Skocz do zawartości
IGNORED

Nowe kolumny do Marantz PM6005


qNewbie

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na forum, także dzień dobry wszystkim :)

 

I droższe stereo też będzie pierwsze. Nie ukrywam, że zdecydowanie wolę sprzęt nowy.

 

Wybrałem, jeszcze nie ostatecznie co prawda, ale PM6005 gdyż jako jedyny w duecie z NA6005 w takiej cenie daje mi: DAC'a, odtwarzanie FLAC'ów z pendrive'a / dysku usb oraz dostęp do radia internetowego i spotify na te chwile, gdy po prostu potrzeba mi jakiegoś "plumkania" w tle gdy pracuję. Co do jakości czytałem zróżnicowane opinie, spodziewam się, że to "powinno" być coś, co audiofila raczej nie zachwyci, ale mnie już bardzo możliwe, że tak. Tym bardziej, że lubię delikatnie ciepłe brzmienie, natomiast jakieś wyśrubowane, ostre i wysokie dźwięki mnie drażnią. Na dodatek posiada cechy ułatwiające negocjacje z żoną - jest ładne, srebrne/złote i ma ludzko wyglądającego, "jednego do wszystkiego" pilota ; )

 

Najbardziej zależy mi na dobraniu możliwie najtrafniejszych kolumn podłogowych do tego wzmacniacza. Maksymalna kwota jaką mogę przeznaczyć to 1500 / sztukę. Pokój około 30 - 35 metrów kwadratowych. Przeczytałem milion wątków o wzmacniaczach i kolumnach ale akurat PM6005 pojawia się stosunkowo rzadko, dlatego zebrałem sobie do kupy kilka najczęściej ogólnie polecanych w tych cenach propozycji + kilka, których jestem ciekaw.

 

Zamierzam na dniach wybrać się na odsłuch, ale z pewnością nie pozwolą mi siedzieć tam cały dzień i testować wszystkiego co mają. Idealnie, gdybyście mogli poradzić czego powinienem posłuchać "w pierwszej kolejności", bo sam nie mam niestety pojęcia jak te głośniczki grają:

 

* Roth Audio OLI RA4

* Castle Knight 3

* Canton Chrono 507.2

* Kef C7

* Elac FS 68.2

* Indiana Line Tesi 560N

* Q-acoustics QA 2050i

* Heco Music Style 500

* Monitor Audio MR 6

* Dali Zensor 5

* Boston Acoustics A 360

 

Problemem może być to, że słucham bardzo różnych gatunków. Od muzyki klasycznej, jazzu, soulu, funku, folkloru, popu lat 50` 60` 70`, klasyki rock'a i hard rock'a, reggae roots, aż po nujazz, nufunk, chillout, glitch, trip hop, ambient.

 

W dźwięku lubię jak dobrze wypełnia pomieszczenie, jest delikatnie ciepły, przestrzenny, klarowny i przejrzysty ale nie kosztem basu, a basu z kolei jest ani dużo ani mało, po prostu w sam raz. Czyli chyba takie granie, które nie stawia za wszelką cenę na pierwszym miejscu jednej rzeczy kosztem wszystkiego innego, ani jakoś nadmiernie nie faworyzuje określonych gatunków. Tak, żeby miało pewną, wyczuwalną charakterystykę brzmienia, ale nie narzucało się z nią "na siłę". Cudów też nie oczekuję. Po prostu, żeby to było możliwie dobre w tej cenie i gdzieś tam w tym kierunku, o który mi chodzi.

 

Jeśli uważacie, że jakieś inne kolumny, spoza listy, będą lepsze to jestem otwarty na propozycje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/124902-nowe-kolumny-do-marantz-pm6005/
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że zawsze możesz coś utargować nie należy się wstydzić.Dla przykładu

moje zensor 7 cena katalogowa 3800 po zapytaniu o upust od razu

stanęła na 3200 zł.Myślę że warto coś zawsze po negocjować .

Witaj,

biorąc pod uwagę Twoje preferencje, wielkość pomieszczenia odsłuchowego oraz konfigurację sprzętu (swoją drogą proponuję pozostać przy Twoim wyborze elektroniki Marantz PM6005/NA6005), moim zdaniem zdecydowanie najlepiej sprawdzą się dwie konstrukcje. Pierwszą będzie polska kolumna Pylon Audio Sapphire 25. To mocny zestaw, grający swobodnym, dynamicznym dźwiękiem. To konfiguracja, która powinna idealnie wpasować się w Twoje preferencje. Drugą opcją jest Dali Zensor 7. Model Dali Zensor 5 będzie zbyt mały do Twojego salonu, natomiast Zensor 7 będzie w stanie dobrze nagłośnić Twój salon, gwarantując pełny, dynamiczny, lekko ocieplony dźwięk.

Na koniec jest jeszcze trochę tańsza propozycja, która jednak jakoś specjalnie nie odstaje od dwóch powyższych - Audio Pro Black Diamond V3. To dosyć potężne kolumny, jednak pięknie wykonane, pokryte lakierem fortepianowym w kolorze czarnym lub białym. To kolumny, które idealnie sprawdzają się w większych pomieszczeniach, grając dobrze wypełnionym, bardzo dynamicznym, dociążonym dźwiękiem.

 

Przyjrzyj się moim propozycjom, w przypadku pytań oraz oferty finansowej na zakup zestawu, specjalnej dla forumowicza audiostereo, oczywiście służę pomocą. Jeśli jednak masz taką możliwość, zapraszam serdecznie do naszego salonu na odsłuchy, porównania poszczególnych rozwiązań.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

...ja bym namawiam na zakup kolum ze stajni Castle.Żona bedzie zadowolona,tak pieknie wykonanych kolumn to chyba nie widziała.Namawiałbym na 5,ewentualnie 4,po utargowaniu bedzie lekko poza budżet, ale warto!!!

Zapraszamy na profil Triangle Audio Polska

www.facebook.com/TrianglePolska/

Z odsłuchów skreśliłbym Dali zensor 5, a wstawił zensor 7. podobnie Castle 4, a nie 3, pisał o tym już mer . Wykreśliłbym KEF C7 są za męczące i ostre. Canton chrono 507 też nie bo chrono mimo że bardzo dobre, to do tego wzmacniacza za ostre i suche.

W Twoim wypadku poważnie rozważyłbym kolumny grające ciepło np

Popieram - do Marantza ciepło grające kolumny !

Zestaw Marantza będzie lekko rozjaśniał górę i przy kolumnach, grających podobnie może być za ostro.

Fajnie, że udało mi się wybrać wzmacniacz, którego stanowczo nie odradzacie. Wcześniej każdy, który sobie w podobnej cenie upatrzyłem, to znajdywałem prędzej czy później informację, że to "padaka" i że kompletnie szkoda kasy. Czyli jak rozumiem PM6005 nie powinien rozczarować? Oczywiście jak na sprzęt klasy "entry-level".

 

@RAFKO_Dystrybucja Na mojej wstępnej liście wymieniłem Indiana Line Tesi 560N, a Ty polecasz Indiana Line Tesi 560C, czy te kolumny się czymś różnią?

 

@margaryna85 Zdecydowanie zamierzam się trochę potargować, szczególnie w przypadku tych propozycji, które nieco przekraczają założony budżet. Niemniej dobrze wiedzieć, że można utargować taki znaczny, było nie było, upust.

 

Mam też kilka pytań dotyczących akustyki. Czy powinienem bardziej przychylnie patrzeć na kolumny, które mają bass reflex z przodu, czy też - jeśli kolumny będą stały w odległości około 50 cm od ściany i nie zupełnie w rogach - to br z tyłu nie powinien mieć żadnych negatywnych skutków?

 

I rzecz druga, czy jeśli w salonie odsłuchowym zestaw będzie grał idealnie, to czy bezpiecznie jest taki zestaw kupić? Mam pokój w kształcie zbliżonym do kwadrata, ale bez proporcji 1 do 1, mam możliwość ulokować kolumny dość symetrycznie, a nawet jestem w stanie przekabacić żonkę na jakiś dywan, ze dwie pułapki basowe i coś delikatnego na ściany, żeby zmniejszyć pogłos. Właściwie jedyny problem, to wnęka na tylnej (względem głośników) ścianie, którą od biedy można odgrodzić jakąś kotarą czy czymś takim. Pytanie czy z takimi "możliwościami" mam duże szanse na doprowadzenie akustyki do przyzwoitego poziomu, czy jednak mimo wszystko lepiej byłoby najpierw wypożyczyć sprzęt? Pytam, bo takie wypożyczenie sprzętu to dodatkowe koszta, a ponadto nawet gdyby się okazało, że jednak w domu to gra słyszalnie gorzej, to co wtedy? Duża jest szansa, że inny zestaw kolumn w tych samych warunkach zagra inaczej, lepiej?

 

Wklejam zaktualizowaną na podstawie Waszych propozycji listę zestawów wartych posłuchania w konfiguracji z PM6005:

 

* Pylon Audio Sapphire 25

* Dali Zensor 7

* Castle Knight 4

* Indiana Line Tesi 560C

* Polk Audio TSx330T

* Audio Pro Black Diamond V3

Popieram - do Marantza ciepło grające kolumny !

Zestaw Marantza będzie lekko rozjaśniał górę i przy kolumnach, grających podobnie może być za ostro.

 

Czyli przy zastosowaniu takich ciepło grających kolumn wszystko będzie brzmiało ciepło, ale nie ciemno? Mam na myśli, że góra nadal będzie - a przynajmniej powinna - brzmiała raczej naturalnie, bez uczucia jakiegoś "przytłumienia"?

@RAFKO_Dystrybucja Na mojej wstępnej liście wymieniłem Indiana Line Tesi 560N, a Ty polecasz Indiana Line Tesi 560C, czy te kolumny się czymś różnią?

 

Kolorem: c to cherry czyli wiśnia, n to noir, czyli czarny.

Zapraszamy na profil Triangle Audio Polska

www.facebook.com/TrianglePolska/

Czyli przy zastosowaniu takich ciepło grających kolumn wszystko będzie brzmiało ciepło, ale nie ciemno? Mam na myśli, że góra nadal będzie - a przynajmniej powinna - brzmiała raczej naturalnie, bez uczucia jakiegoś "przytłumienia"?

Ciepło grające kolumny to dość ogólne pojęcie. Jeśli kolumny będą wystarczająco rozdzielcze i nie będą miały przytłumionej góry to usłyszysz w takim zestawie właściwie wszystkie informacje.

Lekkie wysunięcie średnicy ( czyli ocieplenie ) ma na celu 'zneutralizować' lekkie rozjaśnienie samej elektroniki czyli Marantza ( któremu to brakuje trochę wypełnienia ).

@RAFKO_Dystrybucja dzięki, nie wiedziałem, że kolor się oznacza w nazwie modelu.

 

 

Ciepło grające kolumny to dość ogólne pojęcie. Jeśli kolumny będą wystarczająco rozdzielcze i nie będą miały przytłumionej góry to usłyszysz w takim zestawie właściwie wszystkie informacje.

Lekkie wysunięcie średnicy ( czyli ocieplenie ) ma na celu 'zneutralizować' lekkie rozjaśnienie samej elektroniki czyli Marantza ( któremu to brakuje trochę wypełnienia ).

 

Ciekawi mnie jak to się ma do recenzji / testu, który znalazłem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Na przedostatniej stronie dotyczącej serii 6005 (sama końcówka sekcji jakość dźwięku) jest opis, z którego wynika, że zarówno wzmacniacz jak i odtwarzacz CD grają ciepło, jak to się autor wyraził wręcz dla zrównoważenia surowości z jaką na ogół grają niedrogie kolumny i z tego powodu zestaw ten uzyskuje synergię z takimi kolumnami jak np. Q-acoustics QA 2050i.

 

Na ogół za bardzo nie ufam recenzjom, ale ta wydaje się w sumie dość rzetelna. Jestem ciekaw jak to się ma w tej sytuacji, bo to w zasadzie informacja sprzeczna z tym co mówią "wszyscy" na forum. Chyba, że to ja coś źle zrozumiałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Q-acoustics i Marantz to ten sam dystrybutor, który uparcie od wielu lat łączy Dali i Denona...

Zapraszamy na profil Triangle Audio Polska

www.facebook.com/TrianglePolska/

Q-acoustics i Marantz to ten sam dystrybutor, który uparcie od wielu lat łączy Dali i Denona...

Rozumiem i jak się okazuje macie zupełną rację.

 

Byłem dziś na odsłuchu. Nie było zbyt różnorodnie, bo miałem do dyspozycji wyłącznie Dali Zensor 7 oraz Q Accoustics 3050, ale za to miałem okazję się całkiem dobrze zapoznać z Zensor 7. Muszę przyznać, że wrażenie zrobiły... Spore. Dynamika, klarowność i pewna "sprężystość" basu mnie szczerze zadziwiła. Nigdy nie miałem okazji słuchać kolumn za takie kwoty i nie wyobrażałem sobie nawet, że to może tak brzmieć. Ogólna klarowność i separacja dźwięku także na duży plus. Najbardziej zdumiało mnie, gdy włączyłem hardcore punk (konkretnie Refused - Deadly Rythm jeśli ktoś się ciekawi) - tempo, gitarowe wysokie łubudubu, wrzaski i na to perka. Na moich aktualnych głośnikach to wszystko zlewa się w jeden koszmarny szum, który pulsuje jako tako w rytm utworu. Szczerze - z ostrożności - spodziewałem się, że Dali się na tym tak czy owak wyłożą. Oczywiście mnie zatkało. Wszystko grało selektywnie, czysto, byłem w stanie skoncentrować się i słuchać tylko perkusji. Niesamowite. Właściwie niemal we wszystkich gatunkach jakie testowałem grały na stosunkowo wyrównanym, wysokim poziomie jakości i efektowności. W muzyce elektronicznej (np. Kraak & Smaak, Amon Tobin, Eskmo) wręcz wybitnie.

 

Jedynymi gatunkami, w których Q Accoustics brzmiały nieco lepiej był rock / hard rock, szczególnie utwory ZZ Top, ale nie było to regułą, już np. Deep Purple - Child in Time brzmiało lepiej na Dali. Także muzyka klasyczna brzmiała nieco lepiej na Q Accoustics, acz prawdę mówiąc jej brzmienie nieco mnie rozczarowało właściwie na obu modelach. Patrząc obiektywnie to nie tak, że QA brzmiały aż tak tragicznie. Ale na tle DZ7 wypadły faktycznie słabo w tej konfiguracji. Dźwięk był dość męczący, wydawało się jak by coś dudniło czy dźwięczało gdzieś w średnicy, taki w sumie hałas, który uniemożliwiał delektowanie się innymi dźwiękami, które już nie były wcale takie złe, ale nadal subiektywnie mniej przyjemne i efektowne. Dodatkowo w Dali góra była taka, hm, dosłownie "chrupiąca" (chyba zaczynam rozumieć co macie na myśli mówiąc o fakturze dźwięku) natomiast w QA nie było niczego spektakularnego w tym aspekcie. Reasumując nie byłyby w sumie takie złe, gdyby nie to, że hałasowały. Ale w konkurencji z Dali nie miały szans, przynajmniej podpięte pod ten wzmacniacz no i w moim odczuciu.

 

Przyznać też muszę, że jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem PM6005 i obawia się o - według parametrów - niską moc wzmacniacza, to zdecydowanie nie ma o co. Na kolumnach Dali, w pokoju odsłuchowym około 25 - 30 m kw, nie byłem w stanie odkręcić wzmacniacza na więcej niż 30% bo bym chyba ogłuchł. Przy owych 30% było tak głośno, że zapowietrzało uszy, szczypały bębenki i sporadycznie łzawiły oczy. Nie wiem, może jestem nieprzyzwyczajony, bo sam nie mam w domu niczego co byłoby w stanie tak ekstremalnie głośno grać, ale po kilku minutach musiałem ściszyć, bo nie byłem w stanie tego wytrzymać. Co ciekawe jednak, dźwięk przy takim natężeniu nie zmieniał swojego charakteru w żaden negatywny, słyszalny dla mnie sposób. Całość brzmiała naturalnie, a bas nawet wydawał się jeszcze lepiej eksponować swoje walory (wydawał się być bardziej chropowaty, w zdecydowanie przyjemny sposób, szczególnie słyszalne to było np. przy dźwiękach kontrabasu).

 

Z wad mógłbym napisać, że scena, jej szerokość i głębia w obu modelach nie była taka jak się spodziewałem po lekturze różnych w niebiosa wychwalających recenzji i opisów z forów. Nie to, żebym był rozczarowany, po prostu było tego mniej niż się spodziewałem. Za to muzyka klasyczna. Eh. To już zdecydowanie sprawiło pewien zawód. Nie potrafię wyjaśnić, co się dokładnie działo, ale gdzieś w średnicy, tam gdzie najwięcej instrumentów się pokrywa, powstawał hałas. Tak jak by dźwięki zderzały się ze sobą tworząc taki "dźwiękowy kleks". Występowało na obu modelach, z czego na QA ledwie słyszalną odrobinę mniej. Jedyne co pociesza, to, że przy niższej głośności problem wydawał się dość skutecznie zanikać.

 

Cóż, mogę powiedzieć. To był mój pierwszy odsłuch i jeśli ktoś tak jak ja do tej pory nigdy na takim nie był to szczerze polecam. Pouczające i otwierające oczy, a właściwie uszy, doświadczenie ; )

 

A sam idę na kolejny odsłuch. I tu wracając do konkretów, to będę miał do dyspozycji, oczywiście:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

* Dali Zensor 7 : ]

 

A oprócz tego:

 

* Monitor Audio MR6

* Melodika BL40

* Klipsch Reference Premiere RP-250F

 

Czy któryś model można uznać za odpowiedni dla PM6005? Naturalnie, sam przetestuję tak czy owak, ale to bardzo pomocne wiedzieć czego się spodziewać i na co zwracać uwagę. A niestety nie mam szczęścia do modeli, które polecacie. Oprócz Dali nigdzie w województwie ich nie ma na odsłuch.

Wklejam zaktualizowaną na podstawie Waszych propozycji listę zestawów wartych posłuchania w konfiguracji z PM6005:

 

* Pylon Audio Sapphire 25

* Dali Zensor 7

* Castle Knight 4

* Indiana Line Tesi 560C

* Polk Audio TSx330T

* Audio Pro Black Diamond V3

 

Witaj,

 

Przy tym zestawieniu wyeliminowałeś kolumny które były moimi faworytami od początku.

Heco Music Style 500

 

I to z nimi skonfrontował bym odsłuchane właśnie Zensor 7 które były by również przez nas polecane.

 

Skąd jesteś? Dajemy możliwość przetestowania kolumn u Ciebie w domu na Twojej elektronice.

 

* Monitor Audio MR6

* Melodika BL40

* Klipsch Reference Premiere RP-250F

 

Czy któryś model można uznać za odpowiedni dla PM6005?

Melodika to dobre kolumny naprawdę, jednak nie specjalnie spasują z Marantzem. Z kolei Klipsch owszem RP 250 i RP 260 to bardzo udane kolumny które najbardziej drapieznie zagrają ze wspomnianych i najbardziej dynamicznie.

 

W razie pytań lub wycen zapraszam.

Przy tym zestawieniu wyeliminowałeś kolumny które były moimi faworytami od początku.

Heco Music Style 500 [...]

Tak jak pisałem, dopiero się uczę, poznaję i osłuchuję ze sprzętem i to będzie moje pierwsze stereo. Kolumn Heco Music Style 500 nie uwzględniłem w zaktualizowanym zestawieniu, gdyż nikt się za nimi aktywnie nie wstawił, więc uznałem, że widocznie nie są dobrym kandydatem do tej elektroniki. W każdym razie w takiej sytuacji dodaję je do zestawienia na powrót.

 

Melodika to dobre kolumny naprawdę, jednak nie specjalnie spasują z Marantzem [...]

Dziś byłem na kolejnym odsłuchu i z całą stanowczością się potwierdziło to co piszesz. Niemniej by być sprawiedliwym muszę przyznać, że nadal Melodika spisywała się z PM6005 znacznie lepiej niż Q Accoustics 3050.

 

W razie pytań lub wycen zapraszam.

Odezwę się na priv'a :)

 

- - -

 

Postaram się dziś lub jutro zamieścić relacje z kolejnych odsłuchów. Nie chcę co prawda zanudzać tym stałych bywalców forum ale myślę, że może się to przydać innym poszukującym informacji o PM6005, o którym jest - jak się okazuje - bardzo mało niesponsorowanych informacji. A przede wszystkim liczę na to, że jeśli popełnię jakiś błąd w rozumowaniu, analizowaniu i ocenianiu efektów odsłuchów to ktoś bardziej doświadczony mi taki błąd wskaże i być może uratuje przed zakupem nieodpowiednich kolumn.

W każdym razie w takiej sytuacji dodaję je do zestawienia na powrót.

Koniecznie

 

Dziś byłem na kolejnym odsłuchu i z całą stanowczością się potwierdziło to co piszesz. Niemniej by być sprawiedliwym muszę przyznać, że nadal Melodika spisywała się z PM6005 znacznie lepiej niż Q Accoustics 3050

Co Ci przeszkadzało w 3050? Wysokie tony były zbyt ostre?

 

 

 

Pisz po kolejnych odsłuchach.

 

Pozdrawiam

A więc jak mówiłem, kolejne odsłuchy. Od razu muszę przyznać, że wybór staje się tym trudniejszy im więcej modeli się przesłucha. Po pierwsze dlatego, że inne modele potrafią rzucić nowe, inne światło na wcześniejszych faworytów, a po drugie, dlatego, że wielką niespodziankę może zrobić najbardziej niepozorny model :)

 

Ostatecznie miałem przyjemność posłuchać:

 

* Dali Zensor 7

* Melodika BL40

* Paradigm 9 v.7

* Indiana Line Nota 550

 

Zacznę od Paradigm 9 v.7 bo to najmniej roboty. Wszystko grało w zasadzie przyjemnie. W dodatku muzyka klasyczna, na której wywala się większość odsłuchiwanych przeze mnie kolumn, brzmiała przyjemnie. Niestety bas był suchy, taki wręcz drewniany i ogólnie jak ze studni. Sprzedawca zapewniał, że generalnie to są dobre kolumny, ale raczej na PM6005 tego nie pokażą, przynajmniej jeśli chodzi o bas. Tak czy owak jak za taką cenę zdecydowanie odpadają w konfiguracji z PM6005.

 

Melodika BL40. Hm. Sprawdziły się lepiej niż Q Accoustics 3050, nie hałasowały, bas też był, wszystko niby było. Ale nie było "tego czegoś". Bas wydawał się nieco ospały, brzmiał bardziej jak taki z subwoofera, a średnica i góra wydały mi się jakieś takie mało interesujące, przynajmniej na tle innych kolumn, które testowałem. Podsumowując, trudno mi zarzucić coś obiektywnego temu modelowi, może to kwestia preferencji, że mnie nie urzekły.

 

Indiana Line Nota 550. Zdecydowanie największa niespodzianka, mimo że kolumna najmniejszych rozmiarów, w całym zestawieniu. To właśnie ten model rzucił na wszystko inne, nowe światło. To było inne granie, takie, które było w stanie wykreować w głowie myśl, że może to co robią Zensory wcale nie jest takie najlepsze. Przede wszystkim muzyka klasyczna brzmiała tutaj bez porównania lepiej niż na Zensorach. Średnica i góra brzmiały naprawdę bardzo dobrze, wręcz bym powiedział, że w taki wysmakowany, kulturalny sposób. Nic nie waliło po uszach, zawsze było lekko, zwiewnie i przyjemnie. Sporą niespodzianką było także to, że mimo małych rozmiarów, bas był bardzo dobry. Może nie tak ekstremalny i efektowny jak na Zensorach, ale dobrej jakości: przyjemny, szczegółowy i wcale nie schowany. Całościowo zagrały znacznie lepiej niż wszyscy inni konkurenci dla Zensorów jakich testowałem i jako jedyne - moim zdaniem - wyszły z tej konfrontacji cało. I to wcale nie z "litości", że to przecież mniejsze i tańsze kolumny. Podsumowując, pokazały inną wizję na to czym jest dobry dźwięk i jest to wizja na tyle interesująca, że śmiało może konkurować z wizją Zensorów.

 

Dali Zensor 7. Niby już je opisywałem i powtarzać się nie chcę, ale jednak Nota 550 pozwoliły spojrzeć na Zensory od innej strony. Nadal brzmiały dobrze, imponująco i efektownie... Ale właśnie... Czy aby nie efektownie a efekciarsko? Zastanawia mnie po prostu, czy Zensory przypadkiem nie przesadzają. W trakcie odsłuchów w sklepie kuszą, wręcz krzyczą "weź mnie! weź mnie!". Zdecydowanie wybijają się na tle innych, w pewnym sensie "robią co mogą" by wydawać się "najlepszym wyborem". Nie wiem tylko, czy po kilku miesiącach prawdziwego słuchania, tak na spokojnie w domu, nie okaże się, że to jednak męczące albo nawet drażniące. Krótko mówiąc, Nota 550 pokazały, że można brzmieć spokojniej i mniej efekciarsko, a nadal równie dobrze.

 

Dodatkowo wygląd i taka wizualno / namacalna jakość wykonania. Niby to nieistotne i mocno zależne od preferencji, ale jednak. Nota 550 to chyba pierwszy produkt, który na żywo wygląda jeszcze lepiej niż w katalogu na wizualizacjach. Prawdę mówiąc aż je - pełen podziwu - z każdej strony macałem, taka dbałość o detale. Na dodatek, w porównaniu do Zensorów, wyglądają bardzo elegancko, dojrzale i mniej futurystycznie. Niby to nieistotne, ale skoro brzmią równie dobrze, to staje się to bardzo miłym dodatkiem.

 

Co Ci przeszkadzało w 3050? Wysokie tony były zbyt ostre?

Hm. Nie, obiektywnie rzecz biorąc, to właściwie Zensory miały bardziej ostre wysokie tony, tyle, że realizowały to w dość, przemyślany jakby, przyjemny dla ucha sposób. W QA 3050 to co mnie wkurzało najbardziej, to hałas, który wytwarzały gdzieś w górnej średnicy. Takie to jakieś było nieuporządkowane i bardzo nieprzyjemnie uderzające w uszy, a przy dużej głośności wręcz nie do wytrzymania.

 

Tym razem zamierzam się wybrać na odsłuch gdzieś nieco dalej by posłuchać reszty kolumn, które najbardziej pod PM6005 polecacie. A tutaj zaktualizowana lista polecanych do PM6005 kolumn:

 

* Pylon Audio Sapphire 25

* Dali Zensor 7

* Heco Music Style 500

* Castle Knight 4

* Indiana Line Tesi 560C

* Polk Audio TSx330T

* Audio Pro Black Diamond V3

Czekamy z niecierpliwością na kolejne recenzje :)

Twoje opisy mogą być na prawdę pomocne innym użytkownikom.

Dzięki. Mam nadzieję, że komuś się faktycznie przyda. Ostatecznie jest wielu czytelników, którzy nie mają konta i tylko czytają wątki. Sam tak długo robiłem.

 

Myślę, że jak posłuchasz Castle Knight 4, to pomyślisz: Przecież to jest to o co mi chodziło, no i do tego ten design.

To prawda. Te Castle spokojnie można by postawić w antykwariacie obok pięknych, antycznych mebli :) A jak brzmią to mam nadzieję się przekonać najdalej za kilka dni.

 

Edit:

 

Ostatecznie uznałem, że zagadnienia akustyczne dotyczące rozmiaru pomieszczenia mogą być bardziej skomplikowane i że lepiej stworzyć odpowiedni wątek zamiast robić tutaj off-top'a:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli spodobała Ci się Indiana line nota, to przed zakupem dokonaj odsluchu w domu. Ta kolumna schodzi nisko na basie, ale jest trochę "chudo" zestrojona i ten bas nie ma dużej masy. W 30 metrach przy cichym słuchaniu może być niedosyt. Tym bardziej, że Marantz nie jest mistrzem wykopu. Bas jest, schodzi nidko, ale trochę czasem brakuje uderzenia.

CXN v2 // Roksan K3 // KEF R3

Dokładnie tak,

 

Odsłuch w domu to zupełnie inna sprawa niż odsłuch w salonie / sklepie itp. Otoczenie ma na tyle duży wpływ że mocno determinuje to odbiór kolumn.

 

Pozdrawiam

dlaczego nie przesluchales jeszcze zadnych Tannoyów? V4i,7, dc6t, właśnie te ostatnie były kiedyś polecane do marantza tu na forum, a raczej odwrotnie, marantz do nich.

dlaczego nie przesluchales jeszcze zadnych Tannoyów? V4i,7, dc6t, właśnie te ostatnie były kiedyś polecane do marantza tu na forum, a raczej odwrotnie, marantz do nich.

Dlatego, że nikt ich nie polecał, a sam o dobieraniu kolumn do wzmaka wiem tyle ile zdążyłem się naumieć przez ostatni tydzień szukania informacji i udzielania się w tym wątku ; ) Innymi słowy dzięki za kolejną propozycję. Jeśli dobrze rozumiem konkretnie pod PM6005 polecasz Tannoy Revolution DC6T, tak?

Nie każdemu zestawienie Tannoy i Marantz będzie grało..

 

dlaczego nie przesluchales jeszcze zadnych Tannoyów?

Na rynku jest wiele dobrych kolumn, a Ty uporczywie polecasz TYLKO Tannoy.. Ciekawe.

Nie każdemu zestawienie Tannoy i Marantz będzie grało..

Na rynku jest wiele dobrych kolumn, a Ty uporczywie polecasz TYLKO Tannoy.. Ciekawe.

Skoro zdania są podzielone to nie będę ich dodawał do listy polecanych do Marantza, żeby nie wprowadzać w błąd innych czytelników, a sam w miarę możliwości przesłucham, żeby się przekonać.

Kilka dni temu kupiłem Castle Knight 5, poczytaj sobie opinie, moją zresztą

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Za 3 koła spokojnie dostaniesz . Będziesz zadowolony tak jak ja, a widzę ze preferencje brzmieniowe podobne do moich. Ostatnio na Allegro poszły za 2300pln z wysyłką. Knight 4 mogły by byc za małe. Mam tez ten metraż i knight 5 to tak akurat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Atoll IN200 Signature, CD-Primare CD-31, Pioneer PL30LII, preamp Buphono, Kolumny-Tannoy XT8F, Kabel gł.-Tellurium Q Ultra Blue, DAC SMSL SU-9, Streamer Raspberry Pi

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.