Skocz do zawartości
IGNORED

Subwoofer Aktywny do wzmacniacza stereo


pandemiczny1989

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Takie Pytanko chcę kupić Subwoofer do mojego wzmacniacza stereo Kenwood KA-3050r Chciałem do niego kupić taki Subwoofer Aktywny VK-7830 tak wygląda z tyłu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i mam takie pytanie nie mam w moim wzmacniaczu wejścia na subwoofer ale w subwooferze jest wejście High Level Input czy tam mam podłączyć kable od wzmacniacza do subwoofera? i gdzie potem podłączyć głośniki skoro nie ma wyjścia high level output ???????????

 

Jest jeszcze taki subwoofer post-49296-0-85198100-1363533124_thumb.jpg on ma wejscie High level IN i High level out w tym przypadku mam podłączyć kable od wzmacniacza do suba a do suba podłączyć kolumny tak? a jak jest w pierwszym wypadku?

 

który sub będzie lepszy? oba suby są aktywne czy mogę we wzmacniaczu włączyć funkcję speaker A+B i w wejscia A podłączyć kolumny a w wejście B Subwoofer? kolumny maja 100W i 6 Ohm jedna ??? tak wygląda mój wzmacniacz z tylu post-49296-0-66246900-1363533676_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam. Jak jesteś zdecydowany na suba, wydaje mi się, że lepiej zrobisz jak sobie kupisz KODA SW-850 lub lepiej Koda SW-1000. Nowsze serie mają znaczek v.2.

Moje zdanie jest takie, podłącz suba po wysokim (druga para wyjść głośnikowych ze wzmaka)

Nie zauważyłem tego KODA SW1000V2 całkiem fajny ale jak ja mam go podłączyć ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) to znaczy co do czego głośniki do sub czy sub do wzmacniacza?

Może ktoś mi to wyjaśnić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Łączysz wyjścia głośnikowe wzmacniacza z wejściami (nazwijmy je umownie) "głośnikowymi" w subie. Jest to wejście wysokopoziomowe. Wygooglaj sobie bo jest mnóstwo informacji w necie na temat.

Xavian XN evo 250, Arcam Alpha 7r, Samsung BD-C5900, QED Silver Anniversary-XT, Sennheiser HD 555.

Musisz poprowadzić drugi zestaw kabli od wzmacniacza do subwoofera, kolumny pozostaw podłączona tak jak są.

 

Wejście wysokopoziomowe w żaden sposób nie obciąży wzmacniacza, "wyciągnie" jedynie sygnał audio, który później odpowiednie odetnij pokrętłem Crossover (tutaj ustawiasz górną granicę pracy subwoofera) - najlepiej ustawić je w okolicach dolnego pasma przenoszenia Twoich kolumn (poeksperymentuj z ustawieniem aż znajdziesz takie, które Ci najbardziej odpowiada brzmieniowo), żeby nie nakładały się na siebie pasma głośników i subwoofera.

"żeby nie nakładały się na siebie pasma głośników i subwoofera"

 

Jak ma się bas kolumn i suba nie nakładać, skoro zalecacie poprowadzić dodatkowe kable od wzmacniacza do suba?

 

Jeśli kable głośnikowe dopniesz do suba, to od suba prowadź następne do kolumn stereo. Sub puszcza sygnał powyżej tego, z czego sam korzysta. Ustawieniem suba w pomieszczeniu i punktem odcięcia dopasuj do siebie dźwięk. Jeśli sub ma nie być lokalizowany, to nie ustawiaj cięcia wyżej niż 100 Hz. A najlepiej w okolicy 80 - 90 Hz.

 

Jeśli chcesz podłączyć suba kablem niskopoziomowym (cinch), to musisz kupić crossover studyjny - są tanie (200 - 300 zł). W nim podzielisz sygnał na subwooferowe i pozostałe, które przejdzie przez zwrotnicę kolumn (2 czy 3-drożne).

 

Jeszcze... do dołaczenia dodatkowej zwrotnicy musisz mieć pre + power jako set dla kolumn głównych. Dzielący sygnał crossover włącza się między pre, a końcówką mocy.

"żeby nie nakładały się na siebie pasma głośników i subwoofera"

 

Jak ma się bas kolumn i suba nie nakładać, skoro zalecacie poprowadzić dodatkowe kable od wzmacniacza do suba?

Właśnie po to jest pokrętło regulacji zwrotnicy (filtra dolno-przepustowego)...

Jeśli kable głośnikowe dopniesz do suba, to od suba prowadź następne do kolumn stereo. Sub puszcza sygnał powyżej tego, z czego sam korzysta. Ustawieniem suba w pomieszczeniu i punktem odcięcia dopasuj do siebie dźwięk.

Takie rozwiązanie działa tylko przy subwooferach, które mają wejścia i wyjścia wysokopoziomowe i w tym wypadku pandemiczny wie jak to podłączyć.

W przypadku suba, który ma tylko wejścia, najlepiej ustawić odcięcie na subie w takim miejscu, w którym "kończy" się dolne pasmo kolumn.

 

Zwrotnica sub/sat nie sprawdzi się w tym przypadku, bo wzmacniacz nie ma złączy pre-out/power-in.

Twoja koncepcja się sprawdza w przypadku kina domowego, gdzie masz dedykowany dodatkowy kanał dla suba (5.1, 7.1 itd.). I pewnie w takim celu wymyślono subwoofery nie odcinające zwrotnicą kolumn głównych.

 

Polecanie ich do stereo jest obarczone wadą. Dopinając dodatkowo suba odcinasz punkt (częstotliwość) kończenia tylko jego pracy. Kolumny główne nadal schodzą najniżej jak pozwolił im na to producent. Pasmo na basie kolumn i suba się zatem będzie pokrywać. Nie znam się, ale z fazą w takim przypadku na pewno będzie coś nie tak.

 

Trzeba dokupić zwrotnicę (crossover 2-way) i mieć wzmacniacz w postaci pre + power. Wyżej o tym pisałem. Albo nie czytałeś albo nie rozumiesz problemu. Polecane uproszczenie wzmaga problem z basem, a nie pomaga - w regulacji i kontrali w pomieszczeniu tego trudnego do ogarnięcia zakresu pasma subbasowego.

Czytałem i w pełni rozumiem problem, wydaje mi się natomiast, że Ty nie do końca zgłębiłeś problem pandemicznego...

Rozmawiamy o sytuacji, która już jest - dobieramy subwoofer do wzmacniacza, który nie ma pętli pre-power, po co pisać o zwrotnicy, jeżeli i tak nie ma możliwości wykorzystania jej z aktualnym wzmacniaczem?

 

To czy pasma będą się nakładały zależy tylko i wyłącznie od dolnego pasma przenoszenia kolumn - subwoofer gra od 35Hz, jeżeli kolumny mają pasmo przenoszenia np. od 45Hz - to w takiej pozycji należy ustawić pokrętło zwrotnicy na subwooferze. W przypadku problemów z fazą można przełączyć ją o 180st. przełącznikiem.

 

Oczywiście nie twierdzę, że takie rozwiązanie jest najlepsze jako generalna zasada, ale w tej akurat konfiguracji właśnie tak należy podpiąć subwoofer z wejściem wysokopoziomowym.

 

Sam nie używam subwoofera do odsłuchów stereo (zresztą nawet suba nie posiadam), ale nie oznacza to, że nie można tego zrobić nawet w opisany przeze mnie uproszczony sposób.

Czyli sugerujesz pasmo dla pracy suba (na przykładzie) od 20 do 45 Hz?

 

Jeśli sub ma bass-refleks, to tylko będzie dmuchał powietrzem bez dźwięku albo w ogóle nie da się zauważyć jego obecności. Jak by nie brać, to proponujesz rozwiązania bezkosztowe, ale nierozsądne brzmieniowo.

U mnie najlepszy efekt w stereo (podłączając równolegle z kolumnami za pomocą wejść wysokopoziomowych) uzyskałem odcinając suba od dołu na 30 HZ i od góry na 40 Hz - kolumny według specyfikacji producenta mają pasmo przenoszenia od 45 HZ a drugie od 35 Hz.

Filtry na ogół mają łagodne spadki, więc subwoofer odtwarza znacznie szerszy zakres pasma niż 30-40 Hz.

Moim zdaniem ustawienia ocięcia suba powyżej 60 HZ w stereo jest niedopuszczalne (nawet niewielkie kolumienki podstawkowe poprawnie odtwarzają częstotliwości od 70 Hz).

Przeczytaj jakieś "laboratorium" w magazynie "Audio" A. Kisiela, to będziesz wiedział co są warte deklaracje producenta. Jeśli sub ma zmienną skalę odcięcia, to zazwyczaj zaczyna się ona od 40 - 60 Hz i kończy na 100 - 120 Hz. Nie bez powodu wyżej...

 

Jeśli zostawiasz kolumny z tak niskim zejściem (40 Hz), to nie korzystasz z wielu innych korzyści wynikających ze zwolnienia kolumn z odtwarzania niskiego zakresu pasma.

Kolumny niby przenoszą 45 hz jednak dużo ciszej niż np 100 hz (-4dB)

Ja odcinam suba na ok. 80-90 hz

DAPHILE, Arcam irDac, Musical Fidelity A3, Paradigm studio 40.4 + REL T5,ibasso DX120,DX100, Iriver H140 eph100 HD650. 

I to jest chyba ta najlepsza "Hz", o której też wyżej już napisałem.

 

Energia muzyki kumuluje się w zakresie basowym 100 - 200 Hz i w tym przedziale trzeba znaleźć dobre zespolenie i jakość. Samo zejście do 20-30 Hz nie jest żadnym problemem. I żadnego problemu nie rozwiązuje.

Wyłączam się z wątku, bo założyciel tematu ma chyba dosyć podpowiedzi, żeby wybrać dla siebie dobre rozwiązanie.

Tylko, że odcięty na 50 HZ subwoofer i tak odtwarza nawet 100 Hz (filtry mają łagodne spadki)

 

Odcinanie na 100 Hz to błąd - sub w stereo nie powinien "dawać o sobie znać", a powyżej 80 Hz można go spokojnie zlokalizować.

 

A potem narzekania, że buczy, dudni i niezgodność fazowa...

Częstotliwość odcięcia należy dobrać indywidualnie w zależności od wielkości pomieszczenia i odległości do miejsca odsłuchowego.

Np. przy odległości miejsca odsłuchowego 2,5 m i wielkości pokoju 3,5 x 3,5 fala dźwiękowa (z suba) powinna mieć długość większą od 3,5 m aby dotrzeć do naszych uszu wyłącznie po odbiciach. Wtednie nie zlokalizujemy subwoofera w mieszkaniu.

Więc:

λ = v/f

V=330 m/s λ= 3,7 m

f=V/λ

f=330/3,7

f=89 Hz

DAPHILE, Arcam irDac, Musical Fidelity A3, Paradigm studio 40.4 + REL T5,ibasso DX120,DX100, Iriver H140 eph100 HD650. 

  • 8 miesięcy później...

Częstotliwość odcięcia należy dobrać indywidualnie w zależności od wielkości pomieszczenia i odległości do miejsca odsłuchowego.

Np. przy odległości miejsca odsłuchowego 2,5 m i wielkości pokoju 3,5 x 3,5 fala dźwiękowa (z suba) powinna mieć długość większą od 3,5 m aby dotrzeć do naszych uszu wyłącznie po odbiciach. Wtednie nie zlokalizujemy subwoofera w mieszkaniu.

Więc:

λ = v/f

V=330 m/s λ= 3,7 m

f=V/λ

f=330/3,7

f=89 Hz

 

Mógłbyś rozwinąć? Skąd ta zależność, z czego wyliczyłeś λ= 3,7 m?

Punkt odcięcia zależy od kolumn, to znaczy od tego, do jakiej częstotliwości efektywnie odtwarzają dźwięk. A w tej analizie pod uwagę trzeba wziąć granicę 80 - 90 Hz. Jeśli sięgają tej częstotliwości, to tutaj trzeba ustawić odcięcie. Dlatego tak wysoko, żeby maksymalnie odciążyć kolumny główne od prztwarzania trudnej części pasma i dlatego zarazem tak nisko, żeby suba nie dało się zlokalizować w pomieszczeniu.

 

Ot i cała filozofia. Żadne wyliczenia długości fali nie są potrzebne. Gdyby były, to żadne słuchawki by nie przesosiły niskich i najniższych tonów. Powodzenia, jeśli potrzeba tego życzyć.

Odcinanie na 100 Hz to błąd - sub w stereo nie powinien "dawać o sobie znać", a powyżej 80 Hz można go spokojnie zlokalizować.

 

A potem narzekania, że buczy, dudni i niezgodność fazowa...

Racja, 70Hz to maximum wg mnie. Poza tym problem odcięcia to pół problemu. Drugi to właśnie owa niezgodnoć fazowa, na dole, której do końca, szczególnie z małymi kolumnami nie idzie podregulować, a to z uwagi na to, że sub i kolumny są najczęści typu bassreflex każde strojone na swój sposób, a bassreflex wprowadza spore zmiany fazowe na dole pasma i opóźnienia grupowe. Wynikiem tego jest to, że taki zestaw zamiast mieć precyzyjny bass to często albo bulgocze, albo burczy, albo robi bum-bum.

To postawcie sobie suba odciętego na 90 Hz przy jednej kolumnie i sprawdźcie, czy scena stereo choć o milimetr przesuwa się w jego stronę. Takie tam teoretyzowanie, chłopaki.

Na przesunięcia fazowe jest sposób - ustawiasz suba tam, gdzie bas z jego udziałem jest najlepszy. Jednemu potrzebna jest buła, a drugiemu impuls, bo takie sprawił sobie kolumny.

 

Bas bez suba, to trzeba w totka trafić, żeby grany z miejsca ustawienia kolumn miał odpowiednią siłę i takie odbicia od ścian, aby było go słychać optymalnie w miejscu odsłuchu.

 

Ustawiasz na 80 Hz lub 90 Hz i dostrajasz całość. Ewentualnie ustawiasz trochę wyżej, jeśli masz bardzo małe monitorki kończące wcześniej pracę na basie.

Punkt odcięcia zależy od kolumn, to znaczy od tego, do jakiej częstotliwości efektywnie odtwarzają dźwięk. A w tej analizie pod uwagę trzeba wziąć granicę 80 - 90 Hz. Jeśli sięgają tej częstotliwości, to tutaj trzeba ustawić odcięcie. Dlatego tak wysoko, żeby maksymalnie odciążyć kolumny główne od prztwarzania trudnej części pasma i dlatego zarazem tak nisko, żeby suba nie dało się zlokalizować w pomieszczeniu.

 

Ot i cała filozofia. Żadne wyliczenia długości fali nie są potrzebne. Gdyby były, to żadne słuchawki by nie przesosiły niskich i najniższych tonów. Powodzenia, jeśli potrzeba tego życzyć.

 

W te 80-90 Hz to można się bawić przy amplitunerze KD gdzie odcinamy fronty, w przypadku wzm stereo przy takim ustawieniu suba dzieją się straszne rzeczy:) Powstaje niesamowita górka na wyższym basie z racji nakładania się fal z kolumn i suba. Ja rozwiązałem problem inaczej, sprawdziłem pomieszczenie pod katem akustycznym i wstrzeliłem się subem zaraz przed rezonans. Co z tego że producent podaje że kolumny schodzą do np 42Hz, jak np główny rezonans pomieszczenia jest na 55 Hz, czyli duże podbicie ( w nieprzygotowanym w miarę profesjonalnie pomieszczeniu zawsze będzie górka gdzieś na basie).

 

Tak poza tym ciekawi mnie jedna rzecz, ludzie kupują kolumny za cene 10 letniego samochodu bo mają np super dół, po czym odcinają je właśnie na 80/90Hz. Dajcie im grać :) To tak jak kupić sobie auto dopłacając do skórzanej tapicerki a potem założyć na to pokrowce.

Powstaje niesamowita górka na wyższym basie z racji nakładania się fal z kolumn i suba.

 

Przecież zwrotnicą tniesz ostro w punkcie podziału (24 dB/okt.), a więc nie może powstać górka, bo żadne fale się nie nakładają. Chyba nie dajesz grać kolumnie w paśmie suba? Takich rzeczy to nawet w kinie domowym się nie robi.

Sub jest właśnie po to, żeby kolumny główne rozwinęły skrzydła i to akurat nie na basie. Gdyby tam były doskonałe, to sub byłby niepotrzebny. Proszę to sobie spokojnie przemyśleć :)

Przecież zwrotnicą tniesz ostro w punkcie podziału (24 dB/okt.)

 

Pokaż mi na wykresie suba z taka zwrotnicą który tnie ostro. Jeśli odetniesz suba "na subie", bo piszę tu o wzm. stereo, na 90Hz to nadal ciśnie do 120Hz i to całkiem nieźle.

 

Zobacz jak tniesz ostro na subie :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a więc nie może powstać górka, bo żadne fale się nie nakładają. Chyba nie dajesz grać kolumnie w paśmie suba?

 

Jeśli kolumny schodzą papierkowo do np 45Hz to z 60Hz radzą sobie już całkiem nieźle żeby nie napisać bardzo dobrze, więc jeśli odetniesz suba na 90Hz to właśnie wtedy robi ci się górka, i to całkiem spora. W jaki sposób odciążasz kolumny ustawiając suba na 90Hz? Przecież one dalej grają swoim całym pasmem, jedyne co robisz to podbijasz bas falami z suba które sumują się z tymi z kolumn i zaczyna się dudnienie. Sub jest po to żeby uzupełnić pasmo z którym kolumny nie dają sobie rady bądź go nie odtwarzają. Żeby odciążyć kolumny tak jak piszesz potrzebny jest amplituner KD bądź procesor dżwięku, aktywna zwrotnica.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest trochę sposobów na odcięcie suba z wymaganą stromością filtra. Jeśli pozwalasz nachodzić na siebie czestotliwościom z dwóch źródeł, to nie realizujesz potrzebnych w stereo założeń. Nie wiem po co podajesz przykłady nietrafionych sprzętów. Znajdź taki, który wykonuje swoją robotę jak trzeba. Wiesz jak ma być i tak musisz to zrobić. Jak nie wiesz jak to zrobić, to się po prostu za to nie zabieraj. Rzeczywiście robiąc, jak napisałeś, to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Co nie znaczy, że nie da się tego zrobić jak należy.

 

Dołożenie suba do pełnopasmowych kolumn jest bez sensu. Z wielu powodów.

Twoim zdaniem jest bezsensu. Moim za to zdaniem bezsensu jest kupować poszczególne tory audio za masę pieniędzy, przeprowadzać odsłuchy, po czym wstawiać w tor między wzmacniacz a kolumny niewiadomej jakości crossover w subwooferze badź zewnętrzny, który na 100% nie jest obojętny dla pozostałości sygnału i w większym badź mniejszym stopniu degraduje nam dźwięk.

 

Jeśli pozwalasz nachodzić na siebie czestotliwościom z dwóch źródeł, to nie realizujesz potrzebnych w stereo założeń.

 

Zobacz jak wygląda charakterystyka kolumn na dole, i czy nie idzie tam co nieco poprawić właśnie dołożeniem subwoofera. Jeśli (strzelam) Twoje kolumny mają -6dB przy 40 Hz względem 60Hz, to spokojnie możesz je tam podciągnąć właśnie subwooferem. Jeśli jednak dowalisz w tym przypadku 60 Hz na subie, zaczyna się duże podbicie. Po to jest pokrętło na subie, żeby sobie to ładnie zestroić. "No ale jak nie wiesz jak to zrobić to lepiej się za to nie zabieraj"

 

Nie wiem po co podajesz przykłady nietrafionych sprzętów.

 

Ten tez jest nietrafiony?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Suby są cięte zazwyczaj 24dB na oktawę. Mniej więcej z podobna stromością nurkuje pasmo na dolnym końcu głośników i oczywiście trzeba w jakimś zakresie pasma suba i zestawów głośnikowych nałożyć na siebie w obszarze tego "nurkowania" by otrzymać naturalne płynne przejście, bez uwypukleń. Właśnie jestem po małym eksperymencie sub, odcięty takim zboczem w pukcie 90Hz wyraźnie graz z kierunku w którym stoi. Miejsce, z którego gra przestaje być słyszalne przy odcięciu 60Hz. I jest to całkiem przyzwoity sub projektowany z myślą o stereo a nie KD. To miejsce szycia na pewno powinno wg mnie być bliższe 50-60Hz niż 90Hz nie mówiąc juz o 100.

> TRIBUL

 

Cały czas teoretyzujesz: o jakości podziału, o moich kolumnach. Metoda jest jedna - posłuchać.

 

> Zwykły Drut

 

Wyłącz resztę i zostaw samego suba, a przekonasz się, że nie za bardzo ma co grać z tego kierunku. Kumuluje ci się coś w narożniku pomieszczenia i masa dźwięku ciebie zwodzi. Cięcie 60 Hz jest bliskie tych częstotliwości, które całkowicie wycina się w studiu lub podczas nagłaśniania koncertu. Tam już nic nie ma!

Cięcie 60 Hz jest bliskie tych częstotliwości, które całkowicie wycina się w studiu lub podczas nagłaśniania koncertu. Tam już nic nie ma!

 

No no no, to niepotrzebną cześć fortepianu rozumiem siekierą można odrąbać ?!

 

Wyłącz resztę i zostaw samego suba, a przekonasz się, że nie za bardzo ma co grać z tego kierunku. Kumuluje ci się coś w narożniku pomieszczenia i masa dźwięku ciebie zwodzi.

 

Uhuhu kolego, kłania się budowa narządu słuchu i sposób lokalizacji niskich częstotliwości. Jak już będziesz wiedział gdzie leży ta granica to potem zastanów się czemu można słyszeć subwoofer. Śmiem wątpić czy przy normalnym wysterowaniu uda Ci się sprawić by zniknął.

 

Wiem wiem z jednej strony słyszy się turmalin wysypany pod wzmacniaczem. Ale dźwięków o natężeniu -26dB względem "referencyjnego" już się nie słyszy.

Specjalnie dla ciebie mogę postawić suba za fotelem i będziesz słyszał wszystko z przodu i tylko z przodu - zapraszam.

 

Kolejny teoretyk. Firma, której kibiuję stawiała na AS suba za krzesłami słuchaczy i nikt nie wiedział, że on gra, bo był zakryty suknem - jak stolik. Jakieś 10 tysięcy ludzi nie słyszy tego, co ty. Czekam na dalsze wskazówki...

WLM, mnie nic zwodzi, ja to już trenowałem jak to pudło ustawić by go nie miec na oku i się o nie nie potykać. Przy wysokim podziale rzędu 90 - 100Hz całkiem dobrze słychać, chyba, ze pomieszczenie jest malutkie. Przy nizszych podziałach zaczyna się zacierać ten obraz, ale dopiero 70Hz w dół moge powiedzieć, że nie wiem gdzie stoi. Postaw we wmiarę rozsądnym gabarytowo pomieszczeniu, nie za fotelem tylko z porzodu kilka rozsądnych metrów od siebie i wyraźnie z boku. Mam go odciętego w zalezności od humoru 50-60Hz i mam nagrania gdzie daje wyraźnie o sobie znać całkiem nisko. Na wielu płytach z oczywistych względów ledwie drgnie, ale prawie zawsze na dobrze realizowanych nagraniach, w których są takie składowe wyraźnie dopełnia dźwięk..

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.