Skocz do zawartości
IGNORED

Przełącznik wzmacniaczy


misiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem na etapie wykonywania przełącznika do wzmacniaczy.  To mój pierwszy projekt DIY. Na zdjęciach nie wygląda  dobrze, ale już klei się skrzynka  z palisandrowym fornirem, a na froncie 

będzie metalowy panel. Wzmak stereo i ampli mają obsługiwać jedną parę kolumn.  Kupiłem i zamontowałem już  przełącznik 4pdt jak na foto.

Na tym jednak etapie chciałbym go zamienić na obrotowy wyższej/wysokiej jakości. Pytanie więc gdzie i co kupić?

Chciałbym też, aby dwie diody sygnalizowały czy aktualnie zapięty jest ampli czy wzmak. Da się to ogarnąć bez dodatkowego zasilacza? (nie mam już miejsca za szafką...)

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

WcR%4qCiQ1mulbByHHtyIw.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/147639-prze%C5%82%C4%85cznik-wzmacniaczy/
Udostępnij na innych stronach

Ten przełącznik co masz to wbrew pozorom jest całkiem niezły. Owszem, wygląda "topornie" i przełącza się "topornie", ale to dlatego że tam w środku jest dość silna sprężyna, zapewniająca mocny kontakt / docisk tych styków tam w środku.   Nie mam do końca pewności, czy przełącznik "obrotowy" zapewni Ci podobną siłę nacisku, co w tym tutaj hebelkowym. 

Oczywiście osobną kwestią jest sprawa, z czego tam wykonali te styki ... zapewne nie są posrebrzane, ale w tej cenie - to naprawdę kawał solidnego przełącznika jest. 

To, nad czym można by się zastanowić, to czy nie dokupić drugiego, aby każdy kanał miał swój przełącznik. Wtedy będziesz mógł zastosować redundancję styków, czyli po parę lub kilka styków na każdy przełączany przewód. 

Rozumiem, że zamierzasz przełączać zarówno "gorące"/"czerwone",  jak i "masowe"/"czarne", tak? 
Z różnych powodów - tak byłoby lepiej. 

Jeśli bardzo się upierasz przy tych ledach, to można pokombinować z takim prostym układzikiem, który przez ogranicznik rezystorowy podkrada trochę energii z sygnału, prostuje go, ładuje kondensator, a z tego potem na rezystor z LED'em.  Napięcie kondensatora ograniczone jakąś Zenerką, bo sygnał czasami będzie słaby (ciche słuchanie) a czasami mocny (głośne granie).  Po jednym takim module dla każdego źródła / każdego LEDa. 
A zasilenie:  Sygnał gorący (wspólny dla obu modułów) - brany z za przełącznika, a z kolei masa każdoczesnego modułu - do stosownej masy przed przełącznikiem.  A to po to, aby nie było tak, że oba ledy się świecą gdy oba źródła sygnału są aktywne i podają muzykę. 

Rezystory ograniczające podkradanie sygnału będą tutaj przy okazji pełniły dodatkową rolę: separatora mas. 

A skrzyneczkę to bym chlapnął jakimś lakierem bejcującym, to by fajniej wyglądała. 

 

On 11/24/2019 at 9:00 AM, zjj_wwa said:

Ten przełącznik co masz to wbrew pozorom jest całkiem niezły. Owszem, wygląda "topornie" i przełącza się "topornie", ale to dlatego że tam w środku jest dość silna sprężyna, zapewniająca mocny kontakt / docisk tych styków tam w środku.   Nie mam do końca pewności, czy przełącznik "obrotowy" zapewni Ci podobną siłę nacisku, co w tym tutaj hebelkowym. 

dzięki za odpowiedź. zostanę zatem przy hebelkowym.  zawsze mogę wymienić w przyszłości

Quote

Oczywiście osobną kwestią jest sprawa, z czego tam wykonali te styki ... zapewne nie są posrebrzane, ale w tej cenie - to naprawdę kawał solidnego przełącznika jest. 

To, nad czym można by się zastanowić, to czy nie dokupić drugiego, aby każdy kanał miał swój przełącznik. Wtedy będziesz mógł zastosować redundancję styków, czyli po parę lub kilka styków na każdy przełączany przewód. 

Rozumiem, że zamierzasz przełączać zarówno "gorące"/"czerwone",  jak i "masowe"/"czarne", tak? 
Z różnych powodów - tak byłoby lepiej. 

 

Jeśli bardzo się upierasz przy tych ledach, to można pokombinować z takim prostym układzikiem, który przez ogranicznik rezystorowy podkrada trochę energii z sygnału, prostuje go, ładuje kondensator, a z tego potem na rezystor z LED'em.  Napięcie kondensatora ograniczone jakąś Zenerką, bo sygnał czasami będzie słaby (ciche słuchanie) a czasami mocny (głośne granie).  Po jednym takim module dla każdego źródła / każdego LEDa. 
A zasilenie:  Sygnał gorący (wspólny dla obu modułów) - brany z za przełącznika, a z kolei masa każdoczesnego modułu - do stosownej masy przed przełącznikiem.  A to po to, aby nie było tak, że oba ledy się świecą gdy oba źródła sygnału są aktywne i podają muzykę. 

Rezystory ograniczające podkradanie sygnału będą tutaj przy okazji pełniły dodatkową rolę: separatora mas. 

A skrzyneczkę to bym chlapnął jakimś lakierem bejcującym, to by fajniej wyglądała. 

 

całość podłączona jest wg schematu z tej strony :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nigdy  dwa źródła sygnału nie będą aktywne jednocześnie. grozi to zniszczeniem wzmacniaczy.

Przełącznik jest 1-0-1 (on-off-on)

będę wdzięczny za polecenie które diody, rezystory i kondensatorki kupić. 

co do bejcy to już się robi obudowa z fornirem palisandrowym  ? jeszcze tylko lakier.

8oekRg0sQ9SFLxVZAOr6FQ.jpg

Tu jeszcze fotka jak wygląda podłączenie. Chętnie wpiłabym się z diodami/kondensatorami  przy gniazdach na tylnej ściance.  Jest więcej miejsca.  

IMG_3609.jpg

całość jest wsuwana w obudowę (jak w moim Luxmanie 55A :))

IMG_3612.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 23.11.2019 o 22:38, misiu napisał:

Jestem na etapie wykonywania przełącznika do wzmacniaczy.

Nie lepiej było zastosować gotowe rozwiązania ? Na przykład 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Ewentualnie coś takiego z ebay-a 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Też miałem "zagwozdkę" z wykonaniem innego rozwiązania - jak sterować 2 różne dac-i w 1-nej obudowie za pomocą pokrętła z przodu. Na początku zastosowałem przełącznik kołyskowy 3 pozycyjny 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  który będzie odcinał zasilanie do 1 z 2 uch transformatorów ( będzie przekierowywał strumień prądu) ale dalej nie zadowalało mnie to rozwiązanie. Drążyłem temat i ostatecznie znalazłem przełącznik obrotowy 4 kanałowy 230V /4 A którym będę przełączał zasilanie do 2-uch DAC-ów za pomocą przekaźnika 12V/230V od strony przedniej obudowy i będą nad nim zainstalowane diody sygnalizacyjne. Mam nadzieję , że u mnie to wypali. Czas pokaże. Powodzenia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 minutes ago, thomas_XLR said:

Nie lepiej było zastosować gotowe rozwiązania ? Na przykład 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Ewentualnie coś takiego z ebay-a 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Też miałem "zagwozdkę" z wykonaniem innego rozwiązania - jak sterować 2 różne dac-i w 1-nej obudowie za pomocą pokrętła z przodu. Na początku zastosowałem przełącznik kołyskowy 3 pozycyjny 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  który będzie odcinał zasilanie do 1 z 2 uch transformatorów ( będzie przekierowywał strumień prądu) ale dalej nie zadowalało mnie to rozwiązanie. Drążyłem temat i ostatecznie znalazłem przełącznik obrotowy 4 kanałowy 230V /4 A którym będę przełączał zasilanie do 2-uch DAC-ów za pomocą przekaźnika 12V/230V od strony przedniej obudowy i będą nad nim zainstalowane diody sygnalizacyjne. Mam nadzieję , że u mnie to wypali. Czas pokaże. 

 

I u mnie chyba też docelowo skończy się na przekaźniku, zasilaczu i do tego diody sygnalizacyjne. zobaczymy. na razie zostawiam tak jak jest i trochę potestuję. obudowa ma taką konstrukcję, że mogę sobie dłubać do woli.

gdzie znajdę coś więcej w temacie podlinkowanych urządzeń z wyświetlaczem?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  z opisami ale również przejrzyj inne propozycje tego kolegi

A tutaj na dole tej strony masz wyświetlacz 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

12 godzin temu, misiu napisał:

gdzie znajdę coś więcej w temacie podlinkowanych urządzeń z wyświetlaczem?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przejrzałem ten artykuł "DIY". Rzeczywiście, sensowne uwagi. 
Ten przełączniki 1-0-1 spełnia wymóg break-before-make (rozłącz, zanim połączysz), więc to powinno działać OK. 

Możesz to zrobić jako pojedynczy hebel przełączający na raz obie kolumny, 
lub osobny hebel (z redundancją styków) dla kolumny lewej, oraz osobny hebel (z redundancją styków) dla kolumny prawej.  Trochę niewygodne, bo każdą z osobna trzeba będzie przełączać, więc kwestia jest taka, czy widzisz jakąś korzyść z większej powierzchni styków przełączających. 

50 minutes ago, zjj_wwa said:

Przejrzałem ten artykuł "DIY". Rzeczywiście, sensowne uwagi. 
Ten przełączniki 1-0-1 spełnia wymóg break-before-make (rozłącz, zanim połączysz), więc to powinno działać OK. 

Możesz to zrobić jako pojedynczy hebel przełączający na raz obie kolumny, 
lub osobny hebel (z redundancją styków) dla kolumny lewej, oraz osobny hebel (z redundancją styków) dla kolumny prawej.  Trochę niewygodne, bo każdą z osobna trzeba będzie przełączać, więc kwestia jest taka, czy widzisz jakąś korzyść z większej powierzchni styków przełączających. 

jeżeli ktoś z domowników ustawi jeden przełącznik na wzmak a drugi na ampli (przez przypadek)  to będzie problem.

Pozostanę na razie przy jednym przełączniku. będę wdzięczny za poradę jakie ledy i rezstory zastosować (i jak je wpiąć)?

plan jest taki, że jak będzie grał ampli to na przełączniku ma świecić dioda w tym samym kolorze (niebieska) a jak wzmak to biała

Nie będzie problemu. Po prostu jedna kolumna będzie przyłączona do ampli, a druga kolumna będzie przyłączona do wzmaka.  Separacja mas pozostanie zachowana.  Ustawienie będzie "nielogiczne" - ale bezpieczne. 

Zauważ, że różne kolory diod niosą za sobą w konsekwencji różne wartości napięcia przewodzenia tych diod.  Gdybym sam sobie taki przełącznik budował, to raczej bym się nastawił na diody, które mają jak najniższe Vf.  W sensie: żeby zaczęły się świecić przy możliwie małym poziomie głośności / niskiej wartości sygnału. 
Generalnie widzę to tak:  
Sygnał AC => szeregowy rezystor 220 ohmów => moduł prostowniczy.  
Za modułem prostowniczym kondensator elektrolityczny oraz ogranicznik napięcia 
Za tym - rezystor ograniczający prąd LED'a (a zarazem ustalający maksymalną jasność świecenia) no i LED. 

Układ prostowniczy musi być zrealizowany na diodach Schottky, o możliwie jak najniższym napięciu przewodzenia. Dobrze by było, aby układ prostowniczy potrafił z jak najmniejszego sygnału uzyskać jak największy pożytek. Czyli np. podwajacz napięcia na diodach Schottky. 

Na polskim serwisie aukcyjnym znajdziesz np. takie oto diody Fuji, które mają w miarę niskie Vf:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Intuicja mi podpowiada, iż rezystor 220 ohm na wejściu, służący za ogranicznik prądu ładowania, wraz z pojemnością elektrolitów w ramach / tuż za modułem prostownika, powinny łącznie dawać stałą około 5 ... 15 sekund. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
12 godzin temu, thomas_XLR napisał:

Nie lepiej było zastosować gotowe rozwiązania ? Na przykład 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Ewentualnie coś takiego z ebay-a 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

lepiej , drożej ( i kolega zarobi ) bardziej audiofilsko ... i zupełnie bez sensu , tylko naciąganie jelenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Ja mam coś takiego

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sam obwód wykonawszy rzucony gdzieś między kable, a sterujący to już z pilota

spacer.png

 

na popularnych relpolach

spacer.png

spacer.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Monitor Audio RX8, RX Center, Silver 1; DAC : 8-ch DIYINHK ES9016, XMOS Multichannel; Power AMP : 6-ch TPA3255

13 godzin temu, thomas_XLR napisał:

 Ewentualnie coś takiego z ebay-a 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam, właśnie zamierzałem zadać pytanie w kwestii selektora wejść a tu gotowy temat.

Rozumiem że te urządzenie z EBay'a (za bezcen w sumie) wpięte w tor wzmacniacz - 3 źródła, nie spowoduje jakiegoś znacznego pogorszenia dźwieku ?

dzięki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 godzin temu, thomas_XLR napisał:

Ewentualnie coś takiego z ebay-a link tutaj.

 

jeszcze pytanie czy przełącznik mechaniczny czy :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pomijając kwestie użytkowe

dzięki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj na 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2 godziny temu, artw napisał:

lepiej , drożej ( i kolega zarobi ) bardziej audiofilsko ... i zupełnie bez sensu , tylko naciąganie jelenia

Ostateczna decyzja zawsze po stronie potrzebującego. Kalkulacja / zdrowy rozsądek. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 hours ago, zjj_wwa said:

 

Zauważ, że różne kolory diod niosą za sobą w konsekwencji różne wartości napięcia przewodzenia tych diod.  Gdybym sam sobie taki przełącznik budował, to raczej bym się nastawił na diody, które mają jak najniższe Vf.  W sensie: żeby zaczęły się świecić przy możliwie małym poziomie głośności / niskiej wartości sygnału. 
Generalnie widzę to tak:  
Sygnał AC => szeregowy rezystor 220 ohmów => moduł prostowniczy.  
Za modułem prostowniczym kondensator elektrolityczny oraz ogranicznik napięcia 
Za tym - rezystor ograniczający prąd LED'a (a zarazem ustalający maksymalną jasność świecenia) no i LED. 

Układ prostowniczy musi być zrealizowany na diodach Schottky, o możliwie jak najniższym napięciu przewodzenia. Dobrze by było, aby układ prostowniczy potrafił z jak najmniejszego sygnału uzyskać jak największy pożytek. Czyli np. podwajacz napięcia na diodach Schottky. 

 

? to mój pierwszy projekt DIY.

Byłem przekonany, że 2 diody i dwa rezystorki załatwią temat, ale jak czytam to co napisałeś to dochodzę do wniosku, że  diody są zbędne w moim przełączniku :) Na razie bejca i lakier na fornir a co dalej to zobaczymy...

4 godziny temu, misiu napisał:

? to mój pierwszy projekt DIY.

Byłem przekonany, że 2 diody i dwa rezystorki załatwią temat, ale jak czytam to co napisałeś to dochodzę do wniosku, że  diody są zbędne w moim przełączniku :) Na razie bejca i lakier na fornir a co dalej to zobaczymy...

Twój pomysł - ma szansę wbrew pozorom zadziałać. Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że wtedy intensywność świecenia będzie się zmieniać w takt muzyki? 
Równolegle do LED'a daj w przeciwnym kierunku zwyczajną diodę, aby zbyt duża chwilowa wartość wstecznego napięcia na diodzie (z sygnału AC) nie przebiła jej. Dioda będzie "świecić" w jednym kierunku. A w drugim kierunku - obejście tą dolutowaną diodą. 

Pomyśl, jaka moc tych wzmacniaczy, oraz jaka maksymalna wartość szczytowa napięcia sygnału. Dobierz rezystor tak, aby a). był nie mniej niż 220 ohmów (żeby zbytnio kolumn nie bocznikować), ORAZ b). żeby prąd LED'a w najgłośniejszym słuchaniu nie przekraczał nigdy 10mA. 

W dniu 27.11.2019 o 09:15, sybic napisał:

Ja mam coś takiego

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sam obwód wykonawszy rzucony gdzieś między kable, a sterujący to już z pilota

spacer.png

 

na popularnych relpolach

spacer.png

spacer.png

Sprytnie i zgrabnie zrealizowałeś ten Break-Before-Make   (Rozłącz zanim Załączysz). 
Podoba mi się. 
Zastanawiam się, czy i jak można coś podobnego zrobić na przekaźnikach z pojedynczą kotwicą - np. są takie na większe prądy - np. samochodowe, do długich świateł ... ale tam tylko pojedyncza kotwica lata ... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.