Skocz do zawartości
IGNORED

JAKI PROJEKTOR DO KINA DOMOWEGO /


shrek

Rekomendowane odpowiedzi

primo:

 

w projektorach z panelem 4:3 szerokosc wszystkich filmow (od 4:3 az do 2,4:1) jest identyczna (to zaleta takich paneli) -> wtwoim wypadku szerokosc miedzy witrynami. Zmienia sie tylko wysokosc

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

sekundo:

 

dlatego tez byloby bzdura swiadome ograniczanie wysokosci ekranu do formatu 16:9. sakd masz gwarancje ze wszystkie filmy z DVD sa conajmniej 16:9?

 

 

xajas

______________

www.jaschiks.com

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>WIĘC CO ROBIĆ Z WOLNYM MIEJSCEM NA EKRANIE PODCZAS PROJEKCJI FORMATU 16/9 (EKRAN 4/3)

 

a co robic z wolnym miejscem na ekranie podczas projekcji formatu 2.20:1 (ekran 16:9)...

a co robic z wolnym miejscem na ekranie podczas projekcji formatu 2.35:1 (ekran 16:9)...

a co robic z wolnym miejscem na ekranie podczas projekcji formatu 2.40:1 (ekran 16:9)...

 

maskowac albo zapomniec ten problem!!!

 

ekran 16:9 nie jest zadnym rozwiazaniem problemu!!!

 

xajas

_______________

www.jaschiks.com

A ja proponuję Hitachi Illumina, testuję właśnie ten projektor (porzyczony) i obraz jest rewelacyjny. Po drugie ma dwa tryby pracy 4:3 i 16:19 więc można sobie wybrać tryb zgodny z oglądanym źródłem. Korekcję barw, jasności itp., korekcję trapezową (keystone). Żywotność lampy 2000h (lampa kosztuje ok. 200 PLN), czyszczenie filtrów co 80h. Używam zwykłego ekranu do prezentacji multimedialnych 180cm szerokości (400PLN) i ani on się marszczy na bokach, ani nie faluje itp. Coś mi się wydaje, że te wszystkie magiczne ekrany "multimedialne" to niezła ściema, tak żeby wyciągnąć kasę od ludków z kompleksami. Projektor posiada oczywiście komplet wejść S-VGA, Composite, Component, S-Video oraz RS-232 (do systemów zdalnego sterowania). Przy dobrze ustawionej jasności i kontraście można zapomnieć o pasach w formatach o innych proporcjach niż pełne 16:9, po prostu ich nie widać.

 

Oglądałem już na nim: Starship Troopers, Two Towers, Return Of The King, Shrek, Gladiator i wszyskie filmy wyglądały rewelacyjne.

 

Do zestrojenia obrazu użyłem (starej) płytki DVD Kalibrator z chyba 2000r. - dołączona była kiedyś do magazynu DVD Świat czy jakoś tak. Jeżeli ktoś ma lub wie gdzie można dostać nową wersję to proszę o info. Stara płytka zawiera testy audio DD i DTS ale tylko w konfiguracji 5.1.

>Po drugie ma dwa tryby pracy 4:3 i 16:19 więc można sobie wybrać tryb zgodny z oglądanym źródłem

 

kazdy beamer oferuje ta funkcje. Decydujacy jest panel, ktory w przypadku tego Hitchi jest na nieszczescie 854 x 480, czyli przystosowany/optymalizowny do amerykanskiej normy NTSC (ilosc linii 480) -> sygnal Europejski PAL wymaga interpolacji.

 

xajas

_______________

www.jaschiks.com

480 w pionie to kiepściutko

ten Hitachi jest bardzo chwalony zwłaszcza na serwisach niemieckich. ja go miałem okazję obejrzeć tylko raz i wywarł dobre wrażenie.

jednak z tego co pisze Xajas parametry dostosowane nie do końca do PALa mogą niepokoić

poczekajmy na Panasa AE-700

Ile ma kosztować ten Panasonic AE PT 700?

Stereo Cayin A70 MKII, Marantz 67SE, Studio Hertz 16 Minas Anor 2,5III

Kino Yamaha 767, Blu-ray Panasonic, Himedia 600, Dali concept 1, JBL ES 150, Epson TW 3200

Cena PJ-TX10 przy "imporcie" 5000PLN, jeżeli komuś nie pasi NTSC to może wybrać Hitachi PJ-TX100 z parametrami

 

LCD Panel 0.7" TFT Wide Panel x 3

Resolution 1280 dots x 720 lines

Lens Manual Zoom (f=1.75~2.42) 1:1.6

Lamp 150W UHB

Brightness 1200 ANSI Lumens

Display size 30" to 300"

 

Cena w "imporcie" ok. 7500PLN

 

Zaznaczam, że oglądam na tym Hitachi materiał głównie PAL, podane w poście tytuły to DVD z R2, z R1 oglądałem tylko Pitch Black i różnicy w jakości obrazu pomiędzy tymi formatami nie zauważyłem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

chodzi o parametr rozdzielczości w pionie

480 pikseli to malutko, oj malutko

poczekajmy na AE-700, bo czuję nosem że będziemy mieli nowego króla w cenie do 8000 zł

> Zwróć uwagę jaki ten projektor ma kontrast

>> obraz jest rewelacyjny, ostry, kontrastowy itp., o który parametr chodzi?

>>> chodzi o parametr rozdzielczości w pionie

 

niezupelnie, kntrast to relacja jasnosci najczarniejszej czerni do najjasniejszej bieli, ktora w projektorach LCD, szczegolnie w dolnej klasie cenowej jest przewaznie dosc ograniczona

-> dla PJ-TX10 wynosi 800:1

-> dla PJTX100 wynosi 1000:1

 

 

panas PT-AE500 ma 1300:1

 

xajas

_____________

www.jaschiks.com

xajas -> nie wiem skąd bierzesz te dane ale producent podaje coś takiego:

 

PJTX100 - 1200:1

 

ponawiam pytanie jakie to ma znaczenie dla oglądanego materiału, bo ze śrubowaniem wielkości cyferek mam do czynienia na codzień (informatyka/telekomunikacja) co nijak się ma do faktycznych wydajności w sytuacjach "z życia" wziętych. Oglądałem wcześniej w sklepach obrazy z różnych rzutników o różnych parametrach kontrastu i wniosek był jeden - praktycznie żadnej różnicy. Dobrze skalibrowany rzutnik nawet o parametrach 800:1 będzie dawał rewelacyjny obraz w porównaniu nawet do skalibrowanego rzutnika 1300:1. Dla testu wrzuciłem kilka filmów animowanych (w nich najprędzej można zobaczyć pikselizację, słaby kontrast i brak szczegółów w oglądanym obrazie).

 

Nemo, Shrek, Ice Age, Pinokio, 101 Dalmatyńczyków, Królewna Śnieżka, Kubusie Puchatki i cała reszta bajek Disneya wyświetlana była prawidłowo, bez zniekształceń, bez fałszowania kolorów, wyraźnie i ostro na ekranie o szer. 180 cm.

 

Producenci będą podawali coraz większe wartości Contrast Ratio bo to się sprzedaje. Ta sama sytuacja dotknęła już rynek procesorów (wojna na MHz) i monitorów LCD (wojna na pixel response time). W momencie rozpropagowania się idei "kino domowe tylko z rzutnikiem" będą wartości 2000:1 i 4000:1 i pewnie wiele większe, a wszytko będzie lub już rozbija się o definicję dwóch terminów najjaśniejszy i najciemniejszy. Każdy producent ma własny wzorzec względem którego dokonuje pomiaru.

 

Ja raczej w doborze rzutnika skupiłbym się na głośności wentylatora (a te nadal chuczą jak wiatraki na GeForce FX), cenie lampy, ilości złączy (min. VGA, Composite, Component, S-Video, RS-232, DVI-D), a reszta "technicznych" parametrów to po prostu zabiegi marketingowe coby lepiej się sprzedało.

 

Wczoraj próbowałem obejrzeć Event Horizon (bardzo spoko horror/thriller sf) i wycie wentylatora skutecznie burzyło momenty ciszy przed jakimś objawieniem horrorowym (traskające drzwi itp.)

 

Wartość 26dB to z 6dB powyżej granicy słyszenia przeciętnego człowieka. Jak wentylator w kompie ma 21-23dB to uznaje się go za cichy ale słyszalny.

>xajas -> nie wiem skąd bierzesz te dane ale producent podaje coś takiego:

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

xajas

_______________

www.jaschiks.com

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>>>macpiciu

 

Temat kontrastu już był omawiany i wbrew temu co piszesz ma znaczenie.

Oto cytaty z wcześniejszych tematów:

 

Temat 8658

 

.......DLP ? LCD ? Sprawa chyba rozbija się głównie o kontrast i czarny kolor.... bo czarnych wbrew pozorom jest wiele... Wystarczy pobawić się kontrastem w telewizorze oglądając takie filmy jak np. "Azyl" czy "Das Boot" i zaraz widać o co chodzi. Przy oglądaniu kreskówek Disney'a nie ma to takiego znaczenia. (Zresztą przeglądając aukcje na np. Allegro można zauważyć że najczęściej spotykane "real" foto z pracy projektora to obrazki z takich filmów jak "Gdzie jest Nemo?") Sony vpl-hs20 (to jest LCD) podobno nie ustępuje pod tym względem DLP. Pozostaje.....

 

oraz trochę info w Temacie numer 9795

 

I nie mówmy o odwzorowaniu kolorów na podstawie kreskówki. To czy Nemo i inne rybki mają jakiś tam kolor to kwestia gustu bo przecież nie ma wzorca. To tak jak oceniać głośniki odtwarzając huk młota pneumatycznego. Większy czy mniejszy łomot zawsze da się uzsykać (choć może dla niektórych ma to sens).

 

Ważniejsze czy Michelle Pfeiffer będzie wyglądała naturalnie czy jak po przejściu żółtaczki.

 

Hałas ? Wiadomo, że im ciszej tym lepiej.

a po ile ta optoma h56 bo ja znalazłem, że w naszym parszywym kraju można taki model nabyć za cośik około 24 tys. więc to zupełnie inny poziom cenowy niż do tej pory omawialiśmy

aktualne ceny w Polsce BEST-AUDIO:

H 30 - 9900 zł

H 56 - 17900zł

Aktualnie do w/w modeli ekran Meler MANUAL 198x148 o wartości 1200zł - gratis. (promocja ważna do odwołania lub wyczerpania zapasów)

polecam stronkę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

h30 -1095$

toshiba tlp s 10 -695 $ !!!!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 2 tygodnie później...

Po przeglądnięciu rynku, wydaje mi się że najciekawsze propozycje w tym momencie do KD, to Optoma H30 i Panasonic 500, lub jeszcze lepiej 700, co myślicie?, może ktoś wie jak wypada Optoma H 30 w porównaniu z Panasonicami ?W Usa H 30 można dostać za około 1000$

  • 2 tygodnie później...

Osobiscie polecam InFocus Screenplay 4805 - rewelacja - cena ok 7000zl - projektor DPL z natywnym trybem 16:9 - bije jakoscia wszystko w przedziale cenowym - doroownujac urzadzeniom kilkukrtonie drozszym.

Ja tam był poczekał na pt-ae700. pt-ae500 kosztuje na allegro 6600zł już, a cena w Niemczech jest ta sama -> więc pt-e700 powienien też być za 6600zl a zobacz sobie jego parametry. 500tka już była przełomowym sprzętem a 700tka jest jeszcze lepsza (i to grubo!) np. kontrast 2000:1

Tak... ale wez pod uwage ze Screenplay 4805 to projektor DPL a nie LCD jak w/w panasonicki - co oznacza ze jego jakosc w zastosowaniach KD jest o wiele lepsza (przedewszystkim ledwo zauwazalne pixele) , kontrast 2200:1 progressive scan, wielkosc obrazu do 3m szerokosci , zycie lampy 3000h

- cena ScreenPlaya 4805 w granicach 7.000, cena Panasonica PT-AE700 - 10.000

 

Dodatkowo - ***** gwiazdek we wszystkich testach zachodnich magzynow HC/Video, czytalem 5 rooznych - w zadnym nie bylo najmniejszego slowa krytyki - a oceniajacy byli zaszokowani jego mozliwosciami za ta cene, twierdzadz ze bije jakoscia projektory drozsze trzy czy nawet czteroktornie.

 

Sam osobiscie nie mam zadnych zastzrezen - dziala swietnie i z DVD, z TV, z moim PS2, odbiornikiem HD jak i z komputerem. Dodatkowo mozliwosc upgradowania firmwareu.

poluvex:

Na poczatek - jest DLP a nie DPL (Digital Light Processing)

Jak ty chcesz w sklepie porownywac (bo mówiąc cenę 10000 za 500tke to chyba w sklepie) to powodzenia...

na allegro pt-ae500 chodzi po 6500zł. Pixeli nie widac w nim WOGÓLE - sam widziałem - smooth screen robi swoje! Owszem kontrast DLP mają lepszy, ale z kolei pojawia się w nich efekt tęczy! Zywot lampy w tym panasonicu to 2000-5000h w zaleznosci od ilosci wlaczen/wylaczen, 3m wielkosci obrazu w zupelnosci wystarczaja. Gwiazdkami w czasopismach bym sie nie sugerowal - to wszystko to komercja przeplacona przez firmy... (zreszta o Panasonicu tez pisali ze bije jakoscia projektory 3.4x drozsze...

A biorac pod uwage model pt-ae700, ktory bedzie mial wszystkie zalety 500tki do tego konstrast 2000:1, jasnosc 1000 lumenow i jeszcze bardziej poprawiona technologia smooth screen i kosztowac ma tyle samo co 500tka (i bedzie w ciagu kilku tygodni). Wiec bedzie to sprzęt, który sądzę, że pobije wszystko na głowę...

 

Porownujac do Infocusa 4805, ktory ma kontrast 2000:1, 750 lumenów, rozdzielczosc tylko 854x480 (podczas gdy panasy obydwa mają 1280x720 - co jest tutaj miażdżącą przewagą ;) sądzę że panas (zwłaszcza 700) będzie lepszy wyborem. Dodatkowo 700tka bedzie mieć lens-shift - co dla wielu na forum było brakiem (Infocus nie ma), no i panas w niej wprowadza jakąś nową technologię dynamic gamma correction - co ponoć ma znacząco poprawić obraz...

Dadatkowy argument to to, że można go bez problemu dostać (chociażby od kilku Tipów na allegro) no i potem ewentualnie będą mniejsze problemy z serwisem - bo w Polsce Panasonic jest b. popularny

 

Nie przeczę, że Infocus to zły wybór (parametry ma ok - osobiście nie widziałem go), ale chciałbym tutaj przytoczyć po prostu fakty odnośnie Panasonica, żeby osoba czytająca ten temat miała klarowną sytuację.

Sam czekam na 700tke i jak zakupię to nieomieszkam przedstawić na forum recenzji.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.