Skocz do zawartości
IGNORED

Problem ze słabą jakością streamingu Deezer, Tidal , a wybór docelowego źródła

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś borykam się ze znalezieniem optymalnego/docelowego źródła do spokojnych, wieczornych odsłuchów.

Zaczynając przygodę z audio od CD, poprzez gramofon,  transport na bazie maliny i Digione, transport  Primare NP5prisma + zasilacz liniowy, dogoniłem swój ogon i jestem w kropce...

Przez wiele lat doszedłem do etapu, że mając dosyć dobry i neutralnie grający system, słyszę jak wielką rolę ma sam transport / źródło (nie mówię o DAC). Problem w tym, że przy obecnej konfiguracji systemu, który tworzyłem z nadzieją, że na kilka lat zaspokoi mnie sam streaming np.Deezer Hifi czy Tidal Hifi,  nie jestem w stanie słuchać muzyki z przyjemnością. Jakość streamingu jest tak słaba ,  że choćby Radio 357 stremowane z NP5 pisma brzmi z dużo lepszym wypełnieniem, dynamiką i przestrzenią..

Ostatnio dysponuję ograniczonym czasem (małe dzieci) i sporo słucham samego radia, ale chcę w końcu stworzyć kompletny system z solidnym źródłem. 

Dlatego proszę doświadczonych użytkowników o radę i świeże spojrzenie. Czy jest sens wracać do gramofonu lub CD, czy jednak pozostać przy plikach i kupić na przykład Serwer plików audio I-O Data Soundgenic. Chciałbym w końcu odzyskać przyjemność ze słuchania muzyki, którą mocno zatraciłem przez streaming. Bardzo korci mnie powrót do fizycznych nośników. Natomiast wydaje mi się, że warto sięgnąć do winyli, które swego czasu dawały mi największą frajdę. Zastanawiam się też czy nie kupić jakiegoś starego CD na TDA, PCM lub BB.