Skocz do zawartości
IGNORED

W poszukiwaniu optymalnego ustawienia 2 subwooferow


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 23.10.2021 o 22:34, xajas napisał:

Przyklad z rura, tam sie nic nie znosi bo nie ma fali odbitej, zostala pochlonieta

Przykład z rurą pokazuje, jak to może działać w idealnych warunkach i dlaczego nie będzie działać, kiedy nie będzie synchronizacji. Może się zdarzyć, że zamiast tłumienia będzie wzmocnienie przy jakimś ustawieniu kolumn. Tak że jakaś adaptacja mogła by tu pomóc.

W dniu 23.10.2021 o 22:34, xajas napisał:

Subwoofer DBA trafia nie tylko jedna czestotliwosc tylko wszystkie/te same ktore odtwarza przedni subwoofer, bo jest zasilamy tym samym sygnalem.

Spejalna matryca rozmieszczenia pruednich i tylnych subwooferow (regula 1/4 od krawedzi) optymalizuje redukcje modow podluznych, poprzecznych i pionowych

Nie koncentracji fal w srodu pomieszczenia

Mamy tu tylko redukcje fal stojących, odbicia nadal są problemem.

Czy jak mamy 1, 2, 4 i więcej subów dostają ten sam sygnał bez regulacji opóźnień i tak samo filtrują sygnał?

Przeczytam sobie jeszcze tego pdfa...może zrozumiem

Mamy tu tylko redukcje fal stojących, odbicia nadal są problemem.
Czy jak mamy 1, 2, 4 i więcej subów dostają ten sam sygnał bez regulacji opóźnień i tak samo filtrują sygnał?
Przeczytam sobie jeszcze tego pdfa...może zrozumiem

Fale stojace to tez odbicia

Ten PDF opisuje metode SFM (sound field management). To jest inna koncepcja niz DBA. SFM to „zgrana“ fazowo i poziomowo mieszanka z roznych zrodel, a DBA to eliminowanie odbic

W SFM kazdy Sub moze miec inna filtracje.

W DBA wszystkie suby maja ta sama fitracje, ale tylne sa opoznione

Przyklad SFM z roznymi filtrami


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

tak tylko wtrącę , że rozmawicie na temat rozwiązań które w efekcie dają charakterystykę o różnicy 17 db pomiędzy częstotliwościami 45 hz a 240hz

podziwiam zatem dobry humor konstruktora 🙂

i pozdrawiam

obraz.thumb.png.d8efdd3ddae00bdf20aff12b43a50a02.png

Tak tylko wtrace, ze rozmawiamy o subwooferach grajacych do 80Hz, wiec 250Hz nikogo nie interesuja


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiec podziwiam slepote takich komentarzy

IMG_8387.thumb.png.431809359876bf02cb8aa11a38eb9edc.png
Hyba w dalszym ciagu nie zrozumiales, ze przede wszystkim walczymy z dipami, a nie z peakami. Peaki to „pikus“
IMG_8389.thumb.png.edcc63e841f80bc2a421551dca708527.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z tego co rozumiem subami regulujesz charakterystykę, a porównywałeś zgranie fazowe, czasowe np. przy Impuls ?

Ja sie nie znam ale sie wypowiem, wyłącz DBA i spróbuj suby zgrać czasowo z wieżami, później włącz DBA i obserwuj Impuls jak sie rozjedzie to coś nie tak

Edytowane przez .:Gerard:.

Opisywalem tutaj, dwa niezalezne „efekty“.

1. Wplyw ustawienia i wspolpracy dwoch subwooferow (bez DBA, w tym watku/eksperymencie DBA nie byly uzywane) na przebieg charakterystyki

2. Jak mozna wyznaczyc wlasciwe zgranie fazowe (delays) subwoofera z glownym glosnikiem. Widac to miedzy innymi na tym wykresie z 100 i 400. Do tego jeszcze powroce, bo wczoraj uzylem innej niz powyzej opisanej metody, i efekt jest „dzwiekowo“ o wiele lepszy

Teoretycznie nastepnym etapem bylo by zgranie czasowe tylnych DBA z przednimi subwooferami, ale to nie ma sensu, bo system DBA dziala na innej zasadzie i wymaga ustawienia przednich subwooferow jak najblizej przedniej sciany.

To aktulne rozwiazanie to SFM (soundfield Management -> czyli „sumowanie sygnalow z kilku subwooferow“) a DBA de facto adaptacja akustyczna (Eliminowanie pdbic poprzez absorbcje fali bezposredniej)
To sa zupelnie rozne koncepcje.

Jeszcze raz na chlopski rozum, co chce porownac/wyprobowac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Z tego co rozumiem subami regulujesz charakterystykę, a porównywałeś zgranie fazowe, czasowe np. przy Impuls ?

Tak, porownalem "przy impuls" 🙂

To jest to, co powyzej wspomnialem jako "inna metode" i wczoraj zastosowalem. Ale aby to opisac, musze najpierw przygotowac kilka screenshotow

Gość

(Konto usunięte)

gdyby pik OB woofera został wycięty tak by do cyfrowych filtrów chrakterystyka była w miare równa nie byłoby tak dużego problemu  i zwarcie akustyczne nie robiloby takich numerów ,że dwa suby nie dają rady wyrównać pasma

w obecnym przypadku trzeba przekonstruować kolumny albo dokupić jeszcze dwa suby o xmax ok 50mm z 2kW wzmacniaczami by byla szansa na niski bas

podniesienie pasma niskiego basu subami o 20db  albo korekcja kolumn potem mozna się bawić próbami wyrównania charki

na razie to chałtura jakich malo w życiu widziałem

gdyby pik OB woofera został wycięty tak by do cyfrowych filtrów chrakterystyka była w miare równa nie byłoby tak dużego problemu  i zwarcie akustyczne nie robiloby takich numerów ,że dwa suby nie dają rady wyrównać pasma
w obecnym przypadku trzeba przekonstruować kolumny albo dokupić jeszcze dwa suby o xmax ok 50mm z 2kW wzmacniaczami by byla szansa na niski bas
podniesienie pasma niskiego basu subami o 20db  albo korekcja kolumn potem mozna się bawić próbami wyrównania charki
na razie to chałtura jakich malo w życiu widziałem


Nic z powyzszej chaltury nie zrozumialem.

OB i suby pracuja w zupelnie innym zakresie pasma, wiec nie kapuje co maja subwoofery z wyrownaniem pasma OB.


A ani o „niski“ bas, ani o „wyrownane pasmo“ na razie sie nie musze martic. +/-3 dB az do 22Hz mi wystarczy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A jak nie kapujesz pomiaru z Acourate to popatrz na REW

FG_REW.jpgWF_R.jpgRT30.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

ten wykres już widziałeś

wg mnie filtrujesz woofer bez wyrównania charki tak jak by robić podział  od razu na pokazanym niebieskim

stąd tak duże różnice od niskiego środka do średniego basu

gdybyś zrobil "coś" by przed zastosowaniem filtra wyrównać wykres przynajmniej do czerwonego problemy bylyby mniejsze a filtr działałby idealnie

ale Ty przecież wszystko wiesz 🙂

obraz.thumb.png.7e18854515f0dce34b90a24dfac0d9c5.png


w obecnym przypadku trzeba przekonstruować kolumny albo dokupić jeszcze dwa suby o xmax ok 50mm z 2kW wzmacniaczami by byla szansa na niski bas
podniesienie pasma niskiego basu subami o 20db


Zapominasz ze mam jeszcze 2 w zanadrzu
Gość

(Konto usunięte)
17 minut temu, xajas napisał:

A jak nie kapujesz pomiaru

kupiłem pomiar który sam wkleiłeś i do niego się odnosiłem

jak będziesz miał tak to Cię wtedy pochwalę

obraz.thumb.png.e306ae4a263f3d3fbfc4edbf96a60549.png

Rozumie twoje intencje, ale twoje analizy i konkluzje sa blrdne bo bazuja na zupelnie blednych podstawach.

Pokazany przez ciebie powyzej pomiar to Faital 15“. Ten przetwornik jest u mnie zaplanowany (i ciagle jestem ci za to dzwieczny, ze go wyszukales) ale jeszcze nie zainstalowany. Ale to kwestia czasu (prezent wielkanocny?). I wtedy moge sie dopiero sensownie nad tym zastanawiac, jak zgrac „poziomowo“ poszczegolne przetworniki w ich optymalnych zakresach pracy. A do tego czasu, moge swobodnie zyc z aktualnym „kompromisem“ ktory juz teraz (DLA MNIE) lepiej brzmi, niz 90% tego co slyszalem, nawet jesli „tele-experci“ sa innego zdania

kupiłem pomiar który sam wkleiłeś i do niego się odnosiłem
jak będziesz miał tak to Cię wtedy pochwalę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiesz, ze do twoich pochwal nie przywiazuje zbytniej wagi

Ale to nie problem cos takiego zmajstrowac

BTW.

Mieszasz pojecia i porownujesz pomiary przetwornikow / zestawow glosnikowych (near field,…) z in-room measurement.
To nie to samo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

to nie jest kwestia głośnika tylko wiedzy jak ukształtować pasmo

np Gravesen w jednym ze swoich projektów jasno wytłumaczył jak to się robi i zalecał taki myk zostawic przed aktywną filtracją

potrzebne są dwa elementy albo tylko jeden dopasowany do impedancji danego głośnika , nie będę zdradzał recepty bo szukając i czytając poszerzysz wiedzę

a o to mi chodzi

  ale jeśli nie chcesz nie musisz 🙂

44 minuty temu, slawek.xm napisał:

to nie jest kwestia głośnika tylko wiedzy jak ukształtować pasmo

np Gravesen w jednym ze swoich projektów jasno wytłumaczył jak to się robi i zalecał taki myk zostawic przed aktywną filtracją

potrzebne są dwa elementy albo tylko jeden dopasowany do impedancji danego głośnika , nie będę zdradzał recepty bo szukając i czytając poszerzysz wiedzę

a o to mi chodzi

  ale jeśli nie chcesz nie musisz 🙂

Nie po to buduje kompleksiowy system aktywny sterowany cyfrowo, by go napierw korygowac "analogowo" 😉 

Szanuje/doceniam Gravesena, ale technika cyfrowa i DSP to nie jego specjalnosc 

Gdybym szukal projektow pasywnych konwencjonalnych zestawow, to na pewno rozejrzal bym sie na jego stronie, ale zestawy aktywne i DSP/DRC to inny swiat  

Edytowane przez xajas
A teraz spowrotem do problemu opoznienia i zgrania czasowego.

Jest wiele metod mierzenia/wyznaczania tego opoznienia, od bardzo prymitywnych (pomiar poziomu glosnosci sumarycznego sygnalu w miejscu podzialu) az po superduper skomplikowane. Ja uzywam wielu, ale opisze tylko ta prosta w oparciu o moj powyzszy przyklad/eksperyment.


Ta pierwsza prymitywna metode wyznaczania opoznien poprzez pomiar poziomu sumarycznego sygnalu przy czestotliwosci podzialu juz opisalem powyzej. Jest wielu zwolennikow tej metody i np. nasz kolega Slawek swiecie wierzy, jest to jedyna poprawna metoda

Ale sa tez inne.

Jedna z nich opiera sie na hipotezie mowiacej, ze optymalne zgranie czasowe poszczegolnych przetwornikow osiagamy wtedy, gdy impulsy poszczegolnym przetwornikow pokrywaja sie ze soba na osi czasu. Dokladnie ta metode zastosowalem wczoraj szukajac optymalnego zgrania czasowego przetwornikow w glownym zestawie glosnikowym (niskosredniotonowy + wysokotonowy) i subwooferze.
Na zalaczonych screenshotach mozna to latwo przesledzic.

1. pierwszy zalacznik pokazuje impulsy 3 zwrotnic (subwoofer, niskosredniotonowy, wysokotonowy) bez jakichkolwiek opoznien. Wszystkie impulsy pokrywaja sie na osi czasowej (przy probce/sample 32768 widoczne po prawej u gory)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


2. Uzywajac tej neutralnej, niekorygowanej zwrotnicy dokonuje pierwszego realnego pomiaru, aby sprawdzic gdzie sie pojawia impulsy poszczegolnych przetwornikow.

Impuls Subwoofera (38617)

IMP_SUB_O.thumb.jpg.84d3a0f5cf291b56ccfa913e09495a9c.jpg


Impuls niskosredniotonowego (38772)

IMP_TT_O.thumb.jpg.7917a0434b577b942bb4d6f6c3f4de13.jpg

Impuls wysokotonowego (38768)

IMP_HT_O.thumb.jpg.9aa55845e340152184e99094f88f8434.jpg

Czyli „najszybszy“ jest subwoofer (bo stoi najblizej), a najwolniejszy niskosredniotonowy. Aby je zgrac czasowo, musze opoznic zwrotnice subwoofera o 155 samples a wysokotonowego o 4 samples

IMP_2.thumb.jpg.ee7bcfa8f290b6dbbce37109f8c5c85c.jpg

Ponowny pomiar przy uzyciu skorygowanych zwrotnic z wyznaczonymi delays, pokazuje idealne zgranie czasowe wszystkich przetwornikow. Wszystkie impulsy sie idealnie nakladaja.

IMP_3.thumb.jpg.9785e103c0687465933593ce07d2fa79.jpg[/url]

To sie nazywa „idealne zszycie“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co jest ciekawe?

Ta pierwsza metoda (sumowanie sygnalow) wykazala inne opoznienia (420 i 15) niz ta druga (155 i 4)


I co teraz z tym zrobic?

Posluchac

Poniewaz mam mozliwosc szybkiego przelanczania miedzy tymi roznymi setupami, w trakcie odsluchu, o finalnym wyborze decyduje ucho.

Metoda pokrywania impulsow brzmiala lepiej!

Ale to nie koniec . Sa jeszcze inne metody. Zobaczymy co pokaze przyszlosc i dalsze eksperymenty

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, xajas napisał:

nasz kolega Slawek swiecie wierzy, jest to jedyna poprawna metoda emoji3.png

bądź uprzejmy nie konfabulować bo nic na ten temat nie wiesz

1 godzinę temu, xajas napisał:

pomiar poziomu glosnosci sumarycznego sygnalu w miejscu podzialu

taki pomiar pokazuje tylko i wyłącznie przebieg wypadkowej charakterystyki i nic na temat zgrania czasowego z niego nie wywnioskujesz

poza tym aby określić głośność rozumianą jako spl kolumny musisz przeprowadzić pomiar o określonym napięciu sygnału w stosunku do wypadkowej impedancji kolumny/ głośnika lub programowo przekonwertować na to napięcie

dlatego proszę Cię byś do swoich rozważań nie angażował mojej osoby

 bo oszczerstwa są karane 


 bo oszczerstwa są karane 


Zapamietaj to sobie

PS. Oszczedze sobie przytaczanie przykladow z tym sumowaniem, ktore powtarzasz jak mantra



Jak generowałeś te sygnały które nazywasz impulsami?

To nie sygnal jest „impulsem“. Sam sygnal pomiarowy to zwykly sweep (podobnie jak w REW), ale z pomiaru tego sygnalu mozna odczytac rozne informacje typu przebieg charakterystyki, przebieg fazy, step response, impulse response, czasy poglosu (RT),.. itd.

Przebieg czasowy wygląda na tzw sampling function, inaczej sinc, która odpowiada w dziedzinie czasu ciągłego jednej niezerowej próbce w dziedzinie dyskretnej. Tylko przebiegi czasowe są takie, jakby dla torów high, med i low została wykonana konwersja c/a z inną częstotliwością próbkowania. Stąd się zastanawiam dlaczego punktem pożądanym jest równoczesność maksimów tych różnych w czasie funkcji. Każdy głośnik ma przecież inną charakterystykę dynamiczną.
Stąd pytanie, czy te głośniki w eksperymencie są faktycznie pobudzane takimi sygnałami, czy tak jak piszesz jakimś szerokopasmowym, który jest potem jakoś przeliczany.

Gość

(Konto usunięte)
36 minut temu, xajas napisał:

Oszczedze sobie przytaczanie przykladow z tym sumowaniem, ktore powtarzasz jak mantra

teraz piszesz o sprawdzaniu zgrania fazy akustycznej filtorwanych głosników jak sie domyslam

wyrażasz się tak nieprecyzyjnie ,ze nie wiadomo o co ci chodzi

jest to najszybszy sposob oceny czy konstruktor panuje nad ukladem i czy to co sobie zamyslił udalo mu sie osiągnać

sposób oceny stosowany na całym swiecie przez wszystkich uznanych recenzentów

Andrzej Kisiel pisze

"

Wybór konstruktora jest wręcz brawurowy, znam i rozumiem chęć do ustalania niskiej częstotliwości podziału, ale nie polecałbym takiego forsowania przeciętnego głośnika średniotonowego. Patrząc wreszcie na charakterystykę wypadkową (...), pozostaje pogratulować - to wcale nie jest łatwe, bowiem trzeba złożyć nie tylko charakterystyki amplitudowe (pokazane), lecz również fazowe; ale dobre zgranie fazowe też możemy potwierdzić na podstawie charakterystyk amplitudowych, ponieważ dzięki temu charakterystyka wypadkowa biegnie powyżej charakterystyk składowych i dokładnie 6 dB powyżej ich przecięć (częstotliwości podziału).

Odnosi się to do rachunku wektorowego - taka sytuacja ma miejsce wówczas, gdy kąt między wektorami jest bliski zero, a np. przy kącie 90O charakterystyka wypadkowa biegłaby tylko 3 dB powyżej przecięcia; przy 120 st. przechodziłaby przez przecięcie; a przy 180O, czyli przy przeciwnych fazach, powstałaby głęboka zapadłość - "dziura". Skoordynowanie faz kilku sekcji przy tak bliskich częstotliwościach podziału, a także przy przesunięciach fazy powstających w układach rezonansowych obudów (a mamy tutaj membranę bierną, bas-refleks i obudowę zamkniętą), wymaga nie tylko wiedzy, ale i systemu pomiarowego."

 

mylenie fazy akustycznej i zgrania czasowego to juz twoj problem nie mój

a pisanie ,że jest to

4 godziny temu, xajas napisał:

prymitywna

metoda swiadczy o zupelnym braku wiedzy podstawowej

Edytowane przez slawek.xm
Przebieg czasowy wygląda na tzw sampling function, inaczej sinc, która odpowiada w dziedzinie czasu ciągłego jednej niezerowej próbce w dziedzinie dyskretnej. Tylko przebiegi czasowe są takie, jakby dla torów high, med i low została wykonana konwersja c/a z inną częstotliwością próbkowania. Stąd się zastanawiam dlaczego punktem pożądanym jest równoczesność maksimów tych różnych w czasie funkcji. Każdy głośnik ma przecież inną charakterystykę dynamiczną.
Stąd pytanie, czy te głośniki w eksperymencie są faktycznie pobudzane takimi sygnałami, czy tak jak piszesz jakimś szerokopasmowym, który jest potem jakoś przeliczany.

Nie wiem co rozumiesz piszac „jakos przeliczany“.
Dla mnie nie jest nic przeliczane. Caly pomiar odbywa sie jednym sygnalem (15-24.000Hz) przy sampling rate 48.000Hz. A z tego jednego szerokopasmowego pomiaru, extrachujesz poszczegolne zakresy pasma pojedynczych przetwornikow za pomoca funkcji „convolution“ czyli nakladania zwrotnicy na pomiar. Efektem tej konvolucji sa niezalezne zakresy („wycinki dla posczegolnych przetwornikow“), ktore sa skorelowane czasowo (referencja jest wysokotonowy). Dzieki temu mozesz znalezc czasowa relacje impulsow tych niezaleznych „wycinkow“
metoda swiadczy o zupelnym braku wiedzy podstawowej

Slawek, spojzmy prawdzie w oczy, ty nawet nie czytasz co pisze


… ci bardziej „doswiadczeni“ i rozeznani w materii zauwaza, ze dzieki temu osiagamy zgodnosc „fazowa“ ale nie koniecznie „czasowa“, ale to juz inna historia


Chcesz sie po prostu przypiendralac


Chcesz sie po prostu przypiendralac

A teraz porownaj z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kto tu co co myli?

Ja mysle ze twoj problem polega na tym, ze jestes upierdliwy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
13 minut temu, xajas napisał:

Chcesz sie po prostu przypiendralac

nie chcę ale muszę 🙂

po prostu wkurza mnie jak poslugujesz się odnoszeniem do mnie w przypadku nieprawdziwych bądź niejasnych  treści

nie rób tego więcej proszę a wszyscy będą szczęśliwi

 

Gdzieś czytałem ale trzeba by się zagłębić.
Domyślam sie, w trakcie pomiaru REW jest najpierw taki jakby "strzał" i zastanawiam się czy nie jest to właśnie impuls pomiarowy o jakimś "zakresie", na wykresie mamy cisza "0" - "Impuls i jego obwiednia dźwięku"
testując przetwornik czy kolumnę podany jest impuls jako dźwięk, pomiar pokaże w jakim czasie dotrze do mikrofonu, można mieć i dostroić wiele subwooferów, każdy powinien dotrzeć w tym samym czasie co kolumny do słuchacza, mikrofonu

Przyklady roznych systemow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 2a.thumb.jpg.7c30149c9b77bb8cb55d2a8f406f022d.jpg3.thumb.jpg.4bdce9b6703b4b6708f0f225d3fcdde8.jpg4.thumb.jpg.f787d1903ed80f888268e03de93b64cf.jpg

Oglądałem gdzieś, porównali do strzału i huku, a wiec jak jest wzrost + to spadek - lepiej gdy jest krótszy jak na przykładzie nr.1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Przyklady roznych systemow
…..
Oglądałem gdzieś, porównali do strzału i huku, a wiec jak jest wzrost + to spadek - lepiej gdy jest krótszy jak na przykładzie nr.1


To jest zupelnie inna historia. W tym wypadku chodzi o wiernosc odtwarzania sygnalu nazywana „Step Response“.

Na chlopski rozum „jak szybko“ po reprodukcji krotkiego impulsu membrana powraca do pozycji wyjsciowej bez dalszego „bujania“ (po naszemu „ohne Nachschwinger“)
1 minutę temu, xajas napisał:

 


To jest zupelnie inna historia. Tutaj chodzi o wiernosc odtwarzania sygnalu nazywana „Step Response“.

Na chlopski rozum „jak szybko“ po reprodukcji krotkiego impulsu membrana powraca do pozycji wyjsciowej bez dalszego „bujania“ (po naszemu „ohne Nachschwinger“)

 

Zobacz od tego punktu co wkleję

 

Zobacz od tego punktu co wkleję
 

Cale widelo jest ciekawe, ale od 37:00 minuty mowi dokladnie o tym, o czym tu pisze -> uzyciu drugiego subwoofera do wypelnienia brakujacego basu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z powyzszymi step response nie ma to nic wspolnego.

Mowi tez ze Trinow ma wyjscie na 7 subwooferow. Ja tylko 6  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.