Skocz do zawartości
IGNORED

Subwoofer do muzyki


Whiplash

Rekomendowane odpowiedzi

No wytknąłeś że Rel taki leciutki to wskazałem że są podłogówki 10x większe litrażowo i cięższe nie są...... ba ciężko znaleźć te które ważą uczciwe 20 kg.

Gość

(Konto usunięte)

No wytknąłeś że Rel taki leciutki to wskazałem że są podłogówki 10x większe litrażowo i cięższe nie są...... ba ciężko znaleźć te które ważą uczciwe 20 kg.

 

Bo to zbędne jest...moje są lekkie jak piórko :-)

Gość

(Konto usunięte)

W tym jest rola projektanta itp żeby np sub nie podskakiwal podczas odtwarzania basu bo do tego przecież jest stworzony a jeżeli skacze i chodzi sobie to jest fakt niewybaczalny i dyskwalifikacja jak dla mnie. BK poszedł na maxa o ich 500w monolith wazy prawie 50kg a wymiary stolika do kawy ale za to wątpię że świadczy jakieś drgania.

Są dwa przykładowe wyjścia:

a) znaleźć subwoofer stojący na kolcach (jak nie przymierzając kolumny)

b) z głośnikami po obu stronach (stojący - góra/dół, leżący - na przeciwnych ściankach), to wtedy sam ruch obu membran go stabilizuje (dociska w punkt).

 

Np. firma Magico stosuje jedno z tych wymienionych rozwiązań. Ale chyba nie tylko dlatego ich produkt przekracza rozważany tu budżet.

Masz ponad 3x mniejszą powierzchnię czynną niż cztery "dwunastki" (2827cm2 vs 923cm2) a jak to się ma do wytrzymałości mocowej oraz zniekształceń chyba nawet pisać nie muszę...

Słyszałem kilka dobrych subów, ale żaden nie był tak "mały" jak Twój.

Głośnik głośnikowi nierówny. Sama powierzchnia membram nie do końca wyznacza to o czym piszesz. Nie porównujmy głośnika typowo subwooferowego do głośnika z kolumny. Jeden jest głównie do kina, gdzie ważne jest SPL i zejście, a drugi do muzyki, gdzie są inne priorytety.

Głośnik 12" z tych Infinity nie ma zapewne nawet w połowie tak dużego skoku tak jak PB13. Miałem Infinity Kappa 8.2 i oczywiście bas jak na kolumny potężny ale taki bas muzyczny, okolice stopy perkusji itp, ale jeśli mówimy o niższym basie to jeden głośnik w subwooferze SVS PC12 Plus (12") - nie daje żadnych szans tym kolumnom. One stopniowo przestają grać poniżej 30hz a SVS ciągnie przy dużym ciśnieniu, prawie liniowo do ok 17hz (przy obudowie zamkniętej). W ogóle SVS robi super przetworniki, żeby im dorównać trzeba zastosować większy przetwornik z najwyższej półki. PB13 Ultra było ciężkim orzechem do zgryzienia dla majsterkowiczów, którzy chcieli taniej mieć coś podobnego, no i jak się okazywało, ten SVS najczęściej deklasował inne dobre modele na 15", czasem nawet DIY na 2x 15". Dopiero wielkie kobyły z 18 cali na basie dawały podobny lub trochę wyższy poziom. A jest przecież nowy SVS na 16 calach, sama prezentacja głośnika robi wrażenie :) Przy moim skromnym SVS na 12", inne subwoofery znanych i w sumie cenionych marek, o tej samej wielkości przetworników, jakie miałem - nie idzie inaczej nazwać niż popierdółkami. Dajmy na to taki Infinity SW12 (12", 500W), mój pierwszy kiedyś, "poważny" subwoofer. Nie będę pastwił się nad innymi, bardziej popularnymi. Ale człowiek wraz z latami doświadczeń, sam musi dojrzeć do pewnych rzeczy i stracić czas na takie durne półśrodki :)

Do stereo moim zdaniem subwoofery się nadają, tak jak wyżej wspomniane - najlepiej dwa, ale raczej te mniejsze - na 8-10", z paroma wyjątkami (raczej egzotyka, nie będę wymieniał modeli ale są czasem prawdziwe perełki). Rele są godne polecenia jako że akceptują sygnał wysokopoziomowy jednocześnie z LFE, tak samo BK. Najciekawsze moim zdaniem były stare Rel Q200 lub Q201, mam takie dwa. Mają malutkie skrzynki a w nich potężny głośnik, który waży sam chyba z 15kg. Malutka skrzynka ogranicza w nich zejście jakie można by wycisnąć z tego głośnika, ale za to daje niezłą szybkość i fajnego kopa w muzyce, muzyka brzmi trochę efektownie (w dobrym tego słowa znaczeniu) i pełniej. Rele z serii T są też dobre, szybkie ale zdecydowanie "nudniejsze", nie mają takiego "mięcha" jak Q.

Panowie zapytalem o konkretny model suba a wy zaczeliscie dyskusje miedzy soba skaczac sobie do gardel przy okazji.

 

Tez jestem zdania ze do muzyki 10' to max. Generalnie ten bowers 608 moze zagrac lepiej niz Dali E9F ?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Wydaje mi sie, że mniejszy głosnik = lepsza kontrola.

 

Panowie a jak wyglada sytuacja kiedy zatkamy BR w subwooferze i zrobimy z niego konstrukcje zamknieta? Czy wtedy w stereo taki sub bedzie sie spisywał lepiej?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Jeśli w subie zatkasz BR efekt będzie taki sam jak w przypadku innych głośników. Bezkształtna kupa. Zatykanie/przytykanie BR jest jakimś rozwiązaniem ale jak dla mnie przynosi więcej szkody niż korzyści.Znacznie lepsze efekty uzyskasz poprzez adaptację pomieszczenia (pułapki basowe) Natomiast jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na zakup, weź pod uwagę Phonar AS180. Mało popularna w Polsce marka a szkoda. Robią bardzo fajne głośniki i nie wygłupiają się z cenami. Ten konkretny model może się sprawdzić przy muzyce

To po co producenci dołączaja do kolumn zatyczki? Aby zrobić na własne życzenie "kupe" ze swoich kolumn?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Jesli pytam to z zalozenia nie wiem wszystkiego.. Za to wpisy o kupie sa merytoryczne i wnoszace wiele do dyskusji

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Zależy to tylko wyłącznie od parametrów głośnika. Jedne mogą pracować i w otwartej i w zamkniętej - charakterystyka zmieni się w węższym zakresie, a niektórym zmieni się totalnie, np utnie prawie całkowicie bas po zamknięciu bas refleksu. Inna sprawa - że ciężko pogodzić jedno i drugie - tj obudowy są o pojemności od razu wyliczonej do optymalnej pracy z portem lub bez, większa obudowa z portem z reguły nie jest problematyczna aby ją zamknąć, o ile parametry głośnika pozwalają na jego stosowanie w obudowie zamkniętej (te są zwykle mniejsze).

Za to wpisy o kupie sa merytoryczne i wnoszace wiele do dyskusji

 

Użyłem słowa kupa. Mogłem zastąpić je słowem klucha, buła itp, itd. Jaki z tego wniosek? A no taki, że wystarczy zatkać BR aby wiedzieć o czym mowa. Niezależnie od użytego słowa

Wypożyczyłem kiedyś rela t9 w piano Black i podróżował po pokoju przy gainie na 13. Napisałem o tym na forum i takie właśnie pomysły padły hahaha sub za ponad 4k i płyta na nim porażka konstrukcyjna i nic więcej.

 

Ciekawe, bo używam go ( co prawda do kina a nie muzyki ) i stoi cały czas w jednym miejscu :).

Gość

(Konto usunięte)

Jak się kręci na 20% to będzie stał całe 30lat ale nie po to jest stworzone coś takiego . Odkrec na godz 14 i puść kawałek Rusko-eberyday i już przestaniesz go kochać. No oczywiście jeżeli stoi na gładkiej powierzchni typu panele.

 

I nikt normalny nie używa rela do kina.

Jak się kręci na 20% to będzie stał całe 30lat ale nie po to jest stworzone coś takiego . Odkrec na godz 14 i puść kawałek Rusko-eberyday i już przestaniesz go kochać. No oczywiście jeżeli stoi na gładkiej powierzchni typu panele.

 

I nikt normalny nie używa rela do kina.

 

Ciekawie rzeczy piszesz, ja stawiam kolumny na grubej wełnianej wykładzinie bo akustyka gołych paneli mi nie odpowiada :(.

 

Wiesz, może nie jestem normalny; ale ja jako drugi używam rela do kina :). No i mam normalny słuch, nie muszę edukować sąsiadów ;).

  • 1 miesiąc później...

Proszę tylko bez tekstow w stylu "mamy Ci sprawdzić i napisać?" Dodałem do mojego zestawu jednak tego suba od Klipscha R 110sw. Gra to fajnie, zgrywa sie z systemem nie ma efektu dodatkowego zrodła basu. Mam natomiast dwa pytania..

 

1. Dlaczego mimo, że stoi w lini razem z kolumnami w 0 fazie znosi sie z kolumnami i zanika de facto cały bas? Dopiero w 180 jest "płuco"

2. Zensory to kolumna podlogowa, czy w takim połączeniu najlepiej jest suba skrecić na min czyli 40hz zy jednak troche popuścic pasma do powiedzmy 50-60hz?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

1. To normalne. Głośnik w subie wychyla się do przodu gdy w kolumnach w tym samym momencie wykonuje ruch do tyłu. Trzeba ustawić tak by było jak to ładnie ująłeś "płuco"

2. Dali Zensor 7 spadają mocno od 80Hz, myślę że ustawienie 60Hz będzie optymalne (spadek około 3dB)

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

To normalne. Głośnik w subie wychyla się do przodu gdy w kolumnach w tym samym momencie wykonuje ruch do tyłu.

 

Tak być nie powinno... a przynajmniej ja się z tym nie spotkałem.

Przy ustawieniu 0* głośnik w subie powinien być w fazie z kolumnami frontowymi.

Prawdopodobnie głośnik został źle podłączony do wzmacniacza.

Rzeczywiście wielką filozofią jest podłączenie kabla RCA do wzmacniacza w wyjście Sub Out i drugi jego koniec do subwoofera Line IN.. Sądzisz, że tak zaawansowanej operacji nie potrafię wykonać prawidłowo?

 

Ja natomiast spotkałem się z tym za każdym razem kiedy podlączałem suba do wzmacniacza u mnie w domu i grał on razem z frontami. Może dlatego, że stoi on z boku a nie między kolumnami. Każdy sub czy od Dali przez JBL i Klipscha nie grały w 0 fazie.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Rzeczywiście wielką filozofią jest podłączenie kabla RCA do wzmacniacza w wyjście Sub Out i drugi jego koniec do subwoofera Line IN.. Sądzisz, że tak zaawansowanej operacji nie potrafię wykonać prawidłowo?

 

 

Sądzę, że nie zrozumiałeś wypowiedzi, ponieważ nie piszę o kablu sygnałowym.

Wiec o czym? O głosniku w subwooferze i jego wzmacniaczu? Nie mozliwe skoro inne suby zachowywały sie identycznie.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Ja natomiast spotkałem się z tym za każdym razem kiedy podlączałem suba do wzmacniacza u mnie w domu i grał on razem z frontami. Może dlatego, że stoi on z boku a nie między kolumnami. Każdy sub czy od Dali przez JBL i Klipscha nie grały w 0 fazie.

 

Więc problem może leżeć po stronie amplitunera.

Sprawdzić to można podłączając zwykły wzmacniacz pod wyjście sub out, a do niego drugą kolumnę z zestawu. Powinny grać w fazie.

 

Sub zapewne miesza z fazą za sprawą filtracji (tyle że wtedy powinno być to tak zrobione aby przy 0* głośnik grał w fazie z kolumną frontową).

Zresztą jeśli suba przestawisz w inne miejsce, nawet na boki, to dźwięk się zmieni, ponieważ fala się zmieni.

 

Dlatego przełącznik fazy w subie to taka proteza, płynna regulacja fazy dopiero daje dobry efekt... i w sumie jest wyznacznikiem dobrego suba.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.