Skocz do zawartości
IGNORED

RME ADI-2 Pro FS R - przetwornik AD i DA z rynku pro


Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, pmcomp napisał:

Nie wiem jak by to porównanie wypadło z wykorzystaniem tego malutkiego impulsowego zasilacza

...

Faktem bezsprzecznym moim zdaniem mającym wpływ na wynik jest użycie do RME dobrego zasilacza.

???

4 godziny temu, pmcomp napisał:

Czy ktoś do tej pory ośmielił sie twierdzić, że PCM 16/44 brzmi tak samo dobrze jak DXD 24/352 ???

24/192 music downloads ... and why they make no sense:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

24bit vs 16bit, the myth exploded:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

4 godziny temu, pmcomp napisał:

Chyba nikt, a przynajmniej ja na tym forum sobie nie przypominam.

Podejrzewam, że kilku by się znalazło, np w wątkach dyskutujących powyższy artykuł:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

albo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam

BTW powinieneś użyć zasilacza z zestawu. Rme jako ostatnia chyba firma twierdzi, że zasilacz liniowy nie ma znaczenia. 

nagrywamy.com

Kiedy ten wątek się pojawił, pomyślałem sobie, że to kolejny wątek, w którym będzie można poczytać typowe audiofilskie bla bla bla, że sprzęt dcs zjada wszystko na śniadanie, że DSD jest lepsze od PCM its.

Ale rozczarowałem się. I to mile.

Nareszcie znalazł się ktoś, kto napisał jak to wygląda naprawdę, przeprowadzając odpowiedni test i dbając o to by zachować choć minimum obiektywizmu.

4 hours ago, pmcomp said:

Jednak bardziej jestem zaskoczony z braku różnic pomiedzy 16/44, 24/358 i DSD niż z brau różnic pomiędzy dCS i RME.Jeszcze jedna uwaga. Zwiekszenie glosnosci danej próbki juz o ok. 1 dB powoduje uznanie jej za lepszą.

Ta uwaga wyróżniona tu wytłuszczeniem to podstawowy warunek rzetelności przeprowadzanych testów odsłuchowych. Bez spełnienia takiego warunku nie ma się co zabierać za test, który da podstawy do obiektywnych wniosków.

Przedstawiony wynik, wbrew pozorom wcale nie jest zaskakujący. I można spokojnie stwierdzić, że wykonany w innym systemie, w innym pomieszczeniu, ale z zachowaniem podobnej lub lepszej dyscypliny eksperymentu da identyczny wynik.

Jest tak dlatego, że cyfra jest absolutnie transparentna i jeśli nie stosuje się jakiejś wydumanej, bądź zamierzonej filtracji  to rezultat jest zawsze taki sam. U podstaw cyfrowego przetwarzania sygnałów leży bowiem matematyka, którą dobrze wykorzystali ci , którzy tę metodę zapisu materiału muzycznego (i nie tylko) wymyślili. 

Tak więc nie ma znaczenia, czy przetwornik kosztuje kilka, czy kilkadziesiąt tysięcy. Jeśli nie ma w nim lamp, jakichś wymyślnych zabiegów filtracyjnych, to rezultat będzie taki sam. 

Oczywiście to uproszczenie, bo przecież wiadomo nie od dziś, że format DSD ma szereg wad i w pewnych sytuacjach może nie być transparentny. Ale to szczegół. Można z powodzeniem przyjąć tezę, że cyfra dla ludzkiego słuchu jest przezroczysta.

Stąd już niedaleko do obalenia mitów o "grających" transportach i innych rzeczach rzekomo wpływających na sygnał, o których tu nie warto nawet wspominać.

5 godzin temu, pmcomp napisał:

Jednak bardziej jestem zaskoczony z braku różnic pomiedzy 16/44, 24/358 i DSD niż z brau różnic pomiędzy dCS i RME.

Ja to parę razy nieśmiało przebąkiwałem, chociaż nigdy nie słyszałem 24/358 ? 

Sprzętu RME używam od dziesięciu lat po przejściu z Avida (moim zdaniem zmiana na plus), więc też się specjalnie nie dziwię. 

5 godzin temu, pmcomp napisał:

Jeszcze jedna uwaga. Zwiekszenie glosnosci danej próbki juz o ok. 1 dB powoduje uznanie jej za lepszą.

Nie może być. Przecież to przeczy wszystkim praktykom i teoriom, poza mantrą @Lech36, który jak wiadomo nie może mieć racji ?

nagrywamy.com

16 godzin temu, przemak napisał:

BTW powinieneś użyć zasilacza z zestawu. Rme jako ostatnia chyba firma twierdzi, że zasilacz liniowy nie ma znaczenia. 

Ja tam jestem ze starej szkoły.

Muszę przewietrzyć mój system…

Jak to z nowej?

zasilacze oparte o wielkie i ciężkie trafa były zawsze, a impulsówki tak do 20-u lat, a gówniane na potegę od 10-u.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

To jaki nie drogi jednak spełniający dobrze swoje zadanie zasilacz do RME adi2dac? Pzdr

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

17 godzin temu, danadam napisał:

 

24/192 music downloads ... and why they make no sense:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

24bit vs 16bit, the myth exploded:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podejrzewam, że kilku by się znalazło, np w wątkach dyskutujących powyższy artykuł:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

albo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jasne. Tylko tam wszyscy wyrażali swoje opinie na podstawie tego co przeczytali w necie. A nikt nie pokusił się o takie doświadczenie jakie zrobiłem ja.

 

 

 

 

 

9 minut temu, dedal75 napisał:

To jaki nie drogi jednak spełniający dobrze swoje zadanie zasilacz do RME adi2dac? Pzdr

 Bylo na pierwszej stronie:

 

600 zl to nie majatek ale ... to jednak prawie 10% ceny calego urzadzenia. Tyle, ze mozna wykorzystac tez do zasilania innych urzadzen.

Mozna kupic tańszy o mniejszej mocy (amperarzu) w zaleznosci od potrzeb. W Polsce Tomanek robi też dobre zasilacze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

11 minutes ago, pmcomp said:

Jak to z nowej?

zasilacze oparte o wielkie i ciężkie trafa były zawsze, a impulsówki tak do 20-u lat, a gówniane na potegę od 10-u.

Nowa szkoła to szkoła audiofilska. Twierdzi ona między innymi, że zasilacze impulsowe są be. Nawet jak zasilają układy z natury rzeczy impulsowe. W szkole audiofilskiej coś takiego jak filtracja zasilania nie istnieje. Nie wiem czemu, może dlatego, że też jest be.

Na marginesie, w latach 70-tych ubiegłego wieku stosowano już powszechnie zasilacze impulsowe, a ich historia sięga lat 50-tych, więc te 20 lat to lekka przesada.

5 minut temu, brendan napisał:

 

Na marginesie, w latach 70-tych ubiegłego wieku stosowano już powszechnie zasilacze impulsowe, a ich historia sięga lat 50-tych, więc te 20 lat to lekka przesada.

Stosowano ale chyba nie w sprzęcie hi-fi?

 

Szkoła audiofilska? W żadnym swoim klocku audio do stereo oprócz Linn’a (ktorego ostatnio i tak nie uźywam) nie mam zasilania impulsowego ? .

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

1 minute ago, pmcomp said:

Stosowano ale chyba nie w sprzęcie hi-fi?

Nie, w sprzęcie hifi chyba nie. Ale kto wie, w końcu  nie znam wszystkich konstrukcji.

W dobrze zrobionym zasilaczu impulsowym nie ma niczego złego. Jak ktoś nie wierzy, niech sobie posłucha preampu gramofonowego MF z zasilaczem impulsowym. Nie pamiętam modelu, ale to łatwo znaleźć. Biorąc pod uwagę poziom sygnału z wkładki MC widać, że jak się chce to się da.

7 minut temu, brendan napisał:

Nie, w sprzęcie hifi chyba nie. Ale kto wie, w końcu  nie znam wszystkich konstrukcji.

W dobrze zrobionym zasilaczu impulsowym nie ma niczego złego. Jak ktoś nie wierzy, niech sobie posłucha preampu gramofonowego MF z zasilaczem impulsowym. Nie pamiętam modelu, ale to łatwo znaleźć. Biorąc pod uwagę poziom sygnału z wkładki MC widać, że jak się chce to się da.

Dobrze zrobiona impulsówka jak u Linna, a chiński zasilacz za 3 zł to jednak różnica. A takie sa teraz dodawane do wiekszosci elektroniki uzytkowej. Ma być lekkie i tanie. Takie mamy czasy. Zawsze pisałem, że sprzet audio zeby grać musi ważyć. Szczególnie wzmaki. 

Jak sie nie znasz to ... kupuj na wagę ? 

A w kinie domowym chyba tylko stareńska Toshiba XE1, dla niewtajemniczonych to topowy model czytajacy format HD-DVD, moze mieć zasilacz impulsowy (choc nie jestem pewien) oraz moje klony OPPO 203. Bo w oryginale sam wymienilem na liniowy ? .

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

23 godziny temu, pmcomp napisał:

 


Napiszę tak, po tych testach mój cyfrowy świat się trochę zawalił. Ba, nawet bardziej niż trochę. Po pierwsze pretendent rozwalił mistrza bo tak odbieram porównanie RME vs. dCS. To sa zawodnicy z kompletnie różnych kategorii cenowych. dCS Debussy nowy kosztował ok. 55 tys zł, używany stan na 2020 to ok. 25-30 tys zł zaleznie od stanu i źródła zakupu. RME kosztuje ok. 7-8 tys zł.

 

 

 

 

....czyli użytkownicy uważający że to nie ten dział powinni wrócić do działu start

Edytowane przez pogromca
literowka

Moze inaczej ... faktem jest, ze watek jest dosć swieży ale jakos wielkiego natłoku komentarzy nie widzę. Jakos audiofile posiadajacy sprzęt z hiendowo-cenowej półki posiadajacy lub przynajmniej doswiadczeni w sluchaniu DACków z najwyzszej półki nie zabieraja glosu. Moze to i dobrze bo cóż mozna napisać na podstawie czyjegoś porównania? A moze to szok bo ja niewatpliwie jakis wstrzas przeżyłem. Wiadomo, ze nikt nie lubi przepłacać ale jednak Debussy w porownaniu do RME to wzornicze cacuszko, a materiał i obrobka obudowy to top liga. A pilotem mozna zabic tesciową ?.

Cieszy mnie bardzo, ze komentarze sa wywazone i zadna wojenka sie nie zapowiada.

Ale to raczej w kontekscie porownania dCS vs. RME.

 

Natomiast bardzo mnie dziwi totalny brak reakcji na postawioną tezę równosci sonicznej pomiedzy plikami o róznej „gestosci”. Jak napisalem wczesniej zapewne rzadko kto dokonał własnorecznie porownania na plikach zrobionych z tego samego materiału. Ale o wyższosci gęstych formatów nad poczciwym 16/44 czy SACD czy DVD-Audio nad CD bylokiedys co niemiara. A moze wszyscy doszli do takich samych wnisków ze wszystko zależy w cyfrze (w analogu zreszta też) od realizacji? ? 

To by bylo super.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

2 godziny temu, pmcomp napisał:

Jak to z nowej?

zasilacze oparte o wielkie i ciężkie trafa były zawsze, a impulsówki tak do 20-u lat, a gówniane na potegę od 10-u.

Mówimy o pewnym typie urządzeń, przetwornikach ad i da. Pierwszy taki ośmiokanałowy system nabyłem w 1993 roku i miał zasilacz impulsowy (system ten istnieje od 1991 roku). Do dzisiaj nie ma na rynku tego typu urządzeń z zasilaczami liniowymi. Oczywiście, producenci chętnie sprzedadzą hobbystom idiotycznie drogi liniowy zasilacz, ale generalnie to wiedzą co robią. Mytek po krótkim zdziwieniu jak wygląda rynek hifi "wskoczył na wagonik", Rme chyba jako ostatnia firma otwarcie twierdzi, że nie ma różnic i używanie innych zasilaczy jest bez sensu. 

nagrywamy.com

3 minuty temu, przemak napisał:

Mówimy o pewnym typie urządzeń, przetwornikach ad i da. Pierwszy taki ośmiokanałowy system nabyłem w 1993 roku i miał zasilacz impulsowy (system ten istnieje od 1991 roku). Do dzisiaj nie ma na rynku tego typu urządzeń z zasilaczami liniowymi. Oczywiście, producenci chętnie sprzedadzą hobbystom idiotycznie drogi liniowy zasilacz, ale generalnie to wiedzą co robią. Mytek po krótkim zdziwieniu jak wygląda rynek hifi "wskoczył na wagonik", Rme chyba jako ostatnia firma otwarcie twierdzi, że nie ma różnic i używanie innych zasilaczy jest bez sensu. 

Miałem na mysli rynek konsumencki, a nie pro.

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

Miałem na mysli rynek konsumencki, a nie pro.

Na rynku konsumenckim nie ma takich urządzeń przecież, nawet ten tytułowy rme jest raczej pro. A co tam sobie rynek hifi wymyśla, to producentów tylko śmieszy - jak widać, niektórzy śmieją się cichutko, inni głośno ?

nagrywamy.com

5 minut temu, przemak napisał:

Na rynku konsumenckim nie ma takich urządzeń przecież, nawet ten tytułowy rme jest raczej pro. A co tam sobie rynek hifi wymyśla, to producentów tylko śmieszy - jak widać, niektórzy śmieją się cichutko, inni głośno ?

OK. Porównując brzmienie obu tych urządzeń patrzyłam na nie praktycznie z perspektywy DACów. Bo inaczej nie można ich porównać ... no dobra mogłem jeszcze sprawdzić funkcje cyfrowego preampu ale założyłem, że jeśli DACki są znakomite to w obu cyfrowa regulacja głośności będzie na takim samym poziomie.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Tak sobie dzisiaj na chłodno pomyślę ...

Skoro RME ADI-2 Pro FS jest taki jaki jest ale ... czy ja go potzrebuję? Część AD, na której mi zależało ripuje materiał z idntyczna jakością, w związku z czym nie potrzebuje przetwornikia do DXD i DSD i może wystarczy mi posiadany Apogee Duet 2 24/192? A jesli tak to może młodszy brat czyli RME ADI-2 DAC jest równie dobry w trybie przetwornika DA?

 

d2FjPTEwMjB4My4yNDkyNjEwODM3NDM4_src_582

thumb_d_gallery_base_e3166fe8.jpg

 

Spróbujmy porównać:

- ADI-2 DAC ma kość AK4490, Adi-2 Pro FS ma nowszą kość AK4493.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

3dB różnicy wybitnie nie usłyszę, reszta parametrów jak najbardziej podobna, nich mnie prosze ktoś oświeci jeśli się mylę.

Zakładam, że aplikacja kości w obu urządzeniach jest podobna, a software raczej na pewno na 99% identyczny, co wynika z funkcjonalności obu urządzeń.

Trochę gorzej jest w portach:

 

5824-_RME_022.jpg

85093e9eb089b12b7eb854199e30a6d7.jpg

 

ADI-2 DAC ma "tylko" wejście SPDIF w standardzie coax i optical i nie przyjmie po nich nic więcej niż 24/192. Po USB przyjmie wszystko do 32/768 i DSD.

ADI-2 Pro FS ma jak wyżej plus wejście AES/EBU. Po coaxialu i AES EBU przyjmuje DSD czyli ma DoP, co nigdzie w materiałach nie jest opisane. Ta kwestia wątpliwości z mojego testu dalej pozostaje nierozwiązana. Po USB przyjmuje wszystko.

 

Tak w środku:

 

ADI-2 DAC:

qXzMPkF.jpg

 

poprzedni ADI-2 PRO:

M4n2Tlm.jpg

 

ADI-2 PRO FS R:

9888630.jpg

 

Żeyby porównać wersje PRO nalezy obrócić obrazek o 180 stopni. Wyglądają baaardzo podobnie.

 

TO PO CO MAM PŁACIĆ 7000 ZŁ SKORO MOGE KUPIĆ TYLKO DACa za 4000 ZŁ ???

 

Może ktoś z Was porównywał jak DAC oba te klocki i cos napisze? Co o tym sądzicie?

 

 

BTW zapomniałem wczoraj napisać, że DAI-2 Pro FS ma znakomitej jakości dziurke dla słuchawek. Podłączyłem HD-800 i radzi sobie z nimi bez żadnego problemu.

 

Pozdro

 

 

PS. A był ten ADI-2 PRO, bez pilota, do kupienia w wakacje nówka za 4000 zł. Trza było brać ?, teraz jest jeszcze do kupienia za 5000 zł, moim zdaniem pilot za 2000 zł nie jest potrzebny :

rme-adi-2-pro-fs-przetwornik-ad-da.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

1 godzinę temu, pmcomp napisał:

 

poprzedni ADI-2 PRO:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

rme-adi-2-pro-fs-przetwornik-ad-da.jpg

 

 

Wreszcie znalazłem potwierdzenie, że ADI-2 Pro i ADI-2 Pro FS mają DoP. Czyli przez wejścia optyczne przyjmą PCM do 24/192 i DSD64 jako DoP.

Tutaj ciekawy tekst o starszym ADI-2 Pro: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  , który ma chip AK4490 czyli identyczny jak ADI-2 DAC.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

1 godzinę temu, pmcomp napisał:

Spróbujmy porównać:

- ADI-2 DAC ma kość AK4490, Adi-2 Pro FS ma nowszą kość AK4493.

Starsza wersja ADI-2 DAC ma AK4490. Atkualna wersja ma AK4493.

Cytat

The updated ADI-2 DAC uses AKM's AK4493 in a special circuit variant developed by RME engineers that allows the chip to perform at its best.

źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 minuty temu, danadam napisał:

Starsza wersja ADI-2 DAC ma AK4490. Atkualna wersja ma AK4493.

źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zgadza się ale ... były trzy wersje:

ADI-2 PRO: AK4490

ADI-2 DAC: AK4490

ADI-2 PRO FS R (tzw. black edition): AK4493

 

? 

 

Ehhhh ... pewnie trzeba będzie wziąc do testu ADI-2 DAC ?, żeby samemu sprawdzić czy jest gorszy od ADI-2 PRO FS R czy przynajmniej taki sam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

2 godziny temu, pmcomp napisał:

Zgadza się ale ... były trzy wersje:

Wersji było więcej. Aktualne wersje DAC i Pro używają ak4493.

DAC:

  • ADI-2 DAC FS v1 (ak4490)
  • ADI-2 DAC FS v2 (ak4493)

Ichnie ogłoszenie prasowe dotyczące uaktualnionej wersji:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

Cytat

November, 2019

The use of an AK4493 (previously 4490) ...

... the device comes with an extended infrared remote control, the MRC (Multi-Remote-Control) ... .The remote control is an extended version of the previous one, with additional buttons ...

Pro:

  • ADI-2 Pro
  • ADI-2 Pro FS (ak4490, bez pilota)
  • ADI-2 Pro FS R BE (ak4493, z pilotem)

Post na ich forum:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

Cytat

2018-04-01

It should be no surprise and highly logical that with the ADI-2 DAC featuring SteadyClock FS we had to update our flagship converter, ADI-2 Pro, to have it as well.

Ichnie ogłoszenie prasowe dotyczące ADI-2 Pro FS R BE:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

Cytat

January, 2020

Newly improved performance values

The ADI-2 Pro FS R Black Edition features the AK4493 ...

...

Just like the ADI-2 DAC, the ADI-2 Pro FS R Black Edition offers comprehensive IR remote control. It includes RME's new Multi-Remote-Control, ...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam

Dzięki, nie studiowałem tak dokładnie ich strony.

 

Na dzień dzisiejszy obstawiam, że to może robić dużą różnicę i dźwięk, który usłyszałem: ADI-2 DAC featuring SteadyClock FS

Ale ADI-2 DAC FS v2 jest na AK4493 i ma SteadyClock FS więc może grać jednak porównywalnie. Ciekawe jak rozpoznać na pudełku ADI-2 DAC FS v1 i v2?

 

Ciekawe czy opis np. w tym sklepie gwarantuje, że to v2?: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli jest tam poprawiony pilot to chyba taki sam jak w tym ADI-2 PRO FS R, który miałem. Na jego tylnej stronie był opis jak przestawić go między ADI-2 DAC FS i ADI-2 PRO FS. Pilot identyczny jak tu: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu jest chyba ze starym pilotem:

maxresdefault.jpg

rme.jpg.40b7a6fcd49e83ed837983c1ea0712b4

 

a tu z nowym:

rme-adi-2-dac-fs.jpg

 

Pilot jest dla mnie mniej ważny. Mogę żyć bez zmiany źródła i regulacji głośności choć z tego ostatniego czasem korzystałem nie mając pilotów w aktualnie używanych pre analogowych.

 

Tu z forum RME o porównania DAC vs. ADDA:

Re: ADI-2 FS or ADI-2 PRO FS R BE

The Pro model is more aimed for studio use, the DAC more for HiFi use.

The Pro gives you the following useful features for studio use:
- two D/A converter, useful for comparing phones
- the different output levels more applicable for studio, if memory serves me right, check manual
- not only digital input but also outputs !
- instead of only 1 ADAT IN: ADAT/SPDIF (optical and digital) and AES IN and OUT
- built-in SRC (Sample Rate Converter) which is also extremely useful for studio use

I would take the Pro for studio. And even for HiFi I upgraded now the ADI-2 DAC to ADI-2 Pro FS R BE
as it now has a remote control. This way I can also record stuff from HiFI, eg digitize from turntable and what not.

 

 

 

Re: ADI-2 FS or ADI-2 PRO FS R BE

I think this had been asked already here on forum.
Its the same D/A converter. The only difference is the output level, see manual ch33..

Pro: XLR: Output level switchable +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu, +4 dBu @ 0 dBFS
        TS: unbalanced, +4/+13+19 dBu, max +19 unlike XLR/balanced +24
vs

DAC: XLR:  +19 dBu, +13 dBu, +7 dBu, +1 dBu @ 0 dBFS
        Cinch: Output level 6 dB lower than XLR (-5 dBu to +13 dBu @ 0 dBFS)

You see from the levels, the Pro is more for the Reference levels you find in the studio.
The DAC is more for what you find in HiFi.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

50 minut temu, pmcomp napisał:

Re: ADI-2 FS or ADI-2 PRO FS R BE

I think this had been asked already here on forum.
Its the same D/A converter. The only difference is the output level, see manual ch33..

Pro: XLR: Output level switchable +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu, +4 dBu @ 0 dBFS
        TS: unbalanced, +4/+13+19 dBu, max +19 unlike XLR/balanced +24
vs

DAC: XLR:  +19 dBu, +13 dBu, +7 dBu, +1 dBu @ 0 dBFS
        Cinch: Output level 6 dB lower than XLR (-5 dBu to +13 dBu @ 0 dBFS)

You see from the levels, the Pro is more for the Reference levels you find in the studio.
The DAC is more for what you find in HiFi.

 

 

 

Jeśli to są identyczne DACki i grają identycznie tzn. ... że DAC za ok. 4100 zł gra tak samo jak dCS Debussy ???

To, że moim zdaniem analogowe stare graty grają tak samo dobrze jak te nowe za pierdylion pieniędzy dowiedziałem się osobiście na przestrzeni ostatnich 20-u lat. Ale że w klockach cyfrowych jesteśmy marketingowo robieni przez hiendowych producentów jak małe dzieci ... właśnie się dowiedziałem.

To jest koniec właśnie koniec mojego audiofilskiego świata.

?

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Tu porównanie ADI-2 PRO FS do Chord Qutest: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A poniżej rozbierana sesja ale tej starej wersji V1 na AK4490:

image5-jpg.12870

image1-jpg.12871

image2-jpg.12872

image3-jpg.12873

image4-jpg.12874

 

 

Tutaj jak rozpoznać V1 i V2: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Jak teraz zacząłem przeglądać net to widzę, że nie tylko mnie stuknęło. Tutaj opis ADI-2 DAC FS v1 (widac po pudełku i po pilocie, czyli na AK4490):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tu porównanie, także V1,  do Chord Hugo2 i Mytek Brooklin: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…








mialem tego pacjenta na testach i przegrał z lampizatorem Atlantic, niestety nie miałem takiego zasilania jak ty


Tyle, że Atlantic to bardzo przeciętny DAC - w odsłuchu i w samej budowie. Ale wierzę, że niektórym ludziom można wszystko wcisnąć - nawet, że gra przepięknie.




  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.