdjęciach. Wszystkie bez "S" mają czarny wspornik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Są stare katalogi z Aluminiowym cantileverem. Jak odszukam to wrzucę. Może być ?

Zadam tylko jedno pytanie : co Cię nurtuje w tym że nie ma Boronu ? Szafir wygląda tak jak na tej fotografii .

Litera S jest od pierwszej z Szafir.

  • Moderatorzy
1 minutę temu, divaldi napisał:

Są stare katalogi z Aluminiowym cantileverem. Jak odszukam to wrzucę. Może być ?

Zadam tylko jedno pytanie : co Cię nurtuje w tym że nie ma Boronu ? Szafir wygląda tak jak na tej fotografii .

W sumie jestem ciekaw jak grał poprzednik, bo Bor jest niby lepszym materiałem na canti. Szafir jest przeźroczysty do tego stopnia, że trudno go na białym szablonie odnaleźć 🙂 . A ten z foto wygląda jak przy mojej MC200

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na Alu gra inaczej w górnym zakresie. Wszystkie cantilevery niemagnetyczne maja inną odpowiedź mechaniczną na pracę w  polu magnetycznym . Jest to uboczna pozostałość z  magnesów która wpływa na obszar igła/magnesy/talerz.

Cadenza Black jest na Boronie. Cała wkładka jest zjawiskowa, gdzie przy tej cenie jest okazją dźwiękową. Pomiędzy Quintet Black a Cadenzą Black jest spora różnica. Jedna i druga zachowuje cechy górnego zakresu z jednej rodziny dźwieku, przy czym Cadenza bije  klasą Quintet. Inna liga.

  • Moderatorzy
12 minut temu, divaldi napisał:

Na Alu gra inaczej w górnym zakresie. Wszystkie cantilevery niemagnetyczne maja inną odpowiedź mechaniczną na pracę w  polu magnetycznym . Jest to uboczna pozostałość z  magnesów która wpływa na obszar igła/magnesy/talerz.

Cadenza Black jest na Boronie. Cała wkładka jest zjawiskowa, gdzie przy tej cenie jest okazją dźwiękową. Pomiędzy Quintet Black a Cadenzą Black jest spora różnica. Jedna i druga zachowuje cechy górnego zakresu z jednej rodziny dźwieku, przy czym Cadenza bije  klasą Quintet. Inna liga.

Kupię, to sam ocenię😀. Na razie Black S mimo niepochlebnych opinii jest dla mnie najlepszy ze wszyskich Ortków jakie posiadam. Mam Ronda, które w opiniach niby były lepsze, ale Black mi bardziej pasuje.

"Black" nie tylko Tobie pasuje. Tu zgadzam sie zTobą. Nie ma takich artefaktów jak mogą powstać na Rondo. 

Co do opinii, Rondo Blue była udaną wkładką , ze zrównoważonym zakresem dolnym/średnim /górnym. W Quintet dolny zakres wypada inaczej, i może to być powodem narzekań. Ale góra i spójność średnicy z wybrzmieniami jest przyjemna.

Jest jeszcze sprawa doboru osprzętu do wkładki na konkretnym ramieniu. Można się pozbyć wad prawie każdej wkładki ( w pewnych granicach, jesli igła jest nowa).

W kwestii materiału wspornikow to mam wrażenie, że te aluminiowe graja ciut cieplej od boronu. Sa nieco wolniejsze, mniej responsywne, ale sprawia to wrażenie dluzszego wybrzmiewania. Boron gra teoretycznie bardziej szybko, technicznie, ale duzo zależy od generatora finalnie i pod co był strojony.


Co do Rondo/Quintet. Powiem tak - zawsze kwestia spasowania z ramieniem/preampem. Mój kolega ma obie i zdecydowanie woli Rondo Blue od Q-Black S. Ja natoamiast ilekroć siadłem do Rondo blue - ustawialem ,kalibrowałem godiznami, bawiłem sie headshellem, obciązeniami, Sutami. Grała fajnie jak dobrze ustawiłem to wrecz swietnie

Tylko jak wkladałem byle jak MC 20 super mk2 to ta wkladka tak mordowała Rondo Blue, że aż nie mogłem uwierzyć i wystarcyzł jej taki podstawowy SUT za 1/3 ceny Verto jak T20 - mimo, że T20 teoretycznie prądowo bardziej pasowały do pierwszych  serii MC - tych niebieskich. 

Finalnie kolega od Q-Black i Rondo też sprawił sobie MC20 ale tę złotą i... grała ona u niego zdecydowanie najwięcej. Do czasu, aż nie zaopatrzył się w Jubilee : )

  • Moderatorzy
16 minut temu, julius-6 napisał:

W kwestii materiału wspornikow to mam wrażenie, że te aluminiowe graja ciut cieplej od boronu. Sa nieco wolniejsze, mniej responsywne, ale sprawia to wrażenie dluzszego wybrzmiewania. Boron gra teoretycznie bardziej szybko, technicznie, ale duzo zależy od generatora finalnie i pod co był strojony.


Co do Rondo/Quintet. Powiem tak - zawsze kwestia spasowania z ramieniem/preampem. Mój kolega ma obie i zdecydowanie woli Rondo Blue od Q-Black S. Ja natoamiast ilekroć siadłem do Rondo blue - ustawialem ,kalibrowałem godiznami, bawiłem sie headshellem, obciązeniami, Sutami. Grała fajnie jak dobrze ustawiłem to wrecz swietnie

Tylko jak wkladałem byle jak MC 20 super mk2 to ta wkladka tak mordowała Rondo Blue, że aż nie mogłem uwierzyć i wystarcyzł jej taki podstawowy SUT za 1/3 ceny Verto jak T20 - mimo, że T20 teoretycznie prądowo bardziej pasowały do pierwszych  serii MC - tych niebieskich. 

Finalnie kolega od Q-Black i Rondo też sprawił sobie MC20 ale tę złotą i... grała ona u niego zdecydowanie najwięcej. Do czasu, aż nie zaopatrzył się w Jubilee : )

Rondo - mam całą serię. Mogą się podobać, ale... No właśnie, zawsze jest jakieś "ale". Dla mnie one sztucznie "zagęszczają" dźwięk i to na pewno wielu może się podobać. Niestety naturalnością bym tego nie nazwał. Ja używam Rondo do kiepskich tłoczeń, albo kiepskich realizacji, wtedy przyjemniej się tego słucha. Jeśli natomiast chodzi o dobre realizacje i tłoczenia, to mocno podkolorowuje. Ja tego nie lubię.

Niestety, gramofoniarstwo (i całe audio), to taki sport, w którym trzeba samemu się przekonać, bo każdemu pasuje coś innego. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.