.png.2fedbaeed142d9ffa7ad27f243687120.png)
Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe
Producent: Tonsil
Model: BOLERO200
(3.63/5 na podstawie 8 opinii)
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Cholera wie, magia...
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?:
Radmor LS-30
"Zwykłe" bolero 200
Maestro I 130
itp.
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Radmor 5512B
Dodać należy mały update, po przeróbce kolumn.
Otóż, odświeżyłem zwrotnice, dałem porządne kable, sekcje wysoko-tonową przerobiłem na GDWK 10/80 z TLC Classic 1; zwrotnice rozdzieliłem w komorach; dodatkowo usztywniłem pudła; lepsze wytłumienie dobierane doświadczalnie. Efekt? Najprościej powiedzieć że wydaje się jakby były to inne kolumny...
Wysokie stały się znośne, średnie naturalniejsze choć nie idealne; Bas nie łomocze po uszach, tylko potrafi ładnie uderzyć, choć szybkości dużej nie ma. Niestety moja obecna ocena zawęża się bo nie posiadam innego wzmacniacza tylko Radmora 5512B, który słynie z zrównoważonego, naturalnego brzmienia.
Przeróbka to koszt ok. 300zł, ale jest opłacalna dla kogoś komu ciężko się rozstać z Bolero 200, choć sam nie wie czemu:)
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Chyba na głowę upadłem.
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?:
Tonsil maestro I 130
Tonsil maestro II 180
Tonsil Siesta front
Tonsil Bolero 300
Tonsil tango 150
Tonsil Altus 200
Radmor LS-10
Radmor LS-40
Radmor LS-30
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt:
Fonica WS-503
Yamaha A-960
Radmor A-5512B
Kolumny to jakiś żart. Ich opinie są napędzane chyba przez ludzi którzy nigdy nie słuchali niczego, albo coś z pokroju altusów 140.
Dźwięk jest nijaki... Tam nie ma czym się zachwycać. Słaba stereofonia, słabe średnia, dół nie trzęsie i nie wgniata jakby się mogło wydawać, a wysokie to TRAGEDIA pierwszej klasy!
Żeby usłyszeć jakiś bas konkretniejszy trzeba po pierwsze grać głośno, po drugie wzmakiem o poborze ok 400W. Niczym słabszym nie można wykrzesać z nich niczego. Pewnie problem jest przez efektywność na poziomie 85dB. Niestety, ale kolumny okazały się ogromną stratą pieniędzy, i to 2 razy, bo myślałem że jakieś złe mnie się trafiły... Niestety, regeneracja niskotonowych(która zawsze jest konieczna po tylu latach) nie przyniosła poprawy.
Kolumny są najbardziej upierdliwe w serwisowaniu jakimkolwiek! Kupujemy kota w worku, a przez ilość zastosowanych głośników naprawy są drogie!
Jak ktoś chce ich słuchać, powinien szybko włożyć nowy GDWK i przerobić lekko zwrotnice(tor wysokotonowego). Wtedy przy porządnym wzmacniaczu możemy mówić o dobrym dźwięku.
Miłośnikom lecącym na ilość(głośników), a nie jakość...współczuję.
Dużo lepiej grają tango 150 i tango 200. Lepiej Radmor LS30 lub ls40, bo efektywność jest na pozomie 90dB! Przez co łatwiej je napędzić niż bolero czy tango. Dużo lepiej grały natomiast Bolero 300, to były dopracowany kolumny, choć efektywność najgorsza i wymagają porządnego wzmacniacza!
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Chwalebne opinie w internecie! Tak naprawdę nie mające nic wspólnego z prawdą, chyba że ktoś jest mało wymagający lub mało doświadczony...
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?:
tonsil maestro I 130
Tonsil maestro II 130
Tonsil cz@t 130
Tonsil voyager 200
Tonsil Mildton 80
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt:
yamaha A-500
Radmor 5512B
Kolumny całkiem fajne, na pewno lepsze niż wszelakie Altusy, mildtony, altony, ale... ale trzeba mieć wzmaka wydajnego prądowo! Na jakimś 30 czy 50W RMS mało poszaleje się...
Są ładne, potężne, budzą respekt, ale nie w każdym modelu porządnie uszczelnili komory!
P.S
Miałem 3 pary tych kolumn. Kupiłem odpowiednio za 400, 500, 700zł. Żadne nie były w 100% sprawne! Albo leci zawieszenie ze starości, albo głośniki niskotonowe popalone! Sprawdzać chociaż omomierzem przy zakupię radzę!
Polecam młodym miłośnikom dźwięku!
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: Nie pamiętam
Ile zapłaciłeś/aś?: nie pamiętam
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Z tego co wtedy słuchałem brzmiały najlepiej
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Porównywałem ze scherzo 350 które brzmiały mi zbyt metalicznie.
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Technics SU-VX920
Kupione pod koniec lat 80-tych. Napędza je Technics SU-VX920. Nie stwierdzam zamulającego basu. Potrafią zagrać cicho, delikatnie z czystym wokalem, pięknie oddają kontrabas.W głośnych partiach orkiestrowych czy chóralnych potrafią zagrzmieć całą potęgą. Najlepiej pracują przy włączonym Power Amp Direct. Całość nie jest finezją lecz porządnie zagrać to potrafi. Gra codziennie po 4-8 godzin już przez ponad 20 lat i... nic się nie dzieje.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Maniak Tonsila
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: scherzo 200 itd.....
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: yamaha ax-700
Witam powracam dodać opinie o bolero 200 w moim bolero wymieniona została zwrotnica :), kable zostały wymienione na Da Vinci 2x2,5mm oraz nowe wygłuszenie zamierzam postawić je jeszcze na eleganckich kolcach :) Kolumny grają u mnie pod yamaha ax-700 grają pięknie nic im nie brakuje wcale brak zastrzeżeń wszystko bdb :) bas kontrolowany dużo lepiej niż na orgyinalnej zwrotnicy średnie oraz wysokie nie wysuwają się ani nie chowają po prostu idealnie :)
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: wymarzone kolumny
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: altus 110, scherzo 200, scherzo 350, zgc 60...,
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Radmor 5102, yamaha ax-700
Witam bolero 200 kolumny marzenie skromne z wyglądu a tak naprawdę drzemie w nich ogromna moc przy odpowiednim wzmacniaczu, bardzo dobrze wykonane masywne kolumny trzymające się podlogi, Najlepsze jest w nich ta niepozorność bo z wyglądu wydają się zestawem 2-drożnym.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku
Ile zapłaciłeś/aś?: niepamientam
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: bo chciałem cos nowego a one właśnie weszły do sprzedazy
w sam raz dla wyszukanego ucha fajna konstrukcja . nadaje sie do odsłuchu prawie kazdej muzyki ... nie dla ludzi kturym sie wydaje ze altusy są dobre....
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: Sklep GS-u czyli taki sklep dla rolników z gwoźdzmi, skarpetkami itd. Tam towar leżał dłużej niż w miastach.
Ile zapłaciłeś/aś?: 12 milionów starych zł
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Na temte czasy to był chyba najlepszy wybór.
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Altus 140, Altus 75, Sub Sat ( ten większy ), Paradigm Monitor7
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: WS442, Technics SUV220, Marantz PMA6010QSE
Są to kolumny o mocy znamionowej 100W i muzycznej 200W. Zaletą tych kolumn jest to , że dane te nie są przez producenra zawyrzone. Konstrukcją odbiegają od tradycyjnych kolumn. Część sub niskotonową stanowił tandem z wylotem z przodu, część średnio, a tak naprawdę również niskotonową ( chodzi o wyższe niskie tone te powyżej 100Hz) stanowł 2 drożny compact. Były to czasy, w których towar nie leżał na półkach sklepowych, a relacja złotego do dolara uniemożliwiała zkup sprzętu z krajów cywilizowanych i był to flagowy wyrób tonsilu.
Pierwszy wzmacniacz z jakim współpracowały to był diorowski WS442. Trudno mi oceniać ich brzmienie w tym połączeniu ze względu na moje inne spojrzenie na dźwięk, wkażdym bądź razie odznaczały się mocnym i "analitycznym" basem względem innych produktów tonsilu z tamtej epoki, co mnie wtedy zadawalało i koledzy zazdrościli :)))). Wysokie tony były nieco stłumione w porównaniu z Altusamu i mniej ostre.
Następnym wzmacniaczem z jakim te kolumny współpracowały to był SUV220 technicsa. W tym układzie grały fatalnie, basu nie było wcale przy słuchaniu z umiarkowaną głośnością , a jak przy glośnym słuchaniu się pojawiał to był mocno warczący.
Następne i ostatnie zestawienie to te kolumny z Marantzem PM6010QSE. Tutaj bas pod wzgledem ilości był wystarczający, nie warczał, lecz brakowało wyraźnie wyższych niskich tonów np: gitara basowa miała charakter miekki i mocny, natomiast wiolonczele były kompletnie pozbawine dołu.
Pozostaje kwestia średnich i wysokich obszarów częstotliwośći dźwięku i tutaj było fatalnie. Średnie z kartonowym podbarwieniem, wysokie jakby oderwane od średnich z niedostatkiem tonów łączących te dwa głośniki.
Dźwięk pod wzgledem przestrzeni plastyczny bez możliwości dokładnej lokalizacji źródeł pozornych.
Mimo, że po wymianie ich na Paragdimy Monitor7 odczułem znaczną poprawę jakości dźwieku, bedę je wspominał z sentymentem.
Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe.
Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.
Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.
Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.