Skocz do zawartości
IGNORED

Lehmann, LAR LPS-1, Vincent-PHO700, iFi iPhono


Piotr Seb

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Hej. Ostateczna ocena jest taka, że uczucia wybrały ifi. Chyba dojrzałem (starzenie?) do cieplejszego grania. Leema wydaje się być obiektywnie bardziej przejrzysta, lepiej różnicuje bas. Dynamika też bez zarzutu. A jednak w u mnie ifi bardziej zaczarowało i zostanie. Ale docelowo będzie coś lepiej.

????

Ja tam pozostaję przy LAR LPS-1, bo u mnie gra :)

Kangie dzięki za wsparcie przy wyborze pre. Ja jednak pozostanę przy duecie Lehmann-Ortofon. Z wkładką MC sprawdza się.

Ale docelowo będzie coś lepiej.

Jak ja się cieszę, że wyszedłem już z tego etapu.

Heheh

 

A ustawienia: dla mm praktycznie pojemność tylko min 100pF bo wyżej jest źle. Krzywe riaa/decca/cbs - na starszych płytach faktycznie czasem riaa spłaszcza dźwięk. I warto ruszyć wajchę. Tylko czasem to może irytować: żeby jeszcze na płytach było oznaczenie, jaką krzywą zastosowano ;)

????

żeby jeszcze na płytach było oznaczenie, jaką krzywą zastosowano ;)

To może rozwiązaniem jest Pro-Ject Phono Box RS. Tam możesz przełączać między RIAA,a DECCA. Na starszych płytach to chyba DECCA była standardem.

Nie ma czegoś takiego jak spłaszczenie dźwięku przez RIAA.

 

Są oznaczenia na płytach.

 

Poszukaj w g np: " rek-o-cut eq manual " albo " loc millenia manual " będziesz wiedzieć więcej.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

A ja cały czas kręcę i słucham, i słucham. Porównuję OC9 z AT440 i CD. Jest jakby lepiej???? Jeżeli miałbym ocenić po tygodniu słuchania to niewątpliwie OC9 ma najbardziej zaznaczony bas. Może dlatego, że CD wypycha średnicę a 440 idzie górą. Chociaż tak szczerze to na tę chwilę the winner is AT440mLa. To jeszcze nie koniec...gramy dalej. Mędrcy powiadają , że na "otwarcie" wkładki potrzeb co najmniej 50 godzin kręcenia. Zobaczymy. Teraz z żalem ściągam AT440, bo tak miło się słucha:)

 

Do AT440 potrzeba małej pojemności na wejściu (tak coś koło 100-120pF ze wszystkim czyli pre, kabelki i okablowanie wewnętrzne) i niższe obciązenie coś koło 30 kilku kilo ohmów wtedy nie będzie grała ostro.

Nie ma czegoś takiego jak spłaszczenie dźwięku przez RIAA.

 

Są oznaczenia na płytach.

 

Poszukaj w g np: " rek-o-cut eq manual " albo " loc millenia manual " będziesz wiedzieć więcej.

 

Dzięki. Szukam. A dla mnie występuje coś w rodzaju spłaszczenia. Chodzi o pozbawienie brzmienia iskry, charakteru, przymulenie. Wiadomo jak jest z opisem dźwięku. Każdy ma swój język.

????

  • Redaktorzy

Krzywa RIAA to taka krzywa ekualizacji, czyli taki "prostownik" pasma dźwiękowego z płyty. MA podbić niskie tony i zredukować wysokie. Po tym procesie równowaga tonalna powinna być zachowana. No, ale chyba większosć winylomaniaków o tym wie. Kombinowanie z RIAA to zabawa equalizerem - podbijanie danego podzakresu pasma czy też zmniejszanie innego.

 

Wydaje mi się że to spłaszczenie wynika z konstrukcji danego preampu i sposobu rozwiązania jego zasilania. Dobre preampy grają z oddechem, słabe natomiast są przytłumione i przymulone. iPhono zdecydowanie należy do tych pierwszych. On charakteryzuje się wieloma nastawami i trzeba umieć sobie z tym poradzić.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Redaktorzy

Hmmm, mialem iPhono w styczniu w swoim systemie. Gralem wtedy na innych wkladkach niz mam teraz. Preamp ustawial mi wtedy kolega VIS. Napisz do niego, moze cos podpowie. Pamietam ze bylo troche grzebania z pojemnoscia i impedancja. Ale jak ustawilismy to zagralo bardzo dobrze.

 

Wybacz ze nie pomoge, ale nie wiem. Pamietam, ze bylo troche dlubania w switchach. LAR jest wygodniejszy. Pokretla wyciagniete na zewnatrz i gra nie gorzej od iPhono, a moze nawet lepiej.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

LAR jest wygodniejszy. Pokretla wyciagniete na zewnatrz i gra nie gorzej od iPhono, a moze nawet lepiej

Ma pokrętła dla MMek?

 

 

Poszukaj w g np: " rek-o-cut eq manual "

 

Taką (ale uboższą) tabelkę miał mój Graham Slee Revelation. Ale nie mogłem dojść z tym do ładu; ponadto - niemal co płyta, to inne ustawienie. Poddałem się

 

Są oznaczenia na płytach.

 

Tak?

Nie wiedziałem....a gdzie?

  • Redaktorzy

Ma pokrętła dla MMek?

LPS-1 ma jedno wejście wspólne dla MM i MC. Na przednim panelu są dwa pokrętła. Jedno "Gain" to ustawienia wzmocnienia sygnału, drugie "Load" to ustawienia impedancji/obciążenia.

 

Jeśli masz wkładkę MM ustawiasz Load na 47 000 omów, jesli MC, to na niższe wartości lub na 47 000 omów, ale wtedy trzeba podpiąć trafo wzmacniające między wkładkę i preamp. Preamp nie ma regulacji pojemności. Jest jedna wartość. To prosty w obsłudze preamp. Jego główną zaletą jest, że GRA - za relatywnie małe pieniądze.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

LPS-1 ma jedno wejście wspólne dla MM i MC. Na przednim panelu są dwa pokrętła. Jedno "Gain" to ustawienia wzmocnienia sygnału, drugie "Load" to ustawienia impedancji/obciążenia.

 

Jeśli masz wkładkę MM ustawiasz Load na 47 000 omów, jesli MC, to na niższe wartości lub na 47 000 omów, ale wtedy trzeba podpiąć trafo wzmacniające między wkładkę i preamp. Preamp nie ma regulacji pojemności. Jest jedna wartość. To prosty w obsłudze preamp. Jego główną zaletą jest, że GRA - za relatywnie małe pieniądze.

 

No właśnie, dla MMek nie ma regulacji; tylko gain.

A o to chyba pytał kolega, bo ma Nagaokę MP500, więc MM

  • 2 miesiące później...

Jest gain i capacitance loading dla MM.

Wbrew temu co często piszą producenci wkładek (albo raczej wbrew powszechnemu rozumieniu) to lepiej by było żeby to był capacitance unloading.

A może ktoś z kolegów z Jaworzna lub okolic posiada ifi iphono lub LAR'a i mógłby wypożyczyć lub osobiście podjechać (lub sam podjadę,przywiozę i odwiozę) abym posłuchał nim kupię w ciemno??

  • 1 rok później...

Witam.

Odświeżam wątek, ponieważ goszczę u siebie przedwzmacniacz Lar Lps-1, który gra z Dualem 701 z wkładką AT 440mlb (reszta toru w "o mnie").

Brzmienie jest ogólnie przyjemne, ale brakuje mi wykończenia góry pasma, większej czytelności dźwięku i lepszej kontroli w zakresie basu.

I tu pytanie do osób, które zetknęły się z tym pre (szczególnie do Piotr Seb) - jak ma się brzmienie Lehmanna Black Cube (za ok. 2 kzł można go kupić ze standardowym zasilaniem) do Lara? Czy bez zasilacza PWX Black Cube jest sensownym wyborem?

Pozdrawiam

Jarek

Chyba nie pomogę... Zakładam, że zapoznałeś się treścią moich wpisów i moją subiektywną oceną. Zostałem na Lehmannie Black Cube + PWX. Nie grałem bez tego dedykowanego zasilacza, ale badacze i recenzenci różnej wielonarodowej maści wskazywali na zmiany w jakości po zastosowaniu dedykowanego zasilacza. BTW zasilacz chyba jest tutaj kluczem.

Ostatecznie zostałem z Lehmannem +PWX i ortofonem step-up transformatorem. Lehmann ustawiony na wkładkę MC nie "dawał" mi oczekiwanej przyjemności z zastosowania wkładki MC (stąd transformator w torze). Natomiast Lehmann z wkładką AT440MLa grał świetnie. Zdziwiony jestem, że nie masz "wykończonej" góry pasma. Akurat ja odbierałem wkładkę 440mLa jako wkładkę dającą precyzyjną górę i ładny wokal. Co do basu, wraz z precyzyjną górą, był dobry (może nie zbyt głęboki) i znakomicie kontrolowany. Może masz coś nie tak z pomieszczeniem odsłuchowym?

Na koniec, osobiście nie kupiłbym Lehmanna bez PWX. W tym przypadku zakładam, że LPS będzie lepszym wyborem.

Chyba nie pomogę... Zakładam, że zapoznałeś się treścią moich wpisów i moją subiektywną oceną. Zostałem na Lehmannie Black Cube + PWX. Nie grałem bez tego dedykowanego zasilacza, ale badacze i recenzenci różnej wielonarodowej maści wskazywali na zmiany w jakości po zastosowaniu dedykowanego zasilacza. BTW zasilacz chyba jest tutaj kluczem.

Ostatecznie zostałem z Lehmannem +PWX i ortofonem step-up transformatorem. Lehmann ustawiony na wkładkę MC nie "dawał" mi oczekiwanej przyjemności z zastosowania wkładki MC (stąd transformator w torze). Natomiast Lehmann z wkładką AT440MLa grał świetnie. Zdziwiony jestem, że nie masz "wykończonej" góry pasma. Akurat ja odbierałem wkładkę 440mLa jako wkładkę dającą precyzyjną górę i ładny wokal. Co do basu, wraz z precyzyjną górą, był dobry (może nie zbyt głęboki) i znakomicie kontrolowany. Może masz coś nie tak z pomieszczeniem odsłuchowym?

Na koniec, osobiście nie kupiłbym Lehmanna bez PWX. W tym przypadku zakładam, że LPS będzie lepszym wyborem.

 

Witam.

Oczywiście przeczytałem masę wątków dotyczących przedwzmacniaczy, Twoje wpisy ze szczególną uwagą:)

Co do Lehmanna, to wypożyczyłem do odsłuchu wersję z zasilaczem PWX i po konfrontacji z LARem nie miałem wątpliwości, który z nich u mnie zostanie. Black Cube dał mi to, czego oczekiwałem - precyzyjne brzmienie ze świetną przestrzenią. Można powiedzieć, że na swoje pytanie odpowiedziałem sobie sam;)

Niemniej jednak bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź.

P.S. Temat akustyki pomieszczenia zgłębiam od dłuższego czasu i na obecnym etapie jest już całkiem nieźle. Przedwzmacniacz LARa najwyraźniej nie polubił się z moim Amplifonem, brzmienie było zbyt dociążone i za mało selektywne.

Pozdrawiam

Jarek

To przynajmniej mamy potwierdzenie, że wybór Lehmanna jest wyborem dobrym. Dla mnie również Lehmann okazał się najtrafniejszym wyborem. Chociaż wygląda skromnie. Pozdrawiam.

  • 2 miesiące później...

Witam szanownych kolegów.

Pozwolę sobie włączyć się do dyskusji.

Posiadam przedwzmacniacz LAR LPS-1 który gra z gramofonem Pro-Ject RPM 5 i wkładką Ortofon 2m Bronze. Mam podobne odczucia co kolega mood: zbyt dociążone brzmienie, brak selektywności. Chciałbym zapytać czy ktoś z Was porównywał LARa z iPhono 2, czy taka zmiana może przynieść poprawę (dodanie góry, rozjaśnienie) brzmienia. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia w stosunku do LARa?

Dzięki. Pozdrawiam

Witam.

Oczywiście przeczytałem masę wątków dotyczących przedwzmacniaczy, Twoje wpisy ze szczególną uwagą:)

Co do Lehmanna, to wypożyczyłem do odsłuchu wersję z zasilaczem PWX i po konfrontacji z LARem nie miałem wątpliwości, który z nich u mnie zostanie. Black Cube dał mi to, czego oczekiwałem - precyzyjne brzmienie ze świetną przestrzenią. Można powiedzieć, że na swoje pytanie odpowiedziałem sobie sam;)

Niemniej jednak bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź.

P.S. Temat akustyki pomieszczenia zgłębiam od dłuższego czasu i na obecnym etapie jest już całkiem nieźle. Przedwzmacniacz LARa najwyraźniej nie polubił się z moim Amplifonem, brzmienie było zbyt dociążone i za mało selektywne.

Pozdrawiam

Jarek

Ile dałeś za Lehmanna z PWX ?

Denon PMA-2500NE, Denon DCD-2500NE,  PDA GenesisTannoy Revolution XT 8f ,  Kimber Kable 8TC , Technics SL-1200 MK2  + Ortofon 2M Bronze

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.