Skocz do zawartości
IGNORED

Który procesor kina warto kupić ? Onkyo PR-SC5509 - Marantz av7702 mkII


HanibalJin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów.

Mam pytanie, co sądzicie o procesorze kina domowego Onkyo PR-SC5509 lub Marantz av7702 mkII

Mam obecnie amplituner, Denon AVR X4000 i myślę nad zmianą go na któryś procesor kina domowego.

Końcówki mocy mam już kupione, pod rozbudowę kina domowego.

W Marantzie jest Dolby Atmos w Onkyo go nie ma a cenna miedzy nimi 3,5 tyś.

Co bardziej proponujecie ?

Pozdrawiam wszystkich.

Mam procesor AV ONKYO PR-SC od wielu lat. Przy współpracy z monitorami aktywnymi by XLR to od zawsze nic innego nie polecam.

To b. drogie rozwiązanie. Opisane wiele razy na forum.

Co roku będą nowości techno AUDIO.

Już teraz trzeba pruć podłogi pod instalację 2018 ...

Dzięki za odpowiedz, co prawda jest drogim rozwiązaniem, ale idę w tym kierunku cały czas i rozbudowuje swoje kino domowe.

A mam pytanie jeśli masz procesor Onkyo to jakią końcówkę/i mocy używasz do niego i czy rozwiązanie podłączeniem wszystko pod XLR jest leprze od RCA ?

Nie mam żadnych końcówek mocy.

Mam monitory aktywne średniego pola.

Kolejny plus, że można rozbudowywać system w czasie kupując kolejne monitory aktywne.

 

XLR to podstawa. Poczytaj.

Jeśli zależy ci na stosie to nie masz wyjścia.

Jednak po x4000 oba produkty będą miażdżąco lepsze. Chodź nie znam końcówek.

Marantz jest deczko łagodniejszy potężny w dźwięku i nie ostry. Onkyo lubi zaskoczyc wyrazistością.

W pre kierował bym się funkcjami i wiekiem. Od tego jest.

Pozdrawiam

Myślę nad kupnem albo Onkyo PR-SC5509 lub Marantz AV7702 mkII i połączeniem ich z końcówkami Marantz

Obecnie posiadam starsze dwie końcówki Marantz MM9000 one akurat mają tylko RCA

Kolumny: Dali Lektor zestaw 7.0

2 subwoofery : Polk Audio psw110 oraz Velodyne SPL-800 R

Projektor: Epson EH-TW6100

Ekran projekcyjny : DIY

Niedawno zastanawiałem się nad marantzem 7702mk2 jednak wkoncu wybrałem amplituner 7010 który jest bliźniaco podobny.. Uważam że kalibracja pomieszczenia stoi na bardzo wysokim poziomie. Najbardziej zależało mi na korekcji dwóch subwooferow oddzielnie i tu również był strzał w dziesiątkę.. Poza tym zastosowane preouty też znacznie uległy poprawie i to słychać i czuć względem poprzedniego sr6008 .. Wybór mialem ułatwiony gdyż wcześniej sr7010 miałem dwa tygodnie na odsluchach. Z 7702mk2 może być tylko lepiej.Pzdr

. Z 7702mk2 może być tylko lepiej.Pzdr

 

No wlasnie nigdzie nie ma potwierdzenia tej opinii ze 7702 jest lepszy od 7010. Szukalem takiego potwierdzenie avforum czy gdziekolwiek i brak info.

 

Pmcomp ma chyba ten model av7702 ale pytalem, tez nie porownywal z 7010.

Ten wątek miedzy innymi sprawił że mam sr7010 a nie 7702mk2 ale jesli ktoś ma luźny budżet i koncowki to wiadomo że procesor.. proste :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Troche wywolany do tablicy napisze tak.

Przeczytałem ten wątek z AVS i najbardziej robawił mnie argument za 7010 mówiacy o możliwości ustawiania parametrów dla stereo.

Umówmy się od razu ... ani jeden ani drugi klocek do stereo sie nie nadają i basta :).

Podobnie jak napisano tamże mam wątpliwości czy architektura 7702MkII jest zbalansowana. Bo nawet Janunio powinien wiedzieć, że posiadanie wejść czy wyjść w standardzie XLR o tym nie świadczy. A czy RCA czy XLR gra lepiej to zależy od danych klocków i konfiguracji. I nie mają tu do rzeczy tylko długości i podatność na zaklócenia ale także poziomy sygnałow oraz parametry impedancji wyjsciowej pre i wejściowej końcówki.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Pytanie kto ma to potwierdzić.

Użytkownicy? Zadko kto przesiada się i testuje tego typu urządzenia. Z kolei salony hmmm :) lepiej sprzedać więcej niż mniej tak?

A tak obiektywnie. To model av7 jest udany od lat.

Chcą iść jednak w nowe klienci wybierają technologie a tu jednak kooperacja z denonem , obsługa sieci, aplikacja itp są jeszcze do poprawy.

A w pre jednak jest to ważne. Aby mieć funkcję gdyż dźwięk i tak pozostawiamy końcówce.

Podobnie jak napisano tamże mam wątpliwości czy architektura 7702MkII jest zbalansowana.

 

Architektura tego Marantz'a na pewno nie jest w pełni zbalansowana, tak samo jak wyższego modelu 8802a. Onkyo też odwraca sygnał dla wyjść xlr.

Z tych które posiadałem, jedynie Emotiva XMC-1 ma wyjście w pełni zbalansowane od przetworników C/A do gniazd XLR - ale tylko na głośniki frontowe.

Dzięki wszystkim za odpowiedz

Zdecydowałem się na zakup Marantz av7702 mkII ze względu na nowe dekodery dzwięku jak Dolby Atmos i w przyszłości chciałbym je wykorzystać.

Pytanie co sądzicie o wymianie Dali Lektor 6 na Dali Lektor 8 i jak to będzie współgrało z Marantz ?

Pytanie co sądzicie o wymianie Dali Lektor 6 na Dali Lektor 8 i jak to będzie współgrało z Marantz ?

Ta sama charakterystyka grania. Tylko mocniejszy bardziej gęsty dół. W ciemno zobaczysz że to ta sama linia kolumn.

Chcesz rozwinąć granie 6tek czy je zmienić?

Aby mieć funkcję gdyż dźwięk i tak pozostawiamy końcówce.

To właśnie jakość pre i wbudowanego w procesor DACa w głównej mierze decydują o jakości dźwięku (dlatego procesory typu MARANTZ, ONKYO itp) nie zachwycają i są niewiele lepsze od wyżej pozycjonowanych modeli amplitunerów.

 

Jeśli właściciel wątku szuka dobrego procka, który zwali z nóg niech poszuka w używkach takich jak LEXICON, ANTHEM, CLASSE itp. Nawet starsze modele mimo braku dekoderów HD grają na bardzo wysokim poziomie. A jak się poszczęści i znajdzie model z HDMI co na jmmniej 1.1 które przyjmie sygnał zdekodowany z odtwarzacza do LPCM to już w ogóle będzie "miód-malina" i dźwięk HD pełną gębą :-)

Racja :-) Ale chciałbym aby ten MARANTZ lub ONKYO z atmosem i 10 głośnikami wygenerował taką scenę i ilość informacji jak stary Hi-Endowy procek w zwykłym systemie 5.1 z samego DTS core i bitrate 1536 kbps :-)

No ja, na dzien dzisiejszy nieczego bez atmosa czy dts:x bym nie kupowal. Wiec rozwiazanie w miare ekonomiczne to pozostaje chyba onkyo i marantz.

 

Trzeba potestowac bo kazdy ma inny gust.

 

Ja teraz poinwestowalem w koncowke do zasilania frontow, centrala i bocznych surround (u mnie tez podlogowki) i jakos wiekszego przyrostu jakosci nie odczowam wiec watpie aby Procesor Marantz mnie zachwycil i uwazam "w slepo" ze lepiej kupic ampli 7010.

 

Ale rozni ludzie rozne rzeczy slysza, wiec nie wnikam co kto kupuje.

Od dłuższego czasu zastanawiam się , czy ma sens dokupić Onkyo 5501 do Onkyo RZ 1100 ? Czy będzie to dobrze wydana forsa ?

 

Jak mam byc szczery, to najpierw wypozycz i zobacz sam. Bo moze okazac sie ze idzie o wiele lepiej sporzytkowac te pieniadze

 

Ja cale szczescie kupilem swoja koncowke uzywana za bardzo dobre pieniadze, tak wiec za duzo albo i wcale nie strace. No a efekt wizualny jest kosmiczny.

 

To taka mala rada z trzezwa glowa.

 

5.1 jest systemem całkowicie wystarczającym dla odwzorowania przestrzeni audio.

7.1 = 6-ty - 7-my tor to sztuczne wydzielenie i kit. Może tam ze dwa razy w historii realizacja rejestrowała w tym systemie.

 

ATMOS to niby źródła z sufitu. Audio z góry.

ATMOS to oczywiście faza przejściowa.

Brak żródeł audio z dołu. Teraz należy pruć podłogi pod głośniki podłogowe.

Już widzę sceny filmowe na wiadukcie nad linią kolejową.

Nie dajmy się zwariować !!!

 

Tyle lat nie mogę się doprosić PMCOMP-a żeby zaprosił do Jego salonu prawdziwe żródła audio 100:0.

Mam na myśli kameralny akustyczny ansambl. Gość jest wyjątkowo odporny ...

Janunio nie porownuj 7.1 do 5.1 bo jak dla mnie to duza przepasc. Natomiast Atmos moze mniej wnosi niz 7.1 ale tez jest ciekawym systemem. W atmosie to nie tylko efekty helikoptery, pioruny itp (choc te robia najwieksze wrazenie) ale waznym jest klimat i muzyka w filmach, ktora dostaje glebi.

 

Jak beda kazac pruc podlogi pod dodatkowe glosniki to bede prul.

 

Zreszta jak ktos nigdy nie slyszal, to po co sie wypowiada.

Janunio nie porownuj 7.1 do 5.1 bo jak dla mnie to duza przepasc. Natomiast Atmos moze mniej wnosi niz 7.1 ale tez jest ciekawym systemem. W atmosie to nie tylko efekty helikoptery, pioruny itp (choc te robia najwieksze wrazenie) ale waznym jest klimat i muzyka w filmach, ktora dostaje glebi.

 

Jak beda kazac pruc podlogi pod dodatkowe glosniki to bede prul.

 

Zreszta jak ktos nigdy nie slyszal, to po co sie wypowiada.

Dokładnie, u siebie od 2 lat mam Dolby Atmos i nie wyobrażam sobie zobaczyć nie których filmów w podstawowym 5.1.

Jako wieloletni użytkownik 5.1 mogę śmiało powiedzieć, że dźwięk wzbogacony o odgłosy z sufitu dostarcza nam niesamowitych efektów, które tworzą nowa płaszczyznę dźwięku której nie da się utworzyć na 5.1

 

Mam idealnie skonfigurowane odległości i rozmieszczenie poszczególnych kolumn pod 5.1 oraz dolby atmos z 4 głośnikami nad głową wiec wiem jak było wcześniej i jak jest teraz.

Powtarzam tylko, jeśli się na niego skusimy to rozmieścić głośniki wg.zalecen dolby atmos, nie idziemy na skróty tylko rozmieszczamy głośniki tak jak jest w zaleceniach. W przypadku kiedy idziemy na łatwiznę i z braku możliwości instalacji głośników sufitowych w miejscach zalecanych instalujemy gdzie nam wygodniej to nie otrzymamy zamierzonego efektu. Wtedy Odradzam atmosa lepiej pozostać przy 5.1/7.1.

Przetestowałem rozmieszczenie kolumn sufitowych w różnych miejscach i odległościach względem punktu odsluchu i wg.mnie oraz kilku kolegów którzy mają atmos trzeba się trzymać zaleceń dolby.

  • 2 tygodnie później...

Po przemyśleniu jednak wybrałem Marantz av7702 mkII żeby rozbudować kino swoje i mieć Dolby Atmos.

Marantz kupiony a teraz pytanie jakie głośniki sufitowe do dolby atmos polecacie są jakieś spycjalnie dedykowane ?

Bipo a ty jakie głośniki sufitowe używasz, oraz w jakiej konfiguracji masz Dolby Atmos u siebie ?

Bipo i ja mamy Heco music style 200f na suficie. Po raz aby bylo do setu Heco. A drugie nie chcielismy sufitu dziurawic.

 

Bipo to swietnie rozwiazal, musisz poszukac jego tematy jezeli interesuje cie takie rozwiazanie. Ma porobione instrukcje co i jak. Ja mam dedykowana salke wiec mam przymocowane je na "zywca" :)

Zastanawiam się czy może nie użyć takich głośników do Atmos, - Monitor Audio Soundframe SF3 na sufit.

SF-gallery-SF3OW2.jpg?mtime=20140917115700

Pytanie jak by się zgrały z Dali, nie zbyt chciał bym rozwalać sufit, a nie za bardzo umiem zrobić obudowę do głośników sufitowych żeby takie użyć.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.