Skocz do zawartości
IGNORED

Efekty dźwiekowe we filamch


spinacz66

Rekomendowane odpowiedzi

Czy efekty dźwiękowe na krążkach DVD,BR z ścieżką 5.1 dla wszystkich kanałów są nagrywane z jednakową głośnością w oryginalnej ścieżce jak z lektorem(wiem że dla lektora jest wyciszany bardziej niż w oryginale ale czy we wszystkich kanałach jest wyciszenie?)

Chodzi mi czy z ta sama siłą dźwięku,głośności dla przodów i tyłów film nagrywany jest na krążku w oryginalnej ścieżce?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/126293-efekty-d%C5%BAwiekowe-we-filamch/
Udostępnij na innych stronach

Przody i tyły mam w amplitunerze ustawione na "+0dB" a przody grają znacznie głośniej. Chyba może to świadczyć to o tym, iż oryginalna ścieżka została tak pomyślana, bo w 5.1 tyły są zwykle bardziej po bokach słuchacza niż daleko z tyłu? To tylko moje przypuszczenie. Sam do przodów mam 3,15m, a do tyłów 1,8m. Przody są słyszalne nawet gdy znacznie dosiądę się do któregoś z tylnych głośników, natomiast tyły "milkną" gdy ustawię się na środku pomieszczenia.

Jeśli zaś chodzi o kanał centralny, to w przypadku wersji z lektorem, w filmach w których zwróciłem na to uwagę, zauważałem ten sam poziom głośności w centralnym i w przodach (słychać gdy ktoś przechodzi, przejeżdża z jednej strony ekranu na drugą). Za to głos lektora czasem wręcz ogromnie góruje nad całą ścieżką dźwiękową. Jeśli więc oglądam coś z lektorem, to zazwyczaj drastycznie przyciszam kanał centralny. -6, nawet -8dB, a na DVD zdarzają się filmy, w których -12dB jeszcze brakuje. Zdarzają się sceny gdzie doskwiera różnica między frontami a centralnym, ale przynajmniej znacznie lepiej słychać ścieżkę dźwiękową, otoczenie, atmosferę danych scen. Choć oczywiście najlepiej atmosferę oddają oryginalne wersje językowe (lub dubbing) i wszystkie kanały ustawione równo.

Trudno komukolwiek odpowiedzieć na pytanie jak to jest w "danym" filmie.

Wszystko zależy od tego jak zostało ro zrobione w studiu gdzie miksuje się ścieżkę z głosem lektora. Może być zatem różnie.

Nie zadawaj kolego dziwnych pytań, daruj sobie coś takiego i sprawdź sam !!

Właśnie mam takie samo wrażenie ze u mnie przody L,P,C grają też głośniej niż tyły na takim samym podbiciu kanałów i głośności testował na różnych filmach.Pytałem bo myślałem że mam jakieś omamy ale jednak widać że nie :)

Gość

(Konto usunięte)

Tak jak napisał jaamar, trudno odpowiedzieć, jak jest w danym filmie. W postprodukcji każdy film jest miksowany według indywidualnych wytycznych twórców filmu. Jakkolwiek, w procesie kalibracji kina domowego wszystkie kanały ustawia się z jednakowym poziomem. Różnica w subiektywnym poziomie głośności kanałów efektowych wynika ze słabszej czułości słuchu na dźwięki dobiegające z tyłu. Dopuszcza się niewielkie podbicie głośności kanałów tylnych (max. 3dB), ale trzeba uważać, by kanały "efektowe" nie zmieniły charakteru na "odsłuchowe".

najpierw watro wykonac kalibracje wlasnego sprzetu (z mikrofonem w miejscu odsluchu) - wtedy wszystkie efekty powinno byc slychac dokladnie tak jak tworcy filmu to sobie obmyslili. Bo przeciez jak zmienisz miejsce o 1m to wiadomo ze Twoje wrazenie odsluchu bedzie inne (nie takie jak powinno byc) ale jak wiadomo - kazdy lubi co innego (jedni podkrecaja bas, mimo iz "nie powinni", bo lubia). Tak i Ty mozesz sobie podkrecic tylne na +1,5dB jak Ci malo i w jednym filmie bedzie pewnie lepiej - wyrazniej slyszalne efekty ale w innym slychac bedzie 90% audio w tylnych, bo te 1,5dB zrobia taka roznice.

Jak chcesz to mam jeszcze gdzies filmik (wlasnej roboty) w ktorym w kazdej kolumnie po kolei gra ten sam kawalek (kilka sekund) utworu z tym samym natezeniem dzwieku - jakiekolwiek zmiany glosnosci jakie beda slyszalne - musza wynikac tylko i wylacznie z ustawien amplitunera.

SONY HW55, DENON PMA-2020AE + Cambridge Audio 751R, Monitor Audio: GX200, GX50, GXC150, Silver W12, Oppo BDP-95 (ISO), Mede8er 600X3D, DAC Nostromo 5 & wzm. Nostromo, Denon AH-D7200, BT: qudelix5k & 10kg kabli wszelakiej maści 🙂

Jak chcesz to mam jeszcze gdzies filmik (wlasnej roboty) w ktorym w kazdej kolumnie po kolei gra ten sam kawalek (kilka sekund) utworu z tym samym natezeniem dzwieku - jakiekolwiek zmiany glosnosci jakie beda slyszalne - musza wynikac tylko i wylacznie z ustawien amplitunera.

hp13 mógłbyś spakować jakimś zip czy rar i wrzucić np. tu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) z góry dzięki. tak jak piszesz taka zmiana natężenia na jednym filmie na drugim już będzie (może być) niekorzystna. Sam walcze z tym tak że na jakimś w miarę referencyjnym materiale staram się ustawić tak aby była lekka dominacja przodów (z jednoczesnym wyraźną słyszalnością tylów) i raczej nie kręcę już po tym. Nie zdaje się na kalibracje - po wstępnie jej przeprowadzeniu wszystko ustawiam na swoje uszy i swoje preferencje. moim zdaniem kalibracja nie jest lekiem na całe zło. Przynajmniej u mnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nowe amplitunery powinny mieć już generator szumów do ustawiania natężenia na słuch. Należy pamiętać, że kolumny umieszczone za słuchaczem będą subiektywnie grać ciszej niż przed nim i czasem potrzeba podbić tylne kanały. Inna zależność z której może wynikać taki stan rzeczy to to, że kolumny podstawkowe, które są bardzo często składem zestawu mają przeważnie najniższą efektywność w stosunku do kolumn frontowych i głośnika centralnego.

spoko - filmik zapodam wieczorem bo w pracy go nie mam.

Tylko nie spodziewajcie sie szalu - to jest funkcjonalne, nie ladne :) (i do tego zrobione z 10 lat temu) jak moj ampli... jakis stary SONY po wlaczeniu niektorych opcji mieszal sobie kanaly i "tworzyl efekt" ktorego ja nie mialem ochoty sluchac. Dzieki temu krotkiemu filmikowi juz wiedzialem jak moj ampli reaguje ma dzwiek DolbyDigital 5.1 (AC3) i owszem amplitunery maja generator szumow ale nie beda uwglednione wszystkie ustawienia amplitunera (jakies konretne np do "dzwieku przestrzennego", "late night") i na szumach jest wszystko ok a w praktyce wychodzi inaczej. Tak samo sprawdzam podlaczenia analogowe (juz nie raz dzieki temu wyszlo ze ktos mial luzne RCA na jednej z kolum efektowych i po alalogu nie grala jedna kolumna.

SONY HW55, DENON PMA-2020AE + Cambridge Audio 751R, Monitor Audio: GX200, GX50, GXC150, Silver W12, Oppo BDP-95 (ISO), Mede8er 600X3D, DAC Nostromo 5 & wzm. Nostromo, Denon AH-D7200, BT: qudelix5k & 10kg kabli wszelakiej maści 🙂

Gość

(Konto usunięte)
Nowe amplitunery powinny mieć już generator szumów do ustawiania natężenia na słuch.

 

Generalnie odradzam ustawianie poziomów na słuch (a już szczególnie subów), to jak pomiar długości na oko. Poziomy wszystkich kanałów najprościej zmierzyć, w głównym miejscu odsłuchowym, wykorzystując szum różowy generowany przez ampli i jedną z kilku zweryfikowanych aplikacji iOS. Bardziej profesjonalnie to oczywiście decybelomierzem. Autokalibracja w ampli jest w stanie dość dokładnie pomierzyć poziomy sygnału, niestety błędy najczęściej wynikają z niezachowania warunków i zasad pomiarów.

Jak zapodaję test szumu kanałów to jak siedzę w miejscu odsłuchowym to wszystkie graja tak samo z takim samym natężeniem bo słychać od razu(w miejscu odsłuchu gdzie siedzę) podobnie jest jak zapodam test szumu różowego i białego a na sensie przody grają głośniej niż tyły

Na androida są jakieś apki?

...odpowiednio skalibrowane i ustawione audio to jedno, ale równie ważne jest umiejscowienie głosników surround... ja przez długi okres czasu miałem surroundy na wysokosci uszu słuchacza po bokach "kanapy" na standach, z tego co się orientuję do muzyki wielokanałowej jak znalazł, ale do kina domowego( filmów) to porażka.... zawsze o tym wiedziałem ale Mojej nie mogłem przekonać do wieszaków na ścianach ... aż w końcu się udało... teraz mam surroundy na wysokości 160cm od podłogi ( dół kolumny) skierowane skosem w dół na słuchacza... i przy filmach jest mega poprawa sceny i efekty są dużo bardziej przestrzenne.... także trudniej zlokalizować skąd wydobywa się dźwięk...

Filmy nie są nagrywane z jednakową głośności dla wszystkich kanałów. Jest pewną norma, raczej nikt o niej nigdzie nie pisze która to określa. Prawdopodobnie kanały te są zoptymalizowane pod kątem kinowym gdzie frontu są potężne ale daleko a tyłów więcej a bliżej. Dlatego ważną jest samodzielna lub automatyczną kalibracja.

obiecany filmik

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

SONY HW55, DENON PMA-2020AE + Cambridge Audio 751R, Monitor Audio: GX200, GX50, GXC150, Silver W12, Oppo BDP-95 (ISO), Mede8er 600X3D, DAC Nostromo 5 & wzm. Nostromo, Denon AH-D7200, BT: qudelix5k & 10kg kabli wszelakiej maści 🙂

Zazwyczaj dobrze się sprawdza scena na której zarejestrowany jest padający deszcz,oczywiście wersja oryginalna. Wtedy fajnie można zgrać kanały,aby efekt był, jak najbardziej naturalny.

Zrobiłem ten test co zapodał Hp13 na razie przy głośnikach przy kompie(tam też mam amplituner podłączony kanały podbiłem na max +15) i robiłem pomiary dB na 2 apkami dla pewności na telu i na dwóch wyszły jednakowo na tej próbce że przody i tyły grają na niej z takim samym dB a central ciszej o jakieś 5-6dB. W weekend porobię test w salonie.

w tym filmiku jest non stop zastosowany ten sam kawalek, wiec jak centralny gra ciszej to znaczy ze jest u Ciebie sciszony - kazdy ma tak jak lubi. Ja tam lubie wyrazne dialogi i centralny mam na (chyba) +2dB w porownaniu z innymi

SONY HW55, DENON PMA-2020AE + Cambridge Audio 751R, Monitor Audio: GX200, GX50, GXC150, Silver W12, Oppo BDP-95 (ISO), Mede8er 600X3D, DAC Nostromo 5 & wzm. Nostromo, Denon AH-D7200, BT: qudelix5k & 10kg kabli wszelakiej maści 🙂

A czy np wybuch z każdego kierunku słyszysz z takim samym natężaniem ? bardzo dziwne i nienaturalna byłaby normalizacja wszystkich kanałów.

 

Zauważ że amplituner często koryguje wybrane kanały o kilka db zależnie od materiału, strumień to nie tylko sam dźwięk ale i metadane. Kalibracja powinna być zawsze do wzorca, nie do filmu.

A sub też z takim samym dB powinien mieć jak pozostałe kolumny na tej próbce?

 

i tak i nie, bo:

TAK, bo tak (to jest to samo)

ale NIE, bo ta probka nie zawiera zbyt duzo niskich tonow, wiec sub nie ma w niej co robic

ale powinno byc slychac jakies lekkie pukanie

 

jesli chodzi o konfiguracje 5.0 to kolumny maja podoby zakres mozliwosci i powinny grac podobnie, ale SUB (w 5.1) to jednak glosnik inny niz wszystkie inne i dlatego gra inaczej (logiczne)

SONY HW55, DENON PMA-2020AE + Cambridge Audio 751R, Monitor Audio: GX200, GX50, GXC150, Silver W12, Oppo BDP-95 (ISO), Mede8er 600X3D, DAC Nostromo 5 & wzm. Nostromo, Denon AH-D7200, BT: qudelix5k & 10kg kabli wszelakiej maści 🙂

Poziomy plus 2 plus 3 db o niczym nie świadczy gdyż razem z tym idzie odległość do sluchajacego. +3 na centralnym i tyle koło głowy spowoduje że nie będziemy wogole słyszeć centralnego. Mierzenie poziomu szumów deszczu itp to dobra opcja. Tak działa właśnie mikrofon kalibracyjny.

Czy efekty dźwiękowe na krążkach DVD,BR z ścieżką 5.1 dla wszystkich kanałów są nagrywane z jednakową głośnością w oryginalnej ścieżce jak z lektorem(wiem że dla lektora jest wyciszany bardziej niż w oryginale ale czy we wszystkich kanałach jest wyciszenie?)

Aby to dokładnie sprawdzić to potrzeba 5 jednakowych kolumn ustawienia na 0 te same odległości głośników i.. słuchamy..

 

.. jednak prawdopodobnie co film to inna realizacja więc może być różnie z tymi poziomami ..

 

..natomiast w większości do ustawienia naszego systemu na ucho wystarczy test z szumem który posiada większość ampli w menu..

Lubię słuchać.. oglądać.. czytać.. ?

Reguł nie ma, to jak z płytami CD, jak porządny wydawca masz porządną płytę - wola boska i skrzypce...

Ja jak się chce cieszyć efektami audio zostawiam oryginalną ścieżkę, a jeśli to jakieś nieznane mi narzecze daję sobie napisy polskie, lub angielskie...

Sporadycznie słyszałem film z lektorem który nie psuł efektów, zazwyczaj mała korekta dźwięku była niezbędna.

Tak się zastanawiam czy na krótkich odcinkach 6m grubość przekroju kabla ma znaczenie i może wpływać że głośniki z cięższym kablem grają ciszej?.Na elektrodzie mi powiedziana że przy krótkich jak u mnie 6m nie ma znaczenia grubość

głośniki z cięższym kablem grają ciszej?

 

a moze ten kabel jest zlamany gdzies w srodku?

 

To chyba nie jest normalne. Jak masz mozliwosc to zamien kable ze soba i zobacz czy to nie wina danej kolumny. A moze to wina danego kanalu (w twoim ampli, albo bardzo sciszony albo zepsuty?)

 

oczywiste moim zdaniem jest to ze nie powinno sie podlaczac kablekow 1mm do kolumn ktore "potrafia" zagrac bo z takim kabelkiem to mozna ledy zasilac a nie kolumny podlaczac. Kabel musi miec odpowiednia srednice.

 

A 6m to nie jest krotki kabel (dla mnie krotki dystans to 5cm a nie 6m) mowa o przekaznikach do podlaczenia 2 par kolumn i ich podlaczeniu... tam to jeszcze ujdzie ale 6m to juz nie.

 

PS jak specjalisci z elektrody tak uwazaja to niech kupia sobie kable 0,25mm i nimi podlaczac kolumny podlogowe ktore lyjaka 180W - ciekawe kiedy kabel zacznie swiecic :)

SONY HW55, DENON PMA-2020AE + Cambridge Audio 751R, Monitor Audio: GX200, GX50, GXC150, Silver W12, Oppo BDP-95 (ISO), Mede8er 600X3D, DAC Nostromo 5 & wzm. Nostromo, Denon AH-D7200, BT: qudelix5k & 10kg kabli wszelakiej maści 🙂

Wyciszony nie jest bo mam ustawione wszystkie tak samo,zepsuty też nie bo jak zapodam sam szum testowy albo różowy z amplitunera to wszystkie grają jednakowo głośno bo czuć więc kabel też nie jest ułamany . Twoją próbkę też odpalałem i grają tak samo.Kolumny maja moc zalecaną 20-80W.Na przody używam 2,5mm a na tyły z kompletu producenta 0,33mm.Na elektrodzie powiedziano mi że przy tej długości i mocy nic nie da wymiana kabla.Też myślę że filmy nie są nagrywane z taką samą mocy i głośnością dla wszystkich kanałów.Tak samo mam przy PC przy którym mam amplituner i kolumny 5.1 tyły na filmach grają ciszej więc to nie jest zbieg okoliczności jak na 2 zestawach mam to samo.

 

Podobnie zrobiłem test dla porównania na microlabach b-77 które mają 48W RMS kabel producenta był 0,33mm zmieniłem na 4m 2,5mm i nie zauważyłem różnicy żeby na którymś z kablu głośniki grały głośniej czy ciszej

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.