Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

Zalukaj :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Porównaj D16R2441 z D16R2445 – i które masz? :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tutaj dobrze widać oryginalnie zamontowane aluminiowe membrany do odnowionych 2441 – tak samo mógłbyś swoje drivery odmalować na czarno :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystkie D16R2441 pod obrzeżem mają aluminiowe podkładki, czy tylko starsze?

Twoje obrzeża nie mają podkładek (tak jak D16R2445), a zauważ, że dostępne na stronie ''speakerrepair'' membrany D16R2441 posiadają podkładki, tak samo jak D16R2440, D16R2421 i wiele innych oryginalnych membran do starych AlNiCo.

 

Czy były w produkcji 4'' tytanowe membrany do 2440/2441?

To chyba wątpliwe, co? Bo oryginalne membrany mają dokładną nazwę która widnieje na pudełkach, w których to są sprzedawane. Oczywiście jak ktoś chce, to może sobie wstawić nowsze membrany – tylko, aby rozstaw trzpieni w starych driverach pasował do nowych obrzeży.

 

Znalazłem diaphragm z oznaczeniem ''61435''. Więc tamten wcześniej opisany diaphragm z 1988 roku, jest to D16R2445 – dokładnie taki sam jak ten za $246.00/szt.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

''As for the simple rolled 2440 diaphragm vs. the diamond edge 2441, I prefer the 2441, but I think application and personal preference plays a large roll in determining which is superior. Both are superior to the titanium 2445 diaphragm in that the aluminum has measurably lower distortion and to my ears at least just sounds better.'' Administrator, Mr. Widget - #22:

 

''In comparing 2441 & 2440 diaphragms it has been stated that 2441 diaphragms sound better in the 2440 motor, than the 2441 motor__of course with the 20,000 gauss flux density of the 2440 motor. It has also been stated the 40 year old 2440 diaphragm was inferior to the 2441 diaphragm in both the 2441 and the 2440 motors.'' Senior Member, herki the cat - #28:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Faktycznie to tytany, rozmiawiałem ze znajomym który w latach '80 miał tylko sprzęt JBLa (wynajem, nagłośnienie imprez) i polecił mi wymianę tych cewek bo są mocno zużyte.

Nie będę jednak kupował oryginalnych D16R2441 tylko zamówie dwa Radiany 1245-16. Według niektórych są wcale nie gorsze od OEMów a brzmią trochę spokojniej przez mylarowe zawieszenie.

 

Nie wydaje mi się żeby JBL produkował cewki Ti specjalnie dla 2440/2441 skoro te z 2445 pasują ;-)

Edytowane przez Marek.S

Pod względem ceny ($99.00/szt.) bardzo korzystnie wypadają Radiany 1245-16 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lub z darmową wysyłka za $108.00 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tyle, że na forum Lansinga wstawiali/porównywali membrany Radiana w starych driverach AlNiCo i wypadały gorzej od oryginalnych JBL'a, z których to było dużo więcej słychać. O Radianach było pisane, że grały bardzo gładko!

 

Ale cena za oryginalne aluminiowe membrany do 2441, 2440, 2421 to dla każdej z osobna po $338.00 za sztukę, ale wykonanie najwyższej próby!

 

Za $599.99 od sztuki masz berylowe truextenty Be4016 na mylarowym zawieszeniu.

 

Bardzo ciekawa opcja, bo wystarczy kupić drivery np. 2441 – nawet bez żadnych membran, aby tylko były w należytym stanie. A nawet jakby co to można odpicować i domagnesować, o ile zajdzie taka potrzeba.

 

Wstawiasz Be4016 i masz nówki nie śmigane :-), a nie jakieś berylowe TAD'y TD-4001 po przejściach estradowych ze zmęczonymi membranami!

 

Membranki z cewkami zmęczone/przykatowane, to mogą się pojawiać przestery/zniekształcenia a z tym i słabsza przejrzystość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Zamówiłem dwa radiany 1245 16. Zobaczymy jak się będą sprawować, jeśli brzmią bardzo gładko to dobrze.

 

Szkoda pieniędzy zakładać berylowe 2441 to starych zmęczonych 2441. Już lepiej kupić za grosze 2445/2446 ale te raczej na pewno nie zmieściłyby się w 4343.

4350 Evolution, czyli najlepsze 4350 pod słońcem :-)

 

Pod linkiem opis caluśkiego systemu, wszystkich komponentów, łącznie z okablowaniem i wszelkimi upgrade'ami – jest co czytać i oglądać! :

 

Bass 2x 15'' JBL 1500AL – zasilane końcówką mocy Goldmund Mimesis 8.5

Mid-Bass 12'' Western Electric 728B + Goldmund Mimesis 28 Power Amplifier

Mid-High driver 2440 + horn/lens JBL 537-500 + FM Acoustics 611X Power Amplifier

Tweeter 2405 + Krell KSA-100 Power Amplifier

 

Barclay Digital Gold F1-CD Transport

Birdland Audio Odéon-lite 24bit DAC

DIY Turnable 38kg, z zewnętrznym/osobnym silnikiem napędzającym po sznurku talerz ze stopu brązu.

SME arm prototype

Ortofon SPU-85 Anniversary

Ortofon SPU-GE

Ortofon MC Kontrapunkt A

Denon DL-103

Burmester 808 MkII

ElectroVoice-XEQ2 x2

Sony TA-D88 Active Crossover 2/3/4 way

Acoustic Revive DSIX

XLO UltraPLUS UP3A

MIT Magnum M1 XLR

Wireworld Gold Eclipse XLR

Ortofon Silver Reference

 

Z okablowania głośnikowego widać Canare OFC speaker cable 4S11G do 2405 i 2440. Do 728B Wireworld Series III, a do basu Cardas i jakiś inny z napisem Statement – oba podłączone do głośnikowego modułu Low/Mid AutoTerminatorPro – krótkie odcinki Cardasów od strony kolumn do basu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Gość pojechał po bandzie na max'a z tym dołem ma wypas.

Załadował 2x 15'' nowe woofery 1500AL (te samo co w K2-S9800/9800SE). A stare 12'' WE 728B full-range dał jako mid-basy do 4350 Evolution:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyżej też się nie oszczędzał aplikując 2440 do kultowych/najdroższych hornów 537-500, koło których ustawił tweetery 2405:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Inne wypasione/rozbudowane 4350 to WXA.

System z 1981 roku również z Japonii:

 

Bass 2x 15'' GAUSS 5642

Mid-Bass 12'' GAUSS 2842

Mid-High driver GAUSS HF4000 / JBL 375 + horn/lens JBL 2395

Tweeter JBL 075, 2405

 

EMT XSD-15 Catridge 24Ω

Mitchell A Cotter co inc Turntable base B-1 Record Player

Fidelity Research FR-66s Tonearm, Audio Peterson Litz Tonearm Cable

Mark Levinson JC-1 AC Phono Pre-amplifier (Moving Coil)

Mark Levinson ML-6 Mono Pre-amps + LNP-2L Pre-amplifier

Mark Levinson LNC-2L Electronic Crossover x2

Mark Levinson ML-2L Power Amplifier x2 & ML-2L Power Amplifier x4

Mark Levinson ML-3L Power Amplifier x2

Mark Levinson HF-10C Speaker Cable

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakby system u tej samej osoby, tyle że z 2009 r. Tylko tutaj dół i mid-bas w 4350 oryginalny bez zmian, horn/lens ten sam co wyżej i na krańcu horn-tweeter JBL 076 i berylową wstęga Pioneer PT-R9 rozszerzającą pasmo do 120kHz :

 

Następny rozbudowany system z 1981 roku – Westlake TM-2MKII w Jazz & Coffee :

 

Bass 2x 15'' GAUSS 5642

Low-Mid driver JBL 2482 (phenolic diaphragm) – dostawiona sekcja z drewnianą kopią horna Western Electric 22A

Mid-High driver JBL 2440

High driver JBL 2420

 

Amcron/Crown DC-300A Power Amplifier x2

Amcron/Crown D-75 Power Amplifier x3

JBL/Urei 525 Electronic Crossover Network

Mark Levinson LNP-2L Pre-amplifier

Mark Levinson JC-1 AC Phono Pre-amplifier (Moving Coil)

Thorens TD-125 Turntable, Fidelity Research FR-64 Tonearm

Garrard 301 Turntable, EMT 929 Tonearm

Revox A77

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sam bym coś jeszcze rozbudował, choćby do 5-way. Ciekawo jakby zagrało :-) gdybym zamiast biernych membran, wkręcił dodatkowe woofery strojąc je do 150Hz, aby dociskały sam dół, a te znajdujące się bliżej wewnętrznych stron, grałyby standardowo do 500Hz.

 

Gdyby się dało kupić to brałbym 100%-owe pewniaki 1500AL, bo o jeszcze nowszych to już całkiem można zapomnieć. Mało komu udało się kupić 1500AL.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kiedyś były dostępne na stronie ''Harman-Japan'', nowiutkie w kartonach – i stąd co niektórzy je posiadają:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Inne opcje, jako rezerwowe:

 

To np. takie Gauss'y (100.6dB/W/m) – i tu w zależności, jak jedna sztuka to na 8 Ohm, a jak para na kolumnę to wersje 16 Ohm:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Może Field-Coile od John'a Wolff'a – o ile sprzeda.

Albo francuskie Field-Coile Supravox 400 EXC

 

''For the audiophiles in search of absolute, the Supravox 400-2000 EXC is available in silver coil version (99.99%).''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj można kupić za około €1,000.00 od sztuki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Są jeszcze japońskie woofery GT Sound GSU-W16:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Haha ha, ohh ten GT Sound, wyskoczył z cennikiem jak :-) ... Sami zobaczcie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

GT Sound, to po prostu były Sony Pro Audio:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

SONY SUP-L11 vs. GTSound GSU-W16 – porównanie i opis różnic obu wooferów w widocznym przekroju :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ten drugi z Gaussami mi się podoba, pierwszy jest dość dziwny bo 537-500 to kiepskie horny (wystarczy poczytać na Heritage) a KSA-100 dla 2405 nie ma najmniejszego sensu!

Kiepskie? No nie wiem, kto tam tak pisze. Może mieli kiepskie systemy, przy których nie pokazywały pełni swych możliwości.

Gdyby horny były kiepskie to nie byłyby takie drogie i tak często dostawiane – to najdroższe spośród wszystkich starych hornów JBL'a. Więc ich ceny nie biorą się znikąd!

 

Sam bym ich posłuchał, porównując z 2309+2310 i byłoby wszystko jasne. Tyle, że ta sekcja tubowa tak się podoba, że żadnej innej już nie chcę. No chyba, że HL88 / 537-500 są jeszcze lepsze?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Są najdroższe bo chodzi o ich wygląd i rzadkość, tak samo jak idiotyczne ceny drivera 375. To akurat słowa dość znanej osoby na Lansing Heritage.

To wródźmy z ''vintage'' do teraźniejszości :-)

Właśnie na stronie audio.com.pl ... ukazał się pełny/darmowy test JBL Project Everest DD66000 do wglądu dla każdego:

 

Wykonanie:

Instalacja estradowa przygotowana do pracy w domowym high-endzie. Wielki, piękny mebel, najlepsze przetworniki JBL-a w bardzo oryginalnej konfiguracji.

 

Laboratorium:

Profesjonalne, ale przyjazne. Bardzo duża moc, wysoka czułość i wysoka, stabilna impedancja pozwalają podłączyć każdy wzmacniacz – od kilkuwatowej triody do tysiącwatowych pieców tranzystorowych..

 

Brzmienie:

Moc, gęsta substancja, a do tego szybkość i dokładność. Kreują skupioną scenę z precyzyjnymi lokalizacjami. Bardzo spójne i wolne od tubowej agresywności, chociaż nie "wydelikacają", a raczej dodają siły, każdy dźwięk ma "ciało". Potężny bas pasuje do dużych pomieszczeń.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lub w wersji PDF (2,95 MB):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Inna polskojęzyczna recenzja Everest DD66000, miała miejsce w polskiej edycji HI-FI Choice 04/2010 – tutaj tylko ocena końcowa/werdykt:

 

Za:

Potrafią grać bardzo głośno, ale świetnie spisują się też przy niskich poziomach wzmocnienia. Są przyjazne dla wzmacniaczy, oferują świetną dynamikę i precyzję stereo!

 

Przeciw:

Drogie i bardzo ciężkie. Z punktu widzenia niektórych mogą też za bardzo rzucać się w oczy, a ich duża szerokość stoi w sprzeczności z obowiązującą modą.

 

Wybór redakcji HI-FI CHOICE, ocena ogólna 5/5 i podsumowanie:

Świetna jakość dźwięku. Inżynierowie JBL połączyli zalety tradycyjnego przetwornika basowego z tubowymi przetwornikami średnio- i wysokotonowymi, tworząc bardzo uniwersalne kolumny!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Trochę dziwna recenzja, tak jak poprzednie testy na Audio bardzo przyjemnie się czytało tak czytając test DD66000 określenia typu "drogie i bardzo ciężkie" lub "potrafią grać bardzo głośno" zakrawają trochę o recenzję Tonsili :-)

Oczywiście że podwójna piętnaska i wielki berylowy driver zagrają głośno i będą swoje ważyć.

 

Na marginesie, odebrałem rano nowe Radiany 1245-16, pasują idealnie. Bardzo długo zeszło mi przygotowanie driverów ponieważ w szczeline cewki były kawałki rdzy i różne paprochy.

Edytowane przez Marek.S

To Paul Messenger tak pisał dla HI-FI Choice, a w naszej (polskiej) edycji to samo, tylko przetłumaczone i to z bykami :-), bo napisali: ''Chociaż oferowany przez nasz wzmacniacz Naim NAP 150 moc znacznie ustępuje znamionowej mocy Everestów.''

 

Poza Naim'em NAP 500, wiele przyjemnie spędzonych godzin na słuchaniu Everestów upłynęło im w towarzystwie lampowych monobloków o mocy ''3-wat'' z triód PX-4 w konfiguracji Single-Ended, i pasywnym przedwzmacniaczem Music First Audio.

 

Wiesz, angole w uk pewnie nasłuchali się Herbatników, Spendorów, PMC, ATC i tym podobnych, to później są w szoku, słysząc DD66000 zapier*alające neutralnie/uniwersalnie i realistycznie, bez narzucania własnego charakteru/ograniczeń i kompresji.

 

To jest ta recka z HI-FI Choice April 2010 z DD66000 na okładce (PDF -1,30 MB):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co do tej głośności to w samej recenzji pisał precyzyjniej, a mianowicie tak w polskiej edycji:

 

''Nawet najgłośniejsze dźwięki były reprodukowane w sposób całkowicie naturalny. DD66000 potrafią grać głośniej i głośniej bez śladów kompresji i ,,narzekania”.

 

Prawdziwie wyjątkową cechą tych niezwykłych kolumn jest ogromny zapas mocy. Bez względu na poziom głośności nie zauważymy jakichkolwiek oznak przeciążenie czy wysiłku, a jeśli zaczniemy podkręcać gałkę wzmocnienia, prędzej niż Everesty ducha wyzioną nasze uszy lub wzmacniacz. Aby w pełni docenić ten ogromny zapas mocy, trzeba go osobiście doświadczyć, gdyż trudno uwierzyć, że może to mieć aż tak duże znaczenie.

Towarzyszy temu również wspaniała spójność i niezmienność brzmienia. Nawet jeśli będziemy grali cichutko w środku nocy, aby nie obudzić domowników, i tak usłyszymy wszystkie detale. A kiedy podkręcimy wzmacniacz do poziomu dyskotekowego, każda nuta pozostaje krystaliczne czysta. Po prostu będą robiły swoje zachowując idealną neutralność i cudowną wyrazistość wokali.''

 

A teraz ten sam tekst z oryginalnego angielskiego wydania – który lepiej się czyta :-)

 

''The truly marvellous feature of this extraordinary speaker is its utterly magnificent headroom. There's no stress or strain at any level and if you start winding up the volume, it's pretty certain your ears or your amplifier will give up long before the Everests do.

In fact, until this degree of headroom is actually experienced, it's hard to believe it makes much difference, but believe me it does.

Tied in with this headroom is quite brilliant overall consistency. Play it whisper quiet so you don't disturb the household in the middle of the night and you still hear everything that's going on, albeit quietly. Turn it up as loud as you can, to near disco levels, and every note is clear as crystal. The JBL doesn't mind. It'll simply do its thing with impeccably smooth neutrality, and wonderfully coherent voices.''

 

Inna, tym razem rosyjska fachowa/rzetelna recenzja DD66000 – tu idealnie po rosyjsku każdy zrozumie co miał na myśli autor recenzji (lepiej niż w tych tłumaczeniach polskich) ;).

 

W podsumowaniu napisali:

''Kolumny głośnikowe JBL Everest DD66000 posiadają bardzo równy, bardzo szczegółowy, naturalny i neutralny dźwięk – wszystko w samych superlatywach.''

 

Краткое описание:

Акустические системы JBL Everest DD66000 обладают очень ровным, очень детальным, натуральным и нейтральным звучанием – все в превосходных степенях. Из недостатков отметим лишь один относительный: рабочий диапазон колонок не захватывает первую октаву (нижний бас).

 

Редакция онлайн журнала AVREPORT.ru благодарит компанию ММС за помощь в проведении теста.

 

Впечатление:

С первых тактов прослушивания стало ясно: JBL Everest DD 66000 – удивительные акустические системы, совмещающие блестящую детальность звука лучших студийных мониторов с выверенной нейтральностью лучших представителей домашней акустики. Причем звучание «Эверестов» именно нейтрально, то есть сохраняет без приукрашивания характер оригинальной записи, ни склоняясь в холодность, ни добавляя теплых тонов. Микродинамика звука «Эверестов» потрясает: на хорошо известных записях нам открылись доселе неслыханные подробности, о такой разборчивости многие АС, позиционируемые в нише акустики Hi-End могут лишь мечтать.

Особенно много нюансов звука колонки открывают в СЧ/ВЧ диапазоне, причем делают это с безукоризненной аккуратностью, чистотой и ясностью тембров, вплоть до малейших обертонов. Использование твитера с беспрецедентно широким рабочим диапазоном от 700 Гц позволяет избавиться от тональных и/или фазовых перекосов звука на нижнем верхе, области, в которой производители чаще всего располагают частоту раздела СЧ/ВЧ полос. Вместе с тем, эта же самая провокационно низкая частота раздела, приходящаяся на самую чувствительную область человеческого слуха, субъективно была совершенно не заметна: на нижней середине и стыке полос СЧ/ВЧ звук оставался быстрым и гладким, все инструменты, мужской и женский вокал передавались с редкой натуральностью, как живые. Колонки с легкостью забирались в дебри симфонической партитуры БСО, на следующей записи открывали слушателю богатейшую палитру звучания концертного рояля. В записи «Каравана», исполненной Джинни Ли под аккомпанемент М. Уолдрона, на самом деле подчеркиваются сибилянты (певица держит микрофон слишком близко), но в отличие от многих мониторов, которые делают эту красивую запись слишком сухой, «Эвересты» смогли обойти проблему. Они не стали делать звук комфортнее, не стали затенять «шипящие», колонки просто перевели фокус на изысканные тембры и бесподобную игру голоса вокалистки. Пожалуй, этим JBL Everest DD66000 выгодно отличаются от большинства мониторов, открывая слушателю все детали записи, включая «ошибки», они не забывают о музыкальности звука.

Колонки точно показывают глубину сцены, даже на записях, которые изначально не отличаются особой объемностью картинки. А уж хорошо прописанные оркестровые темы «Эвересты» воспроизводят с блеском и шиком, проводя локализацию отдельных образов с прецизионной точностью. При этом общий стереообраз всегда получает правдивый масштаб без гипертрофированных преувеличений.

Внизу «Эвересты» звучат чуть суховато, зато очень быстро, прекрасно артикулируя средний и верхний бас. К контролю басовых переходов нельзя придраться: будь-то композиции Стравинского с четкой передачей звука большого барабана или же альбом King Crimson «THRaKaTTaK». В последнем случае без труда можно разобрать все импровизации музыкантов, сплетающиеся в причудливую полифоническую «конструкцию», фундаментом которой как раз и является крепкий и разборчивый бас -- без него все изображение моментально «плывет». Очень фактурно передавался голос японского барабана o-daiko с одноименной темы KODO: Live at Acropolis.

О басе колонок «Эверест» можно сказать еще много хвалебного, однако от двух 15-дюймовых басовиков автор ожидал более фундаментального воспроизведения самого нижнего регистра, отсюда, вероятно, и ощущение легкой подсушенности басов.

 

Test DD66000 - AVREPORT.ru 17.05.2009 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zastałem tam recenzję kolumn KEF Muon, z 13.02.2013 – to jakby ktoś chciał sobie poczytać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przy recenzjach w AVREPORT.ru przybijają pieczątki (nagrody) ''Exclusive'' dla najlepszych produktów.

 

Przeważnie recki są bez nagród – na które to trzeba zasłużyć. Są trzy poziomy nagród: Optima!, Maxima!, Exclusive! – czyli im wyższa tym lepiej. Można tam (na AVREPORT.ru) poczytać sobie wiele recenzji!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

 

Wiesz, angole w uk pewnie nasłuchali się Herbatników, Spendorów, PMC, ATC i tym podobnych, to później są w szoku, słysząc DD66000 zapier*alające neutralnie/uniwersalnie i realistycznie, bez narzucania własnego charakteru/ograniczeń i kompresji.

 

 

 

Nie trzeba słuchać DD66000 żeby to zauważyć :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Cóż tu wiele mówić. Odkąd usłyszałem DD66000 wiem, że u mnie zagoszczą. Widać, słychać i zdecydowanie wiadomo, za co się płaci.

Naturalność, namacalność, neutralność, swoboda - jak dla mnie nie ma dla nich alternatywy w cenie z drugiej ręki.

Kurczę negocjuję właśnie parę L75 Minuetów z LE8T i PR8. Cena niby okazyjna ale chyba jedna obudowa nadaje się tylko do paleniska, co myślicie?

Szególnie drugie zdjęcie, prawy górny róg na obudowie po lewej:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S

@Alton11,

W języku angielskim ta recenzja nabiera sensu, przetłumaczona brzmi strasznie dziecinnie.

 

Testowałem wczoraj 2441 z nowymi Radianami i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony!

Grają trochę głośniej od Ti które najprawdopdoobniej są już zbyt mocno zużyte ale za to Radiany brzmią pełniej i przyjemniej dla ucha nie tracjąc detali.

I jak tam, z upływem czasu uległo zmianie brzmienie Radianów 1245-16? Więc są dobrą opcją do 2'' driverów AlNiCo z mocno zmęczonymi/zajechanymi starymi membranami? – bo jak wiadomo i takie przypadki się zdarzają.

 

Zgarnąłeś Miniuety L75? Bo jak coś to zawsze możesz zgarnąć ;-) ... nawet K2 S9800 Special Edition, za €12,500.00:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Za €650,00 są tam L7-ódemki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tak patrzę, Paul Messenger przewinął się przez wiele angielskich (i nie tylko) magazynów o tematyce audio; Hi-Fi News, Studio Sound, Hi-Fi Choice, HIFICRITIC. Także pisał dla Stereophile, Hi-Fi+, BAJ. W wielu magazynach jako redaktor naczelny, tak jak w HIFICRITIC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''Martin Colloms jest jedną z ciekawszych figur świata audio. Współzałożyciel firmy głośnikowej Monitor Audio, wieloletni współpracownik pism Hi-Fi News, Hi-Fi for Pleasure, Hi-Fi Choice, Stereophile, Hi-Fi Plus. Teraz występuje w roli wydawcy magazynu HIFICRITIC.''

Wywiad z wydawcą:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zewnętrzna zwrotnica (do 4343B) w wydaniu KBL Sound:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ależ namieszane. Jenseny w 3-ech kolorach; niebieskie, żółte i srebrne (alu), dalej Mundorfy Supreme i Solen. Jenseny z cewkami taśmowymi z polinku i powietrzną Solena, dał pewnie do drivera i tweetera. Supreme na mid-bass z cewkami Solena. Na basie kond. Solen z cewką rdzeniową z polinku. Rezystorów za bardzo nie widać, ale niczym Vishay Dale ;-) … no i tyle, bo nic tam nie piszą, a ledwo co widać oprócz miedzianych terminali Cardasa CCBP-S.

 

Zwrotnicę o tej samej kubaturze (i tak samo zmontowaną) miał kiedyś gość przy DD55000, a dokładnie za nimi. Tylko tam były same cewki taśmowe z polinku i Jenseny alu, nie licząc jednego Audio Nota, BG.

 

Nie jest źle, ale szału nie ma i nie będzie z takimi zwrotnicami, bo ich komponenty za dużo wnoszą od siebie, są za mało neutralne – przynajmniej z połowa w zwrotnicy do 4343B, i wszystkie w byłej zwrotnicy do DD55000.

 

Dla jak najbardziej neutralnego brzmienia, najważniejsze jest skrupulatne dobranie komponentów elektronicznych – co jest najtrudniejsze.

 

Patrzę mają drogą listwę KBL Sound Reference Power Distributor w cenie 7990zł – widać, konstruktor wzorował się na Acoustic Revive RTP. Listwa testowana w komplecie z sieciówkiami KBL Sound Red Eye po 6900zł/1,7m

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na AS2012 w systemie z vintage'owymi modyfikowanymi nisko-podstawkowymi JBL-ami grało większość komponentów KBL Sound. Dalej polski gramofon Zontek, Pre-ampy Linnart, Leak Stereo 20 by KBL Sound, i monofoniczne lampowe (jak cała reszta) końcówki KBL Sound, z którymi to grały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W 2013 z kolumnami Snell, reszta podobnie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...eee takie tam kolumienki, zabawki. Oo nawet jakiś wątek mają:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

O rzesz ku*wa, gdybym zobaczył wcześniej to bym ją zgarnął! Moje ulubione Sylvanie, tym razem 833A :-) … muszę je mieć!

 

SYLVANIA 833A TRANSMITTER POWER TUBE - MADE IN USA - NOS RADIO

Item condition: New other (see details)

Ended: Dec 11, 2013 20:54:28 EST

Winning bid: US $103.50 [ 4 bids ]

Seller: radiogadget (1480 ) 100% Positive feedback

Item location: Fort Ashby, West Virginia, United States

Ships to: United States and many other countries

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''New other (see details): A new, unused item with absolutely no signs of wear. The item may be missing the original packaging, or in the original packaging but not sealed. The item may be a factory second or a new, unused item with defects. See the seller’s listing for full details and description of any imperfections.

 

I bought this tube about 10 years ago to use as a spare in a large transmitter. I tested it under actual operating load conditions when I received it and it tested good. It has been in storage ever since. This is a new never used tube but I don't know how old it is. May have a date code on it. It is being sold "AS IS" since I have no way of knowing the skill or experience level of the person getting or using this tube. If you have any concerns about this, please talk to me before bidding or buying. The tube will be properly packed and double boxed. Thanks for looking, Dave''

 

Tylko gdzie kupić, bo to była jedyna sztuka – ich kupno może graniczyć z cudem, a trzeba przynajmniej parę! No i jakiś wzmacniacz do którego można je zaaplikować :-)

 

Japońskie monobloki Wavac SH-833 (1x 833A, 1x KT88, 1x WE437A) Single-Ended 150W – Price $350,000/pair

 

Ale gdzie $350,000/pair za takie wzmacniacze, choć zasilanie ładnie rozbudowane, więc wzrasta dynamika, detale i rozdzielczość :-)

Tu jest ich recenzja z 2004 r.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wavac HE-833 MkII (1x833A, 1xGold Dragon KT88 Retro, 1xWE437A) monoblock amps ($250,000/pair) – dopóki są zdjęcia, można zobaczyć wnętrze osobnego zasilania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Greckie monobloki (TLA) TruLife Audio Reference (1x 833A, 1x 300B, 1x 6C45, 1x 5U4G) Single-Ended 150W – Price $245,000/pair

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

…te wzmaki cągneły kolumny Cessaro Beta I

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Amerykańskie zbalansowane monobloki Audio Power Labs 833TNT (2x 833C, 2x 6550, 2x 12BH7) w trybie Push-Pull 200W RMS – Price $175,000/pair

 

Według konstruktorów – ''push-pull is considered superior to the alternative single-ended configuration'':

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Fajne piece, aby tylko były sumiennie/rzetelnie zbalansowane (symetryczne) oba kanały, gdzie każdy z nich jest zbudowany z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

Oczywiście konstrukcje zbalansowane, ze względu na zdublowanie układu, są też dużo bardziej kosztowne. Tylko najlepsze/nieliczne wzmacniacze maja w pełni zdublowany każdy kanał, a nie tylko jego część.

Zbalansowany wzmacniacz, będzie miał lepszą dynamikę, rozdzielczość, detaliczność/otwartość – raczej wszystko na plus, tylko wszystko ma być x2!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawo czy jest gdzieś w necie schemat ww. wzmacniacza z opisem wszystkich zastosowanych części? – tak na idealną kopię oryginału ;-)

 

W Tri-ampingu podłączyli kolumny The Lotus Group Granada G2 ze wzmacniaczami: Wavac MD-805 MkII (wysokie), APL 833TNT (średnica), Lotus Group X-1 (bas) – zwrotnica X-1 ma na pokładzie 500-watowy wzmacniacz solid-state.

Pozostałe komponenty systemu: liniowy pre-amp Wavac PR-T1, pre-amp SMc Audio VRE-1C zbudowany przez Steve'a McCormack'a, EAR Acute CD player, Wavac LCR-X2 Phonostage, gramofon Hanss T-60, ramię Durand Talea, wkładka Lyra Olympos, okablowanie PranaWire i 4 listwy Acoustic Revive.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Także ze USA, tym razem z Milpitas, California.

Win Analog V Series 833 monoblock (1x RCA833A, 1x GEC KT66, 1x RCA 12AY7, 2x 3B28) Single-Ended 135W RMS – Price $110,000/pair

Pochwalili się komponentami: (w tańszym modelu ''S Series'' srebrne trafa)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Win Audio Z845 Vacuum Tube Preamplifier (2 channels: 2x 845, 2x RCA 5751, 2x EM84, 1x 5R4) – Price $45,000

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Recenzja Win Analog Z845 preamplifier & S Series monoblock amplifiers:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Coś znanego wielu osobom w Polsce, choćby z prezentacji na Audio Show

Ukraińskie monobloki Audio Lot Challenge SE-833MX oddające 80Wat przy 4 Ohm.

Coś nie za drogo, kiedyś Elb pisał na AS, że Audio Lot za 15k$, a tu widzę $45,500/pair:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Choć firmowa strona Audio-Lotu przestała działać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konstrukcje ze wschodu na 833 – są tu m.in. te Ukraińskie SE-833MX

 

W tej cenie ciekawiej prezentują się czteroczęściowe monobloki Audio Music AM-833S (1x 833, 1x KT88, 1x ECC83) Single-Ended 120W – $21,950/pair. Special Introductory Price until 5/01/14 - $19,500 pair. (We do not sell outside Australia, unless there is no applicable AM Audio dealer)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) – angielski dystrybutor wystawiał się z nimi na ''National Audio Show 2013'', podając cenę £27,500/pair.

I jest firmowa strona z Chin! Am Fang, tak zwie się jej szef i konstruktor. Posiada kolumny na ceramicznych (Accuton) przetwornikach, średnio i wysokotonowych z osobnymi modułem basowym (woofery Eton), które można zobaczyć na jego stronie w odnośniku ''833S现场报道 2&3''. Oba moduły umocowane na ramach i ustawione na kolcach z podkładkami, a same obudowy wyglądają na grube aluminium, jak w jego urządzeniach elektronicznych. Nawija własne transformatory, w tym R-Core. Kondensatory także samoróbki. Najważniejsze, aby piece były równe i neutralne jak żyleta, bo inaczej klapa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wcześniej pracował ze wspólnikiem w StereoKnight, gdzie Fang projektował i wykonywał produkty, a jego partner był odpowiedzialny za promocję i sprzedaż. Teraz pracują na własną rękę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

$3,850/pair za tak wykonane monobloki, no to ładnie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na eBay'u angole wystawiają M100 po £2,500.00

 

Niemieckie monobloczki Silvercore 833C (1x 833C 2x EL34) ze skromną mocą 20W/8Ohm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na jakich lampach (chłodzonych cieczą) grają Kalifornijskie czteroelementowe piece Von Gaylord Uni Sea o mocy 200Watt z Single-Ended w cenie $100,000/pair

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Posłuchałbym Everestów z referencyjnymi monoblokami VTL Siegfried Series II ... to by było zestawienie rodem z Kalifornii :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Posłuchałbym Everestów z referencyjnymi monoblokami VTL Siegfried Series II ...

 

Nie znam Siegfried Series, ale wiem jak grają z VTL MB 450. Genialne zestawienie. Z wielkiego kwartetu ARC, BAT, LAMM i VTL wybrałbym chyba te ostatnie...

Edytowane przez tomkly

W takim razie końcóweczki mocy VTL MB 450 Series III Signature Monoblock (8x 6550C, 1x 12BH7, 1x 12AT7) nie mogą być kulawe, jak tak wymiatały z Everestami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Recenzentowi bardzo podobało się ich brzmienie w trybie ''tetriode'' z 425-watami w P-P. W trybie triodowym 225-kucy, ale to już nie to samo jak piszą w pierwszej recenzji, bo się zaokrągla grając mięciutko tzw. lampowo, czego Michael Fremer nie lubi (i ja również ;-) ), a słuchał z kolumnami Wilson Audio MAXX Series 3.

 

Damping Factor ustawił w pozycji ''MED'', co dało jego zdaniem najlepsze brzmienie. Choć wybrane ustawienie może się różnić w zależności od własnych preferencji/upodobań jak i kolumn.

 

Do wyboru jedno z czterech ustawień tłumienia sprzężenia zwrotnego:

1. LOW – Lowest damping factor, good loudspeaker control, most natural sound.

2. MED – Better loudspeaker control, with some impact on sound quality.

3. HI – Best loudspeaker control, with a little more impact on sound quality, but on speakers that need the control the sonic improvement is clear.

4. MAX – Maximum damping factor, but sonic impact is noticeable.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poza tym wzmacniacze wykorzystują nowo dobrane komponenty, m.in. kondensatory Mundorf Silver Oil (o czym piszą w ''Data-Sheet'') – choć na poniższym zdjęciu nie za bardzo to widać, bo wyglądają na Supreme bez dopiski ''Silver/Oil'' (czyżby wała wciskali) – jest ich 8 sztuk i 2 sztuki białych Mundorfów MCap. Bocznikowane są kondensatory wejściowe.

Wzmacniacze sterowane są mikroprocesorowo. Na wyposażeniu mają układy zabezpieczeń i ogranicznik prądu rozruchowego. Funkcja Standby Mute ogranicza prąd płynący przez lampy w celu przedłużenia ich żywotności.

Zdjęcie wnętrza MB 450 Series III – gdzie w torze sygnałowym są Mundorfy Silver Oil, bo ja tu nie widzę!:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W jakim zestawieniu (Pre-Amp, DAC, Transport) i z jakim okablowaniem najlepiej grały VTL'e MB 450 Series III?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

słuchał z kolumnami Wilson Audio MAXX Series 3

 

Tych szaf to nawet w trybie pentodowym 450-tki mogą nie uciągnąć. To są kolumny zdecydowanie pod tranzystorowe monobloki i to nie byle jakie. Na moje oko, akurat do nich najbardziej odpowiednie byłyby Spectrale albo ML, o ile te ostatnie zapewnią odpowiednią wydajność prądową. Spectral wydaje się mieć większy zapas prądu. Z kolei Krell choć to wielka elektrownia, jest na dole zbyt obszerny, więc uwypukli tylko przebasowioną sygnaturę MAXXów.

Edytowane przez tomkly

Może tak być jak mówisz z tym wysterowaniem kolumn Wilson Audio.

Jeden, taki spoko facet z okolic W-wy, miał swego czasu kolumny Wilson Audio Sophia 2 w zestawieniu z elektroniką: ARC Ref. CD8, ARC Ref. 3 Preamplifier, NuForce Reference Mono Amplifiers. Głośnikowe i XLR'y Kubala-Sosna Emotion, a na zasilaniu referencyjne węże Shunyata Research i kondycjoner Hydra V-Ray tejże manufaktury.

 

Było trochę tych pieców: darTZeel, Accuphase, Pass, lampowe monosy ARC, i kilka innych – wszystkie muły/zdechlaki, oprócz referencyjnych monosów NuForce w klasie D, które w tamtej konfiguracji grały najlepiej.

 

Chciałbym mieć referencyjny dzielony Pre-Amp Marka Levinsona No.52 – pod warunkiem, że jest to najbardziej przezroczysty/selektywny, neutralny/uniwersalny przedwzmacniacz na świecie!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z lampowych, jak już to wcześniej/wyżej wymieniany Win Analog Z845 Vacuum Tube Preamplifier (2x 845, 2x RCA 5751, 2x EM84, 1x 5R4) – na 845 to musi mieć selekcję i uniwersalność. W tym zestawie/rodzaju lamp jest potencjał, który w ekstremalnej/optymalnej aplikacji (tychże lamp) da brzmienie najwyższej próby!

 

Description/Specification Z845 Preamplifier

Input: 8 WBT connectors

Output: 4 WBT connectors

Frequency Response: +/- 1 dB from 10 Hz to 80,000 Hz

Tube Complement (2 channels): 2 x 845, 2 x 5751 RCA, 2 x EM84, 1 x 5R4

Power Consumption: 85W

Power Supply: 110/220 VAC 50-60Hz

Weight: 100 lbs

External dimensions: 15" W x 20" D x 13" H

 

''9 Dimensional, Swiss made Elma rotary switches Select input and Volume control includes 1% metal film resistors, Elma 24 positions stepped attenuators.

Point to point hand wiring with Teflon coated silver wires.

M6 Material silver Transformers are hand wound .

Zero feedback design with automatic biasing circuit.

Circuitry is a direct, simple and elegant means of making music.

Tube sockets are ceramic with 24 Karat gold plated pins.

The development of the Z845a differential all-tube preamplifier, with a direct-coupled high current output capable of driving low-impedance lines.

Delivers High transparency, wide dynamics soundstage, and three-dimensional imaging.

Heavy duty CNC milled aluminum and knobs.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Było trochę tych pieców: darTZeel, Accuphase, Pass, lampowe monosy ARC, i kilka innych – wszystkie muły/zdechlaki, oprócz referencyjnych monosów NuForce w klasie D, które w tamtej konfiguracji grały najlepiej.

 

Atlon, ale to nie dowodzi tezy, że NuForce genialne, a reszta słaba:-) Po prostu Wilsony są spierdolone konstrukcyjnie:-) Sam wiesz; bo widać że masz pojęcie o elektronice; że w takim nieobiektywnym porównaniu klasa D zawsze zwycięży. To tak jakbyś chciał auto z rowu wyciągnąć przy pomocy Lexusa, a tu potrzeba Ursusa;-)

 

taki spoko facet z okolic W-wy, miał swego czasu kolumny Wilson Audio Sophia 2 w zestawieniu z elektroniką: ARC Ref. CD8, ARC Ref. 3

 

Ja też miałem swego czasu WA Sophia 2. I się ich pozbyłem bez żalu. Moja estetyka brzmieniowa to połączenie JBL i Avalon:-) Wilson Audio to taki pancerny amerykański muł:-)

Edytowane przez tomkly

Do jednego wora z WIlsonami można wrzucić B&W 800/801/802. Bez spawarki po prostu nie zagrają, dlatego też bez żalu pozbyłem się 802 na rzecz 4343 które można całkiem nieźle rozbujać nawet popierdółką na TA2020.

 

A pro po, coś się stało z cenami L100 Century na zachodzie, tak jak rok temu stały po €250-300 tak teraz schodzą w kilka dni za €600....4311/12 bez zmian czyli okolice 450 euro.

Edytowane przez Marek.S

Kilka zdjęć z renowacji monitorów 4560:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ehh, wszystko tylko nie te cztery porty BR na miare Altusa ;-)

Szkoda także że została założona maskownica na głośnik basowy. Ale w sumie i tak należy pochwalić za włożoną pracę.

Maskownica jeszcze ujdzie, ale jednak wolalbym je w oryginale.

 

Tymczasem ide sie znieczulic bo przegapilem JBLe 4350A z trzema koncowkami Yamahy za 2000 euro...

Bylem obejrzec te JBLe 4350 AWX za 2000 ;-)))))

Tragedia jakich malo, cale okablowanie wewnetrzne poprzerabiane, z tylu 6 czy 7 gniazd XLR.

Slot 2405 w polowie zaklejony tasma, najgorsze byly tweetery - idioci wymontowali 2440+H91 i wstawili jakies dziadostwo Eminence'a na prostokatnym hornie.

Fornir zniszczony, do wymiany, przody zapaprane pedzlem na czarno.

 

Oczywiscie kolumn nie kupilem, szkoda bylo tylko czasu i nerwow.

Nawet nie chcialo mi sie robic zdjec.

Edytowane przez Marek.S

Marek, mieszkasz w Polsce?

 

Nakręciłem filmik lustrzanką nikon+rejestratorem dźwięku zoom z moimi 4344 w akcji:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Amnes
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.