Skocz do zawartości
IGNORED

EgglestonWorks


enzo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Zainteresowały mnie kolumny tej marki a, że szukam sobie (na spokojnie) czegoś do 19mkw to spodobały mi się modele Dianne oraz Isabel Signature. Zestaw przetworników dosyć ciekawy (gwizdek na bazie Esotara + Morel). Czy miał ktoś styczność z produktami tej firmy? Warto się interesować? Trudno to napędzić?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/
Udostępnij na innych stronach

Proszę uważać i nie kupować w ślepo! Słyszałem duźo dobrego o tej firmie. W tym roku w Monachium grał duźy model podłogowy, drugi z góry czyli Savoy. To był najgorszy dźwięk wystawy, na pewno jeden z 3 najgorszych. Jazgot z subwooferowym mega basem. Horror. Potem dowiedziałem się, że dobre są tylko wersje robione na specjalne zamówienie, chyba nawet aktywne, o wadze kilkaset kg.

Nie wiem jak grają mniejsze modele ale to zawsze te większe pokazują potencjał i sygnaturę danej firmy. Lepiej poszukać coś bardziej uznanego i pewniejszego.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041561
Udostępnij na innych stronach

>>Sly

 

Na ślepo nic nie ruszę :-) Pytam ponieważ dystrybutor jest z Krakowa a na darmo wycieczki nie mam czasu robić. To co piszesz nie nastraja optymistycznie :-( Chociaż, wiesz jak to jest na wystawach... . A w kwestii znalezienia czegoś uznanego i fajnego do niedużego pokoju, za jeszcze rozsądne pieniądze to nie jest niestety takie proste.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041580
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie jest proste, wiem teź jak bywa na wystawach dlatego nie przesądzam. Z drugiej strony wystawca powinien chyba mieć jakieś pojęcie i osłuchanie. Nie powinien wystawiać kolumn niewygrzanych i w złym zestawieniu. Powinno mu zależeć żeby zachęcić a nie odstraszyć. To był koszmarny dźwięk.

A jaki budżet na kolumny to Max? I jaki masz wzmachol?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041610
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem w Audio Consultants, który przez szereg lat był dealerem EgglestonWorks... zapytałem dlaczego nie mają już w ofercie produktów tej firmy i usłyszałem, że Eggleston są 'out of business'...!? Czyli jakaś kolejna ściema...!? W dalszym ciągu strona internetowa istnieje z całym zapleczem europejskich, azjatyckich i afrykańskich dealerów... oprócz amerykańskich, którzy nie są wymienieni i trzeba się z firmą kontaktować e-mailowo, żeby czegokolwiek się dowiedzieć o krajowej dystrybucji. Ich trzy najlepsze modele z góry, to bardzo dokładnie i równo grające kolumny z przeżroczystym dżwiękiem, który tak bardzo lubią masteringowcy... Słuchałem co prawda tylko modelu Andra III, m.in. z monosami No.33 i brzmiało... no właśnie, tak sobie i pomyślałem od razu, że może to i dobre kolumny, ale przede wszystkim do zawodowej pracy w studiach masteringowych, bo magią muzyczną za chiny te głośniki nie nie grały... no, ale The Ivy Signature robią wrażenie!

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041645
Udostępnij na innych stronach

>>Mark

Dzięki za info! Więc chyba sprawa pozamiatana :-)

 

>>Sly

Budżet nie jest kwestią priorytetową, ale biorąc pod uwagę gabaryty pomieszczenia w grę wchodzą jedynie monitory lub małe podłogówki a to nie powinno kosztować majątku, nawet na wysokim poziomie. Problemem jest to, że w pewnym budżecie ciężko jest kupić dobre zestawy do niedużego pomieszczenia. Większość producentów, od pewnego poziomu cenowego oferuje w zasadzie tylko spore podłogówki a jak mają w ofercie monitory to takie, które próbują udawać kolumnę wolno stojącą co zwykle kończy się np. karykaturalnym basem.

Nie wiem, myślałem o Magico S1, Avalon Idea, może Diablo Utopie od Focala (chociaż słyszałem o nich różne opinie).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041662
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Nie wiem, myślałem o Magico S1, Avalon Idea, może Diablo Utopie od Focala

 

Wszystkie trzy to świetne kolumny, przy czym każda z nich to zupełnie inna szkoła dźwięku. Musiałbyś bliżej napisać na czym Ci zależy w dźwięku no i oczywiście jaką masz resztę toru. Diablo Utopia będzie mieć na pewno większe wymagania prądowe od Avalona, którego z kolei bezproblemowo i świetnie dźwiękowo napędzą lampy typu przykładowo CJ, Cary, Jadis, itp.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041689
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się swoimi wrażeniami, gdyż też miałem okazje słuchać tych kolumn. Magico S1 po których nic dobrego się nie spodziewałem zagrały bardzo dobrze. To dwudrożne kolumny, świetnie wykonane, gające ciemnym, nasyconym dźwiękiem z głębokim basem, powiedziałbym, że są trochę mroczne w brzmieniu i mnie się to bardzo podoba. Avalon to zupełnie inna bajka ale ten model to taki Avalon na pół gwizdka. Też świetne granie, ale twardsze z większą ilością powietrza, nieco jaśniejsze z gigantyczną przestrzenią i trójwymiarową, holograficzną sceną. To zresztą cecha wszystkich Avalonów, że mają największą rozdzielczość(gdy jest Diament) i przestrzeń z wszystkich znanych mi kolumn. Magico już takiej przestrzeni nie mają ale mają głębszy bas i nasycenie. Żeby mieć przestrzeń i rozdzielczość małych Avalonów i głębszy bas to muszą być duże Avalony, najlepiej Time lub Isis ale to duże i drogie kolumny, nie do tak małego pokoju. Pozostają Focale i ja bym pominął Diablo i wszedł w Scala V2 Utopia. To najnowsza wersja mk2, kolumna nieco większa niż Magico czy Avalon Idea ale ze zdecydowanie lepszym dźwiękiem. Zagrają i w małym pokoju i w większym. Bardziej rozdzielcze, lepszy, głęboki bas, mięsiste, nasycone, barwne, mają regulacje, którymi można dostroić je pod "siebie" i pod pokój. Są trochę droższe od S1 ale to już inna liga, wyższa półka. To coś między S1 a S5. Zresztą sprzedają się doskonale i od ręki odsprzedawalne jako używki.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041702
Udostępnij na innych stronach
Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Budżet nie jest kwestią priorytetową,

Skoro tak to może Cabasse La Sphere ?

Jakieś drobne 140.000 $

To takie niby podłogówki.

A z basem raczej nie będziesz miał problemu ... ;)

 

A tak na poważnie skoro szukasz monitorów to masz ułatwione zadanie bo możesz wypożyczyć sobie na tydzień do domu i posłuchać na swoim sprzęcie.

Problem był by gdybyś chciał kupić większe podłogówki.

A tak zamiast pytać o gusta innych posłuchaj samemu.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041703
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Ćwiczyłem temat Fokali i u mnie najlepsze efekty dawało ich zestawienie z piecykiem Accuphase P7100. Nie z żadnym A-klasowymi tylko z takim pancernym:-) Ale to nie jest tania końcówka, Focal wymaga zarówno mocnego w sensie wydajności prądowej, ale i subtelnego dźwiękowo piecyka.

Avalony z kolei najlepiej grają z lampami, co wynika z ich konturowej sygnatury, co opisał Sylwek. I w tym sensie łatwiej będzie je napędzić niekoniecznie bardzo drogim piecem.

Magico znam najmniej, może dlatego że nigdy nie rozważałem ich zakupu. Moje upodobania idą w kierunku dźwięku Avalonów, a Magico to dokładnie przeciwstawny biegun. Kwintesencja barwy, ale jak dla mnie zbyt wolne.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041721
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie trzy to świetne kolumny, przy czym każda z nich to zupełnie inna szkoła dźwięku. Musiałbyś bliżej napisać na czym Ci zależy w dźwięku no i oczywiście jaką masz resztę toru. Diablo Utopia będzie mieć na pewno większe wymagania prądowe od Avalona, którego z kolei bezproblemowo i świetnie dźwiękowo napędzą lampy typu przykładowo CJ, Cary, Jadis, itp.

 

Czy mógłbyś wyjaśnić tę zupełnie tajemniczą tezę, że: "Diablo Utopia będzie mieć na pewno większe wymagania prądowe od Avalona, którego z kolei bezproblemowo i świetnie dźwiękowo napędzą lampy typu przykładowo CJ, Cary, Jadis, itp.".... Przecież wystarczy spojrzeć na kolumny i parametry tych dwóch produktów, żeby mieć zupełnie trzeżwe i realne spojrzenie na obydwie konstrukcje i wysnuć podstawowe wnioski, co będzie napędzone, a co mniej napędzone... Nie czepiam się absolutnie, ale to przecież Ja pochodzę z Saturna... Ty jesteś Ziemianinem i powinieneś pisać jak Ziemianin, a nie Marsjanin....

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041727
Udostępnij na innych stronach

>>Sly

Większe Utopie to już, imho za duże paczki do takiego pokoju. Myślę, że z Focala jedynie Diablo wchodziłby w grę.

 

>>Jarek

Gdyby to było takie proste to bym nie zawracał głowy, ale wszystkiego nie dam rady posłuchać, jakaś wstępna selekcja musi być, poza tym niektóre kolumny trzeba zorganizować do odsłuchu a to albo się nie da, albo dystrybutor nie ma, albo mu się nie bardzo chce itd.

 

>>Tomkly

U mnie akurat Accu na posterunku (ale A-klasowe) i właśnie z Focalami (ale starymi, jeszcze na polikewlarze i Tioxidzie). Problem ze współczesnym Focalem mam taki, że od późniejszych konstrukcji bardziej podobał mi się zawsze polikewlar. No ale z Diablo jeszcze nie miałem przyjemności.

 

>>Milimetr

O Accordo myślałem, są na pewno piękne ale u mnie (Wrocław) niestety słabo z dostępnością :-(

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041733
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Przecież wystarczy spojrzeć na kolumny i parametry tych dwóch produktów, żeby mieć zupełnie trzeżwe i realne spojrzenie na obydwie konstrukcje i wysnuć podstawowe wnioski, co będzie napędzone, a co mniej napędzone

 

Spostrzeżenie wynika z doświadczeń własnych. Z każdymi Fokalami miałem zawsze ten sam problem. Mimo że teoretycznie 8-omowe, to miały tak cholerne spadki impedancji, że naprawdę nie chciały mi grać z żadną lampą, nawet z obecną ARC Ref. 150. Podobną traumę miałem jeszcze z niemieckimi HGP Fuga. Nawet większe Lyry były łatwiejsze.

 

>> MarkN

 

Na pewno słuchałeś nieraz zestawienia Avalonów choćby z Cary Audio? Czy odnosiłeś wrażenie, że Cary nie daje rady? Nawet te słabe single-ended. Bo zakładam, że miałeś zarówno Fokale jak i Avalony.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041735
Udostępnij na innych stronach

Ja zanim wybrałem do siebie (23 metry) monitory, miałem na odsłuchu Diablo Utopie. Był to niestety jeden z najsłabszych dźwięków. Zresztą mnie nigdy Focale nie wciągały, no może poza Point Source 5.1 i pierwszymi MiniUtopiami.

 

Wtedy wybrałem Sonus Faber Guarneri Memento w graficie i tym kolumnom też bym się mocno przyjrzał.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041740
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, bardzo słabiutki jest ARC Ref 150, skoro nie może sobie poradzić z wysterowaniem całkiem standardowych monitorów w kontekście parametrów tecznicznych. Poza tym, rozumiem, że pomierzyłeś i sprawdziłeś do jakich wartości cholerne spadki impedancji dochodziły... w Diablo Utopiach czy też Avalonach.

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041741
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

W takim razie, bardzo słabiutki jest ARC Ref 150, skoro nie może sobie poradzić z wysterowaniem całkiem standardowych monitorów w kontekście parametrów tecznicznych

 

No widzisz, to jedna z najmocniejszych lamp;-) Więc chyba coś jest na rzeczy w samych kolumnach. Z Avalonami idzie mu lepiej, widać z dobrej strony oceanu zaprojektowane.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041747
Udostępnij na innych stronach
Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

się nie da, albo dystrybutor nie ma, albo mu się nie bardzo chce itd.

"Dla chcącego nic trudnego..." jakoś tak to leciało ;)

To ,że w Polsce możesz sobie posłuchać niewiele zdaję sobie sprawę.

Ale jak "się dystrybutorowi nie chce" to cóż jego problem.

Najwyżej kupisz u innego.

Za kaucją można z EU do domu nie takie cuda zorganizować.

Chyba chcesz kupić to co się tobie podoba a nie to co ma akurat dystrybutor i to najlepiej po drugiej stronie ulicy ? ;)

O.K. zrobisz jak uważasz .Powodzenia i silnych nerwów ...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041749
Udostępnij na innych stronach

>>Milimetr

 

U mnie grają właśnie PS5.1 i... nie mogę się z nimi rozstać ;-) Trochę to absurdalne, porównywać zestawy, które w 98r. kosztowały 6,5kzł do dzisiejszych kolumn za 30kzł i więcej, ale po przesłuchaniu u siebie kilku pozycji w podobnym budżecie coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, ze za taki dźwięk dzisiaj trzeba dać dużo, dużo więcej...A skoro słyszałeś PS'y i Accordo to jak one się do siebie mają (jeśli jesteś w stanie jeszcze je porównać)?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041751
Udostępnij na innych stronach

PS 5.1 słyszałem dawno temu, ale pamiętam jakie wrażenie na mnie zrobiły.

Skoro masz PS5.1 to charakter Accordo powinien przypaść do gustu.

 

Wpisz w wyszukiwarkę Accordo - dość dokładnie opisałem kiedyś te głośniki, w tym w odniesieniu do różnych modeli Guarneri.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041757
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Trochę to absurdalne, porównywać zestawy, które w 98r. kosztowały 6,5kzł do dzisiejszych kolumn za 30kzł i więcej

 

Enzo, dziś może być potrzebne i 65 tys. zł za taki sam dźwięk:-) Jest na ten temat cały wątek:

 

http://www.audiostereo.pl/ceny-sprzetu-audio_108283.html

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041760
Udostępnij na innych stronach

Tu jest temat o Accordo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041762
Udostępnij na innych stronach

Poza tym graja tylko w jednym konkretnym miejscu, wstaniesz, cofniesz i jazgot, przynajmniej tak wynika z opisu

 

Moze lepiej i taniej z elekta amator 1

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041921
Udostępnij na innych stronach
Gość jamówię

(Konto usunięte)

enzo skoro tak długo grasz na PS5.1 to znaczy ,że w słuchaniu stawiasz na muzykalność.Skoro tak, to do swojej listy dopisz Harbeth 30.1 i p3esr. Do nich koniecznie standy Skylan zasypane wynalazkiem Noela Sky Premium Fill tak mniej więcej do połowy i może się okazać,że zostaniesz z tą marką dożywotnio.Harbeth nie uczestniczy w cenowym wyścigu zbrojeń, czego nie potrafi mu wybaczyć wiele wydumanych manufaktur usiłujących sprzedawać swoje wyroby za pierdyliony $$ a dźwiękowo nie umywających się do poziomu Harbetha.Koniecznie wypożycz, te paczki przyklejają do fotela:)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041950
Udostępnij na innych stronach

U mnie grają właśnie PS5.1 i... nie mogę się z nimi rozstać ;-) Trochę to absurdalne, porównywać zestawy, które w 98r. kosztowały 6,5kzł do dzisiejszych kolumn za 30kzł i więcej, ale po przesłuchaniu u siebie kilku pozycji w podobnym budżecie coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, ze za taki dźwięk dzisiaj trzeba dać dużo, dużo więcej...A skoro słyszałeś PS'y i Accordo to jak one się do siebie mają (jeśli jesteś w stanie jeszcze je porównać)?

 

+

0

 

 

 

 

Jeśli posiadasz P.S 5.1 to proponuję zapoznać się Mini Utopiami. Świetne ,szybkie głośniki. U mnie kiedyś doskonale się sprawdziły z Phastem na 6S33S i cd ML390 S plus Transparent Reference. Dobrze też grały z końcówką Electrocompaniet AW 250.

Ja myślę ,że szkoła grania Focala i Sonus Fabera (Serblina) to zupełnie dwie różne rzeczy...

Są pewne modele ( te nowsze) Focala jak np. 1027 Be ,które wymagają mocnego i dobrego barwowo wzmacniacza czyli ...drogiego. Łaczenie ich z tanią elektroniką to nieporozumienie. Póżniej ,któś pisze głupoty ,że te głośniki warte sa 5 kzł... Tutaj dokładnie się zgadzam z tomkly .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108464-egglestonworks/#findComment-3041965
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.