Skocz do zawartości
IGNORED

Najlepszy kondensator 4,7uF do zwrotnicy (wysokotonówka)


lete

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zamierzam przeznaczyć około 200 zł na zakup 2 kondensatorów do filtrowania wysokotonówki - aluminiowego Seasa 27TDFC (Harpia Acoustics 300B mini).

Które kondensatory moglibyście polecić? Lekkie przekroczenie budżetu jak najbardziej możliwe, jeżeli efekt będzie tego wart.

 

Ten artykuł czytałem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wstępnie myślę o Mundorfie Supreme, acz intryguje mnie też Jantzen Z-Silver (kiedyś do Vify 25AG testowałem czerwonego Jantzena Superrior).

 

Który kontensator zapewni najwyższą jakość (gładki, analityczny i koherentny dźwięk, z mnóstwem barwy) na tym przetworniku?

Gram na lampie, więc lekkiego rozjaśnienia się nie obawiam - jest wręcz oczekiwane.

 

Pozdrawiam,

Lete

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy

po co tworzysz nowy wątek ?

napisz do klubu harpii,

harpii diy ,

do mudy44 który w harpiach sporo grzebał ,

albo do producenta zadzwoń

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Zobacz co masz w środku. Jeśli jest tam to co myślę, to zostaw to w spokoju. Bo za tę kasę nie kupisz nic lepszego.

 

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

Kolejny wątek z koszmarnym błędem w tytule. Nie chodzi o "dobry kondensator", ale o wyleczenie shitowego głośnika, który ze "zwykłymi" kondensatorami tak gra, jak go wyprodukowano, obnażając całą szeroko reklamowaną "doskonałość" i "swój charakter". Fakt, że kiedyś sam dałem się na krótko zauroczyć podobnym wynalazkiem, ale widzę, że każdy musi się nauczyć na SWOICH błędach.

Ponawiam prośbę do autora o zmianę tytułu wątku. Byłoby to działanie z całą pewnością pozytywne, pozwalające uniknąć innym poważnych błędów zakupowych; zarówno głośnika, jak i wielokrotnie czasem od niego droższych kondensatorów. Ale muda44 to chyba dobry adres - on ma duże doświadczenie z tymi głośnikami. Życzę sukcesów Rysiek.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Na razie siedzi tam niebieski Jantzen za kilkanaście złotych, więc nie jest to mistrzostwo świata. Słyszałem, jak dokładnie ten aluminiowy seas gra z żółtym hovlandem music cap - zupełnie inna bajka. Nie zgadzam się, że to zły głośnik wysokotonowy - kto tak pisze, nigdy nie słyszał, jak potrafi zagrać w dobrej aplikacji. Wiem, bo miałem już 3 zestawy z tym głośnikiem i każdego słuchałem bardzo długo (min. 2 lata).

 

O ile pamiętam, muda44 wkładał do Harpia Acoustics Amstaff mini prawdopodobnie Mundorf Supreme Silver/Oil, ale ja aż tak szaleć nie chcę (koszt nowej pary to 640 zł - tyle, co wysokotonówki w tych kolumnach).

 

Prawdopodobnie wrzucę tam Mundorfa Supreme i zbocznikuję niebieskim ERO 1873 47nF, tak jak poleca człowiek na tej stronie ->

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy aby na pewno to ten głośnik, a nie 27TBC/G - Harpia używa raczej tego - chyba.

 

Tak, masz rację - moja pomyłka.

 

Dobre oceny zbiera też JANTZEN AUDIO SILVER Z-CAP i w tym przypadku spokojnie mieszczę się w budżecie. Widzę jednak, że na forum nie ma ten kondensator zbyt wielu zwolenników - dla mało wymagających za drogi, a dla tych ze "złotymi uszami" chyba za tani? ;)

(gładki, analityczny i koherentny dźwięk, z mnóstwem barwy)

W takim przypadku Jantzena Silver odradzam . Jest znacznie bardziej ostry od czerwonego .

Na razie siedzi tam niebieski Jantzen za kilkanaście złotych

Ostry , suchy , analityczny dźwięk.

 

Bezpiecznym wyborem jest właśnie Supreme .

W stosunku do czerwonego Jantzena pojawi się kontur , gładkość , barwa i nieco rozdzielczość .

 

To co by najbardziej Ci odpowiadało ma Mundorf Silver Gold Oil . Bo ma i barwę , jest dość delikatny ale i rozdzielczy .

Kontury gorsze od Supreme .

O ile pamiętam, muda44 wkładał do Harpia Acoustics Amstaff mini prawdopodobnie Mundorf Supreme Silver/Oil

Miałem Amstaffy ale tam dawałem Supreme.

Wybierając Silver Oil trzeba być świadomym że to żyleta . Największa rozdzielczość z Mundorfów , przez co może nieco rozjaśnić przekaz .

Za to słychać z nim to czego wcześniej nie byliśmy świadomi że było zarejestrowane :)

 

Prawdopodobnie wrzucę tam Mundorfa Supreme i zbocznikuję niebieskim ERO 1873 47nF, tak jak poleca człowiek na tej stronie ->

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nic kompletnie nie daje .

Bocznikowanie znowu większą pojemnością przynosi więcej szkód niz pożytku .

 

W stosunku do czerwonego Jantzena pojawi się kontur , gładkość , barwa i nieco rozdzielczość .

Miało być w stosunku do niebieskiego ...

 

Masz tam rezystor w szeregu z tweeterem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wydaje mi się, że dobrym pomysłem zamiast Munodrfa silver/oil jest wstawienie Jupitera. Gładzi górę a Tobie o to chodzi.

Sprawdzone na SS Revelatorze 2905/9900

Ja w alu seasie z powodzeniem stosowalem czerwonego jantzena, mysle ze sprawdzilby sie tez zielony pio ew bialy mundorf.

Biały Mundorf to dobry kond ale Supreme i wyższe Mundorfy to całkiem inna liga .

 

wydaje mi się, że dobrym pomysłem zamiast Munodrfa silver/oil jest wstawienie Jupitera. Gładzi górę a Tobie o to chodzi.

Dlatego wyraźnie zaznaczyłem że :

 

Wybierając Silver Oil trzeba być świadomym że to żyleta . Największa rozdzielczość z Mundorfów , przez co może nieco rozjaśnić przekaz .

Masz tam rezystor w szeregu z tweeterem ?

 

Nie, rezystora nie ma - zadanie ułatwione ;)

 

W sumie, to lekkie rozjaśnienie brzmienia będzie korzystne. Lampa gra równym, nasyconym dźwiękiem, ale trochę brakuje mi tego "planktonu" w mikrodetalach tła, który miałem na tranzystorze - tam można było dźwięk kroić nożem i wręcz co do centymetra lokalizować wszelakie "przeszkadzajki" (holograficzny realizm, jakby "zawiesina" dźwięków 3D w powietrzu). W tą stronę ;)

Tyle że Silver Z Cap podbija górę . Im wyżej , tym bardziej podbite .

Na pewno z Supreme będzie spokojniej . Bedzie mniej darł mordę ale zagra z klasą .

A skoro rozjaśnienie jest mile widziane to Silver Oil . Mi najbardziej przypadł do gustu z Mundorfów .

  • Moderatorzy

ja w dali miałem nieb jantzena dałem czerwonego i jest bardzo dobrze, zero ostrości czy innych wad , sądzę, że z tweet więcej nie wycisnę , musiałbym dać za kondka 2x tyle co kosztuje głośnik

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Nie, rezystora nie ma - zadanie ułatwione ;)

 

W sumie, to lekkie rozjaśnienie brzmienia będzie korzystne. Lampa gra równym, nasyconym dźwiękiem, ale trochę brakuje mi tego "planktonu" w mikrodetalach tła, który miałem na tranzystorze - tam można było dźwięk kroić nożem i wręcz co do centymetra lokalizować wszelakie "przeszkadzajki" (holograficzny realizm, jakby "zawiesina" dźwięków 3D w powietrzu). W tą stronę ;)

chyba wiem o co chodzi.

udało mi się to wstawiajac równolegle mkp + mpp. Mpp dałem philipsa, pomaranczowe.

Rike nie ma konkurencji....Mundorf Silver Gold Oil za dwa razy tyle ....a później Duelund ......a różnice są znikome.

To tak nie do końca bo Mundorf Supreme całkiem inaczej gra od Silver Oil i te inaczej grają od Silver Gold Oil .

Czy najdroższy jest najlepszy ?

To zależy co , gdzie wstawiamy i czego oczekujemy .

muda44

Walczyłem z tym głośnikiem (27TBC/G) dość długo. Ożeniłem go pierwszym rzędem z Davis 17KLV6A i miałem trochę pod górkę. W końcu jednak osiągnąłem, to czego szukałem. Mam w torze białego Mcapa 4,7/630 i rezystor "ołówkowy" DIY. Teraz mam nieoczekiwany zastrzyk finansów i zastanawiam się nad zmianą tego kondzia na jakiś inny, oczywiście z wyższej półki. Nie chcę stracić ogólnego charakteru i mnóstwa złotówek, ale zyskać odrobinę szlachetności na wysokościach. Czy Twoim zdaniem szukać czegoś ze stajni Mundorfa, a może zastosować inny produkt. Budżet max 450 zł.

Nie myśl - słuchaj.

muda44

Walczyłem z tym głośnikiem (27TBC/G) dość długo. Ożeniłem go pierwszym rzędem z Davis 17KLV6A i miałem trochę pod górkę. W końcu jednak osiągnąłem, to czego szukałem. Mam w torze białego Mcapa 4,7/630 i rezystor "ołówkowy" DIY. Teraz mam nieoczekiwany zastrzyk finansów i zastanawiam się nad zmianą tego kondzia na jakiś inny, oczywiście z wyższej półki. Nie chcę stracić ogólnego charakteru i mnóstwa złotówek, ale zyskać odrobinę szlachetności na wysokościach. Czy Twoim zdaniem szukać czegoś ze stajni Mundorfa, a może zastosować inny produkt. Budżet max 450 zł.

 

 

Możesz spokojnie dać Mundorfa Supreme i na pewno będziesz zadowolony.

Możesz spokojnie dać Mundorfa Supreme i na pewno będziesz zadowolony.

Popieram.

Supreme to dużo lepsze granie od MCapa i to już naprawdę wysoki poziom .

Super też sa rezystory Mundorf M Resist . Aż się nie chce wierzyć że tyle zmienia rezystor . Millsy można sobie w buty wsadzić .

200zl na kondy do glosników za 150zł zawsze spoko...

 

Bocznikowanie znowu większą pojemnością przynosi więcej szkód niz pożytku .

A jak składasz baterie kondensatorów to już wgl katastrofa? co za herezje...

a jak wypada na ich tle rezystor Pathaudio ?

Path Audio to barwa , czarne tło jak to określają a M-Resist to w drugą stronę .

Max przejrzystość , rozdzielczość , dynamika . Co ciekawe cermetowy przy nim jest matowy i plastikowy w brzmieniu .

 

200zl na kondy do glosników za 150zł zawsze spoko...

I co z tego ?

Co to za wymysł że kond musi być tańszy od przetwornika ?

Kto to powiedział ?

Do średniotonowego Daytona za 300zł dałem Supreme za 900zł i to GRAŁO !

A jak składasz baterie kondensatorów to już wgl katastrofa?

Jesteś ponoć elektronikiem . Połącz sobie równolegle kilka kondensatorów i porównaj ich " parametry " do takiego samego w jednej pojemności .

A brzmieniowo to kondensator łączony z kilku takich samych jest " szybszy " . Gra inaczej , nie zawsze w ta pożądaną stronę .

O to ze to jest kompletnie bez sensu, ten glosnik jest dobrym glosnikiem ale jesli komus nie odpowiada brzmienie i szuka zmiany to nie tedy droga, za cene tych glosników + kasa na kondy można dostać takie przetworniki które będą wysoko ponad tym seasem z kondem najlepszym jaki istnieje.

 

Oczywiscie nikt nie powiedziale ale gdzie zdrowy rozsadek? to tak jakby wpakowac V6 do malucha z nadzieja ze "lepiej bedzie sie jezdzilo"

 

Jeli zwrotnica jest prosta to spoko, pol biedy ale keidy np u siebie mam xx kondensatorów to chyba roczne zarobki by nie wystarczyly na taki zabieg ;p

 

kiedys z ciekawosci mierzylem pasmo glosników z roznymi kondensatorami, miflexy, bennici, tesle, czarne i biale jantzeny, roznic brak

czy to w odsluchu czy to na wykresie, kompletne zero, jesli wam wydaje sie ze kondensator podbija w jakims zakresie to powinno to wyjsc na pomiarach ale jakos nie wychodzi

to tak jakby wpakowac V6 do malucha z nadzieja ze "lepiej bedzie sie jezdzilo"

 

co prawda to nie maluch ale jaki efekt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O to ze to jest kompletnie bez sensu, ten glosnik jest dobrym glosnikiem ale jesli komus nie odpowiada brzmienie i szuka zmiany to nie tedy droga, za cene tych glosników + kasa na kondy można dostać takie przetworniki które będą wysoko ponad tym seasem z kondem najlepszym jaki istnieje.

Jesteś młody i brak Ci jeszcze doświadczenia .

Miałem Scan Speaki D3004/6600 i z dobrym kondem grały gorzej niż o wiele tańszy Seas 27TBC/G z Supreme .

Sredniotonowe Dayrtony i Supreme za 900zł wydaje się bez sensu . Tyle że kolumny z tym Daytonem i z Supreme w kwocie części 8000zł zagrały na średnicy lepiej niż Kef R900 za 15000zł a poczytaj sobie test w AUDIO tych Kefów gdzie Kisiel porównuje je do Blade za 100 000zł i czym się różnią.

 

Tyle teoretyzowania .

 

to chyba roczne zarobki by nie wystarczyly na taki zabieg ;p

A kto bogatemu zabroni ?

:)

kiedys z ciekawosci mierzylem pasmo glosników z roznymi kondensatorami, miflexy, bennici, tesle, czarne i biale jantzeny, roznic brak

czy to w odsluchu czy to na wykresie, kompletne zero, jesli wam wydaje sie ze kondensator podbija w jakims zakresie to powinno to wyjsc na pomiarach ale jakos nie wychodzi

Przemyśl zanim dodasz takie wpisy . Reklamujesz się jako elektronik a nie o pasmo tu chodzi . Kondensator wyróżnia się pewnymi parametrami . W sieci jest o tym .

 

 

jesli wam wydaje się

Obrażasz tu piszących ?

Ci co tu piszą doskonale wiedzą o czym piszą , co słyszą i czego chcą .

 

kiedys z ciekawosci mierzylem pasmo glosników z roznymi kondensatorami, miflexy, bennici, tesle, czarne i biale jantzeny, roznic brak

czy to w odsluchu czy to na wykresie, kompletne zero,

Bez urazy ale na Sony które posiadasz to się nie dziwię że nie słyszysz różnicy .

Po kolei...To ze jestem mlody nie swiadczy o tym jakie mam duze doswiadczenie, pewnie nie jeden stary wyga nie zaprojektowal i wykonal tyle co ja.

Nie swiadcze zadnych uslug wiec nie pisz ze reklamuje sie jako elektronik

Mowa o glosniakch wiec o tym co dociera do naszycyh uszu, wszystko odznacza sie na pasmie

Nie czytam zadnych testów sprzetu bo to mija sie z celem

Parametry kondensatorów doskonale znam , jednak nie sądze by którykolwiek olprocz pojemnosci mial tu wieksze znaczenie?

 

moze napisz co Ci chodzi po glowie? stosunek pojemnosci wypadkowej do pojemnosci skladowej przy polaczeniu rownoleglym?

 

ESL jest pomijalne, ESR w kontekscie zwrotnic glosnikowych równiez

 

I oczywiscie na sam koniec klasyka, masz za slaby sprzet by uslyszec...

pewnie nie jeden stary wyga nie zaprojektowal i wykonal tyle co ja

To fajnie , ale tu nie chodzi o projektowanie a wpływ konkretnego elementu na brzmienie i im lepszy a co za tym idzie droższy sprzęt tym wszelkie zmiany są łatwo uchwytne .

Mowa o glosniakch wiec o tym co dociera do naszycyh uszu, wszystko odznacza sie na pasmie

Jak dotąd nikt nie zmierzył jakości brzmienia i pasmo nie zawsze ma z tym cos wspólnego .

I oczywiscie na sam koniec klasyka, masz za slaby sprzet by uslyszec...

To są FAKTY . Jak wyżej napisałem . Im lepszy sprzęt tym łatwiej wyłapać wszelkie niuanse .

 

Nie wiem po co się tu odzywałeś ze swoimi wywodami . To nie jest kolejny wątek " czy słyszę " ale pytanie o konkrety i tego się trzymajmy .

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.