Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz słuchawkowy na płytce z aliexpress


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak w tym wzmacniaczu zasilanie z sieci podmienić na zasilanie ogniwami 18650?

2 pakiety po 5 ogniw wpięte za mostkiem? 

Do tego jakie nada się zabezpieczenie przed rozładowaniem nadmiernym?

W dniu 8.04.2022 o 21:08, Panjarek napisał:

Te pyknięcie to taki impuls przez ułamek sekundy w chwili podłączenia zasilania.

Od wieków stosuje się przy wzmacniaczach stary patent - na wyjście przy lewym oraz przy prawym kanale na gnieździe słuchawkowym/głośniki wystarczy dać połączone w szeregu ze sobą: kondensator ok. 100nF i rezystor ok. 10R do masy, by tego rodzaju oscylacje i stuki stłumić. Podlutuj i sprawdź, jak nie znikną to najwyżej odetniesz. Może to pomoże na stuki przy on-off zasilania.
Przykłady na to w załącznikach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

!!!!!ledy-3.jpg

!!!!!ledy-5.jpg

!!!!!ledy-4.jpg

yamaha ra-100.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...
W dniu 15.03.2022 o 01:41, dekRe napisał:

Jak masz słuchawki wysokoomowe, to DCO na poziomie 23mV jest do zaakceptowania. 
W fabryce Lehmann'a (i nie tylko), oni robią prawdopodobnie tak jak pokażę w załącznikach. O ile ich PCB są składane już w większości automatycznie, to pewne elementy - rezystory i trany są dobierane do układu i tam widać luty robione ręcznie na montowni.
1. Wycinasz obcinarkami teraz zaznaczone strzałkami rezystory 1k5 (bo ciężko bez uszkodzenia laminatu byłoby je usunąć). Potencjometr głośności ma być ściszony, a wejście sygnałowe może być na masie - zero audio na wejściu.
2. Mierzysz lub ustalasz jaką oporność mają słuchawki. Znajdujesz najbliższą wartość w postaci pary rezystorów, które podlutowujesz do gniazda słuchawkowego lub nowego wtyku słuchawkowego - zamiast drogich słuchawek np. 2 x 150R dla impedancji słuchawek 150R, by czasem przez marny błąd nie spalić czasem słuchawek. Symulujesz w ten sposób obecność swoich słuchawek na gnieździe. W tym układzie DCO zależy od oporności obciążenia - dla jednych słuchawek może wynosić zero, dla innych będzie miał już np. 30 mV. Dlatego regulację warto robić pod posiadane słuchawki i ich impedancję - czyli rezystancję cewek przetworników.
3. Kupujesz 2 PR-ki  10K i 2 rezystory 2K2 oraz uniwersalną PCB. Łączysz równolegle PRka z rezystorem 2K2. Po polutowaniu równoległym elementów "stoliczka" jak na zdjęciu, regulujesz PR-ka 10K tak, by ustawić na mierzonym połączeniu równoległym tych elementów rezystację wynikową 1K5, by takimi "stoliczkami" 1k5 zastąpić wspomniane wycięte obcinarkami dwa rezystory 1K5 - jak na foto. Ta PCB jest mało wygodna do takich prac, więc tu stoliki trzeba podlutować z drugiej strony na pająka.
4, Podłączasz do rezystorów przylutowanych do gniazdka słuchawkowego  lub do wtyku stereo czyli np. tych 150R dwa miliwoltomierze, by móc jednocześnie regulować PR-kami napięcie DCO, mierząc napięcie na dwóch rezystorach symulujących oporność cewek słuchawek przylutowanych do gniazdka słuchawkowego. Oba mają wpływ na wartość finalną napięcia DCO. Regulacja o pół obrotu PR-kiem może przesunąć DCO nawet o 5mV na plus lub na minus. Pamietaj, że regulacja startowa zaczyna się od ustawionej na start wartości 1K5. Czasami trzeba procedurę powtórzyć od ponownego ustawienia 1k5 by zacząć od nowa, lub po zmianie tranów/OPA na inne - dlatego warto mieć jednoczesną obserwację z dwóch miliwoltomierzy dla R i L - warto mieć dwa identyczne mierniki.
5. Po ustawieniu jak najmniejszej wartości DC na gniazdku, wylutowujesz jeden stolik, mierzysz go i znajdujesz rezystor najbardziej dokładny do pomierzonej wartości rezystancji pierwszego stolika. Wlutowujesz go - i regulacją drugiego "stolika" możesz jeszcze skorygować wartość napięcia DC. Wylutowujesz drugi stolik, i go mierzysz, szukając potem bardzo dokładnej wartości rezystora, by jego rezystancja miała dokładną wartość zmierzoną rezystancji stolika.
Po wlutowaniu, sprawdzasz napięcia na gniazdku słuchawkowym - powinny być dużo poniżej 20mV.
6. Dopiero wtedy wylutowujesz rezystory np. 150R przylutowane do gniazdka słuchawkowego. Możesz wtedy zamiast nich podłączyć słuchawki. Mierzysz DC-Offset, pamiętając, by potencjometr głośności był ściszony, a wejście sygnałowe może być na masie - bez sygnału audio.

Jeśli taki patent nie chce zadziałać, wycinasz obcinarkami tranzystory BC na inne, zmienasz OPA na inny i procedurę powtarzasz. Przy w miarę dobrze dobranych tranach, wystarczy niewielka zmiana wartości tych rezystancji.
Kiedyś na forum robiąc klony, zamiast tych rezystorów wstawiano dobierając odpowiednio spreparowane "dwunóżkowe" tranzystory BF245B, by przez nie uzyskać takie wartości prądów, by napięcie DCO było również najbliżej zera. Ja wolę metodę ze stoliczkami niż zabawę z dobieranymi tranami BF245B - łatwiej bowiem znaleźć dobierane w taki sposób rezystory. U mnie jeden wzmacniacz gra na stoliczkach, co jest może mało audiofilskie, ale gra OK, więc na razie ich nie zmieniam. 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ScreenShot07339.jpg

Dzienki  wielkie za  wskazówki  😁Już  obudowę  wkoncu kończę,

W razie  problemów z  ponownym uruchomienie moge liczyć na pomoc?

Pozdrawiam

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 9.06.2022 o 18:08, dekRe napisał:

Od wieków stosuje się przy wzmacniaczach stary patent - na wyjście przy lewym oraz przy prawym kanale na gnieździe słuchawkowym/głośniki wystarczy dać połączone w szeregu ze sobą: kondensator ok. 100nF i rezystor ok. 10R do masy, by tego rodzaju oscylacje i stuki stłumić. Podlutuj i sprawdź, jak nie znikną to najwyżej odetniesz. Może to pomoże na stuki przy on-off zasilania.
Przykłady na to w załącznikach.

To się nazywa obwód Zobla.

Od kiedy to obwód Zobla tłumi stuki?

Obwód Zobla wyrównuje
impedancję widzianą przez tranzystory wyjściowe
w funkcji częstotliwości – kolumny głośnikowe,

z racji indukcyjnego charakteru,
zwiększają swoją impedancję wraz ze wzrostem
częstotliwości.

Edytowane przez terminus

Megadeth - A House Divided  🤘SENJUTSU🤘  α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π  Ⅵ Ⅵ Ⅵ  TWOYASTARA OF DEATH 

W dniu 24.07.2022 o 21:02, J.Jerry napisał:

Od wieków?

W XX wieku z całą pewnością ;-) 
Kiedy składałem swojego pierwszego klona, taki obwód pomógł skutecznie pozbyć się stukotu podczas wyłączenia wzmacniacza. Dopasowanie impedancyjne to inna ważna kwestia.
W takim polskim projekcie "klona Lehmanna" ;-) zastosowano 4k7 do masy tylko: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
co w przypadku posiadania kondensatorów na wyjściu, było konieczne, by nie było stuków przy wyłączeniu zasilania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

w forumowym lehmanie zastosowano układ zabezpieczająco-opóźniający.Stuków nie było

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

W dniu 27.07.2022 o 08:29, Panjarek napisał:

Który to jest forumowy Lehman? 

bb84 czy jakoś podobnie. Jeśli pokręciłem nick kolegi to bardzo przepraszam , bo wszystko na biegu:(

Edytowane przez artw

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Jakiś czas walczyłem z dziwnym zjawiskiem. Po kilku/kilkunastu minutach grania zaczynał pojawiać się bzyk/brum, nie był zbyt głośny ale irytujący. Nie zależał od położenia potencjometru, zasilania, itp. Przyczyną okazało się prowadzenie masy. Szczegóły rozwiązania (w moim przypadku skutecznego) w postaci dodatkowej druciarni można znaleźć tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

choć nie ciąłem górnej części laminatu 😞

Może się komuś sprzyda

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 4 miesiące później...
W dniu 4.08.2022 o 00:38, Boroowa napisał:

Jakiś czas walczyłem z dziwnym zjawiskiem. Po kilku/kilkunastu minutach grania zaczynał pojawiać się bzyk/brum, nie był zbyt głośny ale irytujący. Nie zależał od położenia potencjometru, zasilania, itp. Przyczyną okazało się prowadzenie masy. Szczegóły rozwiązania (w moim przypadku skutecznego) w postaci dodatkowej druciarni można znaleźć tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

choć nie ciąłem górnej części laminatu 😞

Może się komuś sprzyda

 

Kochany 😉 od pół roku walczyłem myślami z tym zjawiskiem z moim DIY kupionym wg ściśle przeanalizowanych i wymaganych kryteriów "komponentów". Wczoraj nie wytrzymałem i rozkręciłem, aby zinwentaryzować komponenty i co nie hallo...


Nie jestem elektronikiem, a Lehmanna kupiłem, bo karta nie jest w stanie napędzić słuchawek, a nie chce mi się odpalać miksera i całego sprzętu tylko do posłuchania muzy, aby napędzić słuchawki.

I co? Wszystkie części pasują i ładnie poskładane (pomijam ich oryg ) więc czemu bzyki i brumy, skąd wrażliwość na dotyk switchy zmiany -dB, wyjęcia kabla słuchawek?

No cóż okazało się, że nie poodkręcane są śrubki w środku- tzw. brak masy 😉 (jak we wtyczce mojej przyczepy). 10 śrub solidnej obudowy, aby dojść do płytki, a w środku nie podkręcane jej elementy.... 

Piszę na tym forum po raz pierwszy, bo nie jestem elektronikiem, ale bliski jest mi dobry dźwięk i poszukiwanie bzyk/brum w moim DIY Lehmannie mnie tu sprowadziło 🙂.

Korzystając z tej okazji i analizy postów Szanownych Członków Grupy pomyślałem sobie, przepraszam za śmiałość leszcza, że może podmieniłbym sobie procesor dźwięku. Tak na początek może na np oryginalny, bo nawet nie wiem co mam, np kupiony w: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a może na lepszy, w sensie poeksperymentowania jakości wzmacniacza, bo in mam dobry 192 kbs stery Yamahy na kartę Steinberga, dźwięk z Master Tidala, a out na K702,ATH-M50X, inne - jeżeli to tylko odkręcenie 10 śrubek obudowy i wpięcie 8 nóżek procesora.

Kurczę takie mądrości tu piszecie, a mi tylko dokręcenie śrubek się sprawdziło i w nim się znalazłem 🙂 

Dziękuję z góry za informację.

 

 

 

20221206_225518.jpg

20221206_225551.jpg

20221206_225640.jpg

20221207_231628.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 rok później...

Opłaca się kupić takie coś ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy lepiej wziąć płytkę z allegro i samemu dobrać elementy?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli chcesz gotowca to od tego z linku lepiej kup xduoo xd 05 na olx.

Jeśli chcesz dłubać to samemu na płytce z allegro. Przerabiałem to.

22 minutes ago, maroo23 said:

Czy lepiej wziąć płytkę z allegro i samemu dobrać elementy?

Jak umiesz ocenić obiektywnie efekt pracy to lepiej brać pcb i samemu kupić elementy ale bywają dobre kity... problem w tym, że jak nie umiesz ocenić (zmierzyć) efektu końcowego to nigdy nie będziesz wiedział w jakim punkcie jesteś.

W tym momencie nie mam nic do porównania, nigdy też nie miałem wzmacniacza słuchawkowego a chciałbym coś przetestować czy mi się to w ogóle spodoba. Szukam od czego zacząć. 

21 minut temu, Panjarek napisał:

Jeśli chcesz gotowca to od tego z linku lepiej kup xduoo xd 05 na olx.

To jest DAC + AMP nie tego szukam

1 minute ago, maroo23 said:

W tym momencie nie mam nic do porównania, nigdy też nie miałem wzmacniacza słuchawkowego a chciałbym coś przetestować czy mi się to w ogóle spodoba. Szukam od czego zacząć. 

to brałbym jakiegoś gotowca typu topping, pytanie czy celem jest nauka elektroniki/diy czy słuchanie... 

jak chcesz podłubać to sprawdzone mocno są projekty SOHA (lampowe) lub Zen od Passa [1] - mam i cenie sobie na chińskich pcb z ali, można też sobie zrobić tego TPA na jakiejś prostej płytce

z takimi gotowymi kitami jeszcze jest taki problem, że to później ciężko odsprzedać

[1] 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 minut temu, Daniel_68412 napisał:

to brałbym jakiegoś gotowca typu topping, pytanie czy celem jest nauka elektroniki/diy czy słuchanie... 

Nauka i słuchanie 🙂

6 minut temu, Daniel_68412 napisał:

jak chcesz podłubać to sprawdzone mocno są projekty SOHA (lampowe) lub Zen od Passa [1] - mam i cenie sobie na chińskich pcb z ali, można też sobie zrobić tego TPA na jakiejś prostej płytce

Dzięki, popatrzę na to

  • 5 tygodni później...
W dniu 5.01.2024 o 15:33, Daniel_68412 napisał:

Zen od Passa [1] - mam i cenie sobie na chińskich pcb

Jakie kondensatory użyłeś? Zastanawiam się nad Mundorf Supreme i Jantzen Superior. 

3 minutes ago, maroo23 said:

Jakie kondensatory użyłeś? Zastanawiam się nad Mundorf Supreme i Jantzen Superior. 

W sensie elektrolity na separujące? Elna SII

1 hour ago, maroo23 said:

Chodzi mi o wejściowe, chyba tylko tu zmiana na lepsze przynosi jakiś efekt.

Passa konstrukcje z natury są bardzo proste i to niestety implikuje, że wykonanie ma duże mierzalne znaczenie.

Na wejściu zdaje się nie mam nic bo dac musiał mieć (lampa) ale teraz już ci nie powiem bo od lat nie słucham na słuchawkach. Leży gdzies w kartonie.

31 minutes ago, maroo23 said:

Spoko znalazłem gdzieś na forum że miałeś niebieskiego Jantzena

To było jeszcze przed wymianą irf610 na ori. Kupiłem je złożone a później wymieniłem każdy element włącznie z rezystorami. Najwięcej regulacja dała. Jest świetna strona opisująca dokładnie ten projekt.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.