Skocz do zawartości
IGNORED

Dźwięk Dolby Atmos. Jest sens ?


Adi777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Planuje zakup zestawu 5.1, ewentualnie 7.1. Zastanawiam się natomiast, czy nie warto by było zainwestować w Dolby Atmos, z głośnikami sufitowymi. Może mi ktoś powiedzieć, jak wygląda sprawa z filmami, jak i grami na konsolach. Dużo jest materiałów obsługujących ten format dźwięku, warto się w to pchać ?

Jakby co, to mój pokój ma 16m2, kwadrat.

Te najbardziej znane wytwornie 30% swojej produkcji daja w atmosie. Jak to nalezy rozumiec. Praktycznie wszystkie Hiciory z akcja i efektami specjalnymi wydawand sa w atmosie. Wiec filmow jest juz sporo, stracilem rachube i nawet nie wiem ile mam takich filmow w swojej kolekcji.

 

Ale......

Jezeli mialbym do wyboru 7.1 a 5.1.2 to szczerze nie wiem co bym wybral.

 

Na szczescie nie mam problemu bo mam 7.2.4

 

 

Te najbardziej znane wytwornie 30% swojej produkcji daja w atmosie. Jak to nalezy rozumiec. Praktycznie wszystkie Hiciory z akcja i efektami specjalnymi wydawand sa w atmosie. Wiec filmow jest juz sporo, stracilem rachube i nawet nie wiem ile mam takich filmow w swojej kolekcji.

 

Ale......

Jezeli mialbym do wyboru 7.1 a 5.1.2 to szczerze nie wiem co bym wybral.

 

Na szczescie nie mam problemu bo mam 7.2.4

 

Czyli mam rozumieć, że Dolby Atmos ma sens przede wszystkim w blockbusterach, filmach a'la Michael Bay ?

 

Gdzie kolega mieszka ?

Nowe Miasto nad Wartą, Wielkopolska.

Powiem tak.

7.1 bardzo duzo wnosi w porownaniu 5.1

5.1.2 w porownaniu do 5.1 chyba mniej.

 

Z grami nie wiem, ostatnio nie gram. Z tego co kojarze to call of duty czy battlefield ma atmosa ale i tak najbardziej lubie grac na sluchawkach. Wiec atmosa bym tu nie widzial.

 

Atmos ma sens w filmach akcji, sifi, horrorach, wojennych itp.

 

Atmos to nie tylko strzaly i glosy z sufitu (oklepany helikopter i burza), ale tez szumy, muzyka i nastroj. Robi scene.

7.1 bardzo duzo wnosi w porownaniu 5.1

 

Przez długi czas miałem 7.1 i bawiłem się w eksperymenty włączając i wyłączając głośniki BL/BR na tym samym materiale oraz przestawiając głośniki SL/SR. Na podstawie spostrzeżeń własnych nie mogę zgodzić się z tą tezą.

 

Jest różnica jeśli wyłączymy BL/BR ale SL/SR pozostawimy ustawione dokładnie z boku na kącie +/- 90*, czyli tak jak powinny stać w konfiguracji 7.1. Lecz jeśli po wyłączeniu BL/BR przestawimy SL/SR trochę do tyłu i ustawimy je na kącie +/- 135* różnicy nie ma ŻADNEJ.

Powiem tak.

7.1 bardzo duzo wnosi w porownaniu 5.1

5.1.2 w porownaniu do 5.1 chyba mniej.

 

Z grami nie wiem, ostatnio nie gram. Z tego co kojarze to call of duty czy battlefield ma atmosa ale i tak najbardziej lubie grac na sluchawkach. Wiec atmosa bym tu nie widzial.

 

Atmos ma sens w filmach akcji, sifi, horrorach, wojennych itp.

 

Atmos to nie tylko strzaly i glosy z sufitu (oklepany helikopter i burza), ale tez szumy, muzyka i nastroj. Robi scene.

 

Ja akurat za słuchawkami nie przepadam, marzy mi się taki Wiesiek 3 z fajnym dźwiękiem Surround. Co do filmów, to oglądam różne kino, dramaty wojenne, obyczajowe, thrillery, kostiumowe, sci-fi też, ale rzadziej. Ogólnie lubię dużo starszych filmów, co nie znaczy, że nie patrzę na nowsze rzeczy.

Atmos to nie tylko strzaly i glosy z sufitu (oklepany helikopter i burza), ale tez szumy, muzyka i nastroj. Robi scene.

 

Ta muzyka jest szczególnie istotna w przy nagraniach gdy orkiestra gra na balkonie a my słuchamy z parteru. Dużo masz takich sytuacji? Bo ja znam odwrotne. W sali koncertowej my siedzimy na balkonie, orkiestrę mamy na dole. Ale nic straconego. Niedługo w wyścigu szczurów kolejny skok na portfele klientów i natrętny marketing będzie wciskał Super Atmos przewidujący również głośniki dolne. Trzeba będzie nie tylko ciągnąć instalację w suficie, ale również wiercić podłogę.

 

 

Ta muzyka jest szczególnie istotna w przy nagraniach gdy orkiestra gra na balkonie a my słuchamy z parteru. Dużo masz takich sytuacji? Bo ja znam odwrotne. W sali koncertowej my siedzimy na balkonie, orkiestrę mamy na dole. Ale nic straconego. Niedługo w wyścigu szczurów kolejny skok na portfele klientów i natrętny marketing będzie wciskał Super Atmos przewidujący również głośniki dolne. Trzeba będzie nie tylko ciągnąć instalację w suficie, ale również wiercić podłogę.

 

Nie chodzi mi o muzyke - w sensie koncerty, piosenki itp. bo tych ze swieca szukac. Chodzi o muzyke, ktora robi podklad w filmie, jest efektem, kreuje scene a te akurat caly czas slychac w atmosie podczas filmu - najczesciej jest cicha i strasznie szumiaca - dodaje efektu otaczania.

<br />Niedługo w wyścigu szczurów kolejny skok na portfele klientów i natrętny marketing będzie wciskał Super Atmos przewidujący również głośniki dolne<br />

 

Dokładnie , powoli to juz się absurdalne robi. Dołóżmy jeszcze kolejny paramater np. narożniki - tu jest pole do popisu - aż 8 (!). Bedzie hit 7.2.3.8 - gdzie narozniki to te 8 rzecz jasna. Fanboje tak "nowoczesnych i niespotykanych" technologii błyskawicznie sie znajdą i zaczną krucjatę wychwalania doznań z tego płynących....

 

Dokładnie , powoli to juz się absurdalne robi. Dołóżmy jeszcze kolejny paramater np. narożniki - tu jest pole do popisu - aż 8 (!). Bedzie hit 7.2.3.8 - gdzie narozniki to te 8 rzecz jasna. Fanboje tak "nowoczesnych i niespotykanych" technologii błyskawicznie sie znajdą i zaczną krucjatę wychwalania doznań z tego płynących....

Szybciej pójdą w podłogę....nie w narożniki.... :) ;)

No wlasnie: warto w 16 m2 ������

Parametrem wyjściowym jest lokalizacja miejsca odsluchowego w pomieszczeniu. Czy jestes w stanie zapewnić odległości od głośników, zapewnić ‚podzial’ dolnej strefy od górnej? itp. itd. rozbudowa do wyższego systemu to nie tylko zakup większej ilości głośników. No chyba, ze tylko na tym zalezy....

Zależało by mi oczywiście na jak najlepszym, najwierniejszym oddaniu efektu Dolby Atmos. Pytanie, jak z grami, ile gier to obsługuje, jakie to są gry, czy gry komputerowe i ogólnie pecety obsługują Dolby Atmos. Chyba jednak pójdę w standardowe, pewniejsze 5.1 albo 7.1.

Fanboje tak "nowoczesnych i niespotykanych" technologii błyskawicznie sie znajdą i zaczną krucjatę wychwalania doznań z tego płynących....

 

Zróbmy małą retrospekcję na przykładzie technologii Dolby (dla DTS byłoby analogicznie);

- Surround

- Pro Logic

- Pro Logic II

- Digital

- Digital EX

- Digital+

- TrueHD

- Atmos

 

Wdrożeniu KAŻDEJ z wyżej wymienionych technologii towarzyszył natrętny marketing wykorzystujący identyczne frazesy i sformułowania: "ten najnowszy system kodowania zapewnia w odróżnieniu od poprzednich absolutną pełnię wrażeń przestrzennych i całkowite otoczenie widza/słuchacza dźwiękiem". To samo mówiono o starym, poczciwym Dolby Surround (połowa lat 80-tych ubiegłego stulecia) i identycznie to samo mówi się dziś o Dolby Atmos. Każdy kolejny to dopiero jest TO.

 

Każdy kolejny to dopiero jest TO

 

Tak właśnie.... , śmieszy mnie to powielanie kanałów do co raz wiekszych ilości z subwooferami włącznie.

 

A może 4D dodajmy (zapachy chyba) - gdzie zamontujemy torebki ze źródłami różnych woni ?

To może 5D (np. woda) , prysznic w suficie obok lampy?

 

Ja sie absolutnie nie czepiam dźwieku mch , OK ale zejdźmy na ziemię i miejmy w tym umiar. Już zwykłe 5.1 przynajmniej w moich uszach jest zupełnie wystarczające..... no ale co kto woli....

Wdrożeniu KAŻDEJ z wyżej wymienionych technologii towarzyszył natrętny marketing wykorzystujący identyczne frazesy i sformułowania

dobrze by było rozróżnić systemy w których wielokanałowość była symulowana, od tych których każda ścieżka była osobno zapisana - to był jedyny przełom

dobrze by było rozróżnić systemy w których wielokanałowość była symulowana, od tych których każda ścieżka była osobno zapisana - to był jedyny przełom

 

Nie mówimy o uprzestrzennianiu stereo do wielokanału. Wszystkie systemy wymienione przeze mnie we wpisie o 14:59 miały każdą ścieżkę osobno kodowaną. Czy miała ona swój dedykowany kanał przesyłowy (systemy dyskretne) czy była kodowana na innym kanale (systemy matrycowe) jest sprawą drugorzędną. Nawet najpierwszy Dolby Surround to nic innego jak typowa kwadrofonia matrycowa 4-2-4,

 

Nie wiem po co 5.1

Przecież mono, było świetne.

 

5.1 z prostego powodu. W warunkach domowych idąc od mono przez stereo, kwadro do 5.1 efekt przestrzenny w zależności od ilości kanałów jest funkcją liniową. Przy dodawaniu kolejnych kanałów dalsze przyrosty efektu przestrzennego maleją asymptotycznie do zera.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.