Skocz do zawartości
IGNORED

AKAI GX-75 vs GX-75 MKII


Vonda

Rekomendowane odpowiedzi

Do znawców:

- czym w/w się różnią ?

- jakie były ich ceny ?

- czy był okres kiedy były sprzedawane równolegle ?

- jak z trwałością ?

- sugetywne opinie o jakości i jakości dźwięku ... itp.

- a jak w stosunku do GX-95 ?

- jakieś dobre linki do testów, opisów, opini ...itp - niewiele ciekawego znalazłem (niwstety interesują mnie głównie strony w języku angielskim i oczywiście polskim ;-) - na innych mogę co najwyżej pooglądać obrazki ;-)))

 

Może komuś się zechce odpowiedzieć... ;-)

Z góry dziękuję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do znawców:

- czym w/w się różnią ?

MK II MIAŁ DODATKOWO STABLIZATOR TAŚMY + W WYPOSAŻENIU STD PILOTA (W PIERWSZEJ WERSJI : RC ZA PDOPŁATĄ)

- jakie były ich ceny ?

PIERWSZA I DRUGA WERSJA MAIŁA TAKĄ SAMĄ: 1000 DM - W POLSCE WG KURSU DM (STARTOWAŁ OD OK 6 MLN KOŃCZYŁ NA OK 9,9 MLN)

- czy był okres kiedy były sprzedawane równolegle ?

JEŻELI NAWET TO BARDZO KRÓTKO. TO BYŁ OKRES (POCZĄTEK LAT 90-TYCH) KIEDY TEN MODEL SPRZEDAWAŁ SIĘ DBD.

- jak z trwałością ?

WIELU MOICH ZNAJOMYCH DO DZIŚ ICH UŻYWA - BEZ ZASTRZEŻEŃ.

PRACOWAŁY TAKŻE W "NAGRYWALNIACH CD" - TAM NIEŹLE DOSTAWAŁY W KOŚĆ I MOGŁY SIĘ ZDARZAĆ PROBLEMY, ALE W NORMALNYM UŻYTKOWANIU I...... BEZ INGWERENCJI UŻYTKOWNIKA W SKOS GŁOWICY NIE POWINNO BYĆ PROBLEMÓW.

EGZEMPLARZE, KTÓRE KTOŚ STARAŁ SIĘ ULEPSZAĆ POPRZEZ REGULACJE, ERZADKO UDAWAŁO SIĘ "PRZYWRÓCIĆ DO CAŁKOWITEJ SPRAWNOŚĆI" - MOGŁY SIĘ ZDARZYĆ PROBLEMY Z KALIBRACJĄ

- sugetywne opinie o jakości i jakości dźwięku ... itp.

SUGESTYWNE? ?? SUBIEKTYWNIE TO JEDEN Z NAJLEPSZYCH ŚREDNIO-BUDŻETOWYCH MAGNETOFONÓW

- a jak w stosunku do GX-95 ?

W 95-CE DODANO "PLASTER MIODU" W CELU STABILIZACJI MECHANIZMU. RÓŻNICE W DŹWIĘKU? NIEZAUWAŻALNE. RÓŻNICA W CENIE 300 DM (CENA KATALOGOWA GX-95 - 1300 DM).

SPRZEDAŻ 95-KI NA RYNKU POLSKIM BYŁA SYMBOLICZNA W STOSUNKU DO 75-KI.

- jakieś dobre linki do testów, opisów, opini ...itp - niewiele ciekawego znalazłem (niwstety interesują mnie głównie strony w języku angielskim i oczywiście polskim ;-) - na innych mogę co najwyżej pooglądać obrazki ;-)))

NIE ZNAM

 

Może komuś się zechce

ZECHCIAŁO SIĘ. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znasz angielski, to korzystając z Babelfisha możesz przetłumaczyć blok tekstu (drugi link, górne okienko) lub nawet całe strony (w drugim okienku podaj adres) właśnie na angielski. Chcesz z japońskiego, nie ma problemu.

Oczywiście można tłumaczyć tylko fragmenty podane w ASCII.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TK -> tak z ciekawości - co ma regulacja skosu głowicy do trwałości ?

A tak apropos to wielką zaletą GX-75 mkII (z takowym mam doczynienia) jest dobra jakość nagrania na różnych typach kaset . Np. taki sporo droższy Sony TC-K6ES nienajlepiej sobie radzi na tanich żelazówkach . Akai nie ma z nimi większego problemu . Oczywiście lepsze kasety są wskazane (poprawa jest słyszalna ale 75 nie degraduje tańszych tak mocno jak wspomniany Soniak)

A tak ogólnie to popieram TK , że jeśli nie był grzebany i właściciel dbał o niego to może jeszcze pograć parę ładnych latek .

Co do stron gdzie są dostepne instrukcje / informacje odnośnie 75-tki jest kiepsko . Sam szukałem w sieci i nic ciekawego nie wynalazłem .

A stabilizacja w mk II działa naprawdę nieźle . Akai w mk II rozwiązał tor przesuwu taśmy bardzo inteligentnie -> praktycznie nie ma możliwości pogięcia taśmy ( w innych deckach zmieniaując skos głowicy było o to bardzo łatwo )

pzdr

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---> ALBERTINI

z trwałością - niewiele

z niemożliwością ustawienia prądu podkładu - bardzo dużo

chodzi o to, że egzemplarze, w które ingerowano - trudno było doprowadzić do porządku w serwisie - a podczasz kalibracji działy się różne dziwne rzeczy (czytaj: układ wariował)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy autoryzowane są często nędzne, różni dyletanci tam pracujący radzą sobie tylko z telewizorami, a najprostszej usterki w wysokiej klasy audio nawet nie potrafią zauważyć. Poprawna regulacja skosu głowicy w Akajcach dla świadomego użytkownika to jest kilkanaście sekund, chyba że wcześniej ktoś coś mocno pogiął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- byłbym bardzo wdzięczny - mój adres: [email protected] góry dziękuję !!

 

- wielkie dzięki, ze Ci "się chciało" - krótko ale treściwie ... troszkę mnie przestraszyła Twoja informacja o "NAGRYWALNIACH CD" - juz zdążyłem zapomnieć, że coś takiego było ... ale "na zachodzie" chyba to tak nie działało ? ;-)

Co do opini oczywiście chodziło mi o "subiektywne" ;-)) - taka wpada ... ale oczywiście "sugestywne" bardziej zadziałają ... ;-)))

 

I jeszcze jedno :

Na co zwrócic uwagę przy zakupie takiego 20 latka ? , jak sprawdzić czy była "ingerencja" , spr właściwy "slos głowicy" /dysponuję taśmami nagrywanymi na tylu różnych magnetofonach, ze nie wiem które są nagrane "dobrze" na neutralnych/fabrycznych ustawieniach .../

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Vonda-wysłane

 

>Audiofil

Te 2 Hz to jedyna różnica wg katalogu.

W rzeczywistości te same modele mogą się trochę różnić-

-np. GX-75 MKII ma w instrukcji obsługi trochę inne parametry niż w katalogu

(sygnał/szum o 1 dB gorszy za to pasmo zaczyna się na wszystkich taśmach od 15Hz,

a na taśmie metalowej kończy 1 kz wyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Teoretycznie wszystko było identyczne oprócz ceny. Zależy jeszcze w jaki katalog zerkniemy. Pytanie, czy pod czas produkcji skośnoocy nie przykładali sie bardziej do produkcji wzorca GX 95. Może selekcja elementów była lepsza ? Nie wiadomo. Osobiście bym wybrał flagowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vonda - zastosuj stare metody Indian amazońskich :

 

1. sprawdź stan śrubek ( czy farba nie zdarta , czy wszystkie takie same itd.)

2. zdejmij klapkę od kieszeni taśmy (zarówno w 75 jak i mkII schodzi bez najmniejszego problemu) i popatrz na stan głowic , wałków przesuwu i śrubek utrzymujących skos

3. weź czystą kasetę , słuchawki i nagraj coś ze źródła porównując przy użyciu przycisku monitor czy sygnał nagrany jest identycznie rozłożony jak oryginalny (najlepiej na wejściu CD direct) . Ja przy pierwszym kupowanym Akajcu 75 miałem taki numer , że kanały były wręcz odwrócone !!! (przy CD direct nie ma możliwości pomylenia kabli ). Ktoś nieźle musiał w środku pokręcić .

 

Taśmami nagranymi na innych deckach w żaden sposób się nie kieruj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--->Vonda

TK> - wielkie dzięki, ze Ci "się chciało" - krótko ale treściwie ... troszkę mnie przestraszyła Twoja informacja o "NAGRYWALNIACH CD" - juz zdążyłem zapomnieć, że coś takiego było ... ale "na zachodzie" chyba to tak nie działało ? ;-)

CHYBA NIE DZIAŁAŁO

 

 

I jeszcze jedno :

Na co zwrócic uwagę przy zakupie takiego 20 latka ? , jak sprawdzić czy była "ingerencja" , spr właściwy "slos głowicy" /dysponuję taśmami nagrywanymi na tylu różnych magnetofonach, ze nie wiem które są nagrane "dobrze" na neutralnych/fabrycznych ustawieniach .../

SPRAWDŹ CZY DAJE SIĘ AUTOMATYCZNIE KALIBROWAĆ RÓŻNE TAŚMY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--->AUDIOFIL

Zgadza się. Teoretycznie wszystko było identyczne oprócz ceny.

RÓŻNICA: PATRZ WPIS POWYŻEJ (PLASTER MIODU) + OCZYWIŚCIE DESECZKI (CIĘŻKIE I KOSZTOWNE) JAK DO KAŻDEGO ELEMENTU SERII REFERENCE

Zależy jeszcze w jaki katalog zerkniemy. Pytanie, czy pod czas produkcji skośnoocy nie przykładali sie bardziej do produkcji wzorca GX 95.

SKOŚNOOCY PRZYKŁADALI SIĘ DO OBU MODELI

 

Może selekcja elementów była lepsza ? Nie wiadomo. Osobiście bym wybrał flagowca

KWESTIA GUSTU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> TK

Miałem na myśli istotne elementy, które mogą wpływać na właściwości soniczne konkretnego modelu. Obowiązuje aż taka drobiazgowość ?

Mnie osobiście nie było na lini produkcyjnej AKAI. A Ty TK byłeś ? Wiem jak wygląda produkcja samochodów jednego z koncernu. Podzespoły do S-klasy są objete bardziej restrykcyjnymi normami niż to samo przewidziane do C-klasy. To dlaczego miało być inaczej w elektronice. Są to tylko domniemania, może jednak słuszne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bylem niegdys bardzo szczesliwym posiadaczem 75-tki. Z tego co ja kiedys gdzies wyczytalem, to GX-95 byl skladany z wieksza dokladnoscia (czesciowo recznie) z bardziej wyselekcjonowanych elementow. Chociaz w testach oba modele byly na rownym poziomie. No i 95-tka ma ladne drewniane boczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> TK

Miałem na myśli istotne elementy, które mogą wpływać na właściwości soniczne konkretnego modelu. Obowiązuje aż taka drobiazgowość ?

Mnie osobiście nie było na lini produkcyjnej AKAI. A Ty TK byłeś ?

NIE. NIE BYŁEM

MIAŁEM DO CZYNIENIA Z KILKOMA 75-KAMI I 95-KAMI.

Wiem jak wygląda produkcja samochodów jednego z koncernu. Podzespoły do S-klasy są objete bardziej restrykcyjnymi normami niż to samo przewidziane do C-klasy.

W PRZYPADKU AKAI GX 75 vs GX 95 NIE MA DYSPROPORCJI KLAS TAKIEJ JAK W PODANYM PRZEZ CIEBIE PRZYKŁADZIE SAMOCHODOWYM

To dlaczego miało być inaczej w elektronice.

Są to tylko domniemania, może jednak słuszne.

Pozdrawiam

TEŻ POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dobrze oriętujecie się w kwesti kaseciaków, mam takie pytanie, czemu tak mało firm stosowało u siebie dbx, np: chyba Nakamichi nie ma w swej ofercie żadnego graja z tym systemem, Marantz miał, Technics też, ale były to pojednycze egzemplarze, nie mówie o szpulowcach bo widziałem kilka modeli z dbx'em. Pytam z ciekawości bo chyba jest to najlepszy system odszumiajacy taśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż Panowie, cofnęliśmy się do czasów w które już nigdy nie wrócą. Przyjemnie mieć sprawny relikt dawnej epoki. Szkoda, że tyle osób z pogardą patrzy na rejestratory analogowe. Pamiętacie jak różnie potrafiły brzmieć kasety ??? A zabawa z kalibracją ...

Pozdrawiam gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba! A propos kalibracji i roznych kaset: na "Akaju" najlepiej brzmialy TDK SA i MA. Brzytwa! Calkiem porzadnie tez nagrywal na FUJI JP-IV. A co do dbx-a, to jeszcze Telefunken stosowal w swoich deckach ten system. A Technics wcale nie uzywal tego tylko w pojedynczych egzemplarzach. Prawie cala seria RS-B x05, 965, dwukaseciaki, np:RS-TR 555, itp, itd. Bylo tego troche, ale dbx nie byl kompatybilny miedzy roznymi egzemplarzami i wprowadzal calkiem spore znieksztalcenia. Dzwiek brzmial jakos nienaturalnie - mocno metalicznie, dynamicznie i bez szczegolow. Czasem to sie nawet podobalo, w zaleznosci od rodzaju muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Momok

Takie parametry można było osiągnąć:

S/N nieważony/ważony 54 dB/58 dB (bez dbx) i 90 dB/95 dB (z dbx)

THD 1.3% (@ 400 Hz, poziom 0 dB)

Przesłuchy (dla 1 kHz) 50 dB (bez dbx)/ 70 dB (z dbx)

 

Dźwięk nagrany na taśmy, przy użyciu układu kompandorowego dbx, podlegał silnej kompresji przy nagraniu i dekompresji przy odtwarzaniu. Tak spora ingerencja w zapisywany na taśmę sygnał powodowała, że magnetofon z dbxem odtwarzał dobrze tylko kasety które na nim zostały nagrane, a więc były kłopoty z kalibracją układu, a tym samym kłopoty z wymiennością nagrań. Kompandorowe systemy miały spore kłopoty z szybko zmieniającym się lub zanikającym dźwiękiem i wtedy można było usłyszeć jak układ kompandorowy wprowadza modulację sygnału. Potem przyszły: CD, DAT, MD, meteor Philipsa - DCC z lepszym stosunkiem S/N i kaseta wycofała się na z góry upatrzone pozycje i tam sie okopała. Jednak zaczyna już dogorywać, bo ostatnio ceny cyfrowo sterowanych b. płaskich walkmanów poleciały w dół o jakieś 50%. Na naszych oczach wymiera przedostatni przedstawiciel analogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panda : dzieki wielkie !

 

albertini : dzięki za rady ... Wodzu ...

 

TK: "SPRAWDŹ CZY DAJE SIĘ AUTOMATYCZNIE KALIBROWAĆ RÓŻNE TAŚMY" taaa... tylko widzisz ... ostatni mój kaseciak to był deck UNITRA ZRK M9115 ;-)) two DC motors , full soft tuch .. !!;-))) i tam jak by to powiedzieć ... nie było chyba czegoś takiego jak automatyczna kalibracja taśmy ... więc jak widać jestem całkowitym laikiem ... - help

Może ktoś zna jakiś dobry link - gdzie można poczytać o regulacji "bias" itp itd ... ;-))

 

(nawiasem mówiąć właśnie go /ZRK 9115/ chciałem wepchnąć mojemu duuuuzo młodszemu braciszkowi - tylko okazało się, że ze straości rozpadł się pasek oprzenoszący napęd z jednego z silników na wałek .. - nie wie ktoś gdzie /najchętniej w małopolsce/ mozna jeszcze coś takiego dostać ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vonda - co do kalibracji w Akajcu to spoko - jest prosta i intuicyjna .

Włączasz przycisk CAL. i wyskakuje Ci skala - Bias i Level . W obu jest jakaś czerwona strzałka pokazująca gdzie powinien znaleźć się poziom sygnału . Pod wyświetlaczem masz dwa pokrętła - ... Bias i Level . Of course kręcisz tak , żeby było przy czerwonej strzałce .

Jeśli się uda to już prawie jesteś w domu . Potem coś nagraj i sprawdź za pomocą funkcji monitor czy jakość jest porównywalna z sygnałem pochodzącym z CD . Jesli powtórzy się na 2-3 kasetach to raczej napewno wszystko jest OK . Jeśli natomiast coś będzie spieprzone , to poziom będzie niestabilny ( znaczy się obserwowany poziom na wskaźnikach będzie niestabilny ) a nagranie będzie różniło się jakościowo znacząco od oryginału ( wtedy znaczy , że - albo jak TK pisał - skos głowicy jest źle ustawiony , albo , że ktoś tam nieźle kombinował )

 

Jeśli nawet wciąż to brzmi dziwnie , to jak dostaniesz magnet do ręki to w pół minuty złapiesz o co biega . Pozdrawiam i miłego słuchania klasyka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albertini : dzięki - to chyba rzeczywiście instrukcja "kroko po kroku" - piszę "chyba" bo pewnośc będę miał jak "dostanę magnet do ręki" ;-))

 

jozwa maryn : mam nadzieję, że piszesz o ZRK 9115 - nie o GX75 ;-))? pytam bo akurat takiego problemu /serwis/ to z nim nie miałem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesięcy później...

Witam,mam pytanie dotyczące tego tematu:

- jak wyglądała hierarchia deck-ów Akaia?(tej serii) rozumiem,że GX-95 był modelem wyższym od GX-75 (?) czy nad 95 był jeszcze jakiś model ?

I jeszcze jedno pytanie:

- ile na dzień dzisiejszy warto zapłacić ( aby nie przepłacić) za GX- 95 ewentualnie 75 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.