Skocz do zawartości
IGNORED

Behringer SRC2496 jako DAC - podpiąłem i oniemiałem


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem ale leżał w pudełku gdyż jakoś nie byłem przekonany do wyglądu. Ostatnio poczytałem o opcjach podpięcia przez xlr do RCA i postanowiłem włączyć go pod wzmacniacz jako DAC. O cholera - pierwsza myśl. To gra zajefajnie. Co za dynamika i mega rytm! Szeroko, bardzo szybko z basem wzorowym i bardzo kontrolowanym. Dynamiką zabija, podbasowe pasmo wbija w fotel a fortepian brzmi jak nigdy dotąd. Nasycone brzmienie, zero mulenia, struny szarpane z wielką namacalnościa. To taki analityczny dźwięk z wielką siłą w dole pasma. Kontrabas i pochody basowe są tak namacalne, że nie wierzyłem w to co słyszę. Sybilantow brak choć góra jest wyraźnie obecna, ale nie jest dotkliwa czy kłująca. Góra nie jest wyciągnięta sztucznie pod niebiosa tak samo jak bas też nie jest przeciągnięty. Tu nic nie dudni pomimo zejścia bardzo głębokiego. 

Wyjście z SRC2496 mam zrobione przez xlr-rca. Poziom jest za wysoki więc dałem tłumik na kabel . Wyczytałem na forum jak to zrobić więc zastosowałem się do rad - 3.3 koma w szeregu i 3.3 koma do masy. Teraz poziom wyjściowy jest taki jak w odtwarzaczu CD czyli standard.

Czytałem też o przeróbkach i absolutnie nie widzę potrzeby grzebania. Ta maszyna wprost z pudełka gra świetnie. O wiele lepiej, namacalnie, szybciej, głębiej i prawdziwiej niż DAC na kosciach PCM1702 (20bit). Takie Yello czy coś podobnego opartego na niskich szaleństwach daję mega frajdę. Jeszcze raz powtórzę - szybkość i kontrola oraz zejście w dole jest wzorowe. Wokale wyraźne, kobiece brzmią z wypełnieniem i dopełnieniem. Plyta Jopek z Metheny w końcu nie szelesci. Gitary mają ciężar. Tylko Michael Jackson z utworem Billy Jean mnie drażni . Tam jest początek charakterystyczny z nabijaniem rytmu i taki cholerny cykacz na sopranie daję wówczas znać o sobie piaskowym nalotem. Nie jest miękko tylko zbyt wyraźnie.

Do SRC2496 wchodzę po optyki z kompa oraz po coax z CD. Wyjście z SRC2496 na wzmacniacz po przejściówce xlr do RCA tak jak pisze instrukcja czyli pin 3 do masy! Wykrzyknik jest też w instrukcji 3 do masy!

Ten sprzęt kupiłem nowy i polecam bo to doskonały DAC. Dopiero teraz to odkryłem.

A na jakiejś bardziej wartościowej muzyce, jak się sprawuje?

"Audiophiles are dying off and not being replaced."  - z pewnego wątku na hifikabin.me.uk

41 minut temu, rochu napisał:

A na jakiejś bardziej wartościowej muzyce, jak się sprawuje?

Zapodajesz VI patetyczną Czajkowskiego, i wychodzi Ci Yello! a jaki PRAT.

Potwierdzam, SRC2496 gra fajnie, chociaż ma stosunkowo wysoki poziom zniekształceń harmonicznych, co niestety nawet słychać. U mnie gra w charakterze dac do oglądania filmów w salonie. Podobnie dobrze gra DEQ2496 i ma niestety podobnie wysoki poziom zniekształceń.

Są na AS wątki poświęcone jednemu i drugiemu. Również popularnemu ich psuciu przez dodawanie lampowych pogarszaczy na wyjściu, które mają jeszcze dodać harmonicznych. Widać są tacy co je lubią, te harmoniczne ma się rozumieć.

57 minut temu, rochu napisał:

A na jakiejś bardziej wartościowej muzyce, jak się sprawuje?

Ogólnie słucham muzy z lat 80tych orz jazzu i klasyki fortepianowej solo. I muszę powiedzieć że fortepian brzmi zjawiskowo. Wybrzmiewanie niskich strun swoją pelnoscia mnie zadziwia. Tu nie ma żadnego rozmycia a wibrowanie średnicy fortepianowej i rozplanowanie dźwięków w szerz ciągle mnie zadziwia. Bardziej gra w szerz niż w głąb ale nie można powiedzieć że głębia jest słaba. Skrzypiec zbytnio nie lubię ale na SRC pitolenie skrzypcowe jest mniej denerwująco a to z powodu nieswidrujacej góry. To bardziej średnica z górą niż góra że średnicą. Dęciaki jazzowe tak samo. Nie drażnią bo średnica jest wyraźna, namacalna i pełna z dopełnieniem niewysrubowanej góry. I jak to w jazzie ważne jest by rytm czy ekwilibrystyki kontrabasowe nie były bezjajeczne. Szarpnięcia kontrabasowych strun są na tyle wyraźne i rytmiczne że nie chciałbym aby brzmiały inaczej.

To nie jest zmiana kosmetyczna CD kontra CD+SRC jako DAC. To jest zmiana kosmiczna. To jest inny świat. Zawsze denerwowała mnie miękkość fortepianu z DACa na pcm1702 i te zaokrąglanie dźwięków. Na SRC fortepian jest po prostu wielki, ciężki, szybki i bardzo dźwięczny.

Mam też e-mu 0404usb który może robiąc jako samodzielny dać bez podpinania do komputera. Z 0404usb wychodzę po przejściówce na RCA z wyjścia zbalansowanego. I ten Behringer gra podobnie do e-mu tylko że szerzej, głębiej i schodzi niżej i bardziej kontroluje szybkie pochody niskotonowe. Jest też bardziej elegancki na średnicy i w górze pasma. Można się dosłuchać podobieństwa dźwiękowego ale jeśli chodzi o rytmikę, dynamikę, szybkość i prawdziwość muzyki to Behringer swobodnie wyprzedza e-mu.

2 minuty temu, jurgensjurgens napisał:

Skrzypiec zbytnio nie lubię ale na SRC pitolenie skrzypcowe jest mniej denerwująco a to z powodu nieswidrujacej góry.

OK. Wszystko jasne.

"Audiophiles are dying off and not being replaced."  - z pewnego wątku na hifikabin.me.uk

44 minuty temu, msankowski napisał:

Podobnie dobrze gra DEQ2496 i ma niestety podobnie wysoki poziom zniekształceń.

Tutaj są pomiary DEQ, żeby nie było tworzenia legend:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie są to jakieś rekordowe wyniki, ale nawet lepsze niż te deklarowane przez producenta. SRC myślę że będzie się mierzył bardzo podobnie bo to konstrukcja oparta na tych samych podzespołach i częściach co DEQ i dodać należy do tego jeszcze DCX-a czyli zwrotnicę DSP. Pewne modyfikacje opisywane w sieci pozwalają poprawić parametry pomiarowe tych urządzeń.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

SRC, DEQ i DCX to są urządzenia klasy pro a w ramach tej są lepsze i gorsze. Sądzę, ale to opinia niepoparta doświadczeniem, że SRC i DEQ dorównają i przewyższą klasą wiele modeli DAC konsumenckich, zwłaszcza takich dla których producent nie specyfikuje takich parametrów jak SNR, THD czy SINAD.
Ale jeśli porównać te powyższe do urządzeń też pro ale wyższej klasy, np RME albo Lynx, to różnica jest spora.

Kiedy używałem SRC lub DEQ (mam oba) z odsłuchem na monitorach studyjnych albo dobrych słuchawkach, to dżwięk chociaż bardzo klarowny był drażniący, podobnie jak odsłuchiwane w dibrych warunkach pliki mp3. Był bogaty w wysokie częstotliwości ale taki "niemuzyczne". Według mnie to zniekształcenia właśnie bo w tym samym torze DAC o lepszej specyfikacji (RME, Focusrite lub Presonus) brzmi czyściej przy podobnej klarowności.

Dlatego u mnie DEQ wylądował w salonie gdzie nagłośnienie mam ani audiofilskie ani studyjne ale estradowe. Na takim niedoskonałości są skutecznie zamaskowane i gra ok.

Poza tym SRC jest bardzo uniwersalny, ma wejścia Toslink, Coaxial i AES/EBU.

6 minut temu, msankowski napisał:

Kiedy używałem SRC lub DEQ (mam oba) z odsłuchem na monitorach studyjnych albo dobrych słuchawkach, to dżwięk chociaż bardzo klarowny był drażniący, podobnie jak odsłuchiwane w dibrych warunkach pliki mp3. Był bogaty w wysokie częstotliwości ale taki "niemuzyczne". Według mnie to zniekształcenia właśnie bo w tym samym torze DAC o lepszej specyfikacji (RME, Focusrite lub Presonus) brzmi czyściej przy podobnej klarowności.

Używam DCX-a i DEQ w jednym z systemów i w dźwięku nie ma ani jednego elementu drażniącego. Możliwe że to efekt modyfikacji wyjścia procesora DCX a DEQ działa tylko w domenie cyfrowej, nie korzystam z analogu. 

10 minut temu, msankowski napisał:

Poza tym SRC jest bardzo uniwersalny, ma wejścia Toslink, Coaxial i AES/EBU.

DEQ też ma te wejścia i wyjścia. W DCX brakuje tylko Toslinka.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

10 minut temu, msankowski napisał:

W moim DEQ nie ma Coaxial.

AES/EBU i Coaxial (S/PDIF) to te sam protokół, różnica jest w połączeniu jedno jest przez złącze RCA a drugie przez XLR. Wystarczy prosta przejściówka. Nawet instrukcje Behringera określają to tak samo. 

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

AES/EBU i Coaxial (S/PDIF) to te sam protokół, różnica jest w połączeniu jedno jest przez złącze RCA a drugie przez XLR. Wystarczy prosta przejściówka. Nawet instrukcje Behringera określają to tak samo. 
Róznią się i protokołem i impedancją. SRC i DEQ obsługują oba protokoły. Przejściówka zadziała na małej odległości. Można użyć transformatora.

W każdym razie to nie to samo.

Przerabiałem temat interfejsów muzycznych wielokrotnie, z racji tego że zajmuje się realizacją dźwięku na własne potrzeby. Miałem do czynienia z takimi firmami jak Steinberg, Focusrite, Audient, M audio i aktualnie Universal Audio apollo. W domenie analogowej jedynie Audient zbliżył się do konwencjonalnego przetwornika do zastosowań domowych.

Kompetentnie o AES/EBU vs S/PDIF:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przerabiałem temat interfejsów muzycznych wielokrotnie, z racji tego że zajmuje się realizacją dźwięku na własne potrzeby. Miałem do czynienia z takimi firmami jak Steinberg, Focusrite, Audient, M audio i aktualnie Universal Audio apollo. W domenie analogowej jedynie Audient zbliżył się do konwencjonalnego przetwornika do zastosowań domowych.
Jak to porównywałeś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 minuty temu, msankowski napisał:

Kompetentnie o AES/EBU vs S/PDIF:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak to porównywałeś?

Wtedy jeszcze korzystałem z Audirwany przez usb do interfejsu, Teraz korzystam z Roona i maliny jako and point.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pytając o porównanie chodzi mi o to jakim materiałem (jakimi danymi) zasilałeś DAC, jak oceniałeś i jakie kryteria zastosowałeś w wyniku czego oceniłeś, że interfejsy audio zadadniczo nie dorównują urządzeniom konsumenckim.

2 minuty temu, msankowski napisał:

Pytając o porównanie chodzi mi o to jakim materiałem (jakimi danymi) zasilałeś DAC, jak oceniałeś i jakie kryteria zastosowałeś w wyniku czego oceniłeś, że interfejsy audio zadadniczo nie dorównują urządzeniom konsumenckim.
 

Nie robiłem żadnych pomiarów, mowa jedynie o subiektywnych wrażeniach odsłuchowych, zasilanie było analogowe, wykonane własnoręcznie. Nie mam oczywiście zamiaru wywoływać tu wojny na temat wyższości jednych nad drugimi, ty niemniej różnice były ewidentne. Ostatnio robiłem sobie dla przypomnienia porównanie Apollo z Wadią i pomimo tego że Apollo to bardzo dobry interfejs, to w domenie "audiofilskiej" Wadia w moim odczuciu wygrywa po paru pierwszych taktach. Ale jak mówię to są moje subiektywne odczucia.

Wiem że nie robiłeś pomiarów. Wrażenie też ważne. Bardziej chodziło mi o materiał. Pełny PCM czy kompresowany?

30 minut temu, msankowski napisał:

Wiem że nie robiłeś pomiarów. Wrażenie też ważne. Bardziej chodziło mi o materiał. Pełny PCM czy kompresowany?

Wav, Flac do 24/192

7 godzin temu, msankowski napisał:

Można użyć transformatora.

Wszystkie w/w urządzenia firmy Behringer mają na wyjściach i wejściach cyfrowych trafa separujące zmontowane fabrycznie dlatego obsługują i S/PDIF i AES/EBU bez problemu przy zastosowaniu prostych przejściówek.  

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W dniu 28.06.2021 o 15:15, msankowski napisał:

Potwierdzam, SRC2496 gra fajnie, chociaż ma stosunkowo wysoki poziom zniekształceń harmonicznych, co niestety nawet słychać.

Słucham i słucham i jakoś zniekształceń harmonicznych nie zauważam. Jakie to harmoniczne mają być? Parzyste czy nieparzyste? Owszem, dźwięk jest nasycony szczególnie w średnicy ale na pewno nie jest zniekształcony. Najbardziej mi się podoba brak sztucznie wyciągniętej góry i brak klujacego w uszy sopranu na damskich wokalach.

Poczytałem trochę o tym SRC i większość powtarza że tam jest zły stopień analogowy i trzeba go całkowicie przebudować bądź usunąć. Na Amazonie fajna recenzja, że SRC gra doskonale wprost z pudełka. Inny pisze na jakiejś stronie, że wyjście analogowe to poniżej wszelkich standardów i gorsze niż shit.

Najwięcej jest wpisów o modyfikacji ale nikt nie dysponuje dwoma urządzeniami by porównać grzebalny z oryginalnym.

Ciekaw jestem czy Behringer DEQ jako DAC gra tak samo jak SRC. Chyba kupię DEQ i porównam

 



Słucham i słucham i jakoś zniekształceń harmonicznych nie zauważam. Jakie to harmoniczne mają być? Parzyste czy nieparzyste?


Ciekaw jestem czy Behringer DEQ jako DAC gra tak samo jak SRC. Chyba kupię DEQ i porównam

Wykres pomiaru zniekształceń harmonicznych jest pod linkiem podanym przez

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

DEQ gra podobnie do SRC.

Gdybym miał wybierać z dwóch to na pewno DEQ z uwagi na wiele dodatkowych funkcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
11 minut temu, msankowski napisał:

Wykres pomiaru zniekształceń harmonicznych jest pod linkiem podanym przez @Lech36

To pierdoły są pod tym linkiem. Ten gość nawet nie potrafił obsługiwać tego Behringera DEQ! Napisał że tam nie ma regulacji poziomu na wyjściu analogowym a gdyby choć przeczytał instrukcję to by wiedział jak regulować poziom wyjściowy. Wszedł w tego DEQ cyfrowo po obniżeniu poziomu na źródle cyfrowym - bezsens.

W dniu 28.06.2021 o 15:15, msankowski napisał:

co niestety nawet słychać.

Sam napisałeś, że te niby zniekształcenia słychać więc albo słuchałeś i słyszałeś (dlatego pytam jakie to harmoniczne) albo powtarzasz jakieś legendy miejskie wynikłe z błędnej obsługi sprzętu

Te "lepsze" Behringery mają na wyjściu driver linii robiony "na piechotę". IMO to zły pomysł i to może mieć wpływ. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

8 minut temu, przemak napisał:

IMO to zły pomysł i to może mieć wpływ. 

Może mieć czy ma? Bo to chyba różnica zasadnicza 😄 

Jak się okazuje mało kto słuchał tego sprzętu a każdy niemal wszędzie pisze o złym analogu na wyjściu. Słucham od nastu dni i zniekształceń nie wyłapuje. Dźwięk jest pełny, nasycony i cholernie dobrze kontrolowany. Dynamika zniewala.

Harmoniczne nieparzyste są paskudne i łatwo je usłyszeć. Parzyste są dość przyjemne - np. lampa. Dużo parzystych też źle i także łatwo to wysłuchać.

Więc albo jestem głuchy albo te zniekształcenia to legendy grzebaczy.

Edytowane przez jurgensjurgens
Sam napisałeś, że te niby zniekształcenia słychać więc albo słuchałeś i słyszałeś (dlatego pytam jakie to harmoniczne) albo powtarzasz jakieś legendy miejskie wynikłe z błędnej obsługi sprzętu
SRC mam chyba z 6 lat. DEQ może 4. Używam do dzisiaj. Co poradzę, że w moim torze studyjnym słyszę te artefakty. Na słuch nie odróżniam parzystych od nieparzystych. Muzyki słucham po prostu na lepszych DAC.
31 minut temu, msankowski napisał:

...Co poradzę, że w moim torze studyjnym słyszę te artefakty.

Opisz te artefakty o ile dasz radę

31 minut temu, msankowski napisał:

Na słuch nie odróżniam parzystych od nieparzystych.

Ok, to masz zły słuch niestety. To bardzo łatwo uchwycić. 

31 minut temu, msankowski napisał:

Muzyki słucham po prostu na lepszych DAC.

Lepsze przetworniki (czytaj droższe) to i ja też mam. Między innymi cholernie niegdyś drogiego  DACa od Denona napakowanego dosłownie kilogramami części. Waży to jak słoń. Ale nie gra tak zabujczo fajnie jak SRC. Mam też stare CD od sonyego serii XA i po wpięciu SRC jako DAC zmiana in plus wielka - przestrzeń, pulsacja, rytm.

1 godzinę temu, jurgensjurgens napisał:

Może mieć czy ma? Bo to chyba różnica zasadnicza 😄

Niedawno był wątek o desymetryzacji takiego behringera, w którym wyszło, że on ma niezbyt symetryczne to wyjście. Behringer to jedyny znany mi przypadek takiego wyjścia servo, wszyscy inni twierdzą zgodnie z teorią, że zasadniczo się nie da 😉

Niestety, behringer jest firmą, która ma nieźle pomysły ale zawsze musi coś sp... 

nagrywamy.com

Lepsze przetworniki (czytaj droższe) to i ja też mam. Między innymi cholernie niegdyś drogiego  DACa od Denona napakowanego dosłownie kilogramami części. Waży to jak słoń. Ale nie gra tak zabujczo fajnie jak SRC. Mam też stare CD od sonyego serii XA i po wpięciu SRC jako DAC zmiana in plus wielka - przestrzeń, pulsacja, rytm.
Lepszy przetwornik to ten o lepszych parametrach / lepszej specyfikacji a nie droższy. Odróżnianie harmonicznych parzystych od nieparzystych mnie nigdy nie interesowało. Słuch nie ma tu nic do rzeczy.

A pomiędzy wyjściem DAC a mózgiem jest jeszcze parę elementów, zatem raczej się zastanów dlaczego Ty nie słyszysz zniekształceń które widać i w specyfikacji SRC i w pomiarach zanim się o mój słuch zatroszczysz.
9 minut temu, msankowski napisał:

zniekształceń które widać i w specyfikacji SRC i w pomiarach

Gdzie w specyfikacji SRC czy DEQ widać info o zniekształceniach?!

Gdzie w pomiarach widać te zniekształcenia? Tylko nie powołuj się znów na link do audioscience bo jak pisałem ten koleś nawet nie wiedział jak obsłużyć tego Behringera DEQ i wyszły mu jakieś dziwadła.

Jaki jest poziom tych zniekształceń? Jakie to są wartości? Tylko znajdź coś z wiarygodnej strony od testera mającego pojęcie o mierzonym sprzęcie.

20 minut temu, msankowski napisał:

Lepszy przetwornik to ten o lepszych parametrach / lepszej specyfikacji a nie droższy.

Czyli lepsze cyferki. A ja myślałem, że cyferki i pomiary nie grają - tak przynajmniej zawsze tu na forum mówiono.

Behringer jest tani i dlatego jest dla wielu zły. Dźwiękowo to wysoka półka - nie wiem jak to zrobili ale udało im się. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.