Skocz do zawartości
IGNORED

Podfrez-dyfrakcja "twórcy mitów"


Kowalski E.

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Staś_44798 napisał:
17 minut temu, Kazik II napisał:

Odetchnąłem i poczułem się lepiej, wiedząc że  inni też słuchają muzyki ;))

Zdaża się to jeszcze na tym forum ..  ;-)))

W tym celu zbudowałem te paczki. Zrobiłem to jak umiałem najlepiej i zestroiłem na ucho, ale również w oparciu o wzory Martina J. King'a. Pomiar stosując jedynie jako punkt odniesienia podczas strojenia.
Wśród osób, które mnie odwiedziły nikt nie był rozczarowany ich graniem. Wszyscy podkreślali spójność, muzykalność i zaskakujący bas - pod względem szybkości i różnorodności. I jego zejście - porządne potrząsanie, gdy trzeba 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy
19 godzin temu, tomekkk1 napisał:

jednak ciągle się chwalę:

A te "diabełki" to chyba skądś znam - jaki ten świat mały ;)

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

7 minut temu, Seyv napisał:

A te "diabełki" to chyba skądś znam - jaki ten świat mały ;)

Tak jest! Powędrowały na Wyspy, a w ślad za nimi inne cacko na "diabełkach" kolegi @kotok trafia do UK w tym miesiącu - do mojego znajomego, który po kilku godzinach słuchania u mnie o niczym innym nie myślał, tylko jak taki wzmak zdobyć

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 minut temu, kotok napisał:

Właśnie spakowałem sprzęt dla Davida z Leeds.Niedługo będzie go miał u siebie.

Cześć Krzysztof.

Jak już go przytaszczy na bank będzie do mnie uderzał z nowiną ;)
Będzie trzeba w końcu wpaść do niego i mu pokój ogarnąć, bo ciężko tam z miejscem ma strasznie :/

Gość

(Konto usunięte)
6 godzin temu, meloV8 napisał:

I to jest dokładnie clou tego tematu :) 

 

Coś wrzucałem na Diyaudio. Projekt na Sba Satori w TL na basie i średnich. Na fotce w trakcie pomiarów.

 

Luźna guma :)

 

Budowanie kolumn głośnikowych to sztuka kompromisu, szczególnie jak robi się to nie dla siebie i trzeba sie trzymać pewnych wytycznych estetyki.

 

Raczej powinno być to coś w rodzaju parkingu pod supermarketem. Duża, wolna przestrzeń z twardym gruntem (beton, asfalt) Poza tym pomiar ground plane też ma swoje ograniczenia i stosuje go głownie do pomiarów subwooferów. W warunkach amatorskich chyba nie da się lepiej zmierzyć możliwości kolumn w zakresie niskich i średnich częstotliwości.

14.jpg

Mozna i tak, ja mam prościej wyjść przed dom jak  warunki sa sprzyjające:)

pomiar suba jak może pamiętasz robiłem przez Ciebie :)

na blacie kuchennym i wyszedł idealnie

Gość

(Konto usunięte)
12 godzin temu, Lech36 napisał:

Prawdziwa charakterystyka to ta sumaryczna z akustyką pomieszczenia. Te mierzone w warunkach laboratoryjnych to tylko w celach porównań korespondencyjnych i też nie jest to najpewniejszy materiał bo konstrukcje niektórych kolumn są nawet w laboratorium trudne do jednoznacznego pomiaru.

jesli zrobisz pomiar charki na powietrzu to wiesz jaki jest wzór do uzyskania w pomieszczeniu

i porównujesz  z pomiarem wewnątrz

potem robisz adaptację akustyczną zaczynając od zakresu do 200hz potem wyżej

jak juz nic nie możesz poprawić akustyką to wtedy na końcu uzywasz korekcji DSP

wg mnie tak  to powinno wygladać

Teoretycznie tak to powinno wygladaac. Ale badzmy realistami. Mody ponizel 200Hz maja po czesci odchylki do 15dB. Jakich srodkow akustyycznych musial bys uzyc by je skorygowac? Typowe Bsstraps itp. skoryguja ok 3-6dB, czyli nie za wiele. Niestety tylko masywne zastosowanie takich srodkow (w warunkach domowych niemalze nie realistyczne) moglo by byc w miare wystarczalne. Malo tego, nie jestes w stanie ich dostroic tak waskopasmowo, jak by to czasami bylo wymagane. Dlatego jestem zwolennikiem takich rozwiazan jak Double Bass Array i DSP/DRC

8 godzin temu, slawek.xm napisał:

jesli zrobisz pomiar charki na powietrzu to wiesz jaki jest wzór do uzyskania w pomieszczeniu

i porównujesz  z pomiarem wewnątrz

potem robisz adaptację akustyczną zaczynając od zakresu do 200hz potem wyżej

jak juz nic nie możesz poprawić akustyką to wtedy na końcu uzywasz korekcji DSP

wg mnie tak  to powinno wygladać

Tak rzeczywiście to powinno wyglądać, ale jest jeden element trudny w tej idealnej ścieżce teoretycznej, ten trudny element to czynnik WAF który jest szczególnie krytyczny przy adaptacjach akustycznych i trzeba uwzględniać głębokie kompromisy z nim związane ;-).

3 godziny temu, xajas napisał:

Malo tego, nie jestes w stanie ich dostroic tak waskopasmowo, jak by to czasami bylo wymagane.

Dokładnie, nawet taka audiofilska firma z górnej półki jak Accuphase ma w swojej ofercie od lat procesory do korekcji charakterystyki wypadkowej w miejscu w którym znajduje się mikrofon pomiarowy. Taki procesor firma prezentowała w Krakowie i jak wynika z artykułu w prasie fachowej uzyskało to urządzenie akceptację audiofilów uczestniczących w pokazie a nawet po pokazie jeden z uczestników nabył ten prezentowany egzemplarz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Dokładnie, nawet taka audiofilska firma z górnej półki jak Accuphase ma w swojej ofercie od lat procesory do korekcji charakterystyki wypadkowej w miejscu w którym znajduje się mikrofon pomiarowy. Taki procesor firma prezentowała w Krakowie i jak wynika z artykułu w prasie fachowej uzyskało to urządzenie akceptację audiofilów uczestniczących w pokazie a nawet po pokazie jeden z uczestników nabył ten prezentowany egzemplarz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

Sa rozwiazania o wiekszej mocy obliczeniowej/funkcjonalnej, a mimo to o wiele tansze -> Acourate 

- Acourate Pro 340€

- Acoutrate Convolver 150€ (albo dowolny inny Convolver jak Roon, JRiver, ConvoFS, Brutefir,...)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
22 minuty temu, xajas napisał:

Sa rozwiazania o wiekszej mocy obliczeniowej/funkcjonalnej, a mimo to o wiele tansze

Co to znaczy o większej mocy obliczeniowej?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
5 godzin temu, xajas napisał:

Niestety tylko masywne zastosowanie takich srodkow (w warunkach domowych niemalze nie realistyczne) moglo by byc w miare wystarczalne. Malo tego, nie jestes w stanie ich dostroic tak waskopasmowo, jak by to czasami bylo wymagane

To jest prawda

Jednak zuważ ,że mozna w ten sposób skrócic czas pogłosu w zakresie basu do 1/3 poczatkowego, co juz jest znakomitym wynikiem poza tym zazwyczaj większośc górek zostaje bardzo spłaszczona lub zlikwidowana poza oczywiście głownym modem pokoju, ale ten też zmniejszy się nawet o 60procent i z tym mozna już zyć jesli nie mamy miejsca na wielkie rezonatory likwidujące ten mod w całości

 

jedynym i przynajmniej dla mnie najwiekszym problemem da dołki w charce, gdy pokój "zjada" bas

i zadne ustawienie kolumn nie  jest dobre a pułapki nie przynoszą dużego efektu

ale z dołkami mozna zyć ewnetalnie ciut korygowac podbiciem natomiast górki są absolutnie nie słuchania:)

 

W tym wypadku ilosc parametrow, ktorymi moge indywidualnie sterowac / wplynac na to, jak caly process obrobki sygnalu przebiega, poczawszy od roznych metod pomiaru, poprzez wiele parametrow wplywajacych na dokladnosc i zakres korekcji,obrobka w domenie czasowej I amplitudowej,  az po wiele opcji generowania sygnalu wyjsciowego (stereo, wielokanalowy, aktywne zwrotnice, indywidualne delays, programowany/parametryzowany Contur/Loudnes,...)

12 minut temu, slawek.xm napisał:

jedynym i przynajmniej dla mnie najwiekszym problemem da dołki w charce, gdy pokój "zjada" bas

i zadne ustawienie kolumn nie  jest dobre a pułapki nie przynoszą dużego efektu

ale z dołkami mozna zyć ewnetalnie ciut korygowac podbiciem natomiast górki są absolutnie nie słuchania:)

 

Tak, te dolki sa naprawde "upierdiwe". Wynikaja one z nakladania/wylanczania sie odbitych fal, dlatego podbicie sygnalu nic nie zmieni (bo pdbijasz rownoczesnie bezposrednie i odbite fale, ktore powoduja nakladanie/wylanczanie fal).

Dlatego moim rozwiazaniem jest DBA -> unikanie odbicia fal poprzez "wchlanianie" fali dzwiekowej -> niedopuszczanie do odbicia. Rozwiaze to zarowno problem "qorek" jak i "dolkow"

No i zmniejszy to czas poglosu :-)

Gość

(Konto usunięte)
19 minut temu, xajas napisał:

Tak, te dolki sa naprawde "upierdiwe". Wynikaja one z nakladania/wylanczania sie odbitych fal, dlatego podbicie sygnalu nic nie zmieni (bo pdbijasz rownoczesnie bezposrednie i odbite fale, ktore powoduja nakladanie/wylanczanie fal).

Dlatego moim rozwiazaniem jest DBA -> unikanie odbicia fal poprzez "wchlanianie" fali dzwiekowej -> niedopuszczanie do odbicia. Rozwiaze to zarowno problem "qorek" jak i "dolkow"

No i zmniejszy to czas poglosu :-)

W całym tym kochanym audio, problemy zwiazane z akustyką sa przynajmniej dla mnie największym utrapieniem, z jednej strony idąc  na maksa mozemy przetłumic pokój

z drugiej korekcja charki zabija czar muzyki

na razie nie znalazłem złotego środka:)

27 minut temu, slawek.xm napisał:

z drugiej korekcja charki zabija czar muzyki

na razie nie znalazłem złotego środka:)

Popatrz na moja poprzednia odpowiedz odnosnie indywidualnego dopasowania/dozowania parametrow korekcji, tak by nie zabic czaru muzyki, a wrecz przeciwnie, jeszcze go podkreslic!

 

Podam Ci tylko jeden maly przyklad -> dokonanie wstepnego pomiaru.

Pomiar ten moga dokonoac wieloma sposobami:

1. Pomiar w jednym miejscu, mikrofon skierowany na sufit (uwzgledniasz dzwieki odbite pomieszczenia)

2. Pomiar w jednym miejscu, mikrofon skierowany na wprost miedzy glsosniki (uwzgledniasz dzwiek bezposredni)

3. Pomiar w kilku miejscach, mikrofon skierowany na wprost miedzy glsosniki (uwzgledniasz dzwiek bezposredni). Pomiary sa potem usrednione

4. Dwa pomiary w jednym miejscu, ale mikrofon jest skierowany raz na lewy a raz na prawy glosnik. Przy obrobce sygnalu bierzesz dla lewego ucha lewy pomiar a dla prawego ucha prawy pomiar,

5. ....

Kazda metoda rezultuje w innym brzmieniu!!!!

 

Ja stosuje Nr.4

 

Takich parametrow jest mnostwo! Niestety malo kto kapuje jak to dziala, jak to wplywa na efekt koncowy i nie zadaje sobie trudu by je wyprobowac 

Czyli wszystko zalezy od Ciebie, na ile opanowales takie narzedzie jak DSP i jak je zastosujesz w zaleznosci od twoich preferencji/upodoban.

 

Ale to zdecydowanie nie jest rozwiazanie plug&play dla tych, ktorzy wymieniaja kabelki, sieciowke i twierdza ze slysza i ze skorygowali brzmienie :-)

Tutaj rzeczywiscie trzeba zajac sie materia i uruchomic mozgownice :-)

 

17 minut temu, xajas napisał:

1. Pomiar w jednym miejscu, mikrofon skierowany na sufit (uwzgledniasz dzwieki odbite pomieszczenia)

2. Pomiar w jednym miejscu, mikrofon skierowany na wprost miedzy glsosniki (uwzgledniasz dzwiek bezposredni)

3. Pomiar w kilku miejscach, mikrofon skierowany na wprost miedzy glsosniki (uwzgledniasz dzwiek bezposredni). Pomiary sa potem usrednione

4. Dwa pomiary w jednym miejscu, ale mikrofon jest skierowany raz na lewy a raz na prawy glosnik. Przy obrobce sygnalu bierzesz dla lewego ucha lewy pomiar a dla prawego ucha prawy pomiar,

5. ....

Tu jest dobry instruktarz:

 

31 minut temu, slawek.xm napisał:

z drugiej korekcja charki zabija czar muzyki

Zrobiona z umiarem nie zabija, choć rzeczywiście dobrze jest jej unikać.

17 minut temu, xajas napisał:

Ale to zdecydowaanie nie jest rozwiazanie plug&play dla tych, ktorzy wymieniaja sieciowke i twierdza ze slysza i ze poprawili bas :-)

Sieciówka jako kabel głośnikowy to kiepski pomysł, ale podobno były próby zastosowania takich kabli do tego celu, trzeba tylko obciąć wtyczki albo dorobić przejściówki ;-). Może bas się poprawi, ale nie na pewno. Zależy od rzetelności testu ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
8 godzin temu, xajas napisał:

Ja stosuje Nr.4

Jesli juz zachwalasz produkt ,podajesz przy tym cenę

i próbujesz opisać mozliwości to zauważ ,że jesteśmy w diy

do mnie najbardziej  przemówi prezentacja pomiaru przez adaptacją ,po adaptacji akustycznej

i na koniec po korekcji elektronicznej

najlepiej z miejsca odsłuchu, obojętnie czy jedno czy dwukanałowy 

nigdy nie jest tak ,że  obie kolumny tak samo odpowiadają

ale wprowadzanie róznych korekt do obydwu kolumn wg mnie jest błędem

bo każda korekta wpływa niestety na całe pasmo

mikrofon stawiasz w konkretnym miejscu

słuchając kręcisz głową i zmieniasz wysokość odsłuchu dlatego nie masz szans zachować pozycji idealnej do wprowadzonych korekt

 

Lechu, to samo dotyczy pomiaru szumem tercjowym Utopii , który zrobił Kisiel

zauważ ,że jest to średnia z 200 pomiarów z mikrofonem w róznych miejscach pokoju

audiofil ma jedno miejsce odsłuchu i tylko to miejsce jest istotne

nie możesz na podstawie tego pomiaru oceniac czy podbarwienie słychać czy nie

 

 

Na zalaczonych pomiarach widzisz u gory przebieg pasma L/R po adopcji akustycznej ale bez korekcji DSP, a na dole po korekcji DSP (w porownaniu z zadanym przebiegiem Target Curve)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nastepne pomiary pokazuja wyniki adopcji pomieszczeni (Reverb Time) -> niemalze w calym zakresie na dolnej granicy zalecanego "korytarza". Niestety ponizej 100Hz akustycznie nic nie zdzialasz ;-)

 

 

 

Mit_Matratze.PNG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

Bardzo dziękuję

podoba mi się i teraz na pewno poczytam więcej o Twoich propozycajch

czy pokój ma ponad 50m?

jaki czas pogłosu masz w paśmie do 100hz?

czy dołek przy 200hz zrobieś po to by średnie tony uczynić bardziej czytelnymi czy był inny zamysł?

11 godzin temu, slawek.xm napisał:

Lechu, to samo dotyczy pomiaru szumem tercjowym Utopii , który zrobił Kisiel

zauważ ,że jest to średnia z 200 pomiarów z mikrofonem w róznych miejscach pokoju

Metoda pomiaru szumem nie musi obejmować wielu pomiarów. Robisz tyle pomiarów ile podpowiada Tobie logika, może być tylko jeden. Wszystko wymaga głębokiego przemyślenia i zaprojektowania procedury żeby wynik pomiarów był wiarygodny, ale wiem większość hobbystów nie lubi procedur, spotkałem się z takim stanowiskiem ;-). 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

12 godzin temu, Lech36 napisał:

Metoda pomiaru szumem nie musi obejmować wielu pomiarów. Robisz tyle pomiarów ile podpowiada Tobie logika, może być tylko jeden. Wszystko wymaga głębokiego przemyślenia i zaprojektowania procedury żeby wynik pomiarów był wiarygodny, ale wiem większość hobbystów nie lubi procedur, spotkałem się z takim stanowiskiem ;-). 

Procedura jest bardzo prosta :-) 

Jesli zawsze siedzisz w jednym i tym samym miejscu (fotel), to robisz jeden pomiar (albo kilka bardzo blisko siebie) -> wynik korekcji jest najbardziej precyzyjny.

Jesli chcesz miec dobry odbior dla wiekszej ilosci osob siedzacych na szerokiej kanapie, to robisz wiecej pomiarow wzdluz kanapy i je usredniasz. Im bardziej usrednione pomiary, tym bardziej "rozmyte" brzmienie (ale ciagle lepsze niz bez korekcji)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DIRAC_Messung.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
13 godzin temu, slawek.xm napisał:

Na pewno warto podfrezować tweeter

Znacznie skuteczniejsze jest działanie polegające na wyklejeniu frontu głośnika wysokotonowego miękkim materiałem np. filcem. Niestety psuje to wygląd zewnętrzny, ale czego nie nie zrobi się dla jakości ;-).
Podfrez okrągły to banalna sprawa zdecydowanie bardziej upierdliwe są podfrezy złożone pod kosze których obrys składa się z prostokąta i okręgu (narożniki), ale w dobie frezarek cnc to nie jest jakiś wybitny problem a i amatorsko można to zrobić podcinając najpierw okrąg a później uzupełniając wklejkami części proste. Niestety najpoważniejszą wadą takiego działania jest to że fornirowanie trzeba zrobić na końcu.

12 godzin temu, xajas napisał:

Procedura jest bardzo prosta

Zgadza się stosuję ją od czasu do czasu.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
7 godzin temu, Lech36 napisał:

bardziej upierdliwe są podfrezy złożone pod kosze których obrys składa się z prostokąta i okręgu (narożniki),

mozna prościej

wycinasz koło i maskujesz całość pierścieniem  lakierowanym aluminiowym

 

Teraz, slawek.xm napisał:

wycinasz koło i maskujesz całość pierścieniem  lakierowanym aluminiowym

Nie wiem czy to będzie prościej, ale może? U mnie sprawdziła się ta metoda opisana wyżej, ale wymagała fornirowania ręcznego bo fachowiec powiedział że pod prasą z otworami może nie być efektu takiego jak oczekuję. Ręcznie położony fornir też ma uchyby ale z daleka nie widać.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)

Tu średniak jst tak zamaskowany jak pisałem , kolumny @Bobonerek

Robione przez "Audiosynergia"

image.thumb.png.bb8253dbf798b5b7381dba51e6dbed34.png

20 godzin temu, xajas napisał:

Jesli zawsze siedzisz w jednym i tym samym miejscu (fotel), to robisz jeden pomiar (albo kilka bardzo blisko siebie) -> wynik korekcji jest najbardziej precyzyjny.

Sprawdzałeś róznice w pomiarach z mikrofonem skierowanym w stronę kolumny?

12 minut temu, slawek.xm napisał:

Sprawdzałeś róznice w pomiarach z mikrofonem skierowanym w stronę kolumny?

Kierunek mikrofonu tworzy różnicę.

 

15 minut temu, slawek.xm napisał:

image.thumb.png.bb8253dbf798b5b7381dba51e6dbed34.png

Jeżeli to nie jest układ aktywny to lepiej by było żeby rozdzielić górę od średniego. To ma zdecydowanie większą wagę niż taki rozdział jak na zdjęciu. Jest po prostu łatwiej z ustaleniem zgodności fazy sumarycznej na podziale. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
Teraz, Lech36 napisał:

Kierunek mikrofonu tworzy różnicę.

 

Jeżeli to nie jest układ aktywny to lepiej by było żeby rozdzielić górę od średniego. To ma zdecydowanie większą wagę niż taki rozdział jak na zdjęciu. Jest po prostu łatwiej z ustaleniem zgodności fazy sumarycznej na podziale. 

Kolumna jest zaprojektowana zarówno ze zwrotnicą pasywną jaki z aktywną dla woofera sb34nrx

Co to jest faza sumaryczna?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.