Skocz do zawartości
IGNORED

Proszę o pomoc. Brak Dolby Atmos na Marantz SR5013 z Tv Sony XG9505


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem ja w tytule Tv Sony XG9505 połączony po ARC z  Marantz SR 5013. W aplikaji Netflix mam do wyboru dzwiek z Dolby Atmos i taki wybieram a ampli pokazuje mi sygnał DD48kHz Format 3/2/.1. Oczywiście ampli po kalibracji z wszystkimi głośnikami. Może ktoś z was spotkał się z takim problemem?

Wyjścia 3 HDMI eARC używasz, a jaki kabel HDMI masz, 2.0? Bo jak mniejszy to prawdopodobnie Atmosa nie prześle. Tv automatycznie powinien wysyłać sygnał to amp AV.

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

Tak podpięty pod eARC. Kabel dziś kupiłem niby 2.0 ale to Vitalco nic lepszego na miejscu nie było. I nie jestem pewien czy to jego wina czy czegoś innego. Szkoda mi kupić kabel za 200zł nie mając pewności ze to jego wina. Może jest tu ktoś z okolicy Rudy Śląskiej kto na chwile  pożyczy pewnego kabla HDMI 2.0 ?

Gość

(Konto usunięte)

Nie pójdzie, mam 75xe9405 i nie idzie tylko DD+ 

musiałbyś próbować  z zewnetrznego urządzenia odpalić netflixa... ja zrezygnowałem... 

Apple TV 5th oraz Xbox , na Netflix daje obraz Dolby Vidion i dźwięk w Dolby Atmos.
Tu uzyskasz tylko obraz w Dolby Vision a dźwięk 5.1


Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

To lipa, trochę nas Sony zrobiło w balona. Nie ukrywam że ten Atmos na Netflix był kartą za przy wyborze TV.

Przypisy, punkt 7my

Macie jeszcze szansę że będzie dolby Atmos działać.

Dziwne trochę, że nie działa.
Modele Sony z 2018 były razem z Xboxem, wymieniane,.jako obsługujące Dolby Atmos, na Netflix.60190125d895f77cfc5304b31ce3a414.jpg

Jedno sprawa to obsługa a druga to wysyłanie tego formatu  do innych urządzeń ? sam jestem ciekawy czyja to wina...

Ja np sprawdził bym na kodi w TV z wtyczką netflixa działanie atmosa i czy ten myk przejdzie.

O problemach Sony już chyba setki tematów jest bo nie działa poprawie Netflix i sygnał jest forsowany na tryb Dolby Vision mimo że większość materiałów na Netflix to sdr, ten wyżej model chyba ma ok ale czytałem że zeszłoroczny dalej uwalony.

To samo odtwarzacze uhd tryb Dolby Vision trzeba samemu ręcznie włączać i wyłączać w opcjach, Sony jest chore..

No chyba nie jest to dwie różne sprawy tylko jedna, bo telewizor nie ma głośników żeby działał Atmos, jedynie można powiedzieć, że "obsługuje Atmos", jeśli potrafi go wysłać.
Jeśli nie, to poprostu, nie obsługuje i tyle w temacie.

No to widzisz jak działa i setkom innym osób  działa na papierze ?

@docent01

Pokaż screen z konfiguracji głośników w amplitunerze.

Czy masz wgram najnowsze firmware do TV i amplitunera?

Edytowane przez bl4ck

W Ampli i TV najnowsze oprogramowanie.  Marantz po konfiguracji z 7 glosnikami.Na screenie wyskakuje  napis dostepne formaty Dolby Atmos i DTS X. Nie zrobie fotki bo nie jestem w domu.

Twój marantz nie ma eARC z tego co widzę, myślę że to jest problemem, co prawda sygnał z netflix to dd+atmos ale możliwe że earc z tv a arc z amplitunera się nie dogadują.

Masz konfigurację 5.1.2?

Sprawdź konfigurację z kodi.

Edytowane przez bl4ck

No ale Denon tak że zapewnie i Marantz dostały aktualizacje do Dolby Vision czyli Atmos bez problemu powinien iść.
Mnie zastanawia coś innego. Wczoraj kupiłem odtwarzacz UHD Panasonic 820. Jest w nim obsługa Dolby Vision jak i HDR10+ ale...ale te funkcje należy manualnie włączyć. Podobnie jest w UHD Sony 800 km2.
Tam też manualnie należy włączyć DV. No i teraz tak, bez aktywnej funkcji DV to na Netflix są filmy w 4K UHD a jak już włączam funkcje DV to te same filmy są w DOLBY VISION. Może i w TV Sony można coś włączyć lub wyłączyć aby przez eARC poleciał sygnał Dolby Atmos.
Z tego co gdzieś przeczytałem to na dzień dzisiejszy na 100% Dolby Vision jak i Atmos w tym samym momencie obsługują Apple TV 5th i Xbox. Inne urządzenia obsługują też ale nie razem tylko albo DV albo Atmos.
Jeszcze jedna opcja kolego, spróbuj w Amp AV ustawić Trub DIREC a na TV w ustawieniach dźwięku Tryb eARC wartość na auto, a Cyfrowe wyjście z PCM na Direc/bypass.

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

Ale co ma aktualizacja dv i atmos do połączenia earc? nic, wystarczy ze tv i amplituner nie potrafią się dogadać i dupa. ARC oficjalnie nie wspiera dd+atmos tylko eARC, jego TV ma eARC ale jego amplituner już nie i to jest problem.

 

No to widzisz jak działa i setkom innym osób  działa na papierze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Pokaż screen z konfiguracji głośników w amplitunerze.
Czy masz wgram najnowsze firmware do TV i amplitunera?
Jest już zapowiedziana aktualizacja i w tym modelu, będzie działał.
Narazie nie działa.
Ale co ma aktualizacja dv i atmos do połączenia earc? nic, wystarczy ze tv i amplituner nie potrafią się dogadać i dupa. ARC oficjalnie nie wspiera dd+atmos tylko eARC, jego TV ma eARC ale jego amplituner już nie i to jest problem.
 
To nie jest problemem żaden.
Do Atmosa na DD+, NIE trzeba mieć eARC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sony to partacze będą to naprawiać wieki. A atmos z dr może ale nie musi działać, wsparcie nie jest oficjalne.

ARC / eARC COMPATIBILITY

Published 15/01/2018 05.41 PM   |    Updated 15/01/2018 05.51 PM

Which audio formats are supported by the Audio Return Channel (ARC)?

The Audio Return Channel (ARC) introduced with HDMI 1.4 function in AV receivers in general supports the same formats that are traditionally send through S/P-DIF interfaces (optical or coaxial connections). These are the following formats:

PCM (2 channel)

Dolby Digital (up to 5.1 channel)

DTS Digital Surround (up to 5.1 channel)

Please note that in the original specification of the ARC no HD or 3D sound formats are defined. Moreover, many TVs do not support to send all of these audio formats from all internal sources via ARC, e.g. some TVs may support different formats for TV and different integrated streaming apps. Please read the instruction manual of your TV for details. Furthermore, ARC does not include an information channel to tell the TV which formats are supported by the AVR so that it is necessary to choose a format in TV which the AVR is supporting.

In addition to that, more recent Dolby Atmos AV receivers (from model year 2015 on onwards) and soundbars started to support Dolby Digital Plus (up to 5.1) via ARC. Only recently, TV manufacturers included to output these formats. Even if the format is correctly identified on earlier AVRs, it cannot be guaranteed that Dolby Digital Plus is played back correctly on such AVRs from ARC.

Note that this also includes Dolby Atmos (based on Dolby Digital +) from Netflix. More info can be read here.

Edytowane przez bl4ck

Czyli funkcje nie są gwarantowane ;) To pod soundbary z Atmosem do kompletu ;)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Ja aby mieć Atmosa kupiłem sobie Nvidia Shield 2019, wszystko działa bezproblemowo. Mam Denona AVR-4300 w którym trzeba ustawić dekodowanie Atmosa. A jak to zrobić, wystarczy poczytać instrukcję amplitunera. Wiedza zdobyta samodzielnie bardziej cieszy i lepiej się utrwala. 

Ok pobawiłem się trochę ustawieniami i działa Dolby Vision oraz Dolby Atmos razem.

Sony XG9505 i Denon AVR-X4400H

Jeśli nie mamy Amp AV który posiada eARC to w ustawieniach dźwięku w TV należy tą opcję wyłączyć, jeśli będzie włączona to na AVR będzie sygnał DD+ a gdy jest wyłączona to normalnie jest sygnał Atmos.834523bd38befb444b805ddc1dd8d3bc.jpg

 

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

To że działa i jedno i drugie to czysta oczywistość, ale powiedz inna rzecz czy masz amplituner z najnowszym firmware? dlatego o to pytam ponieważ miał on update do eARC wiec w teorii u Ciebie nie powinno być problem ponieważ i TV i amplituner obsługują eARC.

 

At same timing (1st half 2018), we will issue a firmware update for the following HDMI 2.0 compliant models to achieve eARC compatibility:

AVR-X3400H, AVR-X4400H, AVR-X6400H, AVC-X8500H

To że działa i jedno i drugie to czysta oczywistość, ale powiedz inna rzecz czy masz amplituner z najnowszym firmware? dlatego o to pytam ponieważ miał on update do eARC wiec w teorii u Ciebie nie powinno być problem ponieważ i TV i amplituner obsługują eARC.

 

At same timing (1st half 2018), we will issue a firmware update for the following HDMI 2.0 compliant models to achieve eARC compatibility:

AVR-X3400H, AVR-X4400H, AVR-X6400H, AVC-X8500H

No właśnie dziś zrobiłem aktualizacje i z tego co wynika to eARC jeszcze nie ma. Jeśli w TV mam opcje eARC (on) to na filmie pokazuje się samo Dolby Vision a na Amp AV jest sygnał DD+, natomiast gdy w opcjach tv (off) eARC to na filmie widać info i D.Vision i D.Atmos razem oraz na Amp AV jest sygnał Atmos.

(Film)-Netflix

 

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Dziwne bo to news z 2018 roku i ta aktualizacja miała być w 1 połowie roku 2018, tutaj możesz sprawdzić 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  w change logu czy jest aktualizacja do eARC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Dziwne bo to news z 2018 roku i ta aktualizacja miała być w 1 połowie roku 2018, tutaj możesz sprawdzić 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  w change logu czy jest aktualizacja do eARC.
Szkoda że fizycznie nie da rady sprawdzić tego w opcjach wyświetlanych z Amp AV.
Pewnie ta opcja z ARC zmieni się na eARC462f8909d60225e6b3000a2318e42379.jpg

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

A przewód HDMI raczej chyba dobry pod eARC mam. To info z AVR o monitorze 1fff085779915f420edfccf1c68694f2.jpg

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

X3400H/X4400H/X6400H
- eARC (X3400H/X4400H/X6400H) - added via October 30, 2018 firmware update; HD audio (Dolby TrueHD/DTS HD-MA (note Atmos over DD+ is not HD audio and so is able to pass over the current ARC) from an eARC capable TV back to the AVR) - Note an HDMI w/Ethernet cable must be used.

Z tego wynik że jest już tak jak pisałem od dawna. Znowu gdzieś coś jest zdupcone albo po stronie sony albo denona :) i earc z earc się nie dogadują.

Cholera wie, mogli by jakoś opisywać te aktualizację, ja mam taką niby najnowsza, w każdym bądź razie lepszej nie chce dać haha82762b0f4367774dee99284e67d362a6.jpg

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

Czyli zrobiłeś tak jak @Bali79 i dalej nie ma czyli wyłączyłeś w tv eARC?

Edytowane przez bl4ck
Dzięki za wszystkie podpowiedzi, ale u mnie nie działa dalej. 
Głupie pytanie ale czy masz full pakiet Netflixa? U mnie bez problemu działa, jako D.Vision i D.Atmos (nie eARC tylko ARC tak jak na focie) po HDMI do Amp AV Denon avr-x4400h oraz mam Panasonic 4k odtwarzacz UB820.

Wysłane z mojego CPH1979 przy użyciu Tapatalka

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.