Skocz do zawartości
IGNORED

Dobór kolumn do NAD-a


to.spacer

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

chcę kupić kolumny do nienajnowszego wzmacniacza, który już dawniej był omawiany, ale sytuacja na rynku jest inna więc pozwalam sobie założyć nowy wątek.

 

Chodzi o NAD c350. Pokój 21 m.kw, każda muzyka z przewagą symfoniki. Naturalnym wyborem wydają się Focal Chorus 716, ale odsłuch mnie zawiódł. Była oczekiwana szczegółowość, ale wszystko jakieś nieangażujące. Szukam kolumn tylko nowych, za 3 - 6 tys. złotych. Będę zobowiązany za radę.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/136941-dob%C3%B3r-kolumn-do-nad-a/
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj Dali Zensor 5, Spektor 6, Monitor Audio Bronze 5, kilka modeli JBL - mają spory wybór.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Spójrz na polską konstrukcję Audio Academy Hyperion IV (https://www.q21.pl/audio-academy-hyperion-iv.html), w połączeniu z Twoim wzmacniaczem uzyskasz pełny, dynamiczny, bardz plastyczny dźwięk. To bardzo dobre połączenie. Jeśli lubisz szybki, żywy, bardzo dynamiczny przekaz, spójrz na Audiovector QR3 (https://www.q21.pl/audiovector-qr3.html). To kolumny o niesamowitej energii, swobodzie. Równie ciekawie z NAD zagra także duńska kolumna System Audio Saxo 40 (https://www.q21.pl/system-audio-saxo-40.html). Warto także posłuchać Dynaudio Emit M30 (https://www.q21.pl/dynaudio-emit-m30.html), to trochę spokojniej w górze pasma, ze świetnym basem, dobrym wypełnieniem. Na koniec także polska konstrukcja Pylon Audio Diamond 25 (https://www.q21.pl/pylon-audio-diamond-25.html).

 

Zapraszam serdecznie do naszego salonu na odsłuchy. Powyżej przedstawiłem kilka konstrukcji, które na pewno są dobrym uzupełnieniem Twojego wzmacniacza. Ostateczny wybór jednak zależy od indywidualnych preferencji. W przypadku pytań oraz wyceny dla forumowicza, oczywiście służę pomocą.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

BMN S3 to bardzo dobry trop; nawet nie trzeba soli, żeby mu tak na ogon ...;-)))

Pewnie w żadnej kolumnie z wymienianych wcześniej nie ma lepszych głośników.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Była oczekiwana szczegółowość, ale wszystko jakieś nieangażujące.

 

jak możesz rozwiń - mam te kolumny i grają idealnie , jazz , klasyka , instrumentalna dla mnie wybitnie jak za te pieniądze - dobra dynamika , selektywność , przestrzeń , wystarczający dół , przyjemna średnica i góra - nie wiem czego więcej można oczekiwać ;)

300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

Bardzo wszystkim Panom dziękuję za konstruktywne tropy.

 

@cygaret

Idealnie to ująłeś, czuć że w tych Focalach wszystko jest na miejscu, i nie dziwię się że mają zwolenników. Ale ja do tych ich zalet potrzebuję jeszcze szczyptę plastyczności.

 

@cygaret, sylwon38, audioburak

BMN w ogóle nie znałem, szkoda że się nie reklamują bo kolumny na zdjęciach są piękne. Niestety obawiam się że dwa głośniki z dużą orkiestrą to za mało do 21 metrów, i dostanę plastyczność a zniknie focalowa szczegółowość i dynamika.

 

@Q21

Hyperion odpadają, nie przepadam za d'Appolito. Audiovector mocno przekracza budżet, który napisałem. Saxo chyba są za małe. Pozostają Pylon Diamond 25 i Dynaudio Emit M30 - może ktoś zna je z NAD-em i mógłby coś więcej napisać?

Słyszałem Dynaudio EMIT i z NAD będzie raczej za mało szczegółów, a za dużo ciepła.

Jeśli detaliczność Focala była ok ale brakowało muzykalności to sprawdź B&W 683 S2.

https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-wolnostojace/683-s2.html

Te kolumny dobrze zgrywają się z NAD, jest dynamika i szczegółowość.

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Posłuchaj polecanych 683, a może więcej tą drogą nie pójdziesz ..;-)

Szczegółowość nadmierna zwykle zarzyna średnicę, psuje dynamikę i barwę.

Stąd propozycje np. BMN'ów , które przy tej klasie samych przetworników zapewnią

wymagane cechy dźwięku łącznie z dynamiką.

Wiem, że pożyczają na odsłuch, ale z drugiej strony, jak jesteś zżyty z twardymi membranami,

to uzyskanie prawdziwej analityczności czy naturalnej barwy z kopułek tekstylnych może być

dla Ciebie skokiem na główkę w niezbyt głęboką wodę ;-))

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Na innym forum Kraft posiada pylony diamond 25 , zapytaj jak grają (nie wiem czy można reklamować tutaj inne fora więc nie wpisuje jakie ,ale wpisz Kraft audio i gugle Ci znajdzie).

Zastanawiałeś się jeszcze nad dynavoice df-6 ? Nie wiem czy dobrze odgaduje ,ale one mogą mieć trochę lepszą plastyczność w górze , oraz być może średnicy ;) Warto sprawdzić - Q21 mają chyba zarówno dynavoice jak i pylony

300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

@DeviLeq

Znalazłem, człowiek tak dużo pisze o tych Pylonach, że nawet nie muszę go pytać. Same zalety, ale akurat szczegółowości za bardzo nie chwali.

 

@audioburak

Właśnie takiej wiedzy potrzbuję. To znaczy że głośniki z materiałów naturalnych zawsze będą plastyczniejsze ale mniej szczegółowe od innych?

 

---------------------------

 

Sytuacja Panowie jest taka, że nie mogę odsłuchiwać w sklepach, tylko w domu, co wiąże się z małymi kłopotami, więc chciałbym jak najbardziej zawęzić to co będę zamawiał. Dlatego zapisałem się na to forum i czytam, tu i gdzie indziej.

 

A im więcej czytam tym bardziej dochodzę do wniosku, że skończy się na dwóch firmach: Monitor Audio i Dali.

Dużo dobrego jest też o Tannoy Revolution XT 6F, ale jakoś z NAD-em niewielu je chyba łączy.

Gdyby ktoś mógł z doświadczenia powiedzieć coś o tych konfiguracjach, w kontekście warunków jakie określiłem na początku, będę wdzięczny.

Jeśli dobrze czytam odsłuch Chorusów nie był rozkoszą dla ucha i idąc tym tropem polecam do symfoniki

kolumny z kopułką tekstylną i to uważam za warunek podstawowy.

Szczegóły moim zdaniem nie mają wiele wspólnego z analitycznością czy naturalnym wybrzmiewaniem.

Np. wymieniane Dali Zensor 5 mają tekstylną kopułkę, BR na froncie więc trochę mniej kłopotów

przy ustawieniu, wydaje mi się też, że to rozmiar optymalny na ten metraż. Większych sam bym nie próbował.

Zresztą znalazłem coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

impedancja nie spada poniżej 4 Ohm a do tego nie mają pompowanego udawanym BR basu i mimo,

że to kopułka tekstylna nie cierpi na degradację góry pasma.

To tylko przykład i w zależności od budżetu będziesz pewnie szukał dalej ...może jednak coś z metalową

czy ceramiczną kopułką bardziej przypadnie Ci do gustu. Powodzenia. R.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Miałem kiedyś podobne dylematy i u mnie skończyło się na Monitor Audio. Pewnie można lepiej, inaczej, ale dla moich potrzeb jest OK. Polecam jak jest możliwość posłuchać i samemu się przekonać czy taka kombinacja spełnia oczekiwania.

Witaj,

 

Co tego wzmaka coś żywego w dźwięku. Magnat quantum serii 75, Dali opticony, Klipsch RP260, Celan GT702 chodź te mogą być duże.

Zapraszam na odsłuch i po wypożyczenie sprzetu.

Mnie bardzo ładnie zgrał się NAD 3100 z Dynavoice - df 8, ale trzeba posłuchać samemu. Jedno jest pewne, przy tych kolumnach nie będziesz narzekał na brak basu a i wysokie są na całkiem niezłym poziomie ( wstęga + kopułka).

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Z odsłuchów Tannoy'a zrezygnowałem, sprzedawcy (choć nie wszyscy) do NAD-a też ich nie polecają. Żałuję, bo są świetne, przez chwilę słyszałem z Hegelem, z Marantzem też by pewnie tak było - generalnie raczej wzmacniacze o szczuplejszym dźwięku.

 

Odsłuch zrobiłem Monitorom Audio Silver 6 (chciałem 8, ale charakter brzmienia podobno ten sam) i mocno mnie zawiodły. O ile Chorusy, poza na początku wątku wspomnianą szczyptą suchości, mają same zalety, a po pierwsze klasę - to w MA tej klasy (w swojej konfiguracji) nie usłyszałem. Jest zróżnicowany dobry bas, szczegółowość, ale wszystko jakoś mocno, jakby nienaturalnie, podgrzane.

 

Radzone mi wyżej przez któregoś z Kolegów Dynaudio odrzuciłem ze względu na to że chcę dużej dynamiki. Na placu boju została więc marka Dali. I tu pytanie do doświadczonych słuchaczy: czy ten mój NAD odda, Waszym zdaniem, różnice między Zensor 7 a Opticon 6?

Masz porównanie może nie na miejscu, ale np. w Łomiankach:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

weź 350' pod pachę i skoro pączkuje Ci budżet do 8 tys spróbuj porównać w sklepie.

Dużej różnicy w ich rozmiarze nie ma, ale położenie BR może mieć znaczenie większe,

niż dwukrotnie wyższa cena - może też do pewnej negocjacji ;-)

 

To pewnie oglądałeś:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i Opticon sądząc z testu i pomiarów do klasyki powinien być lepszy, a i głośniejszy ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

@DeviLeq

Nie bardzo rozumiem tego ogromnego przytłaczającego posta. Przecież recenzent pisze wyraźnie że to nie są kolumny do muzyki klasycznej. Nie są też chyba do 21 m. kw.

 

no tak recenzent ;) gdybym takiemu zaufał stałyby u mnie sapphire 25 dudniąc & jazgocąc :D

Dałem Ci ciekawą opcję , ktoś (gra na wiolonczeli) niedawno zamówił df-6 i chyba nie narzekał na klasykę :P

300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

@audioburak

Budżet mi nie urósł, słyszałem tylko przez chwilę Opticony, i pomyślałem że może warto się zastanowić... Jaki wpływ na brzmienie mają te różnice w położeniu BR w obu typach kolumn?

Moim zdaniem lepiej brzmią te z BR z tyłu, ale czasem są bardziej wrażliwe na bliskość ściany.

Może to powodować podbicie basu i to najczęściej nie tego, na którym by nam

najbardziej zależało - czyli najniższego nie podbije a doda średniego i tak zwykle podbitego -

patrz pomiary wielu kolumn - czyli ok. 100 Hz :-((

Daje podobne efekty jak ustawienie w rogu pokoju, ale zwykle mniej nasilone.

Reasumując - bezpieczniej na froncie, ale bywają wyjątki.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Dzień dobry,

chcę kupić kolumny do nienajnowszego wzmacniacza, który już dawniej był omawiany, ale sytuacja na rynku jest inna więc pozwalam sobie założyć nowy wątek.

 

Chodzi o NAD c350. Pokój 21 m.kw, każda muzyka z przewagą symfoniki. Naturalnym wyborem wydają się Focal Chorus 716, ale odsłuch mnie zawiódł. Była oczekiwana szczegółowość, ale wszystko jakieś nieangażujące. Szukam kolumn tylko nowych, za 3 - 6 tys. złotych. Będę zobowiązany za radę.

Miałem kiedyś podobny wzmacniacz C 352 grał ze starszymi Eposami i było bardzo dobrze.

De gustibus non est disputandum

<br />Moim zdaniem lepiej brzmią te z BR z tyłu, ale czasem są bardziej wrażliwe na bliskość ściany.<br />

 

ostatnio testowałem (focal chorus 716 - BR z przodu) - std stoją 10cm od ściany i w niektórych utworach bas jest podbity , ale jest to taki płaski,szybki - coś jak w mniejszych kolumnach które niby mają zejścia ~30Hz ...

Natomiast jak da się te pół metra to bas jest bardziej mięsisty , bliższy subwooferowi - ogólnie przyjemniejszy ;)

300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

Posłuchałem Zensor 7 i Opticon 6 - różnica była w każdym aspekcie brzmienia, nie ze starszym NAD-em o któreego tu chodzi, ale ze słabszym jeszcze o 10 W Denonem PMA 720AE. Dedukuję więc, mam nadzieję słusznie, że z NAD-em byłaby jeszcze bardziej odczuwalna.

W związku z tym postanowiłem zwiększyć budźet i wziąć pod uwagę Opticony i proponowane wcześniej Audiovector QR3. Czy mielibyście Panowie jeszcze jakieś propozycje, tym razem w widełkach 6 - 8 tysięcy (ale już na pewno nie więcej)? Próbując streścić wszystko co powyżej, priorytetem jest szczegółowość, detaliczność, ale nie zupełnie sucha.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.