Skocz do zawartości
IGNORED

Czy dźwięk 5.1 z gier potrzebuje w systemie Windows kodeka DTS lub DOLBY ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów "audiostereo.pl".

Ostatnio pogubiłem się w tym temacie i dlatego potrzebuje Waszej pomocy, ale od początku.
Jeszcze do niedawna posiadałem płytę główną "Maximus VII Ranger" w której integra posiadała kodek "DTS".
Problem zaczął się ostatnio jak kupiłem nową płytę główną "MEG X570 ACE" i okazało się że ta płyta nie posiada żadnego kodeka do dźwięku przestrzennego.
Dodam że komputer mam podłączony kablem optycznym do Amplitunera "SONY STR-DB790" z zestawem głośników 5.1.
Wcześniej myślałem iż wystarczy że dana gra wysyła dźwięk 5.1 do Amplitunera poprzez kabel optyczny a Amplituner już sobie sam odkoduje ten sygnał i nie trzeba żadnych kodeków w systemie Windows.
Niestety przestałem tak myśleć jak kupiłem wyżej wymienioną płytę główną która nie miała żadnego kodeka "DTS" czy "DOLBY".
Osobiście nie wyobrażam sobie grać w takie gry jak np. "Battlefield V" tylko na dwóch kolumnach więc zakupiłem ostatnio kartę dźwiękową "Sound Blaster AE-5 Plus" z kodekami "DTS" i "DOLBY".
Przyznam że to moja pierwsza karta dźwiękowa (nie licząc wcześniej komputery z systemem "Windows XP") i nieźle się zdziwiłem po jej zamontowaniu w PC-cie że do regulacji głośności będę musiał używać pilota od Amplitunera o którym w ogóle zapomniałem że go mam, na szczęście się znalazł na strychu w kartonie.
Wcześniej miałem regulację głośności przypisaną do mojej myszki która ma trochę więcej przycisków od standardowej myszki. 
Przyznam że ogólnie jestem zadowolony z tej karty dźwiękowej ale przez brak regulacji głośności w systemie Windows musiałem  poprosić firmę Creative o możliwość zamiany jej na kartę "Sound Blaster X", w sumie w tej karcie jest podobny problem z regulacją głośności ale jest możliwość jej regulacji poprzez smartfon. 
Ostatnio zadałem obsłudze klienta Creative kilka pytań i m.in. padło pytanie czy do gier z dźwiękiem 5.1 potrzebuje dodatkowych kodeków w systemie Windows a może wystarczy tylko sam Amplituner z kodekami "DTS" czy "DOLBY" i ku mojemu zdziwieniu otrzymałem odpowiedź że jeżeli chcę mieć dźwięk 5.1 z danej gry to mam nie włączać w karcie dźwiękowej "Sound Blaster AE-5 Plus" kodeków "DTS" czy "DOLBY".
Tylko problem jest w tym że jak nie włączę w tej karcie dźwiękowej kodeków "DTS" czy "DOLBY" to Amplituner dostaje sygnał dźwiękowy stereo a nie 5.1.
Dobra nie będę się dalej rozpisywał.
Chcę tylko się Was spytać jak to jest z tym dźwiękiem 5.1 z gier, czy potrzebuje w karcie dźwiękowej czy Integrze kodeków np. "DTS" czy jak mówi dział obsługi klienta Creative że takich kodeków nie potrzeba.
No i co myślicie o zamianie karty "Sound Blaster AE-5 Plus" na "Sound Blaster X"  bo w sumie jeszcze nadal mam tą pierwszą i muszę ją odesłać za trzy dni bo już otrzymałem nr. zwrotu.
I czy wszystkie karty dźwiękowe mają ten sam problem z regulacją głośności w systemie Windows.
Z góry dziękuję za Waszą pomoc. 

I tak jest prawidłowo dźwięk trafia niemodyfikowany do amplitunera, on bo dekoduje dlatego to on steruje głośnością.

Nie trzeba żadnych kodeków ponieważ komputer niczego nie dekoduje a jedynie wysyła zakodowany sygnał, wszystko kwestia poprawnej konfiguracji.

Edytowane przez bl4ck
W dniu 9.08.2020 o 14:30, soulfly777kris napisał:

Witam

matko gdzie Cie zrobili

obie karty mają DTS i DD, do obsługi gier potrzebujesz DTS Connect/Dolby Digital Live ...

W dniu 9.08.2020 o 14:30, soulfly777kris napisał:

"Battlefield V" tylko na dwóch kolumnach

gry mają własne systemy dźwięku przestrzennego a nawet stary EAX na słuchawkach zje kinowe 5.1

Edytowane przez fetek
2 godziny temu, fetek napisał:

gdzie Cie zrobili

 

Mam 60 lat i moi rodzice już nie żyją więc z przykrością muszę Ci powiedzieć że raczej nie będę się mógł ich o to spytać.

Napisałeś "obie karty mają DTS i DD" o jakie karty Ci chodzi bo jak tylko wspominałem o jednej karcie "Sound Blaster AE-5 Plus"

Ja nigdzie nie napisałem że z tą kartą nie potrafię włączyć dźwięku przestrzennego w grach.

Chodzi mi raczej o to że po optyku do uruchomienia gry z dźwiękiem przestrzennym trzeba skorzystać z kodeka "DTS" albo "DOLBY", problem w tym że według działu pomocy klienta Creative jest wręcz na odwrót.  

Oto ich wypowiedz w tej kwestii:

"2. Jeśli chce Pan odtwarzać dźwięk z plików w formacie 5.1 albo w formacie Dolby (np. z niektórych gier albo filmów), wtedy wybiera Pan opcję 'bez enkoderów, następnie S/PDIF jako domyślne urządzenie odtwarzające w ustawieniach Windows i podłącza kartę dźwiękową "Sound Blaster AE-5 Plus" do amplitunera kablem optycznym. Po włączeniu odtwarzania dźwięku również powinien Pan otrzymać dźwięk na wszystkich głośnikach".

Mi jak dotąd nigdy nie udało się uzyskać z jakiejkolwiek gry dźwięku przestrzennego poprzez takie podłączenie czyli bez kodeków.

Według firmy Creative gra wysyła swój dźwięk przestrzenny do Amplitunera a on ten dźwięk odkodowuje bo przecież każdy Amplituner ma min. kodeki "DTS" czy "DOLBY".  Brzmi logicznie ale mi się jeszcze tej sztuki nie udało mistrzu dokonać. 

W dniu 10.08.2020 o 00:00, bl4ck napisał:

I tak jest prawidłowo dźwięk trafia niemodyfikowany do amplitunera, on bo dekoduje dlatego to on steruje głośnością.

Nie trzeba żadnych kodeków ponieważ komputer niczego nie dekoduje a jedynie wysyła zakodowany sygnał, wszystko kwestia poprawnej konfiguracji.

Wydaje mi się że taka konfiguracja będzie działać przy podłączeniu analogowym ale nie koniecznie z cyfrowym.

W amplitunerze funkcja A.F.D musi być aktywna aby dekodować 5.1 z wejścia optycznego. Wydaje mi się, że jednocześnie źródło też musi nadawać taki sygnał.
Nie znam się na kartach dźwiękowych z wyjściem SPDIF ale przykładowo w konsoli Xbox One można wymusić/ustawić czy dźwięk wyjściem optycznym jest wysyłany jako DD czy też DTS. Podobna sytuacja jest gdy źródłem dźwięku jest TV, jeśli na wyjściu optycznym ustawimy PCM zamiast auto to mamy tylko stereo.
Możliwe że w komputerze też należy wykonać podobny zabieg. W samej grze wybór ustawienia dźwięku, jak i wybór źródła wyjścia w systemie czy tam karcie dźwiękowej?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

8 godzin temu, soulfly777kris napisał:

Napisałeś "obie karty mają DTS i DD" o jakie karty Ci chodzi bo jak tylko wspominałem o jednej karcie "Sound Blaster AE-5 Plus"

wspominałeś co najmniej o trzech karatach, dwóch zintegrowanych i sb.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pierwszy link z google.

Rog w asusie czy Creative mają to w pakiecie

8 godzin temu, soulfly777kris napisał:

Według firmy Creative gra wysyła swój dźwięk przestrzenny do Amplitunera a on ten dźwięk odkodowuje bo przecież każdy Amplituner ma min. kodeki "DTS" czy "DOLBY".  Brzmi logicznie ale mi się jeszcze tej sztuki nie udało mistrzu dokonać. 

tylko że praktycznie żadna gra nie ma dźwięku zakodowanego w DTS / Dolby więc albo wypuścisz PCM 2ch albo sygnał niezrozumiały przez amplituner. Po to stworzono DD live DTSC by w locie przechwycić dźwięk z gry i zakodować go do klasycznego dolby albo dts.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie jestem graczem, ale z tego co kiedyś czytałem to potrzebne są kodeki DD Live lub DTS Connect... tak jak pisze fetek. Inaczej to dostaniesz wyłącznie stereo. Większość kart dźwiękowych już to ma. Jest to dość dokładnie opisane w necie. To co mówią w dziale pomocy klienta to włóż między bajki. Często ludzie tam pracujący nie bardzo wiedzą o czym mówią.

 

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.