Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki zestaw gramofonowy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam prośbę o propozycje sprzętu do nagłośnienia pomieszczenia ok. 15 m2, w przyszłości może 25 m2.

Nie znam się za bardzo na sprzęcie audio. Przede wszystkim chcę skompletować zestaw do słuchania winyli. Doszedłem do przekonania, że cyfra (np. CD, mp3 itd.) nigdy nie przebiją jakością dźwięku analogowego (nigdy nie mów nigdy 😉). Słucham głównie rocka (np. Led Zeppelin, Hendrix, Pearl Jam, Nirvana, Faith No More, RHCP), alternatywy (np. Cocteau Twins, The Cure), rzadziej cięższe brzmienia  (np. Metallica, Slayer, Death) i rzadziej jazz i klasyki.

Gram od dawna na gitarze akustycznej i elektrycznej, też trochę na pianinie i śpiewam. I jestem przekonany, że tylko analogowe tory sprzętowe mogą najbardziej dokładnie przenieść wokal czy dźwięki instrumentów analogowych. Dlatego inwestowanie w CD i wzmacniacze nie wiadomo jak drogie, nie ma większego sensu jeśli chodzi o wierność oddawania wokalu i instrumentów analogowych. Myślę, że choćby nie wiem jak wierny był przekaz cyfrowy, to zawsze znajdą się jakieś niuanse, których cyfra nie odda. Albo byłoby to niezwykle drogie. Może się mylę ale to chyba rozmowa na inny temat.

Więc moim zdaniem tylko winyle. A jeśli tak to gramofon. Myślałem, że na początek dobry będzie Rega Plunar 1.

Z tego co wyczytałem w necie, pod kątem jak najlepszej jakości dźwięku, to ogólny projekt mojej koncepcji byłby taki:

gramofon +  przedwzmacniacz gramofonowy + wzmacniacz gramofonowy + kolumny trójdrożne, na początek podstawkowe (uważam, że tylko 3 drożne najwierniej oddadzą wokal i muzykę).

Mam prośbę o podpowiedzi i/lub korekty co do takiego zestawu. 

Jeśli chodzi o budżet to powiedzmy 10 tyś.

Z tego co się zorientowałem każdy element to koszt ok. 2000 zł lub więcej a najdroższy byłby wzmacniacz lampowy. Dlatego ewentualnie na początek raczej zrezygnuję z lampy na rzecz tranzystora (ale bez przedwzmacniacza).

Proszę o pomoc w doborze takiego sprzętu.