Skocz do zawartości
IGNORED

100% kino Jamo D500, D600 ? inny?


belfi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przenoszę się do większego lokum, chcę zmienić kolumny 5.0, ampli na razie zostanie, woofer może ale nie musi.

Obecnie posiadam:

Onkyo 905

Jamo Concert 11 + D8CEN + D8SUR

subwoofer B&W ASW CDM

 

Mimo większej powierzchni potrzebuję głośników wiszących, tu wybór nie jest zbyt duży, zakładając mój projekt

Cała powierzchnia to ok 38m2 (salon, kuchnia, korytarz) a część do nagłośnienia to ok 15m2 (4,6m na 3,2m - tu ekran), wysokość 2,75m

Przeznaczenie 100% kino, robię adaptację akustyczną, płyty perforowane na suficie, ściana z wełny za ekranem, więcej w wątku

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Chcę uzyskać maksymalny efekt kinowy, dynamika, niskie zejście basu, lepsze niż z zestawu Jamo concert

Najbardziej podobają mi się Jamo D600, pasuję swoim grafitowym, matowym wykończeniem, ale mam obawy że jest to zestaw za duży do tej powierzchni.

Jestem w stanie przeznaczyć taką kwotę jak 5.0 D600 czyli ok 8000zł

 

D500 wychodzi dużo taniej, może wtedy dołożyć do lepszego subwoofera?

 

pomóżcie :)

post-6930-0-75150700-1460285155_thumb.jpg

post-6930-0-45224000-1460285172_thumb.jpg

post-6930-0-09991600-1460285181_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/126760-100-kino-jamo-d500-d600-inny/
Udostępnij na innych stronach

Bo Jamo D600 ma certyfikat THX pewnie dlatego tyle kosztuje poza tym ja nie pchałbym się w te Jamo chociażby dlatego, że żeby kolumny te "rozwinęły skrzydła" trzeba dać konkretnie w palnik (specyficzne parametry dla osiągnięcia nagłośnienia pomieszczenia ) a u Ciebie właśnie z racji małej powierzchni do nagłośnienia byłoby to nie do zniesienia.

D500 ma certyfika THX Select 2, czyli jeśli dobrze doczytałem do mniejszych powierzchni.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

D600 będą za duże.

 

znalazłem jeszcze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

trochę odpustowe te chromy :)

ma ktoś doświadczenie w tymi Teufelami?

 

nie chcę po zmianie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Panowie.

 

Wydaje mi się, że troszkę błędnie myślimy. Poczytałem jeszcze raz wnikliwie o THX i sądzę, że to tak w cale z tym nie jest, że trzeba słuchać na poziomie 82db gdzie na ampli załącza się wtedy znaczek THX. Standardy te przy Select 2 Plus zakładają, że siedzisz ok 3-4m od ekranu i jeśli masz teraz wzmacniacz i kolumny z thx select 2 plus to nawet jeśli pokrętło weźmiesz na 82db to człowiekowi głowa pęknie. THX określa 82db jako poziom referencyjny czyli głośność z jaką powinna grać ścieżka dźwiękowa. Na zagranicznych forach pogrzebałem i znalazłem, że w miejscu odsłuchowym masz mieć szum różowy z każdej kolumny (sub też) na poziomie 82db. Dopiero później szuka się odpowiedniej głośności tak aby ściężka mniej więcej grała z taką głośnością, nie zapominając przy tym, że najgłośniejsze akcje powinny mieć poziom nie większy jak 105db dla wszystkich kolumn z wyjątkiem suba bowiem sub ma o 10db większy zakres, czyli aż do 115db może zagrać. Jak gra więcej któraś z kolumn to znaczy, że jest nieodpowiednio skalibrowane kino. A Loudness Plus to taka technologiia, która zmnienia Ci troszkę dynamikę dźwięku jak masz poniżej 82db (poziomu referencyjnego), podwyższa Ci poziom głośności dla surroundowych kanałów. Sądzę, że poziom referencyjny uzyskamy dopiero przy THX Ultra 2 Plus i dużym pomieszczeniu. Wtedy nie będzie to tak bardzo "walić" po uszach a będzie kinowo.

 

Proszę również innych o komentarz, może ja też robię gdzieś błąd w myśleniu a chciałym wiedzieć jak to w końcu z tym jest :)

 

Pozdrawiam,

Kamil.

Nie mam ambicji budowania w salonie kina wg standardów THX. Bo się nie da.

Muszę zainstalować kolumny wiszące bo to mi da najlepszy komfort z codziennego korzystania z salonu.

Nie chce tez typowo instalacyjnych, bo to ogranicza ewentualnie późniejsze zamiany.

 

Nie chcę też kupić sprzętu którego potencjału nie wykorzystam, obecny zestaw kompletowałem z myśle że zagra kiedyś i rozwinie skrzydła w większym, osobnym pomieszczeniem. Z bólem serca będę go sprzedawał, u mnie się marnują.

 

Chce kupić sprzęt który nie zagra gorzej w kinie niż obecny, a może będzie bardziej kinowy :)

 

Na tą chwile wydaje się ze D500 będzie lepszym rozwiązaniem, do tego ewentualnie zmiana subwoofera, ale najpierw sprawdzę tego co mam.

 

Ten Teufel ma dobre recenzje, ale chyba z żadnego z rozważanych zestawów nie odsłucham bo to zbyt mało popularny sprzęt.

Tu pytanie do dystrybutorów :)

Nie mam ambicji budowania w salonie kina wg standardów THX. Bo się nie da.

 

wiec nie ma sensu kupować takich kolumn, które zagrają dopiero przy odpowiedniej głośności

 

Kolega ma amplituner Onkyo z THX i znaczek ten na wyświetlaczu pokazuje mu się jak już naprawdę wali po uszach więc może to być jak pisze Kolega

 

THX określa 82db jako poziom referencyjny czyli głośność z jaką powinna grać ścieżka dźwiękowa

mój amp też ma znaczek THX nawet ultra 2 :)

nigdy nie widziałem u siebie na wyświetlaczu znaczka THX, ustawienia odcięć kolumn mam na wartości "THX", bo na mój słuch bas jest wtedy najlepszy

czyli pewnie do takiej głośności nie doszedłem :)

 

"wiec nie ma sensu kupować takich kolumn, które zagrają dopiero przy odpowiedniej głośności"

 

to na niższych poziomach zagrają one tak tragicznie że nie ma sensu ich kupować?

czym te zestawy z przeznaczeniem do kina (D500, Teufel), poza tym, że ich konstrukcja zakłada przenoszenie od 80Hz, co wiąże się z koniecznością dołożenia subwoofera, różnią się od wszystkich innych zestawów 5.1, nazwijmy je "tradycyjnych", one zagrają lepiej na normlanym poziomie głośności?

Konstrukcja zamknięta i wytwarzanie ciśnienia akustycznego na poziomie 105db przy THX Select 2 Plus i 110 lub 115db przy THX Ultra 2 Plus bez zniekształceń w paśmie od 80Hz do 20.000Hz. przy +/- 3db. Kolumny przednie jak i centralna mają zawężoną charakterystykę promieniowania w pionie żeby było jak najmniej odbić. Ma to dużo wspólnego z kolumnami efektowymi, które są konstrukcji dipolowej czyli promieniują w dwóch kierunkach. Trzeba je zamontować wyżej na ok. 60cm od głowy słuchacza. Wrażenia efektowe uzyskujesz tak na prawdę poprzed odbicie fali dźwiękowej od ścian także do THX zalecają niezbyt wytłumione ściany. Kolumny przednie jak i centralna powinny być umieszczone na tej samej wysokości ze względu na wąską charakterystykę promieniowania w pionie. Subwoofer THX powinien wytwarzać ciśnienie akustyczne bez zniekształceń na poziomie 115db. Ma też BGC.

dzięki Nordck za info

 

dlatego myślę, że moim przypadku to dobra droga, choć właściwie innej nie mam :), chodzi o zestaw wiszący pod ekranem aby uzyskać jak największą przekątną

udało mi się wygospodarować symetryczny prostokąt 4,6m na 3,2m w którym będzie odsłuch.

Kolumny z przodu jak na projekcie w jednej linii, tylnych nie ma na projekcie ale będę zgodnie z rysunkami jakie podaje instrukcja np: Jamo D500, czyli tyły po bokach w linie uszu,

do tego subtelna adaptacje akustyczna i będzie ok.

 

nadal zastanawiam się nad samym zestawem:

 

D600 odpada, udusi się

D500 + dobry sub, czy Teufel z dwoma słabszymi suabami

Gość

(Konto usunięte)
THX określa 82db jako poziom referencyjny czyli głośność z jaką powinna grać ścieżka dźwiękowa.

 

Podałeś dużo ciekawych faktów, niestety wkradło się też sporo nieścisłości. THX nigdy nie rekomendowało ani standaryzowało oglądania filmów z referencyjnym poziomem dźwięku 85dB SPL. Swoją drogą ciekawe jest podawanie różnego poziomu referencyjnego 85-82dB. Kiedyś czytałem skąd się to wzięło i jak pamiętam wynika to z różnych skal (wg EBU, SMPTE) i przeliczania poziomów odniesienia 0VU na dB FS i dB SPL. W kinach domowych kalibruje się wszystko do 85dB SPL, ale używając sygnału -30dB FS czyli 75dB SPL (inaczej profesjonalni kalibratorzy ogłuchliby w wieku 40 lat :-))

 

Poziomy, o których wspominasz to nic innego jak 0dB FS, czyli maksymalny poziom sygnału dostępny w kinie cyfrowym, przekładający się w rezultacie na 105dB SPL z kanałów LCR+SUR oraz 115dB z subów. Poziom referencyjny, przyjęty jako -20dB FS czyli 85dB SPL, służy wyłącznie do kalibracji każdego etapu produkcji dźwięku (studia, post produkcja, mastering, itd), innymi słowy do zapewnienia tych samych warunków pracy. To jak wzorzec metra.

 

Ale ten poziom jest bardzo głośny i zupełnie nie nadaje się komfortowego odsłuchu. W domu, poziom odsłuchu powinien uwzględniać warunki akustyczne, poziom szumu otoczenia pomieszczenia, jego kubaturę, możliwości sprzętu i wiele innych. Co z tego, że „odkręcimy” na 85dB SPL skoro sub furkocze, a odbicia niszczą zrozumiałość dialogów. Nie ma w tym żadnej przyjemności.

 

Zatem na jakim poziomie słuchać / oglądać ? Tu też nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeżeli pomieszczenie jest dobrze przygotowane to -25dB FS (80dB SPL) będzie OK (ponoć rekomendowany przez T. Holmana, twórcy THX, poziom głośności podczas miksowania). W zwykłym pokoju dziennym taki dźwięk będzie z pewnością zbyt natarczywy i trzeba ściszać, aż osiągniemy poziom komfortowy, gdy nadal słychać ciche pasaże, a dynamiczne skoki basu nie powodują kompresji suba.

 

wiec nie ma sensu kupować takich kolumn, które zagrają dopiero przy odpowiedniej głośności

 

Poziomy w kinie domowym zawierają się od 22dB do 105dB (115dB sub). Czy zatem należy uznać, że kolumny z certyfikatem THX będą odtwarzać ciche fragmenty ścieżki dźwiękowej filmu niewłaściwie, gorzej lub wcale ? Przecież to kompletny absurd.

 

Kolumny przednie jak i centralna mają zawężoną charakterystykę promieniowania w pionie żeby było jak najmniej odbić.

 

W takim znaczeniu chyba chodzi jednak o płaszczyznę poziomą. Generalnie poza osiami głównymi zwykłe głośniki w układzie średniotonowy / kopułka wysokotonowa generują mnóstwo problemów jak dziury przy cz. podziału, szybki spadek SPL ze wzrostem częstotliwości, interferencje wynikające z braku wyrównania czasowego pomiędzy głośnikami. Między innymi z tych powodów profesjonalne instalacje HT wykorzystują głośniki tubowe.

 

Wrażenia efektowe uzyskujesz tak na prawdę poprzed odbicie fali dźwiękowej od ścian także do THX zalecają niezbyt wytłumione ściany.

 

To niestety nie może być prawda. THX zaleca w pełni kontrolowane warunki akustyczne, co oznacza, że w konkretnym pomieszczeniu używa się absorberów, dyfuzorów, reflektorów w takiej ilości i w takich miejscach, jak to tylko konieczne. Nie można stwierdzić, że THX zaleca coś "niezbyt".

 

czym te zestawy z przeznaczeniem do kina (D500, Teufel), poza tym, że ich konstrukcja zakłada przenoszenie od 80Hz, co wiąże się z koniecznością dołożenia subwoofera, różnią się od wszystkich innych zestawów 5.1, nazwijmy je "tradycyjnych", one zagrają lepiej na normlanym poziomie głośności?

 

To jeszcze jedna zaleta THX. Gdzieś już pisałem, że w przeciwieństwie do wielu błędnych opinii, znaczek THX jest gwarantem poprawnego "zszycia" systemu i spełnienia przez niego wyśrubowanych norm i warunków odtwarzania (btw. THX to nie tylko sprzęt, ale i pomieszczenia, ich akustyka, zasady budowy, itd.). Oczywiście nie ma to nic wspólnego z brzmieniem czy innymi czynnikami subiektywnymi. Chociaż z drugiej strony, sprzęt który spełnia wyśrubowane normy wielu parametrów (zniekształcenia, poprawność charakterystyki przetwarzania, fazowej, kierunkowej, itd.) raczej nie zagra źle. Z pewnością jest też wiele sprzętów niemających znaczka THX i równie dobrych lub nawet lepszych. Ale skoro nie mają znaczka, nie ma pewności czy wszystkie ich parametry gwarantują właściwą współpracę.

 

Weźmy taki sub. Na rynku jak na lekarstwo jest subów będących w stanie wytworzyć 115dB SPL bez przykrych skutków ubocznych, typu kompresja, zniekształcenia, furkotanie portów. Podobnie z amplitunerami. Coraz częściej mamy dowody w testach pomiarowych, że zamiast deklarowanych 7x150W ampli oddaje 7x80W. A dzięki THX, mamy pewność, że w pomieszczeniu o danej kubaturze, ampli dostarczy mocy potrzebnej do wytworzenia wymaganych poziomów dźwięku (zakładając kolumny THX lub o przynajmniej takiej samej efektywności). Można polemizować, czy znaczek THX ma sens, czy jest tylko elementem, zapewne niemałej, ceny. Ale kupując sprzęt z takim znaczkiem, przynajmniej wiemy, czego się spodziewać. A mniej rozczarowań to większa radość z każdego seansu.

Dziękuję za sprostowanie Magog. Teraz już wiem więcej na temat THX, też próbowałem się w to bawić ale nie mam warunków i odpuściłem. Podczas trybów używam standardowych tak jak format w którym jest nagrany film. Poleciłbyś jakieś urządzenia pomiarowe ciśnienia akustycznego? Chciałbym skalibrować swój sprzęt żeby było prawidłowo w miejscu odsłuchu.

 

Czy szum wbudowany domyślnie w ampli wystarczy do skalibrowania na właściwy poziom głośności każdą kolumnę?

Gość

(Konto usunięte)

Ja korzystam ze sprawdzonego RadioShacka. Na eBay'u możesz kupić indywidualnie kalibrowany mikrofon Dayton iMM-6 (info), za pomocą którego można mierzyć SPL (a również np. RT60, NC, RTA) używając appki na urządzenia mobilne.

Ale ten poziom jest bardzo głośny i zupełnie nie nadaje się komfortowego odsłuchu. W domu, poziom odsłuchu powinien uwzględniać warunki akustyczne, poziom szumu otoczenia pomieszczenia, jego kubaturę, możliwości sprzętu i wiele innych. Co z tego, że „odkręcimy” na 85dB SPL skoro sub furkocze, a odbicia niszczą zrozumiałość dialogów. Nie ma w tym żadnej przyjemności

 

co powinno być każdy z nas wie bo każdy słucha tak jak jemu pasuje ale ja napisałem, że kolega ma amplituner z tym certyfikatem i żeby on się zaświecił na wyświetlaczu amplitunera trzeba nieżle wypiłować a to juz jest bardzo głośno i nawet te fragmenty ciche odtwarzane są głośno nie tak jak powinno się je słuchać, nie tak jak w rzeczywistości powinny brzmieć w związku z tym wychodzę z tego założenia,, że kolumn, jeśli nie będa grały z taką odpowiednią głośnością gwarantującą THX nie warto/ nie ma sensu kupować i koniec. Chcąc mieć THX oczywiście.

Magog super dzięki,

będę musiał jeszcze kilka razy przeczytać to co napisałeś :)

 

ale wnioskuję że w moim przypadku jest sens instalować proponowany sprzęt, mimo że nie spełnię wszystkich wymienionych norm narzuconych przez THX i będę cieszył się z przyzwoitego odsłuchu kinowego?

 

 

Adek45

" że kolumn, jeśli nie będą grały z taką odpowiednią głośnością gwarantującą THX nie warto/ nie ma sensu kupować i koniec. Chcąc mieć THX oczywiście"

 

jak pisałem mam pełną świadomość że nie spełnię warunków dla THX,

ale zasiałeś we mnie wątpliwość, że jeśli tak będzie to nie ma sensu kupować i już

 

to by mi mocno skomplikowało sprawę :)

 

tak jak pytałem na początku, chcę zmienić kolumny, czy proponowane przeze mnie zestawy zagwarantują mi co najmniej tak samo dobry odsłuch w kinie jak Jamo Concert D8?

Gość

(Konto usunięte)
wychodzę z tego założenia,, że kolumn, jeśli nie będa grały z taką odpowiednią głośnością gwarantującą THX nie warto/ nie ma sensu kupować i koniec.

 

THX nie jest chwilowym stanem ampli lub kolumn w zależności od głośności czy innego parametru. Nie istnieje sytuacja, że w zależności od poziomu sygnału THX raz jest, a za chwilę nie ma, a tym bardziej nie istnieje jedyny słuszny poziom głośności, gdy THX się nagle objawia. THX to zbiór norm i wymagań technicznych i akustycznych określających parametry sprzętu lub pomieszczenia, które muszą być spełnione, aby zachować referencyjną wierność przekazu w kinie domowym, bez względu na poziom odsłuchu. Jeżeli dany komponent ma certyfikat THX to wiadmomo, że został tak zaprojektowany i wyprodukowany, że w określonych warunkach będzie działał tak, jak tego oczekuje od niego norma.

 

czy proponowane przeze mnie zestawy zagwarantują mi co najmniej tak samo dobry odsłuch w kinie jak Jamo Concert D8?

 

Z pewnością będą grały inaczej, ponieważ zostały zaprojektowane w konkretnym celu - do kina THX. Niestety nie ma synergii pomiędzy tymi światami, mimo, że 99% użytkowników wykorzystuje te same głośniki do stereo i do kina. Najlepiej jednak jak sam posłuchasz.

Jak dla mnie w warunkach domowych pchanie się w THX,Atmos,Auro,DTS X jest bez sensu te formaty zostały stworzone głównie do komercyjnych sal kinowych.Moim zdanie nawet zaadoptowanie akustycznie pokoju we własnym lokum(pokoju) nie da tego co dobre Normalne Kino przystosowane do tego formatu.Parę miesięcy temu czytałem w polskim AV że najlepsze kino do tego w EU powstaje w Holandii.Tak obserwuję po forach nie którzy pchają się w te standardy a potem maja jakieś problemy że coś nie tak gra.

Gość

(Konto usunięte)
Jak dla mnie w warunkach domowych pchanie się w THX,Atmos,Auro,DTS X jest bez sensu te formaty zostały stworzone głównie do komercyjnych sal kinowych.

 

Odmiany THX Ultra 2 i Select 2 dotyczą pomieszczeń o kubaturze odpowiednio do 85m3 i 56m3. Przyznasz, że trudno je nazwać komercyjnymi salami kinowymi.

Chodziło mi że głownie THX jest przeznaczony do kin a ich pochodne jak dla mnie to marketing tak samo jak w domowych amplitunerach dawanie koderów Auro,Atmos,DTS X jest po to aby żeby zachęcić do kupna bo rynek tak sie napchał już DD True i DTS MA HD że trzeba jakieś nowości tak samo jest marazm od 3 lat jak obserwuję z playerami BD coś się ruszy jak wejdą UHD na dobre wtedy rynek sie ruszy

THX nie jest chwilowym stanem ampli lub kolumn w zależności od głośności czy innego parametru. Nie istnieje sytuacja, że w zależności od poziomu sygnału THX raz jest, a za chwilę nie ma, a tym bardziej nie istnieje jedyny słuszny poziom głośności, gdy THX się nagle objawia

 

wytłumacz to amplitunerowi w którym po uzyskaniu odpowiedniej głośności taki znaczek się pokazuje, poniżej tej głośności znika. więc co , no nie jest to stan chwilowy tylko zaczynający się po osiągnięciu pewnej głośności

 

THX to zbiór norm i wymagań technicznych i akustycznych określających parametry sprzętu lub pomieszczenia, które muszą być spełnione, aby zachować referencyjną wierność przekazu w kinie domowym, bez względu na poziom odsłuchu.

 

najprawdopodobniej głośność należy do takiego zbioru norm bo dlaczego akurat przy pewnej głośności on (znaczek THX) się uaktywnia, dlaczego nie przy niższej mimo, że sprzęt ma ten certyfikat, widać i głośność o której wcześniej sam pisałeś i podawałeś wartośc decybeli jaka odpowiada temu certyfikatowi ma znaczenie.

 

Jeżeli dany komponent ma certyfikat THX to wiadmomo, że został tak zaprojektowany i wyprodukowany, że w określonych warunkach będzie działał tak, jak tego oczekuje od niego norma

 

właśnie, norma, a norma mówi co, że żeby zagrały tak jak ona mówi musi być odpowiednie ciśnienie akustyczne, poniżej będą się zachowywały inaczej niż mówi norma, nie tak jak ona mówi więc jak, nie tak jak założyli sobie twórcy tego certyfikatu

 

dlatego mówię, że takich kolumn , jeśli nie chcemy tworzyć w domu sali na podstawie norm THX, myślę, że nie ma sensu kupować. Ale to wg mnie. Chyba, ze komuś to odpowiada,, nie wiem, jakiś prestiż, nie wiem kto by się na to zdecydował, z drugiej strony patrząc kolega jak wspomniałem ma amplituner z tym certyfikatem a nie ma nawet takich kolumn i słucha, ogląda i jemu nic w tym nie przeszkadza i nawet jemu nie chodzi o , nie wiem, chwalenie się, ze ma taki sprzęt ale o to, ze gdy przypiłuje amplituner da radę wysterować kolumny, które ma podłączone, ale , właśnie, ale myślę, że amplituner a kolumny to różnica. A może się mylę, moze takie kolumny są bardziej wytrzymałe właśnie na głośne słuchanie, bardziej trwałe.

 

Jak dla mnie w warunkach domowych pchanie się w THX,Atmos,Auro,DTS X jest bez sensu te formaty zostały stworzone głównie do komercyjnych sal kinowych.Moim zdanie nawet zaadoptowanie akustycznie pokoju we własnym lokum(pokoju) nie da tego co dobre Normalne Kino przystosowane do tego formatu

 

i ja się z tym zgadzam, a to ze napchali tego pełno w klockach to po to, żeby przyciągnąć ludzi do tego a co za tym idzie nałapać kasy i szlus .

 

Nie istnieje sytuacja, że w zależności od poziomu sygnału THX raz jest, a za chwilę nie ma

 

tak, tak, ale jak pisałem na początku, żeby certyfikat został wyświetlony na wyświetlaczu amplitunera czyli, żeby można było mówić o jednej z jego norm jaką jest ciśnienie akustyczne/głośność jak kto woli musisz dojść potencjometrem do pewnej głośności a później niech sobie będą cichsze fragmenty, nikt temu nie przeczy, że nie ma.

 

Chodziło mi że głownie THX jest przeznaczony do kin a ich pochodne jak dla mnie to marketing tak samo jak w domowych amplitunerach dawanie koderów Auro,Atmos,DTS X jest po to aby żeby zachęcić do kupna

 

właśnie

Gość

(Konto usunięte)
wytłumacz to amplitunerowi w którym po uzyskaniu odpowiedniej głośności taki znaczek się pokazuje,

 

Co się wyświetla, to mnie zupełnie nie interesuje, może się nawet wyświetlać "właśnie wygrałeś miliard dolarów". Tłumaczę tylko, że bzdurą jest twierdzenie, że "wiec nie ma sensu kupować takich kolumn, które zagrają dopiero przy odpowiedniej głośności" i "kolumn, jeśli nie będa grały z taką odpowiednią głośnością gwarantującą THX", ponieważ nie to żadnego związku z THX.

 

najprawdopodobniej głośność należy do takiego zbioru norm

 

Muszę cię rozczarować - nie należy.

 

właśnie, norma, a norma mówi co, że żeby zagrały tak jak ona mówi musi być odpowiednie ciśnienie akustyczne, poniżej będą się zachowywały inaczej niż mówi norma, nie tak jak ona mówi więc jak, nie tak jak założyli sobie twórcy tego certyfikatu

 

Kolumny grają "jak ona mówi" przy każdym poziomie głośności. Co więcej, graja nawet zgodnie z normą THX przy maksymalnym, dostępnym poziomie głośności, gdzie większość "zwykłych" kolumn już się poddaje.

 

i ja się z tym zgadzam, a to ze napchali tego pełno w klockach to po to, żeby przyciągnąć ludzi do tego a co za tym idzie nałapać kasy i szlus .

 

Masz pełne prawo się nie zgadzać, ignorować i nie kupować. Tylko nie dorabiaj do tego pseudonaukowych teorii wysnuwanych na podstawie obserwacji wyświetlacza amplitunera kolegi.

 

żeby można było mówić o jednej z jego norm jaką jest ciśnienie akustyczne/głośność jak kto woli

 

Głośność odsłuchu nie jest jedną z norm THX.

 

I prośba na koniec. Jeżeli chcesz w dalszym ciągu mnie przekonywać do swoich tez bazując na obserwacji amplitunera lub wątpliwych przypuszczeniach, to przepraszam, ale szkoda mojego i twojego czasu. Zaopatrz się w wymagania certyfikacji THX i pogadajmy. Lubię wyzwania intelektualne i chętnie podyskutuję lub poczytam i dowiem się więcej o charakterystykach kierunkowych głośników, współczynniku kierunkowości, zawiłości cz. podziału w kolumnach i subach. W przeciwnym razie, niech każdy z nasz pozostanie przy swoi zdaniu i EOT. Pozdrawiam.

THX

THX to zestaw specyfikacji określających parametry dotyczące audio, wideo i w niektórych przypadkach także parametry akustyki pomieszczenia przy odtwarzaniu sygnałów audiowizualnych. Sprzęt czy też instalacje/pomieszczenia uzyskują certyfikat THX od firmy THX po przeprowadzeniu stosownych badań. THX nie jest więc standardem w tym znaczeniu w jakim standardami są na przykład systemy dźwięku Dolby czy dts. THX w swej istocie jest głównie zestawem technicznych norm jakościowych, a poza tym normalizuje też pewne parametry (na przykład poziom odniesienia dla głośności).

 

W przypadku głośników, wymagania THX nie tylko określają odpowiedni zakres przenoszenia częstotliwości i zdolności do dokładnej reprodukcji ścieżki dźwiękowej (przy określonej głośności), ale dotyczą również pionowego rozproszenia (poziome i pionowe dla profesjonalnych kolumn) i wielu innych parametrów.

 

Tak, myślę, ze nie ma sensu dalej to ciągnąć.

Gość

(Konto usunięte)

"...because you're looking at "reference" as being the reference volume at which you listen to stuff. That is absolutely not the case. "Reference" is -20dBFS* (or -30dBFS for THX test tones) and is the volume to which you calibrate all your speakers. "Reference" is not, nor ever has been, the reference listening volume."

 

"There is NO reference "playback" level...have at it. There is a reference level to which the system should be calibrated before you decide on your comfortable listening level. "Reference level" is what is used to calibrate the system. "Preference" is that level one prefers to listen at."

 

Oba cytaty pochodzą od Dennisa Erskine'a (info) w podobnej dyskusji. Niestety w Internecie jest mnóstwo błędnych informacji, na podstawie których ludzie wyrabiają sobie opinię na jakiś temat. Jak widać dotyczy to nie tylko szczepionek, szkodliwości kwasu protonowego, ale podstaw THX również.

Odmiany THX Ultra 2 i Select 2 dotyczą pomieszczeń o kubaturze odpowiednio do 85m3 i 56m3

 

jak mam to liczyć w moim przypadku?

cześć odsłuchowa to 4,6x,3,2x2,75 = 40,5 m3

całość, salon oddzielony schodami otwarta kuchnie i korytarz to już ok 100m3 (widać na projekcie w 1 poście)

 

może jednak D600?

Gość

(Konto usunięte)

Podane kubatury dotyczą zamkniętych, prostokątnych pomieszczeń. W otwartych, łączonych pomieszczeniach żadne normy nie mają racji bytu, ponieważ takie pomieszczenia nie są przewidywalne akustycznie. Niestety niewiele mogę ci poradzić. W tej konfiguracji ewentualne benefity wynikające z THX i tak nie mają większego sensu, ponieważ braki w przygotowaniu akustycznym pomieszczenia i tak je zniwelują.

Szukam jeszcze innych zestawów do zawieszenia w akceptowalnym budżecie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

więcej danych technicznych:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

co myślicie o tym: 5x 7,5 LCRS. lub 3x i na tył coś innego (trochę tańszego)

 

Mają wyższą skuteczność, są 8 Ohm, więc ampli lepiej sobie z nimi powinien poradzić

Nie jest to zestaw THX, więc odpadałyby problemy związane z trudnością instalacji, może te są mniej wymagające?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zacznijmy od tego, że już padło stwierdzenie, że to otwarta przestrzeń i będzie problem z nagłosnieniem go więc nie wiem czy nie lepiej będzie wypożyczyć i sprawdzić zanim kupisz. Myślę też, że w Twoim przypadku bardzo duzą rolę odegra system kalibracji, dobry system kalibracji.

W tym momencie mam podobna sytuacje, zestaw nagłaśnia część salonu w bloku, z otwarta kuchnią, MultiEQ XT Audyssey w Onkyo ustawia to bardzo dobrze, koryguje to ze prawa strona jest przy samej ( ale wygłoszonej) ścianie z lewa ma powietrze. Przestrzeń i wyrównanie jest świetne. Zdjęcia w mojej galerii.

 

Adek, a ta propozycja B&W?

Może z tym będzie łatwiej z instalacją?

 

Oczywiście najchętniej bym wypożyczył.

Napisałem do kilku sklepów jesli chodzi o Jamo, ale nikt tego nie trzyma.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.