Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory aktywne a "holografia"


MacP

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do tych, którzy eksperymentowali z monitorami aktywnymi - studyjnymi w domu (niekoniecznie do tych, którzy słyszeli o nich opinie, że się "nie nadają" :) )

 

Moje doświadczenia z nimi są dobre i ciekawe, miałem ich kilka, kilka pożyczałem i wydaje mi się (co opisałem w innym wątku kiedyś), że takie zestawienie w domu ma duży sens - wreszcie odpada zabawa ze wzmacniaczami, kablami. Tu mamy na ogół solidny bi- albo triamping ze zwrotnicami aktywnymi, sekcja wzmacniająca jest idealnie (teoretycznie) dopasowana do przetworników. Jest płasko, liniowo, bez zniekształceń fazowych. No po prostu ideał :) oczywiście ideałów nie ma - wiele osób zarzuca takim głośnikom "suchość". Jest to i prawda, i nieprawda. Będąc liniowe (a pomiary wskazują, że na ogół są) niczego nie podbarwiają, podczas gdy "zwykłe" głośniki często to robią, i to specjalnie by się przypodobać odbiorcy. Miałem w rękach kilka par takich monitorów

  • Adam A7X - ultraliniowe i szczegółowe, ale dla mnie mało muzykalne. Słuchanie nie sprawiało mi specjalnej przyjemności. Przestrzeń w skali 1-5: dałbym 3
  • Focal Alpha A65 - dla odmiany bardzo muzykalne, słuchało się z duuużą frajdą. Przestrzeń: 4/5. Wada - w moim pomieszczeniu bas bywał trochę nieokiełznany i dudniący.
  • PMC TB2S-A II - bez rewelacji, nie miały nawet aktywnej zwrotnicy, tylko doczepiony z tyłu osobny wzmacniacz mono (skądinąd niezły), który napędzał oba przetworniki poprzez kawałek kabla z jackami :)
  • Yamaha HS8 - bez rewelacji. Duże i ciężkie, ale grają jak mniejsze, problemy z basem, przestrzenność 2/5
  • APS Klasik - zasługują na wszystkie pochwały, którymi się je darzy, bardziej muzykalne od Adamów, może nieco mniej (przez większą dosadność w pokazywaniu błędów nagrań) od Focali. Ale np. głosom brakowało "wypełnienia". Przestrzeń: 4/5

Myślałem nad jakimś modelem, który łączyłby zalety APSów i Focali, ale dawał też więcej holografii.

 

P. Pacuła w swojej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (a to sprzęt należący do topowych, zgodnie wychwalany!) pisał:

 

 

Nie są to jednak kolumny idealne. Takich oczywiście nie ma, a kompromisy, z którymi mamy do czynienia związane są z ceną produktu. Ta w przypadku D’Appo nie jest wysoka. Pewne problemy miałem z uzyskaniem głębi sceny. Precyzja w pokazywaniu lokalizacji w szerz jest znakomita – ponadprzeciętna. Nie ma powiększania wielkości instrumentów, ale też nie dostrzegłem ich pomniejszania. Wymiar w głąb zaznaczany jest jednak niezbyt duży, nie ma też kreowania wyraźnych brył. Nie będziemy więc mieli dokładnego odwzorowania (próby) akustyki wnętrza, przynajmniej jeśli chodzi o jego trójwymiarową bryłę.
Z doświadczenia wiem, że to problem niemal wszystkich aktywnych monitorów.

No właśnie, czy wszystkich? Opinie są bardzo różne. W innej recenzji (chyba też W. Pacuły?) narzekano że nawet APS Trinity uznawane za świetne monitory, grają "płasko". Ktoś gdzieś z kolei chwalił Event 20/30 za jakoby rewelacyjną stereofonię.

 

Nie chcę "przewalać" kolejnych par - może ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami? Nie słuchałem np. monitorów Dynaudio - teraz wchodzi nowa seria LYD ze wzmocnieniem w klasie D, ale bywają też fajne używki.

 

Może Focal Solo 6 Be z berylową kopułką?...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/128556-monitory-aktywne-a-holografia/
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglada to tak jak na ponizszej fotgrafii. W porownaniu z klasycznymi pasywnymi monitorami KEF LS50 (monitor uznawany przez wielu jako bardzo przestrzenny) + lampa (UR Simply Italy) nie dostrzegam niedostatkow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Moje doswiadczenie tez jest takie ze od monitorow studyjnych (aktywnych) dzwiek sie nie odrywa

 

Oj, na pewno się odrywa! Od moich Focali odrywał się pięknie. :)

 

@kichanadeta - wiele dobrego słyszałem o Gibsonach. Ale nie zdzierżyłbym ich wzornictwa chyba...

No niestety - wygladaja odpustowo. Niemniej jednak wyglad rekompensuja graniem.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Na dudniący bas w a65 przewidziano pokrętło z tyłu- nieco pomaga, ale nie można przesadzić, bo basu będzie za mało :)

W drugim pokoju (bez ustrojów) na szybkiego pomogło z basem również przestawienie a65 na dłuższą ścianę.

W swojej cenie ciekawe kolumny IMO.

Wygląd i świecące logo na minus.

 

Uważam, że to tanie monitory aktywne mogły wyrobić taką, a nie inną reputację tego typu konstrukcjom. Te droższe są lepsze i mogą się nadać (w sprzyjających okolicznościach) do systemów hifi.

 

Miałem u siebie też twiny be6 (ma je mój znajomy). Sveda dapo słuchałem w studio u innego znajmego (i na szołkach). Jeśli pomyśli się o akustyce i reszcie toru można uzyskać sporo dobrego dźwięku przy względnie niedużych nakładach. Oczywiście niekoniecznie będzie to dźwięk super muzykalny pod każdym względem, ale ogólnie przynajmniej poprawny. Sam rozważam taką drogę dac+kolumny aktywne.

U mnie wyglada to tak jak na ponizszej fotgrafii. W porownaniu z klasycznymi pasywnymi monitorami KEF LS50 (monitor uznawany przez wielu jako bardzo przestrzenny) + lampa (UR Simply Italy) nie dostrzegam niedostatkow.

 

 

Porównywałeś je u siebie?

Przestrzeń można nienaturalnie rozdmuchać, przy problemach z fazą, które przy pasywnych kolumnach są bardziej pospolite - może tutaj jest problem. Także brak jakiegoś problemu Pan Pacuła uważa za problem. Inna sprawa, że miałem kolumny pasywne i aktywne i nie powiedziałbym, by pasywne miały w kwestii przestrzeni jakąkolwiek przewagę.

 

Nie słuchałem np. monitorów Dynaudio - teraz wchodzi nowa seria LYD ze wzmocnieniem w klasie D, ale bywają też fajne używki.

 

Te nowe Dynaudio mają bardzo wysoki podział pasma = byłbym zdziwiony, gdyby nie było dziury w SPL pod kątem innym niż na wprost, czyli ogólnie może być uśmiech dyskoteki.

 

Moje doswiadczenie tez jest takie ze od monitorow studyjnych (aktywnych) dzwiek sie nie odrywa

 

No to kupy słuchałeś, a nie monitorów aktywnych.

Porównywałeś je u siebie?

 

 

Tak.

 

post-1391-0-90941600-1459604444.jpg

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Piękne. :) w sumie te Gibsony mają swój urok... Do tego jakaś płyta Motörhead, szklanka burbona i jazda!

 

Natomiast moje doświadczenia z CA6 jako preampem i monitorami nie były najlepsze. Np. za "szybki" jest w nim skok głośności i często mi się zdarzało że jedna pozycja w przód była za głośno, a jedna w tył - już za cicho. No i ogólnie lepszą jakość uzyskiwałem jednak ze specjalizowanego DACa, nawet chińskiego Matrixa (ma też o wiele bardziej precyzyjną regulację głośności).

 

Za to z Heglem HD12 było o tyle niemile, że jego wyłączenie generowało potężny (potężny!) trzask w monitorach. Oczywiście można go nie wyłączać, można najpierw wyłączać monitory, ale tak czy tak była to irytująca niedoróbka. Sprawdziłem dwa różne egzemplarze i miały to samo. W ogóle sprawa sterowania monitorów - to osobna sprawa, na kolejną dyskusję. Wydaje mi się, że one nie za bardzo lubią się z "czystymi" DACami z cyfrowym preampem. To pole do kolejnych eksperymentów.

Focal Alpha A65 - dla odmiany bardzo muzykalne, słuchało się z duuużą frajdą. Przestrzeń: 4/5. Wada - w moim pomieszczeniu bas bywał trochę nieokiełznany i dudniący.

Mam te monitory i jestem bardzo zadowolony. Nie mam żadnych problemów z basem w pomieszczeniu 20 metrowym.

Też myślę o zmianie na coś innego (lepszego)..

U mnie mam inny dylemat, o ile muzykę elektroniczną monitory grają po prostu super, o tyle rock (Dire Straits) niekoniecznie.

Dźwięk jest taki jakiś nienaturalny, powiedziałbym, że ''pomniejszony w skali'', zbity do kupy, coś jakby ktoś zamknął grupę w małym garażu i tam kazał grać.

Poza tym mogę się wypowiadać o tych monitorach w samych superlatywach :-)

Przestrzeń można nienaturalnie rozdmuchać, przy problemach z fazą, które przy pasywnych kolumnach są bardziej pospolite - może tutaj jest problem. Także brak jakiegoś problemu Pan Pacuła uważa za problem. Inna sprawa, że miałem kolumny pasywne i aktywne i nie powiedziałbym, by pasywne miały w kwestii przestrzeni jakąkolwiek przewagę.

 

 

 

Te nowe Dynaudio mają bardzo wysoki podział pasma = byłbym zdziwiony, gdyby nie było dziury w SPL pod kątem innym niż na wprost, czyli ogólnie może być uśmiech dyskoteki.

 

No to kupy słuchałeś, a nie monitorów aktywnych.

Sluchalem monitorow za gruby hajs w profesjonalnych rezyserkach studyjnych. I to wielu

Pytanie co uwazamy za holografie bo takiej jak ma wzmacniacz lampowy z dobrymi monitorami zaden nonitor studyjny nie wykreuje

Po prostu sprzet studyjny nie robi takich sztuczek i ma inne przeznaczenie. Przestancie wmawiac ze to prownywalne granie z hifi

Jak jtos nie ma ambicji i pojecia jak skladac dobre granie to kupuje monitory bo dzwiek jest gotowy a pozniej sie zastanawia czemu to takie bezduszne i monitorujace granie

Oj, od razu "nie ma ambicji" :) Miałem ambicję i traciłem masę czasu na dobieranie wzmacniacza do kolumn - po prostu monitory mają to załatwione "na dzień dobry". A mówienie o graniu "bezdusznym" to właśnie stereotyp (podobnie jak o gwarancji holografii przez lampę - bo przecież nie każdą). O w/w Focalach da się powiedzieć wiele, ale nie że są "bezduszne". A przez holografię rozumiem złudzenie głębi i jakiegoś na niej porządku (bo "wszerz" większość monitorów, nawet tanich, pokazuje bardzo porządną stereofonię).

 

Bywam też na koncertach ;) i wiem czego można się spodziewać - na sali o świetnej akustyce, jak studio S1 w Warszawie też nie ma nigdy jakiegoś super "3D" i też nie da się policzyć ile metrów za skrzypkiem siedzi klarnecista, słychać jednak planami. Natomiast fajnie jest jeśli głośniki COŚ mówią o akustyce pomieszczenia i tego właśnie poszukuję.

A przez holografię rozumiem złudzenie głębi i jakiegoś na niej porządku (bo "wszerz" większość monitorów, nawet tanich, pokazuje bardzo porządną stereofonię).

O głębi/holografii

Jeden z moich kolegów używa kolumn firmy Audio Physic (takie z bocznym głośnikiem nisko-tonowym). Używał ich w pokoju gdzie była bardzo fajna przestrzeń i "holografia". Wiedziony wspomnieniami o świetnym brzmieniu głośników (innych) w drugim pokoju jego mieszkania, po długich negocjacjach z małżonką zamienił z nią pokoje. Niestety był to ruch bardzo negatywny. Kolumny grają nadal bardzo fajnie, ale przestrzeń i holografia gdzieś przepadły. Ponowne negocjacje małżonka kolegi na razie wykluczyła. Wnioski każdy wyciąga sam. Oczywiście wiem że te Audio Phisic kolegi to nie są monitory aktywne, ale w budowie przestrzeni i te i tamte zachowują się wg tych samych zasad. Jak na płycie przestrzeń jest dobrze zarejestrowana i sprzyja nam akustyka to będzie O.K. jak nie to będzie zawód. Aktywność nie ma tu nic do rzeczy.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

Piękne. :) w sumie te Gibsony mają swój urok... Do tego jakaś płyta Motörhead, szklanka burbona i jazda!

 

Natomiast moje doświadczenia z CA6 jako preampem i monitorami nie były najlepsze. Np. za "szybki" jest w nim skok głośności i często mi się zdarzało że jedna pozycja w przód była za głośno, a jedna w tył - już za cicho. No i ogólnie lepszą jakość uzyskiwałem jednak ze specjalizowanego DACa, nawet chińskiego Matrixa (ma też o wiele bardziej precyzyjną regulację głośności).

 

Za to z Heglem HD12 było o tyle niemile, że jego wyłączenie generowało potężny (potężny!) trzask w monitorach. Oczywiście można go nie wyłączać, można najpierw wyłączać monitory, ale tak czy tak była to irytująca niedoróbka. Sprawdziłem dwa różne egzemplarze i miały to samo. W ogóle sprawa sterowania monitorów - to osobna sprawa, na kolejną dyskusję. Wydaje mi się, że one nie za bardzo lubią się z "czystymi" DACami z cyfrowym preampem. To pole do kolejnych eksperymentów.

 

Też tak myślę....podobało mi się ich nasycone brzmienie...

 

ps.

 

Cytowanie selektywne standardowo nie działa...

 

Sluchalem monitorow za gruby hajs w profesjonalnych rezyserkach studyjnych. I to wielu

Pytanie co uwazamy za holografie bo takiej jak ma wzmacniacz lampowy z dobrymi monitorami zaden nonitor studyjny nie wykreuje

Po prostu sprzet studyjny nie robi takich sztuczek i ma inne przeznaczenie. Przestancie wmawiac ze to prownywalne granie z hifi

Jak jtos nie ma ambicji i pojecia jak skladac dobre granie to kupuje monitory bo dzwiek jest gotowy a pozniej sie zastanawia czemu to takie bezduszne i monitorujace granie

 

Ale to raczej każdy laik rozumie - mam nadzieję...

 

O głębi/holografii

Jeden z moich kolegów używa kolumn firmy Audio Physic (takie z bocznym głośnikiem nisko-tonowym). Używał ich w pokoju gdzie była bardzo fajna przestrzeń i "holografia". Wiedziony wspomnieniami o świetnym brzmieniu głośników (innych) w drugim pokoju jego mieszkania, po długich negocjacjach z małżonką zamienił z nią pokoje. Niestety był to ruch bardzo negatywny. Kolumny grają nadal bardzo fajnie, ale przestrzeń i holografia gdzieś przepadły. Ponowne negocjacje małżonka kolegi na razie wykluczyła. Wnioski każdy wyciąga sam. Oczywiście wiem że te Audio Phisic kolegi to nie są monitory aktywne, ale w budowie przestrzeni i te i tamte zachowują się wg tych samych zasad. Jak na płycie przestrzeń jest dobrze zarejestrowana i sprzyja nam akustyka to będzie O.K. jak nie to będzie zawód. .Aktywność nie ma tu nic do rzeczy

 

Też mam takie zdanie...

Sluchalem monitorow za gruby hajs w profesjonalnych rezyserkach studyjnych. I to wielu

 

Wątpię, skoro twierdzisz, że dźwięk się nie odrywa od kolumn.

 

Pytanie co uwazamy za holografie bo takiej jak ma wzmacniacz lampowy z dobrymi monitorami zaden nonitor studyjny nie wykreuje

Wzmacniacz lampowy nie tworzy lepszej holografii od wzmacniaczy tranzystorowych czy kasy D. Lampowce jedynie ocieplają brzmienie, przez dodanie zniekształceń w postaci parzystych harmonicznych (są dosyć nieprzejrzyste przez to).

 

Po prostu sprzet studyjny nie robi takich sztuczek i ma inne przeznaczenie.

Sprzęt studyjny nie ma "robić sztuczek" tylko ODTWARZAĆ nagranie. I te "sztuczki" to są w nagraniach.

 

Przestancie wmawiac ze to prownywalne granie z hifi

Światy studyjne i Hi-Fi przenikają się wzajemnie (Bowers&Wilkins 802, czy Nautilusy można spotkać w studiu).

 

Jak jtos nie ma ambicji i pojecia jak skladac dobre granie to kupuje monitory bo dzwiek jest gotowy a pozniej sie zastanawia czemu to takie bezduszne i monitorujace granie

 

... jakie "bezduszne granie"? ... czego Ty słuchasz ... TECHNO? Ambicji też nie masz, skoro klecisz jakieś zamulacze i ten erzac nazywasz dobrym dźwiękiem.

 

Ale to raczej każdy laik rozumie - mam nadzieję...

 

Sam jesteś laik.
Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

Sam jesteś laik.

 

Tylko na to Ciebie stać...

 

Wzmacniacz lampowy nie tworzy lepszej holografii od wzmacniaczy tranzystorowych czy kasy D. Lampowce jedynie ocieplają brzmienie, przez dodanie zniekształceń w postaci parzystych harmonicznych (są dosyć nieprzejrzyste przez to).

 

Jeszcze długa droga przed tobą...

Ale widzę że błądzisz co najmniej od 2005r - więc to raczej się już nie zmieni...

Wzmacniacz lampowy nie tworzy lepszej holografii od wzmacniaczy tranzystorowych czy kasy D. Lampowce jedynie ocieplają brzmienie, przez dodanie zniekształceń w postaci parzystych harmonicznych (są dosyć nieprzejrzyste przez to).

 

Jeszcze długa droga przed tobą...

Ale widzę że błądzisz co najmniej od 2005r - więc to raczej się już nie zmieni...

Klasa D jest na zachodzie postrzegana jako najbliższa do wzmacniaczy lampowych. O wzmacniaczach lampowych kiedyś też już pisałem dlaczego są odróżnialne od tranzystorowych, ale nie zawsze. To efekt mikrofonowania lamp i dużej impedancji wyjściowej (transformator wyjściowy). Te dwa elementy powodują podbarwianie dźwięku i odmienne brzmienie. Przy niezbyt głośnym słuchaniu (mały wpływ mikrofonowania) i kolumnach z płaską charakterystyką impedancji potrafią być nie do odróżnienie od wzmacniaczy tranzystorowych. Przypadek praktyczny był opisywany na forum. Ja też się z takim spotkałem.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

Klasa D jest na zachodzie postrzegana jako najbliższa do wzmacniaczy lampowych. O wzmacniaczach lampowych kiedyś też już pisałem dlaczego są odróżnialne od tranzystorowych, ale nie zawsze. To efekt mikrofonowania lamp i dużej impedancji wyjściowej (transformator wyjściowy). Te dwa elementy powodują podbarwianie dźwięku i odmienne brzmienie. Przy niezbyt głośnym słuchaniu (mały wpływ mikrofonowania) i kolumnach z płaską charakterystyką impedancji potrafią być nie do odróżnienie od wzmacniaczy tranzystorowych. Przypadek praktyczny był opisywany na forum. Ja też się z takim spotkałem.

 

Co do barwy to jest coś tam na rzeczy - usłyszałem to na podstawie urządzeń Elins Audio..

Co do Hologramu - to kupa siana i bałagan... moim zdaniem...

Co do barwy to jest coś tam na rzeczy - usłyszałem to na podstawie urządzeń Elins Audio..

Co do Hologramu - to kupa siana i bałagan... moim zdaniem...

Możliwe, nie używałem osobiście wzmacniaczy lampowych, ale zdarzało mi się takich słuchać w różnych warunkach. Zdanie o klasie D zaczerpnięte z jakichś zagranicznych periodyków. "Hologram" nie ma nic wspólnego z klasą w jakiej pracuje wzmacniacz. Moim zdaniem oczywiście.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

uwazam ze zawsze to przewiduje i nie ma nic nieprzewidywanego w realizacji

ani pół milimetra samo z siebie nie wychodzi nigdzie przez wzmacniacz jakikolwiek ale przez realizacje

wzmacniacz moze ja albo ukryc albo uwypuklic - niczego nie robi sam z siebie

 

nie ma zadnych spraw nieprzewidywalnych - takie cos nie istnieje

 

jesli realizacja ucierpi to zadna cudowna ani cudowniejsza od cudownej lampa nie pomoze, nawet lampa alladyna ;)

bez realizacji nie ma o czym w ogole mowic

 

kazde najmniejsze wrazenie jest wynikiem realizacji a to jego siła może zalezec od wzmacniacza lecz nie samo istnienie wrazenia

 

ps

holografia jest wynikiem wypadkowej przesłuchu miedzykanałowego separacji/scalania materiału stereofonicznego i jesli istnieje cudowna lampa to bedzie to lampa dual mono

a jesli lampa dual mono nie istnieje w naszym zakresie poszukiwan/rozwazań to matematyka kaze mi sądzic ze dobre monitory z solidnymi wzmacniaczami pokonuja cudowne lampy dokonujac tam mniej inwazji stratnej w realizacje

 

wiecej da dobra wstega do holografii niz siedzenie na lampie a dobra wstega na dual mono to mozna by sądzic ze sie zblizamy.. .o ile nie włoznono pracy w to by takie efekty nie przeszkadzały bo zapewne nie zawsze sa przydatne i mile widziane np. w studio

 

 

ps2

nawet dsp nie robi nic samo z siebie ale uwypukla sprawy przewidziane i zapisane tak by były do odcztania wg zamierzenia

nie wybiera woklalu ze sciezki po Hz głosu bo wolkal ma tyle i tyle ale łaczy zdarzenia ze sciezek nakladaje sie na siebie lub sepaerujace sie od siebie przez porownie sciezek

 

maszyna nie umie odrozniac hz glosu od hz czego calkowicie innego - a w tym samym przedziale jest masa rzeczy, to ze usłyszymy wiecej głosu to tylko znaczy ze było wiecej głosu od czegos innego w marteriale porownawczym z obu sciezek zapisu i to zostało wybrane przez procesor obróbczy - procesor sygnałowy liczy sciezki i analizuje matematyke a nie bada ze stetoskopem ;)

moge wsciec sie i utytłac, paść na morde bylem wytrwał, byle małych świństw gonitwa nie wciagnęła mnie - dopuki wierzysz we mnie miła w tym jest moja wielka siła z zyciem mnie nie pogodziłaś ale z samym sobą tak, mam przy sobie gorzką pamieć, mam Twoj usmiech co nie kłamie wiem ze juz mnie nic nie złamie :)

Słucham w domu na Dynaudio Air6.Wiele problemów mi odpadło. Na przykład kable . Można przyzwyczaić się do tego sposobu przekazu muzyki . Dostrzegam różnicę w brzmieniu monitorów studyjnych i tych pozostałych. Ale wierność i bezpośredniość tych pierwszych jest dla mnie nie do pobicia.

Pewnie się powtórzę, ale co tam,

mam opale, niby aktywne, ale grają jak rasowe kolumny hifi, z jednym ale, nigdy nie miałem w moim dość małym pokoju całej skali, od samego dołu do samej góry. przykłady- dynki f140, contour 1.4. obie naprawdę super paczki, ale nie mogłem okiełznąć basiska.kupowałem wzmaki mocne/słabe, takie /srakie, nic nie dawało.

opale są inne... są dokładne,są mega przestrzenne-kiedyś o tym pisałem, dzwięk wychodzi zewsząd.nie ma dzwięku pomiędzy kolumnami czy głębi, jest przed/za/obok/z tyłu etc. nie żebym je zachwalał, bo mają też wady-są wbrew pozorom bardzo trudne w ustawieniu,to po pierwsze,. są bardzo trudne w dobraniu reszty toru- sam się przekonałem, miałem kilka analogowych pre, oraz trzy studyjne pre czy jak kto woli monitoring controller, big knob-najtańszy, niezły, potem presonus central station(mam obecnie) oraz dangerous music monitor-najdroższy i najlepszy.sorry za tak chaotyczne pisanie, ale mógłbym coś pominąć.

ps chcę do moich manleyów dokupić harbeth i porównać do opali, więc będzie super teścik.

pozdro

rs

"wiecej da dobra wstega do holografii niz siedzenie na lampie a dobra wstega na dual mono to mozna by sądzic ze sie zblizamy.. ."

 

Cóż, Adamy mają rodzaj wstęgi (wychwalany głośnik ART o zbliżonej technologii) a A7x uchodzą za niezłe. Są w dodatku "dual mono" i to w bi-ampie :) a "holografii" w nich nie zauważyłem... Zbliżały się do niej natomiast Focale - ale one mają wklęsłe kopułki o szerokiej dyspersji, a przez to dość szeroki sweet-spot. To też ma znaczenie, bo czasem efekt holo pojawia się na moment gdzieś w jakiejś "centymetrowej" pozycji, w dodatku na ogół niewygodnej do słuchania.

To jak wytlumaczysz wypychanie wokali do przodu na wzmacniaczach lampowych mimo ze realizacja tego nie przewiduje?

Jeżeli na skutek współpracy skaczącej impedancji kolumn i wysokiej impedancji wyjściowej wzmacniacza lampowego dojdzie do lekkiego zdeformowania charakterystyki częstotliwościowej mierzonej na zaciskach kolumny to może taki efekt być słyszany. Kolumny pasywne mają największe skoki impedancji zazwyczaj w okolicach częstotliwości podziału a to przy dwudrożnych kolumnach zakres 1,5-3 kHz. Dla współczesnych trójdrożnych to bardzo często też zakres 2,5-4 kHz. To są zakresy w których zlokalizowany jest ludzki głos i jednocześnie zakres największej czułości ludzkiego słuchu. Skoki impedancji kolumny mogą tam być bardzo wysokie i przekraczać nominalną 2 a nawet więcej niż 3x.

I jeszcze jedno - nie wszystko co idealne musi nam się podobać.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

 

 

Tak.

 

post-1391-0-90941600-1459604444.jpg

 

Przy zastosowanej adaptacji akustycznej dopiero slychac roznice w kwestii budowania sceny 3d. Przy golych scianach faktycznie moze nie byc roznicy miedzy lepszym a gorszym sprzętem

MacP

 

sa rozne wstegi o roznej głogosci i roznej szeroksoci i roznym napieciu ... z roznego materiału , wsteg jak swiat długi i szeroki

wcalke nie mowie ze adam ... a moze adam własnie tak to zrobił by nie było ;)

 

mowie co innego szukam holografi szukam wstegi

pozniej jest beryl w kopółce pozniej długo długo nic ... ot podobno a jak kto to zastosował to juz napewno inna opowiesc

 

od przestrzeni jest wstega i to jest "zelazna zasada" -podwazenie jej bo ktos nie uslyszał albo usłyszał na innym dla mnie jest bezzasadne - mogł tez nie usłyszec przez sprawy poboczne

 

absoutnie nie chce powiedziec ze Pan sie myli w swojej ocenie, moze byc jak najbardziej prawdziwa - ale sa sprawy poboczne ile ich moze wpłynąc to tzw " Bog jeden wie"

moge wsciec sie i utytłac, paść na morde bylem wytrwał, byle małych świństw gonitwa nie wciagnęła mnie - dopuki wierzysz we mnie miła w tym jest moja wielka siła z zyciem mnie nie pogodziłaś ale z samym sobą tak, mam przy sobie gorzką pamieć, mam Twoj usmiech co nie kłamie wiem ze juz mnie nic nie złamie :)

...no i jeszcze konstrukcje koaksjalne o quasi-punktowym promieniowaniu pomagają w dobrej przestrzeni. Tu mamy coś ciekawego tego typu i ze wstęgą :)

443900d1421849682-fluid-audio-launches-fader-coax-pro-fpx7-24455_790.jpg

 

albo takie brzydale Geneleca, aż trójdrożne wbrew pozorom:

 

Genelec_8351AP_coaxial_monitor_loudspeaker_790_572_70.jpg

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.