.png.2fedbaeed142d9ffa7ad27f243687120.png)
Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe
Producent: Cabasse
Model: Iroise 500
(4.5/5 na podstawie 2 opinii)
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: podobal mi sie
Kolumny grały kiedys u mnie z wzmacniaczem Luxman L-503s. Oferują duża dynamike. Maja tzw kopa. Poczucie obecności muzyków w pokoju jest naprawde spore. Daja bardzo dobra lokalizację, w trakcie odsłuchu zwykle łatwo mozna było okreslic jak jest ustawiony fortepian na scenie, gdy w nagraniu było kilka wokali wtedy również ich separacja i lokalizacja były bardzo dobre. Sygnatura dzwieku raczej jasna żywa. Wskazana "ciepła" elektronika typu Luxman, Musical Fidelity itp. To szybki dzwięk. W pokoju odsłuchowym około 24 m2 z Luxmanem L-503s niski bas czasami (na pewnych nagraniach np: Casandra Wilson, Particia Barber) miał oznaki spowolnienia pogrubienia, troche dudnienia, mimo odsuniecia ich od sciany tylnej około metr licząc od przedniej scianki. Ogólne kolumny oceniam bardzo pozytywnie.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: ponad rok
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: od pierwszego właściciela
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Zdeklasował poprzednie kolumny. Dobrze spasowały się ze wzmacniaczem.
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?:
Minas Anor Premium
Naim Allae
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Musical Fidelity KW250S
Duże kolumny podłogowe, do dużych pomieszczeń (min 25m2 - optymalnie pewnie 40m2) U mnie 30m2 i chętnie bym im dał więcej powietrza. Natomiast stosunkowo łatwe do napędzenia.
Kiedy jednak im się to zapewni potrafią odwdzięczyć się fenomenalną przestrzennością - rozmiarem sceny i lokalizacją źródeł. Ciężko o coś lepszego w tradycyjnych konstrukcjach, bez względu na koszty.
Brzmienie otwarte, bardzo dynamicznie. Uderzenia w kotły i bębny są tak mocne, że z początku bałem się o membrany. Niestraszne są im żadne skoki dynamiki.
Przekazują dużo informacji na górze i może się wydać, że są rozjaśnione. Nie są jednak ostre dla uszu i po dłuższym słuchaniu dochodzi się do wniosku, że po prostu góra jest selektywna i nie gubi żadnych dźwięków.
Całość jest zrównoważona i żaden zakres nie jest faworyzowany. Temperatura brzmienia neutralna z minimalnym przesunięciem w jaśniejszym kierunku.
Przezroczyste brzmienie to niestety też duża wrażliwość na jakość materiału. Płyty audiofilskie i dobrze nagrane dają poczucie fizycznej obecności muzyki. Ona nie płynie z kolumn, tylko się w niej uczestniczy. Po włożeniu gorszej płyty już nie ma takiej frajdy - wszystko jest na miejscu, ale to już nie koncert.
Warto je łączyć z cieplejszą elektroniką i lampą. Do analitycznych, chłodnych wzmacniaczy - tylko po dokładnym odsłuchu.
Cabasse zdeklasowały moje poprzednie Minasy Anor Premium. Są inne, mniej muzykalne i mniej skupione na średnicy. Jednak to inna, o wiele wyższa liga.
Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe.
Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.
Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.
Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.