Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem ze dwa m-ce temu C60 Basfa LH-E1 (żółtego) w folii i używam go do kalibracji; mam takiego samego, tylko że C90 i kupionego w 1987r za całe ówczesne 1500 zł/szt - dużo przeżył, ale nic się z niego nie sypie, podczas nagrywania "rzuci czasem po kanałach", ale generalnie może być, jak na intensywność użytkowania

 

zdjąłem coś w rodzaju charakterystyki głowicy dual Canona i Alpsa, to znaczy ustawiłem poziom zapisu na 0VU, na wejście generator i próba zapisu z tym poziomem od dołu do góry; nagrywałem na moim trójgłowicowcu (Canon-dual), a później dla porównania odtworzyłem na drugim magnetofonie z Alpsem; sygnał zbierany bezpośrednio z głowicy (oczywiście podłączonej pod wzm. odczytu) multimetrem V640 włączonym na najmniejszy zakres 1,5 mV; czyli to co głowica "daje z siebie"

 

zapis właśnie na tym żółtym Basfie; głowica Canona odczytuje sygnał 10kHz z poziomem ok. -10/-9VU, a Alps ten sam sygnał z poziomem ok. -5VU (już na wyjściu)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez geelo07

Kupiłem ze dwa m-ce temu C60 Basfa LH-E1 (żółtego) w folii i używam go do kalibracji; mam takiego samego, tylko że C90 i kupionego w 1987r za całe ówczesne 1500 zł/szt - dużo przeżył, ale nic się z niego nie sypie, podczas nagrywania "rzuci czasem po kanałach", ale generalnie może być, jak na intensywność użytkowania

 

zdjąłem coś w rodzaju charakterystyki głowicy dual Canona i Alpsa, to znaczy ustawiłem poziom zapisu na 0VU, na wejście generator i próba zapisu z tym poziomem od dołu do góry; nagrywałem na moim trójgłowicowcu (Canon-dual), a później dla porównania odtworzyłem na drugim magnetofonie z Alpsem; sygnał zbierany bezpośrednio z głowicy (oczywiście podłączonej pod wzm. odczytu) multimetrem V640 włączonym na najmniejszy zakres 1,5 mV; czyli to co głowica "daje z siebie"

 

zapis właśnie na tym żółtym Basfie; głowica Canona odczytuje sygnał 10kHz z poziomem ok. -10/-9VU, a Alps ten sam sygnał z poziomem ok. -5VU (już na wyjściu)

Witam Kolegę

W jakim magnetofonie pracuje Alps ,a w jakim ten Cannon?

Proszę o foto jeśli to nie problem.

W specyfikacji IEC prague jest okreslona czestotliwość test bias na 12,5 kHz czemu Kolega wybrał 10kHz ?

i czemu Kolega porównuje te 2 głowice moga mieć troszke inne rdzenie magnetyczne ,moga sie różnic uzwojeniami na tych rdzeniach i odczyt po tasmie Basf nie bedzie jednakowy.

Mam w swoim zapasie parę nowych głowic które kupiłem niedawno i jest duża rozbieżność w uzwojeniach .

Np. JVC 190 ohm,alps 235 ohm,pioneer 315 ohm,teac 405 ohm uszkodzoną nakamichi 255 ohm.

wiec w jakim celu był ten test ?

Testowana była stara taśma Basf LH jak przyjmuje nagranie?

Pozdrawiam XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Testowana była stara taśma Basf LH jak przyjmuje nagranie?

test był na nowej oczywiście; o starej wspomniałem a'propos wcześniejszych postów nt. starych Basfów (mam też Cr i też nic z nich nie odpada)

co do samego wykresu - obie głowice pracują w zasadzie w takich samych magnetofonach, jeżeli chodzi o tor odczytu (ZRK); wspominałem wcześniej, że głowica dual w tym, którego przerobiłem na trójgłowicowca ma trochę słabszą górę i to wyszło w tym teście - ta sama taśma odczytana przez dwie różne głowice i sygnał "zdjęty" bezpośrednio ze styków; widać wyraźnie, że Alps jest bardziej czuły w wyższych częstotliwościach; 10 kHz to przypadek - przy 12.5 kHz różnica jest jeszcze większa (0,2 mV przy 0,15 mV dla 10k); taki czy inny rdzeń to tutaj mało ważne - jak Canon jest słabszy dla Basfa to i przy innych taśmach będzie podobnie; na pocieszenie może być to, że dobrze nagrywa

Edytowane przez geelo07

 

test był na nowej oczywiście; o starej wspomniałem a'propos wcześniejszych postów nt. starych Basfów (mam też Cr i też nic z nich nie odpada)

co do samego wykresu - obie głowice pracują w zasadzie w takich samych magnetofonach, jeżeli chodzi o tor odczytu (ZRK); wspominałem wcześniej, że głowica dual w tym, którego przerobiłem na trójgłowicowca ma trochę słabszą górę i to wyszło w tym teście - ta sama taśma odczytana przez dwie różne głowice i sygnał "zdjęty" bezpośrednio ze styków; widać wyraźnie, że Alps jest bardziej czuły w wyższych częstotliwościach; 10 kHz to przypadek - przy 12.5 kHz różnica jest jeszcze większa (0,2 mV przy 0,15 mV dla 10k); taki czy inny rdzeń to tutaj mało ważne - jak Canon jest słabszy dla Basfa to i przy innych taśmach będzie podobnie; na pocieszenie może być to, że dobrze nagrywa

Witam

Niestety muszę wdać się w polemikę z Kolegą.Materiał na rdzeń w głowicy magnetycznej jest jednym z podstawowych parametrów w głowicy, inaczej się zachowuje rdzeń z permaloy-u inaczej z ferrytu i wkońcu inaczej odziałuje sendust.Pomijam hard permalloy gdyż jest to utwardzony permaloy.Wręcz mógłbym twierdzić materiał jest najważniejszym czynnikiem w głowicy magnetycznej.Jakiś rok temu kupiłem złom elektroniczny Nakamichi BX-150E -nadający sie do śmietnika mechanizm przesuwu taśmy.Za jakiś czas trafił się mi zepsuty z elektronika spaloną i z 3 sztuk złożyłem 1 działający.Po tym jak nie mogłem w tym czasie dostać oryginalnej głowicy Nakamichi testowałem różne z podobnym oporem (ok.255 ohm) była używana ALPS,Akai stożkowa,Sony stożkowa ,Aiwa stożkowa i wreszcie dostałem głowicę od Nada z rdzeniem Sendust.

po odsłuchu tego modelu z różnymi głowicami twierdzę iż głowica z rdzeniem Sendust gra najlepiej.Głowice ALPSA są dobre ale mistrzostwo jest u NAD-A z Sendustem.

Pozdrawiam XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Głowice ALPSA są dobre ale mistrzostwo jest u NAD-A z Sendustem.

być może i tak jest; niemniej w moim eksperymencie chodziło o to, aby znaleźć przyczynę dlaczego na Canonie jest aż taki spadek "góry"; wiem, że moja próba porównania jest obarczona pewnym błędem w zakresie właśnie górnej części pasma, gdzie taśma zaczyna wchodzić w stan nasycenia przy próbie zapisu z poziomem 0 dB; można by spróbować z poziomem np. -10 dB, ale to nic nie da, gdyż i tak w górnej części pasma wystąpi to zjawisko; swoją drogą każdy, kto ma generator i miernik przynajmniej klasy V640, mógłby zrobić podobny test i rysunek wrzucić choćby tutaj - byłaby wtedy jakaś baza porównawcza "osiągów" poszczególnych głowic; na całościowy efekt odsłuchowy oczywiście największy wpływ ma dopasowanie parametrów głowicy (indukcyjność, rezystancja, SEM, itp) do konkretnego wzmacniacza odczytu

 

 

 

Podczas rożnych prób i pomiarów zauważyłem, że także sam dół pasma - do 100 Hz (333 - 0dB, 100 - -1dB, 30 - -7dB) - również jest tłumiony, co mnie trochę zdziwiło; z początku szukałem przyczyny we wzm. zapisu, jednak okazało się, że to wzm. odczytu tak tłumi najniższe częstotliwości (a dokładnie za mało je podbija); po "wyrzuceniu" rezystora R12 (ZRK) 620k zmieniła się stała czasowa korekcji niskich częstotliwości na "- nieskończoność" i teraz przy zapisie w najniższym zakresie nie ma różnicy w poziomie sygnału przy przełączaniu monitora źródło/taśma; jednocześnie pojawił się szkodliwy rezonans przy ok. 30Hz - trzeba było eksperymentalnie dobierać kondensator wejściowy wzm. odczytu - od 1 mikroF doszedłem do 22 mikroF i wtedy rezonans zanika przy jednoczesnym bardzo ładnym odtwarzaniu najniższych częstotliwości; niestety, wszelkie przeróbki indywidualne to prawie jak "droga przez mękę" - to co w wytwórniach opracowywała grupa pracowników w przypadku samodzielnej pracy to mozolne dochodzenie i szukanie, często też wpadanie w ślepe zaułki
Edytowane przez geelo07

 

być może i tak jest; niemniej w moim eksperymencie chodziło o to, aby znaleźć przyczynę dlaczego na Canonie jest aż taki spadek "góry"; wiem, że moja próba porównania jest obarczona pewnym błędem w zakresie właśnie górnej części pasma, gdzie taśma zaczyna wchodzić w stan nasycenia przy próbie zapisu z poziomem 0 dB; można by spróbować z poziomem np. -10 dB, ale to nic nie da, gdyż i tak w górnej części pasma wystąpi to zjawisko; swoją drogą każdy, kto ma generator i miernik przynajmniej klasy V640, mógłby zrobić podobny test i rysunek wrzucić choćby tutaj - byłaby wtedy jakaś baza porównawcza "osiągów" poszczególnych głowic; na całościowy efekt odsłuchowy oczywiście największy wpływ ma dopasowanie parametrów głowicy (indukcyjność, rezystancja, SEM, itp) do konkretnego wzmacniacza odczytu

 

 

 

Podczas rożnych prób i pomiarów zauważyłem, że także sam dół pasma - do 100 Hz (333 - 0dB, 100 - -1dB, 30 - -7dB) - również jest tłumiony, co mnie trochę zdziwiło; z początku szukałem przyczyny we wzm. zapisu, jednak okazało się, że to wzm. odczytu tak tłumi najniższe częstotliwości (a dokładnie za mało je podbija); po "wyrzuceniu" rezystora R12 (ZRK) 620k zmieniła się stała czasowa korekcji niskich częstotliwości na "- nieskończoność" i teraz przy zapisie w najniższym zakresie nie ma różnicy w poziomie sygnału przy przełączaniu monitora źródło/taśma; jednocześnie pojawił się szkodliwy rezonans przy ok. 30Hz - trzeba było eksperymentalnie dobierać kondensator wejściowy wzm. odczytu - od 1 mikroF doszedłem do 22 mikroF i wtedy rezonans zanika przy jednoczesnym bardzo ładnym odtwarzaniu najniższych częstotliwości; niestety, wszelkie przeróbki indywidualne to prawie jak "droga przez mękę" - to co w wytwórniach opracowywała grupa pracowników w przypadku samodzielnej pracy to mozolne dochodzenie i szukanie, często też wpadanie w ślepe zaułki

Witam

Chciałbym Koledze powiedzieć drążąc temat głowic,parę miesięcy temu badałem budowę dostepnych Mi głowic ( nieniszcząc ich ) porównując budowę widocznych nabiegunników i czoła głowic mogę stwierdzić iż głowica alpsa jest najbardziej skomplikowana z wszystkich mi dostępnych.Obserwację dokonałem specjalnym przyżądem powiększajacym ( powiekszenie x 40 ).Budowa jest analogiczna do standardowych lecz :) diabeł tkwi w szczegółach jak to mówi przysłowie.Wracając do budowy inżynierowie Alpsa dołożyli miedzy nabiegunnikami kanału lewego i prawego przegrodę z blachy najprawdopodobniej z dodatkiem chromu i niklu,analogicznie postąpili ze skrajnymi krawędziami nabiegunników tam tez są takie blachy.Wnioskuję iż są to ekrany magnetyczne wzmacniające ekranowanie nabiegunników przy wysokich tonach stąd taka odpowiedz na wysokie tony z taśmy.Nie jestem pewny tej tezy lecz tak podejrzewam inną przyczyną lepszego odtwarzania wysokich tonów w tym modelu Alpsa może być skutkek użycia uzwojeń z miedzi beztlenowej LC-OFC.Lub użycie tych dwóch rozwiązań naraz.Jakość odtwarzania można też zwiększyć wymieniając kebelki z głowicy na jednym forum kiedys przeczytałem iż mozna kupić przewody ekranowne z miedzi beztlenowej z dodatkiem srebra podobno jest duża różnica w odtwarzaniu i nagrywaniu sygnału.

Pozdrawiam XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Jakość odtwarzania można też zwiększyć wymieniając kebelki

tu raczej niewiele to zmieni - jak wspominałem, sygnał zbierałem bezpośrednio z głowicy; pozostaje znalezienie najlepszego dopasowania wejścia wzm. odczytu do głowicy - tylko tutaj mam jakieś pole manewru; a póżniej można myśleć o ew. zmianie abli połączeniowych (choć mówiąc szczerze, raczej wątpię, aby efekt takiej zmiany był słyszalny)

Edytowane przez geelo07

Jeśli ktoś ma możliwość, to zapraszam na wystawę sprzętu audio z PRL, czyli głównie UNITRA i trochę rzeczy dostępnych wtedy w Pewex'ach. Odbędzie się ona w Domu Grodzkim w Wojniczu dnia 15.12. w godzinach 13:00 do 18:00.

Pozdrawiam

Jeśli ktoś ma możliwość, to zapraszam na wystawę sprzętu audio z PRL, czyli głównie UNITRA i trochę rzeczy dostępnych wtedy w Pewex'ach. Odbędzie się ona w Domu Grodzkim w Wojniczu dnia 15.12. w godzinach 13:00 do 18:00.

Pozdrawiam

 

Witam!

RS-TR373 mieszkam niedaleko ale nie będę mógł wpaść na wystawę, :( ale mam nadzieję że podzielisz się z mami fotkami w tej wystawy!

Pozdrawiam Mati73

Hi, I'm new to the forum and do not mind that I do not know Polish!

 

Here is my beloved decks:

 

44-1-1.jpg

 

Hitachi & only Hitachi!hot.gif

 

From top:

D-900

D-980

D-3300M

D-5500

 

And my cat

 

1-7.jpg

Hi, I'm new to the forum and do not mind that I do not know Polish!

 

Here is my beloved decks:

Hitachi & only Hitachi!hot.gif

 

From top:

D-900

D-980

D-3300M

D-5500

 

Hi , Beautiful decks! and cat.

Edytowane przez SirJack7

Hi, I'm new to the forum and do not mind that I do not know Polish!

 

Here is my beloved decks:

Hitachi & only Hitachi!hot.gif

 

From top:

D-900

D-980

D-3300M

D-5500

 

 

Welcome to our forum!

 

D-5500 looks very impressive, especially those extra indicators for bias and sensitivity. Is it fully working? Can you post some more detailed pictures?

Nie mam powiadomienie przez e-mail !

 

Że 5500 jest poprawna potnusti, Hitachi został wybrany, ponieważ jest niesprawiedliwie pominąć.

 

Spędziłem prawie 10 lat, aby je wszystkie w kupie i drogie bracia spotykają się w jednym miejscu.

 

Belgrad, Serbia .

 

Kot o imieniu Sofia

 

Przykro mi, używam tłumacza

Dziękuje za wskazówkę. Do ustawiania RecLevel używałem właśnie szumu i wyszło dobrze bo sygnał odtwarzany ma takie same wartości jak zapisywany. Deck pięknie nagrywa i odtwarza.

 

Muszę sobie jeszcze kupić jakieś porządne kasety do nagrywania, bo te co mam to w większości TDK i Sony po 2 - 3zł sztuka. :)

 

Pozdrawiam

Kamil

Witam

Kolega ponownie sprawdził ten rec level tonem 400 Hz ??

A bias sprawdził na częstotliwości 15 kHz ?

Pozdrawiam xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Witam po długiej przerwie...

 

Koledzy niestety z duży żalem sprzedałem dzisiaj swojego Tecnicsa RS-B100 w idealnym stanie jak na swoje lata.

Niestety czasy są trudne pod względem finansowym i zacząłem sprzedawać cały segment Technicsa. Magnetofon jest naprawdę w idealnym stanie technicznym i wizualnym, bez żadnej ryski a to jest obecnie prawie nieosiągalne. Był zawsze moim marzeniem aż wreszcie jak natrafiłem po dwóch kiepskich sztukach właśnie ten upragniony po 5 latach musiałem go sprzedać. Długo się zastanawiałem czy sprzedać RS-B100 bo mam jeszcze Pioneera CT-95 też w idealnym stanie i nie wiem czy też nie pójdzie pod młotek.

Pozdrawiam Piotra z Rybnika nabywcę tej perełki.

Kilka lat temu pewien Litwin na tym forum proponował mi sprzedaż Hitachi D 5500, ale jakoś nic z tego nie wyszło. Na razie muszę się zadowolić Hitachi D 900 oraz D 3300M które posiadam. Nasz nowy kolega z Serbii jest chyba fanem decków tej firmy. Ciekawe czy ma również inne magnetofony ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-7746-0-27762100-1355238985_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam po długiej przerwie...

 

Koledzy niestety z duży żalem sprzedałem dzisiaj swojego Tecnicsa RS-B100 w idealnym stanie jak na swoje lata.

Niestety czasy są trudne pod względem finansowym i zacząłem sprzedawać cały segment Technicsa. Magnetofon jest naprawdę w idealnym stanie technicznym i wizualnym, bez żadnej ryski a to jest obecnie prawie nieosiągalne. Był zawsze moim marzeniem aż wreszcie jak natrafiłem po dwóch kiepskich sztukach właśnie ten upragniony po 5 latach musiałem go sprzedać. Długo się zastanawiałem czy sprzedać RS-B100 bo mam jeszcze Pioneera CT-95 też w idealnym stanie i nie wiem czy też nie pójdzie pod młotek.

Pozdrawiam Piotra z Rybnika nabywcę tej perełki.

Czy kolega może zdradzić wartość tego dzieła sztuki?

Hitachi D-900 ładnie wygląda, jak akurat dobrze działa to nawet przyjemnie brzmi, ale ma zupełnie nieprzystający do całej reszty napęd - awaryjny, ciężki do wyregulowania i w ogóle prawie jak wyciągnięty z Kasprzaka :-P Trzy głowice ferrytowe, dual capstan... i JEDEN SILNIK plus tona pasków, trybików i sprężynek? To ja przepraszam...

Edytowane przez adamstan

Witam po długiej przerwie...

 

Koledzy niestety z duży żalem sprzedałem dzisiaj swojego Tecnicsa RS-B100 w idealnym stanie jak na swoje lata.

Niestety czasy są trudne pod względem finansowym i zacząłem sprzedawać cały segment Technicsa. Magnetofon jest naprawdę w idealnym stanie technicznym i wizualnym, bez żadnej ryski a to jest obecnie prawie nieosiągalne. (...)

 

Czy to nie jest przypadkiem ten konkretny egzemplarz, o którym myślę? :)

Hitachi D-900 ładnie wygląda, jak akurat dobrze działa to nawet przyjemnie brzmi, ale ma zupełnie nieprzystający do całej reszty napęd - awaryjny, ciężki do wyregulowania i w ogóle prawie jak wyciągnięty z Kasprzaka :-P Trzy głowice ferrytowe, dual capstan... i JEDEN SILNIK plus tona pasków, trybików i sprężynek? To ja przepraszam...

To wszystko prawda, ale i tak uważam że trzeba go mieć. Każdy kto jest fanem decków "Vintage" powinien się o niego postarać.
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.