Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz do ATC SCM 40 ?


zbyszek40

Rekomendowane odpowiedzi

Posłuchaj ich z Atollem IN200.

Powinien sobie poradzić, a jego brzmienie będzie pasowało do ATC.

ZAP TeXtreme Reference Monitor, ART Loudspeakers Deco 8, Triangle Australe 260, Cabasse Clipper / Audion Sterling, Bladelius Brage / Denafrips Pontus II / Moon 260 Dt / Pioneer N-70ae

ten Atoll to taka namiasta do ATC40- wypozycz tego Electrocompanieta barwa 1000% ladniejsza ale tak naprawde wzmacniacz nawet za 30tys nie bedzie wstydzic sie takiego towarzystwa a te kolumny beda zachwycone doborowym towarzystwem bo sa tego warte..............

Słuchałem je i powiem ze są bardzo naturalne czyli jak zagra wmacniacz i resztę toru i co sie przekonałem do atc im lepszy wmacniacz tym lepiej zagra .ciekawilo by mi połączenie z calyxem

:)

Witaj,

aby móc zaproponować konkretną konfigurację, potrzebuję trochę więcej informacji. Przede wszystkim jak duże masz pomieszczenie odsłuchowe, jak będą ustawione kolumny, jaka jest akustyka pomieszczenia, jakie zazwyczaj słuchasz gatunki muzyczne, jakie preferujesz brzmienie.

Jeśli masz już kolumny w domu, podaj proszę w jakiej konfiguracji grają i jakie są Twoje uwagi w kwestii brzmienia (chyba że wzmacniacz zupełnie nie odpowiada klasie kolumn).

 

Czekam na szczegóły, serdecznie zapraszam na odsłuchy do naszego salonu. Oczywiście sugeruję także odsłuchy w Twoim pomieszczeniu, jest taka możliwość z której namawiam do skorzystania.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Pomieszczenie około 30m w kwadracie, nie jest specjalnie zaadaptowane akustycznie ale tragedii nie ma, raczej dużo nierówności, gruby dywan.

Muzyki słucham przeróżnej za wyjątkiem disco, w większości lekki rock, dużo wokalnej.

Kolumny już wybrane, teraz poszukiwanie wzmacniacza.

 

Może użytkownicy tych kolumn coś polecą.

 

W pewnym salonie polecali mi Exposure 3010S2, poczytałem trochę i bardzo chwalą.

 

Może coś z Naim ? Tu trochę boję się niskich mocy

Dzięki za odpowiedź,

jeśli ma to być integra, posłuchałbym wzmacniacz Hegel H200 lub H300. Naim jest idealnym kompanem do ATC, jednak proponowałbym system dzielony (ATC potrzebują dużo mocy), moim zdaniem to najlepsza konfiguracja.

 

Serdecznie zapraszam do nas na odsłuchy, mamy pełny asortyment ATC w salonie, mamy także mnóstwo ciekawych wzmacniaczy na stanie, możemy także zorganizować odsłuch w Twoim salonie.

Czekam na kontakt.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Witaj. U mnie grają ATC 40 z Musical Fidelity M6i. Połączenie uważam za idealne - warto posłuchać. Wzmak doskonale sobie radzi z kolumnami i ma przyjemny łagodny charakter.Poczytaj wątek w Klubach jest o miłośnikach ATC. Pozdrawiam i gratuluje wyboru

Jedną z podstawowych cech i zalet (oprócz wielu innych) ATC jest prawdziwa barwa instrumentów i głosów.

Jeśli zestawisz je ze wzmacniaczem, który ma wyraźną sygnaturę "pięknej" barwy na średnicy, jak Electrocompaniet, MF (Stello chyba też - nie słyszałem, ale czytałem test), to stracisz tę naprawdę wybitną zaletę reprodukcji dźwięku przez kopułkę średniotonową.

Jak dla mnie, to oprócz genialnego basu, podstawowową zaletą SCM40 jest szczegółowa i naturalnie brzmiąca średnica. I wzmacniacza z tak brzmiącą średnicą bym szukał.

ATC SIA2-150 kosztuje wywoławczo 16 tys. zł, pewnie coś można urwać i to jest zestawienie pewne.

Dzielony Naim może być chyba nawet lepszy...

Przytoczyłem Atolla jak ciekawą alternatywę, bo w cenie sporo niższej niż zakładany budżet można mieć niewiele mniej, a naprawdę dobrze.

Hegla trzeba by posłuchać, może się zgrać, ale pytanie jak ze szczegółowością średnicy.

Spróbować można by też tego Calyxa CTI, może dać bardzo bezpośrednią prezentację.

ZAP TeXtreme Reference Monitor, ART Loudspeakers Deco 8, Triangle Australe 260, Cabasse Clipper / Audion Sterling, Bladelius Brage / Denafrips Pontus II / Moon 260 Dt / Pioneer N-70ae

Dlatego ja bym spróbował:

1. ATC SIA2-150 - na pewno będzie super, ale pytanie czy efekt wart ceny,

2. Hegel H200 - H300 - ale uwaga na tzw. "analogowość" grania - jest fajna, ale może gubić szczegóły, trzeba też zwrócić uwagę na różnicowanie basu,

3. Calyx CTI - może być ciekawie,

4. Atoll IN200 - żeby się upewnić, że warto zapłacić dużo więcej.

 

SCM40 nie są duże (choć ciężkie), więc możesz sobie z nimi pojeździć.

Warto bo będziesz miał trochę zabawy i radochy, a wzmaka do nich trzeba uważnie dobrać.

 

p.s. Czy gdzieś na giełdzie ktoś nie sprzedaje obcenie dzielonego Naima? Coś mi się tak wydawało...

ZAP TeXtreme Reference Monitor, ART Loudspeakers Deco 8, Triangle Australe 260, Cabasse Clipper / Audion Sterling, Bladelius Brage / Denafrips Pontus II / Moon 260 Dt / Pioneer N-70ae

Miałem ATC19 z Heglem H100 i bardzo sobie chwaliłem takie połączenie. Było naturalnie i lekko analogowo, bas przepiękny. Do ATC40 to pewnie mocniejsze Hegle ale pewnie i H100 dałby radę na początek.

Słuchawki HD800, T1, LCD2, Wzmacniacz/Dac HDVD800,Microlab 7c,Kenwood KT-7020

Miałem dwa modele ATC 7T i 20T,bardzo dobrze komponowały się z BAT vk300x oraz ASR Emitter,

 

Miałem dwa modele ATC 7T i 20T,bardzo dobrze komponowały się z BAT vk300x oraz ASR Emitter,

Choć to dwie zróżnicowane szkoły grania, jednak bardzo odmienne.

Może NAD M3 - mam go teraz u siebie i powiem robi kapitalną robotę. Wystarczy zobaczyć jak jest zbudowany - to nie jest zabawka.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

  • 1 rok później...

Do ATC SCM 40 uzywam NAD C 375 BEE. Dlugo sie zastanawialem, ale nie zaluje. Pozniej gdzies wyczytalem, ze taki zestaw jest polecany. Pierwsza plyte jaka odpalilem, byla KATE BUSH - Aerial 2005, i zmiotla mnie na nowo! Slucham glownie duzo z vinyla, i moge powiedziec, ze przy tym zestawie sluch mi sie poprawil:)

Ja polecam do ATC naim supernait lub dzielony, slyszalem te konfuguracje i gralo to bardzo dobrze. Jeden z lepszych zestawow jakie slyszalem.

JVC x5500 | Screen 120' Duronic | AVR Marantz 7012 | Media Players - Apple TV 4K - Zidoo Box z10 + HP 24TB server RAID 10 | Monitor Audio RX 7.1.2 | Sub REL 328 - Stereo - Naim XS + Arcam rPlay +Usher Dancer Mini.  

  • 2 lata później...

Pytanie jakie jeszcze wzmacniacze rozważyć do SCM 40 (pierwsza edycja). Z pierwszych przesłuchań wynika, że jest to wzmacniacz wymagający bardzo mocnego ale jednocześnie ciepło brzmiącego wzmacniacza. Z czym u Was osiągnęliście synergię ? Słucham głównie rocka, a zestawy są podpięte jako przody w kinie domowym. Niestety ani amplituner ani końcówka Cyrusa nie radzą sobie z ich napędzeniem. Pytanie na jakie wzmacniacze zwrócić uwagę, budżet około 3-4 tys złotych, jak najbardziej może być używka. Wiem, że budżet dla nich powinien być o wiele większy, ale akurat w tym zestawieniu nie chcę w nie więcej inwestować. Z tego co pisaliście pasują do nich:

- końcówki i wzmacniacze Linn-a (Serio ? Zawsze kojarzyłem brzmienie naima z dobrym drive'm ale pytanie czy z SCM40 nie będzie za bezpośrednio i za ostro)

- Musical Fidelity M6i

- Stello Ai500

- Hegel H200

- NAD C375BEE

- Electrocompaniety - macie spięte je z jakimiś konkretnymi modelami, które dobrze się z nimi zgrywają ?

- ATC SIA (ale to zdecydowanie poza budżetem)

Macie jakieś inne wskazania ?

 

Jakie kable sprawdzały Wam się w bi lub tri-wiringu na poszczególnych przetwornikach ?

W tym budzecie to chyba tylko Krell kav300 by dal rade...ATC SIA150 to duzo ponad budet, M6 tez nie wiem czy sie zmniescisz. Mocne integry, nawet stare, kosztuja.

Wieza STEREO Technics :)

Czy dobrze kombinuje, że tryb unity gain stage na wejściu s3/proc robi z tego Krella końcowkę mocy ? Jak wygląda z jego grzaniem się - musiałby pracować w zamknietej szafce, bo w półce mi się już nie zmieści :(

 

Kiedyś miałem Krell KAV 300CD i miło go wspominam, chociaż w zestaw mi się do końca wtedy nie wpasował, dżwięk z nim, był jak na sterydach, wszystkiego było za dużo a brakowało nieco muzyki. Z tego co przeczytałem 300i gra raczej gładkim dźwiękiem z dużym mięsistym basem, więc pamiętając to moje CD razem mogły się fajnie zgrywać.

Gość aqs

(Konto usunięte)

Czy dobrze kombinuje, że tryb unity gain stage na wejściu s3/proc robi z tego Krella końcowkę mocy ? Jak wygląda z jego grzaniem się - musiałby pracować w zamknietej szafce, bo w półce mi się już nie zmieści :(

 

tak może robić jako końcówka mocy, od spodu grzeje się mocno ja był go do szafki nie wkładał

 

Z tego co przeczytałem 300i gra raczej gładkim dźwiękiem z dużym mięsistym basem, więc pamiętając to moje CD razem mogły się fajnie zgrywać.

 

wszystko zależy od reszty toru, ale można powiedzieć że gra muzykalnym, klarownym dźwiękiem z bardzo dobrym jakościowo basem , który jest pod dobrą kontrolą.

Audiomatus AS500 to mocna końcówka zbudowana na ICEpowerach 500ASP gen.2 która gra ładną średnicą oraz mocnym basem. Już gen.3 z serii np. ASX2 to bardziej suchy środek i troszkę słabszy bas. Myślę że AS500 to może być dobry pomysł tylko trzeba jakiś dobry przedwzmacniacz. Najlepiej coś na lampach bo z pasywka to raczej nic dobrego nie będzie.

To ma chodzić w kinie po pre-outach z amplitunera, póki co bez dedykowanego pre do stereo. Ew. może jak trafię jakąś końcówkę z przełączanymi wejściami, to wtedy będę kombinował z osobnym torem stereo. Niemniej nie jest to priorytet.

 

Zastanawiam się tylko, czy przy dużej mocy AS500 nie będzie dużej różnicy poziomów między przodami zasilanymi przez pre-out, a pozostałymi kanałami napędzanymi amplitunerem, niemożliwej do skorygowania w amplitunerze.

Pojawiła się nawet końcówka Lyngdorfa w budżecie, szkoda, że wszystko gdzieś ze skrajów Polski, więc nawet nie wiadomo jak tego posłuchać. SCM-ki do wzięcia pod pachę się zdecydowanie nie nadają :(

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.