Skocz do zawartości
IGNORED

Dali Ikon 6 mkII vs Opticon 6


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy miał ktoś z szanownych użytkowników forum okazję porównać ze sobą kolumny Dali Ikon 6 mk2 oraz Dali Opticon 6 i mógłby parę słów napisać na ten temat?

Opticon 6 zapowiadał się obiecująco i jest już trochę na rynku ale w sieci niewiele informacji...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/123924-dali-ikon-6-mkii-vs-opticon-6/
Udostępnij na innych stronach

Nowa seria Opticon zachowała dużo z brzmienia Ikon MK2, bezpośrednio porównujac Opticon gra bardziej swobodnie, przekazuje więcej szczegółów, jest dokładniejsza, ale na pewno nie ostrzejsza, bas jest trochę wyraźniejszy, szybszy, mocniejszy, lepiej kontrolowany. W modelu Opticon 6 i 8 minimalnie bardziej zostały wyeksponowane skrajne pasma, natomiast Opticon 5 został zestrojony bardzo równo, z wyraźnym środkiem pasma, wypełnieniem. W praktyce Opticon 5 dla szukających równego, nawet lekko ocieplonego brzmienia idealnie sprawdzić się w pomieszczeniach do 25-28m2, Opticon 6 spokojnie poradzi sobie nawet w 35m2.

 

Zapraszam serdecznie na odsłuchy do naszego salonu, mamy jeszcze końcówkę serii Ikon, można porównać.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Gość bartosz_55239

(Konto usunięte)

Dali ikon w opinii ludzi którzy porównywali kasuje wiele kolumn ( b&w cm 1, totem dreamcactcher ) . Ceny są na poziomie Ikon, Opticon 1 można kupić za 3000 zl

Dali ikon w opinii ludzi którzy porównywali kasuje wiele kolumn

Dali Ikon 6 MK2 to kiepskie kolumny, z uśmiechem dyskoteki i nie sądzę by inne modele z tej serii były sensowne. Opinia wielu ludzi jest pozytywna, bo uśmiech dyskoteki brzmi efektownie i przy pierwszym podejściu robi dobre wrażenie.

 

Opticon 1 można kupić za 3000 zl

Sporo jak za kolumny pasywne, które nie grają basu. Edytowane przez Kyle
Gość bartosz_55239

(Konto usunięte)

Jakie to kolumny?:)

 

Cisza. Cóż posiadacze Ikonow znają wartość tych kolumn . Co do Opticonow na opinie trzeba poczekac

Edytowane przez bartosz_55239

Też jestem ciekaw tymbardziej że Opticony maja te same drivery co Epicony

Na górze? Nie chce mi sie w to wierzyć.

 

Sa znacznie lepsze kolumny w cenie ikon i opticon. Serio i mam na mysli nowe.

Zgadzam się.

 

Opticon gra bardziej swobodnie, przekazuje więcej szczegółów, jest dokładniejsza, ale na pewno nie ostrzejsza

W modelu Opticon 6 i 8 minimalnie bardziej zostały wyeksponowane skrajne pasma

Te opinie są sprzeczne. Skoro ma jeszcze bardziej wyeksponowaną gorę to jest ostrzejsza.

Cóż posiadacze Ikonow znają wartość tych kolumn

 

Ja po 7 miesiacach uzywania Ikon 6 MK2 przesiadłem się na Tannoy Revolution DC6T i nie żałuję ani dnia zmiany :)

Trzeba zaczac cytowac wypowiedzi, jak sie chce uzyskac odpkwoedz na pytanie.

 

Od ikon i opticon w skali bezwzglednej lepsze sa audio academy , wigg art, Audio Solutions. To tak w cenie do okolo 6500 za pare.

Od ikon i opticon w skali bezwzglednej lepsze sa audio academy , wigg art, Audio Solutions. To tak w cenie do okolo 6500 za pare.

 

Miałem okazję posłuchać Audio Academy Phoebe i Hyperionów i moim zdaniem wypadały znacznie słabiej od dobrze napędzonych Ikonów 6 mk2.

Słowo kluczowe to "dobrze napędzonych" (pomimo wysokiej efektywności, wymagają dobrego wzmacniacza) :)

Nie wiem, kto wymyślił, że Ikony grają "V-ką" - osoba która tak twierdzi, raczej nigdy ich nie słyszała. To bardzo zrównoważone kolumny.

 

Wigg Artów nie znam, w wyższość Audio Solutions jestem w stanie uwierzyć bazując na tym, jak grają ich monitorki.

Miałem okazję posłuchać Audio Academy Phoebe i Hyperionów i moim zdaniem wypadały znacznie słabiej od dobrze napędzonych Ikonów 6 mk2.

w jakich konkretnych aspektach ikony były lepsze od Audio Academy? Ciekaw jestem, gdyż w brzmienie kolumn wchodzi tyle poszczególnych kwestii, że tak ogólne stwierdzenie jest dla mnie niewystarczające. Edytowane przez insaimz

Znając upodobania niektórych co muszą mieć super bass do dyskoteki nic dziwnego że Ikony się nie podobają. Ikony są do muzyki nie do basu.

Dali Ikon 6 MK2 mają właśnie dyskotekowy (podbity) bas

w jakich konkretnych aspektach ikony były lepsze od Audio Academy? Ciekaw jestem, gdyż w brzmienie kolumn wchodzi tyle poszczególnych kwestii, że tak ogólne stwierdzenie jest dla mnie niewystarczające.

 

Najbardziej rzucały się w oczy (a właściwie w uszy :) ) różnice w prezentacji sceny. AA były zdecydowanie mniej "przestrzenne", źródła pozorne były mocno rozlane - ich lokalizacja nie była tak precyzyjna jak w Ikonach. Ponadto rozkładały się jakby w jednej płaszczyźnie - brakowało im głębi.

Sprawiały też wrażenie mniej neutralnych, w porównaniu do Ikonów raczej lekko ocieplonych - oczywiście niektórym może do odpowiadać, dla mnie brzmiały trochę jak "umyzykalnione" na siłę. W Hyperionach do tego dochodził mocno dominujący bas - choć za to zapewne winne było zbyt małe pomieszczenie odsłuchowe.

 

Słuchałem ich w połączeniu z elektroniką Atolla. Nie wykluczam, że z inną zagrałyby lepiej, choć podobno Atoll jest jednym z lepszych "towarzyszy" tych kolumn.

Dali Ikon 6 MK2 mają właśnie dyskotekowy (podbity) bas

 

serio? :)

Słyszałeś kiedyś te kolumny? Bo dyskotekowy bas to ostatnie, co można o nich powiedzieć (już prędzej można mówić o ich nadmiernej suchości - jeśli podłączy się je pod nieodpowiednią elektronikę).

Chyba, że egzemplarz którego słuchałeś stał tuż przy ścianie - wówczas być może taki efekt faktycznie miał miejsce.

serio? :)

Słyszałeś kiedyś te kolumny? Bo dyskotekowy bas to ostatnie, co można o nich powiedzieć (już prędzej można mówić o ich nadmiernej suchości - jeśli podłączy się je pod nieodpowiednią elektronikę).

Chyba, że egzemplarz którego słuchałeś stał tuż przy ścianie - wówczas być może taki efekt faktycznie miał miejsce.

I dla tego na pierwszym miejscu cenię obiektywne pomiary, a nie opinie subiektywne:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pasmo mieści się gdzieś w granicach +-4,5 dB i widać podbitą górę i podbity bas. By można było coś nazwać "Hi-Fi" to przynajmniej w tych granicach +-3dB toto powinno się mieścić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I dla tego na pierwszym miejscu cenię obiektywne pomiary, a nie opinie subiektywne:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pasmo mieści się gdzieś w granicach +-4,5 dB i widać podbitą górę i podbity bas. By można było coś nazwać "Hi-Fi" to przynajmniej w tych granicach +-3dB toto powinno się mieścić.

Dużo kolumn nawet sporo droższych ma lekko podbite skraje pasma. Te zaliczające się do Hajendu też. Twoja teoria moim zdaniem jest nietrafna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ikony nie miały uwydatnionego basu. Nie był on kluczowy w dźwięku.

Jednak kolumny "zrównoważone" to jednak nie były. Góra faktycznie nie każdemu musiała się podobać.

 

Były też wrażliwe na gorsze jakościowo materiały.

Gość bartosz_55239

(Konto usunięte)

Ikony nie miały uwydatnionego basu. Nie był on kluczowy w dźwięku.

Jednak kolumny "zrównoważone" to jednak nie były. Góra faktycznie nie każdemu musiała się podobać.

 

Były też wrażliwe na gorsze jakościowo materiały.

 

Czyli neutralne co jest plusem. Jesli np CD zawiera kiepsko nagrany rock to Ikony to ukażą bez kolorowania.

Nie. Do naturalności to im daleko. Góra była jednak mocno słyszalna.

W mojej recenzji chodziło o to że nie były typowymi "U" czy jak kto woli "V" bardziej "_/"

Średnica była przez to nieco zbyt przesunięta do góry. Wokale potrafiły być mocne, co powtarzam dla niektórych nie było odpowiednie.

 

Ale neutralne na pewno nie były

Dużo kolumn nawet sporo droższych ma lekko podbite skraje pasma. Te zaliczające się do Hajendu też. Twoja teoria moim zdaniem jest nietrafna

Wiele "hi-endów" to po prostu marketingowe gnioty.

 

Dla niektórych ważniejsze są wykresy, niż to, czy podoba się wielogodzinne słuchanie muzyki na danym sprzęcie.

Lubię sprzęt który gra to co na płycie (z możliwie najmniejszymi zniekształceniami). Mi się podobają nagrania, a nie szukam sprzętu który swoimi zniekształceniami zakrywa ich prawdziwe brzmienie. Słuchaj muzyki, a nie sprzętu.

 

Czyli neutralne co jest plusem.

Kolumny neutralne nie mogą niektórych częstotliwości grać 9 decybeli ciszej od innych. Nie masz zielonego pojęcia co to znaczy neutralny. Śmiech mnie ogarnia, jak zastanawiacie się który kabelek głośnikowy kupić, a kolumny grające jakiś zakres średnicy 9 decybeli ciszej od zakresu górnej części pasma uważane są za "super ekstra". Edytowane przez Kyle
<br />

Kolumny neutralne nie mogą niektórych częstotliwości grać 9 decybeli ciszej od innych. Nie masz zielonego pojęcia co to znaczy neutralny. Śmiech mnie ogarnia, jak zastanawiacie się który kabelek głośnikowy kupić, a kolumny grające jakiś zakres średnicy 9 decybeli ciszej od zakresu górnej części pasma uważane są za "super ekstra".<br />

<br />

Kyle piszesz o neutralności kolumn, zupełnie pomijająć fakt, że słuch ludzki nie odbiera wszystkich częstotliwości równo. Jest wyczulony na tzw. średnicę, gorzej natomiast odbiera wysokie i niskie częstotliwości, w związku z czym żeby osiągnąć pewną równowagę w odbiorze (co dla nas brzmi jak neutralność) trzeba górne i dolne pasma podbijać i nie mówię tu o radykalnych zmianach jak uśmiech dystkoteki, ale o dostosowaniu do naszego słuchu.<br />

Polecam artykuł na temat tego jak słyszymy (z wykresami ;-) )<br />

<a href="

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) />

</a><br />

Co do Opticon 6 miałem okazję ich słuchać na tegorocznym Audioshow, może nie jest to 100% wymierne, bo nie były to idealnie komfortowe warunki odsłuchowe, ale przyjmując za punkt odniesienia to, że generalnie na Audio show nie ma takich warunków, to zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie, grały jasno ale nie ostro, im dłużej ich słuchałem tym bardziej mi się podobało i nie chciałem stamtąd wychodzić, a jestem dość wybredną osobą. Także polecam zainteresowanym umówić się w salonie na odsłuch i ocenić samemu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poprawiam link, miałem drobne problemy z przeglądarką przy wcześniejszym komentarzu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kyle piszesz o neutralności kolumn, zupełnie pomijająć fakt, że słuch ludzki nie odbiera wszystkich częstotliwości równo. Jest wyczulony na tzw. średnicę, gorzej natomiast odbiera wysokie i niskie częstotliwości, w związku z czym żeby osiągnąć pewną równowagę w odbiorze (co dla nas brzmi jak neutralność) trzeba górne i dolne pasma podbijać i nie mówię tu o radykalnych zmianach jak uśmiech dystkoteki, ale o dostosowaniu do naszego słuchu.

To co napisałeś, jest doskonałym przykładem braku rozumienia podstaw!

 

Jak zarejestrujesz cokolwiek, zakładając, że mikrofon jest w miarę liniowy (a zwykle jest), a następnie odtworzysz to na w miarę liniowych kolumnach (a takie powinny być) to na wyjściu dostaniesz to co nagrałeś na wejściu. Natomiast Ty proponujesz podbić górę i dół, przy odtwarzaniu, z powodu czego będzie słychać nienaturalnie mało średnicy. To tak, jakbyś poszedł na koncert z urządzeniem w kształcie słuchawek , które wszystko co do Ciebie dociera przekształca tak, że podbija skraje pasma - chyba nie muszę mówić jak bardzo jest to głupie?

 

Polecam artykuł na temat tego jak słyszymy (z wykresami ;-) )

A ja polecam przynajmniej odrobinę pomyśleć ;-) Nie ważne czy człowiek lepiej czy gorzej słyszy średnicę. Jeśli kolumny będą średnicę odtwarzać ciszej(lub głośniej) niż skraje pasma to w obu przypadkach proporcje będą nienaturalne.

 

Co do Opticon 6 miałem okazję ich słuchać na tegorocznym Audioshow, może nie jest to 100% wymierne, bo nie były to idealnie komfortowe warunki odsłuchowe, ale przyjmując za punkt odniesienia to, że generalnie na Audio show nie ma takich warunków, to zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie, grały jasno ale nie ostro, im dłużej ich słuchałem tym bardziej mi się podobało i nie chciałem stamtąd wychodzić, a jestem dość wybredną osobą. Także polecam zainteresowanym umówić się w salonie na odsłuch i ocenić samemu.

Ilu ludzi, tyle subiektywnych opinii. Są jak widać nadal amatorzy "sprzętowego" "V"

 

... a kolumny albo zniekształcają nagrania bardziej, albo mniej. Liniowość rozbujana na +-4,5 dB w paśmie kolumn, to kiepski rezultat, czy się to komuś podoba czy nie.

Edytowane przez Kyle

To co napisałeś, jest doskonałym przykładem braku rozumienia podstaw!

Szczerze mówiąc, to mam wrażenie, że nie zrozumiałeś mojej wcześniejszej wypowiedzi, ale pomijając to kiedy zobaczyłem w Twojej wypowiedzi zdania typu "

A ja polecam przynajmniej odrobinę pomyśleć ;-)

" to przeszła mi ochotą na dalszą dyskusję.

Jak widać niektórzy nie potrafią prowadzić dyskusji bez obrażania innych, a mi szkoda czasu na takie zagrywki.

Pozdrawiam.

Tyle gadania o liniowości kolumn. Uważam że nie ma to zbyt wielkiego znaczenia. Dla mnie największą rolę gra barwa dźwięku produkowanego przez kolumny i separacja dźwięków. Np. Nie lubię kolumn grających sterylnie ale też nie takich z zamulonym pasmem. Podstawa to żeby trafiały w gust właściciela i można ich było słychać godzinami. Dali ikon 6 Mk II to świetne kolumny co już zostało udowodnione ilością prestiżowych nagród oraz tym w jakiej ilości się sprzedały. Stawiam że następca tego modelu też gra bardzo dobrze.

Tyle gadania o liniowości kolumn. Uważam że nie ma to zbyt wielkiego znaczenia. Dla mnie największą rolę gra barwa dźwięku produkowanego przez kolumny i separacja dźwięków. Np. Nie lubię kolumn grających sterylnie ale też nie takich z zamulonym pasmem. Podstawa to żeby trafiały w gust właściciela i można ich było słychać godzinami. Dali ikon 6 Mk II to świetne kolumny co już zostało udowodnione ilością prestiżowych nagród oraz tym w jakiej ilości się sprzedały. Stawiam że następca tego modelu też gra bardzo dobrze.

 

Ilosc sprzedanych kolumn i nagrody nie musza miec wiele wspolnego z jakoscia dzwieku kolumn.

W tym wypadku to marketing.

 

Ikony nie sa zle ale w swojej cenie czy nawet gdyby byly tansze, niczym sie nie wyrozniaja. Stosunek jakosci do ceny jest przecietny.

Dla mnie największą rolę gra barwa dźwięku produkowanego przez kolumny

Ja tam wolę barwę nagrania, bez dodatkowego barwienia zniekształceniami kolumny.
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.