Skocz do zawartości
IGNORED

Preamp....czy przedwzmacniacz może być jeszcze lepszy i co to oznacza?


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

To nie jest takie proste. Najlepsze DAC-i łącznie z twoim dCS-em najlepiej pracują po XLR-ach, czyli wyjsciach zbalansowanych. W tej sytuacji preamp powinien na swoich wejściach być zbalansowany by jak najdalej dochodził sygnał najlepszej jakosci. Dopiero wyjścia na monobloki powinny być SET. Czyli idealnym byłby preamp Balanced -> SET.

jeżeli obecnie konwersję xlr-rca masz na kablu,to przenosisz niepełny sygnał.pin3 z xlr nie ma połączenia.

aktywne są pin 1-->-

pin2-->+

idealne byłoby takie urządzenie,zrobione dla parametrów twojego pre:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tego nie jestem pewien czy pin 3 nie jest podłączony czy właśnie jest, chyba do masy. Ale jeśli nawet to sygnał dzwiękowy przechodzi cały. Poza tym dopiero na końcu przechodzi w RCA. Od początku jest najlepszy, zbalansowany sygnał do pre i taki przechodzi przez całe pre.

są tylko dwa typy przejściówek-taka jak opisałem i taka w ,której zwarto pin1+3 na - rca.rzadko się je stosuje bo mogą powodować przydżwięk lub szum.

MBL 6010D, Accuphase C-3800 lub Pass Labs XP-30, te zapewne są w PL

Zapewne wątpię:)

Poza tym dopiero na końcu przechodzi w RCA. Od początku jest najlepszy, zbalansowany sygnał do pre i taki przechodzi przez całe pre.

U mnie, niestety, też tak jest, ale to kicha.( ARC Ref 7.5>MBL 6010D po xlr, a już z Pre do 9011 po xlr/rca) Na moje, balans, to balans i powinien być od początku do samego końca.

Spróbuj ARC'a Ref 10 co ci szkodzi:) Jest ( był 2 mieś. temu) w A.Fast.

są tylko dwa typy przejściówek-taka jak opisałem i taka w ,której zwarto pin1+3 na - rca.rzadko się je stosuje bo mogą powodować przydżwięk lub szum.

 

Wszystkie Neutriki tak właśnie mają (pin 1+3) ale jeszcze nie spotkałem się z taką która by przenosiła przydźwięk. Sam polutowałem sobie kabelek na drucie IXOSa i z jednej strony Neutriki FXX XLR - kompletna cisza między zbalansowanym xoverem Brystona a końcówką Krella na RCA.

W audio nie warto się upierać, a fanatyzm czy 100% przekonania to domena "świeżaków".

 

Troche tego "fanatyzmu" jest i w przekonywaniu o wyższości XLR nad RCA w domowych zestawach ;)

 

Mogę polecić Takumi K-150 - dźwiękowo trudno do pobicia. Świetnie brzmiący produkt R. Kody.

Jęsli chodzi o dźwięk, genialny. Minusy to brak pilta i niezbyt rewelacyjny mechanizm przełączania drabinki - bez tej przyjemnej prezyzji z miłym dla ucha zatrzaskiwaniam poszcxzególnych poziomów. No i cena dość asrtronomiczna;)

Gość jt211

(Konto usunięte)

 

 

Może na pewno-tylko lampowy z odpowiednimi kablami tzn. interkonektami rca-rca-proszę mi wierzyć na słowo.

Stosowanie kabla rca-xlr jako interkonektu jest wykroczeniem,a nawet przestepstwem audiofilskim.

Owszem można tak podłaczyć,ale są straty w transmisji sygnału bo przecież lampa 833 to SE czystej wody u mocy.

Gdybym mial pieniążki na 833 to bym poszukał jakiegoś pre lampowego-zyska na tym cały przekaz-biore za to odpowiedzialność pełną.

Wiem co do tych monobloków pasuje.

Oho objawia się kolejny znafca od tym razem pasywek :)

Mam wobec tego parę pytań :

Co to jest czułość wzmacniacza ?

Jaki jest poziom wyjścia standardowego CDP czy DAC ?

Po co tłumić sygnał CDP i DAC na wejściu preampa ?

Czekam na logiczne objaśnienia !!!

I jeszcze jeden pre, którego nie można kupić w Polsce. Podobno kiler, ale 9 000 USD za pasywkę?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nie jest takie proste. Najlepsze DAC-i łącznie z twoim dCS-em najlepiej pracują po XLR-ach, czyli wyjsciach zbalansowanych. W tej sytuacji preamp powinien na swoich wejściach być zbalansowany by jak najdalej dochodził sygnał najlepszej jakosci. Dopiero wyjścia na monobloki powinny być SET. Czyli idealnym byłby preamp Balanced -> SET.

Tor zbalansowany ma sens jeśli wszystkie jego komponenty są stworzone do takiej pracy. Jakiekolwiek "sztuczne" symetryzacje lub przejściówki w połączeniach mieszanych moim zdaniem nie mają sensu. Decydując się na monobloki typu SE jesteś nijako zobligowany do stosowania połączeń niezbalansowanych w całym torze sygnału a zwłaszcza w przedwzmacniaczu. Z tego co porównywałem to przedwzmacniacz lampowy niezbalansowany ma prostszą konstrukcję i mniej negatywny wpływ na sygnał (oczywiście wiele zależy od konkretnego modelu). Tak czy inaczej zawsze gdzieś musimy dokonać tłumienia sygnału i należy obrać taką drogę aby straty w jakości spowodowane powyższym były minimalne. Nie potwierdzam przewagi jakiegokolwiek sposobu połączenia w konfiguracji lampowej. Kluczowe jest kompleksowe podejście do tematu i cały tor w jednego typu topologii. U mnie DCS gra tak samo dobrze na każdym z wyjść pod warunkiem, że nie robię garmażerki w połączeniach i kablach.

 

Podstawową sprawą jaką musimy ustalić to czy Twój daczek gra lepiej po XLRach niż po RCA. Jeżeli tak, są 2 drogi w przedwzmacniaczach.

1. Desymetryzacja sygnału na wejściu i przedwzmacniacz w topologii niezbalansowanej. Optuję za tym rozwiązaniem ze względu na prosty układ i możliwe małą ingerencję w sygnał oraz monobloki w SE.

2. Przedwzmacniacz zbalansowany o bardziej skomplikowanej budowie i desymetryzacja na wyjściu.

 

Moim zdaniem nikt oprócz Andrzeja nie zrobi lepiej dopasowanej konstrukcji ponieważ nikt nie zna dokładnej topologii jego monobloków.

 

Przedwzmacniacze lampowe to nie są bardzo skomplikowane układy i warto zobaczyć wewnętrzną konstrukcję aby ocenić czy producent zastosował jakiekolwiek innowacyjne rozwiązania.

To punkt 2 mam teraz na Burmesterze i gra to bardzo dobrze(wg.mnie), ale być może da się inaczej i lepiej.

Dobranie idealnego pre jest niezwykle trudne bo jego wpływ jest po prostu niesłyszalny. Kluczem jest taki dobór parametrów czyli czułości i impedancji aby zawsze słuchać w jak najmniejszym zakresie tłumienia (-10db do -0db). Przy zerze sygnał z wyjścia daczka nie jest tłumiony i zestaw powinien grać najlepiej. Jest tylko jedno niebezpieczeństwo. Jeśli zestaw nie jest idealnie zgrany i dobrany to taki przezroczysty preamp niczego nie będzie w stanie skorygować. Jeżeli wymagasz jakiegokolwiek ocieplenia czy korekcji brzmienia w tym urządzeniu to zaczną się problemy.

 

Poszukując "idealnego" przedwzamcniacza zwróciłbym uwagę na sposób tłumienia sygnału. Dla mnie pierwsze miejsce zajmują drabinki analogowe na możliwie wysokiej jakości opornikach, sterowane cyfrowo. Daje to szeroki zakres regulacji, brak jakichkolwiek trzasków i możliwość zainstalowania leniucha. Bardzo ciekawe rozwiązanie zaprezentował weiss czyli drabinka oparta o kontaktrony (att202). Na jej bazie można zbudować świetny preamp. Mógłbyś z ciekawości spróbować tą pasywkę nie posiada wad regulacji transformatorowej czyli obcinania góry pasma (np znane TVC).

 

Jeżeli koledzy znacie jakieś ciekawe preampy lampowe o niekonwencjonalnej budowie to wklejajcie ich opis.

 

Po co tłumić sygnał CDP i DAC na wejściu preampa ?

Czekam na logiczne objaśnienia !!!

Zadaj to pytanie 95% producentów przedwzmacniaczy bo właśnie tak je budują.
Gość jt211

(Konto usunięte)

Nawet bardzo optymistycznie zakładając że czyste bufory plus pasywki to 1% to cała raszta czyli 99% zaczyna od tłumienia dostępnego sygnału z CDP/DAC.

Szymon dobre TVC nie obcina wysokich. Największy problem to wpasowanie impedencyjne.

 

 

 

Pasywka to jakieś jest nieporozumienie do tych monobloków na lampie 833.

Podobne mam zdanie o wyżej wymienionym burmesterze oczywiście w powyższej konfiguracji.

Osobiście bym podpiął coś innego.

Burmester nawet sie nie mieści w 30-stce najlepiej ocenianych pre na swiecie.

Takie są realia i taka jest niestety rzeczywistość.

Burmester w tym systemie nie jest najwłaściwszym i trafnym wyborem-takie mam zdanie.

podłączył bym coś innego dość przejrzystego i lampowego.

Warto spróbować,ale może sie na tym nie znam.lub to sa moje preferencje?

Wygląda że parę postów wyżej odpowiedziałem na nie ten post co chciałem.

Ocho objawia się kolejny znafca od tym razem pasywek :) Mam wobec tego parę pytań : Co to jest czułość wzmacniacza ? Jaki jest poziom wyjścia standardowego CDP czy DAC ? Po co tłumić sygnał CDP i DAC na wejściu preampa ? Czekam na logiczne objaśnienia !!!

Autora za pomylenie postów przepraszam.

Nawet bardzo optymistycznie zakładając że czyste bufory plus pasywki to 1% to cała raszta czyli 99% zaczyna od tłumienia dostępnego sygnału z CDP/DAC.

Szymon dobre TVC nie obcina wysokich. Największy problem to wpasowanie impedencyjne.

Każda regulacja na transformatorach (nawet najlepszych) obcina pasmo przenoszenia. Od jakości transformatorów zależy czy na 15Khz czy na 40khz. Z dopasowaniem impedancyjnym nie ma żadnego problemu bo można u Amplifona zamówić odpowiednią wersję.

Warto przetestować (również pasywki) żeby wyrobić sobie zdanie. Sam przez pewien okres czasu z niej korzystałem ale wiązało się to z ograniczeniem dynamiki sygnału.

Przy pasywkach typu shunt trzeba pamiętać o zmiennym obciążeniu wyjścia źródła w zależności od nastawionej wartości tłumienia.

Rozmawiałem teraz z pewnym znajomych o dużej wiedzy w audio. Pytałem co by polecił z górnej półki. Powiedział, że bardzo ciężko jest zrobić dobry preamp i niewiele jest ich na świecie. Z lampowych polecił właśnie Lamm-a i Octave Jubilee. Tego nowego 700HP nie znał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli dobrze widzę to Signal to Noise 70dB czyli mocno szumi, a to odpada.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiesz jak jest. Jeśli byłoby więcej niż 90dB to na pewno by się tym pochwalili. 70dB to masakra. 98dB to jest minimalny szum i w high endzie jeszcze jest to do zaakceptowania. Poniżej tej wartości to nie róbmy sobie jaj.

No tak, ale to nie lampa. Ponoć dobry preamp, choć nie czołówka z tego co słyszałem od ludzi. Sam go nie miałem. Po co mi Agostino jak mam Burmestera. Jeśli coś ma się lepiej zgrać z lampowymi monoblokami to albo lampowy preamp albo jakieś cudo lampowo grające. Ponoć taki jest ten Koda Takumi L-15 ale ma 2 wady. Brak pilota i ponoć ta ręczna regulacja głośności nie jest idealna. Cena też bardzo wysoka.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.