Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

IDDW (Isolatedly Driven Double Woofers) JBL Project Everest DD65000

 

Świetna amplifikacja w trybie aktywnym, gdzie każdy z obu woofer'ów jest zasilany osobnym wzmacniaczem! Łącznie obie kolumny zasila 6 monobloków Levinsona!

Pasmo średnio-wysokotonowe pasywno-aktywne – gdyż w trybie Bi-Amp aktywna zwrotnica musi tworzyć filtr górnoprzepustowy na 750Hz dla DD65000.

 

Wcześniej Panowie musieli wyprowadzić (przez otwory Bass-reflex) przewody podłączone bezpośrednio do każdego z woofer'ów, chcąc zastosować IDDW.

 

Greg Timbers kiedyś podłączał tak w Tri-amping'u starszego Everesta DD66000, uzyskując spektakularne rezultaty!

 

Panowie z Japonii posiadając taką elektrownię, mogą czynić cuda.

 

Mark Levinson No.33L

Mark Levinson No.33HL

Mark Levinson No.326s

Mark Levinson LNC-2L Active Electronic Crossover

Pass Labs XVR-1 Electronic Crossover

Accuphase DF-55 Digital Frequency Dividing Network

Cello, Goldmund, Viola, Linn, dCS – czego tam nie ma.

Jeszcze jakieś wzmacniacze stoją nad Violą po lewej stronie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-18633600-1382795543_thumb.jpg

post-28079-0-61678000-1382795610_thumb.jpg

post-28079-0-29694300-1382795631_thumb.jpg

post-28079-0-36472800-1382795642_thumb.jpg

post-28079-0-19002500-1382795669_thumb.jpg

post-28079-0-61176400-1382795672_thumb.jpg

post-28079-0-84920100-1382795689_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

kogoś poprostu poyebało z tymi monosami. to tak jakby pukać jedna laskę szescioma hooyami. nie wiem jak wy ale domyslam się ze wielu z was dało by sie przelcieć za to co stoi tam na półkach i nie chodzi o Mark Levinsony ale o Cello..... ci Japończycy to są poprostu mega pojechani - jak mozna wógole mysleć o takim zestawieniu? miazga......

Akurat właśnie Japończycy mają takie powiedzenie że "mniej znaczy więcej" albo "mniej znaczy lepiej".

Edytowane przez sly30

no właśnie:) 6 końcówek mocy na kanał do kolumn co mają 4 drogi? może czegoś nie kumam, nie muszę. dla was to też przegięcie:):)

Generalnie, Japończycy posiadają chyba jakiś kompleks i genetycznie już chyba zafundowaną chorobę popromienną, więc nie ma się co dziwić.

Parker's Mood

Generalnie, Japończycy posiadają chyba jakiś kompleks i genetycznie już chyba zafundowaną chorobę popromienną, więc nie ma się co dziwić.

To prawda, czasami mam wrażenie że to więksi megalomani od amerykańców.

 

Po kiego grzyba tak drogie wzmacniacze do pojedyńczego woofera? No ale popis przed znajomymi musi być :-)

U nas w Polsce też coś tam podłączają, widać m.in. wzmacniacze McIntosh'a, Levinson'a.

 

Ale najfajniejsze jest foto ekipy Audio Stylu przy Everest'ach DD66000 :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-12142700-1382827193_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

U nas w Polsce też coś tam podłączają, widać m.in. wzmacniacze McIntosh'a, Levinson'a.

 

Ale najfajniejsze jest foto ekipy Audio Stylu przy Everest'ach DD66000 :-)

 

 

Taak jeden z pracowników wprowadza jakieś wibracje i go na granicie wyciszają ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jak nie w Japonii no to w Stanach Zjednoczonych :-) Tri-amping'i z Everest'ami, choć tym razem elektronika dużo skromniejsza (niż u Japończyków).

Tam było 6 monofonicznych wzmacniaczy Mark Levinson No.33L

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tutaj mamy wzmacniacze Bryston'a :

4x Mono Power Amplifier Bryston 7B-SST2 – dla każdego woofera osobny wzmacniacz.

1x Stereo Power Amplifier Bryston 4B-SST2 – dla całego pasma średnio-wysokotonowego.

2x Pass Labs XVR-1 Electronic Crossover

Pass Laboratories XP-30 Three Chassis Reference Line Preamplifier

Marantz SA-11S3 SACD/CD Player

JBL Project Everest DD66000

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oczywiście i w tym przypadku do Tri-amping'u przewody zostały wyprowadzone (od każdego z woofer'ów) przez aluminiowe porty Bass-Reflex, zintegrowanych z dwiema parami terminali.

 

Ciekawe i jak najbardziej oczywiste jest to co gość napisał odnośnie zmian, że Tri-Amp był prawdziwym objawieniem, przenosząc DD66000 na inny poziom wnoszący rewelacyjne zmiany z 600W(LF1)+600W(LF2)+300W(HF/UHF) w Tri-amping'u: jeszcze lepsza szerokość i głębokość sceny, kontrola basu, detaliczność, separacja, oddzielanie instrumentów, etc.

''Dodając, że to jest trochę jak z VHS (Full-range), na DVD (Bi-Amp), i teraz w Blu-Ray (Tri-Amp)''.

 

Hehe a o Quad-amping'u zapomniał ;-) Przecież jak osobno zasilane woofer'y (LF1/LF2) grają jeszcze lepiej, to tak samo można zrobić z obydwoma driver'ami (HF i UHF) zasilając je osobnymi piecami, i wtedy to będzie total-hardcor :-)

 

Ustawiając na przednim panelu zworki w pozycji ''Normal'' możemy oczywiście podłączyć jeden wzmacniacz, po wyjęciu zworek/przewodów na tylnym terminalu głośnikowym można podłączyć 2-pary przewodów głośnikowych, czyli Bi-wiring, a jak jest opcja Bi-wiring'u, to musi dać się podłączyć 2 wzmacniacze bez żadnych zwrotnic DSP. Potrzebne będą tylko zaawansowane przedwzmacniacze z możliwością podłączenie kilku wzmacniaczy, i może któryś ze wzmacniaczy z regulacją wzmocnienia.

 

Tak mam podłączone u siebie, tylko że do tego Bi-amping'u dochodzi kompletny Quad-wiring, tak że każdy głośnik/zwrotnica ma swój osobny przewód głośnikowy.

Nawet jakby było 8 monofonicznych wzmacniaczy, to i tak dla mnie dalej ma być 8 zwrotnic z 9V.

 

Przy ustawieniu zworek w pozycji ''Bi-Amp'' odpada główny punkty podziału, ustawiony na 700Hz dla nisko-średniotonowego (LF2) woofer'a i średnio-wysokotonowego (HF) driver'a. Skrajne głośniki pozostają bez zmian – LF1 gra z pełną mocą do 150Hz, a ultra-wysokotonowy (UHF) driver budzi się (i to w imponującym tempie 24dB/okt.) przy częstotliwości 20kHz.

 

No i do Bi-amping'u wystarczy jedna zwrotnica Pass Labs XVR-1 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-39596800-1383073343_thumb.jpg

post-28079-0-56449000-1383073421_thumb.jpg

post-28079-0-80337500-1383073559_thumb.jpg

post-28079-0-28570400-1383073651_thumb.jpg

post-28079-0-90125200-1383073717_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Również w USA. Tym razem 2-ie pary JBL Project Everest DD66000 jako 1-na para stereofoniczna.

Kolumny zostały ustawione w pionie na wzór układu D'Appolito – wygląda to tak jakby JBL przez cały czas miał na uwadze takowe rozwiązanie dla hardcorowców :-)... Takich, jak np. ten Pan, który uwielbia dynamikę i ekstremalnie niskie zniekształcenia JBL.

Wcześniej posiadał kolumny Acapella Triolon Excalibur, do których się przyzwyczaił i postanowił przejść na najwyższy poziom z JBL Everest.

 

Kolumny grają z 8-ma monofonicznymi końcówkami mocy Bryston 28B-SST2 – każda o mocy 1000-watt.

Najprawdopodobniej każda kolumna gra w trybie ''Bi-Amp Operation'' z aktywną zwrotnicą DSP.

Co daje 2-a wzmacniacze na jedną kolumnę, 4-ery na jedną stronę i 8-em na obie.

Głównym źródłem muzyki jest serwer, gdzie są zgrywane i katalogowane bogate kolekcje płyt winylowych. Serwer ma również zwykły asortyment red-book i Hi-Res digital files.

 

Więcej pod tym linkiem:

''I am the guy that installed that stack. We are using the upper Everest's as the woofer section of the WTMW array. So, we are "only" using 6 of the 28BSSt2. The crossover is active, and DSP is used to do the time delays and various eq's to get the speakers to act sound as one unit. I do the fine tuning using a number of acoustic recordings and just tune for flavor and texture to the clients taste.

 

Elizabeth, you are right, there is a massive sub panel around the corner with an industrial/lab grade toroid in it. The cable feeding everything is 4ga wire, with the 12 ga tapped off for the receptacles.

System is kept balanced throughout.

 

There is a wonderful effect with this stack of speakers; the use of the upper woofers with the bottom ones provides active cancellation of the room mode at 18 to 26 hz. So, one can go up and down in volume and the room doesn't load up. The upper woofer is shut off at 300 hz; its just for the bass and sound staging. The upper woofer also provides varying levels of cancellation of other room modes, which simplifies the eq solution (the simpler, the better).

 

With these amps, the Speaker stack does extremely fast attack and great decay on bass. The mid-range is very focused, with tons of layering and, of course, micro and macro dynamics. It's quite fun to play big band and other dynamic music. Blues recordings are just...shocking!.

 

Steve, the JBL spec on the bass is in open air; in a room you usually have to turn the 20 hz DOWN as with room gain you actually end up having too much.

 

There is a rug, with a heavy felt underneath, that is rolled up for this picture, that occupies the space in front of the listener.

 

The room is larger than it looks as it goes back quite a ways.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wzmacniacze, też przednie. Referencyjne Bryston'y 28B-SST2 razem z najlepszymi lampowymi monoblokami McIntosh'a MC2301 (KT88) zostały najlepszymi wzmacniaczami roku:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Można i z tego zestawu zrobić kozackie zestawienie :

McIntosh MC2301 – średnie i wysokie (HF/UHF)

Bryston 28B SST2 – basy (LF1/LF2)

post-28079-0-67294000-1383494286_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ech, człowiek już się kompletnie gubi....jak macie podłączone woofery w swoich 43xx? Czytałem na kilku anglojęzycznych forach że w 2231/2235 membrana ma ruszać się do wewnątrz??

 

Chyba trzeba będzie poszukać osób które projektowały 4343 bo to jakaś paranoja.

Edytowane przez Marek.S

Ech, człowiek już się kompletnie gubi....jak macie podłączone woofery w swoich 43xx? Czytałem na kilku anglojęzycznych forach że w 2231/2235 membrana ma ruszać się do wewnątrz??

 

Chyba trzeba będzie poszukać osób które projektowały 4343 bo to jakaś paranoja.

W starych JBL-ch serii Pro, oznaczenia terminali były "odwrotnie", tz. czerwony to -, a czarny to +.

Poszukaj na stronach JBL. Tam jest to opisane.

Szukam już od kilku miesięcy, wiem że normalnie JBL miał w tamtych latach "+" na czarnych zaciskach, problem polega na tym że nie wiem jak powinny być podłączone osobne głośniki w kolumnie.

W internecie jest schemat zwrotnic 3143 ale nie potrafię go odczytać :-(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S

Szukam już od kilku miesięcy, wiem że normalnie JBL miał w tamtych latach "+" na czarnych zaciskach, problem polega na tym że nie wiem jak powinny być podłączone osobne głośniki w kolumnie.

W internecie jest schemat zwrotnic 3143 ale nie potrafię go odczytać :-(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie bardzo wiem co nie możesz odczytać.

Ale JBL rekomenduje jako upgrade do 3143 zwrotnicę 3145 schemat poniżej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie jestem w stanie rozczytać konkretnego podłączenia każdego głośnika, innymi słowy taki schemat to dla mnie czarna magia.

Przewody wychodzące ze zwrotnicy wyglądają tak:

 

Woofer 2235H: zielony i zielono-czarny

Midwoofer 2121: biały i biało-czarny

Driver 2421B: żółty i zółto-czarny

Supertweeter 2405: czerwony i czarno-czerwony

 

I teraz pytanie jak je podłączyć żeby otrzymać plus na czerwonym zacisku z tyłu kolumny.

Tokyo International Audio Show 2013 (2-4 listopad) :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W pomieszczeniu G402 grały Everesty DD67000 & DD65000.

Japończycy znają się na rzeczy, więc nie żałowali na 2-ie pary kabli głośnikowych i odpowiednią elektronikę:

- Mark Levinson No.53 Reference Monaural Power Amplifier

- 2x Mark Levinson No.532 Dual-Monaural Power Amplifier

- Mark Levinson No.52 Reference Dual-Monaural Preamplifier

- Mark Levinson No.512 CD/SACD Disc Player

 

Jakby ktoś chciał, tutaj jest recenzja najnowszego referencyjnego przedwzmacniacza No.52 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak ten odtwarzacz jest w stylu Stryjeckiego, to musi być jazzman niego – oczywiście z Lavinsona :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dosyć długowato trzyma się No.512, a tak do tego w/w zestawu pasowałby Reference Dual-Monaural DAC & Transport. I to jest całkiem prawdopodobnie, że w następnej kolejności może pojawić się nowy topowy odtwarzacz.

 

Następna para Everest'ów DD65000 grała w innym pomieszczeniu, w zestawie z najnowszym wzmacniaczem Luxman M-900u i przedwzmacniaczem Luxman C-900u.

Poza nimi można było ujrzeć nowy gramofon Luxman PD-171AL i lampową integrę Luxman LX-32u.

Widoczny wzmacniacz Luxman M600A, mógł służyć jako punkt odniesienia dla M-900u, albo grał z kolumnami Tannoy'a które były chwilowo podłączane, dla odmiany – a przyklejona taśma na podłodze oznacza optymalną linię ustawienia kolumn, zarówno Tonnoy'a i wszystkich Everestó'w jakie grały.

Nawet podstawkowy Sonus Faber schował się tam w prawym rogu za Everest'em.

 

W jeszcze innym pomieszczeniu grały JBL'e S4700 w zestawieniu z Accuphase, Ortofon'em i tym co widać.

 

Westlake Audio Tower 12 grały z elektroniką Boulder'a :

- Boulder 3060 Stereo Power Amplifier

- Boulder 1010 Preamplifier

- Boulder 1021 Disc & Network Player

Okablowanie to m.in. Straight Wire.

 

W skład modelu Tower-12 wchodzą dwa 12'' woofer'y i jeden 1'' driver/horn, ale i tak Boulder 3060 musi być,.. bo one po prostu wzajemnie lubią się :-) i dla tego coraz częściej są zestawiane razem.

I jak to może nie pasować, amerykańskie piece Boulder'a po 1500-watt w klasie A, i 5-drożne topowe Westlake Audio z dwoma 18'' woofer'ami.

 

Westlake Audio ''Lc Series'' to w całości tradycyjne kolumny. Wyżej są ''BBSM-F Series'' i ''BBSM-VNF Series'' z których to najwyższe modele są tubowe. Jeszcze wyżej (wedle katalogu) mamy ''Tower Series'' i ''Reference Series'' gdzie prym wiodą Tower SM-1, SM-1VF i SM-1.

 

Dokładniej jest wedle ich strony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TM-3, HR-1, SM-1 – seria studyjna należąca do ''Reference Series'' Pro.

TM-3VF, HR-1VF, SM-1VF – ''VF Series'' Hi-Fi.

Tower 5, Tower 6, Tower 12, Tower HR-7, Tower SM-1 – ''Tower Series'' Hi-Fi.

 

Zapodaję linki do obu katalogów z produktami Westlake Audio.

Hi-Fi Series Catalog :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Professional Series Catalog :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ależ rozwory/tubiszcza w tych Avantgarde Trio Classico, podobnie jak Acapella Sphäron Excalibur i Cessaro Gamma – i jakże podobne konstrukcyjnie do siebie i wszystkie niemieckie.

 

Westlake Audio Tower-12 wyglądają przy nich skromnie ze swym horn'em, jakże podobnym do JBL 2345 Radial Horn :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie wystawili na TIAS 2013 modelu Tower SM-1, bo może metrażu dla nich nie mają – zresztą kto by tam je wciągnął hehe :-). A gdyby nawet, to potrzebowałyby zdecydowanie więcej wzmacniaczy Boulder'a. Granie z Tower SM-1 zaczyna się od Bi-ampingu – to minimalna podstawowa opcja, dalej to już Quad/Penta-amping!.

 

Średnio-tonowe horn'y z topowych modeli Westlake, są drewnianą wersją, aluminiowych dyfrakcyjnych horn'ów JBL 2397 o niezwykle szerokiej kierunkowości (poziomo x pionowo : 140 ° x 60 °).

''Extremely wide horizontal coverage, with minimum high frequency beaming. Controlled vertical pattern. Exceptionally smooth, uncolored sound quality.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-39144300-1383861456_thumb.jpg

post-28079-0-71325200-1383861664_thumb.jpg

post-28079-0-77638300-1383861788_thumb.jpg

post-28079-0-85395400-1383861909_thumb.jpg

post-28079-0-49790800-1383862055_thumb.jpg

post-28079-0-89744900-1383862188_thumb.jpg

post-28079-0-49664500-1383862305_thumb.jpg

post-28079-0-64066000-1383862431_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Jednak ''2397 Diffraction Horn'' nie są z aluminium, przy 4.4 kg muszą być wykonane z drewna.

 

Ale numery, to pierwszy drewniany horn JBL'a jaki znam – myślałem że drewniaków nie mają.

Może są jeszcze jakieś inne ''Wood Horns'' JBL'a o których mi nie wiadomo ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wychodzi na to, iż JBL 2397 Diffraction Horn bazuje na dużo starszej wersji JBL H61 z systemu Cinetron IV.

 

I to był bardzo konkretny system, gdzie na samym basie były 2-a 15'' woofery JBL 140B + 2-a 15'' pasywne radiatory PR15 – a takiego czegoś jeszcze w życiu nie widziałem, i chyba nie zobaczę bo moda na tego typu sekcje basowe (z pasywnymi membranami) przeminęła z 60/70-tymi latami. Ciekawo jak to grało?

Wyżej znajdował się 2'' driver 375 + adapter 28A + H61 diffraction horn.

 

Pełna lista komponentów wchodzących w skład wszystkich 3-ech modeli :

 

1). JBL Cinetron IV

 

C14 - Basic Enclosure

C14-2 - Wings

H61 – High Freq. Horn

28A – Horn Adaptor

375 – High Freq. Driver

D140B – 2x Low Freq. Drivers

PR15 – 2x Passive Radiators

N500 - Network

 

2). JBL Cinetron II

 

C16 – Basic Enclosure

2345 – High Freq. Horn

LE175 – High Freq. Driver

LE14A-5 – Low Freq. Driver

PR14 – Passive Radiator

N900 – Network

 

3). JBL Cinetron I

 

C15 – Cabinet

D123 – Extended Range Transducer

 

Tutaj znajdują się jedyne informacje, jakie są dostępne nt. ''JBL Cinetron Loudspeaker Systems'' z 1965 r. – czy ktoś widział którykolwiek model, choćby na rynku wtórnym, czy gdziekolwiek? Szczególnie ciekawi JBL D14S20 Cinetron IV Theater Loudspeaker System :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-58201700-1383931226_thumb.jpg

post-28079-0-51351400-1383931888_thumb.jpg

post-28079-0-89779800-1383932032_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Na giełdzie hifi ktoś wystawił na sprzedaż JBL L 220. Dość rzadki widok, nie tylko u nas. Na ebay również nie często się pojawiają. Z chęcią bym kiedyś posłuchał jak to gra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

National Academy Of Recording Arts & Sciences

 

TECHNICAL GRAMMY AWARD – 2005

TO JBL PROFESSIONAL

 

FOR CONTINUAL MASTERY AND INNOVATION IN CONCERT, STUDIO, CINEMA, AND BROADCAST SOUND AND MONITORS TO ENSURE EXACTING STANDARDS FOR THE MOST ACCURATE SONIC EXPERIENCE

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na tych samych tweeter'ach (076 / 2403) jadą topowe modele Westlake Audio, czyli : Tower SM-1, SM-1VF i SM-1.

Poza nimi, występują w modelach : Tower HR-7 i HR-7VF.

 

Ktoś bardzo ładnie sklonował horny 2397 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tak wyglądają horny w Tower SM-1, SM-1VF i SM-1 :

Większy dla pasma 800Hz ~ 3.2kHz

Mniejszy dla 3.2kHz ~ 10kHz

I na końcu bullet horn tweeter z L220 :-)

post-28079-0-31449100-1383956462_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Może się przydać dla kogoś, kto chciałby zbudować studio :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Addicted To Music Studio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

JBL M2 Master Reference Monitors - first look at ATM Studio in Warsaw :

post-28079-0-90962000-1384010420_thumb.jpg

post-28079-0-51720500-1384010547_thumb.jpg

post-28079-0-78855600-1384010697_thumb.jpg

post-28079-0-91287600-1384010812_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

ATM Studio to ciekawy projekt. Wsadzenie w niego reżyserki muzycznej może się udać. Przyjrzałem się sprzętowi. Lepiej by jako mixer mieli wpełni cyfrową Yamahę Promix 02.

 

Zestaw mikrofonów również można uzupełnić.

 

Genialnym uzupełnieniem bała by digital mixing concole M7CL V3 Yamaha.

Edytowane przez ARTON55

ATM Studio to ciekawy projekt. Wsadzenie w niego reżyserki muzycznej może się udać. Przyjrzałem się sprzętowi. Lepiej by jako mixer mieli wpełni cyfrową Yamahę Promix 02.

 

Zestaw mikrofonów również można uzupełnić.

 

Genialnym uzupełnieniem bała by digital mixing concole M7CL V3 Yamaha.

 

Popatrz sobie może jak gęste pliki p RJ45 te konsole obrabiają, w sumie w naszym kraju są takie 3 stoły.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Sprawiłem sobie ostatnio końcówkę Crowna i już wiem dlaczego jest tak często używana w hi-endowych zestawach do napędzania wooferów.

 

Na początku wydaje się trochę chuda na basie ale jego jakość to normalnie referencja.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.