Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana Sonus Faber Cremona na Atc Scm40 mk2 ? Co sądzicie?


darek89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Myślę nad wymianą Cremon na Atc i chciałbym usłyszeć co sądzicie o takiej zamianie. Niby kolumny tańsze ale nie sugeruję się tym. Kolumny mimo że mniejsze ważą prawie tyle samo a mają tylko 3 drivery i do tego mniejsze hmm. Sam basowy waży 9kg na 6.5 cala

Nie szukam wśród ludzi na forum ale często zdarzają się osoby które miały doczenienia z większością kolumn i potrafią zobrazować różnicę, co czasem może być pomocne już na wstępie poszukiwań. Pozdrawiam

Niektórzy nie rozumieją idei forum i po prostu nie chcą pomagać ale nie martw się Darek tacy tez muszą być...

ATC to trudne kolumny. Kliniczne rodowód typowo studyjny A muzyki cicho nie posluchasz

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

O kliczność się nie boję bo w zasadzie muzyka ma być żywa i wyraźna tak jak w rzeczywistości. Bardziej boję się o to ciche słuchanie, czegu brakuje przy cichym słuchaniu ? Podejrzewam że będą to niskie tony ale chętnie posłucham. Bo jeśli tak to subwoofer może załatwić sprawę.

Robiłem 3 podejścia do ATC: SCM40, SCM50, ESA Profi 01.

Średnica rewelacyjna, góra niezła, dół bardzo słaby.

Generalnie dzwięki, a nie muzyka.

Takie studyjne granie, w którym o co innego chodzi.

 

SCM40 to budżetowy model, rewelacji z 16 cm w obudowie zamkniętej nie ma.

Może w 12m2 jakoś by to zagrało, ale generalnie nie ma mowy o odtworzeniu nagrań koncertowych.

 

 

EOT.

Gość messier57

(Konto usunięte)

A czym napedzałeś te kolumny bo to też fajnie było by wiedzieć ������ do ATC SCM50 aż prosi się żebyś napisał do czego miałeś podpięte.

 

Dokladnie. Słychalem 50 ostatnio i bardzo fajne kolumny. 40 tez sa zacne. Problem taki ,ze malo kto umie je dobrze połaczyć z elektronika i pozniej jest marudzenie ze grają be ;)

 

post-68066-0-48052000-1520181740_thumb.jpg

Tybero ma chyba zestaw Krella jeśli się nie mylę. Zestaw chwalony itd. ale imho to nie jest wzmacniacz do tego typu kolumn jak ATC czy JBL. Dlatego pisze, że estrada, bo gra to za ostro. U mnie ten Krell też tak grał z nowymi Dynaudio. Kwestia jak zawsze konfiguracji.

Nie jest ostro, jest wyraziście, a bas z OZ jest kapitalny.

Ale rację ma Sławek, cicho grają raczej chudo.

ZAP TeXtreme Reference Monitor, ART Loudspeakers Deco 8, Triangle Australe 260, Cabasse Clipper / Audion Sterling, Bladelius Brage / Denafrips Pontus II / Moon 260 Dt / Pioneer N-70ae

Tak Krellami.

Ale właściciele owych kolumn prezentowali w swoich zestawieniach i też nie grało muzyki.

Tyle, że to mi nie grało muzyki, ale jak wiadomo gusta są różne....

 

Generalnie, mi bliżej do dociążonego grania, z emocjami, niż do analizy dzwieków, stąd ATC, JBL i parę innych mnie nie zauroczyło.

 

Choć, zawsze jest szansa że nie trafiłem w dobre zestawienie.

Może ktoś kiedyś mi takie zaprezentuje ;)

 

Tak czy tak, jeśli mowa o hi-end (a w takiej zakładce jesteśmy), to SCM40 nijak tak nie zagra.

znaczenie słowa Hi-end zostawmy lepiej w spokoju ;). Wszystkie instrumenty których słuchałem do tej pory na żywo to bardzo wyraźne, czyste i właściwie to mógł bym powiedzieć kliniczne brzmienie, ale to moje odczucia. Krellami ale jakimi ? napisz chyba że to tajemnica ;)

Ale wyjaśnienia Tybero co do jego preferencji prezentacji wyjaśniają wszystko.

Po prostu ATC nie jest w jego typie, preferuje inne granie.

Ty Darku posłuchaj sobie jak ATC gra, żebyś wiedział, że to jest to, ale myślę, że trop jest właściwy.

ZAP TeXtreme Reference Monitor, ART Loudspeakers Deco 8, Triangle Australe 260, Cabasse Clipper / Audion Sterling, Bladelius Brage / Denafrips Pontus II / Moon 260 Dt / Pioneer N-70ae

pytam o wzmacniacz z czystej ciekawości, warto wiedzieć takie rzeczy. myślę że mimo wszystko sprawdzę ATC, lubię nowe doświadczenia :)

 

Za wiele Ci to nie powie, bo nawet wśród Krelli wiele modeli gra inaczej. Kolega od którego kupowałem takiego samego Krella miał go spiętego z jakimś nowym Jbl i uważał ten piec za ciepłego miśka :) Dla mnie to była krew z uszu to połączenie. Ja osobiście lubię szybkie i przejrzyste granie z tego typu kolumnami. Trzeba jednak starannie to zestawić, może jakieś lampowe pre :)

scm 50 nie ma w Polsce do odsłuchu:(

Rozwazalem te kolumny na mojej drodze poszukiwań.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

...jak u Ciebie sytuacja ze wzmacniaczem się zakończyła ?

miałeś Jadisa i88 ale spoglądałeś w stronę Electrocompanieta....

Wszystkie instrumenty których słuchałem do tej pory na żywo to bardzo wyraźne, czyste i właściwie to mógł bym powiedzieć kliniczne brzmienie, ale to moje odczucia. Krellami ale jakimi ? napisz chyba że to tajemnica ;)

Za wiele Ci to nie powie

Hehe dobra nie będę ciągnął z Ciebie tajnych informacji.

Czyżby to od tego swojego kolegi pozyskał widocznego Krell'a KSA 50S:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Swoją drogą, ten kolega ma JBL'e L100 Century (z 70-tych lat) + wzmacniacz lampowy Line Magnetic Audio LM210IA. Widzę tam, że podobają się z tym wzmacniaczem na 300B, nawet rewelacyjnie :)

 

O zestawieniu z Krell'em tyle co tu widać. Magnesy Alnico na średnich i wysokich, papierowe membrany na basie, średnicy i wysokich - i z Krellem dla Roxy takie efekty. Być może Krell nie pasuje do takich papierowych przetworników od średnicy w górę. A z ww. wzm. na 300B już jemu super.

 

Od razu sprawa była podejrzana co do brzmienia, bo tu napisał jakoś ogólnie bez podanego modelu kolumn. A pewne jest wszystkie pozostałe JBL'e hulają jak trza, (modele na metalowych driverach od średnicy w górę) mega-uniwersalnie do każdej muzyki i przy każdym poziome gł. (cicho, normalnie, głośno). A jak ktoś lubi z innymi, to są z drivery D2 na polimerowych membranach.

 

Więc coś mi tu nie pasowało jak napisał o Krell'u. Bo przy wyższych i wysokich modelach (na metalach) to prędzej ten Krell spowolni, pogrubi, ściemni i stonuje. Chyba że mają coś od FPB 700cx w górę. Do wysokich/wymagających modeli śmiało można podłączać wzmacniacze mocy Halcro z przedwzmacniaczem Levinson'a i dzielonym źródłem Esoteric; czy inne najbardziej neutralne, rozdzielcze, dynamiczne i przejrzyste wzmacniacze mocy (jakie tylko istnieją na planecie) - przy których nie jeden Krell to ''kluchon'' z przesuniętym pasmem w dół. Theta Citadel 1.5 i po Krell'ach przy JBL'ach.

Levinson, Halcro, Viola, Theta, Classé, Bryston, Tube Research Labs, Atma-Sphere MA-3 Mk 3.3 OTL 500W, najpotężniejsze wysokie modela McIntosh'a etc - to są wzm. dla nich - znaczy dla wszelkich Array, K2, Everest, jak i starszych najwyższych modeli vintage z driver'ami na metalach od średnicy w górę.

 

Pod takie mniejsze (jak stare/kultowe L100), może jakoś wystarczy 8W z 300B. A pod wysokie modele kolumn z tej lampy musiałoby być co najmniej 80W - i to tylko dla sekcji średnio-wysokotonowej (grając w Bi-ampingu). Jakieś duże/mocarne wzmacniacze na 813 w PP - to by rozhulały - tak jak ja lubię :)

 

Kolega od którego kupowałem takiego samego Krella miał go spiętego z jakimś nowym Jbl i uważał ten piec za ciepłego miśka :)

 

Słusznie uważał. I niech twój ''kolega'' zobaczy jak (w Kenrick Sound) tuningują L100 Century (z 70-tych lat): wymieniają komponenty w starych zwr. gł., terminale, ewentualnie wewnętrzne okablowanie, a papierowe tweetery na berylowe:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - i takie tuningowane L100 Century sprzedane za 749,500 JPY. Od tego roku będzie jeszcze drożej, bo Kenji, zamiast Jantzen'ów Silver i SilverGold Z-Cap; zaczął stosować Mundorfy Silver/Gold/Oil - i nie ma, że tylko pod sam tweeter; a od basu po samą górę na Supreme Silver/Gold/Oil lub EVO SilverGold.Oil - w zależności od kolumn. Supreme EVO SilverGold.Oil też ma, testował, ale wybrał Supreme S/G/O do 4428 Studio Monitor.

 

Realizacja godna Kenji'ego:

''Sound comparison of JBL 4428. Factory original condition VS. KENRICK's Upgraded Version''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1. Nils Lofgren - Keith Don't Go

2. Keiko Maruyama - Douzo Konomama

 

A tu są na EVO SilverGold.Oil, ale same kolumny wyższa połka na topowych driver'ach :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rachel Podger - Violin Concerto in C major - Adagio

 

Kenrick Sound Custom Series Model 4333A ''podlukany'' ze starych rarytasów JBL C50SM/S8 Studio Monitor z 1964 r. :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I Kenji zaaplikował mniejsza wersję lansów Gold Wing.

page36.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Czyżby to od tego swojego kolegi pozyskał widocznego Krell'a KSA 50S:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Swoją drogą, ten kolega ma JBL'e L100 Century (z 70-tych lat) + wzmacniacz lampowy Line Magnetic Audio LM210IA. Widzę tam, że podobają się z tym wzmacniaczem na 300B, nawet rewelacyjnie :)

 

Hehe, akurat ja dwa lata grałem na FPB 300cx z KCT i nie tych JBL to dotyczy. Moje uwagi nie mają związku z zestawem Andrzeja :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A jak ''ciepłe misie'' Dynaudio+Krell w porównaniu do L100 Century z 300B?

 

Ogólnie to jestem wielkim fanem firmy JBL :) Jednak nigdy sam nie miałem tych kolumn na własność.

Teraz sobie przypomniałem, że tego misia to kupiłem od naszego chyba wspólnego znajomego który teraz siedzi w Norwegii i gra na K2, wiesz o kogo chodzi :)

Ten Krell, którego miałem to dobrze grał ze starszymi Dynkami, jak wymieniłem na wersję LE gdzie jest dosyć jasno strojona, to już grało za przejrzyście. Aktualnie gram na Electrocompaniet aw 180, który ma również super rozdzielczość i dynamikę, ale jest barwniejszy jak dla mnie :)

 

Co to wszystko ma wspólnego z ATC i Sonus Faber ?

 

Spokojnie, może jeszcze kupisz JBL :)

Co to wszystko ma wspólnego z ATC i Sonus Faber?

 

To, że jak chcesz mieć cicho wszystko słyszalne, to może warto zwrócić uwagę na kolumny wysokoskuteczne (>93 dB) albo konstrukcje na szerokopasmowcu.

Szerokopasmowce nie zagrają bardzo głośno - optimum osiągają na względnie niskim poziomie.

Wysokoskuteczne z kolei im głośniej pozwalamy im grać, tym dają z siebie więcej. Są zdecydowanie lepsze.

 

Czyli wskazując na Harbethy potwierdzasz właśnie "problem". Przynajmniej dobrze słyszysz, zatem w końcu trafisz :-).

@Roxy

 

Od razu się domyśliłem po tamtym nazewnictwie, bo wiedziałem kto je tak nazywa. My lubimy ten sam wyczynowy sound Live bez kompresji i limitów, jak najlepiej wysterowany na ekstremalnym detalu - dający maksimum emocji muzycznych i adrenaliny. Jak posłuchał mego setupu na Alnico V, to rzekł: Oo kurwunia, jakbym słyszał swoje Everest'y DD55000 z Levinsonami No.532, No.31.5, etc. Mimo, że każde inne grają inaczej, to wyczuł to coś wspólnego, ten zajebisty fun ze słuchania. Tego się nie do podrobić.

 

''Zwrotki'' oryginalne nie tykane i nie ma zamiaru tykać. A wie, że jazdę na max'a bez trzymanki, miałby na prądowych zwrotnicach głośnikowych z 50-80V DC (zależy od kolumn - jak trudniej wysterować to daje się więcej woltażu). W zwrotnicach z tymi ''mocami'' są dużo łatwiejsze do wysterowania - to znaczy, że jeszcze bardziej można wyśrubować brzmienie.

To co robi Kenrick na SGO, to tylko cząstka tego, co przy kolumnach które ona tam odpicowuje/tuninguje, można mieć z mocnym CC, bo nic innego nie daje więcej niż Charge-Coupled. Najwięcej daje CC, następnie podłączenie wszystkich przetworników odrębnymi kablami głośnikowymi, i dodatkowe wzmacniacze mocy.

 

Inni byli, jak i telefonicznie dzwonili i sobie także zrobili zwr. tak jak mówiłem i już później nie było odwrotu. Też jakieś paczki typu horn, w których testowali CC, z którym tak się osłuchali, że później już żadnych kondensatorów nie chcieli słuchać bez CC. Na tweeter dał również Supreme S/G/O z CC, a niżej (przy Horn'ie Altec'a z innym driverem) jakieś inne tańsze kondensatory. Miał różne aktywne i na moje pytanie odpowiedział: że żadne aktywne zwrotnice nie mają szans z pasywnymi prądowymi.

 

Fajnie byłoby, żeby Kenrick Sound dorzucił jeszcze jedną parę kolumn - ale już z S/G/O na CC 50-80V DC - to w porównaniu do S/G/O (bez CC) byłaby jeszcze większa różnica na korzyść CC, aniżeli: oryginalna firmowa vs. kenrick'a (na kond. Supreme S/G/O z rezystorami M-Resist Supreme i cewkach Finemet Cut Core Coils).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

K2 S9800 (wersja bez SE na starszych zwrotnicach gł.) to gra, ale jeszcze nie zdążył podłączyć do topowego pierwszego systemu, żeby bezpośrednio je porównać z tą samą elektrownią odniesienia.

 

K2 mają Charge-Coupled (9V DC) oryginalnie zaaplikowany i przy przejrzystej amplifikacji idą z detalem konturem jak trza. Chyba takiego klarownego szybkiego brzmienia szuka darek89 (ale może sobie dalej szukać bez końca:D). Ten model ma kondensatory na 100V, wiec bardzo prosto w miejsce ogniw 9V można bezpiecznie podłączyć gdzieś do 63V DC, jak ktoś chce jeszcze bardziej wyśrubować sound.

 

Przy nowszych/nowych driverach z magnesami neodymowymi (gdzie są tytanowe, magnezowe lub berylowe diaphragm's) wystarczą dwa drivery powyżej woofer'ów. A żeby uzyskać coś zbliżonego z najstarszych Alnico V - potrzeba 3 drivery z membranami Alu., i jeszcze więcej woltażu (z 72-80V DC) w zwrotnicach głośnikowych.

 

Miałeś takie wzmacniacze mocy (tyle, że nie dwie sztuki) jak tu: K2 S9800 SE (Bi-Amp Configuration); Krell FPB 300cx Stereo Power Amplifier (x2); Accuphase C-2810 Preamplifier; Antelope Audio Isochrone OCX Master Clock; Esoteric X-01 Limited CD/SACD Player; CSE TX-1000 Isolation Balanceformer. [1 maj 2011]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Anne-Sophie Mutter – Sarasate: Zigeunerweisen, Op. 20

page08.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Od razu się domyśliłem po tamtym nazewnictwie, bo wiedziałem kto je tak nazywa. My lubimy ten sam wyczynowy sound Live bez kompresji i limitów, jak najlepiej wysterowany na ekstremalnym detalu - dający maksimum emocji muzycznych i adrenaliny. Jak posłuchał mego setupu na Alnico V, to rzekł: Oo kurwunia, jakbym słyszał swoje Everest'y DD55000 z Levinsonami No.532, No.31.5, etc. Mimo, że każde inne grają inaczej, to wyczuł to coś wspólnego, ten zajebisty fun ze słuchania. Tego się nie do podrobić.

 

 

Tia, zapomniałem faktycznie o tych szafach, co przywiózł z Francji :) Teraz ten "leser" siedzi i nic nie robi tylko słucha sobie muzyczki :) Pan Wojtek Szemis mi mówił, że czasem jak "dobry system" sprzeda to klienci się na tydzień lub dwa zamykają w domu i słuchają muzyki jak to są zachwyceni AN :) Gdyby przyjąć tą miarę jako poziom satysfakcji z zakupu, to JBL jest nie do pobicia :)

...jak u Ciebie sytuacja ze wzmacniaczem się zakończyła ?

miałeś Jadisa i88 ale spoglądałeś w stronę Electrocompanieta....

Zostałem z i88. Electrocompaniet i Jadis rozwazalem w tym samym czasie. AW180 jak też Ci pisałem polecam posłuchać w domu. Teraz szukam nowych kolumn:)

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.