Skocz do zawartości
IGNORED

Klon Sansui AU-70 - Reduktor Szumu


Rekomendowane odpowiedzi

U madrasa volume jest z tego co widziałem nawet 500k

Ja sprawdzałem u siebie i kontur i presence no i nie podobało mi się. Dźwięk był taki jakby ktoś głośniki kocem nakrył 🤨

Więc nie mam u siebie żadnego z tych filtrów. 🙂

Mam za to wolny przycisk na przednim panelu i chyba zrobię sobie pod nim taki włącznik „trybu nocnego” który pogasi mi światła  power i wycieraczki 

Edytowane przez GarbataPoczwara

Czy wiadomo już jak kształtować się będzie cenowo ta obudowa?

Dobra, nie było pytania już znalazłem linka do kliknięcia 😁

Edytowane przez GarbataPoczwara

Sprzedam komplet płytek RS DreamAmp Rev.9.0 (to jest wersja II czyli ostateczna). Komplet nowych 5 płytek. Cena 100 zł + koszty przesyłki (nowe w sklepie lampyelektronowe 189,90 zł). Do tego sprzedam płytkę zasilacza od Mariusza Jaglarza (biała płytka) w cenie 20 zł + koszty przesyłki (kupiona za 40 zł).

Witam Szanowne Grono 

Z wielką satysfakcją pragnę podzielić się informacją, że projekt MADRAS KLON AU-70 PRO został dokonany.

PCB od Kolegi Madras uzbrojone zostały w R 1% Dale, C sprzęgajace to kondensatory olejowe CCCP. Lampy 6P14P od Floriana - "ujednolicone" (wg. ofernta to wiecej niż parowane). 12AX7 jedna VALVO druga Telefunken, słuchałem na 12AX7 Gold Lione i te zagrały bardziej "wspólcześnie"

Wzmacniacz uruchomił się od pierwszego włączenia, U dla prądu spoczynkowego lamp mocy ustawiłem finalnie na 15mV.

W głośnikach cisza, to co mogłem zmierzyć miernikiem to jedynie U ~ na wyjściach głośnikowych - ustawiło się na 0,001 V

JAK GRA ? : gra zajebiście, dół obecny bez niedosytu, ma jebnięcie, bas konkretny, sprężysty. Środek jak w na lamę przystało, wysokie też jak reszta pasma, czyli zajebiste, czyli jest wszystko, scena precyzyjna, wzmacniacz nic nie dodaje od siebie, robi to co do niego należy, przenosi niezakłamany przekaz 

Wzmacniacz gra z KLH Model.5, mam też piękny zestaw głosnikowy Goodmans Esperanza 16 ohm, docelowo do podłaczenia i posłuchania, ale na razie nie chce mi się do nich dokopać.

Żródło DAC :  DAC ESS ES9038PRO opdłączony przez intrface USB Amanero do Hujałeja P30 PRO na Deezer lub YouTube premium. Odtwarzaczy CD jeszcze nie wpinalem, choć ma co. 😉 

Następny etap hobby to klasa A np. na 300B w podobnej topologii sprzężeń 

Na koniec szczególne podziękowania dla kolegi Marcina Vel Madras za udostepnienie swojego egzemparza do odsłuchu, za wsparcie techniczne, za dzielenie się wiedzą, zaufanie i wielki szacunek do jego pasji i wiedzy, oraz kolegi Przemka z Trafan za bardzo dobre trafa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20241113_152117.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, v-rod napisał:

Koledzy czy ktoś ma zwymiarowana swoją obudowę i podzieli się projektem obudowy? Łącznie z panelami przednimi i tylnymi ?

 

Kolego, a do której wersji?

Jeśli do Madras-a, to gotową obudowę masz w ofercie Aramy i wersję BAsic u Madrasa.
Jeśli chodzi Ci o wersję do bałaganu wielopłytkowego RS-a, to też chyba Arama ma coś w ofercie.

Ja w oczekiwaniu na wersję dużą od Madrasa właśnie powoli projektuje swoją obudowę przejściową ale to dopiero pierwsze nieśmiałe szkice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Inmark
Godzinę temu, v-rod napisał:

Czytając to wszystko to chyba do wersji madrasa. Pytam bo mam możliwości  u znajomego wycięcie na cnc. 

Też to będę robić. A jaką "surową" obudowę chcesz zastosować? A może składasz od zera?
Mnie wpadła w oko taka...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 25.11.2024 o 19:52, irekka napisał:

Zmiana punktu pracy 12AX7 jest prostą przeróbką

Ciekawostka przyrodnicza. Właśnie się okazało że po zmianie punktów pracy lamp w przedwzmacniaczu przestały mi brumić NOSy ECC83 RFT. A myślałem że gość który mi je sprzedał zrobił mnie w balona. Tymczasem się okazuje że są bardziej wymagające pod tym względem od 12AX7.

W dniu 1.12.2024 o 20:33, Inmark napisał:

Ja w oczekiwaniu na wersję dużą od Madrasa właśnie powoli projektuje swoją obudowę przejściową ale to dopiero pierwsze nieśmiałe szkice.

Zaprojektowanie obudowy to nie problem. Dużo gorzej ze znalezieniem warsztatu z maszyną CNC.

5 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Ciekawostka przyrodnicza. Właśnie się okazało że po zmianie punktów pracy lamp w przedwzmacniaczu przestały mi brumić NOSy ECC83 RFT. A myślałem że gość który mi je sprzedał zrobił mnie w balona. Tymczasem się okazuje że są bardziej wymagające pod tym względem od 12AX7.

Zaprojektowanie obudowy to nie problem. Dużo gorzej ze znalezieniem warsztatu z maszyną CNC.

Mam dostęp. Kumpel w robocie ma przy okazji wtyki rodzinne w firmie zajmującej się drukiem 3D i wykonawstwem CNC - właśnie rzeźbie w Fusion360 projekt swoich otworów, czekam na dostawę surowej obudowy, bo po black week cena już prawie 100 USD a kupiłem za 65 USD więc nawet jak nie podpasuje, to przyda się do czegoś innego, tania jak barszcz ale trzeba jeszcze podłubać.

No to szczęściarz z Ciebie. Ale widzisz i tak musisz korzystać z prefabrykatów. Zrobienie całej obudowy samemu to więcej wysiłku niż się wydaje. Lepiej tak jak zrobiłeś kupić coś gotowego od chińczyka i dostosować.
Projekt DreamAmp nauczył mnie wiele, również tego że jednostkowo obudowę trochę się nie opłaca samemu robić.
Sam proces budowy urządzenia jest bardzo pracochłonny, a dołożenie do tego jeszcze tworzenia obudowy od zera wydłużyłoby go w nieskończoność. Sam bardzo lubię takie "inżynierskie" klimaty, czasem coś tam sobie zaprojektuję a że jestem "linuxowy" to korzystam z FreeCAD-a.
Jest na forum jeszcze wątek dwóch kolegów którzy klonowali Lebena CS300. Warto poczytać bo to czego dokonali to dla mnie miazga. Jak widzę ile wysiłku poszło w samą obudowę to chyba wolałbym kupić oryginalnego Lebena.

58 minut temu, GarbataPoczwara napisał:

No to szczęściarz z Ciebie. Ale widzisz i tak musisz korzystać z prefabrykatów. Zrobienie całej obudowy samemu to więcej wysiłku niż się wydaje. Lepiej tak jak zrobiłeś kupić coś gotowego od chińczyka i dostosować.
Projekt DreamAmp nauczył mnie wiele, również tego że jednostkowo obudowę trochę się nie opłaca samemu robić.
Sam proces budowy urządzenia jest bardzo pracochłonny, a dołożenie do tego jeszcze tworzenia obudowy od zera wydłużyłoby go w nieskończoność. Sam bardzo lubię takie "inżynierskie" klimaty, czasem coś tam sobie zaprojektuję a że jestem "linuxowy" to korzystam z FreeCAD-a.
Jest na forum jeszcze wątek dwóch kolegów którzy klonowali Lebena CS300. Warto poczytać bo to czego dokonali to dla mnie miazga. Jak widzę ile wysiłku poszło w samą obudowę to chyba wolałbym kupić oryginalnego Lebena.

Fusion360 jest free do zastosowań niekomercyjnych - tylko na raz możesz mieć otwartą ograniczoną ilość projektów - wystarczy mieć konto na Autodesk.

Co do DIY to u mnie nie chodzi by sobie kupić króliczka z hodowli (chociaż tak zrobiłem z SansuiX) tylko by złapać go sobie dzikiego na polu 😉 satysfakcja i banan na gębie gwarantowane.
Można przecież wziąć Madrasowe gotowe obudowy - przyznam, że ta ostatnia Compact wywołuje opad szczęki - jednak ja mam kilka pomysłów, które w ten comact na pewno nie wejdą, a zbliżającą się wersję hiper-pro z wychyłami itp. to znowu będzie mieć coś czego ja nie chcę czyli wychyły - dlatego dłubię sobie coś po swojemu.

Z mechaniką trochę ogarniam własnoręcznie a jak już dojdzie CNC, to będzie na pewno tylko lepiej i dokładniej.
Z myślą o AU-70 wykonałem już sobie prototyp przełącznika wejść z przekaźnikami tuż przy gniazdach wejściowych - używam to teraz do SansuiX-a od Igora, gra to dla mnie na tyle zacnie (do tego przez ten przełącnzik podpięte DAC, magnetofon, gramofon przez BuPhono), że nie mam też jakiejś wielkiej presji czasowej by szybko kończyć wersję Madrasa - tak sobie powolutku dłubię przy muzyce na końcówce mocy wzorowanej na AU-70. 
Inny przykład moich mechanicznych "osiągnięć", to bawiąc się w stary projekt AVmini z Hi-Fi Audio-Video z lat 80-tych (sentymentalny temat z czasów robienia prac dyplomowych w technikum) wpakowałem małą końcówkę mocy do obudowy Modushop o wysokości 44 mm - wyląda całkiem spoko, gra w gabinecie, mechanika więc nie jest mi straszna, to mozolne, pracochłonne, upierdliwe ale da się i daje satysfakcję.



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

image.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Inmark
19 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Ciekawostka przyrodnicza. Właśnie się okazało że po zmianie punktów pracy lamp w przedwzmacniaczu przestały mi brumić NOSy ECC83 RFT. A myślałem że gość który mi je sprzedał zrobił mnie w balona. Tymczasem się okazuje że są bardziej wymagające pod tym względem od 12AX7.

Masz na myśli powrót z Dreamampowego 4.7k do oryginalnej wartosci Sansui 2.5k? Chcę się tylko upewnić.

W kazdym razie wydaje mi się, że wiem czemu na oryginalnej wartości 2.5k mniej brumi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wczesniej, kiedy zaznaczony rezystor był 4.7k, to lampa była bardziej zatkana, bo napięcie Vgk było bardziej ujemne (większy rezystor, to większe napięcie ujemne, a w rezultacie bardziej zatkana lampa). Z kolei kiedy lampa jest bardziej zatkana, to rośnie jej opór.

90fc7a92-016b-4c48-b06b-626e2c1f53d9.thumb.jpeg.8ce98b558e2c85b7e4617dc6f29ed1a6.jpeg

Widać to też na wykresie w nocie katalogowej 12AX7. Zwiększanie ujemnego napięcia powoduje szybki wzrost oporu lampy (zaznaczyłem na żółto).  Z kolei kiedy rośnie opór lampy, to naturalnie rośnie impedancja wyjściowa. A wysoka impedancja stopnia jak wiadomo zawsze jest wrażliwa na zakłócenia z zewnątrz takie jak przydźwięk, łatwo łapie różne zakłócenia z powietrza. Ja wiem, że tam jest lokalna pętla sprzężenia, ale nie jest ona w stanie skorygować wszystkiego, np kiedy zakłócenia wchodzą w środku pętli. Ciekawostka - kiedy lampa jest słaba (mała emisja / wysoki opór), to owinięcie jej dłonią i podłączenie się do masy/obudowy często potrafi zredukować ten brum. Miałem coś takiego z jedną zużytą GE 6AN8.

Opór lampy także rośnie wraz ze zużyciem lampy i jest to również symptom ich zużycia. Także myślę @GarbataPoczwara, że nawet jak Twoje lampy RFT ECC83, są lekko zużyte to trzymanie się oryginalnych punktów pracy zapewnia, że układ nie jest taki wrażliwy na zużycie lamp. To kolejny argument, żeby nie grzebać w oryginalnym układzie Sansui AU-70.

19 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Zaprojektowanie obudowy to nie problem. Dużo gorzej ze znalezieniem warsztatu z maszyną CNC.

Trochę tak jest, zanim znaleźliśmy producenta obudów do mojego projektu, też mieliśmy przygody z innymi zakładami. Branża metalowa, to ciężka sprawa. Dla przykładu zleciliśmy wykonanie tych samych frontów anodowanych w innej firmie, wykonanie 2 prototypowych kompletów trwało 2-3 miesiące i kosztowało całkiem sporo pieniędzy, przy małej skali, bo jest spory koszt jednorazowy programowania frezarki CNC. No i po tym czasie przyszły długo oczekiwane fronty, i co? I okazało się, że ktoś źle odczytał nasz rysunek techniczny i zrobił anodowanie w innym kolorze niż chcieliśmy.. Była rekamacja oczywiście i znowu czekanie z miesiąc i szarpanie sie telefoniczne. Przyszły fronty "poprawione", tym razem czarne, ale okazalo sie, że zamiast poanodować, to oje*ali sprejem ciemnym na odczepne, żeby kolor był inny. Z Aramą jest inaczej, może nie są najtańsi, ale słuchają co się do nich mówi i czytaja rysunki techniczne ze zrozumieniem. Dlatego temat obudów się tak przeciągał i nie było to ode mnie zależne.

4 godziny temu, GarbataPoczwara napisał:

Sam bardzo lubię takie "inżynierskie" klimaty, czasem coś tam sobie zaprojektuję a że jestem "linuxowy" to korzystam z FreeCAD-a.

Ja też jestem Linuxowy (Ubuntu + i3wm here), wszystkie płytki projektowałem na KiCadzie open source na tym systemie. Generalnie Windowsa nie używam na codzień, bo mnie denerwuje, wyjątkiem jest robienie pomiarów w RMAA. Niestety u mnie na Linuxie nawet REW nie chce działać dobrze, bo są problemy z ASIO i driverami:(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez madras

www.perlamp.com

4 godziny temu, madras napisał:

Masz na myśli powrót z Dreamampowego 4.7k do oryginalnej wartosci Sansui 2.5k? Chcę się tylko upewnić.

Dokładnie tak. Na 4k7 lampy ECC83 mi brumiły niemiłosiernie, na 2k5... też jeszcze trochę brumią ale  trzeba je długo grzać żeby zaczęły. 12AX7 brumu wogóle nie mają. Jakby więc kogoś naszła "ochota" na ECC83 w przedwzmacniaczu to przestrzegam.

4 godziny temu, madras napisał:

Ciekawostka - kiedy lampa jest słaba (mała emisja / wysoki opór), to owinięcie jej dłonią i podłączenie się do masy/obudowy często potrafi zredukować ten brum.

To ciekawe co piszesz bo u mnie akurat jest odwrotnie i w trakcie przybliżania dłoni do lampy brum nasila się. Ale tylko na ECC83, bo na 12AX7 jest cisza. Może jeszcze jakiś pin brudny, bo jeszcze ich nie czyściłem. Poczyszczę i zobaczę.

4 godziny temu, madras napisał:

No i po tym czasie przyszły długo oczekiwane fronty, i co? I okazało się, że ktoś źle odczytał nasz rysunek techniczny i zrobił anodowanie w innym kolorze niż chcieliśmy..

Hehehe, dobrze że chociaż prawidłowo powiercone były bo różnie z tym bywa.
Robiłem mały rekonesans u siebie w okolicy czy ktoś ma giętarkę do blach i obrabiarkę CNC. Nawet jak ma, to jednostkowy koszt obudowy jest taki że traci to jakikolwiek sens. Jakbym planował z 100 obudów to może wtedy byłoby warto się szarpać, a tak to lepiej po prostu kupić coś gotowego.
 

4 godziny temu, madras napisał:

Przyszły fronty "poprawione", tym razem czarne, ale okazalo sie, że zamiast poanodować, to oje*ali sprejem ciemnym na odczepne, żeby kolor był inny.

🤣
 

4 godziny temu, madras napisał:

Z Aramą jest inaczej, może nie są najtańsi, ale słuchają co się do nich mówi i czytaja rysunki techniczne ze zrozumieniem.

Z moją obudową Arama by Sinus Audio też za różowo nie jest. Po pierwsze jest nieco krzywa po przekątnej i się kiwa. A właściwie to się kiwała bo ściąłem trochę dwie gumowe nóżki i w ten sposób wyrównałem ją do blatu na którym stoi. Blat jest na pewno płaski bo go sprawdzałem laserem. A po drugie to w przednim panelu wyfrezowali eleganckie otwory na wycieraczki ale otworów na śruby żeby te wycieraczki przykręcić to już nie. Musiałem sam je powiercić i zagwintować, sporo z tym roboty było. Trochę słabo jak na obudowę za 3 koła. Napisałem im maila z tą krzywizną obudowy ale mieli mnie w dupie i nawet nie odpisali. Brakowało mi też szczegółowej specyfikacji ile czego powinno w paczce być, tzn. ile takich a takich śrubek, ile nakrętek itp. Przyszło to w woreczkach ale wydaje mi się że mocno pomylone. Dobrze że miałem np. własne dystanse bo te które były w paczce były z obu stron żeńskie i nie było do nich wystarczającej liczby śrubek żeby płytki poprzykręcać. Tak że w sumie trochę rozczarowałem się jakością tej Aramy, ale jakoś sobie z tymi wszystkimi niedociągnięciami poradziłem.
Genralnie sama obudowa jest pomyślana całkiem nieźle, najbardziej podoba mi się ta wewnętrzna płyta do której się przykręca płytki, rezystory mocy i co tam się jeszcze chce i dopiero całą taką gotową płytę się mocuje wewnątrz obudowy.

Niestety na linuxa nie ma Fusion360 a to jest bardzo dobry pakiet do modelowania parametrycznego. FreeCAD się do niego nawet nie umywa, jest bardzo toporny i trudny w obsłudze. Ale do moich prostych zastosowań wystarcza.
KiCAD to zupełnie co innego, na linuxie jest tak samo dobry jak na Windowsie, a w ostatnich latach poszedł sporo do przodu. Na tyle że bez najmniejszego żalu porzuciłem Eagle'a którego wcześniej używałem.

Edytowane przez GarbataPoczwara
6 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Jakby więc kogoś naszła "ochota" na ECC83 w przedwzmacniaczu to przestrzegam.

Prawdziwe ECC83 są doskonalszą kopią amerykańskich 12AX7 (nie mówię o ruskich ECC83 typu Mullard made in russia, które są tak naprawde 6N2P ze zmienonymi pinami na cokole). Polecam poczytać historię o tym jak PHILIPS skopiował RCA 12AX7 i wprowadził ulepszone ECC83:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Także nie demonizowałbym ECC83 na podstawie jednego przypadku RFT, które były nie wiadomo w jakim stanie. Ja używam cały czas JJ ECC83 i one nie brumią. Szczerze mówiąc miałem więcej problemów ze starymi "NOSami" niż z lampami nowej produkcji. Obecnie ciężko już znaleźć dziewicze ECC83/12AX7, choć i to czasem się zdaża. Ostatnio kolega @Filip.rwk sprzedał mi parę Toshiba 12AX7, dziewicze nieśmigane w zafoliowanych pudełkach (ta para po prawo):
WhatsAppImage2024-12-09at00_07_40.thumb.jpeg.6a80bce216fa45ed48861b7f4146589d.jpeg 

WhatsAppImage2024-12-09at00_12_35.thumb.jpeg.b9305f9870e11b29c5a363c3c2a3a9db.jpeg

Myśłałem, że bedą mierzyły się jak nowe. Jakież było moje zdumienie, kiedy okazało się, że mają całkiem spory rozrzut względem katalogu. 🫠 Także tego, nauczyłem się doceniać bieżącą produkcje. Bo te stare lampy są .. stare, i od samego faktu, że są kupowane - sprzedawane - trasportowane z miejsca na miejsce w ciągu 60 lat ich życia, sprawia, że nawet odwinięte z folii nie działaja tak jak po opuszczeniu fabryki. Inny przykład - lampy mocy: iskrzenie lamp zdażało mi się tylko w NOS-ach Toshiba 7189A czy starych 6P14P-ER, a jeszcze na żadnej JJ EL84, które podobno są słabe wytrzymałościowo w porównaniu do starej produkcji 😂 Oczywiście nie mam na myśli tego, że wszystkie stare lampy są w ogóle be, ale to, że z nimi trzeba mieć trochę więcej farta, żeby znaleźć takie perfekcyjne.

6 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:
10 godzin temu, madras napisał:

Ciekawostka - kiedy lampa jest słaba (mała emisja / wysoki opór), to owinięcie jej dłonią i podłączenie się do masy/obudowy często potrafi zredukować ten brum.

To ciekawe co piszesz bo u mnie akurat jest odwrotnie i w trakcie przybliżania dłoni do lampy brum nasila się. Ale tylko na ECC83, bo na 12AX7 jest cisza. Może jeszcze jakiś pin brudny, bo jeszcze ich nie czyściłem. Poczyszczę i zobaczę.

U mnie jak miałem slabe lampy było tak: zbliżałeś rękę to też brum rośnie, ale jak podłączysz się do masy, to brum sie kasuje do 0. Mozesz też spróbować folię ameliniową - owiń wokół lampy i podłącz do masy taki testowy ekran (zadbaj o dobre połączenie galwaniczne do masy, bo bez niego taki dodatkowy przedmiot zachowuje się jak antena i nawet pogarsza o czym się przekonałeś).

6 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

akbym planował z 100 obudów to może wtedy byłoby warto się szarpać, a tak to lepiej po prostu kupić coś gotowego.

 

W dniu 7.12.2024 o 23:40, Inmark napisał:

czekam na dostawę surowej obudowy, bo po black week cena już prawie 100 USD a kupiłem za 65 USD więc nawet jak nie podpasuje, to przyda się do czegoś innego, tania jak barszcz ale trzeba jeszcze podłubać.

Mam obudowy gięte, spawane i malowane proszkowo dla tych co chcą budżetowo poskładać mój wzmacniacz - nazywa się BASIC - cena 500zł brutto. Są juz wszystkie otwory więc nie wiem czy jest sens zamawiać surową bez otworów, bo to masa roboty, żeby to powiercić równo. Tak to wygląda za 5 stówek:
basic_real_front(1).thumb.jpg.9ecc2d900a4721d8fed70e7b77c71556.jpg 

A tak z panelem z plexi za 90zł.

thumbnail_Messenger_creation_2ED248E5-9556-4D11-AD48-A850A081118C.jpg.4914e8f0ca89e813298aeac7ffc0796e.thumb.jpg.fbf3b36c2ef4b4d3d7456fe54722c7a3.jpg

Oferta do wyczerpania zapasów, bo przełączam się na nową obudowę COMPACT z frontami anodowanymi.

6 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Z moją obudową Arama by Sinus Audio też za różowo nie jest. Po pierwsze jest nieco krzywa po przekątnej i się kiwa. A właściwie to się kiwała bo ściąłem trochę dwie gumowe nóżki i w ten sposób wyrównałem ją do blatu na którym stoi.

Zaprojektowałem z @Pawialdo te COMPACT obudowe w taki sposób, że jeżeli zostanie coś pogięte choćby odrobine krzywo to nie to producent taki jak Arama czy inny nie bedzie tego w stanie złożyć do kupy:

a6adef04-0d3d-4ce2-b328-f71c890519bc.jpeg.41609fdb04546c3d3078db40b37ca528.thumb.jpeg.0981252d4d6e9dd9ee5ced80f9ceab9d.jpeg

Tam jest tzw zamek, jak coś się będzie nie zgadzać to jedno się nie złoży do spawnia. Takze ta obudowa troche celowo konstrukcyjnie wymusza precyzję od operatora maszyny gnącej. 🙂

6 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Brakowało mi też szczegółowej specyfikacji ile czego powinno w paczce być, tzn. ile takich a takich śrubek, ile nakrętek itp. Przyszło to w woreczkach ale wydaje mi się że mocno pomylone.

Tutaj lista śrubkowo-nakrętkowo-ilościowa jest dostępna na stronie, z obrazkami, zadbałem o to.

6 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Niestety na linuxa nie ma Fusion360 a to jest bardzo dobry pakiet do modelowania parametrycznego. FreeCAD się do niego nawet nie umywa, jest bardzo toporny i trudny w obsłudze. Ale do moich prostych zastosowań wystarcza.
KiCAD to zupełnie co innego, na linuxie jest tak samo dobry jak na Windowsie, a w ostatnich latach poszedł sporo do przodu. Na tyle że bez najmniejszego żalu porzuciłem Eagle'a którego wcześniej używałem.

Niestety to jest właśnie trochę ból używania Linuxa, że jest gorsza dostępność sterowników i niektórego oprogramowania. Powoli się to troche zmienia, przykładem jest ten KiCad na przykład. Co do FreeCAD-a to miałem podejście i tak się zraziłem, że oddałem modelowanie CAD mojej wizji do @Pawialdo, bo nie chciałem tracić nerwów na to. Ale jak ktoś inny to robi, to przyjemnie się ogląda:) Spędziliśmy wiele roboczogodzin na projektowaniu tych obudów, gdzie czasami przesuwaliśmy elementy o milimetr w tą i w drugą, żeby było zachowane feng shui, którego brakowało nam w projekcie DreamAmp. Obudowy COMACT są przemyślane. Pochwalę się jak schowaliśmy rezysotory 100W - 12k i 2k, tak żeby mocowanie ich śrub nie było widoczne:
Screenshotfrom2024-12-0823-53-51.thumb.png.d7b6f3b2d5bdff7542bc0c2607369490.png

Są przykręcone do pomocniczej aluminiowej blachy, która jest nagwintowana. A z kolei jest przykręcona ta do rantu obudowy od spodu. Klapa dolna obudowy ma wycięcia na łby tych śrub. Taka pomocnicza blaszka rozwiązuje 3 problemy:
- ukrywa łby śrub, teraz bok wzmacniacza jest czysty
- nie ma możliwości dotknięcia grzejącej się obudowy od dostępnej strony (wcześniej bok nagrzwał się do 60-70 stopni)
- ułatwia montaż rezystorów - teraz jest to banalnie proste - najpierw rezystory do gwintowanej blaszki, a potem cały moduł do rantu obudowy - proste i piękne 😄 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez madras

www.perlamp.com


- ukrywa łby śrub, teraz bok wzmacniacza jest czysty
- nie ma możliwości dotknięcia grzejącej się obudowy od dostępnej strony (wcześniej bok nagrzwał się do 60-70 stopni)
- ułatwia montaż rezystorów - teraz jest to banalnie proste - najpierw rezystory do gwintowanej blaszki, a potem cały moduł do rantu obudowy - proste i piękne 😄 

Skoro obudowa nagrzewała się do takiej temperatury, to oznacza, że tyle ciepła jest do rozproszenia - na ile efektywne jest odprowadzenie ciepła z tych rezystorów poprzez tą dodatkową blachę? 

PS.
@madras Namówiłeś mnie by poczekać na obudowę Pro-Hiper-Max-Ultimate 🙂 nie będę robić przejściówek, bo jak z Mostem Syreny czy teraz u mnie z Sansuix nie będzie wystarczającej presji by migrować się do wersji docelowej. Dzięki za wyjaśnienie kilku kwestii.

Ja bym na te rezystory dał dwa kawałki solidnej blachy pod trafami głośnikowymi przykręcane dystansami do tych samych śrub co trafa. Masz wtedy solidny kawał radiatora który nie grzeje tak bardzo obudowy.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.