Skocz do zawartości
IGNORED

Glosniki tonsil. Oryginal, podrobka czy kiepska jakosc?


Rekomendowane odpowiedzi

zd40c grają naprawdę nie źle , pędziłem je swoim starym radmorem 5102  potem yamahą as 1100 i robiły robotę . Nie pozbędę się ani radmora ani tych kolumn bo mają swój klimat . Teraz gram na ProAc-ach i poczciwe ZG odstawione na bok . Ale chyba je podepnę jako drugą parę w przyszłości do Yamahy .

10 godzin temu, MarcinStereo napisał:

Sam jestem ciekaw jak by z nowymi zwrotnicami to zagrało i lepszym wysokotonowym🤗

Najwiekszym problemem w projektowaniu dobrych kolumn to niskie tony. Soprany i srednie maja swoja kierunkowosc i nie potrzebuja pudla rezonansowego. Dlatego kwestia tych tonow jest wlasciwie prosta, bo wystarczy wlasciwie odpowiedni glosnik. Jesli chodzi o produkcje basow to sprawa jest bardzo skomplikowana. Niskie tony wraz z malejaca czestotliwoscia traca swoja kierunkowosc i fala rozchodzi sie dookolnie we wszystkich kierunkach odbijajac sie od wszystkiego i nakladajac sie powodujac interferencje. Sa to bardzo nieporzadane zjawiska. W wyniku interferencji mamy dziury i wzmocnienia, w zaleznosci od zroznicowanej czestotliwosci jaka wystepuje w audio wszystko sie jeszcze bardziej komplikuje. Dlatego jedne utwory brzmia lepiej na kolumnie X a inne na kolumnie Y. Dodatkowo kolejna sprawa to dobranie odpowiedniego pomieszczenia pod konkretne zestawy. Te same kolumny zagraja zupelnie inaczej w pokoju na przyklad 15m2 i inaczej w pomieszczeniu 20m2. Ksztalt pomieszczenia tez ma znaczenie, itd.. A wszystko to tylko dla basow 😉  Nie ma kolumny uniwersalnej! Dlatego jak ktos mi pisze,ze ma kolumny za 10k, ktore sa male gabarytowo i w ciemno twierdzi, ze Tonsile (tak duze jak Voyagery) to badziewie to wlasciwie nie ma o czym dalej rozmawiac.

W dniu 3.03.2022 o 11:53, piotrek7 napisał:

ATC SCM19. Zadowolony????

Ludzie naprawde mysla, ze basy sie biora z nieba? Glosnik basowy o duzej srednicy umieszczony w odpowiednio dobranym pudle rezonansowym produkuje bardzo naturalny i szybki bas, bo membrana nie musi robic duzego skoku by uzyskac odpowiedni poziom dB. Male glosniki nadrabiaja skokiem a pudlo rezonansowe najczesciej ma przegrody a to dziala troche jak tlumik totez basy sa bardziej "opuznione" w stosunku do pradow zasilajacych i tym samym sa mniej naturalne. Statystycznie kolumny o malych gabarytach maja duzo mniejszy zysk energetyczny. Basy z malych kolum zawsze brzmia inaczej niz w stosunku do porzadnych i duzych mebli audio. Kolumny duze gabarytowo maja statystycznie takze znacznie lepsza dynamike a to jest bardzo wazny parametr w stosunku do porszukiwan "uniwersalnych kolumn". Jesli ludzie wydaja kupe kasy na glosniki, ktore "ladnie wygladaja" i sa kompaktowe myslac, ze osiagneli jakis sensowny pulap w audio to sa w bledzie. Nie chce nikogo uszczesliwiac na sile tylko pragne uswiadomic, ze z fizyka sie nie licytuje. Nie da sie kupic za zadne pieniadze uniwersalnych kolumn. Jak ktos ma zasobny portfel i duzy dom to polecam kilka zestawow o roznych wielkosciach i posluchac swoich ulubionych nagran na kazdym zestawie. Mozna sie zdziwic i odkryc brzmienie w kolumnach za 2 tysie a te za 10 tysi obzenic na alledrogo za pol ceny....

Inna sprawa to sluchanie muzyki oczami ale to tez temat rzeka i chyba na inna pore.. 😉

Edytowane przez robsonic

Ok, wszystko fajnie, ale gdybym osobiście miał do wyboru kolumny małe (takie porządne podstawkowce na 16cm) i duże, badziewne szafy na głośnikach konstrukcyjnie z lat 70tych, na 2x30cm to ani chwili bym się nie zastanawiał. 

Chyba, że potrzebowałbym tylko wytwornice hałasu na wiejską dyskotekę...

W dniu 3.03.2022 o 11:16, robsonic napisał:

Kupujac Tonsile 10 lat temu bylem bardziej zadowolony z ich jakosci niz z tych kupionych 2 tygodnie temu. Czyzby Tonsil zaczal oszczedzac na produkcji swoich produktow? Tym bardziej smieszna sprawa, ze kolumny Maestro S sa zaprojektowane do mniejszych mocy. Voyagery maja wytrzymac sporo wieksze moce.

Doprawdy nie rozumiem ludzi, którzy kupują dziś Tonsile. Przecież firma upadła ponad 20 lat temu, dziś zostało z niej jedynie prawo do używania nazwy i znaku firmowego, zaplecza technicznego brak, a graty są składane z chińszczyzny, (zdjęcia nawet były na AS). 

W dniu 3.03.2022 o 11:16, robsonic napisał:

 

 

W dniu 3.03.2022 o 11:16, robsonic napisał:

 

Sorry, wstawiło kilka razy mój wpis.

Edytowane przez porlick
5 minut temu, porlick napisał:

Ok, wszystko fajnie, ale gdybym osobiście miał do wyboru kolumny małe (takie porządne podstawkowce na 16cm) i duże, badziewne szafy na głośnikach konstrukcyjnie z lat 70tych, na 2x30cm to ani chwili bym się nie zastanawiał. 

No to odwrocmy Twoja wypowiedz i zabrzmi to tak:

Gdybym mial wybrac duze, porzadne, nowoczesne szafy o nowoczesnym designie lub badziewne konstrukcje mikroglosnikow z lat 70-tych to wybor jest oczywisty rowniez bez zastanawiania......

Takie wypowiedzi nie maja sensu, bo sa manipulacja. Ja tu pisze o generalnej zasadzie, ze rozmiar w przypadku produkcji basow ma kolosalne znaczenie i nie da sie tego za bardzo przeskoczyc. Jesli ktos ktytykuje w ciemno jakis produkt tylko dlatego, ze jest budzetowy to nie mamy o czym rozmawiac.

Notabene Voyagery 350 to nie sa kolumny z lat 70-tych 😉

 

14 minut temu, porlick napisał:

Doprawdy nie rozumiem ludzi, którzy kupują dziś Tonsile. Przecież firma upadła ponad 20 lat temu, dziś zostało z niej jedynie prawo do używania nazwy i znaku firmowego, zaplecza technicznego brak, a graty są składane z chińszczyzny, (zdjęcia nawet były na AS). 

To nie ma znaczenia czy cos upadlo czy nie. Wystarczy spojrzec na rynek motoryzacyjny. Znaczna czesc marek produkuje jedna firma! Raz sie jakis model uda a raz nie...

Kolumny akurat to nie jest jakas mega skomplikowana sprawa. Nie kazdy jest stolarzem i sobie na zapleczu wyklepie meble - chocby dlatego warto czasem poszukac czegos w produktach tonsila. Kolumny zawsze sa do podrasowania, chociazby wymieniajac tweetery na inne (powiedzmy bardziej markowe)...

Moge sie zalozyc, ze budzetowe kolumny o wiekszych gabarytach pobija niejednego mikrona za xxx pieniedzy w slepych testach. Taka jest prawda. Niestety na takie testy akurat "auydiyofile" patrza ze zgroza.. ciekawe dlaczego... 😛

Ale to Tonsil od dekad nie ma nic, co można nazwać innowacją, bo praktycznie nie żyje. Jego głośniki nie mają nic wspólnego ze współczesnymi, a kolumny to przeżytek. Od czasu zaorania zakładu mają jeden barak i klepią z tego, co im przyślą chinole po najniższych kosztach. To cwaniaczka firma, żerująca na dawnej, choć też watpliwej renomie, bo za komuny nie było nic innego i nie mieli konkurencji. Dziś już naprawdę nie mają nic, czym mogliby zaciekawić współczesnego klienta nie nastawionego na nostalgię.

Ćwierć wieku temu kupiłem sobie kolumny Radmora na porzadniejszych, choć relatywnie niedrogich głośnikach. Kolega, właściciel Altusów, przyszedł do mnie ich posłuchać. Po powrocie do domu sprzedał swoje pudła w kilka dni. 

Godzinę temu, robsonic napisał:

Notabene Voyagery 350 to nie sa kolumny z lat 70-tych 😉

Fakt- z początku 80tych. Na głośnikach rodem z 70tych.

To Scherzo 350 ze zmienioną nazwą.

Gość

(Konto usunięte)

Przerabiałem wiele tonsilowskich produkcji i prawie wszystkie grały na jedno kopyto, ludzie w tamtych czasach zwracali uwagę na głośność i łupanie nie na jakość stąd takie konstrukcje.

Ogólnie kolumny na typowo tonsilowskich przetwornikach to była porażka, dźwięk bez emocji tylko łupanie ale to wina samych przetworników i konstruktorów zestawów głośnikówych, bo takie ZG40C z membraną bierną to zupełnie inna liga.

Tak jak wcześniej napisałem tam basowe są na licencji, dodać do nich lepszą kopułkę i zwrotnice wraz z okablowaniem na miarę XXI wieku i mamy całkiem dobrze grające stereo, ciekaw jestem jakby w metalu się sprawdziły rzecz jasna wspomagane subwooferem 🙂 

17 godzin temu, MarcinStereo napisał:

Przerabiałem wiele tonsilowskich produkcji i prawie wszystkie grały na jedno kopyto, ludzie w tamtych czasach zwracali uwagę na głośność i łupanie nie na jakość stąd takie konstrukcje.

Konkretnie.. Ktore?

19 godzin temu, porlick napisał:

Fakt- z początku 80tych. Na głośnikach rodem z 70tych.

To Scherzo 350 ze zmienioną nazwą.

Piszesz nieprawde. Na glosnikach mam numery seryjne. Mozna namierzyc, ze nie byly wyprodukowane w latach 70-tych tylko sa to "swieze" glosniki majace kilka miesiecy, max kilka lat. Gdyby to byly 50 letnie glosniki to przy moim trybie sluchania juz by sie rozsypaly..

Voyager 350 to udoskonalona konstrukcja scherzo. Ma inna przetwornice i inne wykonanie skrzynek. Jesli bedziemy tak podchodzic do tematu to wrzucmy wszystkie mercedesy tez do jednego worka. Niewazne czy to mesiek z lat 70-tych czy z 2020 roku..

Nie rozumiem po co ta propaganda antytonsilowska. Masz z tego jakis zysk czy powazny cel?

17 minut temu, robsonic napisał:

Masz z tego jakis zysk czy powazny cel?

Po prostu mam z Tonsilem doświadczenia. W przeważającej części negatywne.

A pisząc o kolumnach i głośnikach, podawałem czas ich konstrukcji, który (w elektronice) porównywany jest z epoką dinozaurów.

Że kolumny grały "na jedno kopyto" nie było "zasługą" samych głośników,

ale kwestią ich aplikacji. Przerabiałem choćby Altusy i jeśli znało się dane

wooferów, to po zestrojeniu skrzynek taki GDN 25/40/3 grał całkiem dobrze.

A z kontaktów z "firmą" wiem, że skrzynki były do innych wooferów i tak

pozostawili, bo i tak "ciemny lud to kupi" cytując Josepha Skur ...

Fakt, że w tweeterach postępu większego nie było i nadal pracują

w zasadzie powyżej 4 kHz ...

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

1 godzinę temu, audioburak napisał:

Przerabiałem choćby Altusy i jeśli znało się dane

wooferów, to po zestrojeniu skrzynek taki GDN 25/40/3 grał całkiem dobrze.

Zalezy, o ktorych altusach mowa. Na przyklad 200 wedlug mnie graja slabo ale juz 380 to inna bajka.

2 godziny temu, porlick napisał:

A pisząc o kolumnach i głośnikach, podawałem czas ich konstrukcji, który (w elektronice) porównywany jest z epoką dinozaurów.

Wiesz.... jakis czas temu rozbieralismy u sasiada kolumny firmy Technics (dziecko wrzucilo zabawke do srodka) i tez nie widzialem tam zadnych "nowoczesnych" rozwiazan. Zatem nie wiem czego oczekujesz w elektronice na przyklad w zwrotnicy kolumny, ktora zawiera tylko kilka podzespolow, bo jest to tak prosty filtr jak budowa cepa. Wskaz mi zatem te nowoczesne rozwiazania w swoich kolumnach... Chetnie sie dowiem o tych kosmicznych rozwiazaniach, ktore rzekomo wyprzedzaja tak bardzo Tonsila..

Wspominam tu "średniowieczne" 😉 modele 75 i 110, bo w nowych na pewno

nie ma wooferów o mocy rzędu 40 W ...

A zwrotnice w Tonsilach były i tak najlepszym elementem całości,

bo i kondensatory foliowe i cewki były powietrzne.

Dziś nawet w średniej jakości kolumnach to nie takie częste ...

Edytowane przez audioburak

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

2 godziny temu, robsonic napisał:

Chetnie sie dowiem o tych kosmicznych rozwiazaniach, ktore rzekomo wyprzedzaja tak bardzo Tonsila

Pokaż mi jakikolwiek głośnik Tonsila, gdzie jest profilowany nabiegunnika w celu lepszego prowadzenia strumienia magnetycznego. Pokaż głośnik z pierścieniem Faradaya. Wreszcie, pokaż choć taki, w którym jest choćby najmniejszy kanał rozładowujący kompresję powietrza pod cewką. Pokaż wysokotonowy z komorą obniżającą rezonans, albo z lekką cewką nawijana profilowanym drutem.

Nie ma? Ojojoj, co za muzeum!

Żeby o czymś pisać (lub o brakach), trzeba najpierw wiedzieć, gdzie tego szukać.

49 minut temu, porlick napisał:

Pokaż głośnik z pierścieniem Faradaya. Wreszcie, pokaż choć taki, w którym jest choćby najmniejszy kanał rozładowujący kompresję powietrza pod cewką. Pokaż wysokotonowy z komorą obniżającą rezonans, albo z lekką cewką nawijana profilowanym drutem.

Bo to wszystko daje polepszenie brzmienia tak bardzo , ze w slepych testach wychodzi 50/50 trafien 😉 To jest nic innego jak marketing. Niezauwazalna roznica w brzmieniu ale haselka rzucone by opylic dobrze produkt. Ludzie lubia sluchac oczami a jeszcze inni lubia sluchac liczb napisanych na papierze. Za to wszystko trzeba zaplacic kilka razy wiecej i nastepnie na forach na sile bronic swoich Voodoo-racji. Wsrod tych wyznawcow sa ponoc tacy co potrafia uslyszec roznice w brzmieniu jak sie zmieni okablowanie zasilajace glosniki, nono.. zapewne maja takie uszy jak pies wech 😉 Mi nie przeszkadzaja glosniki bez "pierscieni Faradaya" i innych udziwnien, ktore wnosza do brzmienia tyle co mucha zderzajaca sie z ciezarowka.

Edytowane przez robsonic
Gość

(Konto usunięte)
6 godzin temu, robsonic napisał:

Konkretnie.. Ktore?

Altonym,Mildtony,Altusy,Space,Diory,Unitra za dużo by wymieniać modelami, i mało z konstrukcji które przerabiałem grały, najgorzej te na głośnikach siedzących jak w voyagerach itp. same przetworniki to niestety słaba konstrukcja wsadzana przez dekady i zdziwienie że interes nie idzie.

Na licencjonowanych przetwornikach potrafili coś zrobić, tylko kogo było w tamtych czasach stać na takie kolumny.

28 minut temu, MarcinStereo napisał:

Altonym,Mildtony,Altusy,Space,Diory,Unitra

A sluchales czegos bardziej aktualnego typu Maestro czy Calipso albo bardziej ekskluzywne Omegi czy Sigmy? Wiesz.. FIAT kiedys tez produkowal pojazdy samochodopodobne 126p, a dzis w ofercie ma calkiem wygodne auta nawet w tym segmencie..

Mysle, ze w tym watku rozchodzi sie o kase. Tonsil robi naprawde tanie glosniki/kolumny i to moze kogos razic zwlaszcza, ze mozna przy odrobinie sprytu osiagnac calkiem niezle efekty brzmieniowe niewielkim kosztem...

Edytowane przez robsonic
Gość

(Konto usunięte)

W cenie maestro 3 kupiłem nowe Dynavoice DF-6 z hybrydą kopułki i wstęgi.

Słucham metalu i tam maestro 3 poległy z DF6 pod każdym względem, jak by nie oszczędzali na przetwornikach to by coś z tego wyszło, a tak wiecznie poprawiane oklepane głośniki.

Te maestro napędzałem Rotelem RB-1582mk2 i grały bez życia 🤷‍♂️

Edytowane przez MarcinStereo
3 godziny temu, robsonic napisał:

Mi nie przeszkadzaja glosniki bez "pierscieni Faradaya" i innych udziwnien, ktore wnosza do brzmienia tyle co mucha zderzajaca sie z ciezarowka.

Spoko, słuchaj więc przestarzałych konstrukcji, gdzie nie da się ciąć kopółki poniżej 4,5kHz, a przez nietrzymanie parametrów nie da się produkować głośników o powtarzalnych charakterystykach. Co kto lubi. Tonsil dla mnie skończył się wraz z drugim bankructwem- zdaje się, że w 2001 lub 2002 roku. Zakład zaorano, fachowcy się porozjeżdżali, a to, że ktoś dziś sprzedaje śmieci pod tą nazwą, już nic nie znaczy. 

1 minutę temu, porlick napisał:

Spoko, słuchaj więc przestarzałych konstrukcji, gdzie nie da się ciąć kopółki poniżej 4,5kHz

Zacznijmy od tego że aby usłyszeć dobry dźwięk z 1" kopółki to ona powinna być cięta znacznie wyżej niż 4,5kHz

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

7 minut temu, ASURA napisał:

Zacznijmy od tego że aby usłyszeć dobry dźwięk z 1" kopółki to ona powinna być cięta znacznie wyżej niż 4,5kHz

W dwudrożnych? Poza tym, tonsilowskie kopółki poniżej f cięcia nie mogą pracować w ogóle, bo szlag by je trafił od ręki. 

Mam Radmory LS10. Jest w nich Peerless WA10 (o ile dobrze pamiętam oznaczenie)- tania kopółka cięta przy 2700 Hz i działa znakomicie, o niebo lepiej od jakiejkolwiek z Tonsil, choć nakłady materiałowe i cena surowca na nią nie przekracza średniego odpowiednika z Tonsilu. Nawet najtańsze STXy są lepsze od Tonsili. Po prostu żenada, jak można tak traktować klientów, nie wydając grosza na modernizację produktów. To cwaniactwo i należy o tym pisać. Ale dość, idę na piwo.   

Teraz, porlick napisał:

W dwudrożnych

Tonsil doszedł swego czasu do dwóch par kolumn pięciodrożnych, w czym problem?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W tym, że i tak nie weszłyby do produkcji. Raz, że nie dostaliby na to kasy, bo towar byłby niesprzedaealny, dwa- zaraz potem Tonsil wywalił kopyta.

7 godzin temu, robsonic napisał:

Bo to wszystko daje polepszenie brzmienia tak bardzo , ze w slepych testach wychodzi 50/50 trafien 😉 To jest nic innego jak marketing. Niezauwazalna roznica w brzmieniu ale haselka rzucone by opylic dobrze produkt. Ludzie lubia sluchac oczami a jeszcze inni lubia sluchac liczb napisanych na papierze. Za to wszystko trzeba zaplacic kilka razy wiecej i nastepnie na forach na sile bronic swoich Voodoo-racji.

Jest takie powiedzenie: „Gdybyś był trochę mądrzejszy, to byś wiedział jaki jesteś głupi.” Nic osobistego - to tylko przykład rozumowania.

W Twoim przypadku: gdybyś posłuchał lepszego sprzętu, z którego tak szydzisz, to wiedziałbyś w jakim jesteś błędzie broniąc tego co zostało z prawdziwego Tonsila.

Dla Ciebie Świat zatrzymał się w latach 80. Inni poszli dalej.

To Ty jesteś ofiarą „hasełek, żeby opylić produkt”. Ludzie wykupujący prawa do używania nazw i znaków towarowych rodem z PRL-u żerują właśnie na takich jak Ty - ludziach z minionej epoki, dla których niedostępny wcześniej towar jest obecnie przystępny cenowo, i teraz w końcu ich na to stać. I będą bronić jak lew swoich proletariackich przekonań w opozycji do burżuazyjnych, nieproletariackich „niebieskich ptaków”, których stać na droższy sprzęt. Ja też w latach 80. marzyłem o Altusach 110 a stać mnie było tylko na Mildtony 40. 
A jak spaliłem w nich tweetery to oczywiście wstawiłem tuby od Altusów.

Ale z tego wrosłem.

A te tuby od Altusów, oryginały z lat 80. jeszcze leżą w szafie, z sentymentu, jak chcesz to Ci sprzedam 😉.

Edytowane przez Franz-007

Jeżeli oszczędzasz na coś przez pięć lat, to znaczy, że Cię na to nie stać.

36 minut temu, Franz-007 napisał:

Dla Ciebie Świat zatrzymał się w latach 80. Inni poszli dalej.

Kolejny.... 😛

Jestem sentymentalny i wiesz.... zwiedzilem swiat a Europe to wrecz doglebnie... Slyszalem naprawde takie zestawy, ze pewnie nawet o takich nie wiesz, ze istnieja... ale.. co ja bede.... Dobranoc....

8 godzin temu, porlick napisał:

pokaż choć taki, w którym jest choćby najmniejszy kanał rozładowujący kompresję powietrza pod cewką.

GDN w ZG40 C , i nie ma on na celu poprawy dźwięku tylko zapewnienie lepszego chłodzenia cewki .

Edytowane przez robbit

 

24 minuty temu, robsonic napisał:

Kolejny.... 😛

Jestem sentymentalny i wiesz.... zwiedzilem swiat a Europe to wrecz doglebnie... Slyszalem naprawde takie zestawy, ze pewnie nawet o takich nie wiesz, ze istnieja... ale.. co ja bede.... Dobranoc....

Też „trochę” pozwiedzałem, Świat i Europę.

I wiem, że na pewno są zestawy audio, o których nie mam pojęcia.

Pozdrawiam i dobranoc 😁.

Edytowane przez Franz-007

Jeżeli oszczędzasz na coś przez pięć lat, to znaczy, że Cię na to nie stać.

Godzinę temu, robbit napisał:

GDN w ZG40 C

No to chyba coś Ci się pomyliło, bo miałem GDN25/40/1 i nigdzie nie miał wentylacji- ani w nabiegunniku, ani otworów w membranie, ani ażurowej kopółki przeciwpylowej. 

Jedyne, co w nim było nietypowe dla reszty tonsilowskich GDNów, to tekstylne zawieszenie górne, ale to był głośnik licencyjny.

(Oczywiście nietypowe dla domowych, bo w estradowych klepali je przez dłuższy czas.)

5 godzin temu, porlick napisał:

W tym, że i tak nie weszłyby do produkcji. Raz, że nie dostaliby na to kasy, bo towar byłby niesprzedaealny, dwa- zaraz potem Tonsil wywalił kopyta.

Oj zdziwił byś się, ludzie pytali o te kolumny ale nie było wtedy odważnego co by zadecydować o przejściu z etapu prototypowania do produkcji. Wyprodukowane głośniki zeszły luzem wtedy na pniu. Ja wtedy w ostatniej chwili wycyganiłem tylko tytanowe membrany które do dziś mam.

Tonsil już parę razy wcześniej by wyciągnął kopyta, choćby na piankowych zawieszeniach które nie wytrzymywały nawet okresu rocznej gwarancji

21 minut temu, porlick napisał:

Jedyne, co w nim było nietypowe dla reszty tonsilowskich GDNów, to tekstylne zawieszenie górne, ale to był głośnik licencyjny

To zawieszenie jak wymieniłeś na inne to głośniki schodziły 5Hz niżej, małe a cieszy.

No i przypominam że były dedykowane do współpracy z membraną bierną a nie BR

Jeszcze ciekawe jest że różne czasowo modele miały bardzo różną jakość materiału na celulozową membranę

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość

(Konto usunięte)
18 minut temu, ASURA napisał:

miały bardzo różną jakość materiału na celulozową membranę

Fakt, wielokrotnie spotkałem się z niebieskawym odcieniem membran 🙂 robione pewnie z szkolnych kartek pełnych uwag xD

Gość

(Konto usunięte)

image;s=1000x700

Takie też miałem i grały punktowo a dźwięk przyklejony do głośników jak rzep itd...🤦‍♂️

Edytowane przez MarcinStereo
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.