Skocz do zawartości
IGNORED

Mundorf M-Lytic AG vs Kemet ALC10S vs UCC KMH


Rekomendowane odpowiedzi

@Ibmacirojejej, widzę, że popełniłem błąd nie poczekawszy na tak wartościowy i merytoryczny komentarz. Ni stówek, ni wypieków...

12 godzin temu, Ibmacir napisał:

Jasne, a świstaki pakują je ręcznie w złote folie. Niestety Mundorf, a w zasadzie polski dystrybutor, podaje parametry z krainy mchu i paproci. Ale kupujcie sobie te przemysłowe kondensatory z nadrukiem Mundorf i innymi wyprowadzeniami dla niepoznaki po kilka stówek i słuchajcie tych kolosalnych zmian w brzmieniu i budowie sceny z wypiekami na twarzach.

Co cie znowu gniecie?

 

Skad u ludzi potrzeba mowienia innym co maja robic?

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

To zależy co kto oczekuje od dźwięku,  ,mnie mlitic kompletnie nie leży, ale to nie oznacza że komuś się nie wpasuje.Znam człowieka który  zekal 900 h!!! na bardzo,o niskie zejście basu I się nie doczekał.  Jeśli jest miejsce ,dobrze pomyśleć o kondensatorach z wyprowadzeniami śrubowymi, oddają dużo większy prad w impulsie .

W dniu 16.02.2022 o 20:26, Szymek_47295 napisał:

Z miejscem u mnie nie ma problemu bo kondensatory oryginalnie są ułożone w poziomej pozycji. Poza tym tak jak pisałem 10k Mundorf  jest mniejszy niż oryginalny 10k Kendeil. Nie mierzyłem ale jakieś 5mm na średnicy i 5mm na długości. Powtórzę jeszcze raz, że niepodważalną zaletą względem oryginału jest przestrzeń, separacja instrumentów i detaliczne wysokie tony połączone z gładkością brzmienia. Nic się nie gubi w tle, nawet gęstym metalu. Blachy świetnie wybrzmiewają i mają tą metaliczność. W oryginale wysokie tony były energetyczne z mocno zaznaczonym uderzeniem w blachę ale bez dłuższego wybrzmiewania. Tutaj jest komplet. Liczę na to, że za jakiś czas przybędzie i basu 🙂

 

Tu masz na podmiankę. Trochę drogo, ale nawet za granicą z dostępnością szału nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, adalbert napisał:

Tu masz na podmiankę. Trochę drogo, ale nawet za granicą z dostępnością szału nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak to gra w porównaniu do Mundorfa? Cena jest do przełknięcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
19 godzin temu, adalbert napisał:

Poczytaj kilka stron wstecz.

Nie doszukałem się konkretnego porównania Mundorfa do konkretnie tego właśnie Nippona. Zastanawiam się jeszcze czy nie dorzucić jeszcze dwóch Mundorfow 10000uf 63v. Wówczas rzeczywiście miałby pewnie około 17000uf na kanał. Pytanie tylko czy przybedzie od tego basu czy to próżny kierunek. Równie dobrze za ta kasę mogę kupić Kemety ALC10s. Kemety 10000uf 63v są katalogowo większe niż Mundorfy 15000uf wiec teoretycznie powinny oddać więcej prądu. 

2 godziny temu, Szymek_47295 napisał:

Nie doszukałem się konkretnego porównania Mundorfa do konkretnie tego właśnie Nippona. Zastanawiam się jeszcze czy nie dorzucić jeszcze dwóch Mundorfow 10000uf 63v. Wówczas rzeczywiście miałby pewnie około 17000uf na kanał. Pytanie tylko czy przybedzie od tego basu czy to próżny kierunek. Równie dobrze za ta kasę mogę kupić Kemety ALC10s. Kemety 10000uf 63v są katalogowo większe niż Mundorfy 15000uf wiec teoretycznie powinny oddać więcej prądu. 

W wątku o kondensatorach jest dużo na ich temat i wiele razy były wspominane.

 

Dodawanie pojemności nie dodaje basu w nieskończoność. Kondensatory mogą mieć możliwość oddawania więcej prądu ale go nie oddadzą jeśli odbiorca prądu nie może przyjąć tej energii wystarczająco szybko więc sam fakt zwiększania możliwości prądowych nie musi przynieść wyraźnego efektu.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Kupiłem te Kemety do Ugody, ale jeszcze nie lutowałem. Dziwi mnie fakt, że w karcie katalogowej nie podane są żadne parametru oprócz ich rozmiarów. Weź pod uwagę, że równie dobrze możesz nie uzyskać pożądanych przez Ciebie efektów bo wzmacniacz ma taką topologię i tak ustawiony że nie zagra inaczej, a wymiana kondensatorów daje tylko minimalną różnicę nie adekwatną do poniesionych kosztów. Ja będąc na Twoim miejscu w pierwszej kolejność wymieniłbym diody w mostku, a potem próbował zbocznikować kondy główne jakimiś axialami BC, one oddają duży prąd w impulsie mimo małych pojemności no i cena niższa.  

Wszystko o czym piszecie to racja, tyle, ze oryginalne Kendeile dawały więcej basu pomimo teoretycznie identycznych parametrów co M-lytic. Moze dlatego, ze producent dostosował resztę toru właśnie pod te Kendeile? W Mundorfach dźwięk jest gładszy, detaliczniejszy bardziej przejrzysty i głębszy ale basu jest mniej. Może rzeczywiście masz racje żeby podziałać z tymi diodami i zbocznikowac Mundorfy. Dzisiaj porównywałem u mojego ojca Exposure ze starym, tanim technicsem 2x40w na kanał i pomimo, ze Expo calosciowo zagrał kilka klas wyżej to jednak w kwestii basu dostał lanie od tego dziadka 😄 tak jakby w Expo brakowało prądu. Potrafi zagrać bardzo głośno ale nie jest w stanie rozruszać membran głośników niskotonowych tak jak na oryginalnych Kondach. Może te Mundorfy nie trzymają parametrów i w rzeczywistości maja 7-8uF, a Kendeile pomimo wieku trzymały ponad 9uF? Szkoda, ze nie mam odpowiedniego miernika. Daj znać jak grają te Kemety jak je wlutujesz 🙂

Edytowane przez Szymek_47295
Godzinę temu, Szymek_47295 napisał:

oryginalne Kendeile dawały więcej basu pomimo teoretycznie identycznych parametrów co M-lytic

 

Godzinę temu, Szymek_47295 napisał:

W Mundorfach dźwięk jest gładszy, detaliczniejszy bardziej przejrzysty i głębszy ale basu jest mniej.

Sprobuj podlaczyc rownolegle oryginalne Kendele do Mundkow, moze bedziesz mial jedno i drugie😉

 🇬🇧 Exposure with music in mind since 1974 🇬🇧 

15 minut temu, Cezary_58669 napisał:

 

Sprobuj podlaczyc rownolegle oryginalne Kendele do Mundkow, moze bedziesz mial jedno i drugie😉

Podłączałem i wówczas więcej było z Kendeili niż Mundorfow 😄 dźwięk stał się mniej detaliczny i suchszy. Wzmak grał praktycznie jak oryginał ale faktycznie  dźwięku było więcej i bas byl mocniejszy niż z samych Kendili 😄 Exposure poradził sobie z taka pojemnością i nic nie wybuchło 🙂 wiec może tędy droga aby dokupić jeszcze 2x10000uf Mundorfa, albo odsprzedać 2x10000uF i zakupić 2x15000 lub 2x22000 🙂 

Edytowane przez Szymek_47295
  • Moderatorzy
2 minuty temu, Szymek_47295 napisał:

wiec może tędy droga

Szkoda, że nie testowałeś wariantu 80v. Na forum jest wątek o tuningu Hegla 100 i tam trafiły 80v i dostały pochwałę.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Nie ma prawa nic wybuchnąć chyba, że pomylisz bieguny. Lepiej moim zdaniem kupić dwa duże kondy z wyprowadzeniem śrubowym bo jest tam miejsce i połączyć na przewodach.  Poza tym to trzeba by się dowiedzieć jakie napięcie wychodzi z trafa, bo może kondy na 50 V by wystarczyły.
  • Było by taniej i wybór większy. 
19 minut temu, Szymek_47295 napisał:

wiec może tędy droga aby dokupić jeszcze 2x10000uf Mundorfa, albo odsprzedać 2x10000uF i zakupić 2x15000 lub 2x22000 🙂 

Ja po wymianie kondow na Mundki 2x15000/63V w integrze, poszedlem w koncowke mocy 2010 (za smieszne pieniadze) w ktorej tez wymienilem na 2x15000/63V. Koncowka dodaje poweru, kondami tego nie osiagniesz..🤔

 🇬🇧 Exposure with music in mind since 1974 🇬🇧 

Mundorfy mają słaba wydajność prądową w impulsie ,dobrze że akurat Porównujesz i dzielisz się wrażeniami z nami ,jest wielkie grono  które nie zauważa ułomności tych kondensatorow  ,wychwalając je pod niebiosa 😉

2 godziny temu, adalbert napisał:

Poza tym to trzeba by się dowiedzieć jakie napięcie wychodzi z trafa

I nie zapominajmy przemnożone x1.41

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
2 godziny temu, tedi02 napisał:

Mundorfy mają słaba wydajność prądową w impulsie ,dobrze że akurat Porównujesz i dzielisz się wrażeniami z nami ,jest wielkie grono  które nie zauważa ułomności tych kondensatorow  ,wychwalając je pod niebiosa 😉

Porównując je do Kendeili to co najmniej klasa wyżej w brzmieniu. Jednakże widać, ze maja mniejsza wydajność prądowa i od razu lepiej kupić o większej pojemności lub napięciu tak jak  w przypadku Hegla h100. Wszyscy, którzy włożyli do Exposure 2010, Mundki o wartości 15000uf odczuli wiekszy i lepiej kontrolowany bas. Ja kupiłem 10000uf licząc na to, ze wystarczy. Dzisiaj ponownie dołożyłem Kendeile w celu posłuchania jak to gra. Power o wiele większy, bas aż za duży był nawet w niektórych utworach. Niestety cała magia, czarne tło i scena znikają, perkusja zaczyna się rozmywać, a głosy zaczynaja brzmieć mniej realnie i jest więcej sssyków. 🙂 muszę rozważyć, w która drogę teraz pójść… Może któryś z frumowiczow ma  Mundorfy 15000uf / 10000uf na sprzedaż lub pożyczenie na testy w celu porównania? 

Edytowane przez Szymek_47295
Gość

(Konto usunięte)
W dniu 19.02.2022 o 19:19, Szymek_47295 napisał:

 

Do mundorfów dorzuć małego mkp 150-470nf (np od elwawy z allegro) i wróci bas bez straty zalet m-lyticów.:

link

Oczywiście trzeba dać ze dwa dni pograć, żeby się kondy dogadały.

 

Taka pojemność bocznik moim zdaniem jest o wiele za duża, do jakiegokolwiek elektrolita .Co poprawi ok, ale radzę dobrze posłuchać co zabiera .

Gość

(Konto usunięte)
19 minut temu, tedi02 napisał:

Taka pojemność bocznik moim zdaniem jest o wiele za duża, do jakiegokolwiek elektrolita .Co poprawi ok, ale radzę dobrze posłuchać co zabiera .

Przesłuchane bardzo dokładnie w paru systemach. Poprawa zdecydowanie na plus. Wad nie zauważyłem. Nie mogę gwarantować w 100% czy u każdego zadziała, (w końcu sa rożne oczekiwania i systemy), ale parę osób na pewno nie wróci do gołego Mlytica. 😉

Tani kondzik, na pewno warto spróbować.

23 minuty temu, boomaga napisał:

Przesłuchane bardzo dokładnie w paru systemach. Poprawa zdecydowanie na plus. Wad nie zauważyłem. Nie mogę gwarantować w 100% czy u każdego zadziała, (w końcu sa rożne oczekiwania i systemy), ale parę osób na pewno nie wróci do gołego Mlytica. 😉

Tani kondzik, na pewno warto spróbować.

Dzięki za radę, przetestuje  😉 

Che ,według mojego doświadczenia  ,,max to 47nf ,później się zaczyna rozjeżdżanie właściwości podstawowego konda. ,najlepiej do 10 nf.

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, tedi02 napisał:

Che ,według mojego doświadczenia  ,,max to 47nf ,później się zaczyna rozjeżdżanie właściwości podstawowego konda. ,najlepiej do 10 nf.

Ano testowałem różne wartości, różne kondy. Są kondy, które się nie zgrywają w ogóle, są które tylko częściowo, a są których symbioza potrafi zaskoczyć.

Z Mlyticami walczyłem od początków ich sprzedaży i teraz bardzo jestem zadowolony jak grają 🙂 Choć trochę eksperymentów mnie to kosztowało.

27 minut temu, boomaga napisał:

Z Mlyticami walczyłem od początków ich sprzedaży i teraz bardzo jestem zadowolony jak grają 🙂 Choć trochę eksperymentów mnie to kosztowało.

Czy wartość 150nf będzie odpowiednia dla M lytica 10000uf? Czytałem, ze taki kondensator bocznikujący powinien miec wartosc odpowiednio dobrana do głównego kondensatora.

No kolega jak sobie przypominam ,wychwalał ich do niebios w wersji podstawowej ,więc po co ten bocznik ? Kondensator wolny ,szary ,tu cytuje człowieka  z wątku,,kondensatory ,rankingi,,  

Właśnie na podstawie takich opinii ,jak kolega boomaga pisze ,ludzie kupują mundorfa z nadzieją ze że sprzętu hi fi zrobią high end .

Też jestem ciekaw. Czy zmianę słychać od razu, czy trzeba zaczekać? Akurat takich nie mam, najbliżej tym wartościom mam 100nf Wima MKP. A MLyticy 6800uF. 

Ale jak trzeba to kupię.

A tak dla laika, dlaczego to miałoby wpłynąć pozytywnie? Jeśli można zapytać.

Gość

(Konto usunięte)
14 godzin temu, tedi02 napisał:

Właśnie na podstawie takich opinii ,jak kolega boomaga pisze ,ludzie kupują mundorfa z nadzieją ze że sprzętu hi fi zrobią high end .

🙂 Oj Tedi nadinterpretujesz moje wypowiedzi, albo nie chcesz czytać ich uważnie. Nigdy nie napisałem, że Mlytic zrobi z hifi "high end'a". Tylko skoro można lepiej, to czemu nie spróbować. Przewaliłem mnóstwo kondów zasilających i jako jedyny Mlytic mi najbardziej odpowiadał. Jestem świadomy co chciałem otrzymać w swoim systemie jeśli chodzi o dźwięk i metodą wieloletnich prób i błędów to osiągnąłem. A czy to jest high end, nie sądzę, bo nie mam pierdyliona dolarów, żeby móc aspirować na poszukiwacza hajenda. Za to mam system, który gra tak jak chciałem i od paru lat słucham muzyki, ot czasem w ramach ciekawości wpadnie jakiś rca czy sieciówka, ale bardziej jako ciekawostka niż potrzeba poszukiwań. 

Oczywiście forum DIY jest od dzielenia się swoim doświadczeniem i właśnie to robię. Czy ktoś będzie chciał z tego skorzystać, to już nie jest w mojej gestii. Ci co skorzystali z moich rad (tu na forum i wśród znajomych) jakoś nie żałują :).

Na pewno niektórzy, pójdą dalej i będą szukać swojego Graala wśród kondów zasilających i to jest jak najbardziej ok, ja już nie muszę, bo słucham muzyki z przyjemnością, czego Wam wszystkim życzę.

14 godzin temu, Szymek_47295 napisał:

Czy wartość 150nf będzie odpowiednia dla M lytica 10000uf? Czytałem, ze taki kondensator bocznikujący powinien miec wartosc odpowiednio dobrana do głównego kondensatora.

Kup garść tych samych kondów różnej pojemności i potestuj, doświadczenie bezcenne.

U mnie bardziej grał (lub nie grał) typ konda niż jego pojemność.

13 godzin temu, zombie7 napisał:

Też jestem ciekaw. Czy zmianę słychać od razu, czy trzeba zaczekać? Akurat takich nie mam, najbliżej tym wartościom mam 100nf Wima MKP. A MLyticy 6800uF. 

No jak jest Wima, to dźwięku ni ma 😉 (Stąd właśnie takie opinie że Mlytic z bocznikami gra kiepsko)

13 godzin temu, zombie7 napisał:

A tak dla laika, dlaczego to miałoby wpłynąć pozytywnie? Jeśli można zapytać.

Dlaczego nie? Spróbuj, zawsze możesz odlutować. Najlepsze jest własne doświadczenie. Opinie są jak dupa, ja też mam swoją 😉 Możesz się z nią zgodzić lub tak jak Tedi02 nie, ale co szkodzi spróbować?

Oczywiście, nie jestem tutaj żadną wyrocznią, nie przetestowałem wszystkich kondów, wszystkich boczników, nie wiem czy moje rady się sprawdzą w każdym systemie. U mnie zadziałało i działa dalej.

Edytowane przez boomaga

Jasne, dzięki. A odpowiadając Tediemu02 to po prostu siedzę teraz w domu, będę odświeżał mojego starego Rotela, to chcę się pobawić, potestować.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.