Skocz do zawartości
IGNORED

Prosty wzmacniacz na elementach dyskretnych- prośba o sprawdzenie poprawności schematu

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem osobą początkującą dlatego też zdecydowałem się na gotowca, przy wyborze kierowałem się małym skomplikowaniem, opampem na elementach dyskretnych (debiut) jak i faktem posiadania potrzebnych elementów. Proszę o sprawdzenie poprawności schematu i ewentualne wskazówki przy projektowaniu pcb.

Pytanie również o pasowność zamienników:

bc546 zamiana na A1266

bd139 i 140 zamiana na 2SD600, 2SB631

No i końcówki mocy czy nadadzą się i które lepsze D718+B688, toshiba 2sc3280+2sa1301, posiadam jeszcze bd911 i 912 w takiej ilości że mogę dać i po 10par na wyjściu o ile wcześniejsze się nie nadają a te "zadziałają". Oczywiście mogę kupić polecane jak i jakiekolwiek inne jeśli zaproponujecie coś lepszego ale te mam na stanie więc jeśli jest możliwość chętnie wykorzystam.

Jeszcze czy zmiana rezystora emiterowego z 0.33ohm na 0.22ohm może być (lub 0.47ohm takie mam na stanie lecz jeśli trzeba dokupię)

Trany 5,6,7,8,9  najlepiej dać na jednym radiatorze dobrze myślę?

Kolumny docelowo o rezystancji 5,5ohma czyli impedancja domyślając się pewno koło7-8ohm więc  myślę że dadzą radę,  piszę o tym byście mieli na względzie przy pomocy doborze końcówek mocy.

Schemat załączony cały opis jest tu dla zainteresowanych

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy dać sobie spokój i kupić jakiś gotowy kit avt. Budowa forumowej ugody i "Klapczyńskiej" również wchodzi w grę jednak jak tu z dostępnością/projektem PCB?

Ogólnie celuje w gotowca na kombinacje jeszcze przyjdzie czas. Do tego osobno w planach coś z tripath jak i polecanym lm1875 lub 3558- pierwsze ciekawość jak w realu gra a drugie klasyk, który chyba na foum słyszał każdy prócz mnie więc i świetny punkt odniesienia w porównaniu  wzmacniaczy no i ciekawość poziomu jakości

A-AB.gif

Ukryta Zawartość