Skocz do zawartości
IGNORED

Format FLAC - różny bitrate

Blackhorseman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na poczatku chcialbym napisac, ze jestem laikiem w tym temacie. Co do mojego pytania/problemu - zauwazylem, ze pliki FLAC nieraz maja rozny bitrate. Czy to oznacza, ze sa to pliki roznej jakosci jak np. mp3 o 128 kbps i powiedzmy 320 kbps ? Jak to sie ma do faktu, ze format flac jest formatem bezstratnym, czyli teoretycznie wiernie odwzorowujacym wav z plyty tylko, ze skompresowany. Czy majac dany utwor X o bitrate 700 i 1100 jakosc tych plikow jest rozna ? Mam nadzieje, ze jasno napisalem o co mi chodzi :).

Pozdrawiam

Blackhorseman

https://www.audiostereo.pl/topic/104260-format-flac-r%C3%B3%C5%BCny-bitrate/

Flac to format zawsze bezstratny (jakość zawsze ta sama co oryginału, więc porównanie do jakiegokolwiek mp3 jest błędne).

Skąd się bierze różny bitrate:

- różne utwory różnie się kompresują

- różny tryb kompresji wybrany na etapie kompresowania, może sprawić że nawet ten sam utwór będzie miał różny bitrate (więc też wielkość pliku)

>>> bitrate 700 i 1100 jakosc tych plikow jest rozna ?

Niesamowite. Jeden i ten sam utwór aż z tak różnym rozrzutem się melduje ? flac to flac - zawsze powinien być bitowo wierny oryginałowi ... Może ten program do odtwarzania po prostu głupieje i durnoty wyświetla ?

Żadne durnoty. Wystarczy, że w utworze się mało dzieje i jest mniej. Czego chcecie? 1411 przy 16/44.1? To się nazywa wav.

Bitrate jest zmienny w utworze i dwa pliki mogą sie różnić znacznie średnim bitrate a dawać ten sam plik wynikowy. Ważne sa przecież parametry kompresji.

Czy jeśli pusta ściana promuje ateizm (stanowisko Włoch w sprawie dot. krzyża w szkole) to rozwiązaniem jest tapeta w krzyże?