Skocz do zawartości
IGNORED

REVOX B790 pomoc w lokalizacji usterki..


VISTO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

udalo mi sie pozyskac do kolekcji ciekawy gramofon.. tangencjalnego Rovox'a B790...

Egzemplarz idealnie zachowany pod wzgledem wizualnym.

 

technicznie : w 100% oryginalny (wymienilem wszystkie elektrolity na nowe i oczyscilem styki we wszystkich zlaczach i gniazdach pod scalakami)), oprocz mojej ingerencji nie grzebany...

problem to brak auto stopu + talerz sie wolno wkreca na obroty (jak juz sie wkreci to je trzyma) pozostale funkcje O.K - mozna zasadniczo z ta usterka sluchac....

 

tutaj jest serwisowka :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ale sam nie daje rady...

 

Czy macie moze jakies doswiadczenia z tym modelem....? dzieki z jakiekolwiek rady..

 

 

post-12056-0-12412000-1391934053_thumb.jpgpost-12056-0-22512700-1391934079_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Auto-stop często realizowano na optoelektronice - może poszukaj jakiegoś źródła światła współpracującego

z mechaniką ramienia, która przesłania fotorezystor. A może siedzi tam zwykła "krańcówka" wymagająca czyszczenia?

Jest krańcówka do Auto Stopu na schemacie oznaczona jako L-LS, aktywne 0, to znaczy że po zwarciu styku do masy automatyka zatrzymuje talerz i cofa ramie do położenia spoczynkowego.Najłatwiej to sprawdzić zwierając zaciski tego przełącznika. Przełącznik ten połączony jest z płytką automatyki przewodami czarnym i brązowym.

Jak długo zajmuje osiągnięcie właściwej prędkości przez talerz?

"cytat usunięty przez moderację" -  Bernard le Bovier de Fontenelle

Wypłucz stary smar z łożyska talerza benzyną ekstrakcyjną i daj nowy to tyle odnośnie obrotów.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jest krańcówka do Auto Stopu na schemacie oznaczona jako L-LS, aktywne 0, to znaczy że po zwarciu styku do masy automatyka zatrzymuje talerz i cofa ramie do położenia spoczynkowego.Najłatwiej to sprawdzić zwierając zaciski tego przełącznika. Przełącznik ten połączony jest z płytką automatyki przewodami czarnym i brązowym.

Jak długo zajmuje osiągnięcie właściwej prędkości przez talerz?

 

 

Wszystkie mikroprzelaczniki sprawdzone - sa ok... optoelektroniki do auto stopu nie ma..... dalej....

 

Wypłucz stary smar z łożyska talerza benzyną ekstrakcyjną i daj nowy to tyle odnośnie obrotów.

 

 

silnik chodzi idealnie, plynnie i cicho..... nie za bardzo rozumiem, co mogloby to miec wspolnego z auto stopem..... ?

Wszystkie mikroprzelaczniki sprawdzone - sa ok

 

Sprawdź też przewody łączące te krańcówki. A w ogóle działa automatyka ramienia jak się przełącza przyciskami sterującymi?

"cytat usunięty przez moderację" -  Bernard le Bovier de Fontenelle

przewody i zlacza oczyscilem kontakt sprayem..... sa O.K, nie ma tez nigdzie problemow z masa..

 

automatyka ramienia dziala bezblednie..... reaguje poprawnie na wszystkie przyciski sterujace.....

 

Gdyby ktos rzucil okiem na serwisowke (powyzej w poscie - link) - co dziwne (wg mnie) na PCB silnika - przy krecacym sie talerzu nie ma zadnego pradu na R17....

 

Jest krańcówka do Auto Stopu na schemacie oznaczona jako L-LS, aktywne 0, to znaczy że po zwarciu styku do masy automatyka zatrzymuje talerz i cofa ramie do położenia spoczynkowego.Najłatwiej to sprawdzić zwierając zaciski tego przełącznika. Przełącznik ten połączony jest z płytką automatyki przewodami czarnym i brązowym.

Jak długo zajmuje osiągnięcie właściwej prędkości przez talerz?

 

 

talerz rozpedza sie kilka sekund - 7-8.... lozysko jest w super stanie, ciche, lekko sie kreci - tu nie ma problemu......

Wszystkie mikroprzelaczniki sprawdzone - sa ok... optoelektroniki do auto stopu nie ma..... dalej....

 

 

 

silnik chodzi idealnie, plynnie i cicho..... nie za bardzo rozumiem, co mogloby to miec wspolnego z auto stopem..... ?

 

Pisałeś "talerz się wolno wkręca na obroty" to są właśnie objawy braku dobrego smarowania przez stary smar. Ogólnie smar powinno się wymieniać co 4 lata.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Pisałeś "talerz się wolno wkręca na obroty" to są właśnie objawy braku dobrego smarowania przez stary smar. Ogólnie smar powinno się wymieniać co 4 lata.

 

aha...

lozysko talerza jest w idealnym stanie - musze szukac gdzie indziej.....

aha...

lozysko talerza jest w idealnym stanie - musze szukac gdzie indziej.....

Nie rozumiem czego musisz szukać gdzie indziej, po prostu zmień smar na świeży.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Nie rozumiem czego musisz szukać gdzie indziej, po prostu zmień smar na świeży.

 

nie ma potrzeby wymiany smaru - tak jak pisalem wyzej lozysko jest w idealnym stanie a talerz obraca sie bardzo lekko i plynnie.

moim zdaniem problem leży w sterowaniu silnikiem..... dlatego m.innymi nie dziala funkcja auto stop...

Gdyby ktos rzucil okiem na serwisowke (powyzej w poscie - link) - co dziwne (wg mnie) na PCB silnika - przy krecacym sie talerzu nie ma zadnego pradu na R17....

A jesteś pewien że ma tam być prąd stały? Silnik jest sterowany impulsowo, zmierz prąd na zakresie AC.

7-8 sekund, być może tyle czasu potrzebuje ten układ żeby się zsynchronizować. Troche długo. Sprawdź, czy nie pomyliłeś gdzieś kondensatorów przy wymianie np. C7, co mogło wpłynąć na zmianę stałej czasowej któregoś ze wzmacniaczy błędu lub komparatorów.

"cytat usunięty przez moderację" -  Bernard le Bovier de Fontenelle

nie ma potrzeby wymiany smaru - tak jak pisalem wyzej lozysko jest w idealnym stanie a talerz obraca sie bardzo lekko i plynnie.

moim zdaniem problem leży w sterowaniu silnikiem..... dlatego m.innymi nie dziala funkcja auto stop...

 

Mimo to zmień smar, stary smar może mieć z dłuższym czasem nawet właściwości korozyjne i zniszczysz łożysko.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

A jesteś pewien że ma tam być prąd stały? Silnik jest sterowany impulsowo, zmierz prąd na zakresie AC.

7-8 sekund, być może tyle czasu potrzebuje ten układ żeby się zsynchronizować. Troche długo. Sprawdź, czy nie pomyliłeś gdzieś kondensatorów przy wymianie np. C7, co mogło wpłynąć na zmianę stałej czasowej któregoś ze wzmacniaczy błędu lub komparatorów.

 

sprawdzilem kondensatory - O.K

mierzylem na zakresie AC..... z ciekawosci zmierzylem tez DC - efekt ten sam ... tzn brak pradu....

 

Mimo to zmień smar, stary smar może mieć z dłuższym czasem nawet właściwości korozyjne i zniszczysz łożysko.

widać trafiło na taką szkołę która zmienia olej nie okresowo a przed zatarciem silnika, jeśli zdąży :)

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

widać trafiło na taką szkołę która zmienia olej nie okresowo a przed zatarciem silnika, jeśli zdąży :)

No w końcu wrażliwa dusza :)

 

Wkurzają mnie ogólnie takie debilne oszczędności samochód za masę kasy a leją o ile leją do skrzyni biegów najtańszy lotos i jeszcze filtru oleju nie wymienią. Ogólnie za 40% droższy olej można uzyskać nawet 4x ! dłuższą żywotność skrzyni biegów. Jesteśmy tak bogaci żeby za takie 4 wymiany zapłacić? Chyba nie! Producenci samochodów i tak poszli po rozum do głowy, spróbujcie sobie np. dosmarować łożyska kół; nic z tego wymieniamy nie tylko łożyska ale cały zespół koła :)

 

Miłych oszczędności na czasie mechanikach i częściach zamiennych :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.