Skocz do zawartości
IGNORED

Cd-PRO2 High End?


Marcin-utopia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

U mnie w obecnym odtwarzaczu CD T+A D-10.2 jest właśnie ten napęd.

Porównywałem go również z opisanymi w innym wątku żródłami w tym Metronome (ma taki sam napęd) i gra on zupełnie inaczej.

Widocznie aplikacja / modyfikacja tego samego napędu daje różne efekty.

Tak jak i modyfikacje i aplikacje pozostałych komponentów w audio.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2908892
Udostępnij na innych stronach

TACD 01 z Amplifona, konstrukcja Andrzeja Piwowarczyka. Jak zaaplikowane ,nie wiem. Ale konstruktor na pewno odpowie, jak go spytamy.

 

Oto dane TACD 01 wg producenta :

 

Amplifon znany jest głównie z produkcji wzmacniaczy lampowych od pewnego czasu jednak jest w seryjnej produkcji również odtawarzacz CD z lampowym układem wyjściowym. Chcę go nieco szerzej wam przedstawić. Odtwarzacz ten jest pierwszym CD wyprodukowanym w firmie. Pierwowzór powstał już 2004 roku a ostateczna wersja jest wytwarzana od ponad roku. Odtwarzacz oparty jest o transport PHILIPS`a model PRO2 który pracuje ze sterownikiem będącym własnym opracowaniem firmy Amplifon. Transport jest zamocowany elastycznie do bardzo sztywnej konstrukcji nośnej stanowiącej jednocześnie element układu elektrycznego podnoszenia i opuszczania osłony płyty CD.

Serce toru audio odtwarzacza stanowi wysokiej klasy symetryczny przetwornik firmy BURR_BROWN o rozdzielczości 24 bitów i wyjściami prądowymi. Zastosowanie tego przetwornika pozwoliło na budowę w pełni symetrycznej konstrukcji. Układy analogowe przetwornika prąd/napięcie jak również układy filtrów zostały wykonane w postaci pasywnych symetrycznych układów RLC bez jakichkolwiek sprzężeń zwrotnych. Wzmacniacz napięciowy wykorzystuje triodowy wzmacniacz różnicowy współpracujący z triodowymi wtórnikami zapewniającymi niska impedancję wyjściową. Odtwarzacz wyposażony jest pilot zdalnego sterowania wykonany w aluminium.

 

Podstawowe dane techniczne

 

Wyjścia analogowe: 1 XLR i 1 RCA

Wyjście cyfrowe: RCA 75 Ω

Napięcie wyjściowe: 3,2 V (XLR two phase) 1.6 V (each phase)

Stosunek S/N: 100 dB

Pasmo przenoszenia: 10 Hz to 20 kHz ±0.5 dB

Zastosowane lampy: 4x ECC88

Pobór mocy: 70 VA maximum

Wymiary (W x H x D): 43cm x 17cm x 42cm

Masa: 13 kg

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2908915
Udostępnij na innych stronach

czar tego transportu prysł juz dawno kiedy sie wydało ze sprzedaja go dla dużych odbiorców po 100 euro sztuka :)

jest watek na forum, jak to odszukać ? o ile pamietam pisal tam rowniez Elberoth

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2908939
Udostępnij na innych stronach

Obecnie technika oscylatorów kwarcowych poszła tak szalenie do przodu, że jakiekolwiek konstrukcje nie posiadające taktowania zegarem z DACa, tylko bazujące na interface SPDIF, są po prostu z technicznego punktu widzenia przestarzałe. To tak jakbyś dalej robił zdjęcia aparatem 2Mpix, gdy na rynku dostępne są już konstrukcje 20Mpix.

 

W tradycyjnych transportach, takich które wszyscy znamy, sygnał zegara generowany jest w transporcie (a więc np. CD-Pro2), następnie 'łączony' jest on z danymi odczytywanymi z płyty CD i w formie sygnału w formacie SPDIF wysyłany jest do DACa. Widać to na tym rysunku, aczkolwiek dla ułatwienia sygnał danych i sygnał zegara zaznaczone są tu oddzielnymi kreskami:

 

lcv.gif

 

W DACu znajduje się pętla PLL, która 'odławia' z sygnału SPDIF sygnał zegara, i obok danych wysyła go do przetworzenia w DACu. W takim układzie, jakość konwersji cyfrowo/analogowej jest bezpośrednio zależna od jakości sygnału cyfrowego przesyłanego z transportu, a dalej - oscylatora kwarcowego (zegara) zastosowanego w tym transporcie.

 

W nowoczesnych DACach, sprawy stawia się trochę 'na głowie' - ultra-niskoszumowy oscylator kwarcowy umieszcza się blisko samej kości przetwornika (co pomaga minimalizować jitter), a następnie sygnał taki wysyła się w przeciwnym kierunku niż dane, czyli z DACa do transportu:

 

skn7.gif

 

W takim przypadku to transport przez swoją pętlę PLL musi dostosować się do DACa, a nie odwrotnie. Takie rozwiązania stosuje m.in. dCS, Esoteric, Accuphase, MSB itd - czyli generalnie te firmy, które mają jakieś pojęcie o cyfrze. Ten sposób taktowania posiada także każdy DAC wyposażony w asynchroniczne wejście USB - co zresztą jest przyczyną, dla której takie przetworniki bardzo często (choć nie zawsze, bo wszystko można skopać) grają lepiej z wejść USB niż SPDIF.

 

Możliwe że konstrukcja CD-Pro2 pozwala na wprowadzenie takiego rozwiązania, ja jednak takiego transportu nie znam. Być może na przeszkodzie stoi zintegrowana płyta serwo mechanizmu CD-Pro2, która uniemożliwia dołożenie potrzebnej w takim przypadku pętli PLL.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2908970
Udostępnij na innych stronach
Obecnie technika oscylatorów kwarcowych poszła tak szalenie do przodu, że jakiekolwiek konstrukcje nie posiadające taktowania zegarem z DACa, tylko bazujące na interface SPDIF, są po prostu z technicznego punktu widzenia przestarzałe. To tak jakbyś dalej robił zdjęcia aparatem 2Mpix, gdy na rynku dostępne są już konstrukcje 20Mpix.

 

W tradycyjnych transportach, takich które wszyscy znamy, sygnał zegara generowany jest w transporcie (a więc np. CD-Pro2), następnie 'łączony' jest on z danymi odczytywanymi z płyty CD i w formie sygnału w formacie SPDIF wysyłany jest do DACa. Widać to na tym rysunku, aczkolwiek dla ułatwienia sygnał danych i sygnał zegara zaznaczone są tu oddzielnymi kreskami:

 

lcv.gif

 

W DACu znajduje się pętla PLL, która 'odławia' z sygnału SPDIF sygnał zegara, i obok danych wysyła go do przetworzenia w DACu. W takim układzie, jakość konwersji cyfrowo/analogowej jest bezpośrednio zależna od jakości sygnału cyfrowego przesyłanego z transportu, a dalej - oscylatora kwarcowego (zegara) zastosowanego w tym transporcie.

 

W nowoczesnych DACach, sprawy stawia się trochę 'na głowie' - ultra-niskoszumowy oscylator kwarcowy umieszcza się blisko samej kości przetwornika (co pomaga minimalizować jitter), a następnie sygnał taki wysyła się w przeciwnym kierunku niż dane, czyli z DACa do transportu:

 

skn7.gif

 

W takim przypadku to transport przez swoją pętlę PLL musi dostosować się do DACa, a nie odwrotnie. Takie rozwiązania stosuje m.in. dCS, Esoteric, Accuphase, MSB itd - czyli generalnie te firmy, które mają jakieś pojęcie o cyfrze. Ten sposób taktowania posiada także każdy DAC wyposażony w asynchroniczne wejście USB - co zresztą jest przyczyną, dla której takie przetworniki bardzo często (choć nie zawsze, bo wszystko można skopać) grają lepiej z wejść USB niż SPDIF.

 

Możliwe że konstrukcja CD-Pro2 pozwala na wprowadzenie takiego rozwiązania, ja jednak takiego transportu nie znam. Być może na przeszkodzie stoi zintegrowana płyta serwo mechanizmu CD-Pro2, która uniemożliwia dołożenie potrzebnej w takim przypadku pętli PLL.

 

Na to czekałem :)

 

Piszę z Ipada jak będę w domu opiszę , ze sie mylisz .:)

 

cdpro da się zrobić ludzi na czasie ;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909054
Udostępnij na innych stronach

Musical Fidelity - kilka modeli

Reimyo

Ayon

Hans Audio

Naim

Audionet

YBA

Copland

Burmester

 

Chyba jedna z bardziej udanych aplikacji tego napędu

 

Lektor_grand1.jpg

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909099
Udostępnij na innych stronach
Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)
Opublikowano · Ukryte przez cir, 17 Sierpnia 2013 - trolling
Ukryte przez cir, 17 Sierpnia 2013 - trolling

czar tego transportu prysł juz dawno kiedy sie wydało ze sprzedaja go dla dużych odbiorców po 100 euro sztuka :)

jest watek na forum, jak to odszukać ? o ile pamietam pisal tam rowniez Elberoth

Ty tu nikogo nie promuj...

Tylko usuń wszystkie moje wpisy i konta....

Szkoda że Waszczyszyn nie kupuje obudów z aluminium u Franza z Franz Audio - ich odbudowa do lektora AIR całkowicie zmieniła (optycznie) ten odtwarzacz. Oczywiście na lepsze.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909166
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w najprostrzej aplikacji CD-Pro2 sygnał do płytki gniazd wyjściowych idzie w formacie spdif. Tam jest rozdzielany na różne standardy spdif, aes/ebu i optyczny ST.

Czy w takim przypadku z punktu widzenia jitrera ma znaczenie, którym złączem wyprowadzamy sygnał, skoro pierwotnie i tak jest to spdif?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909174
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, bo każdy interface, zarówno ze względu na swoją konstrukcję (a także konkretną aplikację w urządzeniu) będzie wprowadzał różne ilości zniekształceń.

 

Najlepiej gdyby na tej płytce znajdywało się prawidłowo terminowane (impedancyjnie) gniazdo BNC, czyli mające wymaganą standardem impedancję 75 Ohm. Drugą ważną sprawą, o której bardzo mało osób wspomina, a która jest istotna, jest wysoki return loss takiego wyjścia (w dużym skrócie chodzi o to, że jeżeli jakieś odbicia powstaną jednak ze względu na niedopasowanie impedancyjne, to chodzi o to aby je przy kolejnym odbiciu od takiego nadajnika w transporcie maksymalnie stłumić).

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909250
Udostępnij na innych stronach
Opublikowano · Ukryte przez palton, 17 Sierpnia 2013 - trolling
Ukryte przez palton, 17 Sierpnia 2013 - trolling

Pierdu pierdu a inni mają ten napęd po domach i tu już nie zaglądają bo i po co?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Burmester chyba najbardziej ingeruje w ten napęd i bodaj przerabia go na napędzany paskiem.

Właściwie to chyba niewiele zostaje tam z oryginalnego Pro.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909405
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ludzie z Jadis, Burmestera, Accustic Arts, Metronome, Reimyo, MBL, Naima, Ayona, Coplanda czy Audio Research i 100 innych firm, zaglądali na nasze forum to by się dowiedzieli od naszego "góró" jak złych napędów używają i natychmiast zaprzestaliby tego niecnego procederu. Ale że żyją w błogiej nieświaomości to dalej tłuką swój niehighend na tym samym napędzie. Świat jest okrutny.

Taki talent się marnuje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909438
Udostępnij na innych stronach

Sly, mam prośbę oszczędź sobie zaczepek. Wszyscy już wiedzą jakie masz zdanie na temat "góró", aż do wyrzygania.

 

To jest forum audio i ja życzę sobie dowiedzieć się czegoś z tego wątku, ergo nie życzę sobie by kolejny wątek został sprowadzony do parteru i zamknięty.

 

Tu każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, i ten co uważa, że CD-Pro2 jest słabym napędem i ten co uważa przeciwnie. Czy nie można wymieniać opinii bez szarpania się za nogawki?

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909445
Udostępnij na innych stronach
Gość jamówię

(Konto usunięte)

Gdyby ludzie z Jadis, Burmestera, Accustic Arts, Metronome, Reimyo, MBL, Naima, Ayona, Coplanda czy Audio Research i 100 innych firm, zaglądali na nasze forum to by się dowiedzieli od naszego "góró" jak złych napędów używają i natychmiast zaprzestaliby tego niecnego procederu. Ale że żyją w błogiej nieświaomości to dalej tłuką swój niehighend na tym samym napędzie. Świat jest okrutny.

Taki talent się marnuje.

Sylwek plis....myślę sobie ,że powinniście z Elbem pogadać , szczerze na priv dla pro publico bono!Adam naprawdę ma ogromną wiedzę , może czasem ma kłopot z jej przekazaniem:). Pamiętasz nasze wojenki? szkoda prądu. W waszym przypadku jest to zderzenie mega pasjonata z mega doświadczeniem, tylko fajne rzeczy mogą z tego wyniknąć nie żebym myślał, że Elb nie jest pasjonatem ale o pewnych sprawach naprawdę ma chyba największą wiedzę.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909454
Udostępnij na innych stronach

Tylko że wiedzę można używać w dobrym i złym celu.

Tu widać że jest używana tendencyjnie w złym celu by ośmieszyć

i okazać pogardę przeciwnikom.

"Góró" jest na forum od lat. Dlaczego nagle teraz napęd Philipsa jest zły?

A do tej pory nie był zły?

I cud się stał, oświecenie i od 2 miesięcy jest nagle totalnym dziadostwem?

 

Nie widzicie tego co on robi od 2-3 miesięcy?

Wszystkie sprzety które mam ja czy Jarek to dno.

Nigdy źle nie pisał o Metronone teraz ich DAC-i to dno.

I pisane to jest po kilkanaście razy to samo jak krucjata.

Focale nagle są do D., Burmester też do D.bo gra ostro i agresywnie?

Każdy kto tego czyta a np zna Burmestera to za głowę się łapie!

Pasywki Shunyaty też są dno, napęd na którym robi Metronome też nagle dno.

 

To ma być wiedza? Ja rozumiem że woli MSB od Metronome. Kazdy ma prawo lubić coś innego.

Ale to co wyprawia na forum to jest manipulacja półprawdami i klamstwami tylko po to by dokopać przeciwnikom., by publicznie ich ośmieszyć i okazać pogardę.

I ktoś nie znający sytuacji a czytający, że to i to jest szajsem a wszystko inne jest super jest w sumie mniej lub bardziej wprowadzany w błąd.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909460
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, wszystko się zmienia.

Od jakiegoś czasu pojawiły się rozwiązania z taktowaniem z zewnętrznego zegara.

Mnie bardzo interesuje polemika na temat CD-Pro2.

Odtwarzacze z CD-Pro brzmią dla mnie bardzo ładnie.

Urządzenia "overprocessed", gdzie dąży się do inżynieryjnej perfekcji (eliminacji szumów i zniekształceń), brzmią dla mnie po audiofilsku perfekcyjnie, ale zawsze trochę sztucznie.

 

Bodaj na jednym z pierwszych Audio Show Pan Marek Kowalski z Artis Audio miał bardzo ciekawy wykład na temat roli szumów w akustyce (czy ktoś ten wykład pamięta?).

Szumy są obecne w naturze i naszym otoczeniu i dążenie do ich całkowitej eliminacji niekoniecznie przynosi oczekiwane efekty.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/105069-cd-pro2-high-end/#findComment-2909470
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.