Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie Kimbera mogę się wypowiedzieć bardziej wiążąco. Używałem przed dłuższy czas KS 3038, ale obecnie wróciłem do niższego modelu KS 3035. Między nimi nie ma przepaści jakościowej. 3038 jako w całości srebrny gra bardziej detalicznie z jeszcze dokładniejszym rysunkiem szczegółów, konturów. No i buduje większą przestrzeń, zwłaszcza w aspekcie głębi. Przy czym masz przez to wrażenie większego oddalenia od muzyków, jakby mniejszej obecności w tym co się dzieje. No i jak dla mnie trochę zbyt punktowo rysuje wokale. Poza tym jest jaśniejszy od KS 3035, a w moim systemie zależało mi na jego przyciemnieniu. Z podobnych powodów zrezygnowałem z XLR KS 1136 na rzecz 1130, bo gra po prostu ciemniej i wyraźnie cieplej.

 

A widzę, że bardzo starannie przeanalizowałeś i przesłuchałeś różne zestawienia. Mało jest na forum tak rzetelnych wypowiedzi, zwłaszcza dotyczących okablowania. Potwierdzam to co piszesz o AN czy Kondo, u mnie się też te kable nie sprawdziły, znacznie bardziej cenię Kimbera. No i oczywiście, im więcej osobnych sekcji (nisko, średnio, wysoko) tym lepiej. W HGP Lyrach miałem tri-wiring, realizowany za pomocą MIT MH 850:-) A obecnie mam taki układ: na średnicy i wysokich KS 3035, a na basie Heavens Gate Ultra Silence bi-wire, ale puszczony jako full-range. I dwie żyły zdecydowanie lepiej ciągną bas niż jedna, sprawdziłem empirycznie w obecności kolegów MadOnion22 oraz MasterOfDeath6.

 

W takim razie nie omieszkam sprawdzić Kimberów :-)

 

Czy nawet Heavens Gate Ultra Silence bi-wire jako full-range na basie.

 

Ciekawy jestem, jak mają się Neotechy NS-2000 (i wszystkie ich nowsze referencyjne modele) do odsłuchiwanych przez Ciebie Kimberów?

 

Muzyka gra :-), więc na luzie przy okazji sprawdzę kilka pentod Sylvanii do przedwzmacniacza, aby stworzyć full-set na Sylvaniach :-) ...gdyż przeczuwam, że w firmowym zestawieniu może to zagrać najlepiej.

 

Obecnie grają :

1x Sylvania 5Y3G

2x Telefunken 6AU6WA (EF94)

2x Sylvania 6F8G

 

Sygnałowe kondensatory na obu wyjściach:

 

Bas – AV 1.72 KP .27/5 850V- U3

Średnie z wysokimi – AV 1.72 KP .27/5 850V- U3

 

Na jednej sztuce dźwięk precyzyjniejszy z lepszym konturem detali. Jak dam po dwie to trochę gęściejszy i wolniejszy.

 

W międzyczasie były Mundorfy S/G/O, ale całościowo jakieś za wolne, za bułowate w niższym zakresie, choć górny kraniec miały ładnie wyciągnięty. Bardzo dobrze grają w zwrotnicach.

 

Do przedwzmacniacza to musi być coś w stylu AV KP, wtedy będzie grało! Sprawdzę topowe Jantzeny Silver Gold Z-cap – to może być to.

 

Olejaków zdechlaków nie chcę, no chyba że Duelundy CAST-PIO-Ag

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Czy nawet Heavens Gate Ultra Silence bi-wire jako full-range na basie.

 

 

Tak, obie żyły HG są podłączone do sekcji niskotonowej. To nie jest jakiś megawybitny przewód, ale do basu nadaje się idealnie. Jest taki pulsujący, rzekłbym transowy, oczywiście szybki. Z przewagą wyższego, rytmicznego podzakresu. Ale nie mulący, czego nie znoszę.

 

Ciekawy jestem, jak mają się Neotechy NS-2000 (i wszystkie ich nowsze referencyjne modele) do odsłuchiwanych przez Ciebie Kimberów?

 

Nie słuchałem, więc mądrzyć się nie będę, ale nie podejrzewam, żeby Neotechy stanowiły dla Selektów jakąkolwiek konkurencję. W USA Ray Kimber uchodzi za wybitnego eksperta od przewodów, a kable Kimbera to absolutny top, porównywalny z Nordostem, MIT czy Transparentem. Również w zachodniej Europie, zwłaszcza w GB i DE te kable są bardzo poszukiwane i rzadko występujące na wtórnym rynku, w konsekwencji osiągają wysokie ceny. A w Polsce nie mają dobrej prasy. Już kiedyś w innym wątku o tym pisałem, więc nie będę przynudzał.

Edytowane przez tomkly

A ja wiele razy słyszałem opinie że Kimber nie potrafi robić topowych kabli, że te tanie serie są ok ale juź te ich wypasy to nic specjalnego jak na ceny które mają.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

A ja wiele razy słyszałem opinie że Kimber nie potrafi robić topowych kabli, że te tanie serie są ok ale juź te ich wypasy to nic specjalnego jak na ceny które mają

 

Pożyczę Ci KS 3035 do posłuchania:-) Mogę się zgodzić z jednym, to są kable lepsze do lampy niż tranzystora. Zwróć uwagę na geometrię splotów w serii Select. To jest wszystko przemyślane, przeliczone i dobrze wykonane. A ceny Kimbera na tle MIT, Transparent czy Tara Labs są i tak rozsądne. Pomijam egzotykę typu Kharma, bo i takową zdarzyło mi się odsłuchiwać:-)

Edytowane przez tomkly
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Well.....certainly....yes...

 

Dziękuję za zrozumienie i wybawienie z niezręcznej sytuacji:-)

 

Tu masz link do króciutkiego opisu czwartego od góry modelu:

http://www.audiostereo.pl/kharma_supreme-reference_kable-glosnikowe-780-4922-12.html

 

Opis króciutki bo i pisać specjalnie nie było o czym. Enigma oczywiście lepsza, ale nie w stopniu który uzasadniałby wzrost ceny. Jeśli chcesz odpowiedź na pytanie Kharma czy Siltech, to z tej dwójki jednoznacznie Siltech.

Tomkly, poczytałem sobie Twe opisy/opinie, wpisując w wyszukiwarkę google: audiostereo.pl - Autor: tomkly

 

Powiem, że było co czytać, rzeczowo fachowo opisane poszczególne aspekty brzmienia bez owijania w bawełnę. Jedne z najlepiej napisanych opinii, choć wszystkich przez google nie wyszukało.

 

Znalazłem tam między innymi te opinie :

 

Kimber Select KS 3035

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Heavens Gates Ultra Silence

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

MIT Oracle 1.3

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Musi przednio u Ciebie grać na tym Tri-wiringu :-)

 

Widziałbym u Ciebie referencyjne Everesty DD67000 z 2-ma kompletami referencyjnych monosów Mark Levinson No.53 w Bi-ampingu. Dalej referencyjny przedwzmacniacz Audio Research 40th Anniversary Edition – pod warunkiem, że jest lepszy od referencyjnego Marka Levinsona No.52 40th Anniversary Edition. I do tego kompletu jakieś konkretne źródło?

 

Jak wypada ML No.512 CD/SACD Player przy Audio Research CD8 / CD9?

 

JBL'e również bardzo lubią się z topowymi wzmacniaczami Halcro, McIntosh.

Z Goldmundem jak i z Solution też by grały.

Może Constellation Audio Hercules?

 

A jak mają się stare kultowe monobloki Mark Levinson No.33 do obecnych No.53? – bo ja nie wierzę, że starsze mogą być lepsze :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Widziałbym u Ciebie referencyjne Everesty DD67000 z 2-ma kompletami referencyjnych monosów Mark Levinson No.53 w Bi-ampingu. Dalej referencyjny przedwzmacniacz Audio Research 40th Anniversary Edition – pod warunkiem, że jest lepszy od referencyjnego Marka Levinsona No.52 40th Anniversary Edition. I do tego kompletu jakieś konkretne źródło?

 

Jak wypada ML No.512 CD/SACD Player przy Audio Research CD8 / CD9?

 

Trafiłeś w sedno. Nie ukrywam, że Everesty są moimi ulubionymi kolumnami, w ogóle ja uwielbiam sposób gry JBL. Monobloki No 53 uważam osobiście za lepsze niż ich odpowiedniki u Spectrala oraz Krella, choć na ich macierzystym rynku najwyżej cenią Spectrala. Jak chodzi o pre, to znów do rocka wskazałeś najlepsze, ja oczywiście z racjonalnych powodów pozostaję przy swoim Ref. 3. Moim zdaniem, w takim systemie musi być jedno ogniwo lampowe, więc jakbym się miał czegoś pozbyć z systemu ML to w pierwszej kolejności pre. Jak chodzi o porównanie ML 512 z ARC Ref. 8 to jest najtrudniejsze pytanie:-) 512 jest odtwarzaczem wybitnym. Dynamika, szybkość, stereofonia, rozdzielczość są absolutnym wzorem w klasie zintegrowanych CD, a może nie tylko. Problem pojawia się przy ocenie barwy, której z założenia ML nie posiada, jest przezroczysty jak źródlana woda. Więc jest często odbierany jako chłodny czy beznamiętny. CD 8 jest z kolei ciepłym odtwarzaczem, z zaokrągleniami zarówno na końcach pasma, jak i w rysunku. Normalnie słuchając CD 8 tego nie słychać, ale w bezpośrednim porównaniu z ML 512 już tak. Jakieś 2-3 lata temu mieliśmy takie spotkanie w Hi-Fi Bielsko z p. Andrzejem Zawadą i p. Zdzisławem Hrynkiewiczem-Strussem. To było przy okazji wejścia na rynek Struss R500. Obaj panowie mając do wyboru prezentację ESY Credo III + R500 wybrali źródło CD 8. Ale może dlatego, że R500 jest z definicji przezroczysta i dobrze jej robi docieplenie. Z lampową końcówką mogło by być dokładnie na odwrót. W każdym razie ja używam do dziś CD 8.

 

Musi przednio u Ciebie grać na tym Tri-wiringu :-)

 

Tri-wiring miałem kiedyś dawno temu na kolumnach HGP. Kablem MIT MH 850.

 

A jak mają się stare kultowe monobloki Mark Levinson No.33 do obecnych No.53? – bo ja nie wierzę, że starsze mogą być lepsze :-)

 

Nie podejmuję się oceniać, to wymagałoby rzetelnego przesłuchania w tym samym systemie przez kilka dni. Może MarkN miał okazję słuchać tam za oceanem? U nich jest łatwiej o takie odsłuchy porównawcze. U nas ML53 przyjechały na AS 2012 prosto z USA. Sebastian z chłopakami wygrzewali je przez całą noc z piątku na sobotę, żeby cokolwiek pograły, bo były zupełnie świeże. A i tak zagrały świetnie.

 

edne z najlepiej napisanych opinii, choć wszystkich przez google nie wyszukało.

 

Dzięki:-) Ale te które podałeś są bardzo skrótowe, takie pigułki. Szerzej opisywałem preampy czy końcowki mocy, tu jest trochę więcej szczegółów.

Edytowane przez tomkly

Fajnie, że pojawił się na forum człowek, który lubi i zna Marka Levinsona. Jestem z tą marką od 199... no nie wiem, może od 1998? Może od 1997... a może do lasu? Nie jest to istotne... Ważne że jesteście i od razu chciałbym zapytać, na czym altonie11, opierasz swoje przypuszczenia, że nowe monosy No.53 Marka Lexingtona są lepsze od ML No.33 i dlaczego nie wierzysz?

Uważam, że nie ma potrzeby wchodzenia w najnowsze monosy... bo stare są lepsze '-)... i cięższe! Tak samo lepszy jest No.32 - pierwszy i od razu najcięższy, referencyjny preamp firmy, bardzo dobry... świetnie wykonany i super brzmiący... i uważam, że słusznie doceniony w świecie hi-end. Set No.33 (240V) i No.32... z... Evidence Master, to też niezła zadymka... Jak są możliwości czy też opcje, to nigdy nie rozstałbym się z referencyjnym lampowym preampem, ale też nigdy nie rozstałbym się z referencyjnym ss. Uważam, że preampy to serce dżwięku i bardzo je cenię w systemach... nadają kształtu dżwiękowi, uplastyczniają...tworzą atmosferę i przestrzeń ... są niezbędne w mojej wyobrażni hi-endu. Przy zestawie monosów 33 idealnie słychać jak każdy z nich wprowadza zawodowe zmiany... można je skojarzyć, jako finalny mastering dżwięku w hi-end audio, mniej więcej tak to chyba widzę. Najlepiej mieć dwa pre w systemie, albo trzy... a najlepiej cztery! Strategia dżwięku szeroka i pojemna... otwarta na każdy rodzaj muzyki.

Parker's Mood

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Najlepiej mieć dwa pre w systemie, albo trzy... a najlepiej cztery!

 

Pełna, 100% zgoda. Dla przyjemności odsłuchu coś jak BAT, VTL czy LAMM. Do rzetelnej pracy w studio ML.

MarkN, wprowadzili referencyjne No.53, aby były gorsze od kultowych No.33 … hmmm ;-/

 

Aby jednoznacznie stwierdzić, które są lepsze i pod jakim względem, to trzeba byłoby zrobić tak jak pisze Tomkly... Czyli przez kilka dni rzetelnie przesłuchiwać je w tym samym systemie.

 

Nie słyszałem ich w jednym systemie, ale wybrałbym te, które mają dobitą śrubę na maxa pod względem neutralności/realizmu, szybkości, rytmu, rozdzielczości, precyzji, rozciągniętego pasma z bardzo wyraźnym detalem (bez najdrobniejszych zaokrągleń) i ze znakomitą stereofonią.

 

Lubię słyszeć całą prawdę, bo im większa neutralność tym lepiej grają dobre i bdb realizacje :-))

 

Słabe realizacje, mają grać tak jak faktycznie zostały zrealizowane. Systemy z podgrzaną niższą średnicą mogą być bardziej litościwe dla nich, ale to nudne granie (na krótką metę) i skompresowane.

 

Dla mnie każdy detal i rozdzielczość jak na wagę złota :-) … kontrola, rytm, dynamika, równowaga tonalna, otwartość sceny, itd., itp. :-)

 

Budowa ML No.33 robi wrażenie, z takim zasilaniem można góry (K2 & Everest) przenosić :-)

Na jeden monofoniczny wzmacniacz przypadają 2 ogromne toroidalne transformatory (każdy o mocy 2.45kVA) i 12 kondensatorów (każdy o pojemności 39000uF) – czy to nie przypadkiem Nippon Chemi-Con 36DA?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nippon'y znam jako kondensatory szybkie, równe, z bdb sceną/stereofonią, rytmem i naturalną barwą.

 

To chyba Twój ulubiony Set-Up :-)

 

''I attach herewith some pictures of my playroom. My h-fi combo consists of mainly Mark Levinson gears:

pre-amp: No. 32

power-amps: No.33H mono block 150w (for HP), No.33 mono block 300w (for LP)

CD-player: No. 31.5

DAC: No. 30.6

speaker: JBL DD66000

electronic crossover: FM Acoustics FM236

 

So, I missed my DX-1 and I just so happened to pickup the second last brand new DX-1 in existence from Greg. I am eternally grateful to you GT. :-)'' … #119:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tak sądzę, po Twoim wpisie z audiostereo :

 

''Jak dla mnie, topowymi i jak do tej pory najlepszymi zestawami jakie znam, to referencyjne monosy No.33, referencyjny preamp No.32, ref. transport No.31.5, ref. procesor No.30.6... ale w pewnych aspektach i tak to jest pikuś w porównaniu do zestawu o wiele tańszego, opartego na monosach CJ Premier 12 z preampem Premier 16LS. Jak ktoś szuka faktycznie barwy i kolorów, to CJ jest właśnie tym, o czym mówi ich firmowe motto: It just sounds right!

 

Budowa starych monosów No.33 jak i zresztą całej referencyjnej linii firmy, zawsze była dla mnie wzorem... porządnej inżynieryjnej konstrukcji, bez owijania w bawełnę... i o zupełnie neutralnym brzmieniu.''

 

Inny wpis z audiostereo, tym razem Mirka Potempskiego :

 

''Stary Levinson ma coś takiego jak niektóre modele Metronome, Jadis. Trudno to wytłumaczyć pisząc ale po wielu latach poszukiwań i doświadczeń jest tam to coś bliższe, realniejsze, to coś co się czuje inaczej. Człowiek jest zaspokojony w zupełności, nie przychodzi do głowy jakakolwiek zmiana. jest dobrze i to cieszy.

 

Osobiście uważam, że komplet Levinson'a 31.5 i DAC 30.6 jest jedną z tych rzeczy naj....naj jakie zrobił Świat. Nie przegra z żadnym dCS'em, możemy zawsze zrobić ślepą konfrontację. Obroni się zawsze bo poziom jest poza wszelką oceną. dCS jest urządzeniem trochę innym ale nie lepszym, po prostu stojącym obok. Wielu uważa, że bas z dCS'a to wzór, pewnie tak ale do momentu kiedy człowiek nie pozna Levinson'a.''

post-28079-0-26782900-1389277448_thumb.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Czym okablowane są stare JBLe L100, to jest posrebrzana miedź??

Za nic w świecie nie da się tego lutować...

 

Oto właśnie masz stare okablowanie, o którym pisałem.

 

Koszmarnie ciężkie do lutowania! Trzeba uważać, aby wiązka bardzo sztywnych drobnych drucików podczas lutowania nie przepaliła się.

 

Druciki są miedziane i chyba ocynowane?

 

Stosowane we wszystkich starych JBL'ach do wewnętrznego okablowania. Także w driverach, aby była synergia!

 

Nie są to przewody do lutowania, tylko pod wszelkie złącza/zaciski :-) ...ale na upartego da się zlutować, choć będzie niepewnie.

 

Grają bardzo rozdzielczo! Wstaw do 2441, a będzie problem z ich wygryzieniem z tego wewnętrznego okablowania!

 

Dałbym je (a przynajmniej sprawdził) również na wysokich, ale po prostu więcej ich nie mam, a krótsze odcinki do połączeń w zwrotnicach.

 

Wiesz jak jest ze starymi oryginalnymi cewkami EI :-) … żadne inne do nich się nie zbliżają! To jest śmiech jak żałośnie przy nich grają cewki taśmowe, powietrzne i toroidalne z Polinku.

 

Do oryginalnych, nie mają startu, bo tak dostają na precyzji, rozdzielczości, neutralności – w całym paśmie robią z ich deklasację, gdzie nie podłączysz tam miazga! Lepszych cewek do tej pory nie słyszałem.

 

One także mają pokryte miedziane przewodniki tak jak i te druciki.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

100% racja Alton, to te druty!

Bardzo delikatne, próbowałem lekko zagiąć końcówki żeby łatwiej było lutować i od razu pękły. To jakby miedź pokryta srebrem bo cyna by chyba tak szybko nie pękała i nie byłaby taka krucha.

Sam środek to na pewno miedź bo przetarciu ich nożykiem robią sie pomarańczowe.

 

Wydaje mi się że w 4343 jest ten sam drut.

Edytowane przez Marek.S

Japoński ranking (BestBuy) kolumn od 1 mln jenów w górę!

 

W kolejności od lewej strony: miejsce w rankingu, marka/model kolumn, cena i ogólna punktacja/nota na którą składa się 7 aspektów: Asakura, Fala, Ohara, Takatsu, Fujiwara,Yamamoto, Wada. – może ktoś rozumie ;-)

Tu na 1-punkt trzeba mocno zasłużyć, bo inaczej pozostanie puste pole :-)

☆ - 3 pkt.

◎ - 2 pkt.

○ - 1 pkt.

HIVI BestBuy 2013 Winter :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1. Piega Coax 120.2 ¥4,200,000 16 ☆ ◎ ☆ ◎ ◎ ◎ ◎

2. Linn AKUBARIK ¥2,520,000 13 ○ ○ ○ ◎ ☆ ◎ ☆

3. JBL Project EVEREST DD67000 ¥6,300,000 9 ○ ◎ ○ ☆ ○ ○

4. Focal SCALA UTOPIA V2 ¥4,410,000 8 ○ ◎ ○ ○ ◎ ○

5. Sonus Faber Olympica III ¥1,848,000 7 ○ ○ ○ ◎ ◎

6. Elac FS 507 VX-JET ¥1,260,000 5 ○ ◎ ○ ○

6. KEF Blade ¥3,150,000 5 ○ ○ ○ ○ ○

6. JBL Project K2 S9900 ¥3,885,000 5 ○ ○ ☆

9. Quad ESL 2912 ¥2,415,000 4 ◎ ○ ○

9. Focal GRANDE UTOPIA EM ¥23,100,000 4 ☆ ○

11. Elac FS 509 VX-JET ¥1,890,000 3 ◎ ○

12. Sonus Faber Olympica II ¥1,407,000 2 ◎

12. Fostex G2000a ¥1,428,000 2 ◎

12. ME Geithain ME 160 ¥1,995,000 2 ◎

12. B&W 802 Diamond ¥2,100,000 2 ◎

12. TAD-R1MK2 ¥7,350,000 2 ◎

17. Franco Serblin Accordo ¥1,260,000 1 ○

17. Sony SS-AR2 ¥1,260,000 1 ○

17. ME Geithain ME 150 ¥1,470,000 1 ○

17. Tannoy Kensington GR ¥1,764,000 1 ○

17. Piega Coax 90.2 ¥2,100,000 1 ○

17. Westlake Audio BBSM-15 ¥? 1 ○

 

A tak wyglądał HIVI BestBuy 2013 Summer :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko najlepsi utrzymują się, reszta prędzej czy później spada lub wypada. Latem Piega Coax 90.2 na drugim miejscu z 12-stoma punktami, a zimą z jednym gryzie dno, to jaki to BestBuy :-)

Co inni to nawet się nie załapali, bo do zimy zdążyli wypaść z listy :

Piega Coax 30.2

Focal Maestro Utopia

Adam-Audio Column Mk3

Albedo HL3.4

Tannoy DC10A

Dali Epicon 6

Vivid Audio Giya G3

B&W 800 Diamond

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

ADAMy to fajne kolumny,

Słabo, DD67000 na 3cim miejscu - czyżby przechodziła im powoli moda na JBL i horny?

 

 

Muszę przyznać że wymiana terminali w 4343 daje dużą poprawę średnich i wysokich tonów ale niestety teraz jeszcze dosadniej słychać szorstokść ze standardowych zwrotnic 3143.

 

Altonie, czy orientujesz się może jaki rozmiar mają śruby mocujące przedni panel w 4343 i woofery? Brakuje mi kilku :-(

Zamontowałem 2441 + H91 w jednej kolumnie i sam nie wiem....2441 jest jakby cichszy, spokojniejszy niż 2421B na H93.

 

Co to za membrany?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DC R7.8, drugi egzemplarz 7.7.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S

Marek jakie szorstkości, … czy na pewno?

Starym kondom brakuje selektywności, precyzji, to one nie mogą grać szorstko. Może z rezów jej deko słychać i tyle.

 

Zrobisz nowe zwrotnice i będzie dużo większa poprawa niż po wymianie terminali :-)

 

Oryginalne przewody (o których wyżej rozmawialiśmy) grają na średnicy bardzo rozdzielczo i nic nie dogrzewają, nie pogrubiają, przy tym mają znakomita kontrolę średnicy, selektywność i neutralność.

 

Jak szukasz więcej ''ciała'' okrągłości :-), to możesz na średnice wstawić MIT'y do wewnętrznego okablowania, a nawet wymienić krótkie odcinki w 2441 – zmiana ogromna, na inne brzmienie, czy na lepsze, sam się przekonasz. Najlepiej podłącz bezpośrednio do diaphragms.

 

Choć MIT'y mogą bardziej przydać się przy 2421B niż do 2441 – o ile 2421B będzie grał w niższym zakresie.

 

Tak jak pisałem wcześniej, że po wymianie na 2441 ''będziesz miał pełniejsze i bardziej przestrzenne brzmienie'', a z 2421B otwartość detali. Na niższej średnicy 2421B nie ma szans z 2441, który już na samych wokalach będzie robił miazgę.

 

Do 2441 oryginalne przewody JBL'a podłączone bezpośrednio do diaphragms i w zwrotnicy topowe Mundorfy Silver Gold Oil – tu nie ma taryfy ulgowej jak chcesz mieć git! :-)

Wszystko sprawdzone!

Z typowych PIO tylko i wyłącznie najlepsze srebrne olejaki – jakbyś już chciał.

 

Tytanowe membrany to z Twoich 2441?

 

Śruby do wooferów pewnie są z calowym gwintem – wykręć jedną i zobacz dokładny rozmiar.

Masz u Kenricka :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

No coś Ty Marek oszalał ;-) W Azji/Japonii nigdy nie przejdzie moda na JBL'e, bo oni uwielbiają to brzmienie. Jak, jakich kolumn, ale właśnie JBL'i tam jest najwięcej.

Na samym ''Tokio International Audio Show'' gdyby tylko mogli, to co w drugim pomieszczeniu prezentowaliby JBL'e.

Ale i tak co roku jest ich najwięcej. Zajmują kilka pomieszczeń samymi Everestami – różnymi modelami, w jednym podłączą z Levinsonami, w innym z Luxmanami, a jeszcze gdzie indziej z Accuphase.

Gdzie Everesty grają, tam pomieszczenia kipią od tłumów :-), i to konkretne metraże, bo do małych ich nie wstawiają.

W Japonii na punkcie Everestów :-) mają...

 

Co nie oznacza, że innych nie lubią, bo lubią wiele różnych kolumn z całego świata, gdyż są otwarci na nowości.

Vintage też doceniają/szanują, co widać np. u Kenrick'a :-)

 

Chciałbyś taki BestBuy w miejsce 4343 ? ;-)

 

Piega Coax 120.2 Test FIDELITY Nr. 8 4/2013 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A może ten, co ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Szlak by to jak to tytany......jesteś pewien? Patrzyłem na zdjęcia cewek z 2441 i wyglądają jak moje.

 

Szorskość tak całkiem to nie jest ale coś w stylu mocnegu konturu dookoła wokali i instrumentów.

 

Dzisiaj postaram się zamontować drugi driver, strasznie długo z tym schodzi bo jednak trzeba zeszliwować część obudowy dla midwoofera.

Edytowane przez Marek.S

Nie wiem czy było, ale bardzo polecam ten wywiad z Davidem Smithem. Konstruktorem m.in. legendarnych JBL 4430 na biradialach oraz Line Array's dla McIntosha i Snell'a. Jest tam kilka zaskakujących wniosków. Lektura obowiązkowa nie tylko dla tubowiczów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem pewny, że tam są tytany, bo aluminiowe mają jaśniejszy odcień:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W podstawie obręczy D16R2441 znajduje się 8 aluminiowych podkładek, na których opiera się diaphragm:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na stronie ''speakerrepair'' D16R2441 sprzedają po $338.00/szt., a na ''fullcompass'' po $236.60/szt.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Marek, może na średnicę wstawimy sobie 4'' berylowe membrany – co Ty na to? :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Albo zostaniemy przy tytanach – tak jak ALE Acoustic :-)

 

To jak jest z tymi membranami D16R2441 w driverach 2441 – wiem, że oryginalnie montowali aluminiowe.

 

Były w produkcji 4'' tytanowe membrany do 2440/2441.

Tak patrzę na jedną i widzę numer ''61435'' z datą: FEB 17 1988, a z góry chyba numer seryjny 021700.

Na drugiej nieużywanej membranie jest ten sam numer ''61435'' i jakby data: 11 82 80 – tylko skąd ta ósemka. Poza tym żadnych numerów.

 

Obie z zawieszeniem typu diamond surround, z tym, że ten nowszy diaphragm owe zawieszenie ma pod kątem w kierunku membrany, tak że cewka w szczelinie powietrznej będzie wyżej osadzona. W drugim diaphragm zawieszenie na równo, więc voice-coil zejdzie niżej.

 

Co oznacza ''SP'' widniejące na obu diaphragms?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

No tak, tylko czy tytan się utlenia? Bo te są dość utlenione od spodu... Po stuknięciu lekko w membranę słychać typowy brzęk alu.

Szukałem pod D16R2441 i właśnie wyglądają jak moje, fakt są już mocno zmęczone ale szkoda mi kupować nowe alu za $300 sztuka.

Ew. wymiana to tylko na Be4016 ale nie w tych driverach, wolałbym coś w lepszym stanie bo te były używane na zewnątrz.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-51011-0-74800000-1389630671_thumb.jpgpost-51011-0-04730800-1389630694_thumb.jpg

post-51011-0-34892000-1389630775_thumb.jpg

post-51011-0-22671400-1389630798_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.