Skocz do zawartości
IGNORED

automat DSG dotarcie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem w końcu nowe autko - automat ze skrzynią DSG. W instrukcji jest napisane, żeby przez pierwsze 1000 km jazdy nie przekraczać 3/4 dozwolonych obrotów, czyli jak rozumiem - do początku czerwonego pola. Matematycznie - 0,75x600=4500 obrotów.

Problem w tym, że to mój pierwszy automat - i w okresie docierania dwukrotnie na krótko (raz na ok. 5-10 sekund, drugi raz 10-15 sekund) udało mi się dobić niemal do czerwonego pola.

Czy to może mieć na coś wpływ? Przejmować się tym?

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi.

Szczęśliwy posiadacz nowe autka z rozterkami. ?

Dodam, że w czasie jazdy docisnąłem wtedy pedał gazu do oporu, przy stosunkowo niewielkiej prędkości - ok. 50-70 km/h.

Podobno mówi się na to kickdown.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/147569-automat-dsg-dotarcie-silnika/
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Najwięcej info znajdziesz na forum audi, ford, volkswagen.

Masz nowe auto to po 1-1,5 tysiącu wymień olej w silniku, a po 5 w dsg.

1. Jak masz dsg to po odpaleniu niech popracuje z 10-15 sekund żeby olej wszędzie dotarł i złapał ciśnienie.

2 tak jak rozgrzewasz silnik tak samo skrzynię więc nie rób cyrków na zimnym.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Godzinę temu, Meloman napisał:

...i w okresie docierania dwukrotnie na krótko (raz na ok. 5-10 sekund, drugi raz 10-15 sekund) udało mi się dobić niemal do czerwonego pola.

Czy to może mieć na coś wpływ? Przejmować się tym?

Nie, tylko jeśli nie musisz, to więcej tak nie rób.

28 minut temu, stench napisał:

Masz nowe auto to po 1-1,5 tysiącu wymień olej w silniku, a po 5 w dsg.

O ile dobrze kojarzę, to chodzi o olej nie tyle w samej skrzyni, co w mechatronice. Wymiana tylko w autoryzowanym serwisie!

Godzinę temu, Meloman napisał:

Kupiłem w końcu nowe autko - automat ze skrzynią DSG.

Też taki mam, tylko nie nowy - łączę się w bólach ?

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

19 minut temu, szymon1977 napisał:

O ile dobrze kojarzę, to chodzi o olej nie tyle w samej skrzyni, co w mechatronice. Wymiana tylko w autoryzowanym serwisie!

Olej w mechatronice???

Olej w skrzyniach automatycznych wymienia się co ok. 60 tys. km.  Pierwsze słyszę o wymianach dotarciowych. zresztą to zdaje się w ogóle mit z zamierzchłej przeszłości.

23 minuty temu, szymon1977 napisał:
1 godzinę temu, Meloman napisał:

 

Też taki mam, tylko nie nowy - łączę się w bólach ?

Kupowanie używanego dsg, w szczególności z suchymi sprzęgłami, obarczone jest sporym ryzykiem.  Na szczęście coraz więcej niezależnych warsztatów zna się na rzeczy.

11 minut temu, Zbig napisał:

Olej w mechatronice???

Nie wiem. Ktoś, coś, gdzieś pisał, że zasyfiały olej zatyka kanały mechanizmów sterujących sprzęgłem i skrzynią.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

miałem trzy autka z DSG (trzecie jeszcze mam), pojutrze odbieram czwarte. Pierwsza skrzynia, z pierwszej serii padła po 40 tys. Nowa wymieniona na gwarancji zrobiła  ponad 200 tys. Bezawaryjnie przejechała jeszcze na pewno 50 tys. Później kontakt z drugim właścicielem mi się urwał.

Drugie auto, niestety w pierwszych 1500 km dostało solidnie w d... Skrzynia bezawaryjna do samego końca czyli 180 tys. Obecne, trzecie, ma przejechane 210 tys. Też bezawaryjnie.

Auta serwisowane w ASO. Regularnie robione przeglądy. Wymiany oleju zgodnie z zaleceniami.

Jazda samochodem z DSG, moim zdaniem to przyjemność. Gratuluję wyboru.

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Gość

(Konto usunięte)
18 minut temu, Zbig napisał:

Olej w mechatronice???

Przykład VW DQ200: https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/7-biegowe-DSG-cz-1,11188,1

Sama przekładnia zalana jest 1,7 litra oleju o specyfikacji G 052 171, zaś w przestrzeni obwodu modułu mechatronicznego krąży 1 litr oleju o specyfikacji G 004 000 – oleje te według producenta nie podlegają okresowej wymianie.

Większość raczej te oleje wymienia. Po 60.000.

 

2 minuty temu, JuG napisał:

Przykład VW DQ200:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sama przekładnia zalana jest 1,7 litra oleju o specyfikacji G 052 171, zaś w przestrzeni obwodu modułu mechatronicznego krąży 1 litr oleju o specyfikacji G 004 000 – oleje te według producenta nie podlegają okresowej wymianie.

Większość raczej te oleje wymienia. Po 60.000.

 

no właśnie. Z tego co pamiętam, to po 60 tys wymienili mi w pierwszym aucie. W pozostałych nie wymieniali.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

12 minut temu, JuG napisał:

"...oleje te według producenta nie podlegają okresowej wymianie."

A jednak na angielskiej stronie VW zaleca okresową wymianę - w moim już dwa razy zaliczone. A może trzy? Nie pamiętam.

"This sophisticated piece of engineering needs regular oil changes.

... 

The oil, every 40,000 miles (czyli 64.000km), the filter may need to be changed as well." 

Edytowane przez szymon1977

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

27 minut temu, JuG napisał:

Przykład VW DQ200:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sama przekładnia zalana jest 1,7 litra oleju o specyfikacji G 052 171, zaś w przestrzeni obwodu modułu mechatronicznego krąży 1 litr oleju o specyfikacji G 004 000 – oleje te według producenta nie podlegają okresowej wymianie.

Większość raczej te oleje wymienia. Po 60.000.

Olej w przekładni - zgoda, ale ten w module mechatroniki?

"Moduł mechatroniczny skrzyni dwusprzęgłowej DQ200 stanowi jednostkę zawierającą sterownik elektroniczny wraz ze sterownikiem hydraulicznym. Jego głównym zadaniem jest precyzyjne sterowanie pracą dwusprzęgłowej przekładni na podstawie sygnałów rejestrowanych przez czujniki. Niewielkie gabaryty modułu mechatronicznego pozwoliły na jego zabudowę we wnętrzu skrzyni automatycznej. Aby praca modułu przebiegała bez zakłóceń, producent skrzyni zdecydował się oddzielić przekładnię od samego modułu, co uniemożliwia uszkodzenie go przez opiłki powstałe w wyniku eksploatacji przekładni. Ponadto moduł posiada własny obwód hydrauliczny w pełni niezależny od obwodu hydraulicznego samej przekładni. Rozdzielenie tych obwodów wymusiło zastosowanie oleju hydraulicznego o specjalnych właściwościach dostosowanych do współpracy z hydrauliką modułu"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
17 minut temu, Zbig napisał:

Olej w przekładni - zgoda, ale ten w module mechatroniki?

A jednak. I podobno to właśnie zasyfienie oleju w mechatronice, poprzez nieprecyzjną pracę sprzęgieł i zmiany biegów, skutkuje niszczeniem skrzyni. 

Edytowane przez szymon1977

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, Zbig napisał:

Olej w przekładni - zgoda, ale ten w module mechatroniki?

Pod wpływem czasu i temperatur każdy olej/płyn zmienia właściwości. W mechatronice są też części ruchome. Te wszystkie niby wieczne oleje czy oleje Longlife i są jedną z przyczyn dosyć niskiej trwałości nowoczesnych silników/skrzyń biegów.

Koszt wymiany oleju (wraz z ewentualną adaptacją skrzyni) raz na kilkadziesiąt tysięcy km. jest znikomy w porównaniu do kosztu skrzyni/mechatroniki.

Regularna wymiana oleju to zasadniczy czynnik wpływający na trwałość skrzyni. Co ważne, dotyczy to zarówno tak zwanych skrzyń mokrych, jak i suchych, w których producent teoretycznie nie przewiduje wymiany. Doświadczenia warsztatów zajmujących się naprawą skrzyni mówią jednak co innego: 60 tys. km i olej w każdym rodzaju skrzyni DSG nadaje się do wymiany. Co ważne, w tych zwanych suchymi (od charakteru pracy sprzęgieł) są nawet dwa rodzaje olejów (przekładniowy oraz hydrauliczny) i oba powinny podlegać wymianie. Operacja wymiany oleju jest zdecydowanie bardziej skomplikowana niż w tradycyjnej skrzyni ręcznej, ale już nie bardziej złożona niż w hydrokinetycznej przekładni automatycznej.

Czytaj więcej na https://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/news-samochod-uzywany-ze-skrzynia-dsg-praktyczne-porady-dla-kupuj,nId,2387098

9 minut temu, szymon1977 napisał:

A jednak. I podobno to właśnie zasyfienie oleju w mechatronice, poprzez nieprecyzjną pracę sptzęgieł i zmiany biegów, skutkuje niszczeniem skrzyni. 

Do tej pory słyszałem raczej o awariach modułów elektronicznych.  I od lat mam nieustające wrażenie, że mnogość opinii o konieczności wymian oleju jest generowanych w dużej mierze przez połączone lobby właścicieli warsztatów i producentów oleju...

2 minuty temu, Zbig napisał:

Do tej pory słyszałem raczej o awariach modułów elektronicznych.

Mechatronika to moduł mechaniczno-elektroniczny, i podobno to nie elektronika, a mechanika w nim pada (a dokładnie to hydraulika).

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

13 minut temu, JuG napisał:

Te wszystkie niby wieczne oleje czy oleje Longlife i są jedną z przyczyn dosyć niskiej trwałości nowoczesnych silników/skrzyń biegów.

Jako główne ryzyko z Longlife to widzę że Ci wleją zamiast zwykły lub podrobiony olej i wtedy rzeczywiście szansa awarii mocno wzrasta.  Natomiast znacznie większy problem widzę w wysilaniu jednostek połączony z ich odchudzaniem, ogólnym wzrostem skomplikowania i nienadążającą fachowością w serwisach, gdzie dobrych specjalistów od od tej całej elektroniki mierząco-sterującej ze świecą szukać...

4 minuty temu, Zbig napisał:

 I od lat mam nieustające wrażenie, że mnogość opinii o konieczności wymian oleju jest generowanych w dużej mierze przez połączone lobby właścicieli warsztatów i producentów oleju...

W zasadzie tak. W UK posiadanie samochodu i niewymienianie oleju to dość popularne zjawisko. Jedyny warunek to sprzedaż, zanim się rozleci (około 100000km).Wtedy można powiedzieć, że samochód bezawaryjny, a wymiana oleju zbędna.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

3 minuty temu, szymon1977 napisał:

Mechatronika to moduł mechaniczno-elektroniczny, i podobno to nie elektronika, a mechanika w nim pada (a dokładnie to hydraulika).

Jak do tej pory spotykałem się z dokładnie odwrotnymi opiniami, czyli że najczęściej pada część elektroniczna.  Z kolei awarie hydrauliki pracującej przy ciśnieniach 40-60 bar mogą być kompletnie bez związku z olejem.

5 minut temu, Zbig napisał:

Z kolei awarie hydrauliki...

Bo hydraulika nie pada, a niby działa dalej, tylko nieprecyzyjnie, co niszczy sprzęgło i skrzynię biegów (sprzęgło ślizga, a biegi zgrzytają).

Edytowane przez szymon1977

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

3 minuty temu, szymon1977 napisał:

W zasadzie tak. W UK posiadanie samochodu i niewymienianie oleju to dość popularne zjawisko. Jedyny warunek to sprzedaż, zanim się rozleci (około 100000km).Wtedy można powiedzieć, że samochód bezawaryjny, a wymiana oleju zbędna.

I tu już prawie dotarłeś do sedna.  W Polsce 3/4 aut wchodzących co roku na rynek to sprowadzone używki, średni wiek o ile pamiętam ok 12 lat.  Zapewne znaczna ich część nie miała wymian zgodnie z zaleceniami producenta, zarówno w kwestii częstotliwości jak i jakości oleju, co skutkuje podwyższoną awaryjnością i skracaniem osiąganych przebiegów (a to dodatkowo w warunkach częstego cofania liczników).  W efekcie wahadło leci w drugą stronę w postaci opinii o konieczności robienia wymian "po dotarciu" i ptem nie rzadziej niż co 10 tys km.

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, Zbig napisał:

Natomiast znacznie większy problem widzę w wysilaniu jednostek połączony z ich odchudzaniem, ogólnym wzrostem skomplikowania

To oczywiście też, co jeszcze bardziej zwiększa wymagania co do właściwości oleju.

Toyota nie miała do niedawna doładowanych silników (w popularnych modelach), nie miała też żadnych Longlife-ów. Stosunkowo proste silniki, stosunkowo niewielkiej mocy i ze stosunkowo niewielkim momentem obrotowym, do tego sprawdzone niezawodne skrzynie CVT, regularne wymiany olejów - skutkiem jest (była?) duża niezawodność. Ale nudne to jest jak cholera. ? I brzydkie IMHO (ostatnio jakby mniej).

6 minut temu, JuG napisał:

Toyota nie miała do niedawna doładowanych silników (w popularnych modelach), nie miała też żadnych Longlife-ów. Stosunkowo proste silniki, stosunkowo niewielkiej mocy i ze stosunkowo niewielkim momentem obrotowym, do tego sprawdzone niezawodne skrzynie CVT, regularne wymiany olejów - skutkiem jest (była?) duża niezawodność. Ale nudne to jest jak cholera. ? I brzydkie IMHO (ostatnio jakby mniej).

Nie miała w benzynie, w dieslu od jakichś 20 lat wszystko to turbodoładowane D-4D.  Mogła sobie na to pozwolić bo jako jedyna rozwinęła powszechnie technologię hybrydową, z całkiem szeroką paletą jednostek, obecnie 1.5, 1.8, 2.0 i 2.5 l.  Czy taki 1.6 / 1.8 Valvematic osiągający bez doładowania 132 / 147 KM i dysponujący płynną regulacją faz rozrządu jest niewysilony i mało skomplikowany, to by polemizował.

Gość

(Konto usunięte)
3 minuty temu, Zbig napisał:

Nie miała w benzynie, w dieslu od jakichś 20 lat wszystko to turbodoładowane D-4D.

Z dieslami Toyota zaliczyła kilka wpadek, nie są zbytnio popularne w Polsce.

8 minut temu, Zbig napisał:

Czy taki 1.6 / 1.8 Valvematic osiągający bez doładowania 132 / 147 KM i dysponujący płynną regulacją faz rozrządu jest niewysilony i mało skomplikowany, to by polemizował.

W porównaniu z poniższym są przedpotopowym badziewiem. ?

https://autokult.pl/25483,272-km-z-litra-pojemnosci-oto-nowy-silnik-volkswagena

Litr pojemności, 3 cylindry i aż 272 KM – oto efekt prac Volkswagena w obszarze małych silników. Dr. Heinz-Jakob Neußer jest zdania, że w silnikach spalinowych tkwi jeszcze ogromny potencjał i właśnie to jest dowód na potwierdzenie tej tezy. Silnik ma oczywiście turbodoładowanie, 4 zawory na cylinder oraz układ pozwalający na chwilowe zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do 270 Nm.

8 minut temu, JuG napisał:

W porównaniu z poniższym są przedpotopowym badziewiem. ?

Jak Toyota zacznie za 2 lata wypuszczać na rynek elektryki napędzane bateriami solid state to się okaże co jest przedpotopowym badziewiem ?

A mi się tęskni za 1.6 8V 75KM lub 2.0 8V 115KM Opla. No i za Fiatowskim FIRE.

Edytowane przez szymon1977

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

11 godzin temu, Meloman napisał:

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi.

Niby automat sam dba o obroty, ale właśnie... Może na pierwszy tysiąc ustaw sobie tryb ECO? Wtedy nie powinien jakoś opętańczo kręcić...

10 godzin temu, Zbig napisał:

obarczone jest sporym ryzykiem.

Napiszmy wprost: jest samobójstwem. Jest wyjątkowo kosztowną metodą na samobójstwo. ?

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

9 godzin temu, szymon1977 napisał:

W UK posiadanie samochodu i niewymienianie oleju to dość popularne zjawisko.

Niestety - to samo IRL.

Tutaj ignorancja względem posiadanego auta jest wśród tubylców totalna. Są oczywiście i świadomi użytkownicy ale ogółem kultura użytkowania samochodu nie istnieje.

Więc jeśli nie stać mnie na nowy, to szukam max 80kkm z wpisami ASO do książki serwisowej. Wszystko inne to potencjalna mina.

 

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

8 godzin temu, JuG napisał:

Z dieslami Toyota zaliczyła kilka wpadek, nie są zbytnio popularne w Polsce.

Aż dziwne... ale taka prawda, że diesle się Toyocie nie udają. No cóż - nie można być specjalistą od wszystkiego.

8 godzin temu, szymon1977 napisał:

No i za Fiatowskim FIRE.

Kurde, w tamtym tygodniu sprzedaliśmy. ?

FIRE nie do zajechania. ? I lubi obroty. Może nie tak jak Twinspark ale czym chata bogata... ?

8 godzin temu, Zbig napisał:

napędzane bateriami solid state

co to jest bateria solid state?

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

22 minuty temu, il Dottore napisał:

I lubi obroty. Może nie tak jak Twinspark ale czym chata bogata... ?

SC Sporting z 1.1 Fire i krótką skrzynią to taka mała Alfa była. Wspaniałe auto! 

23 minuty temu, il Dottore napisał:

FIRE nie do zajechania

Nie wiem jak Fiat to zrobił, ale seryjny dół silnika FIRE bez orobkemu wytrzymuje podwojenie mocy i obroty bliskie 10000

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Godzinę temu, il Dottore napisał:
9 godzin temu, Zbig napisał:

 

co to jest bateria solid state?

Bateria z elektrolitem w formie stałej. Na wysokoprądowej ładowarce ładuje się do 80% w kilka minut,  gęstość energii 5-10 wyższa niż Li-Ion, brak zagrożeń pożarowych i konieczności chłodzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.