Skocz do zawartości
IGNORED

Głośniki Morel- dobre?


jurek

Rekomendowane odpowiedzi

Lubię dzwięk Dynaudio. Chętnie bym coś takiego ulepił.NIestety od dawna firma nie sprzedaje kitów.

 

O kolumnach opartych o tańsze modele głośników Morel informacji niewiele.

Jest tylko jeden (drogi) kit:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i staroc:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Głośniki Morel:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/109060-g%C5%82o%C5%9Bniki-morel-dobre/
Udostępnij na innych stronach

Jednak są nowe kity, np:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest też kit Jantzen- optycznie podobne do Morel.

Nigdzie nie znalazłem informacji jak grają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Może popatrz na gotowca u Troelsa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) albo też

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ze sprawdzonymi głośnikami albo przejrzyj podobne, też obmierzone zestawienia.

W końcu jeśli mają być docelowe, można poszukać na wyższej półce niż te, które wymieniłem; są obok:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

bo co do tego, jak grają, to niestety każdy szuka swego dźwięku. R.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Może popatrz na gotowca u Troelsa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) też

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ze sprawdzonymi głośnikami albo przejrzyj podobne, też obmierzone zestawienia.

W końcu jeśli mają być docelowe, można poszukać na wyższej półce niż te, które wymieniłem; są obok:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

bo co do tego, jak grają, to niestety każdy szuka swego dźwięku. R.

 

Jak pisałem wcześniej- mam sprecyzowane preferencje co do dzwięku.

Wcześniej miałem misiomorowe aluSeasy z pochyłą ścianką i projekt SR71 Zapha.

Obecnie grają Mite i Staff DIY.

Pomimo ogólnie o wiele niższej klasy i wielu wad są po prostu muzykalniejsze od Seasów.

 

Najlepiej grało, gdy jeden kanał obsługiwał Mite a drugi alu-misiomor :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak pisałem wcześniej- mam sprecyzowane preferencje co do dzwięku.

Wcześniej miałem misiomorowe aluSeasy z pochyłą ścianką i projekt SR71 Zapha.

Obecnie grają Mite i Staff DIY.

Pomimo ogólnie o wiele niższej klasy i wielu wad są po prostu muzykalniejsze od Seasów.

 

Najlepiej grało, gdy jeden kanał obsługiwał Mite a drugi alu-misiomor :)

Po tym co napisałeś wydaje mi się, że Morel powinien zaspokoić Twoje potrzeby:-)

 

grałem na czymś takim

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

wersja DIY. Jak wczytasz się w tekst i przeanalizujesz zdjęcia to może dojdziesz jak jest zrobiona zwrotka i obudowa. Mi się udało.

Ogólnie połączenie ciepłego, przestrzennego dźwięku Morela z szybką Vifą uważam za udane.

Niestety ta Vifa (końcówka XT) tylko z second hand.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Uzywam et338. Bardzo dobry ale pracuje tylko do ok 16kHz. Potem szybko spada. Dynaudio tez uzywalem. Bardzo dobry byl woofer 21W5408, midy D76 i D54 i doskonaly esotar T330D. Z dynaudio obecnie uzywam 17W75XL12 w deoch parach. Z wysokotonowych polecam BG neo3pdrw. One sa 4omy wiec uzywam dwoch w szeregu bo sa tanie i dobre. Pracuja do 20 plus kHz.

 

 

pozdrawiam,

Uzywam et338. Bardzo dobry ale pracuje tylko do ok 16kHz. Potem szybko spada. Dynaudio tez uzywalem. Bardzo dobry byl woofer 21W5408, midy D76 i D54 i doskonaly esotar T330D. Z dynaudio obecnie uzywam 17W75XL12 w deoch parach. Z wysokotonowych polecam BG neo3pdrw. One sa 4omy wiec uzywam dwoch w szeregu bo sa tanie i dobre. Pracuja do 20 plus kHz.

 

 

pozdrawiam,

 

tez mam et338

swietny driver.

 

Nie zauwazylem brakow na gorze pasma, chyba te 16khz w zupelnosci wystarczaja, tym bardziej ze z wiekiem nie slyszymy i tak dalej niz ta granica i niestety wada sie poglebia z rokiem na rok ;]

 

a tak powaznie to mam aplikacje tego glosnika na bardzo prostym filtrze kond 4,7uf mundorf evo oil i cewka tasmowa 0,15 albo 0,25mh + opornik przed

gra to naprawde fajnie, dobra przestrzen i szczegoly, gladkie brzmienie. oczywiscie determinuje to tez elektronika...

tez mam et338

swietny driver.

 

Nie zauwazylem brakow na gorze pasma, chyba te 16khz w zupelnosci wystarczaja, tym bardziej ze z wiekiem nie slyszymy i tak dalej niz ta granica i niestety wada sie poglebia z rokiem na rok ;]

Panowie. Nie chcę wam psuć zabawy ale jako że nieraz dałem się nabrać na tego typu wpisy w internecie i kupiłem głośniki bo ktoś je chwalił muszę napisać to co poniżej.

Morele nie są świetne. Morele należą do głośników z dosyć dużymi zniekształceniami harmonicznymi bardzo małym wychyleniem liniowym i dużą bardzo miękką kopułką która niestety nie zachowuje się idealnie.

Morele bardzo podbarwiają dźwięk. Jeżeli komuś taka maniera odpowiada to będzie z tych głośników zadowolony.

Jeżeli ktoś chce dźwięku do bólu wiernego to musi niestety szukać gdzie indziej. Morel nadaje własne brzmienie i jest lekarstwem na tanią elektronikę bo więcej ukrywa i upiększa niż przekazuje. Owszem brzmią szczegółowo ale niestety dla mnie brzmią nienaturalnie.

Świetne głośniki to n.p Iluminatory scan speaka n.p. z berylową membraną. Niestety ludzie budują kolumny na drogich głośnikach i podłączają to pod elektronikę która kosztuje tyle co przetworniki w kolumnach. To nie może się dobrze skończyć.

Dlatego Moreli należy wcześniej bezwzględnie posłuchać zanim się je kupi.

Dla mnie Morel był największym rozczarowaniem ze wszystkich głośników jakie miałem. Może nie dlatego że był najgorszy ale że na tyle dobrego co o nim przeczytałem w internecie był naprawdę cieniutki.

Dla mnie Morel był największym rozczarowaniem ze wszystkich głośników jakie miałem. Może nie dlatego że był najgorszy ale że na tyle dobrego co o nim przeczytałem w internecie był naprawdę cieniutki.

To skąd to "dobre" w internecie ? Morel to dosyć dokładny odpowiednik Dynaudio. Niestety bardzo drogi (niewspółmiernie do konstrukcji). Nie wiem czy nie ma tam jakichś powiązań licencyjnych z Dynaudio. Możliwe że to jest kopiowanie technologii tej firmy. Rozczarowanie mogło być podyktowane czym innym. Beryl nie jest lekarstwem na wszystko. Miałem kiedyś kolumny z głośnikami berylowymi (Yamaha) i wcale nie nie były zachwycające. Oczywiście nie były złe, ale do zachwytu było daleko.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Bo nie na wszystkim co pisze beryl jest prawdziwym berylem. Poza tym materiał kopułki to połowa sukcesu. Ważny jest również napęd. Kiedyś z ciekawości zażyczyłem sobie w sklepie podłączenia głośników Dynaudio. Nie rozumiem o co cały ten hałas. Pierwsza myśl jaka mi przyszła to że brzmią "tanio".

 

To skąd to "dobre" w internecie ?

Stąd że ludzie po prostu niewiele słyszeli. Podłączają kolumny do całkowicie przypadkowego sprzętu który mają w domu a później uogólniają to na przetworniki. Zapominają o tym że dane podłączenie to mezalians. Jak podłączasz głośnik który ma niemierzalne zniekształcenia harmoniczne, napęd bez ferrofluidu i n.p. pierścieniową membranę która nie ma zupełnie żadnych rezonansów własnych to nie należy się dziwić że pokaże każdego śmiecia ze wzmacniacza za 2000 złotych i odtwarzacz CD za 500. Te głośniki są po prostu za przeźroczyste do taniej elektroniki. Nic dziwnego że brzmi to lepiej na Morelu.

Bo nie na wszystkim co pisze beryl jest prawdziwym berylem.

Yamaha to akurat prekursor w stosowaniu tego materiału. Robili to dawno temu. Teraz już nie robią (efekt nie wart nakładów). Np NS1000/1000M (w tych nawet środek to kopułka berylowa), NS590, FX1 i inne. Produkcja japońska.

Dynaudio. Nie rozumiem o co cały ten hałas. Pierwsza myśl jaka mi przyszła to że brzmią "tanio".

Bo firmy muszą jakoś uzasadnić marketingowo wysokie ceny. Polecam wywiad z M. Zollerem w "Magazynie HiFi" -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przetworniki najbardziej narzucają charakter brzmienia (najbardziej niedoskonały element toru HiFi), Szczególnie wysokotonowe. Zwłaszcza nisko cięte (zestawy dwudrożne).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Z tego co wiem to z czystego berylu kopułki robią jedynie dwie firmy. Scan Speak i Focal. Reszta to najczęściej stop miedzi i berylu z zawartością berylu około 3%. Właściwościami przypomina to raczej stal. To już lepsze są kopółki tytanowe. Niestety nie przeszkadza to reklamować takich głośników jako berylowe. Można sobie wiele poczytać na ten temat w internecie.

Beryl jest jak najbardziej dobrym materiałem na kopułki ale po pierwsze jest bardzo drogi a po drugie bardzo trudny w obróbce. W Klang und Ton określili berylową kopułkę scan speaka jako wysokotonową pornografie i najlepszy głośnik kopułkowy na świecie który porównywalny jest z najlepszymi wstęgami jakie istnieją.

Morele nie są świetne. Morele należą do głośników z dosyć dużymi zniekształceniami harmonicznymi bardzo małym wychyleniem liniowym i dużą bardzo miękką kopułką która niestety nie zachowuje się idealnie.

Morele bardzo podbarwiają dźwięk. Jeżeli komuś taka maniera odpowiada to będzie z tych głośników zadowolony.

Jeżeli ktoś chce dźwięku do bólu wiernego to musi niestety szukać gdzie indziej. Morel nadaje własne brzmienie i jest lekarstwem na tanią elektronikę bo więcej ukrywa i upiększa niż przekazuje. Owszem brzmią szczegółowo ale niestety dla mnie brzmią nienaturalnie.

Świetne głośniki to n.p Iluminatory scan speaka n.p. z berylową membraną. Niestety ludzie budują kolumny na drogich głośnikach i podłączają to pod elektronikę która kosztuje tyle co przetworniki w kolumnach. To nie może się dobrze skończyć.

Dlatego Moreli należy wcześniej bezwzględnie posłuchać zanim się je kupi.

Dla mnie Morel był największym rozczarowaniem ze wszystkich głośników jakie miałem. Może nie dlatego że był najgorszy ale że na tyle dobrego co o nim przeczytałem w internecie był naprawdę cieniutki.

czy odnosisz się do wszystkich Moreli, czy tylko do Morela cat 308 ? bo pamiętam że takie miałeś i faktycznie nie byłeś z nich zadowolony. słuchałeś też e338 lub supreme?

Reszta to najczęściej stop miedzi i berylu z zawartością berylu około 3%. Właściwościami przypomina to raczej stal. To już lepsze są kopółki tytanowe. Niestety nie przeszkadza to reklamować takich głośników jako berylowe. Można sobie wiele poczytać na ten temat w internecie.

Czy to stwierdzenie dotyczy również głośników stosowanych przez Yamahę w kolumnach wymienionych wyżej ? Chodzi o modele NS1000/1000M stosowane dosyć powszechnie jako monitory w studiach w Szwecji i rzadziej w Anglii (bardzo popularne w latach 80 ubiegłego wieku). Składu chemicznego berylu stosowanego przez Yamahę w produkcji niestety nie znam, ale pisali że jest to bardzo trudny technologicznie materiał.

W berylu jako materiale jest dużo marketingu mającego uzasadnić wysoką cenę i wyjątkowość takiego rozwiązania. Niektórzy dają się na to nabrać.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Między 338 i 308 nie ma istotniej różnicy. Jedyna istotna różnica to przednia osłona z wyfrezowanym wgłębieniem mającym poprawiać liniowość charkaterystyki i większa puszka z tyłu zapewniająca niższą częstotliwość rezonansową. Napęd jest dokładnie ten sam czyli małe wychylenie liniowe.

Supreme nie słuchałem ale czytałem porównanie z Etonam ER4. Kotoś wybrał Etona bo brzmiał naturalniej. Podejrzewam że supreme brzmi dokładnie tak samo jak 308 bo ma dokładnie tą samą kopółkę i cewkę co w 308 i 338 wieksze wychylenie liniowe nie zmieni tu charakteru brzmienia jedynie zmniejszy zniekształcenia dla wyższych natężeń dźwięku.

Natępny problem Morela to ferrofluid w szczelinie. Do według Klang und Ton napełniany niechlujnie. Mieli dwa egzemplarze 338 i w każdym była inna ilość ferrofluidu. Odbiło to się na charakterystyce impedancji.

 

Czy to stwierdzenie dotyczy również głośników stosowanych przez Yamahę w kolumnach wymienionych wyżej ? Chodzi o modele NS1000/1000M stosowane dosyć powszechnie jako monitory w studiach w Szwecji i rzadziej w Anglii (bardzo popularne w latach 80 ubiegłego wieku). Składu chemicznego berylu stosowanego przez Yamahę w produkcji niestety nie znam, ale pisali że jest to bardzo trudny technologicznie materiał.

W berylu jako materiale jest dużo marketingu mającego uzasadnić wysoką cenę i wyjątkowość takiego rozwiązania. Niektórzy dają się na to nabrać.

Tego ci powiedzieć nie mogę bo nie znam tych kolumn.

Może kilka liczb dla zrozumienia różnicy między berylem i innymi materiałami na kopułki.

Masy chyba nie muszą tłumaczyć. Ma niższą nawet od aluminium.

Muduł Young'a trzy razy większy od tytanu czyli żeby uzyskać to samo odkształcenie trzeba użyć trzy razy większej siły.

No i prędkość rozchodzenia dźwięku trzy razy większa niż w aluminium i tytanie co oznacza że fale stojące zaczynają powstawać przy trzy razy wyższej częstotliwości niż w tytanie i aluminium. Praktycznie kopułka taka jest sztywna grubo powyżej pasma akustycznego.

 

Dodam jeszcze że kopułka berylowa jest dużo sztywniejsza niż tytanowa niż wynikałoby to z modułu Younga bo z powodu małej masy może być dużo grubsza niż tytanowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Między 338 i 308 nie ma istotniej różnicy. Jedyna istotna różnica to przednia osłona z wyfrezowanym wgłębieniem mającym poprawiać liniowość charkaterystyki i większa puszka z tyłu zapewniająca niższą częstotliwość rezonansową. Napęd jest dokładnie ten sam czyli małe wychylenie liniowe.

Podejrzewam że supreme brzmi dokładnie tak samo jak 308 bo ma dokładnie tą samą kopółkę i cewkę co w 308 i 338 wieksze wychylenie liniowe nie zmieni tu charakteru brzmienia jedynie zmniejszy zniekształcenia dla wyższych natężeń dźwięku.

 

z ciekawości na szybko sobie porównałem datasheety.

cat308 ma membrane R30

et 338 ma membrane R33

st 1048 ma membrane R33

 

wszystkie mają także zupełnie różne układy magnetyczne.

cat 308 ma wentylowany ferryt , B=1,5T, BL = 3,5Tm, wysokość szczeliny 2,5mm

et 338 ma potrójny ferryt , B=1,98T , BL= 6,3Tm , wysokość szczeliny 2,5mm

st 1048 ma neodymowy naleśnik (?), B=1,8T, BL nie podają , wysokość szczeliny 4,2mm

 

wygląda na to że jednak sporo się różnią, a pewnie też jednak inaczej brzmią.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Masy chyba nie muszą tłumaczyć. Ma niższą nawet od aluminium.

Właśnie to podkreślała Yamaha w marketingu swoich głośników. Jeszcze to że te kopułki były bardzo sztywne (nie dzieliły się tak jak tekstylne).

Muduł Young'a trzy razy większy od tytanu czyli żeby uzyskać to samo odkształcenie trzeba użyć trzy razy większej siły.

Dzięki za informację, ale wiem to już od ..... hmmm....... cirka 30-u lat. Niemniej takie info jest potrzebne bo inni mogą tego nie wiedzieć.

No i prędkość rozchodzenia dźwięku trzy razy większa niż w aluminium i tytanie co oznacza że fale stojące zaczynają powstawać przy trzy razy wyższej częstotliwości niż w tytanie i aluminium.

Niestety nie zawsze przekłada się to na to czego szukamy w brzmieniu. Dlatego w setkach monitorów firmy Spendor (chyba SA3) pracujących miedzy innymi w radiowych studiach angielskich i niemieckich używano "podłego" ;-) Audaxa HD13D34 z miękką kopułką. To oczywiście nie znaczy, że membrany metalowe są niedobre, ale nie "wszystko złoto co się świeci". W czasach największej popularności tych Yamah NS1000M byli tacy (za granicą) co twierdzili, że Yamaha NS690 gra nieco przyjemniej a miała kopułki wysokotonowe i średniotonowe miękkie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

z ciekawości na szybko sobie porównałem datasheety.

cat308 ma membrane R30

et 338 ma membrane R33

st 1048 ma membrane R33

 

wszystkie mają także zupełnie różne układy magnetyczne.

cat 308 ma wentylowany ferryt , B=1,5T, BL = 3,5Tm, wysokość szczeliny 2,5mm

et 338 ma potrójny ferryt , B=1,98T , BL= 6,3Tm , wysokość szczeliny 2,5mm

st 1048 ma neodymowy naleśnik (?), B=1,8T, BL nie podają , wysokość szczeliny 4,2mm

 

wygląda na to że jednak sporo się różnią, a pewnie też jednak inaczej brzmią.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

r33 i r30 to te same kopułki tylko jedna jest z terminalami a drugi z gołym drutem.

Głośniki 338 i 308 mają dokładnie tą samą wysokość szczeliny i wysokość cewki tylko w 338 jest mocniejszy magnes przez co zmieniają się parametry TS i efektywność głośnika. Tylko tyle. Parametry TS dla głośnika wysokotonowego nie mają najmniejszego znaczenia ponieważ cięty jest powyżej rezonansu. Jedynie Suprem ma wyższą szczelinę przez co mają wyższe wychylenie liniowe. Nie zmienia to jednak faktu że ma tak samo gównianą kopułkę jak i 308. I tu mamy przykład jak producenci lecą sobie w kulki z klientem. Dołożenie większego magnesu w 308 i zwiększenie grubości nabiegunnika dwukrotnie kosztowałoby może ze dwa dolary i polepszyło parametry tego głośnika. Tylko jaki idiota kupiłby wtedy Supreme.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sam przetwornik to nie wszystko liczy sie aplikacja, lacznie z calym torem.

 

Liczby moga sobie mowic rozne rzeczy a dzwiek weryfikuje rzeczywistosc.

 

morel ciety na 3,5kh gra fajnie, podalem rowniez komponenty aplikacji.

 

co dalej to elektronika ktora gra.

 

nie wiem jak gra morel podpiety pod elektronike za 2tys zl, nie sprawdzalem,

 

u mnie gra fajnie i jestem z niego zadowolony.

 

szszalem etona w ceramicznego w podobnej aplikacji jesli chodzi o kolumny z inna elektronika

wzbralem morela, gral dla mnie przyjemniej. eton potrafil przyciac po uszach.

 

Nie lubie parametrow lubie muzyke ktora mnie cieszy

Zapewniam zainteresowanych, ze 308 i 338 nie brzmia tak samo.

 

Owszem, morele nie sa idealne i dynaudio T330D jest znacznie lepszy za znacznie lepsze pieniadze i obecnie trudno dostepny. Ja swoje morele kupilem tanio w USA z zalozeniem, ze beda pracowaly powyzej 4.5kHz z filtrem pasywnym pierwszego rzedu ale na 800Hz, czyli powyzej ich czestotliwosci rezonansowej, bedzie filtr aktywny 4go rzedu. Jak ktos chce miec szerokie pasmo w gore trzeba podpiac super tweeter z podzialem na 15-16kHz niczego w obwodzie et338 nie zmieniajac. Ta koniecznosc tez zalozylem.

 

Za mniejsze pieniadze mozna kupic cztery BG neo3 pdrw i polaczyc je szeregowo ale, ze wychylenie male (za to powierzchnia nieco wieksza) wiec rowniez czestotliwosc podzialu powyzej 4-5kHz ale za to pracuja do ponad 20kHz. Rowniez polecam aktywny filtr Bessel 4go rzedu tnacy powyzej ich czestotliwosci rezonansowej. Jest to nawet wazniejsze niz u moreli, chyba, ze chce sie uzywac filtrow pasywnych wyzszego rzedu a te z tweeterami nie pracuja dobrze z wiadomych wzgledow.

 

pozdrawiam,

sam przetwornik to nie wszystko liczy sie aplikacja, lacznie z calym torem.

 

Liczby moga sobie mowic rozne rzeczy a dzwiek weryfikuje rzeczywistosc.

 

morel ciety na 3,5kh gra fajnie, podalem rowniez komponenty aplikacji.

 

co dalej to elektronika ktora gra.

 

nie wiem jak gra morel podpiety pod elektronike za 2tys zl, nie sprawdzalem,

 

u mnie gra fajnie i jestem z niego zadowolony.

 

szszalem etona w ceramicznego w podobnej aplikacji jesli chodzi o kolumny z inna elektronika

wzbralem morela, gral dla mnie przyjemniej. eton potrafil przyciac po uszach.

 

Nie lubie parametrow lubie muzyke ktora mnie cieszy

Dlatego bezwzględnie należy przed kupnem morela posłuchać. Jest głośnik charakterystyczny i trzeba takie brzmienie lubić.

Podobnie ludzie mają z Seasem 27tbfcg. Wprawdzie głośnik gra inaczej ale też ma swój fanklub i też bardzo podbarwia tylko w inny sposób. Jak się coś złego powie o tym głośniku to fani potrafią cię zadziobać.

Nawet stwierdzenie że głośnik trzeba lubić i że nie trafia we wszystkie gusta obraziło pewnego forumowicza z branży i przestał na pewien czas pisać we własnym wątku. Bo przecież miały być fanfary.

Ja nie chcę pisać że Morel jest zły bo zły nie jest ale świetny nie jest na pewno.

Ja chcę jedynie zachować równowagę i rozsądek. Takie bezgraniczne zachwyty prowadzą po prostu na manowce ludzi którzy szukają głośnika do swojego projektu.

Dlatego bezwzględnie należy przed kupnem morela posłuchać. Jest głośnik charakterystyczny i trzeba takie brzmienie lubić.

Podobnie ludzie mają z Seasem 27tbfcg. Wprawdzie głośnik gra inaczej ale też ma swój fanklub i też bardzo podbarwia tylko w inny sposób. Jak się coś złego powie o tym głośniku to fani potrafią cię zadziobać.

Nawet stwierdzenie że głośnik trzeba lubić i że nie trafia we wszystkie gusta obraziło pewnego forumowicza z branży i przestał na pewien czas pisać we własnym wątku. Bo przecież miały być fanfary.

Ja nie chcę pisać że Morel jest zły bo zły nie jest ale świetny nie jest na pewno.

Ja chcę jedynie zachować równowagę i rozsądek. Takie bezgraniczne zachwyty prowadzą po prostu na manowce ludzi którzy szukają głośnika do swojego projektu.

 

Nic dodac nic ujac

 

trzeba posluchac i wybrac pod siebie, jak zawsze...

 

ten seas tez jest fajny i z dobra elektronika gra przyjemnie. chyba najlepsza relacja jakosci do ceny.

no i jest jeszcze seas 19stka, chyba najfajniejszy tylko ma dosc mala skutecznosc przez swoja wiekosc.

ceramika dobrze zaaplikowana super. wszystko kwestia aplikacji

wlasciwy punkt podzialu, pozniej dobrze dobrane elementy zwrotki a na koncu elektronika pod siebie,

 

troche tego jest i czasem dluga droga ze strojeniem i duzo pieniedzy, bo na przyklad przydaje sie wiadro kondow zanim dobierze sie ten wlasciwy

 

milej zabawy

Nie zauwazylem brakow na gorze pasma, chyba te 16khz w zupelnosci wystarczaja, tym bardziej ze z wiekiem nie slyszymy i tak dalej niz ta granica i niestety wada sie poglebia z rokiem na rok ;]

 

Czemu nie spróbujecie podbić najwyższą oktawę zwrotnicą? Powietrza w graniu będzie więcej...

Morele bardzo podbarwiają dźwięk. Jeżeli komuś taka maniera odpowiada to będzie z tych głośników zadowolony.

 

Potwiedzam ;) bardzo podbrawiona srednica (ale nie znieksztalceniami, bo to juz weryfikowalem) ale przyjemna w odsluchu. Z kazdym kilohertzem w gore glosnik gra co raz gorzej, przez co cierpi niemilosiernie detalicznosc, scena oraz przestrzen. Jak juz kiedys pisalem wczesniej, morel to tylko tania podrobka dynaudio ;)

Spostrzezenia dotyczna Morel Supreme

r33 i r30 to te same kopułki tylko jedna jest z terminalami a drugi z gołym drutem.

Głośniki 338 i 308 mają dokładnie tą samą wysokość szczeliny i wysokość cewki tylko w 338 jest mocniejszy magnes przez co zmieniają się parametry TS i efektywność głośnika. Tylko tyle. Parametry TS dla głośnika wysokotonowego nie mają najmniejszego znaczenia ponieważ cięty jest powyżej rezonansu. Jedynie Suprem ma wyższą szczelinę przez co mają wyższe wychylenie liniowe. Nie zmienia to jednak faktu że ma tak samo gównianą kopułkę jak i 308. I tu mamy przykład jak producenci lecą sobie w kulki z klientem. Dołożenie większego magnesu w 308 i zwiększenie grubości nabiegunnika dwukrotnie kosztowałoby może ze dwa dolary i polepszyło parametry tego głośnika. Tylko jaki idiota kupiłby wtedy Supreme.

zatem wynika z tego co napisałeś, że mogę wziąć kopułkę R33, wcisnąć do dowolnego układu magnetycznego o hg=2,5 i będzie grało jak et338 . sory ale &*(%^#$%^# !

według Ciebie pole magnetyczne, jego jednorodność i w ogóle charakterystyka nie ma żadnego wpływu na membranę i w szczególności cewkę poruszającą się w tym polu.

już nie wspominając o objętości, kształcie i sposobie wytłumienia komory tłumiącej znajdującej się w układzie magnetycznym. a kształt płyty czołowej wpływa tylko na wygląd, co nie?

no ale przecież jedynym parametrem układu magnetycznego jest wysokość szczeliny. za to niedobry producent na każdym kroku chce nas wyr...ć w dupala żeby wszyscy kupowali tylko supreme, który jest 308 w wersji tylko dla idiotów (wiedza tylko dla wtajemniczonych w spisek).

sory, może przesłuchałeś sporo głośniczków, ale o ich zasadzie działania nie wiesz zbyt wiele. na podstawie odsłuchania podstawowego modelu potrafisz wszystko powiedzieć o producencie i wszystkich jego produktach. normalnie czary mary.

a ja chyba jestem najwyraźniej idiotą, bo intensywnie biorę kupno supreme pod uwagę.

 

a i trochę bibliografii nie dla idiotów. ale czytanie jej nie jest obowiązkowe. zresztą po co, i tak to nie ma znaczenia, to jest spisek... lepiej kupić audiofilskie gniazdka zasilające o kącie natarcia 23st...

 

[1] A. J. M. Kaizer, “Modeling of the Nonlinear Response of an Electrodynamic Loudspeaker by

a Volterra Series Expansion,” J. Audio Eng. Soc., vol. 35, pp. 421-433 (1987 June).

[2] J. Vanderkooy, “A Model of Loudspeaker Driver Impedance Incorporating Eddy Currents in

the Pole Structure,” J. Audio Eng. Soc., Vol. 37, No. 3, pp. 119-128, March 1989.

[3] W. M. Leach, “Loudspeaker Voice-Coil Inductance Losses: Circuit Models, Parameter

Estimation, and Effect on Frequency Response, “ J. Audio Eng. Soc., Vol. 50, No. 6, pp. 442-

450, June 2002.

[4] J.R. Wright, “An Empirical Model for Loudspeaker Motor Impedance, “

J. Audio Eng. Soc. Vol. 38, No. 10, pp. 749-754, October 1990.

[5] M. Dodd, et. al., “Voice Coil Impedance as a Function of Frequency and Displacement”

presented at the 117th Convention of the Audio Eng. Soc. , 2004 October 28–31, San Francisco,

CA, USA.

[6] A. Chaigne, “Influence of Material and Shape on Sound Reproduction by an Electrodynamic

Loudspeaker,” presented at the 118th Convention of the Audio Eng. Soc. , 2005 May 28–31,

Barcelona, Spain, preprint 6420.

[7] O. Thomas, “Analyse et modelisation de vibrations non-lineaires de milieux minces

elastiques,” These of UPMC (Paris 6), (2001 October).

[8] J. Vanderkooy, “Nonlinearities in Loudspeaker Ports,” presented at the 104th Convention of

the Audio Eng. Soc., 1998 May 16 – 19, Amsterdam, NL, preprint 4748.

[9] N.B. Roozen, “Reduction of Bass-Reflex Port Nonlinearities by Optimizing the Port

Geometry,” presented at the 104th Convention of the Audio Eng. Soc., 1998 May 16 – 19,

Amsterdam, NL, preprint 4661.

[10] P. Merkli, et. al., “ Transition to turbulence in oscillating pipe flow,” J. Fluid Mech. 68 (3),

567 – 575 (1975).

[11] B. Zoltogorski, “Moving Boundary Condition and Non-Linear Propagation as the Sources

of Non-Linear Distortion in Loudspeaker,” presented at the 94th Convention of the Audio Eng.

Soc., 1993 March 16-19, Berlin Germany, preprint 3510.

[12] H. J. Butterweck, “About the Doppler Effect in Acoustic Radiation from Loudspeakers,”

Acustica Vol. 63, pp. 77 –79, (1987).

[13] L. J. Black, “A Physical Analysis of Distortion produced by the Nonlinearity of the

Medium,” J. Acoust. Soc. Am. 1, 266 – 267 (1940).

[14] W. Klippel, “Nonlinear Wave Propagation in Horns and Ducts,” J. Acoust. Soc. Am. vol.

98, No. 1 , 431 – 438 (July 1995).

[15] E. Czerwinski, “Air-Related Harmonic and Intermodulation Distortion in Large Sound

Systems,” J. Audio Eng. Soc., vol. 47, No. 6, pp. 427-446, June 1999.

[16] W. Klippel, "Modeling the Nonlinearities in Horn Loudspeakers," J. Audio Eng. Society, vol.

44, pp. 470-480 (1996).

[17] S. Temme, et. al., “Loose Particle Detection in Loudspeakers,” presented at the 115th

Convention of the Audio Eng. Soc., September 2003, preprint 5883.

[18] W. Klippel, et. al. , “Loudspeaker Testing at the Production Line,” presented at the 120th

Convention of the Audio Eng. Soc., Paris (France), September 2006, May 20-23, preprint 6845.

[19] “Sound System Equipment – Electroacoustical Transducers – Measurement of Large Signal

Parameters,” IEC Publication PAS 62458 © IEC:2006(E).

[20] D. Clark, "Precision Measurement of Loudspeaker Parameters,“ J. Audio Eng. Soc. vol. 45,

pp. 129 – 140, (1997 March).

[21] R. H. Small, “Assessment of Nonlinearity in Loudspeakers Motors,” in IREECON Int.

Convention Digest (1979 Aug.), pp. 78-80.

[22] W. Klippel, “Measurement of Large-Signal Parameters of Electrodynamic Transducer,”

presented at the 107th Convention of the Audio Engineering Society, New York, September 24-

27, 1999, preprint 5008.

[23] M. Knudsen, et. al., “Determination of Loudspeaker Driver parameters Using a System

Identification Technique,” ,” J. Audio Eng. Soc. vol. 37, No. 9.

[24] M.H. Knudsen et. al., “Low-Frequency Loudspeaker Models that Include Suspension

Creep,” J. Audio Eng. Soc., vol. 41, pp. 3-18, (Jan./Feb. 1993).

[25] Specification of the KLIPPEL Analyzer System, Klippel GmbH, www.klippel.de, 2005.

[26] W. Klippel, "Prediction of Speaker Performance at High Amplitudes," presented at 111th

Convention of the Audio Engineering Society, 2001 September 21–24, New York, NY, USA.

[27] W. Klippel, "Speaker Auralization – Subjective Evaluation of Nonlinear Distortion,"

presented at the 110th Convention of the Audio Engineering Society, Amsterdam, May 12-15,

2001, preprint 5310, J. Audio Eng. Society, Vol. 49, No. 6, 2001 June, P. 526.

[28] A. Voishvillo, “Graphing, Interpretation, and Comparison of Results of Loudspeaker

Nonlinear Distortion Measurements,” J. Audio Eng. Society, Volume 52, Number 4, pp. 332-

357, April 2004.

[29] A. Dobrucki, “Nontypical Effects in an Electrodynamic Loudspeaker with a

Nonhomogeneous Magnetic Field in the Air Gap and Nonlinear Suspension,” J. Audio Eng.

Soc., vol. 42, pp. 565 - 576, (July./Aug. 1994).

[30] J.W. Noris, “Nonlinear Dynamical Behavior of a Moving Voice Coil,” presented at the 105th

Convention of the Audio Engineering Society, San Francisco, September 26-29, 1998, preprint

4785.

[31] “Sound System Equipment. Part 5: Loudspeakers,” IEC Publication 60268-5.

[32] S. F. Temme, “How to Graph Distortion Measurements, ” presented at the 94th Convention

of Audio Eng. Soc. , 1993 March 16-19, Berlin, preprint 3602.

[33] W. Klippel, “Equivalent Input Distortion,” J. Audio Eng. Society 52, No. 9 pp. 9931-947

(2004 Sept.).

[34] W. Klippel, „Measurement of Impulsive Distortion, Rub and Buzz and other Disturbances”,

presented at the 114th Convention of the Audio Engineering Society, 2003 March 22–25,

Amsterdam, The Netherlands, preprint # 5734.

[35] D. Clark, “Amplitude Modulation Method for Measuring Linear Excursion of Loudspeakers,”

presented at the 89th Convention of the Audio Eng. Soc., J. Audio Eng. Soc. (Abstracts), vol. 38, p.

874 (1990 Nov. ), preprint 2986.

[36] R. H. Small, “Measurement of Loudspeaker Amplitude Modulation Distortion,” presented

at the 114th Convention of the Audio Eng. Soc. in Amsterdam, March 22 – 25, 2003, preprint

5731.

[37] W. Klippel, “Nonlinear Large-Signal Behavior of Electrodynamic Loudspeakers at Low

Frequencies,” J. Audio Eng. Soc. , vol. 40, pp. 483-496 (1992).

[38] E. Czerwinski, et. al., "Multitone Testing of Sound System Components – Some Results and

Conclusions, J. Audio Eng. Soc. vol. 49, pp. 1011 - 1048 (2001 Nov.).

[39] W. Klippel, “Assessment of Voice-Coil Peak Displacement Xmax,” J. Audio Eng. Society

51, vol. 5, pp. 307 - 323 (2003 May).

A jakiej jednorodności pola piszesz gdy przy najmniejszym wychyleniu cewka wychodzi ze szczeliny.

Ten głośnik ma wychylenie liniowe 0,1 mm i uwzględniając niedokładność montażu można powiedzieć że nie ma żadnego wychylenia liniowego.

Oszczędzanie na magnesie i stosowanie tak niskich nabiegunników to zwykłe dziadowanie.

Jedyne wytłumaczenie takiego postępowania producenta to zmuszenie w jakiś sposób do kupowania wyższych modeli.

Do tego nie cała szczelina wypełniona jest ferrofluidem i do tego każdy głośnik ma inną jego ilość. Morele były testowane w Hobby HiFi(et 338) i okazało się że szczelina wypełniona ferrofluidem do połowy. O jakiej jednorodności pole chcesz mówić w takim wypadku.

Do tego bardzo wysoka kopułka z bardzo cienkiego materiału(bo trzeba zmniejszyć masę przy tych wymiarach) która trzepocze jak flaga na wietrze.

Jeszcze inny kit Morel:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.